PDA

View Full Version : Playstation 4 / XBOX ONE aankondiging



Naj85
21-02-2013, 00:05
http://www.computerandvideogames.com/390731/live-blog/live-countdown-to-playstation-4/

Leventdepevent
21-02-2013, 07:19
en nu de nieuwe xbox nog

Leventdepevent
21-02-2013, 07:27
De Playstation 4 moet rond de feestdagen in de winkels liggen, zo maakte Sony bekend.
De spelcomputer zou technisch gezien veel gemeen hebben met een pc en is uitgerust met een X86 CPU en 8 GB DDR 5 werkgeheugen. Verder heeft het apparaat een harddisk van nog onbekende grootte aan boord. Over de GPU wilde Sony geen verdere details geven.


Als controller van de Playstation 4 is de Dual Shock 4 gepresenteerd. Deze heeft, zoals geruchten eerder al suggereerden, een touchpad aan de voorkant die de Start- en Select-knoppen vervangt.
Ook heeft de controller een share-knop en een lichtgevende sensor. Deze sensor werkt samen met een balkje dat bij de televisie geplaatst moet worden. Dit balkje zorgt dat de console weet waar de controller zich bevindt en hoe de controller beweegt.

Video'sDe share-knop op de controller maakt dat spelers video's kunnen maken van de game die ze aan het spelen zijn. Deze video's kunnen vervolgens online gedeeld worden via Ustream, zo vertelde David Perry van Gaikai.
Gaikai werd vorig jaar gekocht door Sony en de streamingtechnologie van Gaikai wordt in de Playstation 4 gebruikt. Naast het delen van beelden, wordt ook gewerkt aan een feature waarmee spelers desgewenst direct de controle in een game kunnen overnemen van hun vrienden.

Remote playDe Playstation 4 ondersteunt net als zijn voorganger Remote Play. Spelers kunnen de Playstation Vita dus gebruiken als controller waarop zij ook gelijk het beeld van de game zien, net als bij de Wii U van Nintendo.
In een afbeelding over de Remote Play-functionaliteit werden echter ook smartphones en tablets afgebeeld. Dit lijkt te wijzen op een soortgelijke feature voor die apparaten.

GamesTijdens de persconferentie werd ook de eerste game voor de Playstation 4 gepresenteerd. Deze draagt de titel Knack en wordt gemaakt door Sony Japan Studios. Spelers besturen hierin een robot en moeten puzzels oplossen.
De Playstation 4 zal niet backwards compatibel zijn met spellen voor de Playstation 3. Wel zal er een streaming service komen die het mogelijk maakt om Playstation 3-games op de Playstation 4 af te spelen.
Een bijzondere feature met betrekking tot het downloaden van games op de Playstation 4 is dat spellen al tijdens het downloaden gespeeld kunnen worden. Ook hiervoor wordt de streamingtechnologie van Gaikai gebruikt.

Geen verrassingDe aankondiging van de nieuwste telg binnen de spelcomputerserie van Sony komt niet als een verrassing. Begin februari liet Sony weten op 20 februari een speciale 'Playstation Meeting 2013' te organiseren.
Direct na de aankondiging doken geruchten op dat het bedrijf deze gelegenheid zou aangrijpen om de Playstation 4 te presenteren.

Diz
21-02-2013, 09:45
en nu de nieuwe xbox nog

Inderdaad!
Heel erg leuk die nieuwe playstation, maar doe mij maar een xbox!
Nou maar hopen dat gta5 wel op de oude consoles uitkomt...

Leventdepevent
21-02-2013, 09:53
Inderdaad!
Heel erg leuk die nieuwe playstation, maar doe mij maar een xbox!
Nou maar hopen dat gta5 wel op de oude consoles uitkomt...
ja laten we het hopen......"De Playstation 4 zal niet backwards compatibel zijn met spellen voor de Playstation 3 " als dit voor de nieuwe xbox ook geldt dan zou ik wel twijfelen om hem meteen te kopen

ICON
21-02-2013, 18:19
Inderdaad!
Heel erg leuk die nieuwe playstation, maar doe mij maar een xbox!
Nou maar hopen dat gta5 wel op de oude consoles uitkomt...

dat lijkt me wel. waarom niet? op dit moment een veel grotere afzetmarkt.

Pansier
21-02-2013, 20:01
dat lijkt me wel. waarom niet? op dit moment een veel grotere afzetmarkt.

Omdat de verkoop van de PS4 te stimuleren. Al is het wel achteruit gegaan sinds SA, GTA is en blijft een game met de grote naam.

hypergiant
21-02-2013, 23:44
Weet iemand iets meer over de geruchten dat je spellen in de toekomst alleen op je eigen console kunt spelen? Je hebt nu al codes die je maar eenmalig kunt gebruiken, waardoor je ze moeilijker kunt wegdoen.

Als ze het echt willen doorvoeren, kan het tegen ze gaan werken. Ze toveren tegenwoordig de vreemdste dingen uit de pattenten en copyright hoed. Maar ja, als ze het al doen met een struik ergens in de Amazone, dan kunnen ze ook voorwaarden stellen voor het gebruik van hun eigen producten. Als dat het geval is hoef het van mij niet meer, dan stof ik mijn oude Sega af en ga weer Shinobi spelen.

dirk5
22-02-2013, 08:57
Weet iemand iets meer over de geruchten dat je spellen in de toekomst alleen op je eigen console kunt spelen? Je hebt nu al codes die je maar eenmalig kunt gebruiken, waardoor je ze moeilijker kunt wegdoen.

Als ze het echt willen doorvoeren, kan het tegen ze gaan werken. Ze toveren tegenwoordig de vreemdste dingen uit de pattenten en copyright hoed. Maar ja, als ze het al doen met een struik ergens in de Amazone, dan kunnen ze ook voorwaarden stellen voor het gebruik van hun eigen producten. Als dat het geval is hoef het van mij niet meer, dan stof ik mijn oude Sega af en ga weer Shinobi spelen.

Die geruchten zijn er idd over de xbox. De ps4 gaat geen used games blokkeren, dat is al naar buiten gebracht maar over de xbox nog niks officieels.

Ik heb een xbox en vind het wel zo fijn als ik games kan ruilen met een maat die ook een xbox heeft. Wanneer ze dat echt door gaan voeren ga ik nog eens nadenken wat mijn volgende console word. De geruchten over het altijd online moeten zijn en de standaard kinect camera die ze erin gaan stoppen staan mij ook niet aan.

Ik hoop dat ze snel met wat duidelijkheid komen.

Leventdepevent
22-02-2013, 09:06
Die geruchten zijn er idd over de xbox. De ps4 gaat geen used games blokkeren, dat is al naar buiten gebracht maar over de xbox nog niks officieels.

Ik heb een xbox en vind het wel zo fijn als ik games kan ruilen met een maat die ook een xbox heeft. Wanneer ze dat echt door gaan voeren ga ik nog eens nadenken wat mijn volgende console word. De geruchten over het altijd online moeten zijn en de standaard kinect camera die ze erin gaan stoppen staan mij ook niet aan.

Ik hoop dat ze snel met wat duidelijkheid komen.

ik hoop het niet, 9 van de 10 games die ik koop zijn 2e hands...en boven staat nog een xbox dat zou dus betekenen dat ik 2x een nieuwe game zou moeten kopen omdat ik of mn zoon hem anders boven niet kan spelen

blade
22-02-2013, 09:13
Weet iemand iets meer over de geruchten dat je spellen in de toekomst alleen op je eigen console kunt spelen? Je hebt nu al codes die je maar eenmalig kunt gebruiken, waardoor je ze moeilijker kunt wegdoen.

Als ze het echt willen doorvoeren, kan het tegen ze gaan werken. Ze toveren tegenwoordig de vreemdste dingen uit de pattenten en copyright hoed. Maar ja, als ze het al doen met een struik ergens in de Amazone, dan kunnen ze ook voorwaarden stellen voor het gebruik van hun eigen producten. Als dat het geval is hoef het van mij niet meer, dan stof ik mijn oude Sega af en ga weer Shinobi spelen.

de geruchten zijn idd dat je geen fysieke spellen meer heb maar dat je ze met een code kunt downen maar goed we weten wel waarvoor ze dat doen als ze dat doen dan:fp:

Kemal
25-04-2013, 10:17
Aankondiging opvolger Xbox op 21 mei
Microsoft organiseert een evenement waarop het naar alle waarschijnlijkheid de opvolger van de Xbox 360 gaat aankondigen. Het bedrijf zal dan ‘een nieuwe generatie voor games, televisie en entertainment’ tonen. 21 mei is het zo ver.

Het evenement vindt plaats in Redmond, Amerika en staat gepland om 19:00 uur Nederlandse tijd. De conferentie is onder meer live te volgen via het internet en op Xbox Live.

Microsoft zegt op die dag de visie voor Xbox te laten zien en een blik op de toekomst te werpen. Negentien dagen later vindt de E3-gamebeurs plaats in Los Angeles, waar de games voor het nieuwe apparaat worden onthuld.

De officiële specificaties van de volgende Xbox zijn nog niet bekend maar de geruchten dat de spelcomputer altijd in verbinding moet staan met internet heeft de gemoederen de afgelopen tijd flink beziggehouden.

bron (http://www.telegraaf.nl/digitaal/games/21511728/__Aankondiging_opvolger_Xbox_op_21_mei__.html)

Leventdepevent
25-04-2013, 10:37
niet backward compatable,geen gebruikte spellen kunnen spelen,altijd online vereiste...de 21e krijgen we t eindelijk te horen

Leventdepevent
26-04-2013, 08:05
http://www.nu.nl/games/3407568/nieuwe-xbox-komt-in-november.html

TheSkindo
26-04-2013, 16:53
niet backward compatable,geen gebruikte spellen kunnen spelen,altijd online vereiste...gewoon links laten liggen...doen ze dat de volgende keer ook niet meer hehe... ;-)

hypergiant
26-04-2013, 18:50
300 euro voor de goedkopere xbox versie, maar wel met een verplichte abonnement van twee jaar lang een tientje in de maand. Kom je nog duurder uit dan de 500 euro versie.

Laats kocht ik een opwaardeer code voor de playstaion van 20 euro om online PES te spelen, wat 9.99 euro kost, later bleek bij de eind afrekening dat ik 10.01 had betaald, wat dus betekend dat ik helemaal niets heb aan het overige saldo van 9.99 euro want ik kom twee cent te kort om iets anders te kopen. Dat zijn gewoon Camora praktijken.

Boycotten is een optie maar om een duidelijk signaal af te geven moeten de ouders van al die miljoenen 12 jarige ook consequent zijn wat waarschijnlijk niet gaat gebeuren.

Ik sta niet te springen om de nieuwe Playstation en ik ga zeker niet bij de uitverkoop om middennacht nerds ellebogen voor zo'n ding.

Leventdepevent
28-04-2013, 00:00
http://www.nu.nl/games/3409144/game-uitgevers-bepalen-of-nieuwe-xbox-altijd-online-moet-zijn.html

Asura
28-04-2013, 01:13
Ik vind het echt een reden om het nooit te kopen, al die beperkingen. GTA 5 heb ik geen interesse in gelukkig, deel 4 was saai. De beste blijft Vice City en de eerste vanwege nostalgie. San Andreas was ook vet.

Leventdepevent
02-05-2013, 22:37
Ik vind het echt een reden om het nooit te kopen, al die beperkingen. GTA 5 heb ik geen interesse in gelukkig, deel 4 was saai. De beste blijft Vice City en de eerste vanwege nostalgie. San Andreas was ook vet.
niet? nou bij mij staat ie al een paar maanden in de pre-order hoor,.ik heb er zin in.....http://tweakers.net/reviews/3027/grand-theft-auto-v.html

Leventdepevent
21-05-2013, 12:43
nou vanavond is het zo ver om 19.00 uur live te volgen via xboxlive de aankondiging van de nieuwe xbox

Leventdepevent
21-05-2013, 19:09
oke xbox one wordt het dus, wat een joekel van een ding overigens

Kemal
21-05-2013, 19:23
http://nos.nl/op3/artikel/509247-onthulling-de-nieuwe-xbox.html

Leventdepevent
21-05-2013, 20:37
wel een leuke aankondiging van EA dat er 4 games aankomen voor de xbox one: Fifa 14,madden,nba en EA UFC

Diz
21-05-2013, 22:46
Sjah ik weet het allemaal nog niet hoor...

Extra betalen om tweedehands games te spelen (en dus ook extra betalen als je een game mee naar iemand anders neemt om te spelen)... continue dat kinect ding aan, vaak online moeten zijn en microsoft die je gaat zitten spammen met "passende" reclame voor jou...

ff afwachten wat Sony met de PS4 gaat doen, en als die wel normaal blijven doen koop ik m'n eerste Playstation...

Leventdepevent
22-05-2013, 08:32
Sjah ik weet het allemaal nog niet hoor...

Extra betalen om tweedehands games te spelen (en dus ook extra betalen als je een game mee naar iemand anders neemt om te spelen)... continue dat kinect ding aan, vaak online moeten zijn en microsoft die je gaat zitten spammen met "passende" reclame voor jou...

ff afwachten wat Sony met de PS4 gaat doen, en als die wel normaal blijven doen koop ik m'n eerste Playstation...

precies wat je zegt Diz,vooral over dat 2e hands gebeuren. ik weet het nog niet zo. het is meer een multimedia apparaat geworden, tv kijken,films kijken,muziek luisteren en ondertussen skypen en internetten enz enz. allemaal leuk en aardig (met name voor de amerikanen) maar ik koop een gameconsole toch echt alleen om te gamen daar lieten ze nog nauwelijks iets van zien gisteren. over 3 weken op de E3 zouden speelbare titels worden gepresenteerd werd gezegd...dus ff afwachten nog.

Biiyen
22-05-2013, 10:07
Sow Microsoft gooit even zijn eigen ramen in zeg.... 1x per 24 uur on-line verplichting, anders werken Single Player games niet eens meer... Microsoft betalen om 2de hands games te kunnen spelen? Je kan dus niet een game meenemen naar een vriend om het daar te spelen! Dat is echt idioot.... Ik neem nu zo vaak Fifa mee naar een vriend, dat kan dan dus niet meer op de XboX. Ja, of je moet de hele tijd account wisselen, lekker handig allemaal.

Dat wordt deze generatie wederom een Playstation.

Kemal
22-05-2013, 16:54
http://www.youtube.com/watch?v=JxE5MaKuCEc&feature=player_embedded

ARMENIA
22-05-2013, 17:06
not impressed. ps4, dat wordt em weer

Gilaiir
22-05-2013, 18:27
not impressed. ps4, dat wordt em weer

Patience you shall have young padawan. e3, it will be.

Leventdepevent
22-05-2013, 20:59
die trailers kunnen ze zo mooi maken als ze willen dus dat zegt niks,ik ben benieuwd naar de ingame/gameplay filmpjes....dus ff de E3 afwachten

ICON
22-05-2013, 21:05
ik ben bang dat ik ook voor t eerst aan de playstation moet...

maken ze geen xbox contollers voor de PS? :-) ik krijg kramp in mn vingers van die playstation controllers.

Leventdepevent
22-05-2013, 21:40
maken ze geen xbox contollers voor de PS? :-) ik krijg kramp in mn vingers van die playstation controllers.
heel herkenbaar wat een klote dingen, na het ingeven van mn gegevens had ik het er al mee gehad

Biiyen
23-05-2013, 11:52
http://i.minus.com/iBzvb2JSpQNRM.gif

dirk5
23-05-2013, 12:16
Microsoft fail! Het gevoel wat ik had bij de presentatie was:

http://tn.loljam.com/14/upload/post/201305/22/10744/e65d2a9d1a44f703c269524025fefc85.jpg

Ben na de Playstation 1 overgestapt naar xbox en vervolgens xbox 360 maar ga gewoon weer terug denk ik.

kinect = not for me (you're fapping? Microsoft knows!)
Betalen voor gebruikte games = een goede manier jezelf uit de markt te prijzen.

Ik wil gewoon een game console en geen media box en denk dat Playstation hier meer geschikt voor gaat zijn, helaas zijn de k controllers echt funest voor mijn duimen.

Vinand
23-05-2013, 14:55
Microsoft is echt de kanker van de game industrie geworden.. tering wat een fucking trainwreck is die xbone...
http://i.minus.com/iBzvb2JSpQNRM.gif

A-team
23-05-2013, 17:37
Moet je dat woord nu gebruiken Kleuter!

Gilaiir
23-05-2013, 19:44
die trailers kunnen ze zo mooi maken als ze willen dus dat zegt niks,ik ben benieuwd naar de ingame/gameplay filmpjes....dus ff de E3 afwachten

Waren gemaakt met ingame engine.



-----------

Also, iedereen die haat over de Xbox One presentatie snapt niet hoe Microsoft zijn kaarten speelt. Op de presentatie van dat ding laten ze alleen zien wat hij ook kan naast gamen, wat is er NIEUW is aan dat ding. Daarom laten ze al die apps zien zoals TV kijken etc.

Dus nu we al die onzin hebben aangehoord en ze dat echt geen 2e keer gaan zeggen gaan ze op de e3 flink uitpakken met games. Tuurlijk zal er ook wat gepraat worden over die apps, maar wacht maar.

phranq
25-05-2013, 09:56
Op zich vind ik het juist wel interessant dat ie meer kan dan alleen games spelen, maar ik ben er nog niet uit. Ik wacht iig de E3 ff af.

Facade
25-05-2013, 12:13
De nieuwe Xbox ziet er foeilelijk uit, alleen daarom al zou ik em niet in de huiskamer willen... lijkt wel een videorecorder.

Naj85
26-05-2013, 01:29
Waren gemaakt met ingame engine.
not impressed dan
dit kan de ps3 of x360 ook wel (op grafisch vlak) denk ik

Naj85
26-05-2013, 01:34
ik had eigenlijk dit soort in game graphics verwacht (gehoopt) van de next gen


http://www.youtube.com/watch?v=muCtJsy-d9w

Leventdepevent
10-06-2013, 21:47
nou vanaf 21 november verkrijgbaar voor het luttele bedrag van 499 euro :twak:

Diz
10-06-2013, 23:43
nou vanaf 21 november verkrijgbaar voor het luttele bedrag van 499 euro :twak:

Tering! Das een flinke klets met geld... Ik ben er nog niet over uit of het Microsoft of Sony gaat worden, maar met zulke prijzen wacht ik sowieso nog ff!

Leventdepevent
11-06-2013, 07:19
Tering! Das een flinke klets met geld... Ik ben er nog niet over uit of het Microsoft of Sony gaat worden, maar met zulke prijzen wacht ik sowieso nog ff!

ik wacht ook als die er uberhaupt al inkomt, ze melden gisteren op de E3 presentatie dat er ook een vernieuwde versie van de xbox360 aankomt. dus die zal nog wel een aantal jaar ondersteund worden. sony maakte ook de prijs voor de ps4 bekend en die is nou al 100 euro goedkoper dus 399! verder erg mooie games voorbij zien komen, BF4,mirrorsedge,dead rising 3...maar ja die draaide wel allemaal op de xbox one. ook Dana white,ben henderson en jon jones kregen even het woord bij de presentatie van EA sports UFC.

Kemal
11-06-2013, 08:33
http://www.youtube.com/watch?v=dCTk7pCCfG4&feature=player_embedded

MB667
11-06-2013, 12:05
http://i.minus.com/iBzvb2JSpQNRM.gif

ben geen gamer, maar deze is leuk ;)

Leventdepevent
11-06-2013, 14:07
erg vette multiplayer gameplay van BF4, dat was/is nog wel het hoogtepunt tot nu toe

http://www.youtube.com/watch?v=wqQiZUvLTAk

Biiyen
11-06-2013, 19:05
Dus 399 voor een PS4 en 499 voor de XboX1 ....

XboX one is down call the ambulance WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU WIIU

Leventdepevent
11-06-2013, 21:25
The Division van ubisoft zag er toch ook rete vet uit....mooie game zeg....gameplay vanaf 1.00
http://www.youtube.com/watch?v=O_j9uKBmUEk

ARMENIA
12-06-2013, 11:30
laatste filmpje is wel mooi.. maar over het algemeen zijn de graphics van de ps4 een stuk beter ;) ook nog goedkoper, doe mij de ps4 dan maar

Gilaiir
12-06-2013, 19:35
not impressed dan
dit kan de ps3 of x360 ook wel (op grafisch vlak) denk ik

Nope, niet met een ingame engine. De next gen consoles lijken ingame misschien niet veel beter dan de 360 en ps3, maar dat komt omdat de vorige stap (van xbox/ps2 naar 360/ps3) ginormous was. (en verwachten we dat weer) het grote verschil zit hem in AA, FPS en vooral AI.



------------

Also, ik vind het zo jammer dat er zooooooooooooooooooo veeeeeeeeeeeeeel mensen op deze aardbol rondlopen die alleen maar lopen te janken en te zeveren terwijl ze geen kaas hebben gegeten van marketing en/of de game industrie. Ik kan er wel een boek over schrijven.

lopez86
13-06-2013, 00:22
http://www.youtube.com/watch?v=kWSIFh8ICaA

Sorry Xbox groupies, maar de slag om de console war ps-xbox heeft PS definitief gewonnen.
Door gewoon te luisteren naar je consumers, wachten wat de concurrent doet en vervolgens het tegenovergestelde te doen,.
Marketing 101.
Voor de liefhebbers die zich zorgen maken om de fijne xbox controlers, die kan je ook gewoon voor ps kopen.

RIP Xbox :ehhh:

http://benheck.com/Games/Sony_projects/PS3/hero_reg.jpg

Baske
13-06-2013, 09:46
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/a44KoZ1_460sa.gif

Baske
13-06-2013, 09:47
Hoewel ik op 't moment een 360 heb - ga ik naar alle waarschijnlijkheid hier voor de PS4 :)

Diz
13-06-2013, 10:04
Hoewel ik op 't moment een 360 heb - ga ik naar alle waarschijnlijkheid hier voor de PS4 :)

Hier nog zo eentje!

Leventdepevent
13-06-2013, 10:07
het word helaas steeds gekker met die xbox:

Regiobeperking Xbox One werkt mogelijk per landDe Xbox One heeft een regiobeperking waardoor games wellicht alleen in bepaalde landen gespeeld kunnen worden. Dat blijkt uit informatie op de Xbox-website.http://bin.snmmd.nl/m/m1nxh19a8mjm_sqr256.jpg
Hoewel het nog niet precies bekend is hoe de regiolock werkt, kan Microsoft ervoor zorgen dat een Xbox One-game alleen op een console uit dezelfde regio afgespeeld kan worden. Dit omdat alle Xbox One games via internet geactiveerd moeten worden. "Xbox One-games kunnen enkel geactiveerd en gedistribueerd worden in gespecificeerde geografische regio's", zo valt er op de website (http://www.xbox.com/en-US/xbox-one/pre-order-xbox-one/disclaimer) te lezen.
In principe kan Microsoft daardoor altijd checken of een game uit hetzelfde land als de console komt, omdat de codes regio-uniek gemaakt kunnen worden. Het is niet bekend of het bedrijf hier ook gebruik van gaat maken, of bijvoorbeeld enkel continenten af gaat scheiden zoals bij de Xbox 360 het geval is. De Playstation 3 en aankomende Playstation 4 zijn sowieso regiovrij (http://www.gamer.nl/nieuws/426814/playstation-4-is-regiovrij-en-harde-schijf-vervangbaar).
Verder lijkt de Xbox One op zijn lanceerdag, 21 november, enkel bruikbaar in de 21 landen waar het apparaat dan verkrijgbaar is. Alleen in die landen is Xbox Live op dat moment al beschikbaar voor de nieuwe console. Aangezien games geactiveerd moeten worden via Xbox Live, kunnen de landen zonder het nieuwe Xbox Live ze niet spelen.
Xbox Live werkt op 21 november in de volgende landen ook voor de Xbox One: Australië, Oostenrijk, België, Brazilië, Canada, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Italië, Mexico, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Rusland, Spanje, Zweden, Zwitserland, Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Baske
13-06-2013, 10:19
Voor ons niks zorgwekkends. Denk wel dat er objectief gekeken moet blijven worden... Op dit moment wordt er bijna gevist om alle kleine dingen op te blazen bij Xbox.

Bij Playstation zijn er vast ook games die in bepaalde regios niet verkocht worden.

ICON
13-06-2013, 10:40
Werkt zo'n xbox/playstation controller net zo soepel als een origineel?geen vertraging of iets dergelijks? Zo ja dan is mijn laatste twijfel weg en ga ik ook voor een ps4. Maar ik wacht sowieso tot begin 2014

Leventdepevent
13-06-2013, 12:54
Voor ons niks zorgwekkends. Denk wel dat er objectief gekeken moet blijven worden... Op dit moment wordt er bijna gevist om alle kleine dingen op te blazen bij Xbox.

Bij Playstation zijn er vast ook games die in bepaalde regios niet verkocht worden.
ik speel al jaren alleen maar op de xbox dus ik probeer niks op te blazen, maar zeg nou zelf het is met al die restricties (1x per 24 uur online, 2e hands gebeuren en noem het allemaal maar op) gewoon een bout ding.

lopez86
13-06-2013, 13:43
Het word nog veel gekker met die gasten bij Xbox.
Check dit artikel, ze zijn helemaal loco daaro :twak::rolleyes::fp:

E3: Want an offline device? Stick with Xbox 360 – Microsoft
http://www.gameplanet.co.nz/xbox-one/news/1122660.20130613.E3-Want-an-offline-device-Stick-with-Xbox-360-Microsoft/

Baske
13-06-2013, 13:44
Helemaal met je eens. Ik denk wel dat die 1x per 24 uur iets anders in elkaar gezet zal worden. Zal misschien enkel een signaaltje zijn terwijl dat ding "offline" staat? Als spraakherkenning werkt (Xbox On) - dan zal er ook stroom naartoe gaan dat het apparaat in staat stelt zoiets te doen. Wat zou je anders doen als je op vakantie gaat? Een oppas voor je Xbox regelen?

Het 2e hands gebeuren is kut. Maar nog mee te leven. Hetgeen wat mij gewoon stoort is dat ze er een hele all-round experience van proberen te maken. Zie je nu al op het inlogscherm. Nieuws lezen, facebook, films huren e.d. Allemaal een flop als je het mij vraagt. Nu gaan ze ook nog 's zoveel nadruk op de Kinect leggen? Zegt mij genoeg over de doelgroep. De casual gamer.

Helaas vind ik me meer passen bij het type wat het al voor elkaar heeft gekregen een weekend het zonlicht niet te zien. Ik wil dus een console die zich ook primair op datgeen richt. Ik denk dat de Playstation daar meer voor geschikt is. Plus Playstation heeft in vergelijking tot de Xbox veel meer games die exclusief te verkrijgen zijn.

Gears of War en Fable vind ik al niet zo geweldig - dus wat verlies ik in dat aspect?

Leventdepevent
13-06-2013, 13:55
Het word nog veel gekker met die gasten bij Xbox.
Check dit artikel, ze zijn helemaal loco daaro :twak::rolleyes::fp:

E3: Want an offline device? Stick with Xbox 360 – Microsoft


http://www.gameplanet.co.nz/xbox-one/news/1122660.20130613.E3-Want-an-offline-device-Stick-with-Xbox-360-Microsoft/

wat een minachtig richting de gamer/consument zeg.....

Biiyen
13-06-2013, 21:18
Hadden het ding gewoon xbox prism moeten noemen, ben je tenminste eerlijk.

ARMENIA
14-06-2013, 00:35
lol


Hadden het ding gewoon xbox prism moeten noemen, ben je tenminste eerlijk.

lopez86
14-06-2013, 02:17
WOEHAHAHA!!
Het houd ook gewoon niet op!! :twak::whistling::D:D:fp:
Check dit!
En nee, het is niet nep; je kan t hier op deze url checken:
https://twitter.com/gi4ouR


https://pbs.twimg.com/media/BMqF-7LCcAAyWvl.jpg

Leventdepevent
14-06-2013, 07:47
xbox One-games via 'familieplan' toch uit te lenenVia een omweg is het toch mogelijk om games voor de Xbox One met andere gebruikers uit te wisselen. http://bin.snmmd.nl/m/m1nxfjia6pac_sqr256.jpg Foto: Microsoft
Het zogeheten Family Plan, waarbij één Xbox Live-account en bijbehorende games gedeeld kan worden met negen andere mensen, is namelijk niet gebonden aan echte familieleden.
Dat lijkt de conclusie op basis van uitspraken door Microsofts Phil Spencer en Yusuf Mehdi. Zij spraken tegenover respectievelijk Penny Arcade (http://penny-arcade.com/report/article/xbox-one-allows-you-to-share-games-with-ten-family-members-but-some-details) en Ars Technica (http://arstechnica.com/gaming/2013/06/microsoft-defends-the-xbox-ones-licensing-used-game-policies/) over het Family Plan. Hierbij kunnen verschillende gebruikers, of dat nu familie, vrienden of kennissen van elkaar zijn, gebruikmaken van één Xbox Live-account. De spellen die aan zo'n gedeelde account gekoppeld zijn, zouden voor iedereen in de 'familie' speelbaar zijn.
"Er hoeven geen geboorteaktes ingezonden te worden. Ik denk dat het een voordeel is van het ecosysteem dat we hebben", aldus Spencer. Eerder zei Mehdi tegenover Ars Technica dat een 'familielid' ook niet in hetzelfde huis hoeft te wonen.
Eerder was er onduidelijkheid en ophef over het feit dat Microsoft de doorverkoop en het uitlenen (http://nutech.nl/games/3494478/tweedehands-games-xbox-one-toegestaan.html) van games wel toe zou staan, maar het moeilijker gemaakt is en dat uitgevers de optie bovendien kunnen blokkeren.

Family PlanBij het Family Plan is het wel zo dat het waarschijnlijk slechts door één persoon tegelijkertijd gespeeld kan worden. Desondanks zou het betekenen dat spellen theoretisch juist makkelijker uitgeleend kunnen worden. Dit zou de noodzaak tot het fysiek overhandigen van een uit te lenen game wegnemen.
Microsoft heeft echter nog geen concrete details gegeven over eventuele beperkingen, bijvoorbeeld een limiet op hoevaak en in welke intervallen games digitaal uitgeleend kunnen worden. Mochten hieraan geen of nauwelijks restricties opgelegd worden, lijkt het systeem juist gunstiger dan het huidige, waarbij een fysiek spel slechts aan één persoon tegelijkertijd gegeven kan worden.

ICON
14-06-2013, 08:03
haha hebben ze dat na de E3 even snel in elkaar gezet? waarom hebben ze het hier nooit eerder over gehad? en wat is de garantie dat ze dit na 1 jaar niet afschaffen?

microsoft is echt geweldig bezig op het gebied van PR en communicatie

Leventdepevent
14-06-2013, 10:33
nou ik hou het gewoon nog ff lekker bij de x360, heb nou al een aantal aankomende titels in de pre-order staan. ik kijk volgend jaar zomervakantie wel hoe het gaat met die xbox one (dan zijn eventuele alle kinderziektes eruit en hopelijk wat restricties aangepast). voor nu is het voor mij een "NO"

Tykill
14-06-2013, 10:48
Hoe de fuck kan zo'n groot bedrijf zo hard falen in eens? Wtf denk je dan als je al deze beperkingen in gaat zetten???
Gamers zijn JUIST de mensen die dat verschrikkelijk vinden.

e-type
14-06-2013, 11:25
WOEHAHAHA!!
Het houd ook gewoon niet op!! :twak::whistling::D:D:fp:
Check dit!
En nee, het is niet nep; je kan t hier op deze url checken:
https://twitter.com/gi4ouR


ow man, da's echt een antwoord dat een miljarden bedrijf moet geven, ongelooflijk....

http://www.next-gamer.de/wp-content/uploads/2013/06/xbox-one-bash.jpg

Pahlavan
14-06-2013, 12:02
Hoewel ik op 't moment een 360 heb - ga ik naar alle waarschijnlijkheid hier voor de PS4 :)

Bij mij hetzelfde geval.

ARMENIA
14-06-2013, 14:21
Ik snap hen niet: wij willen gewoon een gamingconsole, met vette games, mooie graphics en een goede joystick. In plaats van daarop te concentreren, komen ze met éénmaals 24 uur online verplichting, etc. Daar win je echt geen mensen mee.

Wat zou de achterliggende gedachte zijn voor dat verhaal met supported countries?
je hebt dus een abonnement nodig om te gamen (kost geld voor abonnee's). Maar het kost hen ook geld, servers, etc. Maar stel dat ik in armenie wil gamen, en ik maak gebruik van het internet, dan kan ik toch ook contact maken met een server in nederland? dan kost het hen geen extra geld toch? of moet armenie dan een eigen server hebben? dan kan ik begrijpen dat ze zoiets hebben doorgevoerd, te weinig gamers in armenie. maar als ik offline wil spelen dan in armenie, dan heb ik geen servers nodig.

wat denken jullie

Leventdepevent
14-06-2013, 22:12
Ik snap hen niet: wij willen gewoon een gamingconsole, met vette games, mooie graphics en een goede joystick. In plaats van daarop te concentreren, komen ze met éénmaals 24 uur online verplichting, etc. Daar win je echt geen mensen mee.

Wat zou de achterliggende gedachte zijn voor dat verhaal met supported countries?
je hebt dus een abonnement nodig om te gamen (kost geld voor abonnee's). Maar het kost hen ook geld, servers, etc. Maar stel dat ik in armenie wil gamen, en ik maak gebruik van het internet, dan kan ik toch ook contact maken met een server in nederland? dan kost het hen geen extra geld toch? of moet armenie dan een eigen server hebben? dan kan ik begrijpen dat ze zoiets hebben doorgevoerd, te weinig gamers in armenie. maar als ik offline wil spelen dan in armenie, dan heb ik geen servers nodig.

wat denken jullie
als je in armenie met de xbox one wilt gamen dan heb je helaas pech: You’ve likely seen this already, but for many people it’s important news, so bear with us. Microsoft has listed the countries that will support the Xbox One at launch. Unfortunately, if you do not live in one of the countries listed below the Xbox One will not work, thanks to the machine’s need to connect to Xbox Live. So beware. If you live in Poland or Japan or any of the countries not listed, you should hold fire on importing the next-gen console. "At this time, we have announced Xbox One will be available in 21 markets in November this year and additional markets later in 2014,” said Microsoft.“Similar to the movie and music industry, games and other content must meet country-specific regulatory guidelines before they are cleared for sale - which means that games will work in the broad geographic regions for which they have been cleared, much as today with Xbox 360. “While the console itself is not geographically restricted, a user's Xbox Live account, content, apps and experiences are all tied to the country of billing and residence." The list of countries isn’t final, as Microsoft will be rolling out support for further countries in the weeks and months to come. It should also be noted that the list clearly doesn’t mean that gamers in Japan, Poland and elsewhere will never be able to play an Xbox One. What it does mean, however, is that you would be advised against importing for now.

Australia
Austria
Belgium
Brazil
Canada
Denmark
Finland
France
Germany
Ireland
Italy
Mexico
Netherlands
New Zealand
Norway
Russia
Spain
Sweden
Switzerland
United Kingdom
United States

Biiyen
15-06-2013, 02:48
WOEHAHAHA!!
Het houd ook gewoon niet op!! :twak::whistling::D:D:fp:
Check dit!
En nee, het is niet nep; je kan t hier op deze url checken:
https://twitter.com/gi4ouR


https://pbs.twimg.com/media/BMqF-7LCcAAyWvl.jpg

wtf?!?!? ik dacht dit nep was.... damn.. Dit is echt niet te geloven. Sony heeft deze generatie gewonnen voordat er ook maar 1 console verscheept is.

Ik weet zeker dat ze in het hoofdkantoor van Sony helemaal dubbel liggen van het lachen, dat kan niet anders.

Biiyen
15-06-2013, 02:55
En het gaat maar door:
http://games.fok.nl/nieuws/603923/1/1/100/xbox-one-e3-demo-s-waren-nep.html
\
'Xbox One E3-demo's waren nep' Xbox One (http://games.fok.nl/nieuws/category/77) • Geplaatst door Karel van Hasselt (Kensuke) (http://games.fok.nl/nieuws/auteur/188609) http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/chaticon.png op 15-06-2013 @ 02:52
http://i.fokzine.net/fp/fp2009/i/printversion.gif (http://games.fok.nl/nieuws/print/603923) http://i.fokzine.net/fp/fp2009/i/smaller.gif http://i.fokzine.net/fp/fp2009/i/bigger.gif http://i.fokzine.net/fp/fp2009/i/standardfontsize.gif
http://images.fok.nl/fp/icons/icon_games1.jpg Een aantal Xbox One-demo's op de E3 draaiden mogelijk op high-end pc-hardware. Foto's onthullen dat tenminste LocoCycle op een Nvdia GTX-videokaart draaide. Een dergelijke grafische kaart is grofweg vier keer krachtiger dan de hardware van de Xbox One.
Perer Moore, COO van EA, zei al in een interview met Geoff Keighley dat een aantal EA-demo's niet op console-hardware werden getoond. De pc-hardware waarop het draaide zou volgens Moore vergelijkbaar zijn met de specs van de consoles. Xbox One-hardware draait echter op AMD-kaarten, waardoor het gebruik van Nvidia-kaarten extra pikant is.
Mogelijk zijn de graphics van een aantal Xbox One-games die tijdens de E3 getoond werden dus niet representatief voor hoe het er straks echt uit gaat zien. Dit is uiteraard speculatief.
Jonathan Blow, ontwikkelaar van de The Witness voor PS4 en pc, zei op twitter dat zijn game op een echte PS4-devkit draaide. Volgens hem zouden andere PS4-games ook gewoon op devkits gespeeld zijn.

The Company
15-06-2013, 09:37
Iedereen laat zijn games toch op een high-end pc draaien om het er mooier uit te laten zien op een beurs?

Dat dacht ik tenminste altijd.

Gilaiir
15-06-2013, 21:44
Iedereen laat zijn games toch op een high-end pc draaien om het er mooier uit te laten zien op een beurs?

Dat dacht ik tenminste altijd.

Nope, 9/10 developers laten het op een dev-kit zien van de console zelf

rollermanskunk
15-06-2013, 23:03
Nope, 9/10 developers laten het op een dev-kit zien van de console zelf

dev-kits op high end pc's volgens de specs van de nog te geproduceerde consoles.

De PS4 en de XboxOne consoles gaan pas in september/oktober in productie.

Bron: JJ (Gamekings)

Gilaiir
16-06-2013, 00:59
dev-kits op high end pc's volgens de specs van de nog te geproduceerde consoles.

De PS4 en de XboxOne consoles gaan pas in september/oktober in productie.

Bron: JJ (Gamekings)

Juist. Het enige is dus dat er geen mooi Xbox One of PS4 jasje omheen zit.

Leventdepevent
19-06-2013, 22:56
geruchten geruchten en nog eens geruchten, zou het dan toch?? It's being reported that Microsoft is about to reverse all of its controversial Xbox One DRM policies. According to “multiple sources” cited by the Giant Bomb (http://www.giantbomb.com/articles/microsoft-to-pull-complete-reversal-on-xbox-one-dr/1100-4673/), Microsoft will undo everything that fans have been getting upset about since the console was announced a few weeks ago, outrage that reached its climax during E3 2013. Here’s an easy-to-digest breakdown of what that means:

No more always online requirement
The console no longer has to check in every 24 hours
All game discs will work on Xbox One as they do on Xbox 360
Authentication is no longer necessary
An Internet connection is only required when initially setting up the console
All downloaded games will function the same when online or offline
No additional restrictions on trading games or loaning discs
Region locks have been dropped

Giant Bomb believes that Microsoft will accompany the announcement with wording to the effect of, “We've been closely listening to consumer feedback.”Even more interesting, it’s said that this announcement will come today. Speaking on Twitter (https://twitter.com/patrickklepek)the author of the piece said, "I do not publish stuff I am not confident in. Yes, it is sourced anonymously, but I vet vigorously." He added, "Could I be wrong? Yes. But I don't publish stuff like this very often." Brace yourselves.Edit: Oddly, What Hi-Fi (http://www.whathifi.com/news/microsoft-to-back-track-on-xbox-one-games-drm-and-always-online)is carrying the same story, from seperate sources.

lopez86
19-06-2013, 23:14
Dat ze dan gelijk die kwal van een Don Mattrick de laan uitsturen met z'n "dan moet je maar bij de 360 blijven".

Gilaiir
20-06-2013, 01:10
geruchten geruchten en nog eens geruchten, zou het dan toch?? It's being reported that Microsoft is about to reverse all of its controversial Xbox One DRM policies. According to “multiple sources” cited by the Giant Bomb (http://www.giantbomb.com/articles/microsoft-to-pull-complete-reversal-on-xbox-one-dr/1100-4673/), Microsoft will undo everything that fans have been getting upset about since the console was announced a few weeks ago, outrage that reached its climax during E3 2013. Here’s an easy-to-digest breakdown of what that means:

No more always online requirement
The console no longer has to check in every 24 hours
All game discs will work on Xbox One as they do on Xbox 360
Authentication is no longer necessary
An Internet connection is only required when initially setting up the console
All downloaded games will function the same when online or offline
No additional restrictions on trading games or loaning discs
Region locks have been dropped

Giant Bomb believes that Microsoft will accompany the announcement with wording to the effect of, “We've been closely listening to consumer feedback.”Even more interesting, it’s said that this announcement will come today. Speaking on Twitter (https://twitter.com/patrickklepek)the author of the piece said, "I do not publish stuff I am not confident in. Yes, it is sourced anonymously, but I vet vigorously." He added, "Could I be wrong? Yes. But I don't publish stuff like this very often." Brace yourselves.Edit: Oddly, What Hi-Fi (http://www.whathifi.com/news/microsoft-to-back-track-on-xbox-one-games-drm-and-always-online)is carrying the same story, from seperate sources.

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2013/06/19/report-microsoft-to-drop-used-game-restrictions-online-requirements.aspx

Leventdepevent
20-06-2013, 07:14
hallo xbox one! dit ziet er beter uit, zijn ze toch nog wijzer geworden bij MS

Kemal
20-06-2013, 08:02
Dat is idd beter nieuws!

ICON
20-06-2013, 08:43
beter nieuws maar wat een zwaktebod van een multinational...

ik wacht sowieso tot volgend jaar. ik kijk wel waar de mooiste games op uit komen en wat de reacties zijn op beide consoles.

enige kutte blijft die controller van de PS :-)

phranq
20-06-2013, 13:13
Maar dat Kinect kreng kan je dus nog steeds niet uitzetten......

lopez86
20-06-2013, 20:50
Maar dat Kinect kreng kan je dus nog steeds niet uitzetten......

afplakken.

Gilaiir
20-06-2013, 21:43
Maar dat Kinect kreng kan je dus nog steeds niet uitzetten......

Jawel, al lang aangekondigd.