PDA

View Full Version : Usenet problemen



Wheelie
04-02-2013, 12:46
Er worden de laatste tijd steeds meer verzoeken gedaan aan de Usenet providers om content te verwijderen van Usenet. Deze verzoeken die DMCA verzoeken worden genoemd zijn er de oorzaak van dat je bij sommige providers diverse bekende tv series en ook "nieuwe" films niet meer compleet kunt downloaden en ook par files bieden geen uitkomst.
En los van het feit of het legaal is of niet maar er schijnt momenteel geen enkele Xbox game meer compleet te downloaden te zijn.

Kun je zelf iets aan DMCA op Usenet doen vraag je je dan af? Om kort te zijn, behalve een andere Usenet provider zoeken die er (nog) geen problemen mee heeft niet veel. (Als we het mis hebben vernemen we dat graag) Het enige wat je in gedachten moet houden als je op korte termijn een nieuw abonnement moet of wilt gaan afsluiten is om een kort lopende verbintenis aan te gaan. Krijgt je provider ermee te maken heb je er in ieder geval geen maanden last en ergernis van.

Welke providers hebben er op dit moment veel te maken en last van deze DMCA verzoeken? Voor zover wij weten hebben Eweka en Astraweb veel incomplete bestanden naar aanleiding van DMCA verzoeken. Houd wel in gedachten dat de providers die het betreft daar niets aan kunnen doen of veranderen. Als zij geen gehoor aan de DMCA verzoeken zouden geven dan is de kans groot dat ze aangeklaagd worden en dat zullen zij nooit kunnen winnen.

Hitnews heeft nu ook problemen, ik krijg weinig compleet binnen :wacko:

Johannes de Sloper
04-02-2013, 13:17
Via Spotnet gaat het ook niet vlekkeloos meer.
Erg vervelend inderdaad.

MuayThaiGuy
04-02-2013, 13:24
Vooral alle servers die er zijn noemen, iedereen kan het lezen zelfs die stakkers van Brein.

micha
04-02-2013, 13:30
dat dus

Leventdepevent
04-02-2013, 14:09
totaal geen problemen meer, ik krijg alles compleet binnen (ff afkloppen)

rollermanskunk
09-02-2013, 15:29
No problems

Kemal
09-02-2013, 18:46
Ik heb ook geen problemen

phranq
10-02-2013, 13:14
Ik krijg het ook allemaal niet meer compleet binnen met xtremeusenet.

phranq
11-02-2013, 15:43
Iemand nog tips voor usenet aanbieders waar nog wel alles compleet is?

Ronald
11-02-2013, 18:31
Iemand nog tips voor usenet aanbieders waar nog wel alles compleet is?
Geef Phranq die tips anders even via PM...

Wheelie
11-02-2013, 18:42
Geef Phranq die tips anders even via PM...

En mij ook ;)

Denk dat alle usenet providers echt wel bekend zijn bij o.a. brein

Wheelie
11-02-2013, 18:44
Van Tweakers:

Auteursrechthebbenden van films en tv-series hebben steeds meer aandacht voor usenet. De aantallen notice-and-takedown-requests die usenetproviders ontvangen, zijn de afgelopen tijd fors toegenomen. Gebruikers klagen daardoor over ontbrekende artikelen op usenet.

Specifieke aantallen zijn moeilijk te geven, omdat de providers geen statistieken bijhouden, maar medewerkers van grote Nederlandse usenetproviders geven tegenover Tweakers aan de afgelopen tijd fors meer takedown-verzoeken te hebben ontvangen. Als auteursrechthebbenden een dergelijk verzoek indienen, halen veel usenetproviders de betreffende artikelen offline. Usenet wordt veelvuldig gebruikt voor het verspreiden van auteursrechtelijk beschermde content.
Mark van Herpen, die bij usenetprovider TweakNews verantwoordelijk is voor het verwerken van notice-and-takedowns, zegt het afgelopen halfjaar tot een jaar een 'vlotte stijging' te noteren. "Het zijn niet per se grote partijen zoals Disney die dingen offline willen hebben", aldus Van Herpen. "Soms zijn het ook televisiezenders." Het overgrote deel van de verzoeken wordt automatisch verstuurd. Vooral auteursrechthebbenden van audiovisuele content richten hun pijlen op usenet; takedownverzoeken voor software zijn er minder.
De eigenaar van een andere grote usenetprovider is het toegenomen aantal takedown-verzoeken ook opgevallen. "Het publiek begint het nu pas te merken", zegt de eigenaar, die zowel zijn eigen naam als die van zijn bedrijf niet genoemd wil zien worden. "De stijging zet zich door." Zijn bedrijf probeert verzoeken zo snel mogelijk af te handelen, om te voorkomen dat ze door auteursrechtorganisaties voor de rechter worden gesleept. "We liggen knap onder vuur momenteel", zegt hij.
Woordvoerder Niels Huijbregts van Xs4all, dat usenet aanbiedt aan zijn abonnees, noteert een 'lichte stijging', maar geen trendbreuk. Volgens hem is de stijging al even gaande: "Het is een geleidelijke groei." Huijbregts wil daarnaast kwijt dat Xs4all in principe geen downloads verwijdert. De provider is van mening dat een usenetserver een cachingserver is, en dat die daarom gevrijwaard is van auteursrechtenclaims. Auteursrechthebbenden moeten het probleem bij de bron aanpakken, zegt hij, op de server waarop de artikelen worden geüpload.
Volgens de eigenaar van de eerder genoemde usenetprovider is het aantal takedown-requests vooral toegenomen sinds de rechtszaak van Stichting Brein tegen de Nederlandse usenetprovider News-Service Europe. "Toen de zaak speelde zijn er gigantisch veel notice-and-takedowns binnengekomen", zegt hij. Hij vermoedt dat Brein dat deed om in de rechtszaal te kunnen aantonen dat er niet adequaat op gereageerd werd.
De rechtszaak tegen News-Service Europe werd overigens gewonnen door Brein, waarop de usenetprovider werd gedwongen om de toegang tot auteursrechtelijk beschermde content te blokkeren. De provider koos ervoor zijn deuren te sluiten; naar eigen zeggen zag het bedrijf zich daartoe gedwongen. De anonieme eigenaar van de eerder genoemde usenetprovider zegt te vrezen dat zijn bedrijf ook het doelwit zal worden van Stichting Brein als het hoger beroep in de zaak tegen News-Service Europe in het voordeel van die stichting uitpakt. Dat hoger beroep loopt nog. Stichting Brein was vrijdag niet bereikbaar voor commentaar.
Ook gebruikers van usenet klagen over ontbrekende artikelen, die het gevolg van de notice-and-takedowns zijn. Veeldownloader Tom van der Woerdt valt het sinds een week of twee op dat sommige artikelen op usenet niet kunnen worden gevonden. Vooral bij de series Arrow en Revolution, beide van Warner Bros., treden veel downloadfouten op. Een usenetgebruiker: "Ik heb toevallig vandaag bij Eweka een klacht ingediend."
Ook een andere gebruiker klaagt over ontbrekende artikelen bij Eweka. Een medewerker van Eweka was niet beschikbaar voor commentaar, maar in een mail aan een klant laat Eweka weten inderdaad bestanden te verwijderen die auteursrechtelijk beschermd zijn. "Het ongeautoriseerd verspreiden van auteursrechtelijk beschermd materiaal op Usenet is in strijd met de voorwaarden van Eweka", aldus de provider. Overigens geldt dat ook voor de andere usenetproviders.
Ook gebruikers van SunnyUsenet, Supernews en NewsXS en XSnews klagen over ontbrekende artikelen. Overigens ervaren lang niet alle downloaders dezelfde problemen: meerdere downloaders zeggen tegenover Tweakers nergens last van te hebben.

Leventdepevent
11-02-2013, 20:04
das ook de reden waarom ik mn sunny abonement niet meer heb verlengd.

Biiyen
12-02-2013, 18:14
Er is al een nieuwe manier heb ik vernomen, je krijgt tegenwoordig eerst een "sleutel" en die zoekt een film op basis van een rare nummering in UseNet ipv "Lincoln" haal je dan "53457" binnen.

MuayThaiGuy
12-02-2013, 20:18
Er is al een nieuwe manier heb ik vernomen, je krijgt tegenwoordig eerst een "sleutel" en die zoekt een film op basis van een rare nummering in UseNet ipv "Lincoln" haal je dan "53457" binnen.


Nog niks gehoord maarre dit kun je beter stil houden ;) "Hersenen" kan hier ook meelezen.

blade
12-02-2013, 20:40
Er is al een nieuwe manier heb ik vernomen, je krijgt tegenwoordig eerst een "sleutel" en die zoekt een film op basis van een rare nummering in UseNet ipv "Lincoln" haal je dan "53457" binnen.


eyp en het werkt prima;)

MuayThaiGuy
12-02-2013, 22:33
eyp en het werkt prima;)

???

phranq
13-02-2013, 09:11
Er is al een nieuwe manier heb ik vernomen, je krijgt tegenwoordig eerst een "sleutel" en die zoekt een film op basis van een rare nummering in UseNet ipv "Lincoln" haal je dan "53457" binnen.

Dat werkt inderdaad prima, maar oudere series kan je niet meer binnen halen, nergens,,

blade
13-02-2013, 12:07
kan ook niet anders omdat het ook om nieuwe oploads gaat

Johannes de Sloper
13-02-2013, 13:51
Ja en met oudere bestanden heb ik weer helemaal geen enkel probleem om ze binnen te krijgen.

MuayThaiGuy
21-02-2013, 17:45
Iemand nog bericht gehad van een van de grootste Nederlandse usenet providers over een nieuwe NZB tester?
Ze hebben een aanbieding voor 5 dagen extra maar volgens mij is het nog ruk en in plaats van 5 dagen testen voor aanschaf van een abbootje ja die ja van 3 knaken ;) krijg je 5 dagen extra na betaling.
Ik wil namelijk weten of er nog mensen zijn die bestanden totaal niet of incompleet binnen krijgen.