PDA

View Full Version : Daderopsporing



Minotauro
03-08-2013, 12:46
Sinds enige tijd ben ik enorm gefascineerd naar het opsporen van daders. Daders van laffe daden, zoals de Belgische kopschoppers en pubers die bejaarden iets aan doen. Zojuist kwam ik op de site boevenvangen.nl, aangezien er veel aandacht is van andere websites (zoals geenstijl/dumpert, facebook bijv.) dacht ik dat het misschien handig is als we hier ook één topic hebben. Op de website: http://www.boevenvangen.nl, staan allerlei onopgeloste zaken. Foto's, video's en reconstructies van misdaden die nog niet zijn opgelost. Je kan aan de linkerkant ook op je woonplaats, provincie e.d. zoeken. Laten wij als vechtsportsite ook eens zien dat we voor gerechtigheid vechten in onze samenleving i.p.v. alle negatieve berichtgeving. Ook al klinkt het allemaal vaag, er hoeft maar een member van ons iemand ooit te herkennen en we hebben meer succes dan dat dit topic er niet was, dus let's go. Wie heeft de Peter R of Batman in zich? :thup:

Bromios
03-08-2013, 14:01
Ik weet nog steeds niet of het aan de schandpaal nagelen van jan en alleman wel een goed idee is. Klinkt leuk als de echte dader gepakt wordt maar negen van de 10 keer staan ze bij de verkeerde de ruiten in te gooien. Of bij iemand die dezelfde naam heeft.

e-type
03-08-2013, 15:29
Dit zijn allemaal politie berichten en heterdaadjes op video vastgelegd, dus zeker de aandacht waard. De politie komt sowieso veel te laat naar buiten met dit soort dingen.
Minotauro, heb je al een Batmobiel gekocht van je Weidman vs Silva winsten? :)

cornelus
03-08-2013, 21:55
Vroeger had ik ook al van die fantasieën ja. Dan stelde ik me voor een stille wreker te zijn. Onrecht ging ik te zwaard en te lijf, maar wel een beetje in het verborgene. Dat leek me wel zo handig. Het is toch de enige manier om je gram te halen, onrecht te bestrijden en daders namens het universum te straffen zonder dat er zich veel complicaties voor zullen doen. Belangrijk is vooral dat ze je nooit zien komen. En niet zien gaan. Dus een beetje Batman heb ik wel in me (alhoewel ik Batman wel een beetje rijp acht voor de gaypride tegenwoordig) Met Peter R. de V. heb ik ook al steeds minder. Veel goeds verricht maar toch ook iemand met een oneindige eerzucht.
Goed initiatief verder, maar net wat Bromios zegt.. Je moet wel zorgen dat je de goeie hebt. Daarom moet je echte wraakacties nooit overlaten aan het publiek, maar natuurlijk aan de betere ninja's. Alleen niet de ninja's uit België. Dat zijn homo's.

Pansier
03-08-2013, 22:03
Alleen niet de ninja's uit België. Dat zijn homo's.

Met die kamelentenen, right? :lol:

Minotauro
03-08-2013, 23:59
Ik weet nog steeds niet of het aan de schandpaal nagelen van jan en alleman wel een goed idee is. Klinkt leuk als de echte dader gepakt wordt maar negen van de 10 keer staan ze bij de verkeerde de ruiten in te gooien. Of bij iemand die dezelfde naam heeft.

Nee joh, wat een onzin. Er staat ook nergens voor eigen rechter spelen, maar aangeven die bende

Illest
04-08-2013, 00:44
Ik haat laffe shit...oudere vrouw aanranden...zieke gast. Ik kan me daar werkelijk kapot aan ergeren

(zag het op de site, niet goed voor je humeur die shit)

Minotauro
04-08-2013, 12:58
Dat die dingen gebeuren kan je niet ontkennen, hoe erg het ook is. Het zou me geweldig lijken om ook maar een keer iemand zo te pakken, heerlijk. Of een soort van knokploeg oprichten en daders zelf opsporen en ze dwingen naar de politie te gaan. Zonder zelf in de picture te komen, een soort van guerrilla Anonymous-beweging. Vechten voor gerechtigheid.

Mauro
04-08-2013, 14:52
.....Of een soort van knokploeg oprichten en daders zelf opsporen en ze dwingen naar de politie te gaan. Zonder zelf in de picture te komen, een soort van guerrilla Anonymous-beweging. Vechten voor gerechtigheid.
I'm in !!!
Soort van A-team maar dan de ekte sjit !!

rollermanskunk
04-08-2013, 17:27
Ik kijk altijd graag naar Dexter :donatello::jason2::whistling:

Minotauro
04-08-2013, 19:35
Kan je wel grappig doen hier, maar als je oma door twee 18 jarige blagen half in coma is geslagen en beroofd is van 200 euro en wat persoonlijke eigendommen dan praat je wel anders. Vechten voor gerechtigheid is het beste wat er is, nog beter dan directe persoonlijke wraak of wat dan ook. Het volk heeft ook het gevoel van vergelding, en dat gebeurd hier te weinig

Bromios
04-08-2013, 22:32
En dan kun je je zoon naar het kerkhof brengen omdat hij is doodgeslagen door Minotauro van Mixfight omdat hij toevallig dezelfde moedervlek op zijn wang heeft als de gast die zijn oma heeft beroofd.

ARMENIA
04-08-2013, 22:58
zo'n knokploegje voor gerechtigheid bestaat in zuid afrika ook. noemen zichzelf Pagad, maar die gasten zijn ook de weg kwijt.

Minotauro
05-08-2013, 11:40
En dan kun je je zoon naar het kerkhof brengen omdat hij is doodgeslagen door Minotauro van Mixfight omdat hij toevallig dezelfde moedervlek op zijn wang heeft als de gast die zijn oma heeft beroofd.
Lol? Er staat nergens geweld toepassen, dus niet zo onzinnig praten. Alsof je niet alles 100% zeker weet voordat je overgaat tot actie?

Pansier
05-08-2013, 12:23
Lol? Er staat nergens geweld toepassen, dus niet zo onzinnig praten. Alsof je niet alles 100% zeker weet voordat je overgaat tot actie?

Jep, dat niet helemaal zeker weten is de oorzaak van het huidige rechtssysteem. Mensen die handelen uit emoties willen niet altijd correct handelen, waardoor een probleem alleen maar verder kan escaleren.

Bromios
05-08-2013, 12:27
Kan je wel grappig doen hier, maar als je oma door twee 18 jarige blagen half in coma is geslagen en beroofd is van 200 euro en wat persoonlijke eigendommen dan praat je wel anders. Vechten voor gerechtigheid is het beste wat er is, nog beter dan directe persoonlijke wraak of wat dan ook. Het volk heeft ook het gevoel van vergelding, en dat gebeurd hier te weinig

Geen geweld zeg je ? Wat schrijf je hierboven dan ?

En ik weet niet of je wel eens een krant leest maar bij elke keer dat social media zijn ingeschakeld voor daderopsporing is er excessief geweld gebruikt (en ook in alle gevallen tegen mensen die er niks mee te maken hadden).

bladetrinity
05-08-2013, 22:31
https://www.youtube.com/watch?v=T8y61tnfj50&feature=youtube_gdata_player

Hier een docu over dat pagad, dit hoef ik toch niet direct hier te hebben.