PDA

View Full Version : Patje...assistent....hell yeah!



Illest
21-07-2012, 11:44
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/oranje/12601545/__Kluivert_assistent_Louis_van_Gaal__.html

Ik werd bijna voor gek verklaard toen ik zijn naam opperde na het falen van BvM

zie hier...

Dit is echt fuckin geweldig

Illest
21-07-2012, 12:56
waar blijven de jankerds?

Patrick is de baas

De circkel is nu echt rond....Kluivert is de man!


http://www.youtube.com/watch?v=vhsv5FgN_vU

rafi
21-07-2012, 13:16
[QUOTE=Illest;1165582]waar blijven de jankerds?

Patrick is de baas

De circkel is nu echt rond....Kluivert is de man!

ik vind hem ook de beste spits die nederland ooit heeft gehad.

ArjanV
21-07-2012, 13:50
Uitstraling van een zak rotte aardappelen,nog nooit iets zinnigs over voetbal horen zeggen,als (hulp)trainer nog nergens iets gepresteerd,strafrechtelijk verleden,drank,drugs en verkrachtings verhalen...hartstikke goed!

De beste spits? Omdat hij er in het Nederlands Elftal toevallig het meeste ingeprikt heeft zeker...er zijn betere geweest van Basten,Bergkamp,van Nistelrooij

McClane
21-07-2012, 14:09
[..] strafrechtelijk verleden,drank,drugs en verkrachtings verhalen [..] Badr Hari zou dus ook een slechte trainer/ coach zijn?

ArjanV
21-07-2012, 14:15
Gaat het hier niet over maar dat zou heel goed kunnen ja...

Het is een optelsom natuurlijk...

Illest
21-07-2012, 14:27
Uitstraling van een zak rotte aardappelen,nog nooit iets zinnigs over voetbal horen zeggen,als (hulp)trainer nog nergens iets gepresteerd,strafrechtelijk verleden,drank,drugs en verkrachtings verhalen...hartstikke goed!

De beste spits? Omdat hij er in het Nederlands Elftal toevallig het meeste ingeprikt heeft zeker...er zijn betere geweest van Basten,Bergkamp,van Nistelrooij


aha....onze opperjankerd laat wat horen

Ik neem jouw totaal niet serieus. Zijn status als speler, ach daar ga ik niet eens over beginnen.

"De beste spits? Omdat hij er in het Nederlands Elftal toevallig het meeste ingeprikt heeft zeker...er zijn betere geweest van Basten,Bergkamp,van Nistelrooij"

Hiermee zet jezelf een beetje voor lul, echt.

Als trainer...tja hij heeft intensief samengewerkt met Bjorn Vleminckx (wie kent hem nog?) destijds bij NEC...die is dat seizoen als 2e Belg topscorer geworden in de Eredivie

en afgelopen seizoen is hij kampioen geworden met Jong Twente..

ach van Gaal zal het wel mis hebben om met Kluivert in zee te gaan...dat was ook met Mourinho het geval...toch?;)

En ja, laten we hem op zijn 36e nog steeds beoordelen op een actie van toen hij 18 (eigenlijk nog een kind!) was. Daar komen we ver mee!

Dat verkrachtingsverhaal...als je nog steeds gelooft in het 'ster-verkracht-meisje' concept wat bij elke rechtbank al is uitgemolken, dan ben je niet helemaal snugger vriend.

Als rechter teelbal van van Persie zou je dat moeten weten:fp:

ArjanV
21-07-2012, 15:02
Waarom ga je niet inhoudelijk op de post in wijsneus....waarom zet ik mezelf voor lul wanneer ik stel dat van Basten,Bergkamp en van Nistelrooij betere spitsen waren?

En eh van Gaal heeft het wel vaker mis hoor...wordt niet voor niets overal buiten geflikkerd en volgens mij hebben we ook nog wel eens een tournooitje gemist dankzij deze eigenwijze brulaap!

En wanneer je IQ iets hoger geweest zou zijn dan dat van je schoenmaat had je begrepen dat het niet zo belangrijk is of ik geloof of dat verkrachtingsverhaal,en alle andere drank en drugs verhalen overgens,waar is maar dat het gaat om de uitstraling die je hebt naar buiten toe,naar je spelers,naar de media...en die is gewoon kut hoe goed hij als voetballer ook ooit geweest is...in een ver verleden ook nog eens overgens want het is natuurlijk niet voor niets zo dat hij uiteindelijk bij NEC als hulptrainer terecht is gekomen nadat hij als voetballer nog om contractjes moest smeken bij clubs die niet bij de status van een zogenaamde wereldvoetballer horen! Wanneer Kluivert zoveel voetbal know how had gehad was dat echt ook wel ergens anders opgemerkt en had hij als hulptrianer werkzaam geweest bij een van zijn oude clubs...of zelfs op het oude Ajax nest waar iedereen die 2 keer achter elkaar een bal recht vooruit kan schoppen tegenwoordig een baan krijgt...

Illest
21-07-2012, 17:28
Waarom ga je niet inhoudelijk op de post in wijsneus....waarom zet ik mezelf voor lul wanneer ik stel dat van Basten,Bergkamp en van Nistelrooij betere spitsen waren?

En eh van Gaal heeft het wel vaker mis hoor...wordt niet voor niets overal buiten geflikkerd en volgens mij hebben we ook nog wel eens een tournooitje gemist dankzij deze eigenwijze brulaap!

En wanneer je IQ iets hoger geweest zou zijn dan dat van je schoenmaat had je begrepen dat het niet zo belangrijk is of ik geloof of dat verkrachtingsverhaal,en alle andere drank en drugs verhalen overgens,waar is maar dat het gaat om de uitstraling die je hebt naar buiten toe,naar je spelers,naar de media...en die is gewoon kut hoe goed hij als voetballer ook ooit geweest is...in een ver verleden ook nog eens overgens want het is natuurlijk niet voor niets zo dat hij uiteindelijk bij NEC als hulptrainer terecht is gekomen nadat hij als voetballer nog om contractjes moest smeken bij clubs die niet bij de status van een zogenaamde wereldvoetballer horen! Wanneer Kluivert zoveel voetbal know how had gehad was dat echt ook wel ergens anders opgemerkt en had hij als hulptrianer werkzaam geweest bij een van zijn oude clubs...of zelfs op het oude Ajax nest waar iedereen die 2 keer achter elkaar een bal recht vooruit kan schoppen tegenwoordig een baan krijgt...

feit is dat hij gevraagd is voor Oranje, volkomen terecht.

zijn uitstraling naar buiten toe is niks mis mee, maar wel voor mensen zoals jij die keer op keer het verleden blijven oprakelen, hij is gevraagd vanwege het talent wat van Gaal in hem ziet, als speler was zijn inzicht ongekend en als trainer doet hij het gewoon goed.

En de spelers die jij noemt waren echt niet beter, ze waren anders, stuk voor stuk hele goede spelers maar Kluivert was echt het meest compleet....stellen dat Kluivert niet in dat rijtje thuis hoort is bijna lachwekkend....'toevallig' heeft hij de meeste goals, wat een onzin zeg.

Jij hebt het niet zo met Ajax en zie hier...de lichting van '95 staat aan het roer bij Oranje, misschien dat je daarom zo reageert?;)

Illest
21-07-2012, 17:53
Kluivert assistent Louis van Gaal




Home (http://www.mixfight.nl/) » Telesport (http://www.mixfight.nl/telesport/) » Voetbal (http://www.mixfight.nl/telesport/voetbal/) » Oranje (http://www.mixfight.nl/telesport/voetbal/oranje/)

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/01030/kluivert_van_gaal__1030001q.jpg
(http://javascript<strong></strong>:fotovenster("http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/01030/kluivert_van_gaal__1030001q.jpg","Als%20het%20aan%20Louis%20van%20Gaal%20ligt%20gaat %20hij%20weer%20samenwerken%20met%20Patrick%20Klui vert.%20Ditmaal%20als%20bondscoach%20en%20assisten t%20bij%20het%20Nederlands%20elftal. ","EPA ",470,376);)Als het aan Louis van Gaal ligt
gaat hij weer samenwerken met Patrick Kluivert. Ditmaal als bondscoach en
assistent bij het Nederlands elftal. Foto:
EPA

za 21 jul 2012, 05:37

Kluivert assistent
Louis van Gaal

Van onze speciale verslaggevers



ENSCHEDE - Patrick Kluivert (36) gaat aan de slag als
assistent van bondscoach Louis van Gaal. De voormalige topspits heeft van zijn
club FC Twente toestemming gekregen om de nevenfunctie bij het Nederlands elftal
te aanvaarden.

"Wij denken dat dit een mooie ervaring voor hem is en bieden hem daarvoor
graag de ruimte”, aldus FC Twente-voorzitter Joop Munsterman. "De werkzaamheden
bij Oranje gaat hij combineren met zijn functie bij FC Twente.” In Enschede is
Kluivert trainer van het beloftenelftal. Afgelopen seizoen wist hij in zijn
eerste jaar als zelfstandige trainer de beloften naar het kampioenschap te
leiden.

Rode draad


Van Gaal loopt als een rode draad door de carrière van Kluivert. Het was Van
Gaal die de spits op 18-jarige leeftijd de kans gaf om door te breken in het
grote Ajax van midden jaren negentig, dat de Champions League wist te winnen
door een goal van Kluivert in de finale tegen AC Milan. Later haalde Van Gaal de
spits naar FC Barcelona, terwijl Kluivert ook onder Van Gaal diende bij het
Nederlands elftal.

Met Kluivert krijgt de begeleidingsstaf van Van Gaal verder vorm. Eerder werd
Danny Blind, aanvoerder van het grote Ajax van midden jaren negentig, al als
assistent aangesteld.

blade
21-07-2012, 18:49
vaak bemoei ik me eigen niet met een voetbal topic maar om Kluivert op 1 lijn te zetten met Bergkamp daar moet ik nog om lachen.ja hij heeft vaak doelpunten gemaakt in het NIET LOPEN ELFTAL maar daar is die een spits voor geweest de Duitsers hadden vroeger ook zo een mannetje Gert muller.maar Bergkamp was kunst die creeerde een doelpunt Kluivert maakte een doelpunt als je die twee dingen niet begrijpt snap je niks van voetbal

Illest
21-07-2012, 18:57
vaak bemoei ik me eigen niet met een voetbal topic maar om Kluivert op 1 lijn te zetten met Bergkamp daar moet ik nog om lachen.ja hij heeft vaak doelpunten gemaakt in het NIET LOPEN ELFTAL maar daar is die een spits voor geweest de Duitsers hadden vroeger ook zo een mannetje Gert muller.maar Bergkamp was kunst die creeerde een doelpunt Kluivert maakte een doelpunt als je die twee dingen niet begrijpt snap je niks van voetbal


Nog nooit een voetballer gezien met een techniek als Bergkamp....de man had iets speciaals

Als koppel destijds bij Oranje was het echt een lust voor het oog.

Ik ben fan van beiden. Laat dat duidelijk zijn, maar met Kluivert heb ik iets speciaals, das persoonlijk.

Los daarvan was hij als speler soms gewoon geniaal, zijn inzicht, hoe hij anderen in stelling bracht wanneer hij zelf niet scoorde..

maar Kluivert heeft helaas niet het maximale uit zijn carriere gehaald, dat is jammer

Illest
21-07-2012, 19:17
toch vind ik dat Frank de Boer, Bergkamp en Jonk bij Oranje hadden moeten zitten en Louis van Gaal, Kluivert en Blind bij Ajax.

dat was ideaal geweest

LeeMurray
21-07-2012, 20:04
Goed nieuws! Ik denk dat er in Patje wel een toptrainer schuilt, maar we zullen zien. Ik ga doen alsof ik die posts van Arjan niet heb gelezen ;).

@ blade. Bergkamp was een schaduwspits en Kluivert was een centrumspits. Ze speelden op andere posities en daarom is het moeilijk om die twee spelers te vergelijken. Ik denk dat Patje een van de beste spitsen die we ooit hebben gehad is geweeest. Hij was iig een van de meest complete spitsen. Afmaker in de 16, beidebenig, kaatsen, in staat om de wedstrijd te kantelen met een individuele actie...
Geen toeval dat Ruud nog bij Den Bosch speelde toen Patje al internationaal furore maakte. Qua talent is het niet eens de vraag wie de beste spits van de laatste drie generaties is geweest. Alle kenners zijn het daarover eens en de cijfers liegen niet (men lie, women lie, numbers don't ;))...

ArjanV
21-07-2012, 20:13
Ja ja....waar is vriend Patje eigenlijk allemaal topscoorder geweest? En waar is Ruud van Nistelrooij topscoorder geweest? Juist buiten Nederland in de 2 sterkste competities ter wereld! Op een na hoogste gemiddelde in de CL

En ik heb zeker iets tegen Ajax ja...maar dat betekend niet dat ik niet objectief genoeg kan oordelen en btw ik noem van Basten en Bergkamp en ik dacht toch niet dat die van Feyenoord of P.S.V. af komen! Bergkamp en van Basten hadden meer techniek in hun kleine teen dan Kluivert in zijn hele lijf!

En als meneertje Kluivert zo'n geweldige trainer is waarom zit hij dan niet bij Ajax,P.S.V.,Barcelona,Newcastle of Valencia? Daar zullen ze wel allemaal blind zijn natuurlijk...

Facade
21-07-2012, 20:20
Kluivert heeft altijd talent gehad, het probleem heeft hem juist gezeten in de mentaliteit. Zowel in de succes jaren als in de wat mindere jaren is dat het probleem geweest in verschillende aspecten van z'n leven.

In een functie waarbij zijn voetbaltalent dus een minder grote rol speelt dan zijn persoonlijke kwaliteiten, kun je je afvragen of hij dus inderdaad zo'n grote trainer wordt als iedereen plotseling schijnt te denken. Louis van Gaal was immers geen groot voetballer, maar excelleert op andere punten. Misschien is Kluivert ook op andere gebieden goed, maar het is niet meer dan logisch om nu te stellen dat hij weinig heeft laten zien om enige redelijke twijfel weg te nemen. Een assistentschap bij het Nederlands elftal zegt me niet zoveel. Het is een goede kans voor hem om zich te ontwikkelen, maar niet een graadmeter om in te schatten of het een goede coach wordt later of niet. Misschien wordt het een hele grote, maar ik denk van niet.

Ik denk dat mentaliteit voor een goede coach net zo belangrijk is als voor een speler. Op basis daarvan heb ik dus m'n twijfels bij Kluivert.

LeeMurray
21-07-2012, 20:23
@ Facade. Kunnen mensen niet leren van hun fouten? Wie zegt ons dat Kluivert mentaal nog steeds hetzelfde is als in de jaren 90?

Verder kan ik me wel vinden in je post.

Illest
21-07-2012, 20:25
Ja ja....waar is vriend Patje eigenlijk allemaal topscoorder geweest? En waar is Ruud van Nistelrooij topscoorder geweest? Juist buiten Nederland in de 2 sterkste competities ter wereld! Op een na hoogste gemiddelde in de CL

En ik heb zeker iets tegen Ajax ja...maar dat betekend niet dat ik niet objectief genoeg kan oordelen en btw ik noem van Basten en Bergkamp en ik dacht toch niet dat die van Feyenoord of P.S.V. af komen! Bergkamp en van Basten hadden meer techniek in hun kleine teen dan Kluivert in zijn hele lijf!

En als meneertje Kluivert zo'n geweldige trainer is waarom zit hij dan niet bij Ajax,P.S.V.,Barcelona,Newcastle of Valencia? Daar zullen ze wel allemaal blind zijn natuurlijk...

Je reinste kul wat je schrijft.

Techniek daar blonk hij in uit. Hij had eigenlijk van alles een beetje, dat maakte hem zo compleet.

RvN was overal topscorer, maar dat maakt hem geen betere voetballer. Wie maakte hij beter? Wie bediende hij als het het zelf niet lukte? Het is hele andere type spits, niet te vergelijken.

En als Kluivert net begint als trainer, waarom zouden de clubs die jij noemt nu al voor hem kiezen? Op basis van wat? Heel apart dat je dat als argument brengt.

Facade
21-07-2012, 20:29
@LeeMurray
Ik wil het niet zozeer definiëren als fout. Ik wil hem ook niet veroordelen daarop, ik benoem enkel een oorzaak voor hoe het misschien ontstaan is. Ik denk dat hij mentaal moeilijke momenten kent. Bijvoorbeeld bij PSV waar die toch echt een wanprestatie heeft geleverd met alle respect. Ik denk dat daar meer in heeft gezeten.

Net als Illest zie ik hem als iemand die niet het onderste uit de kan heeft gehaald, terwijl je als trainer een taak hebt anderen te motiveren dit wel te doen. Dat is voor mij een reden om te denken dat hij misschien niet zo geschikt is als iedereen denkt.

Misschien is ie wel veranderd en ik gun em deze kans ook echt wel, maar ik verwacht er zelf alleen niet heel veel van.

Illest
21-07-2012, 20:32
Kluivert heeft altijd talent gehad, het probleem heeft hem juist gezeten in de mentaliteit. Zowel in de succes jaren als in de wat mindere jaren is dat het probleem geweest in verschillende aspecten van z'n leven.

In een functie waarbij zijn voetbaltalent dus een minder grote rol speelt dan zijn persoonlijke kwaliteiten, kun je je afvragen of hij dus inderdaad zo'n grote trainer wordt als iedereen plotseling schijnt te denken. Louis van Gaal was immers geen groot voetballer, maar excelleert op andere punten. Misschien is Kluivert ook op andere gebieden goed, maar het is niet meer dan logisch om nu te stellen dat hij weinig heeft laten zien om enige redelijke twijfel weg te nemen. Een assistentschap bij het Nederlands elftal zegt me niet zoveel. Het is een goede kans voor hem om zich te ontwikkelen, maar niet een graadmeter om in te schatten of het een goede coach wordt later of niet. Misschien wordt het een hele grote, maar ik denk van niet.

Ik denk dat mentaliteit voor een goede coach net zo belangrijk is als voor een speler. Op basis daarvan heb ik dus m'n twijfels bij Kluivert.

Ik denk dat hij geleerd heeft van zijn fouten. Hij wordt immers nog dagelijks veroordeeld.

Juist daarom vind ik het veel zeggen over de man dat hij de drang heeft om een goede trainer te worden, iets neer te zetten als trainer.

Hij had ook de rest van zijn leven lekker relaxt als miljonair kunnen leven, maar iets kriebelt bij hem.

Mensen met jouw mening vormen volgens mij zijn grootste drijfveer, no offence trouwens.
Zijn persoonlijke kwaliteiten worden grotendeels gebaseerd op de dingen uit het verleden en dat is jammer.

ps:

Ik vind het trouwens bijzonder veel zeggen over hem dat hij als topspeler nu ook als trainer begint op te vallen. In Enschede doet hij het prima en laten we wel wezen, van Gaal vraagt hem echt niet zomaar, daar zit een gedachte achter dat kun je hem wel toevertrouwen die van Gaal. Deze job wordt zijn springplank.

MvB de grote spits, vond ik als trainer tot nu toe niet bijzonder....dan heeft Patje met jon Twente al meer indruk op mij gemaakt. Hij volgt ook de juiste weg. Niet meteen bij een grote club of als bondscoach, maar onderaan de ladder beginnen.


FdB is een topper, RK ook, maar als de Hiddink's, van Gaal's en Advocaat's stoppen wat gezien hun leeftijd slechts een kwestie van tijd is. Wie worden dan onze toptrainers?

In dat opzicht vind ik dit sowieso een goede ontwikkeling. Welke beginnende trainers vallen op?

na John vb Brom, nu ook Kluivert? wie nog meer?

LeeMurray
21-07-2012, 20:37
@ Facade. Ik ben het in grote lijnen ook met je eens. Er zat meer in. Vergeet echter niet dat de blessures ook z'n tol hebben geëist. Bij PSV was ie al redelijk versleten en had ie die voorgaande seizoenen niet veel gespeeld. Hij was allang niet meer de Kluivert van Ajax en Barça. Ik had er niet meer van verwacht. Hij was volgens mij ook voornamelijk gehaald om jonge spelers te coachen (vergelijkbaar met Sibon > Bas Dost) en niet als topaankoop. Jongens als Afellay waren zeer over zijn begeleiding te spreken.

ArjanV
21-07-2012, 20:37
En als Kluivert net begint als trainer, waarom zouden de clubs die jij noemt nu al voor hem kiezen? Op basis van wat? Heel apart dat je dat als argument brengt.

Je snapt er niet zoveel van he....geeft niet hoor...maar wie zijn er hulptrainers bij Ajax? Juist Ajax spelers uit het verleden! Bij Feyenoord? Idem Bij P.S.V.? Idem! Een beetje voetballer wordt altijd gevraagd om hulptrainer of jeugdtrainer te worden bij een van de clubs waar hij zelf gespeeld heeft...maar niet Patje...hoe zou dat toch komen?

Facade
21-07-2012, 20:54
Ik denk dat hij geleerd heeft van zijn fouten. Hij wordt immers nog dagelijks veroordeeld.

Juist daarom vind ik het veel zeggen over de man dat hij de drang heeft om een goede trainer te worden, iets neer te zetten als trainer.

Hij had ook de rest van zijn leven lekker relaxt als miljonair kunnen leven, maar iets kriebelt bij hem.

Mensen met jouw mening vormen volgens mij zijn grootste drijfveer, no offence trouwens.
Zijn persoonlijke kwaliteiten worden grotendeels gebaseerd op de dingen uit het verleden en dat is jammer.

Het is jammer voor hem, maar wel redelijk dat dit gebeurt. Het zijn serieuze zaken waar we het over hebben. Je weet wat er kan gebeuren als de fouten van mensen te makkelijk weggewuifd worden door de omgeving en samenleving...

Het is in hem te prijzen hoe hij ermee om gaat en mijn kritiek is ook niet bedoeld als een afrekening op zijn verleden. Desalniettemin geef ik hem daarom niet bij voorbaat het voordeel van de twijfel. Zijn verleden op andere vlakken is namelijk niet de grootste reden waarom ik het niet zie.

Voor zo'n grote speler met veel talent en prijzen heeft hij namelijk vrij geruisloos afscheid genomen. Het is dan te makkelijk om te zeggen dat dit enkel en alleen te maken heeft met zijn verleden. Hier zijn sportieve argumenten voor aan te voeren. Het feit dat hij na Barcelona eigenlijk helemaal niets meer heeft laten zien en compleet uit de picture is geraakt bijvoorbeeld. Je kan je afvragen in hoeverre iemand met zijn kwaliteiten daar zelf de hand in heeft gehad. Dan kom je dus weer bij het mentale aspect dat ik eerder benoemde.

Maar goed, misschien is het heilige vuur weer ontstoken, we zullen zien...

blade
21-07-2012, 22:05
Goed nieuws! Ik denk dat er in Patje wel een toptrainer schuilt, maar we zullen zien. Ik ga doen alsof ik die posts van Arjan niet heb gelezen ;).

@ blade. Bergkamp was een schaduwspits en Kluivert was een centrumspits. Ze speelden op andere posities en daarom is het moeilijk om die twee spelers te vergelijken. Ik denk dat Patje een van de beste spitsen die we ooit hebben gehad is geweeest. Hij was iig een van de meest complete spitsen. Afmaker in de 16, beidebenig, kaatsen, in staat om de wedstrijd te kantelen met een individuele actie...
Geen toeval dat Ruud nog bij Den Bosch speelde toen Patje al internationaal furore maakte. Qua talent is het niet eens de vraag wie de beste spits van de laatste drie generaties is geweest. Alle kenners zijn het daarover eens en de cijfers liegen niet (men lie, women lie, numbers don't ;))...


ja klopt Bergkamp was meer een nummer negen maar bij arsenal heeft die wel degelijk in de spits gestaan kwam alleen niet zo in zijn vorm als die voor NL moest spelen maar daar hebben meer voetballers last van:lol: