PDA

View Full Version : BJJ of grappling?



Djani
31-05-2012, 19:35
Beste forumbroeders!

Ik wil graag het grondgevecht leren, maar kunnen jullie mij het volgende vertellen: Trainen jullie liever BJJ of no-gi grappling, waarom BJJ of grappling en wat raden jullie mij aan als beginner?

kikz
31-05-2012, 20:22
Beste forumbroeders!

Ik wil graag het grondgevecht leren, maar kunnen jullie mij het volgende vertellen: Trainen jullie liever BJJ of no-gi grappling, waarom BJJ of grappling en wat raden jullie mij aan als beginner?

Zoek een goede BJJ school, meestal trainen die zowel gi als no-gi. Dit is ook het beste, ook al wil je bijvoorbeeld alleen focussen op no-gi, het is altijd goed om ook in de gi te trainen.

Lumpinigym
31-05-2012, 21:13
waar kom je vandaan?

Djani
31-05-2012, 21:37
waar kom je vandaan?

Alphen aan den Rijn

Briant
31-05-2012, 22:22
Een combinatie is het beste.

Intermec
01-06-2012, 07:02
Niet of, en.

Igorvdw
01-06-2012, 14:06
Misschien Waarom is beiden persé beter? Zelf zou ik wel graag allebei willen trainen, omdat het me gewoon aantrekt, maar om als mma-er de ring in te stappen zou ik als persoonlijke voorkeur toch no-gi grappling kiezen. Gewoon benieuwd

Briant
01-06-2012, 16:18
Misschien Waarom is beiden persé beter? Zelf zou ik wel graag allebei willen trainen, omdat het me gewoon aantrekt, maar om als mma-er de ring in te stappen zou ik als persoonlijke voorkeur toch no-gi grappling kiezen. Gewoon benieuwd

Als je het lijstje met ADCC kampioenen er bij pakt, wat toch geldt als top van no-gi grappling, heeft 90% een achtergrond met de gi. Daarnaast spreek ik uit persoonlijke ervaring en observaties. Je moet et gewoon voelen dan weet je het, tot die tijd luisteren naar mensen die er verstand van hebben ;)

Igorvdw
01-06-2012, 22:50
Ik luister naar mensen die er verstand van hebben, vandaar o.a. mijn vraag :d. En dat 90% van de ADCC top het doet, betekent naar mijn mening niet dat het persé beter is als mma-er (train momenteel thaibox/mma). Maar ik zie dat het bij Djani ook echt alleen om het grondvechten ging, dus ik snap het. Ga binnenkort maar is een bjj lesje volgen.