PDA

View Full Version : Bende van Nijvel



bladetrinity
08-11-2012, 12:45
Leuke docu gezien over de bende van Nijvel. Aangezien dit zich afspeelde toen ik nog maar net kon lopen, heb ik daar erg weinig van meegekregen. Toen ik deze docu keek had ik soms net het gevoel of dit niet waar kon zijn en dat ik naar een film keek. Aanrader voor als je even niks te doen hebt.


http://www.youtube.com/watch?v=ZjjXatcnXPA&feature=player_detailpage

Leventdepevent
08-11-2012, 13:04
ik kan me daar nog heuuul vaag iets van herinneren, volgens mij is er tot op heden nooit geen bendelid aangehouden. ga hem thuis eens bekijken.

bladetrinity
08-11-2012, 16:55
ik kan me daar nog heuuul vaag iets van herinneren, volgens mij is er tot op heden nooit geen bendelid aangehouden. ga hem thuis eens bekijken.

Klopt helemaal, erg vaag gebeuren

de Stiep
08-11-2012, 17:27
Tja, dat heb je met die jonkies. Opa Stiep weet daar nog het nodige van. Heb bladetrinity terechte reps gegeven en ga er vanavond eens lekker voor zitten Inderdaad is er nooit iemand van de bende aangehouden. Men verdacht speciale politie - en legereenheden van lidmaatschap van deze bende. Oogmerk(dacht men) zou zijn om de politiek te destabiliseren en andere machthebbers in de regering te krijgen. De bende loste plots op in rook.

bladetrinity
08-11-2012, 17:43
Tja, dat heb je met die jonkies. Opa Stiep weet daar nog het nodige van. Heb bladetrinity terechte reps gegeven en ga er vanavond eens lekker voor zitten Inderdaad is er nooit iemand van de bende aangehouden. Men verdacht speciale politie - en legereenheden van lidmaatschap van deze bende. Oogmerk(dacht men) zou zijn om de politiek te destabiliseren en andere machthebbers in de regering te krijgen. De bende loste plots op in rook.

Dit komt ook naar boven in de docu. Klinkt allemaal als een hollywood gebeuren, maar is gewoon in Belgie.

ARMENIA
08-11-2012, 19:32
Ik kan me ook een dergelijk programma van Peter r de Vries herinneren waar het over een geheime Nederlandse organisatie gaat.. Dat zij wapens op plekken in nl hadden verstopt om terug te kunnen vechten in een oorlog...

hypergiant
09-11-2012, 15:05
Wat een bizar verhaal. Dus als ik het goed heb begrepen werden gewone burgers waaronder kinderen als een soort dekmantel gebruikt om af te rekeken met een aantal personen.

Ik kan me herinneren dat de jongetje die een van de overvallen heeft overleeft een keer bij DWDD is geweest.

micha
09-11-2012, 15:52
trieste zaak mensen gewoon afgeknald en de buit was bijna niets. zeer vreemde zaak

Anderson
09-11-2012, 17:27
Ik kan me herinneren dat de jongetje die een van de overvallen heeft overleeft een keer bij DWDD is geweest.

Kan het me ook nog herrineren was een treist verhaal. Hij was met z'n ouders naar de supermarkt en z'n ouders werden vermoord voor z'n ogen

Anderson
09-11-2012, 17:29
Ik kan me ook een dergelijk programma van Peter r de Vries herinneren waar het over een geheime Nederlandse organisatie gaat.. Dat zij wapens op plekken in nl hadden verstopt om terug te kunnen vechten in een oorlog...

Dat is een groot fantasie verhaal dat heeft niks met de bende van Nijvel te maken staat ook in het boek van Mink K.

Stefano~
09-11-2012, 19:21
Dat is een groot fantasie verhaal dat heeft niks met de bende van Nijvel te maken staat ook in het boek van Mink K.


Het verhaal van peter r de vries is een ander verhaal maar daar zit wel een kern van waarheid achter.
Dat ging over het O&I verzet strijders in tijden van oorlog, als ik het goed heb ging het toen bij peter R de vries er over dat een paar criminelen een wapen opslag van het O&i in een bos hadden gevonden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Operatie_Gladio ( is ook interessant)

Edit: Op 9 september 2007 zond KRO Reporter een 50 minuten durende documentaire uit over Operatiën & Inlichtingen, waarin onthuld werd dat wapens en explosieven uit een geheim depot in de Scheveningse Bosjes in Den Haag in handen waren gevallen van de georganiseerde misdaad. De zaak kwam aan het licht toen de politie in 1991 Sam Klepper (http://www.mixfight.nl/wiki/Sam_Klepper) en John Mieremet (http://www.mixfight.nl/wiki/John_Mieremet) arresteerde