PDA

View Full Version : iPhone 5



Wheelie
12-09-2012, 19:54
http://tweakers.net/nieuws/84334/apple-presenteert-iphone-5.html

Apple presenteert iPhone 5 Door Arnoud Wokke (http://tweakers.net/plan/crew/262), woensdag 12 september 2012 19:28, views: 7.548
Apple heeft op een eigen evenement in San Francisco de iPhone 5 aangekondigd. Zoals al maanden uit geruchten kon worden opgemaakt, is het de eerste iPhone met groter scherm. Ook heeft de telefoon ondersteuning voor 4g-technologie lte.
De nieuwe iPhone heeft een scherm met hogere resolutie van 1136x640 pixels. De iPhone 4S (http://tweakers.net/reviews/2327/apple-iphone-4s-oud-en-nieuw.html) en 4 hebben een resolutie van 960x640 pixels. Daarmee is het aantal pixels per inch gelijk gebleven op 326. Dankzij de extra pixels in de hoogte past een rij extra iconen op het startscherm. Oudere apps worden niet uitgerekt, maar gecentreerd weergegeven met zwarte balken boven en onder.
Het scherm heeft wat Apple 'integrated touch' noemt en iets dat tsic (http://tweakers.net/reviews/2664/4/achter-de-schermen-displays-in-smartphones-marketingnamen-en-wat-ze-betekenen.html) heet: de touch-sensoren vormen niet langer een aparte laag, maar zitten in de lcd zelf. Daardoor is er minder reflectie in zonlicht en kan het scherm ook 44 procent meer kleurverzadiging weergeven, claimt Apple.
De processor is Apples eigen A6-soc. Zowel de processor als gpu zijn twee keer zo snel, claimt Apple. De soc heeft twee Cortex A15-kernen aan boord en wordt waarschijnlijk gemaakt op 32nm. De claim over de gpu kan erop wijzen dat Apple net als bij de nieuwe iPad simpelweg enkele cores heeft bijgeplaatst bij de PowerVR SGX543-gpu uit de Apple A5.
Daarnaast is er zoals verwacht een nieuwe dock-connector, waardoor huidige laders niet werken. De nieuwe connector is fiks kleiner en heeft in plaats van 30 pinnen slechts acht pinnen. De dock heeft als naam Lightning gekregen. Een voordeel is volgens Apple dat een gebruiker hij symmetrisch is, waardoor het niet uitmaakt hoe de gebruiker een kabel in de poort steekt.
De behuizing is dunner geworden: waar de iPhone 4 en 4S 9,3mm dik zijn, is de iPhone 5 7,6mm dik. Hij weegt met 112 gram bovendien een stuk minder dan huidige iPhones. De iPhone 5 ondersteunt net als de meest recente iPad lte. Volgens Apple werkt de iPhone wereldwijd op veel lte-netwerken. Eerder bleek al dat ook frequenties die in Nederland komend jaar voor lte gebruikt gaan worden, door de iPhone zouden gaan worden ondersteund (http://tweakers.net/nieuws/83881/gerucht-iphone-zal-ook-4g-in-nederland-ondersteunen.html). Dat blijkt het geval: onder meer de 800- en 1800MHz-band wordt ondersteund. Lte gaat niet ten koste van de accu, claimt Apple: de geclaimde accuduur onder lte zou hetzelfde zijn als onder 3g. Volgens Apple zou de accu langer mee moeten gaan dan de iPhone 4S.
De camera heeft nog altijd dezelfde maximale resolutie van acht megapixels, maar kan volgens Apple betere foto's maken in het donker en zou bovendien sneller zijn. Bovendien zou de lens minder snel moeten krassen door het gebruik van een harder materiaal. Net als recente HTC's kan de iPhone 5 foto's maken tijdens het schieten van 1080p-video.
Apple plaatst drie microfoons in de iPhone 5; die worden onder meer gebruikt om commando's voor Siri beter op te vangen, maar ook hd voice wordt ondersteund. Dat gebeurde bij vorige iPhones niet. In Nederland heeft onder meer KPN hd voice al geactiveerd. De technologie maakt dat er meer bandbreedte wordt gebruikt voor telefoneren, waardoor stemmen helderder klinken. Telefoons van vrijwel alle andere fabrikanten ondersteunen dit ook.
De volgende iPhone zal out-of-the-box draaien op iOS 6 (http://tweakers.net/nieuws/82493/apple-kondigt-ios-6-aan-voor-iphone-ipad-en-ipod-touch.html), dat Apple in juni presenteerde. Nieuw in iOS 6 is dat de YouTube-app is verdwenen en de Kaarten-app is voorzien van kaartenmateriaal van onder meer TomTom. Ook is er turn-by-turn navigatie standaard in iOS aanwezig. Ook is er integratie met Facebook. Daarnaast is de functionaliteit van spraakbesturing Siri uitgebreid, al werkt die nog altijd niet in het Nederlands.
Er gingen al maanden geruchten over de nieuwe iPhone. Afgelopen tijd doken naast diverse foto's ook video's (http://tweakers.net/nieuws/84124/video-toont-werkende-nieuwe-iphone.html) op van het toestel. Apple bracht tot nu toe sinds 2007 elk jaar een iPhone uit. De iPhone 5 is de zesde iPhone.
http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1347470057.jpeg (http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1347470057.jpeg) http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1347470096.jpeg (http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1347470096.jpeg) http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1347470268.jpeg (http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1347470268.jpeg) http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1347471702.jpeg (http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1347471702.jpeg)

Tony
12-09-2012, 20:04
Ik zit live te kijken op Cnet/ http://live.cnet.com/Event/CNETs_Apple_event_live_blog_Wednesday_September_12

micha
12-09-2012, 20:12
Hij lijkt op de samsung S111:blush:

Pansier
12-09-2012, 23:06
Goede kwaliteit, maar de verhouding tussen prijs/kwaliteit slaat nergens op!

Gilaiir
12-09-2012, 23:16
Overpriced en overrated. Meer niet.

Tony
13-09-2012, 00:02
Ik heb een iphone4 van de zaak en prive een samsung galaxy nexus. Kan niet wachten tot ik de iphone5 heb. Serieus t werkt zoveel fijner dan android. En de app store is ook veel fijner. Heb voorheen overigens altijd windows mobile en android gehad.

MuayThaiGuy
13-09-2012, 08:20
Overpriced en overrated. Meer niet.

Typisch een reactie van een verstokte Windows gebruiker naar ik aan neem.
Ooit met een iPhone/Mac gewerkt? Geloof mij nadat ik overstapte van windows naar Mac is alles zoveel beter en soepeler geworden.
Overpriced, je betaalt voor de kwaliteit
Overrated, eerst maar eens proberen voordat je oordeelt ;)

Kemal
13-09-2012, 08:46
Ga ik zeker bekijken, afweging nu tussen SGS3 en de iphone 5, waarbij ik toch neig naar de iphone

Mickey
13-09-2012, 08:54
Ik heb een iphone4 van de zaak en prive een samsung galaxy nexus. Kan niet wachten tot ik de iphone5 heb. Serieus t werkt zoveel fijner dan android. En de app store is ook veel fijner. Heb voorheen overigens altijd windows mobile en android gehad.

Ik heb ook een Iphone en Samsung. Iphone all the way.

A-team
13-09-2012, 10:00
Dat blijft dus gewoon de 4s voor mij! Wat een teleurstelling!

ICON
13-09-2012, 11:12
Ga ik zeker bekijken, afweging nu tussen SGS3 en de iphone 5, waarbij ik toch neig naar de iphone


ja ik vind het allebei eigenlijk teleurstellend. samsung vind ik te groot. iphone weinig vernieuwend. verhouding hoogte /breedte van het beeldscherm lijkt me ook wat raar.

ik ben vorig jaar overgestapt van iphone naar galaxy SII en ik vond de SII destijds beter dan mijn oude iphone. gebruik van de iphone is wat soepeler maar verder vond ik de sII op alle voor mij belangrijke gebieden beter. ik mag begin volgend jaar pas weer een nieuwe dus ik heb nog even om te bedenken welke ik neem.

Facade
14-09-2012, 19:27
Deze stond op 9gag vandaag. Geniaal, maar ook verbijsterend wat een kuddedieren mensen eigenlijk zijn :D


http://www.youtube.com/watch?v=rdIWKytq_q4

Kemal
14-09-2012, 19:29
hahaha mooi om te zien!

Silat
14-09-2012, 23:31
Just another new tool..

Binnen 2 maanden ben je er weer klaar mee.
Ik wacht lekker tot april tot mijn abbo is afgelopen en dan neem ik een simonly.
Ik probeer gewoon zuinig te zijn op mijn Iphone 4. Prima ding.

el bastardo
15-09-2012, 08:54
Van alles geprobeerd, maar ik hoef NOOIT meer iets anders dan een iPhone, of Apple moet met een andere foon komen. Apple FTW! Mijn MacBook Pro is de beste aankoop ooit!

Fanboy mode: OFF

Gilaiir
15-09-2012, 12:21
Typisch een reactie van een verstokte Windows gebruiker naar ik aan neem.
Ooit met een iPhone/Mac gewerkt? Geloof mij nadat ik overstapte van windows naar Mac is alles zoveel beter en soepeler geworden.
Overpriced, je betaalt voor de kwaliteit
Overrated, eerst maar eens proberen voordat je oordeelt ;)

Typish een Apple user, denken dat hun de enige zijn die er mee werken. Nee, ik heb 2 jaar op school met een mac gewerkt, en die shit is kut. Het is allemaal niet zo vrij als een windows en er zit naar mijn mening teveel poespas aan. Ook kijk ik naar hardware. Een mac book pro met redelijke specs is zown 2000 euro erwijl een asus laptopje met dezeflde specs zeker 600/700 euro cheaper is. Verklaar dat maar eens, dan mag je zeggen dat het niet overpriced en overrated is.

Nelisje
15-09-2012, 12:28
Zojuist een xperia S besteld, voor versie 4 van Android was het een kwestie van smaak of je voor iPhone of Android kiest. Sinds versie 4 en vooral 4.1 is Android Apple voorbijgestreefd.

Pahlavan
16-09-2012, 01:47
ik was vroeger juist een Apple hater en had 8 jaar lang alleen maar samsung toestellen echter toen ik eenmaal toch de overstap maakte en een iphone 4s kocht (en een ipad2) moet ik toch echt toegeven dat het zeer goede toestellen zijn.
Bovendien heb ik een aantal maanden geleden ook een aantal aandelen van Apple gekocht en heb aardig wat winst gemaakt!

MuayThaiGuy
16-09-2012, 10:31
Typish een Apple user, denken dat hun de enige zijn die er mee werken. Nee, ik heb 2 jaar op school met een mac gewerkt, en die shit is kut. Het is allemaal niet zo vrij als een windows en er zit naar mijn mening teveel poespas aan. Ook kijk ik naar hardware. Een mac book pro met redelijke specs is zown 2000 euro erwijl een asus laptopje met dezeflde specs zeker 600/700 euro cheaper is. Verklaar dat maar eens, dan mag je zeggen dat het niet overpriced en overrated is.

Kunststof behuizing, klote trackpad, slechter beeldscherm.....
2 jaar er mee gewerkt en je vindt het kut, omdat het niet zo vrij is als een windows systeem?
Te veel poespas zoals? Je vergelijkt een Macbook met een Asus en zegt dat de Asus enkele honderden eurootjes goedkoper is en vraagt waar het verschil zit, terwijl je zegt dat er teveel poespas aan zit.
En typisch een Apple user?
Zoals ik eerder al aangaf ik ben overgestapt van Windows naar Apple.
Ik kan tenminste vergelijken de problemen die ik ooit had met Windows systemen heb ik vanaf het begin tot heden aan toe niet ervaren met een Apple systeem.
Ik denk dat je je beter af kunt vragen waarom een Windows systeem vergeleken met een Apple systeem zo verschrikkelijk goedkoop moet zijn.
Ontiechelijk lange opstarttijden omdat je Firewall en virusscan op moeten starten en talloze andere progjes die in de achtergrond meedraaien waar je geen fuck aan hebt.....Yup, zalig zo'n Windows bak

Bromios
16-09-2012, 11:42
Het is hetzelfde verschil tussen een mercedes en een nissan.

Ik rijd een qashqai en alles werkt, topding, zuinig.
Mijn vader rijd een mercedes ml, als je daar in gezeten hebt merk je hoeveel minder de nissan is afgewerkt en werkt. Maar dat mag ook wel want dat ding is 300% duurder.

Wiseguy
16-09-2012, 12:49
Het is hetzelfde verschil tussen een mercedes en een nissan.

Ik rijd een qashqai en alles werkt, topding, zuinig.
Mijn vader rijd een mercedes ml, als je daar in gezeten hebt merk je hoeveel minder de nissan is afgewerkt en werkt. Maar dat mag ook wel want dat ding is 300% duurder.

Slechte vergelijking aangezien de hardware hetzelfde is.

The_Rock
19-09-2012, 19:08
Beetje ziellig al die discussies over telefoons, die vaak uitlopen op ruzies. Een telefoon is een telefoon, je Iphone is leuk, composeert dat nu een beetje? een penis van 10 cm is klein, maar als je een Iphone hebt dan voelt het als of hij 5 cm gegroeid is. Zo beschrijven sommige Iphone gebruikers hun situatie..

Mensen hechten te veel waarde aan telefoons etc. Brainwashed

Gilaiir
19-09-2012, 19:26
Kunststof behuizing, klote trackpad, slechter beeldscherm.....
2 jaar er mee gewerkt en je vindt het kut, omdat het niet zo vrij is als een windows systeem?
Te veel poespas zoals? Je vergelijkt een Macbook met een Asus en zegt dat de Asus enkele honderden eurootjes goedkoper is en vraagt waar het verschil zit, terwijl je zegt dat er teveel poespas aan zit.
En typisch een Apple user?
Zoals ik eerder al aangaf ik ben overgestapt van Windows naar Apple.
Ik kan tenminste vergelijken de problemen die ik ooit had met Windows systemen heb ik vanaf het begin tot heden aan toe niet ervaren met een Apple systeem.
Ik denk dat je je beter af kunt vragen waarom een Windows systeem vergeleken met een Apple systeem zo verschrikkelijk goedkoop moet zijn.
Ontiechelijk lange opstarttijden omdat je Firewall en virusscan op moeten starten en talloze andere progjes die in de achtergrond meedraaien waar je geen fuck aan hebt.....Yup, zalig zo'n Windows bak

Ik vind het wel mooi dat je nu echt overkomt als iemand die er geen verstand van heeft en dan wel Apple aanprijzen en doen alsof je er verstand van hebt. Maar als je er echt zo veel verstand van had dan had je al die start programmatjes wel uitgezet en had je 0,0 problemen. Mijn laptop van 2 jaar oud start sneller op dan elke nieuwe macbook pro die ik tegenkom. 0, maar dan ook 0 problemen met het OS. Eigenlijk zouden ze elke huis tuin en keuken gebruikers een macbook moetten verkopen. Al da Windows is veel te moeilijk.

Diz
19-09-2012, 20:28
Beetje ziellig al die discussies over telefoons, die vaak uitlopen op ruzies. Een telefoon is een telefoon, je Iphone is leuk, composeert dat nu een beetje? een penis van 10 cm is klein, maar als je een Iphone hebt dan voelt het als of hij 5 cm gegroeid is. Zo beschrijven sommige Iphone gebruikers hun situatie..

Mensen hechten te veel waarde aan telefoons etc. Brainwashed

Precies!

Ik wordt ook niet echt geil van telefoons, pads en dergelijke...
Ik vind een telefoon goed als je ermee kan bellen en de rest interesseert mij ook niet bijzonder...

Anderson
19-09-2012, 22:42
Precies!

Ik wordt ook niet echt geil van telefoons, pads en dergelijke...
Ik vind een telefoon goed als je ermee kan bellen en de rest interesseert mij ook niet bijzonder...

idd ik heb nog steeds Nokia e 71 soms valt die uit maar ik kan er nog steeds mee bellen.

Facade
19-09-2012, 22:49
Beetje ziellig al die discussies over telefoons, die vaak uitlopen op ruzies. Een telefoon is een telefoon, je Iphone is leuk, composeert dat nu een beetje? een penis van 10 cm is klein, maar als je een Iphone hebt dan voelt het als of hij 5 cm gegroeid is. Zo beschrijven sommige Iphone gebruikers hun situatie..

Mensen hechten te veel waarde aan telefoons etc. Brainwashed

Helemaal mee eens.

Sadix
20-09-2012, 00:08
hmmm als een iphone volgens the rock 5cm penis groei is, hoeveel cm is mijn htc hd 2 dan?

Diz
20-09-2012, 06:37
hmmm als een iphone volgens the rock 5cm penis groei is, hoeveel cm is mijn htc hd 2 dan?

Daar worden je ballen twee keer zo groot van... ;)

Bromios
20-09-2012, 08:09
hehe, klopt. Maatje van me werkt bij apple en een ander heeft kennis aan een dame die op het hoofdkantoor in cupertino werkt.
pffff. tegenwoordig app ik ze; gaan jullie ook naar die verjaardag ? ja ? dan kom ik niet want ik heb geen zin om de hele avond ongevraagd te horen hoe geweldig apple is. Dat helpt (een beetje).

FOCUS
20-09-2012, 09:12
het verschil tussen mijn penis en de Iphone is dat ik met mijn penis wel kan vibreren, maar geen foto's kan maken.
Daarom heb ik gewoon een Sony nogwatiets gekocht :whistling:

Leventdepevent
20-09-2012, 10:33
als je dr maar mee kan bellen jongens :) , zelfde geldt voor die penis.....als je dr maar mee kan naaien

Facade
21-09-2012, 10:57
Gekte in Duitsland bij verkoop iPhone 5


OBERHAUSEN - Bij een Apple-verkooppunt in het Duitse Oberhausen, dicht bij de grens met Nederland, is vrijdag een stormloop gaande op de nieuwe iPhone van Apple.

Nederlanders in de rij twitteren (https://twitter.com/haanhilde/status/249050492196495360) over grote drukte en zelfs flauwvallende mensen. Ook zou sprake zijn van duw- en trekpartijen.
Ook in Sydney, Tokyo en Singapore liep het storm. Winkels hoefden daar weinig moeite voor te doen. Met honderden stonden klanten ervoor in de rij. Sommigen hadden daar afgelopen dinsdag al een goede plek gezocht om niet mis te hoeven grijpen.

Voorbestellingen

Het Amerikaanse bedrijf heeft meer dan twee miljoen voorbestellingen gehad in de eerste 24 uur. Dat is het dubbele van de eerste dag van de verkoop van de vorige iPhone, de 4S.
In landen als de Verenigde Staten, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk ligt de iPhone vanaf vrijdag in de winkels. In Nederland is de nieuwe smartphone volgende week pas te koop.

<font color="#020051"><span style="font-family: Arial">
http://www.youtube.com/watch?v=yrH5AFa8BmY&amp;feature=player_embedded
Vrijwel alleen maar mannen valt me op. Aardig wat mensen die moeten compenseren als ik the rock mag geloven ;)

payap
21-09-2012, 11:50
Wat een gasten zeg! En dat voor een zo'n ding. Lijk wel of er een apocalyps aankomt en men het laatste eten en drinken probeert te bemachtigen.

The_Rock
21-09-2012, 18:23
Dat filmpje. Mijn god. Zo zie je maar weer hoe dom wij eigenlijk zijn. We willen er zo graag bijhoren.

MuayThaiGuy
22-09-2012, 22:36
Ik vind het wel mooi dat je nu echt overkomt als iemand die er geen verstand van heeft en dan wel Apple aanprijzen en doen alsof je er verstand van hebt. Maar als je er echt zo veel verstand van had dan had je al die start programmatjes wel uitgezet en had je 0,0 problemen. Mijn laptop van 2 jaar oud start sneller op dan elke nieuwe macbook pro die ik tegenkom. 0, maar dan ook 0 problemen met het OS. Eigenlijk zouden ze elke huis tuin en keuken gebruikers een macbook moetten verkopen. Al da Windows is veel te moeilijk.

Wie zegt dat ik problemen heb?
Ik heb een Imac en een Macbook :D
Fijn voor je dat hij sneller opstart dan elke nieuwe macbook die jij tegenkomt, kan ook betekenen dat jij maar heel weinig nieuwe macbooks tegen komt.
Feit blijft dat windows ellende bakken zijn en dat merk ik bij elke windows bak die ik tegen kom.
Zwager, schoonouders, alle pc's op het werk ( stuk of 30 ) nee echt fijn hoor die windows systemen.....
De meest gehoorde smoes van windows gebruikers is dat Apple te duur is, te overrated en nog meer blablabla.
Vreemde blijft wel dat er meer windows gebruikers overstappen naar Mac dan Mac gebruikers naar windows en dan heb je ook nog een "generatie" welke windows op een mac gebruiken.

Vinand
26-09-2012, 12:45
Wie zegt dat ik problemen heb?
Ik heb een Imac en een Macbook :D
Fijn voor je dat hij sneller opstart dan elke nieuwe macbook die jij tegenkomt, kan ook betekenen dat jij maar heel weinig nieuwe macbooks tegen komt.
Feit blijft dat windows ellende bakken zijn en dat merk ik bij elke windows bak die ik tegen kom.
Zwager, schoonouders, alle pc's op het werk ( stuk of 30 ) nee echt fijn hoor die windows systemen.....
De meest gehoorde smoes van windows gebruikers is dat Apple te duur is, te overrated en nog meer blablabla.
Vreemde blijft wel dat er meer windows gebruikers overstappen naar Mac dan Mac gebruikers naar windows en dan heb je ook nog een "generatie" welke windows op een mac gebruiken.

Ik heb mijn macbook air verkocht na zo een 2/2,5 maanden gebruik, was er niet tevreden mee vanwege het hoog reflecterende scherm. (Wat elke macbook jammer genoeg heeft), en daarnaast dat de macbook Air na videomontage en photoshop op wat hoger niveau echt bloed en bloed heet werd... Hij werd ook supertraag als deze dus heet werd (Dus gewoon een gebrekkige thermische afvoer)...

Heb het nu verkocht een heb deze laptop gehaald: http://www.sony.nl/product/vaio-z-serie
Wel net zo duur maar de beste laptop ooit die ik in mijn handen gehad heb, bijna anderhalf keer zo licht, veel langere accuduur, 2x zo snel met montage, photo editting en natuurlijk een scherm wat veel mooier is met een flink hogere resolutie en wat je buitenhuis in de zonlicht nog lekker fatsoenlijk kunt gebruiken. Na bijna een jaar dagelijks intensief gebruik nog steeds geen enkel probleem ermee, of bluescreen/crash erop meegemaakt.

Het probleem van veel Apple gebruikers is dat hun de laptops vergelijken met iets van windows in een lager prijssegment (Die zie je namelijk ook het meest, of hoe jij het noemt: "Windows ellende bakken"), zo een crappy HP, Acer of budget Sony/Asus bijvoorbeeld... En dan is die Apple natuurlijk beter, maar als je het vergelijkt met een "premium" windows laptop van hetzelfde prijssegment dan kun je in principe pas inzien dat een macbook over het algemeen behoorlijk overpriced is voor zijn vraagprijs. Voor de rest vind ik MacOS fijner werken vanwege de appstore waar je alles veel makkelijker up to date houd, maar aan de andere kant vind ik Windows weer beter omdat al die kleine handige programma's er ook gewoon goed voor werken en dat je makkelijk meerdere venster naast elkaar kan geopend houden, vind het zelf minder chaotisch om erop te multitasken... Verschil in kwaliteit is tegenwoordig zo klein en de mentaliteit dat windows nog bekend stond als onbetrouwbare bluescreen bakken is ook zo van het jaar 2001.

On topic:
Die Iphone5 is voor mij wel echt een teleurstelling, ze hadden het de Iphone4XL moeten noemen :p

Bromios
26-09-2012, 12:52
reps voor vinand; eerste duidelijke en objectieve beoordeling in dit topic.

Gilaiir
27-09-2012, 00:19
Wie zegt dat ik problemen heb?
Ik heb een Imac en een Macbook :D
Fijn voor je dat hij sneller opstart dan elke nieuwe macbook die jij tegenkomt, kan ook betekenen dat jij maar heel weinig nieuwe macbooks tegen komt.
Feit blijft dat windows ellende bakken zijn en dat merk ik bij elke windows bak die ik tegen kom.
Zwager, schoonouders, alle pc's op het werk ( stuk of 30 ) nee echt fijn hoor die windows systemen.....
De meest gehoorde smoes van windows gebruikers is dat Apple te duur is, te overrated en nog meer blablabla.
Vreemde blijft wel dat er meer windows gebruikers overstappen naar Mac dan Mac gebruikers naar windows en dan heb je ook nog een "generatie" welke windows op een mac gebruiken.

Zoals ik al zei, Windows is te moeilijk voor alledaags huis, tuin en keuken gebruik. Als mensen niet weten wat ze doen dan slopen ze het. Het is een fragiel staaltje software. IOS daarin tegen... Daarom is Windows ook een stuk vrijer en kan je er alles mee. IOS heeft zo zijn grenzen.

En de meest gehoorde 'smoes' van een mac gebruiker is dat Windows snel kapot gaat.

En ja, Mac's ZIJN over priced. Als ik een Macbook en een laptop bouw met PRECIES dezelfde specs (Zelfde moederboard, zelfde video kaart, zelfde HDD etc etc...) Dan is die Mac toch duurder. Waarom? Voor die alluminium omhulzing...?

Bartju
27-09-2012, 11:10
ik heb nogsteeds een samsung galaxy S 1. Maar mss dat ik ook maar eens overstap naar een iphone

Vinand
27-09-2012, 12:57
ik heb nogsteeds een samsung galaxy S 1. Maar mss dat ik ook maar eens overstap naar een iphone

De iphone 4S gaat nu de Iphone 5 op de markt gekomen is relatief goedkoop worden, dat lijkt mij nu echt de sterkste keuze die je kunt maken als je wilt wachten op een iphone. Neem bijvoorbeeld de Iphone 5, en 1 simpele blik op de prijzen met daarbij het feit dat deze toestel exclusief aan abbo's besteed is voor de eerste paar weken (zodat Apple dubbel zoveel vangt wat eigenlijk schandelijk is) geeft voor mij wel aan dat je nu echt een grote economische fout begaat als je de Iphone5 deze weken gaat halen. Hier de abbo's prijzen: http://tweakers.net/nieuws/84519/kpn-hi-en-t-mobile-maken-prijzen-iphone-5-bekend.html
Het verschil in functionaliteit vind ik zelf maar veel te klein om het grote bedrag wat je er meer voor moet neerleggen te rechtvaardigen.

Vaak hoor je mensen als tegenhanger ook praten over de Samsung Galaxy S3. Persoonlijk vind ik de SGS3 telefoon ook niet zo indrukwekkend, vind hem zelf behoorlijk fragiel aanvoelen en het scherm is ook zo onhelder dat deze buitenhuis nauwelijks normaal te gebruiken is (ook vind ik hem foeilelijk).

Ik wacht zelf persoonlijk op deze telefoon: http://www.gsmarena.com/sony_xperia_t-review-820.php of misschien ga ik voor de aankomende nieuwe BlackBerry 10 toestellen, de nieuwe software ziet er ook leuk uit: http://tweakers.net/nieuws/84584/rim-toont-features-en-interface-blackberry-10.html

De Sony vind ik zelf het mooiste van allemaal, en schijnbaar volgens de objectieve reviews op snelheid en het scherm ook het beste. Hilarisch aangezien deze letterlijk bijna 2x goedkoop is als de iphone. De nummer 1 reden om hierover te twijfelen is voor mij dat ik dan een telefoon heb die geen Apple of Samsung is, hierdoor zal ik lekker niet deelnemen aan al die idiote "haat" discussies op de universiteit hierzo waar mensen alleen maar lopen te showen met het logo van hun telefoon of laptop... Daarnaast heb ik dan een telefoon die bijna niemand anders heeft, en dat vind ik zelf persoonlijk wel nice!

Maar goed, dat is mijn ongevraagde mening. :p

Richelieu
27-09-2012, 15:20
Even afwachten op die BB10, kan volgend jaar weer verlengen.

Richelieu
27-09-2012, 15:25
Thanks voor de reactie Vinand overigens. Die telprijzen icm een 2-jarig abbo gaan echt nergens meer over.

Richelieu
27-09-2012, 15:28
Dit is overigens wel een grappig fragment, die ik via Tweakers vond;


http://www.youtube.com/watch?v=rdIWKytq_q4

Vinand
27-09-2012, 15:32
Dit is overigens wel een grappig fragment, die ik via Tweakers vond;


You must spread some Reputation around before giving it to Richelieu again.

dan vind ik deze nog genialer!!!

http://www.youtube.com/watch?v=pB3RWMQUMDU

Wat een idioten leven er toch op de aardbol...

Richelieu
27-09-2012, 15:36
"Levensgevaarlijk dat internet" :D

Vinand
02-10-2012, 16:27
- Behuizing is zeer gevoelig voor krassen, bouwkwaliteit is gewoon niet Apple waardig.
- Maps zijn zeer slecht uitgewerkt (gewoon niet normaal bruikbaar), en teruggaan naar google maps is niet mogelijk.
- En nu dit: http://tweakers.net/nieuws/84693/apple-paarse-gloed-in-fotos-genomen-met-iphone-5-is-normaal.html
De camera is dus ook blijkbaar behoorlijk onbruikbaar in de buurt van een lichtbron... En de reactie van Apple is ook zo waardeloos, waarvan je kan verwachten dat er dus niks aan gedaan gaat worden.

Ik vind nu persoonlijk de Iphone 4S een betere aankoop dan de Iphone 5... Zelfs al zouden ze even duur zijn.

De hype is echt misplaatst... Jammer.