PDA

View Full Version : Last van binnenkant knie



muaythaik1
11-03-2012, 12:35
Hallo,

Ik train ongeveer een jaar muay thai en heb sinds kort last van de binnenkant van mijn knie..
Het doet pijn als ik er op druk.. Ik vroeg me af hoe dit zou kunnen komen.. Ik train veel met squats misschien heeft het daar mee te maken maar weet niet zeker..

Alvast bedankt.

Pansier
11-03-2012, 17:09
Met squats is het belangrijk je knieën 90 graden te houden, want als je een kortere hoek maakt dan is het belastend voor je knie gewrichten. Ik weet alleen niet zeker of het hieraan ligt.

Knagsje
11-03-2012, 18:27
Altijd lastig te zeggen waar het aan ligt via internet. Zeker met zo weinig info. Hoe zijn de klachten ontstaan? Zit de pijn aan de zijkant van de knie, of iets boven de knie aan de binnenzijde? Doet het pijn tijdens het strekken van het been, of juist bij het buigen? Er zijn teveel onduidelijkheden om antwoord te kunnen geven op je vraag.

muaythaik1
11-03-2012, 21:17
Met squats is het belangrijk je knieën 90 graden te houden, want als je een kortere hoek maakt dan is het belastend voor je knie gewrichten. Ik weet alleen niet zeker of het hieraan ligt.

Ah , bedoel je dat ik niet dieper mag buigen dan 90 graden?

muaythaik1
11-03-2012, 21:19
Ja, het is misschien wat onduidelijk.. Het doet alleen pijn als ik er op duw of als ik er een trap op krijg..

kmr
13-03-2012, 04:16
Je moet er niet meer op duwen en ook zorgen dat je er geen trappen op krijgt.
:twak:

muaythaik1
01-04-2012, 12:09
Je moet er niet meer op duwen en ook zorgen dat je er geen trappen op krijgt.
:twak:

Haha xd thanks