PDA

View Full Version : Goodfella Henry Hill overleden (film Goodfellas is gebasseerd op zijn verhaal)



Italian*Berlusconi*
13-06-2012, 09:17
Henry Hill, de voormalige gangster op wiens leven de film Goodfellas was gebaseerd, is op 69-jarige leeftijd overleden. Dit is bekend geworden via de website van TMZ.

Hill overleed in een ziekenhuis in Los Angeles na een lang ziekbed, aldus zijn vriendin Lisa. "Hij was al een lange tijd ziek. Zijn hart gaf het op." Hill was de laatste jaren bezig met het herstellen van zijn relatie met familieleden waarvan hij vervreemd was geraakt. Volgens Lisa had Hill daar aardig vooruitgang in geboekt.

Nadat hij het criminele circuit achter zich had gelaten, was Hill regelmatig te gast in de Howard Stern show. In de film Goodfellas, uit 1990, werd Hill geportretteerd door Ray Liotta.

Vette film en meesterlijk boek over waarschijnlijk de bekendste RAT in de geschiedenis van de Amerikaanse Mafia. Goodfellas blijft een klassieker en 1 van mijn favo movies of all time!

Hier een mooie docu over zijn leven.
http://www.youtube.com/watch?v=2OA7Yi4RqEU

Leventdepevent
13-06-2012, 10:06
RIP....heb die docu weleens gezien, zit geloof ik ook bij de making off van de film Goodfellas

Kemal
13-06-2012, 10:07
RIP. De verfilming is meesterlijk

Sadix
13-06-2012, 12:09
vieze snitch was het die Henry Hill

Biiyen
13-06-2012, 12:48
Goodfellas een van de beste films ooit...

Peter0711
13-06-2012, 12:56
vieze snitch was het die Henry Hill

Gaan we nou de gangster uithangen?? Hahah

Ik heb toevallig een tijdje geleden nog die aflevering gezien van Locked up Abroad die over zijn leven ging. Geweldig verhaal

Sadix
13-06-2012, 18:33
Gaan we nou de gangster uithangen?? Hahah

Ik heb toevallig een tijdje geleden nog die aflevering gezien van Locked up Abroad die over zijn leven ging. Geweldig verhaal

Nee maar ik vind dat als je mans genoeg bent om mensen te vermoorden, afpersen etc etc je ook mans genoeg moet zijn voor de consequenties van dat vak en je in alle tijden de omerta moet houden.

Kale
14-06-2012, 00:02
hij is niet italiaans dus kon ook nooit een made man worden in de mafia en heeft dus ook geen omerta afgelegd.
en Henry Hill is ook te veel in zijn rol opgegaan want hij overdrijft wel zeker en verdraait feiten.