PDA

View Full Version : Supplementen Review Nr1 & Magnificent



Mickey
09-12-2012, 09:58
Mixfight Review Nr 1 & Magnificent

http://www.bodyenfitshop.nl/media/cache/1e/00/1e00d04a6dd9df23191dc1efa0569ac5.jpg

Supplementen zijn tegenwoordig een integraal onderdeel van het leven als sportman. Ook wordt er veel gesproken over de werking van supplementen en of ze daadwerklijk doen wat ze beloven. In dat kader zal Mixfight.nl vanaf nu periodiek supplementenreviews publiceren.

We trappen de eerste editie af met het tag team Nr. 1 en Magnificent. Bodyenfitshop.nl verkoopt deze supplementen als super duo en de producten moeten worden genomen als pre-workout en post-workoutsupplement. Op niet trainingdagen wordt in de ochtend enkel de NR 1 gebruikt.

Ervaringen

De ervaringen met Nr 1. En Magnificent waren goed, maar met aanwijzingen. Ik heb de supplementen gebruikt ter ondersteuning van mijn eigen kettlebell workouts en MMA-lessen. Hier ligt wel direct het eerste aandachtspunt. De NR 1. bezorgde ontzettende krampen in mijn benen op het moment dat ik onvoldoende water had gedronken. Na de eerste keer heb ik direct de hoeveelheid water een uur voor training opgeschroefd naar 0,75 liter. Dit verhielp het probleem aanzienlijk.

Wat betreft smaak is er ook een duidelijk verschil. Magnificent is een heerlijk sportdrankje waar je beduidend naar uitkijkt. Nr. 1 in de ochtend is niet bepaald je droomontbijt. Het valt gelukkig wel goed op een nuchtere maag, iets wat je niet van elk supplement kunt zeggen. Aandachtspunt bij mij was wel de combinatie met koffie. Was makkelijk verholpen door eerst m'n volle kwark naar binnen te werken voor ik aan mn koffie begon.

Claims

Beide producten claimen de energie en droge spiermassa te bevorderen. Wat betreft het energie aspect kan ik beamen dat met name Nr. 1 die claim meer dan waarmaakt. Ik drink mijn pre-workout vaak in de auto onderweg naar de gym en ik kon altijd goed merken als de Taurine zijn ding begon te doen. Veel energie maar met een focus en drive er achter. Dit merk je ook goed terug in je ervaren uithoudingsvermogen.

Wat beteft de droge spiermassa kan ik niet zeggen dat ik beduidend zwaarder ben geworden bij gebruik van deze supplementen. Dit komt natuurlijk deels omdat mijn huidige trainingschema niet bedoeld is voor zware gains in spiermassa.

HARDnickCORE
09-12-2012, 11:55
Leuk om te lezen wat jij er van vindt! Mij is deze combo ook echt goed bevallen, ik ben er alleen wel een kilo of 2-3 van aangekomen. Maar dat kan ook komen door de toevoeging van extra kcal aan mijn voeding door deze producten.

simtekf1
09-12-2012, 16:11
Grappig dat je de Magnificent lekker vind en de Nummer1 wat minder.
Mijn tanden vielen bijna uit m'n mond toen ik een sample Magnificent nam, heel erg zoet.
De Nummer1 beviel mij qua smaak juist veel beter.

Silat
10-12-2012, 18:09
Of dat van jou is grappig... het is maar net hoe je het bekijkt ;-)

Ik heb een sample Nr1 liggen en standaard Magnificent.
Even 2 dagen rust en zal wel even laten weten wat ik er van vond.

Silat
11-12-2012, 22:29
Persoonlijk ben ik er niet voor om een pre workout van dit kaliber te nemen op rustdagen. Ik geef de voorkeur aan Magnificent omdat ik dan rustig mijn dag kan beginnen om goed te ontbijten. Magificent houdt je creatine spiegel op level. De pre workout zegt het al, voor de training. Magnificent doet z'n werk direct na de training en ook op de rustdag.

Vandaag heb ik een knaller van een borst training gedaan met een sample Nr.1 gemixt met 1 schep Strong.
Het tempo zat er goed in, ik was een met al het ijzer.

4 x 8 reps tot de max
- 4 compounds: Bench, incline dumbb, incline bench, dippen
- 2 isolaties: Dumbb flys, cable flys
- 2 tricep oef.

Strak binnen een uur afgewerkt. Ik focus me altijd op het herstel met ademhalen en voelde me groot van binnen.
Mijn pomp was weer bizar gewoon... Strakke lijnen en strepen overal.
Tijdens de laatste 2 oefeningen ben ik de Magnificent gaan nippen en achterover gedrukt voordat ik de sauna in ging.
Dat gaf me meteen mijn basis energie weer terug. De sauna was een dikke rush en geen crash te bekennen. Na de sauna had ik meteen een PT klant en mijn enthousiasme op hem los gelaten. Hij traint nu dus op Strong en Magnificent en gaat ook als een speer.

Dus geloven of niet met dit soort supplementen dat is ieder voor zich.
Ervaar het gewoon eens door zelf al te starten aan een training met een motivatie waar je U tegen zegt.
Dan knal je Nr.1 erin en zal je weten wat het met je focus en lichaam doet.

Dan praten we verder. ;)

Mickey
12-12-2012, 19:54
De drive en focus die met name de NR 1 bij mij is zeer fijn. Ik herken ook wat Silat zegt mbt meer lucht hebben.. Vooral bij een tabatatraining (20-10: sprawls) merk ik het goed. Ga ik pas in ronde 6 over mn nek.

simtekf1
13-12-2012, 11:35
Of dat van jou is grappig... het is maar net hoe je het bekijkt ;-)



Het was niet als aanval bedoeld hoor.
Ik zeg niet dat ik zijn reactie grappig vind, ik vind het grappig dat WE het product allebei anders ervaren.

Silat
13-12-2012, 13:12
Het was niet als aanval bedoeld hoor.
Ik zeg niet dat ik zijn reactie grappig vind, ik vind het grappig dat WE het product allebei anders ervaren.

Zo zag ik het ook niet :-)

The Bulldog
13-12-2012, 13:49
Mickey ik ben niet helemaal eens met je uitlating over aankomen.
Jij bent heel wat vet kwijt , je definitie is giga verbeterd en je gewicht is niet vreselijk gezakt dus zie het als verborgen kilos die je wel aan spiermassa hebt gewonnen.