PDA

View Full Version : Vechtsport en ripped ?



Djoggo
22-02-2012, 00:39
Beste forumleden,

Ik train nu al ongeveer 3,4 maanden mma & kickboksen. Daarvoor deed ik ongeveer een jaar aan intensief fitness(4x per week met voedings en trainings schema). Voor mij was het altijd een probleem geweest om goed droog te worden en relatief juist makkelijk om massa te winnen. Wel zag ik nadat ik een strict voedingsschema had en na elke krachttraining 45 tot 60 min cardio ging doen, dat ik langzaam maar zeker goed droog begon te worden bij mijn schouders tot en met mijn eerste 2 buikspieren en benen(onderbuik bleef altijd een beetje).

I.v.m. met school, intresse in de sport en omdat ik nu eindelijk helemaal droog wil komen te staan, heb ik besloten om over te stappen naar kickboksen/mma(veel cardio). Maar tot nu toe heeft het alleen averechts gewerkt. I.p.v. droger te worden lijk ik juist meer vet hebben(definitie van mijn spieren is veel minder geworden. En juist mijn spieren/massa verdwijnt als sneeuw voor de zon. Minder massa had ik wel verwacht maar ook dat ik droger zou worden droger.

Nu vraag ik me af of ik wat verkeerd doe of dat dit normaal is( denk het niet) ? Want mma/kickboksen en droog staan kan daarvan hebben we genoeg voorbeelden.

- Ik let op mijn voeding probeer zoveel mogelijk eiwitten te eten en zo weinig mogelijk koolhydraten.
- Nu doe ik 1x per week krachttraining
- Train mma/kickboksen 3x soms 4x per week.
- Suplementen: Whey, BCAA powder en Glutamine

Graag advies/meningen.

Alvast bedankt.

Djoggo
22-02-2012, 00:47
Wel moet ik zeggen dat ik niet meer zo strict op mijn voeding let d.m.v. een voedingsschema te volgen, maar het is ook niet dat ik nu onbeheerst eet.

Ik probeer erop te letten en mijn voedingsschema ziet er zo ongeveer uit op een dag:

Ontbijt: 30 g whey + havermouth met water.

Meal 1: 2 pistoletjes gezond.

Meal 2: Kipfilet brocolli + Noten

Meal 3: wat de pot schaft.

Voor trainen: Glutamine