PDA

View Full Version : Koningin Beatrix kondigt aftreden aan



Kemal
29-01-2013, 10:22
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=VN8bJWoZmoo

MuayThaiGuy
29-01-2013, 10:27
Nu Mark Rutte nog....

http://i48.tinypic.com/55hvth.jpg

Kemal
29-01-2013, 10:51
VIND IK LEUK

Diz
29-01-2013, 10:55
Vind ik 100.000x leuk...

Leventdepevent
29-01-2013, 10:56
Nu Mark Rutte nog....

http://i48.tinypic.com/55hvth.jpg
pfffffff wat een lulhannes zeg haha.......ik heb 0,0 niks met heel het koningshuis en met politiek

MuayThaiGuy
29-01-2013, 11:14
Volgens mij staat dit topic beter in the pit, weg ermee....

king
29-01-2013, 11:22
Mooie gelegenheid om helemaal met dat koningshuis te stoppen. Hebben we gelijk weer een mooie bezuiniging te pakken...

Bromios
29-01-2013, 11:36
Mooie gelegenheid om helemaal met dat koningshuis te stoppen. Hebben we gelijk weer een mooie bezuiniging te pakken...

Dan moeten we een president en dat is nog veel duurder.

MuayThaiGuy
29-01-2013, 11:39
Dan moeten we een president en dat is nog veel duurder.

Is niet duurder daar hebben we de bak ellende norm voor.
Ik ben overigens benieuwd of Bea een uitkering krijgt, als wij zelf de brui er aan geven krijgen we ook niks zei doet het ook.

Facade
29-01-2013, 11:43
Ik heb niks tegen het koningshuis en ik vond dat Beatrix het altijd heel goed deed. Wat je ook van het koningshuis op zich denkt, je moet wel respect hebben voor haar. Wat ze zoal voor de kiezen heeft gekregen is niet misselijk. Haar man is overleden en ze is ook nog (zo goed als zeker) haar zoon kwijt.

MuayThaiGuy
29-01-2013, 12:06
Ik heb niks tegen het koningshuis en ik vond dat Beatrix het altijd heel goed deed. Wat je ook van het koningshuis op zich denkt, je moet wel respect hebben voor haar. Wat ze zoal voor de kiezen heeft gekregen is niet misselijk. Haar man is overleden en ze is ook nog (zo goed als zeker) haar zoon kwijt.

En?
Zijn er geen andere Nederlanders die hun partner en kinderen verliezen, daar wordt niet bij stil gestaan enkel omdat ze blauw bloed bezit moeten we daar medelijden mee hebben?
Wat ik erger vind is dat ze zegt tijdens een troonrede dat iedereen het moeilijk krijgt vanwege de economie, maar wie krijgen het niet moeilijk? Juist ja die luitjes met blauw bloed, elk ander willekeurig persoon die hetzelfde was overkomen had nou 3 meter onder de grond gelegen die werd niet kunstmatig in leven gehouden, maar omdat het iemand van adel betreft krijgt diegene zorg in een dure privé kliniek die wij betalen. Maar als het bij ons zou gebeuren dan heel snel die stekker er uit.
Meten met twee maten, we zijn allemaal mensen en de een zou niet beter behandeld moeten worden dan de ander.

Facade
29-01-2013, 12:23
En?
Zijn er geen andere Nederlanders die hun partner en kinderen verliezen, daar wordt niet bij stil gestaan enkel omdat ze blauw bloed bezit moeten we daar medelijden mee hebben?


Beetje een simpele redenering. Omdat ik respect heb voor haar als persoon door de dingen die ze heeft meegemaakt, betekent dat ik geen respect heb voor anderen die soortgelijke dingen hebben meegemaakt?



Wat ik erger vind is dat ze zegt tijdens een troonrede dat iedereen het moeilijk krijgt vanwege de economie, maar wie krijgen het niet moeilijk? Juist ja die luitjes met blauw bloed, elk ander willekeurig persoon die hetzelfde was overkomen had nou 3 meter onder de grond gelegen die werd niet kunstmatig in leven gehouden, maar omdat het iemand van adel betreft krijgt diegene zorg in een dure privé kliniek die wij betalen. Maar als het bij ons zou gebeuren dan heel snel die stekker er uit.
Meten met twee maten, we zijn allemaal mensen en de een zou niet beter behandeld moeten worden dan de ander.

We zijn een democratie en als het verzet zo diep zit, dan komen we er gauw genoeg vanaf. In zekere zin kun je dan ook zeggen dat de reden dat ze er zit het feit is dat de Nederlandse bevolking dat wil. Ik ben overigens niet jaloers op hun leven.

MuayThaiGuy
29-01-2013, 12:35
Beetje een simpele redenering. Omdat ik respect heb voor haar als persoon door de dingen die ze heeft meegemaakt, betekent dat ik geen respect heb voor anderen die soortgelijke dingen hebben meegemaakt?



We zijn een democratie en als het verzet zo diep zit, dan komen we er gauw genoeg vanaf. In zekere zin kun je dan ook zeggen dat de reden dat ze er zit het feit is dat de Nederlandse bevolking dat wil. Ik ben overigens niet jaloers op hun leven.


Simpele redenering? Je toont empathie voor haar maar mensen verliezen hoort bij het leven dat maakt iedereen mee.
En ondanks een democractie betekekent het dan dat wij een koning/koningin moeten hebben?
Wat is het nut van het koningshuis, wat doen ze in het dagelijks leven?
Ze vliegen zo af en toe eens naar het buitenland om ceremonies bij te wonen op onze kosten, ze vertoeven in luxe "woningen" die wij betalen, jaarlijks is er een dag speciaal voor hun die miljoenen kosten om het te organiseren en om personeel in te huren om hun te beveiligen en alles in goede banen te leiden. Als Beatrix het echt zo erg vond dat wij in een recessie zitten dan zou ze best eens mogen zeggen, prima ik betaal belasting over mijn kapitaal de burgers hoeven geen geld af te dragen om mijn kapitaal te spekken.
Iedereen moet inleveren op enkele personen na.

Facade
29-01-2013, 12:48
Simpele redenering? Je toont empathie voor haar maar mensen verliezen hoort bij het leven dat maakt iedereen mee.

En voor iedereen vind ik het even erg... Iedereen die desondanks op de rails kan blijven, verdient respect inclusief Beatrix. In dat licht moet je mijn opmerking zien. (overigens is je eigen kind verliezen niet iets dat iedereen mee hoeft te maken...)



En ondanks een democractie betekekent het dan dat wij een koning/koningin moeten hebben?
Wat is het nut van het koningshuis, wat doen ze in het dagelijks leven?
Ze vliegen zo af en toe eens naar het buitenland om ceremonies bij te wonen op onze kosten, ze vertoeven in luxe "woningen" die wij betalen, jaarlijks is er een dag speciaal voor hun die miljoenen kosten om het te organiseren en om personeel in te huren om hun te beveiligen en alles in goede banen te leiden. Als Beatrix het echt zo erg vond dat wij in een recessie zitten dan zou ze best eens mogen zeggen, prima ik betaal belasting over mijn kapitaal de burgers hoeven geen geld af te dragen om mijn kapitaal te spekken.
Iedereen moet inleveren op enkele personen na.

Nouja er zijn natuurlijk vele onderzoeken die al aangeven dat Beatrix een hele delegatie aan bedrijven in haar kielzog heeft, wanneer zij een staatsbezoek brengt. In die zin, heeft het koningshuis dus een functie en levert het volgens mij netto meer op dan dat we er aan kwijt zijn.

Ik snap je punt dat je maakt over de economische crisis. Het is maar net wat je van je staatshoofden verlangt denk ik. Ik weet niet heel goed hoe het geregeld is, hoeveel zij krijgt en hoe het in verhouding staat met de kosten die ze maakt. Wat ik wel weet is dat voor de rest, met uitzondering van Willem Alexander en Maxima, niemand een vergoeding krijgt, behalve als het direct gerelateerd is aan 'koninkrijkszaken'. Dus ik heb wel het idee dat de toelage al heel ver geminimaliseerd is in tegenstelling tot bijvoorbeeld België. Maar goed, zou het desondanks toch te hoog liggen dan moet het minder kunnen inderdaad.

MuayThaiGuy
29-01-2013, 12:57
En voor iedereen vind ik het even erg... Iedereen die desondanks op de rails kan blijven, verdient respect inclusief Beatrix. In dat licht moet je mijn opmerking zien. (overigens is je eigen kind verliezen niet iets dat iedereen mee hoeft te maken...)



Nouja er zijn natuurlijk vele onderzoeken die al aangeven dat Beatrix een hele delegatie aan bedrijven in haar kielzog heeft, wanneer zij een staatsbezoek brengt. In die zin, heeft het koningshuis dus een functie en levert het volgens mij netto meer op dan dat we er aan kwijt zijn.

Ik snap je punt dat je maakt over de economische crisis. Het is maar net wat je van je staatshoofden verlangt denk ik. Ik weet niet heel goed hoe het geregeld is, hoeveel zij krijgt en hoe het in verhouding staat met de kosten die ze maakt. Wat ik wel weet is dat voor de rest, met uitzondering van Willem Alexander en Maxima, niemand een vergoeding krijgt, behalve als het direct gerelateerd is aan 'koninkrijkszaken'. Dus ik heb wel het idee dat de toelage al heel ver geminimaliseerd is in tegenstelling tot bijvoorbeeld België. Maar goed, zou het desondanks toch te hoog liggen dan moet het minder kunnen inderdaad.

Bea ontvangt een "vergoeding" van enkele miljoenen, betaald geen belasting en betaald al helemaal niks voor de woningen die ze bezit. Het personeel wat ze in dienst heeft betaald ze ook niet alsmede de reisjes naar het buitenland, onderhoud van haar vliegtuig(en) en de Groene Draeck worden allemaal door de belastingbetalers betaald. Bea, wimlex, maxima en de kinderen ontvangen allemaal een toelage de overige ontvangen veel minder of helemaal niets en werken voor hun geld op 1 uitzondering na.

Facade
29-01-2013, 13:12
Ik heb het even opgezocht:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kosten_Koninklijk_Huis

Als klopt wat je zegt dat de enige kosten die ze hebben de supermarkt is, dan mag het inderdaad wel wat lager.

smike
29-01-2013, 14:55
Muaythaiguy net zoals vele anderen vergeet even dat bea dit in een veelvoud terugverdient, door haar contacten en handelsmissies. Net terug uit Brunei, Maleisie en Singapore, wat daar is gebeurd, zorgt er al voor dat ze zich financieel onmisbaar maakt!

Bea je was een goede koningin, bedankt!

MuayThaiGuy
29-01-2013, 15:02
Muaythaiguy net zoals vele anderen vergeet even dat bea dit in een veelvoud terugverdient, door haar contacten en handelsmissies. Net terug uit Brunei, Maleisie en Singapore, wat daar is gebeurd, zorgt er al voor dat ze zich financieel onmisbaar maakt!

Bea je was een goede koningin, bedankt!

Merken wij er wat van dat zij wat terug verdient? Lastenverlichting in welke vorm dan ook bijvoorbeeld.

smike
29-01-2013, 15:07
Merken wij er wat van dat zij wat terug verdient? Lastenverlichting in welke vorm dan ook bijvoorbeeld.

Ja, want het gaat voor een deel in de schatkist voor de overheidsbegroting.
Het andere deel is uiteraard de verdienste van de bedrijven die meeliften met haar en dat is zowel goed voor die bedrijven en hun personeel alsmede de gehele Nederlandse economie.
Bea is zo slecht nog niet ;)

hypergiant
30-01-2013, 01:15
daar hebben we de bak ellende norm voor.


haha

hypergiant
30-01-2013, 02:04
Ja, want het gaat voor een deel in de schatkist voor de overheidsbegroting.
Het andere deel is uiteraard de verdienste van de bedrijven die meeliften met haar en dat is zowel goed voor die bedrijven en hun personeel alsmede de gehele Nederlandse economie.
Bea is zo slecht nog niet ;)

Een schatkist zonder schat, maar vol met schulden. Nou ja voor de lastendragers dan, wie dat ook mogen zijn.

Als we het over de financiele kant van het verhaal hebben, dan zijn de onderhoudskosten van de kroon, die financieel ten nadele zouden zijn voor de burger, oude discussies. Je wordt voor een ton belazerd maar flipt em voor twee tientjes.

Het zit hem in de zakkenvullers en uitknijpers, de onbegrijpbare handelscontracten en beleidsteksten die ergens tussen sluimer en slaap functioneren. Aan de ene kant wordt je (financieel) leeggezogen en aan de andere kant (financieel) misleid.

Natuurlijk wordt er gebruik gemaakt van de gretigheid en bezigheid van de mens die in zijn bewustzijn liever lui dan moe is en zo blijft dwalen in de valleien der illusies. We klagen over de gevolgen zonder dat we moeite willen doen om de oorzaken te achterhalen en blijven dan ergens halverwege haken.

Bromios
30-01-2013, 08:58
Wat wel interessant is , is dat de burgemeester van Amsterdam een verstokte republikein is. En die is verantwoordelijk voor het kroningsfeest. Ben wel benieuwd hoe dat uitpakt.

Ik ben blij met het koningshuis en velen met mij, dus laat maar komen die prins Willem.

Illest
30-01-2013, 09:17
ik word altijd kotmisselijk van die gouden koets...lekker pronken met het 'mooie verleden'

ze mogen van mij stuk voor stuk door de stront zakken

MuayThaiGuy
30-01-2013, 09:23
ik word altijd kotmisselijk van die gouden koets...lekker pronken met het 'mooie verleden'

ze mogen van mij stuk voor stuk door de stront zakken

Koets maar laten taxeren en om laten smelten laat ze maar iets gebruiken wat meer bij deze crisis past hout, vuilniszakken en een rol tape.

Illest
30-01-2013, 09:35
Koets bestaat uit Javaans teakhout en uit bladgoud...waarschijnlijk afkomstig uit respectievelijk Java en Suriname..

en een fraaie afbeelding op de zijkant

http://www.waterkant.net/suriname/wp-content/koets.jpg

en daar anno 2013 dan in gaan zitten en rondrijden...man man man....kan er niet bij:fp:

blade
30-01-2013, 09:39
ach het koningshuis bestaat pas 200 jaar daarvoor waren we een republiek en toen deden we het ook niet slecht iets met de gouden eeuw;).het was dat de oranjes gingen slijmen bij de engelsen toen napoleon verslagen werd die hebben toen groen licht gegeven als ze dat niet hadden gedaan hadden we nooit een koningshuis gehad

MuayThaiGuy
30-01-2013, 09:47
Koets bestaat uit Javaans teakhout en uit bladgoud...waarschijnlijk afkomstig uit respectievelijk Java en Suriname..

en een fraaie afbeelding op de zijkant

http://www.waterkant.net/suriname/wp-content/koets.jpg

en daar anno 2013 dan in gaan zitten en rondrijden...man man man....kan er niet bij:fp:


Ziet er een beetje slaafs uit.

rafi
30-01-2013, 10:32
door die afbeeldingen. had hij toch die waxinhouder gegooid.

smike
30-01-2013, 12:16
Een schatkist zonder schat, maar vol met schulden. Nou ja voor de lastendragers dan, wie dat ook mogen zijn.

Als we het over de financiele kant van het verhaal hebben, dan zijn de onderhoudskosten van de kroon, die financieel ten nadele zouden zijn voor de burger, oude discussies. Je wordt voor een ton belazerd maar flipt em voor twee tientjes.

Het zit hem in de zakkenvullers en uitknijpers, de onbegrijpbare handelscontracten en beleidsteksten die ergens tussen sluimer en slaap functioneren. Aan de ene kant wordt je (financieel) leeggezogen en aan de andere kant (financieel) misleid.

Natuurlijk wordt er gebruik gemaakt van de gretigheid en bezigheid van de mens die in zijn bewustzijn liever lui dan moe is en zo blijft dwalen in de valleien der illusies. We klagen over de gevolgen zonder dat we moeite willen doen om de oorzaken te achterhalen en blijven dan ergens halverwege haken.

Gast jij moet echt van de drugs af.

Ik snap geen snars van je verhaal, maar Bea levert meer op dan jij en vele anderen kunnen begrijpen.
That's the bottom line.

smike
30-01-2013, 12:17
Wat is overigens die blanke baardmans op de afbeelding aan het doen?
Dat kan nogal schelen wat betreft de positie van de Nederlander en de mensen uit de koloniale gebieden.

Johannes de Sloper
30-01-2013, 13:12
https://lh4.googleusercontent.com/-Vi7aQxbvk_E/UQeYFP1rrzI/AAAAAAAABWo/s5kwyvLb7yQ/s377/gtst.JPG

Respect is overal in deze samenleving aan het verdwijnen.

smike
30-01-2013, 13:19
Lol! ja die chicks hebben het wiel niet uitgevonden nee :)

blade
30-01-2013, 14:07
door die afbeeldingen. had hij toch die waxinhouder gegooid.


nee dat had te maken dat die dit koningshuis niet voor het echte koningshuis aan zag want de bloedlijn van de oranjes hield op toen Willem van Oranje de pijp uit ging en die van de huidige koningshuis begint bij Willem Frederik van Nassau

Sato
30-01-2013, 14:10
https://lh4.googleusercontent.com/-Vi7aQxbvk_E/UQeYFP1rrzI/AAAAAAAABWo/s5kwyvLb7yQ/s377/gtst.JPG

Respect is overal in deze samenleving aan het verdwijnen.

Om nu te zeggen dat respect uit de samenleving verdwijnt aan de hand van een aantal twitter-posts van een stel YOLO-kleuters gaat me wat ver. Beatrix werd door auto- en allochtoon, jong en oud geprezen om haar vertegenwoordiging van Nederland. Ik vond tante Juul (Juliana) toch wel leuker. Zij stond naar mijn mening toch iets dichter bij het volk.

hypergiant
30-01-2013, 15:20
Gast jij moet echt van de drugs af.

Ik snap geen snars van je verhaal, maar Bea levert meer op dan jij en vele anderen kunnen begrijpen.
That's the bottom line.

Zal ik doen als jij met cijfers komt over de schatkist en wie er profiteert van alle inkomsten. Anders moet je geen uitspraken doen van iets waar je niets vanaf weet.

De kroon heeft meer bevoegdheden dan alleen maar lintjes doorknippen? Ze levert niets op maar is heel goed in het innen.

Facade
30-01-2013, 15:25
Jij hebt er blijkbaar wel heel veel verstand van! Wat is precies je achtergrond dat je dat allemaal weet als ik vragen mag?

hypergiant
30-01-2013, 15:28
Koets bestaat uit Javaans teakhout en uit bladgoud...waarschijnlijk afkomstig uit respectievelijk Java en Suriname..

en een fraaie afbeelding op de zijkant

http://www.waterkant.net/suriname/wp-content/koets.jpg

en daar anno 2013 dan in gaan zitten en rondrijden...man man man....kan er niet bij:fp:

Dat hebben ze geplaatst onder de noemer 'handel', maar als jij een weekendje bijbeunt krijg je meteen een aanslag van 4 jaren, omdat de kroon inkomsten heeft misgelopen.

Facade
30-01-2013, 15:30
'De kroon' is de verzamelnaam voor de ministers en het staatshoofd. Niet de koninklijke familie....

hypergiant
30-01-2013, 15:43
Jij hebt er blijkbaar wel heel veel verstand van! Wat is precies je achtergrond dat je dat allemaal weet als ik vragen mag?

achtergrond van wat? en verstand van wat?

Zo moeilijk is het niet je hebt twee balansen één met alle inkomsten van van alle inwoners van het land en één met alle schulden plus rente. Dan vind er een soort david blain truc plaats waar alle inkomsten worden verdampt bij het betalen van de schulden, natuurlijk zijn er mensen die goede goochelaars zijn en flinke delen van die inkomsten in hun eigen zakken steken.

één klein voorbeeld is de abn-amro bank, nadat ze uitgespeeld waren met het geld van mensen en flinke bonussen hadden verdiend, heeft de staat besloten om de bank te neutraliseren. Met andere woorden, de rekeningen komen op jouw bordje. Lekker hoor op naam van de inwoners van het land gokken, als je wint is de winst voor jouw en als je verliest koopt de staat je schulden op.


Gemeentelijke belastingen, Provinciale belanstingen, Landeijke belastingen, bezuiningen op alle fronten, grondstoffen die duurder worden, niks aan te doen want ze moeten de begrotingsterkort (die nooit zal worden gebalanseerd) op orde brengen.

hypergiant
30-01-2013, 15:48
'De kroon' is de verzamelnaam voor de ministers en het staatshoofd. Niet de koninklijke familie....

Je hebt gelijk maar zou je dat even willen verduidelijken met artikelen? En wie is de staatshoofd als ik vragen mag?

Een minster is een titel die je krijgt om een functie te uit te voeren. De kroon en haar uitvoerders (ministers, rechters, ambtenaren) vormen samen de overheid.

Sato
30-01-2013, 15:51
achtergrond van wat? en verstand van wat?

Zo moeilijk is het niet je hebt twee balansen één met alle inkomsten van van alle inwoners van het land en één met alle schulden plus rente. Dan vind er een soort david blain truc plaats waar alle inkomsten worden verdampt bij het betalen van de schulden, natuurlijk zijn er mensen die goede goochelaars zijn en flinke delen van die inkomsten in hun eigen zakken steken.

één klein voorbeeld is de abn-amro bank, nadat ze uitgespeeld waren met het geld van mensen en flinke bonussen hebben verdiend, heeft de staat besloten om de bank te neutraliseren. Met andere woorden, de rekingen komt op jouw bordje. Lekker hoor op de naam van de inwoners van het land gokken, als je wint is de winst voor jouw en als je verliest koopt de staat je schulden op.


Gemeentelijke belastingen, Provinciale belanstingen, Landeijke belastingen, bezuiningen op alle fronten, grondstoffen die duurder worden, niks aan te doen want ze moeten de begrotingsterkort (die nooit zal worden gebalnseerd) op orde brengen.

Ten eerste er zijn geen twee balansen zoiets heet een winst- en verliesrekening.
Ten tweede inkomsten verdampen niet, inkomsten worden gespendeerd. Dus zijn het uitgaven.
Goede goochelaars heten uitkeringstrekkers die te lui zijn om te werken.
Over ABN, klopt alles is de schuld van de banken. Ik was m'n autosleutels kwijt en heb meteen de klachtenlijn van ABN gebeld, het was hun schuld dat ik ze niet kon vinden.

Ik was even vergeten dat Nederland invloed had op de grondstoffen markt, wij kopen namenlijk ook zo veeel op. Poepoeh, wat zijn wij een grote internationale speler.

Het blijkt inderdaad uit jouw post dat je nog een beetje bij mag leren over de Nederlandse Economie, Wereld Economie, Internationale Kapitaal Markt, Europese Unie, het Koningshuis en spelling.

OSU.

Nosferatu187
30-01-2013, 15:59
Zal ik doen als jij met cijfers komt over de schatkist en wie er profiteert van alle inkomsten. Anders moet je geen uitspraken doen van iets waar je niets vanaf weet.

De kroon heeft meer bevoegdheden dan alleen maar lintjes doorknippen? Ze levert niets op maar is heel goed in het innen.

Een parasiet net zoals alle blue bloods overal ter wereld.

Facade
30-01-2013, 16:06
Je hebt gelijk maar zou je dat even willen verduidelijken met artikelen? En wie is de staatshoofd als ik vragen mag?

Een minster is een titel die je krijgt om een functie te uit te voeren. De kroon en haar uitvoerders (ministers, rechters, ambtenaren) vormen samen de overheid.

Dat is zo. Er zijn geen artikelen over geschreven, het slaat immers op taalgebruik. Er staat wel een artikel hierover op wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Kroon_(regering). Regering en kroon zijn synoniem aan elkaar, zij het dat kroon ouder/formeler taalgebruik is. Als er echter van de kroon gesproken wordt, gaat het vrijwel altijd over de regering.

En er verstand van hebben, lijkt mij persoonlijk wel van belang als je het over dit soort onderwerpen hebt. Ik probeer vast te stellen in hoeverre jij je baseert op youtube filmpjes of dat je daadwerkelijk relevante kennis in huis hebt. Iedereen met een beetje kennis van dit soort zaken weet waar 'de kroon' formeel voor staat. Ik mag toch hopen dat je niet echt dacht dat het ging over de koninklijke familie wanneer je las dat de kroon bepaalde bevoegdheden had...?

Voor de rest: Het staatshoofd is de koning. Het kabinet zijn de ministers en staatssecretarissen. De ministers en het staatshoofd vormen samen de regering en/of kroon.

Het staatshoofd is onschendbaar, ministers zijn verantwoordelijk.

hypergiant
30-01-2013, 16:15
Ten eerste er zijn geen twee balansen zoiets heet een winst- en verliesrekening.
Ten tweede inkomsten verdampen niet, inkomsten worden gespendeerd. Dus zijn het uitgaven.
Goede goochelaars heten uitkeringstrekkers die te lui zijn om te werken.
Over ABN, klopt alles is de schuld van de banken. Ik was m'n autosleutels kwijt en heb meteen de klachtenlijn van ABN gebeld, het was hun schuld dat ik ze niet kon vinden.

Ik was even vergeten dat Nederland invloed had op de grondstoffen markt, wij kopen namenlijk ook zo veeel op. Poepoeh, wat zijn wij een grote internationale speler.



Jou ik vind verhaal zou wat geloofwaardiger klinken als je met cijfers zou komen. Maar goed ik zal meegaan met jouw pseudo financiele uitspraken.


Ten eerste er zijn geen twee balansen zoiets heet een winst- en verliesrekening.

Het is duidelijk dat je niet weet waar je het over hebt omdat je het algemene woord van balans een ander naam wilt geven, maar niet doorhebt dat je op deze manier het hele verhaal nog onduidelijker maakt.

Een winst en verliesrekening? Valt het innen van belasting onder winst? En vallen de openstaande schulden onder verlies? Hoe moet de markt dan het verschil aanduiden alles alle inkomsten van het land het kopje winst krijgt?


Ten tweede inkomsten verdampen niet, inkomsten worden gespendeerd. Dus zijn het uitgaven.

Je kunt het beesje een ander naam geven, maar aan de einde van de dag ben je nog steeds genaaid. Hebben de pensioenfonsen het geld van de hard werkende inwoner verdampt of gespendeerd? tja het is weg meneer we hebben jouw geld gespendeerd in waardeloze fraudegevoelige hedgefunds. We hebben uw belastingeld uitgegeven aan een buitenlandse bank.


Goede goochelaars heten uitkeringstrekkers die te lui zijn om te werken.

Een uitkering is een gunst waar je aanspraak op kunt maken. Ik heb meer moeite met overheidsdienders die een boot voor 250 miljoen kopen. Dit is een oud en achterhaald statement.


Over ABN, klopt alles is de schuld van de banken. Ik was m'n autosleutels kwijt en heb meteen de klachtenlijn van ABN gebeld, het was hun schuld dat ik ze niet kon vinden.

Ik moet zeggen dat je met keiharden feiten en cijfers komt......autosleutels.



Het blijkt inderdaad uit jouw post dat je nog een beetje bij mag leren over de Nederlandse Economie, Wereld Economie, Internationale Kapitaal Markt, Europese Unie, het Koningshuis en spelling.

Als ik maar geen economie les van jouw krijg.

Sato
30-01-2013, 16:23
Als ik maar geen economie les van jouw krijg.
*jou

hypergiant
30-01-2013, 16:28
Dat is zo. Er zijn geen artikelen over geschreven, het slaat immers op taalgebruik. Er staat wel een artikel hierover op wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Kroon_(regering). Regering en kroon zijn synoniem aan elkaar, zij het dat kroon ouder/formeler taalgebruik is. Als er echter van de kroon gesproken wordt, gaat het vrijwel altijd over de regering.

En er verstand van hebben, lijkt mij persoonlijk wel van belang als je het over dit soort onderwerpen hebt. Ik probeer vast te stellen in hoeverre jij je baseert op youtube filmpjes of dat je daadwerkelijk relevante kennis in huis hebt. Iedereen met een beetje kennis van dit soort zaken weet waar 'de kroon' formeel voor staat. Ik mag toch hopen dat je niet echt dacht dat het ging over de koninklijke familie wanneer je las dat de kroon bepaalde bevoegdheden had...?

Voor de rest: Het staatshoofd is de koning. Het kabinet zijn de ministers en staatssecretarissen. De ministers en het staatshoofd vormen samen de regering en/of kroon.

Het staatshoofd is onschendbaar, ministers zijn verantwoordelijk.

och och men komt weer met de youtube beschuldegingen. Even voor de duidelijkheid met kroon bedoel ik hoofd verantwoordelijke instantie.

Inderdaad de minsters en het staatshoofd vormen de regering en samen met de publieke dienders vormen ze de overheid.


Het staatshoofd is onschendbaar, ministers zijn verantwoordelijk

Wat wil dat zeggen? Een wikipedia link is niet voldoende om die vraag te beantwoorden.

hypergiant
30-01-2013, 16:29
*jou

heel jouw pseudo intelectuele post is gedebunked. Kom maar eerst eens met anwoorden voordat je les wilt gaan geven.

Sato
30-01-2013, 16:39
Kom maar eerst eens met anwoorden voordat je les wilt gaan geven.
*wil. En om antwoord op je vraag te geven. Mijn antwoord op de volgende vragen:

Alles de schuld van de banken? - Kochten mensen zelf niet een hypotheek die zij niet konden betalen?

Wat jij een balans noemt (verlies in winst rekening). Het is inderdaad een verlies en winst rekening: http://nl.wikipedia.org/wiki/Winst-en-verliesrekening

Belastinggeld: het maakt niet uit waar belsatinggeld aan uitgegeven wordt, weg is weg. Door het overkopen van ABN hebben mensen hun spaargeld kunnen behouden zodat zij weer uitgaven kunnen doen waardoor de economie gestimuleerd wordt.

Uitkeringstrekkers: dat is jouw mening, het feit dat de overheid een boot koopt voor 250 miljoen om onze belangen elders te verdedigen vind ik prima.

Voordat Kemal boos wordt ;) zal ik het voor de rest van de Thread OT houden en geen energie meer steken aan nutteloze discussies.

Facade
30-01-2013, 16:53
och och men komt weer met de youtube beschuldegingen. Even voor de duidelijkheid met kroon bedoel ik hoofd verantwoordelijke instantie.

Inderdaad de minsters en het staatshoofd vormen de regering en samen met de publieke dienders vormen ze de overheid.



Wat wil dat zeggen? Een wikipedia link is niet voldoende om die vraag te beantwoorden.

Dat wil zeggen dat de ministers, meestal de minister-president, ter verantwoording wordt geroepen op het moment dat het koningshuis iets doet dat niet kan. Ministeriële verantwoordelijkheid. Als de regering het verpest, moeten de ministers vertrekken, de koning niet. Ik denk ik noem direct zo ongeveer alles maar op als ik toch bezig ben.

Wat is je punt nou concreet eigenlijk, vraag ik me af? De overheid werkt nu eenmaal op een manier dat er belasting geheven wordt, waarmee vervolgens dingen bekostigd worden.

hypergiant
30-01-2013, 16:55
*wil. En om antwoord op je vraag te geven. Mijn antwoord op de volgende vragen:

Alles de schuld van de banken? - Kochten mensen zelf niet een hypotheek die zij niet konden betalen?

Wat jij een balans noemt (verlies in winst rekening). Het is inderdaad een verlies en winst rekening: http://nl.wikipedia.org/wiki/Winst-en-verliesrekening

Belastinggeld: het maakt niet uit waar belsatinggeld aan uitgegeven wordt, weg is weg. Door het overkopen van ABN hebben mensen hun spaargeld kunnen behouden zodat zij weer uitgaven kunnen doen waardoor de economie gestimuleerd wordt.

Uitkeringstrekkers: dat is jouw mening, het feit dat de overheid een boot koopt voor 250 miljoen om onze belangen elders te verdedigen vind ik prima.

Voordat Kemal boos wordt ;) zal ik het voor de rest van de Thread OT houden en geen energie meer steken aan nutteloze discussies.


Alles de schuld van de banken? - Kochten mensen zelf niet een hypotheek die zij niet konden betalen?

Waar heb ik gezegd dat de banken overal de schuld van krijgen? Ze zijn slechts schuldig in hun vaarwateren. En dat de mensen zelf ook bij hebben gedragen aan het probleem heb ik in mijn vorige post al aangegeven.


Wat jij een balans noemt (verlies in winst rekening). Het is inderdaad een verlies en winst rekening: http://nl.wikipedia.org/wiki/Winst-en-verliesrekening


Dat je het beesje een ander naam wilt geven moet jij weten, je gaat er niet slimmer van klinken. Balans is voor de meeste mensen een duidelijke benoeming. Maar wat ik graag van je wil weten is hoe het komt dat ondanks alle winst we in een eindeloze verliesput zitten?


Belastinggeld: het maakt niet uit waar belsatinggeld aan uitgegeven wordt, weg is weg.

De overheid houd van mensen met een instelling zoals jij.


Door het overkopen van ABN hebben mensen hun spaargeld kunnen behouden zodat zij weer uitgaven kunnen doen waardoor de economie gestimuleerd wordt.

Hier val je door de finciele mand want zeker de afgelopen 4 jaar is het voor spaarders niet gunstig om hun geld op de bank te 'sparen' omdat de waarde van papieren valuta flink is gedaald. Tel daarbij de hogere kosten voor voedsel en grondstoffen en de oplopende inflatie en je staat met je spaargeld in de min.

Dat voor de overname van de bank vele miljarden extra is uitgegeven maakt jouw waarschijnlijk ook niet veel uit....weg is weg.


Uitkeringstrekkers: dat is jouw mening, het feit dat de overheid een boot koopt voor 250 miljoen om onze belangen elders te verdedigen vind ik prima.

Ik had het over de boot in Rotterdam die was opgekocht door een woningbouw coorperatie. Ik weet niet waar jij het over hebt.



Voordat Kemal boos wordt ;) zal ik het voor de rest van de Thread OT houden en geen energie meer steken aan nutteloze discussies

Ik zou niet weten waarom Kemal boos zou worden, nutteloos is het zeker als je niet weet waar je het over hebt maar wel zo probeert over te komen.

hypergiant
30-01-2013, 17:01
Dat wil zeggen dat de ministers, meestal de minister-president, ter verantwoording wordt geroepen op het moment dat het koningshuis iets doet dat niet kan. Ministeriële verantwoordelijkheid. Als de regering het verpest, moeten de ministers vertrekken, de koning niet. Ik denk ik noem direct zo ongeveer alles maar op als ik toch bezig ben.

Goed verwoord, ik zeg niet dat het niet zo is. Maar de koning is niet voor niets onschendbaar. De koning is de hoogst beklede functie van de overheid. Je kunt bijvoorbeeld als laaste redmiddel gratie vragen bij de koning.

De koning (kroon) is de (met jouw toestemming) beheerder van jouw naam. Als je wordt geboren en wordt ingeschreven bij de gemeente, dan bestaat er een overeenkomst tussen jou en de kroon. De kroon heeft vervolgens publieke dienders die jouw belangen moeten behartigen.

Facade
30-01-2013, 17:05
Goed verwoord, ik zeg niet dat het niet zo is. Maar de koning is niet voor niets onschendbaar. De koning is de hoogst beklede functie van de overheid. Je kunt bijvoorbeeld als laaste redmiddel gratie vragen bij de koning.

De koning (kroon) is de (met jouw toestemming) beheerder van jouw naam. Als je wordt geboren en wordt ingeschreven bij de gemeente, dan bestaat er een overeenkomst tussen jou en de kroon. De kroon heeft vervolgens publieke dienders die jouw belangen moeten behartigen.

ja, dan staat er de kroon en wordt er wederom gedoeld op beide organen. Formeel twijfel ik er niet aan dat er nog wat bevoegdheden zijn, maar zeker na de hervorming van het formatieproces wat eigenlijk nog steeds de grootste vinger in de pap was, moeten we het niet gaan overdrijven.

Een minister heeft veel meer macht dan het staatshoofd. Denk aan ministeriële regelingen en algemene maatregelen van bestuur e.d.

hypergiant
30-01-2013, 17:16
ja, dan staat er de kroon en wordt er wederom gedoeld op beide organen. Formeel twijfel ik er niet aan dat er nog wat bevoegdheden zijn, maar zeker na de hervorming van het formatieproces wat eigenlijk nog steeds de grootste vinger in de pap was, moeten we het niet gaan overdrijven.

Een minister heeft veel meer macht dan het staatshoofd. Denk aan ministeriële regelingen en algemene maatregelen van bestuur e.d.

Beide organen vormen de overheid, alleen is de kroon onschendbaar en worden alle officiele benoemingen gedaan namens de kroon. De minister heeft macht in het uitvoeren van de wetten en het sturen van zijn onderdanen of ambtenaren of hoe je het ook wilt noemen.

Kijk dat de koning in de praktijk al het papierwerk van de handelsovereenkomst tussen hem en de inwoner van het land door de regering laat doen, is te begrijpen. Maar dat betekend niet dat hij geen bevoegdheden heeft, hij is immers de hoogste autoriteit van de overheid.

Facade
30-01-2013, 17:20
Op zich is dat geen argument. De bevoegdheden van alle overheidsorganen, inclusief dat van de koning is aan de wet gebonden. Gevoelsmatig of formeel mag de koning dus het hoogste orgaan zijn, maar dat komt niet tot uitdrukking in de bevoegdheden die dit orgaan heeft gekregen van de wet.

hypergiant
30-01-2013, 17:31
Op zich is dat geen argument. De bevoegdheden van alle overheidsorganen, inclusief dat van de koning is aan de wet gebonden. Gevoelsmatig of formeel mag de koning dus het orgaan zijn, maar dat komt niet tot uitdrukking in de bevoegdheden die dit orgaan heeft gekregen van de wet.

De koning is niet geheel gebonden aan de wet, hij is immers onschendbaar. Daarom betaal hij bijvoorbeeld geen belasting.

Het komt niet tot uitdrukking in de uitvoering van de wet dat klopt, maar dat maakt voor hem grotendeels niet uit omdat het naleven van de wet geld voor de mensen die onder contract staan. De daadwerkelijke uitvoering wordt inderdaad gedaan door ministers (beleid) en de werknemers (uitvoerders).

Facade
30-01-2013, 17:35
De onschendbaarheid van het staatshoofd is ook bij wet geregeld. Er zou een grondwetswijziging nodig zijn, maar dan zou dat in principe gewijzigd kunnen worden. Ministeriële verantwoordelijkheid, waar de onschendbaarheid uit voortkomt, is ook wettelijk vastgeleged, artikel 42 grondwet.

Asura
30-01-2013, 17:54
Met Willem aan het stuur rijd de gouden koets zich binnenkort wel te pletter.

hypergiant
30-01-2013, 17:55
Het staat volgens mij ook in het Statuut voor het Koninkrijk der Nederlanden.

Natuurlijik kan de grondwet gewijzigd worden, maar ik zie dat niet gebeuren, vooral niet als je een koningrijk wilt behouden.

hypergiant
30-01-2013, 17:56
De grondwet is trouwens ondergeschikt aan de universele wetten van de mens.

Facade
30-01-2013, 18:21
Het staat volgens mij ook in het Statuut voor het Koninkrijk der Nederlanden.

Natuurlijik kan de grondwet gewijzigd worden, maar ik zie dat niet gebeuren, vooral niet als je een koningrijk wilt behouden.

Uiteraard, daar gaat weer een heel traject aan vooraf. Jij stelt echter dat onschendbaar betekent dat de koning niet geheel aan de wet gebonden is en zo zwart wit ligt het niet. Internationale verdragen waar NL zich bij aangesloten heeft, worden allemaal boven de grondwet geplaatst volgens mij, inclusief dus ERVM e.d.

hypergiant
30-01-2013, 18:37
Uiteraard, daar gaat weer een heel traject aan vooraf. Jij stelt echter dat onschendbaar betekent dat de koning niet geheel aan de wet gebonden is en zo zwart wit ligt het niet. Internationale verdragen waar NL zich bij aangesloten heeft, worden allemaal boven de grondwet geplaatst volgens mij, inclusief dus ERVM e.d.

Klopt en wat ik zei al de fundamentele rechten van de mens (vrijheid, eigendom, privacy enz) staan boven de grondwet of welk ander (internationale) wet.

Ik zie het niet zwart wit, maar in het geval van de koning hoeft hij zich niet aan de wet te houden zoals zijn onderdanen dat moeten doen. Hij hoeft bijvoorbeeld geen belasting te betalen en kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor het regeringsbeleid.

Op zich maakt dit allemaal niets uit want jij als inwoner van het land bent de begunstigde van de hele driehoeksverhouding. Je hebt de begunstigde (de inwoner van het land) de beheerder van jouw naam (de kroon) en de werknemers of publieke dienders. Jouw geboorte en bestaan als mens is het bewijs dat je de begunstigde bent en je sluit een contract af met de kroon, zodra jouw ouders je hebben ingeschreven bij de gemeente. Als je 18 bent ben je de volledige begunstigde van jouw naam.

Helaas begrijpen veel mensen dit niet en komen bij een discussie met een publieke diender niet verder dan "ik heb rechten" of "het zijn mijn" belastingcenten of nog erger zoals sommige leden hier zeggen "als het belastinggeld weg is dan is het weg."

DonLino007
31-01-2013, 12:18
Koets bestaat uit Javaans teakhout en uit bladgoud...waarschijnlijk afkomstig uit respectievelijk Java en Suriname..

en een fraaie afbeelding op de zijkant

http://www.waterkant.net/suriname/wp-content/koets.jpg

Idd.

en daar anno 2013 dan in gaan zitten en rondrijden...man man man....kan er niet bij:fp:

Illest
01-02-2013, 19:22
?

MuayThaiGuy
01-02-2013, 19:41
?

Die Harry heeft in zijn eigen quote zijn reactie gegeven de pik.

Illest
01-02-2013, 20:14
haha fuck zie het nu pas...lol

Illest
01-02-2013, 20:20
Majesteit, de Gouden Koets is een foute koetsVrijdag 16 september 2011 | 52 reacties (http://www.waterkant.net/suriname/2011/09/16/majesteit-de-gouden-koets-is-een-foute-koets/#comments) | Nieuws uit NL | (http://www.waterkant.net/suriname/category/uit-suriname/)

[INGEZONDEN] – Op de Gouden Koets staat een verwijzing naar ons slavernijverleden en de koloniale tijd. De halfnaakte zwarte mannen en vrouwen op het zijnpaneel ‘hulde der koloniën’ zijn ongepast menen Harry van Bommel e.a.
Volgende week rijdt de Gouden Koets weer door Den Haag en komen duizenden dagjesmensen naar de Hofstad om een blik van de Koningin op te vangen. Prinsjesdag zal dit jaar een bijzonder karakter hebben omdat verschillende politieke partijen voorstellen hebben gedaan om de macht van het staatshoofd te beperken. Wij willen echter een kritische kanttekening plaatsen bij de Gouden Koets.
De Gouden Koets is uitgegroeid tot hét symbool van de Nederlandse monarchie. De ‘Vereeniging van het Amsterdamsche Volk’ wilde de koets in 1898 schenken aan koningin Wilhelmina bij haar inhuldiging. Wilhelmina voelde daar echter weinig voor. Historici vermoeden dat die weigerachtigheid voortkwam uit protesten in Nederland tegen de overdreven pracht en praal bij de kroning, enkele jaren eerder, van tsaar Nicolaas de Tweede.
De Gouden Koets is een typisch Nederlands product, ontworpen door de gebroeders Spijker in de Hollandse renessancestijl. Dat was de stijl van de Gouden Eeuw die het koloniale Nederland zoveel rijkdom heeft gebracht. Ook de afbeeldingen op de Gouden Koets verwijzen daarnaar. Ze zijn van de hand van Nicolaas van der Waay die in 1891 op 36-jarige leeftijd was benoemd tot hoogleraar aan de Rijksacademie van Beeldende Kunsten. De zijpanelen hebben als onderwerp ‘Hulde aan Nederland en Oranje’ en ‘Hulde der Koloniën’. Het zijpaneel ‘Hulde der Koloniën’ roept bij ons grote weerstand op. Op dat zijpaneel worden namelijk halfnaakte zwarte mannen en vrouwen afgebeeld die hun rijkdommen aanbieden aan het Koningshuis. In de koloniale tijd en de nadagen van de slavernij leek een dergelijke afbeelding heel gewoon. Nu herinnert het ons aan een gruwelijke periode in de Nederlandse geschiedenis.
http://www.waterkant.net/suriname/wp-content/koets.jpg
Nederland worstelt nog steeds met het koloniale verleden. Nabestaanden van de Nederlandse massamoord in het Indonesische dorpje Rawagede vragen om genoegdoening door de Nederlandse staat maar die beroept zich op verjaring. Nazaten van tot slaven gemaakten op de Antillen en in Suriname vragen excuses van de Nederlandse overheid maar zien het enige kennisinstituut over de Nederlandse slavernij, het Ninsee, met opheffing bedreigd. Kennelijk moet de meest beschamende bladzijde van de Nederlandse geschiedenis uit het collectieve geheugen worden verdrongen.
Nederland zou een voorbeeld kunnen nemen aan Australië en Amerika. In 2008 maakte de Australische premier Kevin Rudd formeel excuses aan de inheemse Aboriginals die stelselmatig waren achtergesteld en wier kinderen werden afgenomen. Eveneens in 2008 nam het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden een resolutie aan waarin excuses werden gemaakt aan zwarte Amerikanen voor de periode dat zij als slaven werden behandeld en de discriminatoire wetten waaronder zij tot ver in de vorige eeuw moesten leven. Nederland heeft in 2001 bij een VN-conferentie in Durban weliswaar ‘diepe spijt betuigd’ over het koloniale en slavernijverleden maar nooit excuses gemaakt. Het grote verschil tussen spijt betuigen en excuses maken is het feit dat het eerste eenzijdig is, terwijl excuses door de wederpartij aanvaard moeten worden. Nederland heeft nooit excuses gemaakt omdat dit wordt opgevat als een schuldbekentenis en daar zouden schadeclaims uit voort kunnen komen.
Wij hopen van harte dat de Nederlandse regering met de vaderlandse geschiedenis in het reine kan komen en naar Australisch en Amerikaans voorbeeld ruimhartig excuses gaat aanbieden aan de nabestaanden van de Nederlandse koloniale onderdrukking en het geweld dat daar soms uit voortkwam. Wellicht wil koningin Beatrix de regering een duwtje in die richting geven door het paneel ‘Hulde der Koloniën’ van de Gouden Koets te verwijderen en de plaats te geven waar het thuishoort: het Rijksmuseum.
Barryl Biekman, Landelijk Platform Slavernijverleden
Harry van Bommel, Tweede Kamerlid SP
Mariko Peters, Tweede Kamerlid GroenLinks
Jeffry M. Pondaag, Comité Nederlandse Ereschulden

Nosferatu187
01-02-2013, 20:27
exactly

Illest
01-02-2013, 20:55
offtopic in offtopic, maar:

http://www.radio1.nl/items/67303-volksfeest-nr-1-sinterklaas-beusichem (http://www.radio1.nl/items/67303-volksfeest-nr-1-sinterklaas-beusichem)

Nederland heeft een verdrag met UNESCO ( wereld cultuur erfgoed) en op 5 dec 2012 waren zie in Parijs om Sinterklaas voor te dragen en op die lijst te zetten..

check vanaf minuut 8.00...echt heel boeiend...vooral de presentator blinkt uit in ignorance....ik vond het echt interessant

Johannes de Sloper
01-02-2013, 21:09
Als mensen zich nou eens net zo druk zouden maken over de banden van "ons koningshuis" met foute groepjes zoals de Bilderberg groep.
En dat is nog niet eens het enige foute clubje waar Bea en Willem Lex bij horen.

MuayThaiGuy
01-02-2013, 21:11
Als mensen zich nou eens net zo druk zouden maken over de banden van "ons koningshuis" met foute groepjes zoals de Bilderberg groep.
En dat is nog niet eens het enige foute clubje waar Bea en Willem Lex bij horen.

Nog even en je gaat zeggen dat Bea aan kickboksen doet en crimineel is....

Johannes de Sloper
01-02-2013, 21:22
Ik heb nog nooit een kickbokser gezien die beschuldigd werd van landsverraad.
Mensen die de Bilberberg bijeenkomsten bijwonen daarintegen...

ultra_bone
01-02-2013, 21:50
Nog even en je gaat zeggen dat Bea aan kickboksen doet en crimineel is....

mensen snappen het niet waarom ze het zo geheim houden, cliche hoe het klinkt maar zij zorgen ervoor wat voor oorlog zij gaan bedenken, hoe ze nog meer kunnen cashen dan ze nodig hebben alle hebzucht van die flikkers in de Bilderberg Group..

de mensen daarboven die aan de touwtjes trekken moeten we ontmaskeren en degene heel veelo sambal en pepers voeren haha, maar tis fuckt up

koningin afgetreden voor het grotere publiek idd, maar niet achter de schermen!

Asura
02-02-2013, 03:08
mensen snappen het niet waarom ze het zo geheim houden, cliche hoe het klinkt maar zij zorgen ervoor wat voor oorlog zij gaan bedenken, hoe ze nog meer kunnen cashen dan ze nodig hebben alle hebzucht van die flikkers in de Bilderberg Group..

de mensen daarboven die aan de touwtjes trekken moeten we ontmaskeren en degene heel veelo sambal en pepers voeren haha, maar tis fuckt up

koningin afgetreden voor het grotere publiek idd, maar niet achter de schermen!

Dit is fkn diep gek

Asura
02-02-2013, 03:24
instantly Download your Facebook tagged pictures right to your computer download facebook pics here (http://www.fbphotodownload.com) http://www.fbphotodownload.com The hot spot to Download your Facebook pics! Are you tired of the same old Facebook albums? and Want to spice them up a bit? Do so with FBFlicker, a brand new free to use app that lets you view your Facebook albums in beautiful, animated 3d galleries with just one click (no glasses necessary!). Get FB Flicker It’s a free app and no charges. view your and your friends photos in 3D now. you can also download photos from Facebook with this app. Relevant: http://www.fbphotodownload.com/how-to-use-the-easiest-facebook-photo-album-downloader-on-the-internet/ http://www.colocationhouston.biz/
Jij bent ook diep man, niet opgeven

Asura
02-02-2013, 03:28
offtopic in offtopic, maar:

http://www.radio1.nl/items/67303-volksfeest-nr-1-sinterklaas-beusichem (http://www.radio1.nl/items/67303-volksfeest-nr-1-sinterklaas-beusichem)

Nederland heeft een verdrag met UNESCO ( wereld cultuur erfgoed) en op 5 dec 2012 waren zie in Parijs om Sinterklaas voor te dragen en op die lijst te zetten..

check vanaf minuut 8.00...echt heel boeiend...vooral de presentator blinkt uit in ignorance....ik vond het echt interessant

Als je sinterklaas racistisch vind, is er zelf iets mis met je denken erover. No offence ik vind je een toffe gast maar dat gezeik over sinterklaas vind ik z'on onzin. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een kind er ook maar één racistische gedachte uit heeft gehaald.

ultra_bone
02-02-2013, 10:06
Ging toch over de koningin, waar komt sinterklaas in 1x vandaan haha wtf

ultra_bone
02-02-2013, 10:11
Ziet er een beetje slaafs uit.

Dat was het ook, Nederland heeft Suriname leeg geplunderd.. Koninklijke huis is gewoon te belachelijk voor woorden!

Illest
02-02-2013, 10:43
Als je sinterklaas racistisch vind, is er zelf iets mis met je denken erover. No offence ik vind je een toffe gast maar dat gezeik over sinterklaas vind ik z'on onzin. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een kind er ook maar één racistische gedachte uit heeft gehaald.

heb je ook helemaal gelijk in...niemand bedoelt het zo...maar omdat het zo niet bedoeld is, wil niet zeggen dat het niet zo is...

Asura, heb je het stukje op de radio gehoord? Op advies van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen hebben ze de zwarte piet weggelaten in Parijs. Is dat niet op zijn zachtst gezegd, opmerkelijk?

binnen de Nederlandse grens neemt de overheid geen verantwoordelijkheid, maar daarbuiten wel...dat is mijn conclusie...

*Cognitieve dissonantie is een psychologische (http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychologie) term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen.

https://soundcloud.com/eenvandaag-tros-avro-1/zwarte-piet-racistisch

Illest
02-02-2013, 11:41
'I once heard a joke that went something like this: when the world is coming to an end, move to the Netherlands (http://www.guardian.co.uk/world/netherlands) because everything happens there 50 years later'

bron:
http://www.guardian.co.uk/world/2012/dec/05/black-pete-race-netherlands

MuayThaiGuy
02-02-2013, 12:16
Ging toch over de koningin, waar komt sinterklaas in 1x vandaan haha wtf

Spanje?

ultra_bone
02-02-2013, 16:40
'I once heard a joke that went something like this: when the world is coming to an end, move to the Netherlands (http://www.guardian.co.uk/world/netherlands) because everything happens there 50 years later'

bron:
http://www.guardian.co.uk/world/2012/dec/05/black-pete-race-netherlands


lol en spanje dat is ook zo..

daanII
02-02-2013, 18:09
http://youtu.be/PzjaEsXuCrY

daanII
02-02-2013, 18:10
http://youtu.be/HVQl9qEWW3M

ultra_bone
02-02-2013, 19:30
Danku Daan2, dit was fucking grappig lol :)

daanII
02-02-2013, 21:32
Willem Alexander is er nog meer betrokken bij...



http://youtu.be/En2mO5PMbGs

ultra_bone
03-02-2013, 00:29
2de was het leukst haha :)