PDA

View Full Version : Boeken topic: nog goeie tips?



Ronald
14-01-2013, 17:03
Nou we toch bezig zijn met films en series... ook maar even een boekentopic erin gooien :) Niet dat ik zoveel lees. Nog sterker: de laatste jaren lees ik zelfs helemaal niets meer. Maar toch heb ik wel zin om op vakantie weer eens lekker rustig een boek te gaan zitten lezen. Vandaag dus ook een 2e hands e-reader gekocht voor 25 euro. Nou nog wat leuke boeken om er op te gooien.

Iemand leuke tips? Welk boek heb je zelf voor het laatst gelezen wat het lezen waard was?

Hoek
14-01-2013, 18:15
Ik heb niet helemaal een doorsneesmaak, maar wat ik een ieder kan aanbevelen:

Klassieke klassiekers:
Ilias, Odysseia, Aeneis

Fin de siecle / zwarte romantiek:
Gustave Flaubert-Salammbo (avontuurlijk, speelt in het oude Carthago)
Venedikt Jerofejev-Moskou op sterk water (duister maar geestig relaas van een alcoholist)
J.K. Huysmans-Tegen de Keer (bizarre decadentie)

Moderner:
Neil Gaiman-American Gods
Harlan Ellison-Deathbird Stories (duistere verhalen, stilistisch hoogstaand)
Hunter S. Thompson-Fear and Loathing in Las Vegas (je kent wellicht de film, het boek is nog beter :))

Bromios
14-01-2013, 18:34
heb net 22-11-1963 uit van stephen king. briljant boek.

als je van detecive/suspense houd zijn de jussi adler olsen serie en de boeken van dan brown wel aardig.

heb ik ook wel digitaal voor je. (puur ter evaluatie natuurlijk; als je ze mooi vind koop je ze zelf ;))

als je van wat luchtigs houd vind ik "the world according to clarkson" (van top gear) wel aardig. Wel in het engels lezen.

Ronald
14-01-2013, 18:50
Top, dat zijn leuke tips! Ik houd trouwens idd wel van detectives e.d. Heb vroeger ook zo'n beetje alles van bijv. Desmond Bagley en Alistair Mclean gelezen. (Het digitale lenen is niet nodig maar bedankt voor het aanbod ;) )

Kemal
14-01-2013, 19:25
Voor het laatst heb ik Loslaten gelezen.

Loslaten, dat kun je zelf doen, direct, altijd en overal.

Veel moeten. Veel willen. Dingen goed doen. Ambitieus zijn. En vooral niks missen. Dan heb je een druk bestaan. Dat gaat vanzelf en is best prettig. Alleen... het gaat maar door. Zo groeit het verlangen naar geluk, rust en balans, maar het blijft onvervuld.

Er moet steeds meer in steeds minder tijd, lijkt het. Loslaten gaat in losse columnstijl in op al die dingen die we moeten. Of denken te moeten. Moet ik naar een coach? Moet ik met passie werken? Moet ik de boel op orde hebben? Moet ik er altijd goed uitzien? Moet ik het roer omgooien? Moet ik weten wat ik wil? In totaal komen er zo'n 35 grote en kleine vragen uit het dagelijks leven aan bod. Moet het allemaal echt? Van wie dan? Welke keuze heb je zelf? Loslaten is een pleidooi om de tijd te nemen, dingen goed en met aandacht te doen, dingen te laten en af en toe stil te staan. Doe minder, leef meer. Loslaten maakt je leven leuker, losser en luchtiger.

Ronald
14-01-2013, 19:28
"You must spread som..." Reps gaat dus niet altijd lukken, maar bedankt in ieder geval :)

blackadder
14-01-2013, 19:38
Warhammer Ulrika the Vampire: Blood Sworn.

Leventdepevent
14-01-2013, 20:41
sorry ik lees nooit boeken, ik wacht altijd op de film ;)

Facade
14-01-2013, 21:17
Ben zelf wel van de thrillers, alhoewel ik op dit moment even niet zoveel lees. Ik ben alleen niet zo'n hele doorgewinterde lezer dus voor mij is het belangrijkste criteria dat het niet te wollig is (ellenlange beschrijvingen). Maar goed, ik vind de boeken van David Baldacci erg leuk, met name die rond het duo Sean King en Michelle Maxwell. Ook Karin Slaughter is wel goed, maar gaat meer de detective kant op. Ook is de volgorde daar een beetje moeilijk, let op dat je bij het eerste boek begint want ze zijn allemaal verbonden. De boeken van Dan Brown zijn ook stuk voor stuk aanraders, alleen jammer dat het er niet zoveel zijn.

Nosferatu187
14-01-2013, 22:01
Wiseguy

cornelus
14-01-2013, 22:42
Kweenie... ik zou voor biografieën gaan denk ik. Rocksterren, muzikanten, bands, vechters, acteurs, regisseurs enzo

Ik kan bijvoorbeeld van harte de Mötley Crüe biografie aanbevelen..
(of bijvooorbeeld 'Hells Angel' over Sonny Barger, oprichter van de Angels)
O ja en de boeken van Alex Boogers natuurlijk! Om hem ook maar even te promoten

En Scandinavische thrillers schijnen wel tof te zijn.
Wil zelf eigenlijk ook weer meer gaan lezen.
Wordt een beetje onrustig van al ge-internet
'Loslaten'.. die hap.

FOCUS
14-01-2013, 23:33
ik heb een tijdje geleden twee topics aangemaakt;
eentje met fantasy boekentitels, en eentje met SF

Ik ben The end of Time aan het lezen, van fysicus Julian Barbour
hij overtuigt nog niet, maar hij probeert de paradox van 'the arrow of time' te verklaren
en hij stelt dat tijd niet bestaat.

Van wat voor soort boeken hou je???

Facade
15-01-2013, 00:13
En Scandinavische thrillers schijnen wel tof te zijn.
Wil zelf eigenlijk ook weer meer gaan lezen.
Wordt een beetje onrustig van al ge-internet
'Loslaten'.. die hap.

Stieg Larsson is/was natuurlijk wel een goeie.

Bromios
15-01-2013, 10:21
Wat ook wel leuke detectiveboekjes zijn zijn die van Almar Otten, spelen zich allemaal af in en rond Deventer.

Stieg Larsson is idd ook wel aardig.

Die serie over Kay Scarpetta zijn ook aardig. (kan even niet op de schrijfster komen).

cornelus
15-01-2013, 11:18
Wat ook wel leuke detectiveboekjes zijn zijn die van Almar Otten, spelen zich allemaal af in en rond Deventer.

Bedankt voor deze tip Bromios .. Lijkt me ook wel wat.
Gelijk maar ff gegoogled
http://www.almarotten.com/almarotten/
btw Deventer = supermooi daar

e-type
15-01-2013, 13:34
Als je van non-fictie houdt, kan ik je 'No Angel' van Jay Dobyns aanraden. Dobyns is een ATF agent die undercover bij de Hells Angels infiltreert en steeds hogerop in de organisatie klimt. Hij geeft een mooi inkijkje in de dagelijkse gang van zaken bij de Hells Angels in de begin jaren 2000.

Ronald
15-01-2013, 19:02
Van wat voor soort boeken hou je???
Als ik alleen zelf zou gaan zoeken dan kom ik toch weer snel op detectives en thrillers uit. Maar dat vind ik juist het leuke van dit soort topics: er komt van alles langs en het brengt je weer eens op hele andere ideeën :)

micha
15-01-2013, 20:27
De begraafplaats van Praag van Umberto Eco
De voedselzandloper van kris verborg
Life Keith Richards

RedDawn
16-01-2013, 19:32
Stieg Larsson is/was natuurlijk wel een goeie.

Kan ik ook Sjöwall & Wahlöö aanbevelen. Hier begon het allemaal mee. ;)

RedDawn
16-01-2013, 19:35
De begraafplaats van Praag van Umberto Eco
De voedselzandloper van kris verborg
Life Keith Richards

Verrek. Inderdaad allemaal aanraders. Ik ben het weer eens met Micha. Dat wordt oppassen! ;)

Joris
18-01-2013, 02:26
Of Mice or men
1984, animal farm - Orwell
Tess gerritsen, van deze auteur kan ik alles lezen, alarm fase rood vond ik echt bloedstollend
Stephen King
Chuck Palanaukaa (?) Fight club, en een boek over rabbies
Atlas shrugged
I hope they serve beer in hell

Nosferatu187
18-01-2013, 03:03
http://www.debezigebij.nl/upload_mm/8/1/a/5185_KOK_Holleeder.jpg

citrusfruit
18-01-2013, 11:12
"Persoonlijke notities" van Marcus Aurelius

ARMENIA
18-01-2013, 11:56
weetje welke supervet is: de heineken ontvoering van peter r de vries. enige boek op deze planeet dat me geinteresseerd heeft.

RedDawn
19-01-2013, 00:13
weetje welke supervet is: de heineken ontvoering van peter r de vries. enige boek op deze planeet dat me geinteresseerd heeft.

Dan moet je ook de Godmother lezen van Bart Middelburg. Gaat over Klaas Bruinsma en zijn compagnon Thea Moear.

hankmoody
19-01-2013, 00:28
Eckart Tolle is de shit

Nosferatu187
19-01-2013, 00:29
Godmother die wil ik dus lezen.

Diz
19-01-2013, 01:13
Godmother die wil ik dus lezen.

Lees dan ook ff De Dominee, zelfde onderwerp en ook een hele goeie...

Nosferatu187
19-01-2013, 01:16
Is dat ook een goed boek dan? Waar bestellen jullie boeken btw?

Nosferatu187
19-01-2013, 01:18
Trouwens ik heb pas "Murder Machine" uitgelezen was ook zeer goed behalve het einde daar begon het al wat saai te worden.

Nosferatu187
19-01-2013, 02:16
Deze zet ik hier als note: http://www.bruna.nl/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Bruna-B2C-Site/nl_NL/-/EUR/ViewFas-Detail?fh_Params=fh_secondid%3D9789491308048

gratis verzending

FOCUS
19-01-2013, 08:06
boekwinkeltje.nl

alibis.com

bol.com

of ik ga ff naar Donner

micha
22-01-2013, 15:18
Kris verburgh van de bestseller "De Voedeselzandloper" is morgenavond op de ginnekenweg in Breda voor een lezing en te signeren.

Ronald
22-01-2013, 17:08
Kris verburgh van de bestseller "De Voedeselzandloper" is morgenavond op de ginnekenweg in Breda voor een lezing en te signeren.
Hoeveel kilo ben je kwijt Micha? :) ;)

micha
25-01-2013, 08:12
10 kilo maar dat gaat vanzelf. Ik eet iedere dag hardstikke veel en lekker



http://www.voedselzandloper.com/

MuayThaiGuy
25-01-2013, 11:21
Boeken kopen? Euhm iPadje en nieuwsgroepen...... ;)

bladetrinity
25-01-2013, 12:47
Tnx to Bromios genoeg leesvoer voor de komende tijd. Super!

appelsap
25-01-2013, 21:03
Alles van Malcolm Gladwell (Blink, The Tipping Point, What the Dog Saw)
The Wolf of Wall Street (inspiratie voor Charlie Sheen's karakter in Wall Street)

Bromios
25-01-2013, 22:03
Tnx to Bromios genoeg leesvoer voor de komende tijd. Super!

graag gedaan

FOCUS
28-01-2013, 12:57
Ik heb gister een Ereader gekregen
en het is me gaaf
een heleboel SF boeken erop geknald
waaronder de klassieke boeken van Isaac Asimov :hi:

Maar als ik een boek echt gaaf vind, dan koop ik toch nog wel het stoffelijk/stoffig exemplaar
en zet ik hem in mijn boekenkast
:smartass:

Ronald
28-01-2013, 17:10
Maar als ik een boek echt gaaf vind, dan koop ik toch nog wel het stoffelijk/stoffig exemplaar
en zet ik hem in mijn boekenkast
:smartass:
Ik merk dat dat ook bij naslagwerken toch nog wel erg handig is. Op een e-reader is het bladeren toch een stuk lastiger. Bij mij blijven dus de dingen als bijv. een reisgids gewoon in de boekenkast staan.

DonLino007
29-01-2013, 15:38
Thriller door Cody McFadyen - De Stilte Van De Hel en van dezelfde schrijver Het Gezicht Van De Dood

Jens Lapidus - De Stockholm Trilogie 1. Snel Geld 2. Bloedlink 3. Val Dood
Moet zelf alleen deel 3 nog lezen.