PDA

View Full Version : Thai Food



RisingSun
22-02-2013, 19:29
Hallo allemaal,

Ik probeer al tijden een lekkere thaise (rode) curry in elkaar te zetten, maar ik krijg hem steeds niet zo als ze hem maken in Thailand. Die echte typische smaak krijg ik er niet in.
Nu weet ik dat er een aantal forumbroeders getrouwd zijn met een thaise, dus ik hoop op een gouden tip!

De ingrediënten die ik nu gebruik zijn:

Rijst
Red Curry paste
Rode ui
Knoflook
Rode peper
Kokos (blok) + water
Verse koriander
Verse groente
Curry bladeren
Citroen gras

Afgelopen weekend bij de thai eten besteld en na 1 hap een explosie van thaise prikkels omdat die typische smaak er wel in zit! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Thanx

MuayThaiGuy
22-02-2013, 20:00
Zoek even op youtube naar het gerecht wat je zoekt en als er een beschrijving bij zit Toko Tsjin/tjin raadplegen. Ik zou sowieso die blok kokos er uit mieteren dat is net zeep te goor gewoon kokosmelk ( geen water ) en kokosschaafsel ( laos ) en in plaats van kant en klare rode curry pasta die is gemaakt voor westerlingen niet zo mild zelf maken in een tjobek ;)
Veel leuker dan potjes, ditjes, datjes en veel lekkerder.


http://www.youtube.com/watch?v=t97sMVI1EpE

Johannes de Sloper
22-02-2013, 20:06
Krijg het ook niet voorelkaar.
Maar dat gaat voor bijna elke soort eten op.
Mexicaans eten moet je gewoon in Mexico eten.
Thais in Thailand.
Als je thuis gaat proberen het na te maken, is dat precies wat je krijgt: namaak.
Denk dat ik binnenkort dus maar weer naar Japan moet.

MuayThaiGuy
22-02-2013, 20:09
Krijg het ook niet voorelkaar.
Maar dat gaat voor bijna elke soort eten op.
Mexicaans eten moet je gewoon in Mexico eten.
Thais in Thailand.
Als je thuis gaat proberen het na te maken, is dat precies wat je krijgt: namaak.
Denk dat ik binnenkort dus maar weer naar Japan moet.

Dude, Thailand ook daar krijg je namaak enige waar die jappen goed in zijn is:


http://www.youtube.com/watch?v=GcpQGzeBFo0

Wheelie
23-02-2013, 14:22
Het Mixfight Thaise recepten topic, daar zat ik al op te wachten ;)

Glen en Roy, kom er maar in. Ik heb bij beide heren thuis gegeten, top

Johannes de Sloper
23-02-2013, 14:46
Beste MTG, het gaat ook om de beleving.
Nederlanders genieten van sangria als ze op vakantie zijn in Spanje.
Maar weer terug in Nederland smaakt het gewoon niet.
Sushi smaakt in Amsterdam, New York of Londen gewoon nooit zo goed als in Tokyo.
Al is de kok tig keer beter dan die gozer in dat kleine achteraf restaurantje in Japan.

MuayThaiGuy
23-02-2013, 14:57
Beste MTG, het gaat ook om de beleving.
Nederlanders genieten van sangria als ze op vakantie zijn in Spanje.
Maar weer terug in Nederland smaakt het gewoon niet.
Sushi smaakt in Amsterdam, New York of Londen gewoon nooit zo goed als in Tokyo.
Al is de kok tig keer beter dan die gozer in dat kleine achteraf restaurantje in Japan.

Eens, ik heb hier namelijk nog geen chinees restaurant kunnen vinden met hond op de menukaart.

Johannes de Sloper
23-02-2013, 14:59
Hahaha...
Niet op de kaart, maar weet jij wat je allemaal op je bord krijgt daar?

MuayThaiGuy
23-02-2013, 15:04
Hahaha...
Niet op de kaart, maar weet jij wat je allemaal op je bord krijgt daar?

Ga meestal naar een all you can eat dus ja, schep het zelf op :lol:

RisingSun
23-02-2013, 15:47
Het Mixfight Thaise recepten topic, daar zat ik al op te wachten ;)

Glen en Roy, kom er maar in. Ik heb bij beide heren thuis gegeten, top

X 2 ! :)

Pansier
23-02-2013, 18:48
Zal ff een appje sturen naar iemand die er dol op is! :lol:

Ronald
23-02-2013, 19:13
Afgelopen weekend bij de thai eten besteld en na 1 hap een explosie van thaise prikkels omdat die typische smaak er wel in zit! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Thanx


Krijg het ook niet voorelkaar.
Maar dat gaat voor bijna elke soort eten op.
Mexicaans eten moet je gewoon in Mexico eten.
Thais in Thailand.
Tenzij RisingSun afgelopen weekend in Thailand was, geeft hij hierboven net aan dat dat in Nederland ook prima gelukt is. Je moet toch echt wat aan je kookkunsten gaan doen Johannes en niet gelijk het polderlandschap de schuld geven.

Net als Kevin heb ik ook bij zowel Glen als Roy thuis gegeten en ben het helemaal met hem eens :thup:

(Reps voor deze topic trouwens :))

daanII
23-02-2013, 19:21
Ik vind thai food helemaal niets. Helemaal niet met warme cocos. Echt gruwelijk vies.
Maar goed, over smaak valt niet te twisten.

payap
23-02-2013, 20:31
Thaifood is het lekkerste wat er is. Heb het thuis ook vaak geprobeerd. En ach het smaak dan best wel maar in de verste vette niet dat echte lekkere Thaise eten! Kost me af en toe dan ook klauwe geld om dan maar weer richting de Thai te gaan om te gaan eten of mee te nemen. Meestal Salathai in Arnhem of Lemon grass in Oosterbeek.

Maar mocht er een mixfight cursus Thais koken komen dan meld ik me bij deze al vast aan!!!!!

Justinian
23-02-2013, 20:40
Het Mixfight Thaise recepten topic, daar zat ik al op te wachten ;)

Glen en Roy, kom er maar in. Ik heb bij beide heren thuis gegeten, top
Hahaha ik ben geen kok, maar mijn vrouw kan uitstekend koken :)

Justinian
23-02-2013, 20:41
Thaifood is het lekkerste wat er is. Heb het thuis ook vaak geprobeerd. En ach het smaak dan best wel maar in de verste vette niet dat echte lekkere Thaise eten! Kost me af en toe dan ook klauwe geld om dan maar weer richting de Thai te gaan om te gaan eten of mee te nemen. Meestal Salathai in Arnhem of Lemon grass in Oosterbeek.

Maar mocht er een mixfight cursus Thais koken komen dan meld ik me bij deze al vast aan!!!!!
Ik kan wel een cursus organiseren. Indien er voldoende animo is dan regel ik wat!

Ronald
23-02-2013, 22:09
Ik kan wel een cursus organiseren. Indien er voldoende animo is dan regel ik wat!
Dan kom ik na afloop wel proeven ;)

Richelieu
23-02-2013, 23:18
hahah

MuayThaiGuy
23-02-2013, 23:44
hahah

Wel graag ontopic blijven, anders volgt een ban :D

Pansier
24-02-2013, 00:00
Wel graag ontopic blijven, anders volgt een ban :D

Jammer dat hij lacht om het onderwerp en het dus on-topic is.

payap
24-02-2013, 20:46
Ik kan wel een cursus organiseren. Indien er voldoende animo is dan regel ik wat!

Mij kan je noteren Glen!!!!

Brainthief
25-02-2013, 08:18
Oei, Thais eten is super idd, vooral rode curry.
indiaas is ook top btw, wel totaal andere curries.

@johannes: Mexicaans/thai/indiaas kan je prima hiero eten. Wat betreft drank ben ik het met je eens.
Sangria is bv lekkerder in Spanje. Capcorse is heerlijk op corsica.

king
25-02-2013, 18:24
Thais eten is inderdaad heerlijk. Er zijn in Nederland helaas maar een paar plekken waar je echt authentiek Thais kunt eten. Een van die plekken is op de Zeedijk in Amsterdam; restaurant Bird. Daar tegenover zit thaise snackbar Bird, ook prima.

Wheelie
25-02-2013, 18:47
Thais eten is inderdaad heerlijk. Er zijn in Nederland helaas maar een paar plekken waar je echt authentiek Thais kunt eten. Een van die plekken is op de Zeedijk in Amsterdam; restaurant Bird. Daar tegenover zit thaise snackbar Bird, ook prima.

Ik ga altijd naar Chao Praya maar heb geen idee of dat echt authentiek Thais eten is