PDA

View Full Version : Ford Ka 2e hands



dtgerald
07-11-2012, 14:13
Ik ben op zoek naar een andere 2e hands auto.Ik zag een Ford Ka 1.3 8V Airco 2000 voor 750 euro.Niet te veel geld.Maar ik las ergens dat die auto`s nogal gaan roesten aan de onderkant.Iemand ervaringen met deze auto`s?Ik stel niet te veel eisen aan een auto.Ik rijd niet zoveel.

Nosferatu187
07-11-2012, 14:39
Ik weet het niet zeker, maar een model van 2000 zou best wel kunnen roesten ja.

Peter0711
07-11-2012, 14:46
Valt in principe wel mee. Zijn over het algemeen wel aardige bakkies. Ik zou de auto gewoon eve langs een onafhankelijke garage brengen voor een check-up. Als je dan een paar jaar kan sturen voor 750 euro is dat een mooie deal!

blade
07-11-2012, 15:06
Ik ben op zoek naar een andere 2e hands auto.Ik zag een Ford Ka 1.3 8V Airco 2000 voor 750 euro.Niet te veel geld.Maar ik las ergens dat die auto`s nogal gaan roesten aan de onderkant.Iemand ervaringen met deze auto`s?Ik stel niet te veel eisen aan een auto.Ik rijd niet zoveel.

een Ford Ka roest zeker wel vooral de wielkasten bij de benzinedop en achter de kunstof bumper maar goed als je dat voor lief neemt gewoon doen:lol: ps als je toch net te veel eisen aan een auto stelt is een opel corsa wel iets ook nog een bakkie waar veel onderdelen op de sloop is te vinden van een Ka ook wel maar goed tis vaak verroest

breahule
07-11-2012, 17:10
een Ford Ka roest zeker wel vooral de wielkasten bij de benzinedop en achter de kunstof bumper maar goed als je dat voor lief neemt gewoon doen:lol: ps als je toch net te veel eisen aan een auto stelt is een opel corsa wel iets ook nog een bakkie waar veel onderdelen op de sloop is te vinden van een Ka ook wel maar goed tis vaak verroest

Euhhh een opel roest niet????

Diz
07-11-2012, 17:23
Euhhh een opel roest niet????

Als je hem gewoon in de garage zet en er niet mee buiten komt... ;)

blade
07-11-2012, 17:38
Euhhh een opel roest niet????


zeg ik dan dat een opel niet roest?alleen de Ka roest als de pest is algemeen bekent

The_Rock
07-11-2012, 18:29
zeg ik dan dat een opel niet roest?alleen de Ka roest als de pest is algemeen bekent

Bekent = bekend.

blade
07-11-2012, 20:27
Bekent = bekend.



Sommige woorden hebben twee schrijfwijzen. Het is soms lastig te bepalen wanneer je welke vorm schrijft. Bekend is zo’n woord. Wanneer schrijf je het met een –t en wanneer met een –d?

Betekenis volgens Van Dale Be-ken-nen (werkwoord, bekende, heeft bekend)


Voor iets verkeerds uitkomen: de misdadiger bekende
Bemerken, bespeuren: er was niemand meer te bekennen

Be-kend (bijvoeglijk naamwoord)


Gekend worden: het is bekend, een bekend schrijver
Niet vreemd: ergens goed bekend zijn, de streek goed kennen.

In het kort Wanneer de actie nu gebeurt, wordt bekent met een –t geschreven. Wanneer bekend in het verleden heeft plaatsgevonden wordt het met een –d geschreven. Het wordt ook met een –d geschreven wanneer het gebruikt wordt als een bijvoeglijk naamwoord.
Bekend ‘Bekend’ wordt vaker met een –d als met een –t geschreven. Toch is het belangrijk om na denken over de plek die het woord in de zin heeft. Is het een werkwoord of wordt het woord gebruikt als bijvoeglijk naamwoord? De bovengenoemde betekenissen van het Van Dale kunnen hierbij al een grote hulp zijn.
Op een rij:


Wanneer ‘bekend’ als bijvoeglijk naamwoord wordt gebruikt, schrijf je het woord altijd met een –d. Bijvoeglijk naamwoorden zijn woorden die iets over het zelfstandig naamwoord zeggen. In dit geval dus: De bekende auteur of de bekende film. In de eerste zin zegt bekend iets over ‘auteur’ en in de tweede zin zegt bekend iets over ‘film’. In beide gevallen zegt bekend dus iets over het zelfstandig naamwoord (auteur en film in dit geval)
Wanneer ‘bekend’ een voltooid deelwoord is, wordt het met een –d geschreven. Een voltooid deelwoord (http://www.goedverwoord.nl/hoe-schrijf-je-werkwoordsvormen-correct) geeft aan dat iets gebeurd is. Vaak staat er een hulpwerkwoord in de zin en ergens achteraan komt dan het voltooid deelwoord. Bijvoorbeeld in de volgende zin: Bianca is op de fiets naar school gereden. Je ziet dat het woordje ´is´ helpt om het voltooid deelwoord te vormen. Door de combinatie van werkwoorden wordt aangeven dat de actie voorbij is. Voorbeelden van zinnen met bekend als voltooid deelwoord: Ik heb de misdaad bekend. Deze popster is al jaren bekend van televisie.

Bekent ‘Bekent’ met een –t komt veel minder vaak voor. Eigenlijk wordt het alleen gebruikt wanneer het de persoonsvorm (http://www.goedverwoord.nl/hoe-schrijf-je-werkwoordsvormen-correct) van de zin is. De persoonsvorm vind je als volgt: Maak de zin vragend. Het woord dat voorop komt te staan, is de persoonsvorm.

Voorbeeld: Nadia bekent dat zij is vreemdgegaan.
Maak vragend: Bekent Nadia dat zij vreemd is gegaan?
Persoonsvorm is dus ‘bekent’.
Wanneer je tijdens deze check ziet dat de vraag begint met ‘bekent’, weet je dat het met een -t geschreven wordt. Een ander gemakkelijke regel is: Je schrijft bekent met een –t wanneer het gebruikt wordt voor de hij/zij/het-vorm. Bijvoorbeeld: Hij bekent dat hij af heeft gekeken of Zij bekent nooit pizza te eten.

A-team
08-11-2012, 16:14
Je moet geluk hebben! Sommige roesten op de balken, dan moet je er bij weg blijven. Die motor, is van een ford cortina van 1960. Die is goed maar let op: de kleppen moet je met plaatjes stellen.Naar een paar keer kan dat niet meer!
Maar ja 750 euro........