PDA

View Full Version : reisadvies overheid



deco'o
15-10-2013, 19:34
De overheid heeft reisadvies naar alle landen online staan, erg interessant om ooit door te gaan. Vooral erg grappig, omdat de overheid op moet passen met bewoordingen en je dus veel understatements krijgt.
Valt me ook op dat er maar heel weinig landen echt veilig zijn. Hebben jullie bijvoorbeeld ervaring met landen in Latijns-Amerika ofzo.

Bv. Mexico
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/mexico
Altijd handige tips zoals:
- Alle niet-essentiële reizen naar bepaalde gebieden worden ontraden, te weten naar de stad Ciudad Juárez
- Er is in Mexico sprake van geweld tussen drugskartels onderling en met de politie en het leger, waarbij ook burgers het slachtoffer kunnen worden.
- In grote steden kunt u het slachtoffer worden van berovingen. Het aantal berovingen in het openbaar vervoer en op busstations in Mexico-stad is aanzienlijk.
- Het komt regelmatig voor dat reizigers beroofd worden, die kort daarvoor geld hebben gewisseld en/of via pintransacties geld hebben opgenomen.
etc.

hypergiant
15-10-2013, 22:06
Een collega van me is 4 jaar gestationeerd geweest is Mexico stad, van wat ik ervan heb begrepen valt het wel mee. Er gebeuren wel dagelijks berovingen en ontvoeringen maar dr wonen ook 20 milioen mensen. Dat openbaar vervoer onveilig is wil ik best geloven. Die cartel oorlog is gewoon bizar, maar er gaat ook heel veel geld in om. Er is in Mexico volgens mij ook een soort cultuur en en misdaad kloof tussen noord en zuid.

Caracas schijnt wel de moordhoofdstad van de wereld te zijn.