PDA

View Full Version : Welke vechtsport technieken wel? En welke niet? Mixed Martial Arts



BoxingRob
06-07-2012, 16:17
WELKE TECHNIEKEN WEL? EN WELKE TECHNIEKEN NIET?


Maar wat kan gebruikt worden uit stijlen als kungfu en traditioneel werk?



http://www.youtube.com/watch?v=ak2BRdiUB3U
Techniek filmpje van Peter van Hooij een traditionele Kungfu meester uit Arnhem (Sportschool van Hooij)

Nou ben ik zelf niet zo'n mixed martial arts expert, maar wat voor technieken zijn wel handig voor Mixed Martial Arts en welke juist niet of minder?

Zijn technieken uit traditionele stijlen welkom?

Of is het toch beter om boksen, kicboksen, en judo of worstelen te doen?

Waarom wel of juist niet dergelijke vechttechnieken gebruiken?

Is karate bijvoorbeeld goed? Of kungfu zoals Peter van Hooij laat zien in het filmpje? Of gewoon puur Kickboksen? Grappling?

Briant
06-07-2012, 16:31
Omg hier gaan we weer!

Marco (scheids)
06-07-2012, 17:34
Zal t proberen :-)

Kickboxen en grappling lijken mij het beste onderricht voor MMA.

Of heb ik t mis? Ben geen expert.

LJ Silver
06-07-2012, 17:45
je moet op ufc gaan

YoMarK
06-07-2012, 18:27
Ik maakt zelf altijd het onderscheid tussen:
- competitie sporten(met regels. MMA, BJJ, Judo, Kickboxen, full contact karate enz..)
- praktijkgerichte zelfverdediging(zonder regels eigenlijk. Krav maga, bepaalde stijlen Kung Fu, bepaalde stijlen Jiu Jitsu enz..)
- de danssporten(Oefenen voor een soort van optreden met trap, stoottechnieken, worpen en wapens, maar pretenderen ook niet dat het in de praktijk werkt. Capoeira, bepaalde vormen van karate, soms denk ik ook bepaalde judoscholen)
- de mc-dojo/bullshido sporten(die doen alsof ze levensgevaarlijk zijn, maar eigenlijk nergens op slaan. Voorbeelden in de vorm van filmpjes genoeg van te vinden hier op het forum).

Persoonlijk heb ik alleen met de 4e categorie een probleem. De rest is prima toch? Ieder zijn ding. Het lijkt mij dat het filmpje hierboven zeker niet in de 4e categorie valt.

Vince
06-07-2012, 22:30
Al met al ligt aan de sportschool / dojo.
Een wijs man zei ooit tegen mij : Er zijn geen stijlen alleen technieken/principes.

Fyodor
06-07-2012, 23:24
je moet op ufc gaan

Je kunt ook Strikeforce of Bellator trainen!

ashi76
07-07-2012, 01:58
OMG... Pendekar Ray all over again ! :whistling:

Kemal
07-07-2012, 06:46
de kraanvogeltechniek

R.H.
07-07-2012, 10:22
dit is gewoon diezelfde persoon die Peter van Hooij van de week belachelijk wou maken. best zielig eigenlijk