PDA

View Full Version : Vader vindt kind terug: eerste mooie filmpje uit Syrië in lange tijd



K-1sunstarr
28-08-2013, 15:24
http://youtu.be/uP012gncXbo

Willm
28-08-2013, 15:55
Prachtig, die mensen maken verschrikkelijke dingen mee. Hoop dat de VS door zet en een tomahawk op Assad pleurt.

K-1sunstarr
28-08-2013, 16:13
Uit Syrië, waar mogelijk binnen een paar dagen militair wordt ingegrepen door het Westen, kwamen de laatste jaren vooral gruwelijke filmpjes van executies en verkoolde babylijkjes. Nu is er eindelijk weer een mooi filmpje opgedoken: van een man die zijn doodgewaande zoontje weer in de armen kan sluiten.
In het begin van onderstaand YouTube-filmpje zien we het zoontje korte tijd in de handen van een andere man, waarschijnlijk een familielid. Na ongeveer een minuut komt de vader het huis uit en raakt hij buiten zinnen van emotie door het weerzien met zijn zoontje. Het filmpje, maandag op internet geplaatst door Syrische activisten, is volgens The Washington Post opgenomen in de zuidwesterse stad Zamalek.
De ontroerende beelden staan in scherp contrast met het dagelijkse geweld in Syrië, dat aan duizenden Syrische kinderen het leven heeft gekost. Het zien van deze video, die ook zonder het kennen van het Arabisch te begrijpen is, geeft voor heel even een gevoel van opluchting. Of zoals Washington Post-blogger Max Fisher het omschrijft:
Bron: NRC

Leventdepevent
28-08-2013, 16:22
schitterend man! wordt tijd dat ze daar is goed ingrijpen

ArjanV
28-08-2013, 16:47
Ja....nu ingrijpen en dan volgende week weer filmpjes van doden en gewonden op het internet...door die kl.... Amerikanen met hun bomen! Wat je ook doet,het is nooit goed!

Kemal
28-08-2013, 18:38
ja wat er gebeurt is verschrikkelijk, maar ingrijpen is ook zo wat.. het is 1 groot wespennest daaro..

Facade
28-08-2013, 20:20
Je hebt niet overal grip op. Het is verschrikkelijk wat daar gebeurt, maar ik denk dat ingrijpen niet zoveel zin heeft.

deco'o
28-08-2013, 20:37
Prachtig, die mensen maken verschrikkelijke dingen mee. Hoop dat de VS door zet en een tomahawk op Assad pleurt.

Ja zodat het nog meer uit de hand loopt, net zoals in Egypte. Ik denk dat de minderheden echt de klos zijn als Assad weg is. Enige die dit nog kan oplossen is Allah en voorzover kijkt hij de andere kant op.

ArjanV
28-08-2013, 21:36
Die kijkt overal de andere kant op....of..of..nou ja vul zelf maar in..

Asura
29-08-2013, 16:37
Weet niet of iemand in bijna heel de regio een overname van radicale Islamieten heeft opgemerkt, waarvan Marokko het beste is weggekomen, maar dat is de oorzaak van de problemen, niet Assad. Als Assad verdwijnt zal ook de redelijke stabiliteit en veiligheid die Syrië genoot compleet verdwijnen. Zoals Deco aangaf zullen ook de minderheden in ernstige problemen komen, die leven nu al in doodsangst en met goede reden.Ik zie het somber in. Hiernaast zal westerse interventie weer een excuus zijn om de haat tegen het Westen op te stoken.

ArjanV
29-08-2013, 17:17
Inderdaad...zei Egypte...

Minotauro
31-08-2013, 15:37
Dat er iets moet gebeuren daar is meer dan duidelijk. Het is toch onbegrijpelijk dat het westen toekijkt naar Syrië? En dat al maanden. Wanneer Amerika en de EU er zelf meer baat bij hadden gehad was er allang ingegrepen. Wat ik echter totaal niet begrijp is dat Amerika normaal gesproken al lang wat had gedaan. Zie de voorbeelden uit het verleden maar.

Hoop in ieder geval dat ze in Syrië stoppen met het aanvallen/moorden/bombarderen van onschuldigen (vrouwen, kinderen, ouderen, maar ook mannen die machteloos toe moeten kijken). Het is werkelijk waar een schande in 2013 dat de wereld dit toe laat. En wat doet Iran? Het westen dreigen met een mogelijke aanval op Israël wanneer het westen zich met Syrië bemoeit. Laffe bende is het allemaal. Sowieso, sinds wanneer komt Iran ineens voor Arabisch land op? De trotse en oh-zo machtige Perzen. Het is in ieder geval wel van belang dat er zo min mogelijk onschuldige doden vallen. Daar zullen Amerika/EU meer rekening mee houden dan die geweldige president Assad.

Daarnaast denk ik ook niet dat Iran en eventuele aanhangers van Iran en Syrië enig idee hebben wat hen te wachten zal staan. De Arabische liga is wellicht groot qua aantal deelnemende landen en oppervlakte, maar t.o.v. de strijdkrachten/middelen die het westen heeft, is die hele liga niet opgewassen. Moet je na gaan welke wereldmachten er al bij de NAVO zitten en op eventuele hulp van Australië, enkele Zuid-Amerikaanse landen, Japan etc. kan je ook rekenen.

Kortom komt het neer op meer terrorisme in de westerse landen in de toekomst, wat men al decennia geleden voorspelde. Dat is de enige, - en laffe -, manier waarmee ze iets kunnen forceren. Zal er niet van op kijken als er weer wat in het westen gebeurd zoals Madrid, London en NY, maar hoop dat het ons bespaard blijft. Lange leve onze geweldige wereld!

deco'o
31-08-2013, 21:07
Minotauro ik krijg het gevoel dat je de situatie niet begrijpt (niet dat ik het helemaal begrijp)

Minotauro
01-09-2013, 13:50
Leg uit dan hoe het volgens jou zit

deco'o
01-09-2013, 16:00
misschien helpt dit
https://pbs.twimg.com/media/BSdPu2yCQAAoa3r.jpg

en deze

https://www.youtube.com/watch?v=uTIGewdmswM

Minotauro
02-09-2013, 18:17
Nou top