PDA

View Full Version : N.W.A. The World’s Most Dangerous Group



breahule
04-09-2012, 22:32
Eazy-E, Dr. Dre MC Ren en Ice Cube, oftewel N.W.A. Deze Niggaz Wit Attitudes (N.W.A) was een Amerikaanse hiphopgroep die gangsta rap populair maakte. De groep was afkomstig uit Compton, Californië. N.W.A zorgde gedurende de jaren 80 voor heel wat controverse door het gebruik van expliciete teksten, maar was ook erg populair door de sociale kritiek die in de nummers aanwezig was.

In 1988 verwierf N.W.A bekendheid met het album Straight Outta Compton, een verwijzing naar de thuishaven van de rappers. Ondertussen was de groep uitgebreid met de komst van MC Ren. De drie eerste nummers van het album groeiden in de loop der jaren uit tot culthits en schoolvoorbeelden van gangsta rap, maar werden in eerste instantie door een grote groep luisteraars verworpen. De titel van het tweede nummer, Fuck tha Police, liet niets aan de verbeelding over. De rappers klaagden in het nummer onder meer politiegeweld en rassenprofilering en -discriminatie aan. Maar het gebruik van expliciete teksten om sociale problemen aan te kaarten, viel bij de overheid niet in de smaak. N.W.A werd door het FBI in het oog gehouden en politieagenten weigerden de groep te beschermen tijdens concerten. Straight Outta Compton was één van de eerste albums met het Parental Advisory-logo, maar behaalde toch dubbel platina.

In de documentaire zijn onder andere oud leden Ice Cube en Dr. Dre te zien, ook geeft het een goed beeld van een periode waarin er in (West) Amerika veel problemen waren met rassenrellen, drugs en politiegeweld.


http://www.youtube.com/watch?v=0OZdFYWzw3c

cornelus
04-09-2012, 22:34
:thup:


http://youtu.be/k3oYf26CgUg

Leventdepevent
05-09-2012, 11:47
zo vroeger Niggaz4life helemaal kapot gedraaid.........vooral nr Automobile was lachen :)

FOCUS
05-09-2012, 11:49
She's swallowed it....

Diz
05-09-2012, 14:02
Grondleggers...

Leventdepevent
05-09-2012, 21:51
http://www.youtube.com/watch?v=H3CNhzSUbjs

smike
05-09-2012, 22:05
Bazen van de hiphop!

Silat
06-09-2012, 15:23
She's swallowed it....

Juicen'at the lip... Don't matter just don't bite!

Mijn eerste cd, gekocht toen ik 12 was.. Draai hem nog steeds.
Het duurde wat jaren voordat ik het allemaal snapte ;-)

Briant
06-09-2012, 16:06
Lol heb ik als klein blank knaapje helemaal grijs gedraaid samen met Wu Tang Clan 36 chambers (ja ik was gangster je weet zelluf hehe). Rauw en hard maar tegelijkertijd ook funky.

FOCUS
06-09-2012, 16:25
ja lol, heel herkenbaar; zat ik op mijn kamer te zingen: ím a motherfucking nigger, with an attitude!!
en mijn grote broer me keihard uitlachen natuurlijk :hugegrin:

Leventdepevent
06-09-2012, 21:22
Lol heb ik als klein blank knaapje helemaal grijs gedraaid samen met Wu Tang Clan 36 chambers (ja ik was gangster je weet zelluf hehe). Rauw en hard maar tegelijkertijd ook funky.
haha wu tang draaide ik ook man en krs-one,gangstarr,Public enemy,Jeru the Damaja en natuurlijk ice-t (home invasion)...prachtig waar blijft de tijd mannen