PDA

View Full Version : American wrestlingSHOW bij Den Haag



Worstelfan#1
28-04-2012, 09:48
Natuurlijk weten we allemaal dat pro-wrestling veel show is en geen 100% sport.
Zelf ben ik een groot Brock Lesnar fan. Maar ook al sinds de jaren 80 een fan van wrestling.
Heerlijk kijken naar Sky Channel naar Hulk Hogan, Andre the Giant, The Rock, Undertaker. Zijn er hier ook (oudere) mensen die dit keken?

En later gingen Brock Lesnar en Bobby Lashley ook worstelen.

Nu is onlangs Brock Lesnar weer naar de WWE gegaan om te worstelen.
De gedachte lijkt om wrestling weer wat meer credibility te geven. Dat zie ik niet gebeuren. Het theater gedeelte van wrestling, moet gewoon lekker overdreven blijven. Ik kijk naar wrestling als een voorstelling/theatervorm en daarna pas het sportelement.

Via-via op internet kwam ik er achter dat er in Nederland ook worstelshows zijn.
De Dutch Pro Wrestling gaat op zaterdag 19 mei een show geven, bij Den Haag en er komen voormalig WWE(WWF) worstelaars naar Nederland. Met nog meer zoeken zag ik dat worstelaars Kevin Nash, Rob Van Dam, Rhyno, Al Snow en El Generico al geweest zijn.
Nu komen Chris Masters en Chavo Geurrero. Deze waren vorig jaar nog in de WWE te zien! Ook komt Billy Gun en een huidige TNA worstelaar Mark Haskin.
Met dit filmpje trokken ze me over de streep. Het is geen WWE, maar ziet er best leuk uit.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SosGYjkKAt4

De worstelfan in mij gaat dit niet missen.
Ik heb mijn kaarten al besteld.
Maar ik ben heel benieuwd, zijn er hier leden die wel eens dat Dutch Pro Wrestling hebben gezien?
Ze waren ook onlangs bij SBS6 te zien in De Wereld van Beau (van Erven Dooren)
Is iemand wel eens geweest?
Was het live ook wel te pruimen?

Ben benieuwd

Jan-Willem

Sadix
28-04-2012, 11:38
ziet er serieus erg vet uit

Briant
29-04-2012, 00:43
Emil is er ook bij, lachen daar zat ik vroeger nog bij op de middelbare school :P Gas er op!

smike
30-04-2012, 15:36
Als je WWE niveau gewend ben, dan moet je echt een hardcore worstelliefhebber zijn wil je dit soort shows leuk vinden.

Peter0711
30-04-2012, 16:23
Ik heb die uitzending van Beau toevallig gezien. Misschien moet je er van houden om het leuk te vinden,maar ik vond het echt een zielige vertoning.

Diz
30-04-2012, 20:55
Tja... mij persoonlijk lijkt het niks om in een badpak een potje te gaan worstelen, maar goed, het zal wel bij de show horen...
En dan is dit misschien ook nog wel van een erg bedenkelijk niveau...

De WWE vind ik ook om je te bescheuren trouwens...

Feit blijft wel dat die gasten stuk voor stuk topatleten zijn natuurlijk...
Die shit die ze uitvoeren is dan wel nep, het blijft een topprestatie...

Worstelfan#1
02-05-2012, 19:49
Afgelopen weekend had Brock Lesnar zijn eerste worstel-"wedstrijd" in jaren.
Ging er voor pro wrestling (show-wrestling) begrippen hard aan toe.

Veel reacties zoals in dit topic herken ik wel.
Veel nuchtere Nederlanders zien wrestling als "wrestling neemt je in de maling"
Ik accepteer dat net als de films van Rocky, Steven Segal, Jean Claude etc, dat het een vermaak vorm is.
Ik kijk er naar met de gedachte "wrestling is er om je te vermaken"
Dan zijn de over-de-top karakters en storylines (voor mij) juist erg leuk om te zien.

Het mannen in strakke pakjes elkaar door de ring gooien idee, heb ik al te vaak gehoord.

Binnenkort vlakbij Den Haag ga ik het in levende lijve meemaken. Ik heb alleen wat tijd te verliezen.
Valt het tegen? Dan ga ik niet meer terug.

Diz
02-05-2012, 20:35
Toch leuk als je ervan kan genieten man... Heb vroeger als kleine jongen ook veel gekeken hoor... Alleen nu trekt het me niet meer (idd de nuchtere kijk)...

Ieder zijn ding, ja toch?

Bromios
02-05-2012, 22:33
Als je het niet erg vind wacht ik nog even met kaarten bestellen *kuch*

smike
03-05-2012, 13:57
Het mannen in strakke pakjes elkaar door de ring gooien idee, heb ik al te vaak gehoord.



Je geeft echter geen tegenargument. Het maakt het voor de meeste mensen te clownesk, waardoor je veel potentiele fans verliest. Kijk naar de attitude era in de WWE, daar was het vet en populair, dan trek je mensen!

Worstelfan#1
03-05-2012, 15:58
Je geeft echter geen tegenargument. Het maakt het voor de meeste mensen te clownesk, waardoor je veel potentiele fans verliest. Kijk naar de attitude era in de WWE, daar was het vet en populair, dan trek je mensen!

Ik wil (eigenlijk)niet teveel tegenargumenten geven, omdat ik wil respecteren dat mensen er geen zak aan vinden.

Maar ergens wil ik ook vele tegenargumenten geven, omdat ik wrestling gewoon leuk vind.
Beetje tegenstrijdig? Jazeker!

Ik ga al een tegenargument (ik zeg liever argument VOOR wrestling) in de vorm dat men het als een vermaakvorm ziet.
Ik zie het niet als 100% sport met een dosis theater.
Ik zie het als 100% theater met een dosis sport.

2 voorbeelden:

Voorbeeld 1: Vergelijk met soap;
Vele nuchtere Nederlanders kijken niet naar wrestling omdat het niet echt is.
Veel van deze nuchtere mensen kijken wel naar de soap serie "Goede tijden, slechte tijden"
Daar zijn er storylines en maken de karakters belevenissen mee. Er zijn vriendelijke karakters en minder vriendelijke karakters.
In deze serie heet de "slechterik" Ludo en eigenlijk zouden mensen hem wel een pak slaag willen zien krijgen.

Bij de soap die wrestling heet, zijn er ook belevenissen van vriendelijke en minder vriendelijke karakters.
En bij wrestling krijgt zo'n "Ludo" dus soms wel een pak slaag.


Voorbeeld 2:
Wrestling vs action movies;
Wanneer je wrestling gaat vergelijken met films van Steven Segal, Jean Claude van Damme en de Rocky reeks, is mijn stelling dat wrestling soms veel "echter" is dan deze films.

Niet vloeken, blijf rustig.
Hier mijn uitleg.
Argument A.In films zijn er soms vele takes, voordat de scene in de film komt. Het kan 17 keer overnieuw, tot de regiseur het goed genoeg vind om in de film te krijgen.
Bij wrestling zijn er gaan re-takes, geen out-takes en gaat het niet overnieuw. Alles MOET in één keer. Natuurlijk gaat het wel eens mis en dan is dat soms te zien. Pijnlijk maar waar. Dus des te knapper als pro-wrestlers een goede "match" weten neer te zetten.
Argument B. In sommige vechtscenes hangen acteurs aan touwen/kabels en zijn er andere special effects.
In wrestling zijn deze special effects er niet. Er wordt zeker overdreven geacteerd, maar alles wat je ziet gebeuren in die ring, gebeurt ook echt in die ring!

En wat ik er mooi aan vind, is niet eens zozeer het (technisch) correct uitvoeren van de bewegingen.
Mijn wrestlinghart gaat sneller kloppen als de worstelaars met hun "match" een verhaal weten te vertellen. Dus dat ze genoeg reactie (lees emotie) weten op te wekken bij het publiek, zodat het publiek emotioneel betrokken raakt bij een "match"
Dat het publiek geeft om de ene worstelaar en een hekel heeft aan de andere. En dat het publiek dus achter de ene worstelaar gaat staan en tegen de andere worstelaar zal zijn.

U ziet het, ik ben een wrestling-nerd. Ik waardeer wrestling.
Dit is mijn mening.
U mag een andere hebben.

Zo hou ik bijvoorbeeld weer niet van de soap "Goede tijden, slechte tijden.
Ieder zijn ding.

smike
03-05-2012, 22:24
@ worstelfan Hoeveel mensen die wrestling haten weten wat de attitude era is? Juist.

Ik kijk al wrestling sinds begin jaren 90, maar de laatste jaren kijk ik alleen nog wel eens een PPV met een vriend voor de grap, simpelweg omdat het te clownesk is, zeker in vergelijking met de attitude era.

Ook ligt het er veel te dik bovenop dat het nep is, zie de lachwekkende "stoten" ,met een ommezwaai van een minuut.
Ook het acteerwerk is belabberd, in een film of serie kunnen de mensen dat, in wrestling een enkeling als punk of jericho en die zijn dan ook big, mar ga me niet zeggen dat cena kan acteren.

Nee, bring back de attitude era en ik kijk weer volop, oh ja, GTST is voor wijven ;)

Worstelfan#1
04-05-2012, 13:29
http://i335.photobucket.com/albums/m459/dpwfannation/grandslam2012/gs2012_m1.jpg (http://www.dutchprowrestling.nl)
http://www.youtube.com/watch?v=SosGYjkKAt4@ Smike

Jij noemt de WWE "clownesk" en dat snap ik.
De laatste jaren richten ze zich erg op een jonger publiek. Het is dus "kindvriendelijk" om naar te kijken.

Gelukkig zijn er alternatieven.
Zo is er naast WWE ook ROH(Ring Of Honor) en dat produkt (vorm van worstelen) is minder kindvriendelijk.
WWE brengt sports-entertainment en ROH brengt wrestling.

Ik las dat uit de attitude era worstelaars als Al Snow, Billy Gunn en Rhyno al in Nederland zijn geweest.
Ook zouden Honky Tonk Man, Kevin Nash en Rob Van Dam al geweest zijn.
Met die namen, kan het toch niet slecht zijn?


Smaken verschillen. Behalve over GTST, dat is inderdaad voor wijven.

Hoe dan ook, zaterdag 19 mei ga ik richting Den Haag.
Voor slechts 15 euro kan ik naar binnen en na het zien van dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?feature...&v=SosGYjkKAt4 (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SosGYjkKAt4) geloof ik toch wel dat ik een leuke avond ga hebben.


Ik ben heel benieuwd.

Groet,
Worstelfan.