PDA

View Full Version : Marktonderzoek sparringspartner/trainingsmaatje (jullie mening gevraagd)



Marktonderzoek
03-10-2013, 13:28
Beste sporters,


Ik ben al een ruim aantal jaren op hobby niveau bezig met diverse vechtsporten, zonder hierbij ringambities te hebben. Het lijkt mij een mooi idee om buiten de sportschool om ook een trainingsmaatje te hebben, die mij wat kan leren en andersom natuurlijk ook. Of bijvoorbeeld elkaar helpen klaarstomen voor een aankomende wedstrijd. Mensen met dezelfde interesses en hobby's vinden is in de vechtsport buiten de sportschool om erg moeilijk.


Er zijn initiatieven geweest bij diverse forums om iets te organiseren waarbij personen die dit willen elkaar kunnen contacten. Wat mij opviel is dat er zeker interesse is van serieuze personen maar een bepaald type volk reageert agressief, snapt de bedoeling niet en maakt het onmogelijk.


Mijn idee is een besloten forum te beginnen waarbij inschrijvers gescreend worden (bewijs van inschrijving bij een sportschool bijvoorbeeld), een duidelijke motivatie laten insturen, en een kleine jaarlijkse bijdrage vragen om deel te kunnen nemen. Dit niet voor het geld maar om niet serieus geïnteresseerden uit te sluiten. (en membership zeg maar) Ook kan er van elke gemaakte afspraak een korte review gepost worden over de opgedane ervaringen met de sparringpartner. Mocht het niet goed bevallen zijn kan dit gemeld worden bij de forumbeheerder kan die persoon meteen verwijderd worden.


Hoe denken jullie over dit idee, en zouden jullie (mits heel goed uitgewerkt en een goede screening voor de leden) hier interesse in hebben? Graag jullie commentaar of een klikje op de poll hierboven.

Alvast bedankt voor de moeite!

Klassikl
03-10-2013, 21:44
Ik snap het niet helemaal maar dat ligt vast aan mij. Een forum voor mensen die andere vechtsport(-geïnteresseerden) in het echt willen ontmoeten? Qua trainingspartners zoeken, deze heb je toch in principe zat op de sportschool?

Pansier
04-10-2013, 13:34
Ik snap het niet helemaal maar dat ligt vast aan mij. Een forum voor mensen die andere vechtsport(-geïnteresseerden) in het echt willen ontmoeten? Qua trainingspartners zoeken, deze heb je toch in principe zat op de sportschool?

Dat is zeer zeker niet overal het geval. Zo is het voor bepaalde jeugd talentjes erg moeilijk een geschikte sparringspartner van ong. dezelfde leeftijd en gewicht te vinden.

Voor mij persoonlijk hoeft het er niet perse te komen, wil je dan dat ik nee stem, of de enquete gewoon niet invul?

hankmoody
06-10-2013, 16:19
Mooie manier op geld te verdienen, dat wel. Maar je kan hier ook op het forum zeggen ik ben blablabla en ik zoek een trainingsmaatje in Rotterdam ofso.