PDA

View Full Version : Je bent een mooi meisje, oh nee een vuile hoer.



RedDawn
20-12-2012, 18:11
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=7Ezut3f67uU (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7Ezut3f67uU)

Mauro
20-12-2012, 19:23
Tering inteelt gast, wat een sukkel zeg.

Kemal
20-12-2012, 19:27
nekschot

blackadder
20-12-2012, 20:17
Wat een debiel.

Leventdepevent
20-12-2012, 20:51
een strik eromheen en terug sturen, t is ook altijd hetzelfde met zulke gasten zeg

Bartju
20-12-2012, 22:55
Hier heb ik zo'n tering hekel aan! Aan dit soort gasten! En met alle respect hier zijn alle voor oordelen over Marrokanen op gebaseerd en niet op de hardwerkende en maroc's in deze samenleving.. Je bent een sukkeltje onee je bent een vieze gore inteelt zak met een veel te grote bek!

Nosferatu187
20-12-2012, 23:13
She looks fine.

de Stiep
20-12-2012, 23:51
Hoe rolbevestigend wil je bezig zijn zeg, koelere.:twak:

A-team
21-12-2012, 00:25
Hier heb ik zo'n tering hekel aan! Aan dit soort gasten! En met alle respect hier zijn alle voor oordelen over Marrokanen op gebaseerd en niet op de hardwerkende en maroc's in deze samenleving.. Je bent een sukkeltje onee je bent een vieze gore inteelt zak met een veel te grote bek!

2x

Proximo
21-12-2012, 00:51
een pak slaag, dat heeft ie nodig en het liefst van een vrouw

Pahlavan
21-12-2012, 10:59
Hier heb ik zo'n tering hekel aan! Aan dit soort gasten! En met alle respect hier zijn alle voor oordelen over Marrokanen op gebaseerd en niet op de hardwerkende en maroc's in deze samenleving.. Je bent een sukkeltje onee je bent een vieze gore inteelt zak met een veel te grote bek!

X2

Ik als buitenlander zijnde (geen marokkaan maar toch) schaam me hier ook ontzettend voor. En het vervelende is idd dat door dit soort kansloze figuren met een IQ wat op één hand te tellen is, vaak alle niet westerse allochtonen over een kam worden geschoren ongeacht wat je afkomst en status binnen de samenleving is.
Een van de voornaamste redenen dat dit soort mongolen dit soort wannabe stoere gedrag vertonen is ook omdat ze weten dat niemand ze hierop aanspreekt of er iets tegen doet hier in nederland.

cornelus
21-12-2012, 11:22
Hoe rolbevestigend wil je bezig zijn zeg, koelere.:twak:
x fokking 2

smike
21-12-2012, 14:25
Dit is dus geen "kleine groep" dit is dus in die leeftijdscategorie de meerderheid van die gasten.
Vind je het gek dat iedereen ( autochtonen en allochtonen) meer en meer een hekel aan Marokkanen begint te krijgen?

Zo'n ontwikkelde net sprekende dame als die presentatrice zal er wel moe van worden.

king
21-12-2012, 20:20
Dit is dus geen "kleine groep" dit is dus in die leeftijdscategorie de meerderheid van die gasten.


Als ik dit soort dingen zie, vraag ik mij altijd af waar het door komt. Is het de opvoeding? De cultuur waaruit men komt? De vrienden? Of zit het bij sommige mensen gewoon in het DNA?

Vinand
21-12-2012, 20:44
Dankzij dit soort volk hebben mensen negatieve vooroordelen over mij op straat, in interviews, op werk, etc. etc. etc.

:(

Sadix
21-12-2012, 23:38
Dankzij dit soort volk hebben mensen negatieve vooroordelen over mij op straat, in interviews, op werk, etc. etc. etc.

:(

niks van aantrekken.

Ook van dit filmpje. je ziet te weinig om echt te weten waarom die jongen nou zo flipt. Slim is het in ieder geval niet.

Anderson
22-12-2012, 03:36
Je ziet te weinig kijk het filmpje nog een keer. Hij flipt hem omdat ze tegen hem ingaat. Dat kan natuurlijk niet want deze sympathieke vriendelijke jongeman maakt gewoon een grapje. Dan moet je als vrouw gewoon mee lachen of niks zeggen anders krijg je klappen.

RedDawn
22-12-2012, 11:04
niks van aantrekken.

Ook van dit filmpje. je ziet te weinig om echt te weten waarom die jongen nou zo flipt. Slim is het in ieder geval niet.

Oogkleppen afdoen en nog een keer kijken!

Briant
22-12-2012, 15:05
Waarom willen die mensen eigenlijk allemaal niet gefilmd worden? Elk filmpje met marrokaanse jongens zie je ze wel moeilijk doen met jassen over hun hoofd en noem maar op? Als je gewoon op straat langs loopt op camera val je niet op, zodra je met je jas op je hoofd langs loopt denken mensen al snel dat dr iets niet klopt. Ik denk namelijk dat mensen die niet met hun gezicht op camera willen, iets gedaan hebben waardoor ze niet herkend willen worden door ik noem maar wat, ouders of politie.

Peter0711
22-12-2012, 18:20
niks van aantrekken.

Ook van dit filmpje. je ziet te weinig om echt te weten waarom die jongen nou zo flipt. Slim is het in ieder geval niet.

Wat een naief antwoord zeg. Stop maar lekker je kop in het zand joh,maar Vinand heeft wel gelijk naar mijn idee.
Je zou je dood moeten schamen i.p.v een antwoord geven wat het stereotype alleen maar meer bevestigd. Hou maar lekker je hand boven hun hoofd,goed bezig!!

Kansloze gast in het filmpie!!

Pansier
24-12-2012, 00:20
Voor mijn gevoel is het geen kleine groep, want ik zie geen andere verklaring voor de hoeveelheid mensen die dit soort aanvaringen irl hebben meegemaakt. Al denk ik wel dat smike gelijk heeft dat het voornamelijk in een leeftijdscategorie ligt.

Bartju
25-12-2012, 12:29
Voor mijn gevoel is het geen kleine groep, want ik zie geen andere verklaring voor de hoeveelheid mensen die dit soort aanvaringen irl hebben meegemaakt. Al denk ik wel dat smike gelijk heeft dat het voornamelijk in een leeftijdscategorie ligt.
De jongetjes ( want dat zijn het als je zo'n kansloos gedrag vertoond) worden ook de vaders van de toekomst. Wanneer deze jongetjes later aan hun kinderen deze waarden en normen hanteren en doorgeven hebben we een groot probleem en wordt het een gedrag dat in deze samenleving geïntegreerd wordt, en dat moeten we niet hebben natuurlijk! Dit is niet goed te keuren en hier moet nooit en te nimmer het hand boven het hoofd gehouden worden. Wees realistisch en denk aan de toekomst! Hard aanpakken maar ook helpen.. Help ze om een stabiel leven te krijgen zodat ze deze stabiliteit ook door kunnen geven aan hun kinderen. Maar hard aanpakken en straffen en bewust maken daar zie ik de eerste noodzaak in. wanneer dat bewustzijn gecreëerd is kun je deze jongetjes gaan helpen. Jammer genoeg zien veel van deze jongetjes het probleem niet in en vragen eerder Wats JOU probleem ipv wats mijn probleem. Hier zie je die muur waar we tegen aan lopen. Ik hoop dat dit een probleem is van deze tijd en dat we deze problemen over een tijdje niet meer kennen. Maar er moet iets veranderen en heel snel anders verneuken we onze eigen toekomstige samenleving. Hand boven het hoofd houden is geen optie! Het is een probleem en we moeten het erkennen als probleem. Maar alleen maar zitten roepen en schreeuwen is ook geen optie!

@ Pansier ik trek geert wilders nog wel eens in twijfel daarom ben ik ff gaan checken naar zijn uitspraak over die 65%.
Maar dit klopt volgens het cultureel plan bureau. http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/4B6CE42A-5F9F-4A63-AD65-33DD223D98D1/0/2011criminaliteitrechtshandhaving2010pub.pdf%20bla dzijde%20117

Wiseguy
25-12-2012, 16:11
Prettig kertstfeest allemaal!

daanII
25-12-2012, 16:55
Ijzersterk, die presentatrice Aziza El Messaoudi. Goed project ook.

Sadix
25-12-2012, 18:55
Waarom willen die mensen eigenlijk allemaal niet gefilmd worden? Elk filmpje met marrokaanse jongens zie je ze wel moeilijk doen met jassen over hun hoofd en noem maar op? Als je gewoon op straat langs loopt op camera val je niet op, zodra je met je jas op je hoofd langs loopt denken mensen al snel dat dr iets niet klopt. Ik denk namelijk dat mensen die niet met hun gezicht op camera willen, iets gedaan hebben waardoor ze niet herkend willen worden door ik noem maar wat, ouders of politie.

dat vraag ik me ook altijd af.

Sadix
25-12-2012, 18:58
Wat een naief antwoord zeg. Stop maar lekker je kop in het zand joh,maar Vinand heeft wel gelijk naar mijn idee.
Je zou je dood moeten schamen i.p.v een antwoord geven wat het stereotype alleen maar meer bevestigd. Hou maar lekker je hand boven hun hoofd,goed bezig!!

Kansloze gast in het filmpie!!

wacht is even... Ik geef nu dus een antwoord dat het stereotype alleen maar bevestigd?

Ik ben gewoon eerlijk, je weet niet wat er gaande is in dit filmpje. het duurt heel kort. Misschien hebben ze binnen hiervoor ruzie gehad beide of weet ik veel. Ik keur zijn gedrag zeer zeker niet goed maar zeg alleen dat er misschien wel meer is als dat wij hier zien.

Altijd mooi zo een topic. Kunnen alle haters tevoorschijn komen en zo een aap voor een hele groep mensen doen spreken.

@bart, welke 65% van wilders? linkje dat je net gaf is heeeeel erg groot kwa pagina;s

Sadix
25-12-2012, 19:01
Trouwens,

de hele actie, die sexuele voorlichting aan Marokkanen slaat 1000 x nergens op. Dit is geen afrika of saudi arabie. Iedereen in Nederland krijgt seksuele voorlichting. Wat gaan ze hun daar leren? welke vragen hebben ze in hun hoofd zoals die man zegt? Dit is gewoon een subsidie verslindende actie die serieus echt niks oplevert. De organisatoren hebben gegarandeerd een mooi bedragje in hun zak gegooid.

king
27-12-2012, 08:55
Trouwens,

Wat gaan ze hun daar leren? .

Dat je van inteelt mongolen krijgt? Ze hoeven alleen maar dit filmpje te laten zien.

e-type
27-12-2012, 13:00
wacht is even... Ik geef nu dus een antwoord dat het stereotype alleen maar bevestigd?

Ik ben gewoon eerlijk, je weet niet wat er gaande is in dit filmpje. het duurt heel kort. Misschien hebben ze binnen hiervoor ruzie gehad beide of weet ik veel. Ik keur zijn gedrag zeer zeker niet goed maar zeg alleen dat er misschien wel meer is als dat wij hier zien.

Altijd mooi zo een topic. Kunnen alle haters tevoorschijn komen en zo een aap voor een hele groep mensen doen spreken.

@bart, welke 65% van wilders? linkje dat je net gaf is heeeeel erg groot kwa pagina;s


Als je zijn gedrag niet goedkeurt, waarom zoek je dan wel naar excuses om z'n gedrag te bagetalliseren? Vind je dit wel normaal gedrag als ze hem buiten beeld een rifaapje had genoemd? Dan mag je wel mensen bedreigen? Of kan je er dan ook voor kiezen om te denken 'wat een kutwijf' en dan gewoon met je maten thuis gezellig op balkon een halal joint te roken?

Diz
27-12-2012, 18:26
Als je zijn gedrag niet goedkeurt, waarom zoek je dan wel naar excuses om z'n gedrag te bagetalliseren? Vind je dit wel normaal gedrag als ze hem buiten beeld een rifaapje had genoemd? Dan mag je wel mensen bedreigen? Of kan je er dan ook voor kiezen om te denken 'wat een kutwijf' en dan gewoon met je maten thuis gezellig op balkon een halal joint te roken?

Dit dus...

You must spread some reputation before giving it to e-type again

Bartju
30-12-2012, 18:04
wacht is even... Ik geef nu dus een antwoord dat het stereotype alleen maar bevestigd?

Ik ben gewoon eerlijk, je weet niet wat er gaande is in dit filmpje. het duurt heel kort. Misschien hebben ze binnen hiervoor ruzie gehad beide of weet ik veel. Ik keur zijn gedrag zeer zeker niet goed maar zeg alleen dat er misschien wel meer is als dat wij hier zien.

Altijd mooi zo een topic. Kunnen alle haters tevoorschijn komen en zo een aap voor een hele groep mensen doen spreken.

@bart, welke 65% van wilders? linkje dat je net gaf is heeeeel erg groot kwa pagina;s

Het sociaal cultureel planbureau heeft onderzocht dat 65% van de Marokkaanse jongeren in Nederland door de politie gearresteerd is geweest. Dit kan inderdaad iets zeggen over de politie maar ook iets over de jongeren in deze categorie. Hoe je het ook bekijkt het zijn schrikbarende cijfers. Meneer wilders gebruikte dit de laatste weken ter onderbouwing van zijn standpunt in zaak van de doodgeschopte grensrechter

Nosferatu187
30-12-2012, 18:08
Als Wilders deze cijfers heeft gebruikt dan ik betwijfel ik ten sterkste dat ze ook daadwerkelijk waar zijn.

Sadix
30-12-2012, 18:15
Het sociaal cultureel planbureau heeft onderzocht dat 65% van de Marokkaanse jongeren in Nederland door de politie gearresteerd is geweest. Dit kan inderdaad iets zeggen over de politie maar ook iets over de jongeren in deze categorie. Hoe je het ook bekijkt het zijn schrikbarende cijfers. Meneer wilders gebruikte dit de laatste weken ter onderbouwing van zijn standpunt in zaak van de doodgeschopte grensrechter


dat is 100% niet waar. Heb je een directe link waar dat precies staat?

Wheelie
30-12-2012, 19:06
dat is 100% niet waar.
Klopt, het was 70 % ;)

blackadder
30-12-2012, 19:18
Klopt, het was 70 % ;)
65%.

Anderson
30-12-2012, 20:00
Ik geloof het ook niet denk dat Wilders weer gesjoemeld heeft met z'n cijfertje. Waarschijnlijk heeft die Overvecht of kanaleneiland uit gepakt dan kom je wel met zulke grote cijfers.

Nosferatu187
30-12-2012, 22:58
Echt sneaky ja.

Illest
30-12-2012, 23:14
het nare aan dit alles is dat ondanks mensen dit blijven ontkennen....die klootzak van een Wilders eigenlijk toch een sterk punt heeft....ik (als niet Marokkaanse allochtoon) zie ook steeds meer dat het steeds over dezelfde groep gaat...natuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar wat echt opvallend is...is het gebrek aan zelfreflectie.....niemand durft met de billen bloot te gaan...altijd afschuiven op iets anders..desnoods zichzelf in de slachtofferrol manoeuvreren..maar toegeven dat er iets aan de hand is...ho maar!

ik weet zeker dat andere allochtonen (mensen wiens ouders in een ander land zijn geboren) stiekem opgelucht zijn dat er niet meer over allochtonen wordt gesproken maar over Marokkanen....ik geef toe dat dat bij mij wel zo was...omdat jij (lees;ik) je niet meer aangesproken voelt

er gaat iets gigantisch mis mensen....geloof me...ik zie het om me heen....komt niet goed met deze gasten

Willm
31-12-2012, 00:02
Marokkanen, Turken alles wat met Islam te maken heeft, moeten ze gewoon overal weren. Het liefst over de grens pleuren met de hele familie.

Facade
31-12-2012, 00:07
Als het over 'Marokkanen' gaat, over wie gaat het dan? Over iedereen lijkt me. Stel jij bent Marokkaan en hebt een succesvolle carrière, zou jij je dan verplicht voelen om 'met de billen bloot' te gaan en voel je je dan aangesproken? Wat wordt daarnaast verwacht van succesvolle Marokkanen? Aan de ene kant moeten ze zoveel mogelijk afstand doen van hun Marokkaanse wortels omdat het anders geen 'echte' Nederlanders zijn, maar aan de andere kant moeten ze wel weer corrigerend optreden omdat ze nog steeds worden onderverdeeld in een bepaalde subcultuur. Ik kan me voorstellen dat succesvollere personen zich uit een negatief milieu willen ontworstelen en daar in Nederland mogelijkheden toe zien. Het zelf corrigerende vermogen van een subcultuur is denk ik beperkt. Kijk naar het voetbal, maar ook natuurlijk naar de vechtsport.

De bewering van Wilders klopt voor zover ik weet. Marokkanen zijn doorgaans oververtegenwoordigd. Maar komt dat omdat ze Marokkaan zijn, of omdat een buitenproportioneel deel van die bevolking zich aan de onderkant van de samenleving bevindt? Dat is natuurlijk de belangrijkste vraag. Laatst genoemde werd als conclusie aangedragen door een criminoloog een paar jaar terug op basis van soortgelijk onderzoek als het SCP. Dit onderzoek werd ook veelvuldig aangehaald door de PVV zonder de daarbij behorende conclusie te noemen. Als je er echter vanuit gaat dat criminaliteit iets cultuur eigen is, kan dit een basis zijn voor gevaarlijke oplossingen.

Er zijn meer immigrantengroepen die aan de onderkant van de samenleving begonnen zijn en een fase als deze hebben doorgemaakt. Uiteindelijk zijn het gewoon mensen en ik geloof dat wanneer mensen de maatschappelijke ladder beklimmen het steeds minder in hun eigen belang is om te gaan rotzooien. Niet elk probleem zal als sneeuw voor de zon verdwijnen. Er zijn nog genoeg onderwerpen die aandacht verdienen, zoals bijvoorbeeld de positie van de vrouw die naar mijn mening in veel immigrantengroepen in NL nog te wensen over laat, ook bij culturen die minder zichtbaar in het nieuws zijn. Toch zijn dit processen waarover een overheid niet heel veel grip heeft denk ik. Tot op zekere hoogte moeten deze subculturen dat proces zelf doorlopen.

Zo beredeneerd zijn, net als in de vechtsport, de Marokkanen die wel hun best doen net zo goed slachtoffer van het slechte gedrag van bijvoorbeeld de jeugd van hun subcultuur. De negatieve context van het woord 'Marokkaan' zal de carrièrekansen immers geen goed doen. De conclusie dat ze er zelf wat aan moeten doen is dan snel getrokken, maar ook niet helemaal terecht. Iedereen hier weet hoe lastig het is om een omslag te forceren. Wij hebben een blakend manifest, maar het is de vraag wat ermee gaat gebeuren. Sterker nog: door de discussie hierover niet te nuanceren en alle Marokkanen op een hoop te gooien, smoor je het zelf corrigerende vermogen voor zover aanwezig alleen maar meer. Dat is dan ook het verwijt dat Wilders gemaakt kan worden. Hij motiveert mensen die wel hun beste beentje voor willen zetten niet, maar verjaagt ze. Dus het is mooi dat Wilders statistiek kan lezen, maar met enigszins vruchtbare oplossingen komen zit er met hem niet in.

Asura
31-12-2012, 00:14
Dankzij dit soort volk hebben mensen negatieve vooroordelen over mij op straat, in interviews, op werk, etc. etc. etc.

:(

Hindoestanen zitten in de "Chinees' klasse ^^
Maar even serieus,veel allochtonen ,zien overal vooroordelen zelfs waar ze het niet zijn(en ze zijn er zelden). Waar een Nederlander gewoon een kutdag heeft, ziet een allochtoon , in de meest moeilijk verklaarbare situaties een reden voor alles wat mis gaat: vooroordelen.

Die overgevoeligheid is er ook met een reden.
Zo was er laatst een onderzoek in de media dat weer eens bewees hoe racistisch werknemers zijn. Kassa voor links natuurlijk, want elke allochtoon die gelooft dat NL een racistisch land is denkt niet eens na om rechts te stemmen, maar als je het onderzoek zelf las, bleek dat er juist helemaal

Een paar maanden terug was er dan weer een onderzoek in de media, die verklaarde dat uitzendbureaus racistisch zijn. Weer kassa voor links. Wat bleek, de onderzoekers belden op en vroegen uitzendbureaus geen Surinamers te sturen. De uitzendbureaus stemden toe. De linkse onderzoekers snappen kennelijk niet dat een bedrijf niet failliet gaat zolang het klanten aanneemt. De enige racisten in het verhaal waren dus de onderzoekers.

Het woord "vooroordeel" heeft niets te maken met de populariteit van Wilders en Fortuyn. Als je weet dat 60% van de Marokkaanse jongeren bekend staat bij de politie, onthou dan ook dat al die misdaden ook slachtoffers hebben (een mocro die een mocro berooft bestaat niet). Het is natuurlijk niet raar dat Janmaat begin jaren '90 niet eens een stem kreeg voor zijn anti-immigratie partij, terwijl ook toen allochtonen oververtegenwoordigt waren in misdaadstatistieken. Maar heel Nederland zou na 2001 ineens vooroordelen hebben ontwikkeld? Het zijn beoordelingen, niets meer, en niets minder.

Willm
31-12-2012, 00:20
Maar ondertussen stemmen wel al die linkse landverraders op de PVDA, tot ze zelf worden beroofd door een moslim.

Asura
31-12-2012, 00:39
er gaat iets gigantisch mis mensen....geloof me...ik zie het om me heen....komt niet goed met deze gasten

Klopt. Ik denk als je er niet tussen leeft, dat je de omvang van deze problematiek ook niet kan begrijpen. Het is niet iets wat je kan oplossen door er wat subsidie tegen aan te gooien. Het is eigenlijk gewoon een andere wereld.Wilders en Fortuyn hadden dan ook genoeg eerste hand ervaring.

Als links allochtonen niet zou slachtofferen, en de werkelijkheid niet zou verbloemen had dit probleem allang opgelost kunnen zijn.

Illest
31-12-2012, 00:54
Facade,

Helder verhaal, maar ik spreek uit ervaring als ik zeg dat men niet kritisch durft te zijn op elkaar.

Het verhaal van Badr...geen Marokkaan die ik gesproken heb die toegeeft dat er een steekje loszit bij die jongen. Alles is opgeblazen door de media...het is een hetze...hij is en blijft een held en daarmee basta! Sterker nog...Koen heeft het zelf allemaal uitgelokt en die andere 'slachtoffers' lullen maar wat raak.....het is een samenzwering, simpel zat.

Zie ook de reacties van klasgenoten van de daders die de grensrechter hebben doodgetrapt..'free Yasin!'
Niemand die zich bezighoudt met de familie van die man....ziek eigenlijk

of is dat gewoon een puberstreek ofzo? hoe zit het nou?

Illest
31-12-2012, 00:57
Klopt. Ik denk als je er niet tussen leeft, dat je de omvang van deze problematiek ook niet kan begrijpen. H

ik ben opgegroeid in die shit, maar wat ik nu zie, heb ik nog noot gezien...het wordt steeds gekker

2 weken geleden deed ik boodschappen en hoorde ik het ene kereltje tegen de andere zeggen....'je moet schijt hebben....zeg Free Yasin....schijt, schijt...' ik wist meteen waar ze het over hadden...er waren ook andere volwassenen bij, niemand die wat zei....

dan lieg je toch tegen jezelf als je beweert dat dit geen probleem is

over Wilders:

naar mijn mening zaait hij enkel verdeeldheid en komt hij niet met oplossingen o.i.d.
goedkoop scoren en het is hem ook nog gelukt

Nosferatu187
31-12-2012, 00:57
Klopt. Ik denk als je er niet tussen leeft, dat je de omvang van deze problematiek ook niet kan begrijpen. Het is niet iets wat je kan oplossen door er wat subsidie tegen aan te gooien. Het is eigenlijk gewoon een andere wereld.Wilders en Fortuyn hadden dan ook genoeg eerste hand ervaring.

Als links allochtonen niet zou slachtofferen, en de werkelijkheid niet zou verbloemen had dit probleem allang opgelost kunnen zijn.

Fortuyn had zeker ervaring ja.

Nosferatu187
31-12-2012, 00:58
http://www.youtube.com/watch?v=2MYVy6l6TPo

Asura
31-12-2012, 01:01
Maar ondertussen stemmen wel al die linkse landverraders op de PVDA, tot ze zelf worden beroofd door een moslim.

Dat zie je vooral in Amsterdam, waar de PVDA heer en meester is. Nederlanders halen daar massaal hun witte kinderen van 'zwarte' scholen af, maar stemmen wel links. Een mooi voorbeeld is Femke Halsema, haar eigen dochter kreeg ook een dosis realiteit, Halsema stuurde haar naar een andere school maar preekt nog steeds dezelfde onzin.Maar daarom mag ze ook nog af en toe op de TV komen glimlachen.

Ik zou niet zeggen dat de Islam daar het volledige probleem is, maar het is zeker een onderdeel van het probleem. Om het kort te houden, Eid ul fitr(suikerfeest) viert de overwinning van de slag van Badr en de buitgemaakte rijkdommen in het jaar 624. Ik weet niet of zoiets een positieve indruk achterlaat op de mensen die het vieren. Er zijn zeker meer overtuigende argumenten, zoals dat de helft van de koran een ''wij-zij' mentaliteit aanwakkert of zelfs eist, maar dat is meer aan een ander topic besteed. In het geval van het filmpje, iets waar ik talloze keren zelf getuige van ben geweest, vaak in gezelschap van xenofobe uitlatingen tegenover het slachtoffer, zie ik de Marokkaanse cultuur als belangrijkste indicator.

Asura
31-12-2012, 01:11
ik ben opgegroeid in die shit, maar wat ik nu zie, heb ik nog noot gezien...het wordt steeds gekker

2 weken geleden deed ik boodschappen en hoorde ik het ene kereltje tegen de andere zeggen....'je moet schijt hebben....zeg Free Yasin....schijt, schijt...' ik wist meteen waar ze het over hadden...er waren ook andere volwassenen bij, niemand die wat zei....

dan lieg je toch tegen jezelf als je beweert dat dit geen probleem is

Ik ken het ook al te goed. Ik twijfel er niet over dat we zo een half uurtje van dit soort verhalen uit kunnen uitwisselen. Ik heb weleens gehad dat ik een, voor mij ondertussen normale gebeurtenis, aan iemand vertelde en diegene me aankeek alsof ie een spook had gezien.

Illest
31-12-2012, 01:14
Dat zie je vooral in Amsterdam, waar de PVDA heer en meester is. Nederlanders halen daar massaal hun witte kinderen van 'zwarte' scholen af, maar stemmen wel links. Een mooi voorbeeld is Femke Halsema, haar eigen dochter kreeg ook een dosis realiteit, Halsema stuurde haar naar een andere school maar preekt nog steeds dezelfde onzin.Maar daarom mag ze ook nog af en toe op de TV komen glimlachen.

Ik zou niet zeggen dat de Islam daar het volledige probleem is, maar het is zeker een onderdeel van het probleem. Om het kort te houden, Eid ul fitr(suikerfeest) viert de overwinning van de slag van Badr en de buitgemaakte rijkdommen in het jaar 624. Ik weet niet of zoiets een positieve indruk achterlaat op de mensen die het vieren. Er zijn zeker meer overtuigende argumenten, zoals dat de helft van de koran een ''wij-zij' mentaliteit aanwakkert of zelfs eist, maar dat is meer aan een ander topic besteed. In het geval van het filmpje, iets waar ik talloze keren zelf getuige van ben geweest, vaak in gezelschap van xenofobe uitlatingen tegenover het slachtoffer, zie ik de Marokkaanse cultuur als belangrijkste indicator.

Met de misdragingen van Marokkaanse jongeren wordt ten onrechte de Islam door het slijk gehaald...dat is ook het werk van Wilders...ik zie die 2 dingen helemaal los van elkaar

ben zelf van Surinaamse afkomst...daar (in Suriname) is 1/3 vd bevolking moslim....toch staan daar een Moskee en Synagoge naast elkaar zonder ook maar 1 probleem/wrijving....
Turken zijn toch ook moslim? waarom kunnen die jongens zich wel gedragen? het ligt toch allemaal aan hun geloof volgens Wilders?

Asura
31-12-2012, 01:25
Facade,

Helder verhaal, maar ik spreek uit ervaring als ik zeg dat men niet kritisch durft te zijn op elkaar.

Het verhaal van Badr...geen Marokkaan die ik gesproken heb die toegeeft dat er een steekje loszit bij die jongen. Alles is opgeblazen door de media...het is een hetze...hij is en blijft een held en daarmee basta! Sterker nog...Koen heeft het zelf allemaal uitgelokt en die andere 'slachtoffers' lullen maar wat raak.....het is een samenzwering, simpel zat.

Zie ook de reacties van klasgenoten van de daders die de grensrechter hebben doodgetrapt..'free Yasin!'
Niemand die zich bezighoudt met de familie van die man....ziek eigenlijk

of is dat gewoon een puberstreek ofzo? hoe zit het nou?

Nederlandse jongeren, maar andere bepaalde allochtonen groepen uit die economische laag hebben dat probleem helemaal niet. Het is een puur cultureel probleem. Maar cultuur word in Nederland gezien als iets onschuldigs, als iets wat je slechts onder je kerstboom of in een bak nasi vind. Met die mentaliteit kan het probleem ook nooit aangepakt worden. Ik denk inderdaad wat je aangeeft, dat de mogelijkheid tot "zelfkritiek" een zeer belangrijk aspect is, en als een volk dat mist, het simpelweg niet vooruit kan komen.

Ik woon ondertussen in een buurt waar er vrij weinig allochtonen zijn. Ondertussen heb ik al een geweldsdelict gezien. En voor wie het niet kan raden, het waren geen Nederlanders. Dankzij toegang tot informatie weet ik tevens wat de samenstelling van de onderklasse is hier, oftewel, degene die het financieel lastig hebben hier dat zijn toch echt voornamelijk hollanders. Het socio-economische argument wat vaak word aangehaald, heeft geen enkele waarde.

Bartju
31-12-2012, 01:31
Klopt ik moet dit corrigeren Sadik.. 65% van de marrokaanse jongeren tussen de 13 en 23 jaar. Ik noem cultureel plan bureau een betrouwbare bron. De link vind je in dat vorige bericht van me

Asura
31-12-2012, 01:42
Met de misdragingen van Marokkaanse jongeren wordt ten onrechte de Islam door het slijk gehaald...dat is ook het werk van Wilders...ik zie die 2 dingen helemaal los van elkaar

ben zelf van Surinaamse afkomst...daar (in Suriname) is 1/3 vd bevolking moslim....toch staan daar een Moskee en Synagoge naast elkaar zonder ook maar 1 probleem/wrijving....
Turken zijn toch ook moslim? waarom kunnen die jongens zich wel gedragen? het ligt toch allemaal aan hun geloof volgens Wilders?

Turken zijn ook zwaar oververtegenwoordigd in de misdaadstatistieken, in de wijk van Pim Fortuyn was het enkele dagen geleden nog raak met een schietpartij. In Suriname hoor je nooit iets over de Islam, maar in de rest van de wereld wel, noem drie landen en ik geef je direct voorbeelden. Ik denk dan ook dat er, hetzelfde als in enkele oost-Europese landen in de jaren '60(nu niet meer), een locale Islam is ontstaan. In Canada, Guyana, en nog een land in zuid-amerika weet ik wel dat de enige moskëeen jarenlang gerund werden door Islamitische minderheden zoals de soefffi's en ahmediya's die een andere kijk op de Islam hebben. Dat zou ook een verklaring kunnen zijn.

Ik kan gewoon niet uit de koran opmaken hoe het ooit een vreedzame samenleving kan produceren. Dat zou betekenen dat een groot deel van de verzen genegeerd moet worden, iets wat Moslims zeker kunnen en zullen doen, maar de koran verbied dit specifiek. Hoe dan ook, als het gaat om criminaliteit en xenofobie, zie ik cultuur als een groter probleem dan religie, maar het helpt niet.

Wiseguy
31-12-2012, 09:09
Klopt ik moet dit corrigeren Sadik.. 65% van de marrokaanse jongeren tussen de 13 en 23 jaar. Ik noem cultureel plan bureau een betrouwbare bron. De link vind je in dat vorige bericht van me

Dit klopt natuurlijk niet. Je zult wel bedoelen onder de marokkaanse jongens tussen de 13 en 23.

Pahlavan
31-12-2012, 09:30
You must spread some Reputation around before giving it to Illest again.

Facade
31-12-2012, 10:39
Facade,

Helder verhaal, maar ik spreek uit ervaring als ik zeg dat men niet kritisch durft te zijn op elkaar.

Het verhaal van Badr...geen Marokkaan die ik gesproken heb die toegeeft dat er een steekje loszit bij die jongen. Alles is opgeblazen door de media...het is een hetze...hij is en blijft een held en daarmee basta! Sterker nog...Koen heeft het zelf allemaal uitgelokt en die andere 'slachtoffers' lullen maar wat raak.....het is een samenzwering, simpel zat.

Zie ook de reacties van klasgenoten van de daders die de grensrechter hebben doodgetrapt..'free Yasin!'
Niemand die zich bezighoudt met de familie van die man....ziek eigenlijk

of is dat gewoon een puberstreek ofzo? hoe zit het nou?

Ik heb natuurlijk niet een antwoord op honderd procent van de gevalllen. Ik heb ook wel gehoord van een soort misplaatste loyaliteit waarbij allochtone groepen (niet alleen Marokkanen) elkaar altijd beschermt ten opzichte van de buitenwereld als er iets gebeurt. Als dat inderdaad zo is en het speelt een rol in de problematiek dan weet ik ook niet waar dat precies vandaan komt.

Toch even een paar opmerkingen als het gaat om jouw ervaringen en perceptie:
- internetreacties zijn vaak van een dermate tragisch niveau dat als je die als uitgangspunt neemt, het hele land naar het gesticht moet. Lees Nujij eens door en je lacht je dood.

- Zoals ik het zie, zijn die pubers die de mond vol hebben van free Yassin hetzelfde tuig als de daders die de scheidsrechter hebben doodgetrapt. Wat dat betreft is het logisch dat ze voor elkaar opkomen. De mens is echter een groepsdier. Als pietje boe zegt, zegt jantje dat ook al gauw. Bij volwassenen is dit schokkend, maar als het om pubers en kinderen gaat speelt dit nog een tien keer grotere rol. Misschien spelen deze processen een nog wel grotere rol bij buitenlandse cultuur die weer een cultuur binnen een cultuur is. Niemand wil erbuiten vallen. Als je niet bij je Turkse of Marokkaanse cultuur hoort, waar hoor je dan bij? Niet bij Nederland voor velen, want daar worden ze nog steeds als Marokkaan of Turk gezien.

- Jouw percepties zijn niet representatief voor het hele land. Alhoewel ik het met je eens ben dat deze subcultuur grotere problemen heeft dan andere, ben ik het dus niet met jou en Asura eens als het gaat om de oorzaak van die problemen. Ik baseer me op onderzoek dat er gedaan is op dat gebied waaruit blijkt dat sociaalculturele en etnische aspecten niet de voornaamste oorzaak vormen voor de problemen.

Ik wil ook nog wel een kanttekening maken bij het zelfreflectie aspect. In feite gaat het om sociale controle. Het feit dat men elkaar niet meer aanspreekt op elkaars gedrag. Als er nou een aspect van de Nederlandse samenleving is dat aan inflatie onderhevig is dan is het wel sociale controle. In Nederland voert individualisme hoogtij en houdt men zich voornamelijk met zich zelf bezig. Daarnaast zijn mensen zo angstig dat ze vaak bang zijn om anderen aan te spreken op hun gedrag. Dat is dus absoluut NIET uniek aan de Marokkaanse cultuur.

Afsluitend, dit is het onderzoek waar ik me op baseer. Het is veel tekst, dus ik zou alleen de conclusie lezen. Ik ben er na het lezen wel van overtuigd dat het probleem uitermate complex is waarbij culturele aspecten zeker wel een rol spelen, maar niet noodzakelijk de doorslaggevende. Er komen in de conclusie heel veel verschillende aspecten aan bod (waaronder sociale controle) dus het is de moeite van het lezen wel waard. Om te stellen dat bij politieke eenheid het probleem zo zou zijn opgelost, is me mede naar aanleiding daarvan veel te kort door de bocht Asura.

Wat overigens wel opvallend is, is dat niet alleen Marokkanen, maar ook andere allochtonengroepen als Turken, Antillianen en Surinamers oververtegenwoordigd zijn in de cijfers. Dat terwijl we in deze discussie ons eigenlijk alleen richten op Marokkanen.

http://content1b.omroep.nl/ef52bcdf3f519a1843e590fbd57cc4b2/50e1594e/nos/docs/TvC_2010.pdf

Richelieu
31-12-2012, 11:15
You must spread some Reputation around before giving it to Facade again.

e-type
31-12-2012, 11:55
You must spread some Reputation around before giving it to Facade again.

Daarom heb ik het maar even gedaan...mooie beheerste duscussie dit. Zien we niet vaak op Mixfight over dit onderwerp.

Peter0711
31-12-2012, 13:37
Het verhaal van Badr...geen Marokkaan die ik gesproken heb die toegeeft dat er een steekje loszit bij die jongen. Alles is opgeblazen door de media...het is een hetze...hij is en blijft een held en daarmee basta! Sterker nog...Koen heeft het zelf allemaal uitgelokt en die andere 'slachtoffers' lullen maar wat raak.....het is een samenzwering, simpel zat.

Zie ook de reacties van klasgenoten van de daders die de grensrechter hebben doodgetrapt..'free Yasin!'
Niemand die zich bezighoudt met de familie van die man....ziek eigenlijk

Mee eens. Dat is vaak het probleem,ze houden graag bij elkaar de hand boven het hoofd,onafhankelijk van wat de daden zijn. Daar irriteer ik me dus ook vaak matenloos aan. Hier op MF zijn het vaak dezelfde mensen die zich daar schuldig aan maken,wat er voor zorgt dat ik ze inmiddels al niet meer serieus kan nemen,of de discussie nu over geloof gaat of over koetjes en kalfjes..

Het is ook volgens mij geen toeval dat heel veel mensen scheitziek zijn van hetzelfde stereotype. Dat komt echt niet alleen maar omdat iedereen een vooroordeel heeft hoor,dat komt gewoon simpelweg omdat het grootste deel van die jeugd een kansloze instelling heeft waar een normaal mens zich totaal niet in kan vinden. We worden er helaas keer op keer weer mee geconfronteerd. Erg jammer gewoon!

de Stiep
31-12-2012, 18:01
Facade, reps gegeven, die zijn zo verdiend man.

Facade
31-12-2012, 18:33
Dankjewel :)

Mauro
31-12-2012, 19:13
Facade, reps gegeven, die zijn zo verdiend man.
Idd, maar : You must spread enzo.
Facade for president!

Nosferatu187
31-12-2012, 19:19
Heel boek geschreven hierboven.

jende
01-01-2013, 06:37
Ik ben bang dat fortuyn en dat zijn half zo capabele wilders onderhand toch wel een punt hebben gemaakt.
Maar wat ik ook weet is dat er altijd problemen zijn geweest met culturen die zich moesten aanpassen aan andere..
Dat ze zich in het begin (de eerste en tweede (af en toe derde) generatie) gedragen als een stel dieven in paradise is in het verleden ook gebeurd het moet alleen niet te lang doorgaan anders kan een hele bevolking zich tegen de "invaders" keren..