PDA

View Full Version : Per 1 januari accijns op bier 14% omhoog



blackadder
01-08-2013, 15:38
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/actie-tegen-bierbelasting#node_330016

Laat hier je stem horen en houd de plannen van het slechtste kabinet sinds er kabinetten zijn tegen.
http://stopbierbelasting.nl/ (http://stopbierbelasting.nl/)

blackadder
01-08-2013, 15:39
http://www.youtube.com/watch?v=5pG0xv0xwqU

Pansier
01-08-2013, 15:51
Done

Bromios
01-08-2013, 16:05
Die brouwers huilen wel een beetje krokodilletranen hoor. Biertje in de horeca verdienen ze 4x zoveel aan als bij de thuisdrinkers en nu gaan ze huilie huilie doen. Lijken de oliemaatschappijen wel.

Anderson
01-08-2013, 19:10
Met Bromios eens

Ik ga ik die gluipers niet mee helpen de bierbrouwers met hun wurgcontracten in de horeca.

Mauro
01-08-2013, 19:23
Met Bromios eens

Ik ga ik die gluipers niet mee helpen de bierbrouwers met hun wurgcontracten in de horeca.
X 2

Diz
01-08-2013, 22:49
Ik drink vrijwel uitsluitend Belgische Trappisten en abdijbieren en ik woon 5 minuten van de Belgische grens dus ik heb geen probleem ;)

Anderson
02-08-2013, 01:45
Belgisch bier is goed bier geen slootwater bier als Amstel. Je Betaalt wat meer maar maar je krijgt er wat voor terug.

Leventdepevent
02-08-2013, 11:18
toe maar maak alles maar weer duurder, we hebben toch allemaal geld zat

Biiyen
02-08-2013, 12:21
Ik woon aan de Duitse grens en koop daar min alcohol.

Voor mij is het niet te begrijpen dat ik midden in de nacht nog 1 fles vodka of whisky kan kopen bij een Tankstation in Duitsland en nog steeds goedkoper uit ben dan als ik het bij een slijterij in NL haal.

En dan zijn de prijzen bij tankstation nog erg duur ook...

Pahlavan
02-08-2013, 15:48
Ik woon aan de Duitse grens en koop daar min alcohol.

Voor mij is het niet te begrijpen dat ik midden in de nacht nog 1 fles vodka of whisky kan kopen bij een Tankstation in Duitsland en nog steeds goedkoper uit ben dan als ik het bij een slijterij in NL haal.

En dan zijn de prijzen bij tankstation nog erg duur ook...

Ik woon ook slechts 15 min rijden van duitsland vandaan en ik tank daarom ook altijd in duitsland. Eens in de week gooi ik de auto daar vol. Ik heb eens uitgerekend hoeveel dat mij op jaarbasis scheelt en ik kwam uit op zo'n 400/500 euro.

Turboknecht
02-08-2013, 18:05
Belgisch bier is goed bier geen slootwater bier als Amstel. Je Betaalt wat meer maar maar je krijgt er wat voor terug.

True, maar er zijn een hele hoop goede Nederlandse brouwers die heerlijk bier maken zoals De Molen, Emelisse, Ramses, De Prael, Snab, en ga zo maar door. Om daar dan 14% extra voor te moeten gaan betalen, godverredomme zeg. Het Belgisch spul is goed hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik ken het zo onderhand wel. Er komt ook leuk bier uit de VS, en dat is allemaal al niet goedkoop... zucht.

de Stiep
02-08-2013, 21:23
Ik heb hier op vakantie in Kroatie geen fucking idee waar het over gaat, maar bier is voor meisjes. Ik drink whiskey of zelf gestookte teringzooi en alles onder de 40% is voor mij water, goed om jezelf in te wassen maar om te zuipen ? No way José. Dus al komt er 400 % bij, i do not give a flying fuck :whistling:

Diz
02-08-2013, 21:55
Ik heb hier op vakantie in Kroatie geen fucking idee waar het over gaat, maar bier is voor meisjes. Ik drink whiskey of zelf gestookte teringzooi en alles onder de 40% is voor mij water, goed om jezelf in te wassen maar om te zuipen ? No way José. Dus al komt er 400 % bij, i do not give a flying fuck :whistling:

Whisky is altijd goed Stiepje! Ik heb zelf een maltverzameling van 40 flessen...

Zolang ze dat maar niet duurder maken! (Hoewel een goede fles sowieso al duur is)

ARMENIA
02-08-2013, 23:20
pfff wat gebeurd er met nl jongens? Al zegt het kabinet dat ze per 1 januari 2014 50% van onze lonen gaan inhouden, niemand die actie onderneemt in nl! Wat zijn we toch allemaal soft en laten we ons gewoon naaien. Heb er echt spijt van dat ik ooit op rutte en samson heb gestemd, die gasten begrijpen er niets van.

Was laatst in duitsland en kreeg een boete voor het niet hebben van een parkeerbonnetje. weetje wat het bedrag was? rond de 5 euro. wist je dat je in duitsland met een treinticket meerdere malen kunt reizen en dat die kaartjes veel goedkoper zijn dan de nederlandse tickets? Huizen in duitsland zijn vele malen goedkoper, auto's goedkoper, economie beter, techniek en kwaliteit is er beter, zwangerschapsverlof is minimaal een jaar, etc. Ik had er dus over met mijn vader en die zei dat nederland vroeger ook zo was, maar dat het de afgelopen 10 jaren fout is gegaan. Het kabinet dat we nu hebben heeft gewoon onnodige kosten, en bij wie halen ze het weg? bij ons. alles wordt voor ons duurder zodat het kabinet door kan gaan met betalen van zijn onnodige dingen. geef mij een kabinet die er is om ons leven gemakkelijker te maken, zorgt voor werk, groei, etc.

blackadder
02-08-2013, 23:30
Het is helemaal misgegaan toen we het eerste Balkenellende kabinet kregen. En ik wacht nog steeds op het beloofde zoet.

Facade
02-08-2013, 23:55
Wij hebben nou eenmaal een te dure samenleving... De overheid zal een terugtrekkende beweging maken om overeind te blijven. Dat gaat nog wel een paar jaar duren ongeacht wie er aan het roer staat. Dit is natuurlijk vervelend, maar liever op bier bezuinigen dan (nog meer) op zorg, onderwijs, veiligheid etc.

Asura
03-08-2013, 00:11
Het is helemaal misgegaan toen we het eerste Balkenellende kabinet kregen. En ik wacht nog steeds op het beloofde zoet.

Economisch doen we het helemaal niet slecht hoor, uiteraard kan het beter, maar als je in Europa even om je heen kijkt zie je ook dat het een stuk slechter kan.