PDA

View Full Version : Ben denk ik opgelicht door Engelse webshop



LJ Silver
06-06-2012, 10:42
Nou dan, vorige week maandag een nikon compact camera besteld via een Engelse webshop (http://technologies-shop.com/) voor 183 euro. Overgemaakt via IBAN. En wat denk je.... sinds toen niks meer van gehoord. Geen reactie op email en het nummer op hun site blijkt niet in werking.

Iemand ooit zoiets meegemaakt, tips?

Wheelie
06-06-2012, 10:53
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=102067

LJ Silver
06-06-2012, 11:51
thanks wheelie.
godnondeju dat is dus fluiten naar mijn geld :S

stiffler
06-06-2012, 11:56
vervelend !
Volgens mij kun je het via je bank laten storneren. Ik zou het in ieder geval even navragen..

LJ Silver
06-06-2012, 12:08
heb net gebeld met de rabobank, kunnen niks doen. Geld is al overgemaakt en met eigen goedkeuring (internetbankieren) Ze zei dat is in principe dezelfde machtiging als het contant betalen daar kunnen wij niks van terug halen.

ik meld het even op opgelicht.nl en mischien een poging bij de politie (aanraden van rabo) maarja ik heb zo'n gevoel dat het hopeloos is en nog meer tijdverspilling.

Leventdepevent
06-06-2012, 12:18
das mooi klote joh.

Bromios
06-06-2012, 12:43
hmm, ik google die shop en vind 100 vermeldingen dat hij een litouwse oplichter is.

Volgende keer eerst even zoeken of het een betrouwbaar adres is. Als je niks over een site vind is het ook dubieus trouwens.

Overigens koop ik ook veel online en af en toe zit er een misser tussen. Balen maar dat is het risico als je goedkoper uit wilt zijn. Gemiddeld loont het aardig.

LJ Silver
06-06-2012, 12:56
Ja dat is ook zo.

Ik had voor mijn moeder dr verjaardag een camera zitten zoeken, en kwam uit bij de Nikon p300. En enkele weken later was die shop via google de enigste die hem nog te koop had. Natuurlijk had ik weer haast en moest ik weg dus dacht hop hop ff snel dat ding bestellen.

Wijze les geleerd. Idd nu dat geld maar terug verdienen met wel slimme deals.

Garcia
07-06-2012, 10:39
Damn vervelend kerel. Site ziet er op zich prima uit dus ik kan me voorstellen dat mensen daar in kunnen trappen. Alhoewel de prijzen te mooi om waar te zijn zijn.

Wat ik je ook kan aanraden is om in het vervolg ook eens op google maps te kijken. De winkel die ik bij de adresgegevens staat bestaat namelijk niet in die straat want er staan enkel woningen en geen "shop".

Ook is het betalen via Paypal vaak verstandiger omdat Paypal vaak je wel kan beschermen met online aankopen en fraudeurs en jij dus je geld in veel gevallen terug krijgt.

Tykill
07-06-2012, 12:40
Zeer vervelend.

Vergeet nooit: If something seems too good to be true, it probably is.\

Zie het niet als verloren tijd om hier achter aan te gaan. Hier leer je veel van en misschien dat je nog iets kunt regelen.
Go for it!

Tykill
07-06-2012, 12:42
Damn vervelend kerel. Site ziet er op zich prima uit dus ik kan me voorstellen dat mensen daar in kunnen trappen. Alhoewel de prijzen te mooi om waar te zijn zijn.

Wat ik je ook kan aanraden is om in het vervolg ook eens op google maps te kijken. De winkel die ik bij de adresgegevens staat bestaat namelijk niet in die straat want er staan enkel woningen en geen "shop".

Ook is het betalen via Paypal vaak verstandiger omdat Paypal vaak je wel kan beschermen met online aankopen en fraudeurs en jij dus je geld in veel gevallen terug krijgt.


Klopt, Paypal kan veel doen voor kopers.