PDA

View Full Version : Computer Question



RisingSun
28-04-2012, 17:30
Mijn laptop (jaartje oud, i3) heeft de laatste tijd kuren. Ik krijg vaak een bericht dat mijn internetexplorer 200,300 tot 400 mb gebruikt. Als ik een video stream via bijv. youtube is de kans groot dat hij tijdens het kijken super vertraagd, het geluid gaat kraken en hij ontzettend hard zn best moet doen om nog iets te presteren. Het volgende heb ik al geprobeerd:
- virusscanner van avg
- Defragmentatie
- Schrijfopruiming
- Tweaknow regcleaner

Niets heet nog gewerkt :( Kan iemand me hiermee helpen? Thanx

ijsbier
28-04-2012, 18:29
Mijn laptop (jaartje oud, i3) heeft de laatste tijd kuren. Ik krijg vaak een bericht dat mijn internetexplorer 200,300 tot 400 mb gebruikt. Als ik een video stream via bijv. youtube is de kans groot dat hij tijdens het kijken super vertraagd, het geluid gaat kraken en hij ontzettend hard zn best moet doen om nog iets te presteren. Het volgende heb ik al geprobeerd:
- virusscanner van avg
- Defragmentatie
- Schrijfopruiming
- Tweaknow regcleaner

Niets heet nog gewerkt :( Kan iemand me hiermee helpen? Thanx

windows op nieuw installeren.

boudstyle
28-04-2012, 18:29
De harddisk formatteren en het systeem opnieuw installeren zou ik sowieso 1 keer per jaar doen.
Je gegevens kan je gewoon backup-en op een externe harddisk.

Kemal
28-04-2012, 20:28
Misschien ccleaner installeren..?

Gilaiir
28-04-2012, 22:11
Je schijven formateren, windows opnieuw instaleren. EN NOOIT MEER INTERNET EXPLORER GEBRUIKEN!

Tony
28-04-2012, 23:07
Eerst Ccleaner (opruimen en register scannen)
Malwarebytes laten scannen
Perfectdisk installeren en fatsoenlijk defragmenteren

redjuh
29-04-2012, 00:54
andere browser en adobe flashplayer plugin updaten

Mickey
29-04-2012, 10:04
andere browser en adobe flashplayer plugin updaten

LOL precies. Stap 1: Installeer Chrome.

RisingSun
29-04-2012, 11:06
Thanx voor de tips! Ik heb geen idee hoe ik moet formatteren want heb geen windows cd. (of is dat niet nodig als je een backup maakt?) Ga dus denk ik eerst de stappen van tony,redjuh en mickey doen :)

Sadix
29-04-2012, 11:49
je kan zo een windows cd downloaden

redjuh
29-04-2012, 14:34
je kan zo een windows cd downloaden

WTF (**pakt telefoon, toetst nr stichting Brein in**) dat is piraterij en aanzetten tot criminele activiteiten.

A-team
30-04-2012, 13:14
WTF (**pakt telefoon, toetst nr stichting Brein in**) dat is piraterij en aanzetten tot criminele activiteiten.

Ik snap wat je bedoeld! Maar hij kan zijn sleutel gebruiken die achterop zijn computer staat! Dan is het gewoon legaal!

redjuh
30-04-2012, 22:36
anyway kijk in je taakbeheer (ctrl alt del) en processen van alle gebr weergeven. waarschijnlijk zie je het grootste deel weggevreten worden door NT Kernel System. daar kun je weinig aan doen. waarschijnlijk kun je ook zien dat bijv u torrent of een andere client, ook als ie niet actief is, een groot deel van je ram gebruikt.

je hoeft windows niet opnieuw te installeren. gewoon ff de dingen afsluiten en daarna herstarten

Bast
01-05-2012, 01:21
Install chrome.... problem solved. Zou niet heel windows gaan installeren, gewoon nooit meer IE gebruiken. De fury die ik release omdat mijn school en werk met dat gammele stuk drama werken maakt de energie die onze zon produceert toch wel vrij nietig.

RisingSun
02-05-2012, 08:11
Chrome draait en alle bovenstaande aanbevolen programma's laten scannen + verwijderen. Tot nu toe nog geen crash :) thanx!