PDA

View Full Version : Syriëganger Hakim B. van KB Arnhem opgepakt



RedDawn
22-10-2013, 08:00
Fijn volk!


Bron: Nieuwsuur

Op verzoek van Nederland heeft de Duitse politie twee mannen uit Arnhem aangehouden. Volgens justitie zouden de twee naar Syrië hebben willen afreizen. De mannen werden half augustus in het Duitse Kleef aangehouden in een huurauto vol met gevechtskleding, contant geld, nieuwe iPhones en simkaarten.

Oudere broer

Uit documenten van justitie, in handen van Nieuwsuur, blijkt dat in ieder geval één van de mannen een oudere broer heeft, die al eerder naar Syrië is afgereisd. Ook van de tweede verdachte, zo zeggen buurtbewoners, zou een oudere broer in Syrië zijn.

De eerste aangehouden persoon is de 26-jarige Mohamed el A. uit de Arnhemse wijk Presikhaaf. Volgens een ambtsbericht van de geheime dienst Aivd zou hij contact hebben gehad met zijn oudere broer die in Syrië. Hij wilde ook zijn minderjarige halfbroertje naar Syrië meenemen. Maar de politie greep in, en plaatste de jongen onder toezicht van de kinderbescherming.
Verbijsterd

De tweede aangehouden man is de 21-jarige Hakim B. uit de wijk Malburgen in Arnhem is een fanatiek kickbokser. Hij staat te boek als voorbeeld van een goed ingeburgerde Marokkaanse Nederlander en werkt met gehandicapten en jongeren, en deed mee aan een vrijwilligersproject.

Eigenaar Fred Royers van Kickboxing Arnhem is verbijsterd over de aanhouding van zijn pupil. "Als er iemand is van wie ik dit niet zou verwachten, dan is dat Hakim", aldus Royers vanavond in Nieuwsuur.
Zorgelijk

Veel Nederlandse jongeren die naar Syrië zijn vertrokken voor de jihad, komen uit Den Haag. Edwin Bakker, hoogleraar terrorisme aan de Universiteit van Leiden, vindt het zorgelijk dat nu blijkbaar ook jongens uit Arnhem naar het oorlogsgebied vertrekken.

De gemeente Arnhem vindt het een landelijke probleem, waarmee een aantal gemeenten te maken heeft. "Het heeft onze nadrukkelijke aandacht. We praten er over met andere gemeenten, het ministerie, het openbaar ministerie en de politie om signalen zo snel mogelijk op te pakken', aldus een woordvoerster. "We doen er met onze netwerkpartners alles aan om de signalen op te vangen en in beeld te brengen."
Ervaring opdoen

Deskundigen waarschuwen dat jongeren die aan de strijd in Syrië meedoen geradicaliseerd kunnen terugkeren in Nederland, met alle gevolgen van dien. De AIVD waarschuwt al jaren voor de gevaren van jihadisten, die ervaring opdoen in conflicten overal ter wereld.
Gevechtskleding

Justitie-documenten in het bezit van Nieuwsuur melden nog een derde inval in een Arnhemse woning, waarbij in een kelderbox een rugzak met gevechtskleding werd gevonden. "Kennelijk bestemd voor een derde uitreizende persoon", zo is te lezen.
Uitspraak

Eind november vorig jaar werden in Rotterdam drie mannen opgepakt, die volgens justitie ook van plan waren naar Syrië af te reizen voor de jihad. De hoofdverdachte, een 24-jarige man van Iraakse afkomst, overwoog om een aanslag in België te plegen. Aanstaande woensdag doet de rechter uitspraak in deze zaak.

Vragen en/of opmerkingen? Mail: [email protected] en/of [email protected]

Leventdepevent
22-10-2013, 08:35
wat bezielt iemand van 21 om daarheen te willen?

Kemal
22-10-2013, 08:48
Ik snap idd de aanleiding om daarheen te gaan/willen/moeten ook niet.

RedDawn
22-10-2013, 08:56
wat bezielt iemand van 21 om daarheen te willen?


Ze denken daar hun geloof te verdedigen door anders-gelovigen, als alevieten, sjiieten, christenen en druzen, te bestrijden. Goed dat ze gepakt zijn, maar het is maar een druppel op de gloeiende plaat.

Brainthief
22-10-2013, 08:58
Ik denk voor spanning, avontuur, onrechtvaardigheidsgevoel, gevoel van verbinding met de mensen daaro. En natuurlijk indoctrinatie. Net echt anders dan ons eigen leger. Defensie maakt gebruik van soortgelijke taktieken om zieltjes te winnen.

Willem033
22-10-2013, 09:11
Als ze graag voor der raap willen worden geschoten, laat ze lekker gaan dan.

Mattie73
22-10-2013, 09:37
Ik snap idd de aanleiding om daarheen te gaan/willen/moeten ook niet.

De aanleiding dat mensen daar naar toe willen om te helpen: is dat die smerige Assad al jaren systematisch zijn volk kan uitmoorden (meer dan 100000 officiele doden tot nu toe) en heel de wereld kijkt er naar en doet niets. DAAROM willen sommige mensen daar naartoe.

En voor de mensen die beweren dat dit conflict over godsdiesnt gaat, die hebben er niets van begrepen. De opstand tegen Assad begon op een vreedzame manier door mensen die als enige eis hadden "eerlijke democratische verzkiezingen". Maar dat was teveel gevraagd voor dictator Assad en hij besloot met scherp op die mensen te gaan schieten waardoor het hek van de dam was.

Leventdepevent
22-10-2013, 09:51
Ze denken daar hun geloof te verdedigen door anders-gelovigen, als alevieten, sjiieten, christenen en druzen, te bestrijden. Goed dat ze gepakt zijn, maar het is maar een druppel op de gloeiende plaat.
inderdaad ja ze "denken" het geloof te verdedigen. een getraind beroepsleger heeft het daar nog moeilijk, kijk de laatste jaren maar naar iraq,afganistan....laat staan zo''n joch van 21.

Turboknecht
22-10-2013, 09:56
En voor de mensen die beweren dat dit conflict over godsdiesnt gaat, die hebben er niets van begrepen.

Tegenwoordig wordt daar wel degelijk een religieuze strijd gevochten. Het aantal radicalen is enorm toegenomen. Het is niet meer dezelfde strijd als van een paar jaar terug.

En denk maar niet dat je er een verschil kunt maken als je daarheen gaat. Je komt in een hele smerige wereld terecht. Het beste blijf je er zo ver mogelijk vandaan.

mario the count
22-10-2013, 10:04
Dat ze er heen gaan zonder ervaring,training of fatsoenlijke leiding is al erg maar nog erger is, hoe komen ze terug?. En zoals in het artikel is aangegeven is de kans op radicalisering van jongens die daar heen gaan groot.

Mattie73
22-10-2013, 10:09
http://news.fightstartv.com/wp-content/uploads/09-Erwin-van-der-Belt-vs-Hakim-Boulahdida.jpg

Mattie73
22-10-2013, 10:20
Dat ze er heen gaan zonder ervaring,training of .

Fred Royers traint zijn pupillen erg goed hoor ;)

Triangleman
22-10-2013, 10:35
Het is de plicht van elke goede moslim is om de moslimgemeenschap wereldwijd bij te staan in de jihad.

Een heilige oorlog voeren voor een religie, dat heeft wel degelijk met godsdienst te maken.

mario the count
22-10-2013, 10:43
Fred Royers traint zijn pupillen erg goed hoor ;)

Geloof mij maar, op zulke plekken heb je weinig aan je opstoot, hoek en je lowkick ;)

mario the count
22-10-2013, 10:44
Het is de plicht van elke goede moslim is om de moslimgemeenschap wereldwijd bij te staan in de jihad.

Een heilige oorlog voeren voor een religie, dat heeft wel degelijk met godsdienst te maken.
Ik ben blij dat de goede moslims die ik ken zich eigen niet verplicht voelen om te gaan helpen daar.

blackadder
22-10-2013, 10:46
En weer eens een 'kickbokser'. *zucht*

Leventdepevent
22-10-2013, 10:49
Het is de plicht van elke goede moslim is om de moslimgemeenschap wereldwijd bij te staan in de jihad.

Een heilige oorlog voeren voor een religie, dat heeft wel degelijk met godsdienst te maken.
dan ben ik maar geen goede moslim, ik zeg ze zoeken het daar maar uit

sterrenkijker
22-10-2013, 11:12
Het is de plicht van elke goede moslim is om de moslimgemeenschap wereldwijd bij te staan in de jihad.

Een heilige oorlog voeren voor een religie, dat heeft wel degelijk met godsdienst te maken.

Precies, dit dacht ik dus ook

bami112
22-10-2013, 11:13
Geloof mij maar, op zulke plekken heb je weinig aan je opstoot, hoek en je lowkick ;)

hij bedoelt denk ik dat fredje zijn puppillen zo goed traint, dat ze klaar zijn om te strijden op oorlogspad letterlijk en figuurlijk hahaha. KB Arnhem is de NLse terrorist training base ;) ;) (is natuurlijk een geintje he dat snapt iedereen wel)

Brainthief
22-10-2013, 15:00
Jammere van die jihadstrijders is dat er nogal veel moslims door hun daden sterven. Maar dat zullen dan wel geen goede moslims zijn of moslims die getest worden door god. Dat zou ook nog kunnen natuurlijk. Ff checken of ze echt vroom zijn...

king
22-10-2013, 15:18
Als ze graag voor der raap willen worden geschoten, laat ze lekker gaan dan.

Het probleem is dat sommige ook nog terugkomen....

Zou me niet verbazen als een van die gasten, na terugkomst, zichzelf hier ergens in een winkelcentrum opblaast.

Richelieu
22-10-2013, 16:32
Het is de plicht van elke goede moslim is om de moslimgemeenschap wereldwijd bij te staan in de jihad.

Een heilige oorlog voeren voor een religie, dat heeft wel degelijk met godsdienst te maken.

"Plicht" of een interpretatie van....... ;)

blackadder
22-10-2013, 16:37
Het probleem is dat sommige ook nog terugkomen....
Een veel groter probleem is vind ik dat men ze terug LAAT komen.

Westpaw
22-10-2013, 16:38
De aanleiding dat mensen daar naar toe willen om te helpen: is dat die smerige Assad al jaren systematisch zijn volk kan uitmoorden (meer dan 100000 officiele doden tot nu toe) en heel de wereld kijkt er naar en doet niets. DAAROM willen sommige mensen daar naartoe.

En voor de mensen die beweren dat dit conflict over godsdiesnt gaat, die hebben er niets van begrepen. De opstand tegen Assad begon op een vreedzame manier door mensen die als enige eis hadden "eerlijke democratische verzkiezingen". Maar dat was teveel gevraagd voor dictator Assad en hij besloot met scherp op die mensen te gaan schieten waardoor het hek van de dam was.
Als je je in de luren laat leggen door propaganda dan kan je uitkomen op die mening ja.
Ik denk dat dit verhaal veel aannemelijker is:
The Syrian War - What You're Not Being Told http://www.youtube.com/watch?v=dkamZg68jpk#t=184

Pride_187
22-10-2013, 16:43
Ga met z'n allen, ga, alsjeblieft, ga. Eigenlijk zouden we ze allemaal 100 euro p.p. zakgeld mee moeten geven. Denk dat het nederlandse straatbeeld daar aardig van opknapt. Ga maar lekker aan meneer Assad en Poetin vertellen hoe het zit daar. Veel succes!!! En blijven strijden he, tot je in het paradijs bent! Komt alles helemaal goed! Doei!

Richelieu
22-10-2013, 16:48
Even naar offtopic

ARMENIA
23-10-2013, 12:27
Ga met z'n allen, ga, alsjeblieft, ga. Eigenlijk zouden we ze allemaal 100 euro p.p. zakgeld mee moeten geven. Denk dat het nederlandse straatbeeld daar aardig van opknapt. Ga maar lekker aan meneer Assad en Poetin vertellen hoe het zit daar. Veel succes!!! En blijven strijden he, tot je in het paradijs bent! Komt alles helemaal goed! Doei!

Eigenlijk moet nl zulke jongens stimuleren om te gaan he, zijn ze ook gelijk af van het marokkanenprobleem.

blade
23-10-2013, 13:29
Eigenlijk moet nl zulke jongens stimuleren om te gaan he, zijn ze ook gelijk af van het marokkanenprobleem.


het probleem is dat deze jongens helemaal geen probleem waren

ARMENIA
23-10-2013, 13:36
Bedoel je het Marokkanenprobleem?


het probleem is dat deze jongens helemaal geen probleem waren

RedDawn
23-10-2013, 13:37
Legt 100 euro in de pot. ;)

blade
23-10-2013, 13:43
Bedoel je het Marokkanenprobleem?


nee over het algemeen dit had niemand verwacht van die gasten

RedDawn
23-10-2013, 14:16
nee over het algemeen dit had niemand verwacht van die gasten

Behalve dan dat hun broers al in Syrië zaten.

blade
23-10-2013, 14:23
Behalve dan dat hun broers al in Syrië zaten.


tja dat wil niks zeggen als ik het zelfde had gedaan als mijn broer had ik veel alimentatie moeten betalen:lol:

mario the count
23-10-2013, 20:42
hij bedoelt denk ik dat fredje zijn puppillen zo goed traint, dat ze klaar zijn om te strijden op oorlogspad letterlijk en figuurlijk hahaha. KB Arnhem is de NLse terrorist training base ;) ;) (is natuurlijk een geintje he dat snapt iedereen wel)
Ik denk dat iedereen dat wel snapt ja:D

tyson19
23-10-2013, 21:05
Het is de plicht van elke goede moslim is om de moslimgemeenschap wereldwijd bij te staan in de jihad.

Een heilige oorlog voeren voor een religie, dat heeft wel degelijk met godsdienst te maken.

Vriend, leer eerst islam goed voor dat je uitspraak doet over religie. Door lui van jouw soort(dom, onnozel, ongeletterd, geen gevoel voor nuance, naief, moslim zijn zonder te lezen over islam, e.d.) komen jongeren in een land terecht waar ze helemaal niets te zoeken hebben.

Even ter duidelijkheid.
De profeet(vzmh) is geen anarchist. De moslims in Syrie kwamen in opstand. Was de profeet een opstandeling/anarchist? Nee, hij vertrok zelfs uit Mekka omdat die daar niet veilig was. Koos niet voor anarchie, absoluut niet. Pas toen hij na zijn vertrek daar met de metgezellen ook aangevallen werd. Kwam de strijd van Badr op gang. Dus, de slag van Badr is een vorm van Jihad, iets wat uit zelfverdediging werd gedaan. Dat is niet zo iets als in opstand komen terwijl je brood, water, huis, warmte, werk, etc. hebt en dan uit domheid gaan vechten.

Ik ben Allah niet, een ding kan ik jou wel garanderen. Die mensen die daar gaan om te vechten, gaan die denk jij naar paradijs als ze sterven? Nogmaals, ik ben niet de meest rechtvaardige, enkel, laat mij toch dit vertellen aan jou. Voor die opstand was er in Syrie vrede, rust, eten, medicijnen, huisvesting, etc. voor iedereen. En nu? Wat is er van dat land overgebleven? Iedereen die daar vecht is (mede)verantwoordelijk voor de ellendige situatie waar kinderen, (verkrachtte) vrouwen, zieke ouderen, etc. nu in verkeren.

Ga mij aub niet vertellen dat het plicht van iedere moslim is. Het plicht van iedere moslim is kennis opdoen, verstandig zijn en vooral zijn rationaliteit gebruiken i.p.v. kip zonder kop temparement. Ga eerst terug naar school, ga leren lezen->daarna denken-> daarna diep denken en weer lezen. Dan pas mag je uitspraak doen, misschien dat je dan iets zinnigs uitkraamt.

vredevolle groet

blackadder
23-10-2013, 21:20
Kwam de strijd van Badr op gang. Dus, de slag van Badr is een vorm van Jihad, iets wat uit zelfverdediging werd gedaan.
WTF??? :scratch:

mario the count
23-10-2013, 23:22
Vriend, leer eerst islam goed voor dat je uitspraak doet over religie. Door lui van jouw soort(dom, onnozel, ongeletterd, geen gevoel voor nuance, naief, moslim zijn zonder te lezen over islam, e.d.) komen jongeren in een land terecht waar ze helemaal niets te zoeken hebben.

Even ter duidelijkheid.
De profeet(vzmh) is geen anarchist. De moslims in Syrie kwamen in opstand. Was de profeet een opstandeling/anarchist? Nee, hij vertrok zelfs uit Mekka omdat die daar niet veilig was. Koos niet voor anarchie, absoluut niet. Pas toen hij na zijn vertrek daar met de metgezellen ook aangevallen werd. Kwam de strijd van Badr op gang. Dus, de slag van Badr is een vorm van Jihad, iets wat uit zelfverdediging werd gedaan. Dat is niet zo iets als in opstand komen terwijl je brood, water, huis, warmte, werk, etc. hebt en dan uit domheid gaan vechten.

Ik ben Allah niet, een ding kan ik jou wel garanderen. Die mensen die daar gaan om te vechten, gaan die denk jij naar paradijs als ze sterven? Nogmaals, ik ben niet de meest rechtvaardige, enkel, laat mij toch dit vertellen aan jou. Voor die opstand was er in Syrie vrede, rust, eten, medicijnen, huisvesting, etc. voor iedereen. En nu? Wat is er van dat land overgebleven? Iedereen die daar vecht is (mede)verantwoordelijk voor de ellendige situatie waar kinderen, (verkrachtte) vrouwen, zieke ouderen, etc. nu in verkeren.

Ga mij aub niet vertellen dat het plicht van iedere moslim is. Het plicht van iedere moslim is kennis opdoen, verstandig zijn en vooral zijn rationaliteit gebruiken i.p.v. kip zonder kop temparement. Ga eerst terug naar school, ga leren lezen->daarna denken-> daarna diep denken en weer lezen. Dan pas mag je uitspraak doen, misschien dat je dan iets zinnigs uitkraamt.

vredevolle groet

Ik ben niet gelovig, maar denk dat je het zo heel mooi verwoord hebt. Dikke +1

RedDawn
30-10-2013, 19:25
Moet je de reacties lezen op kickbox.nl, lijkt wel terrorist.nl:

http://forums.kickbox.nl/showthread.php?38642-Arnhemse-Syri%EBgangers-Hakim-B.-(KB-Arnhem)-opgepakt&p=404788#post404788

mario the count
30-10-2013, 19:36
Moet je de reacties lezen op kickbox.nl, lijkt wel terrorist.nl:

http://forums.kickbox.nl/showthread.php?38642-Arnhemse-Syri%EBgangers-Hakim-B.-(KB-Arnhem)-opgepakt&p=404788#post404788
Die lui sporen niet. Dat zijn echt van die typische jonge moslim mannetjes die denken dat daar in de naam van hun geloof gevochten wordt. Die gasten zien zo een romantisch plaatje waarin ze alle slechterikken te pakken nemen, maar beseffen niet wat de rebellen daar aanrichten. Die mannetjes die dit stoer vinden schijten waarschijnlijk hele peeen als ze daar beschoten worden.

En voordat iemand mijn bericht opvat als een belediging naar Moslims, zo is het niet bedoelt dus niet huilen.

blackadder
31-10-2013, 04:02
Moet je de reacties lezen op kickbox.nl, lijkt wel terrorist.nl:

http://forums.kickbox.nl/showthread.php?38642-Arnhemse-Syri%EBgangers-Hakim-B.-(KB-Arnhem)-opgepakt&p=404788#post404788
Wat een idioten. Maar ja. Kijk er niet van op. Toen Badr die overtreding beging tegen Remy ging het er al net zo aan toe daar. Je kon alles zeggen wat je wou over die 'laffe zwarte'. Maar als men vond dat Badr fout zat werd je er gelijk afgeknikkerd omdat dat 'racistisch' was.

MB667
31-10-2013, 08:35
Ik snap het eigenlijk niet, iedereen is er op tegen dat ze daar naar toe gaan, maar waarom?
We waren eerst allemaal van mening dat Amerika daar in moest grijpen om een dictatuur te stoppen die hun eigen mensen aanvalt. Dat is dus niet gebeurd. Meneer Assad mag niet meer zijn eigen chemische wapens gebruiken, maar hij mag wel nog bommen gooien etc waardoor kinderen en vrouwen sterven. Deze mensen uit nederland en belgie vechten, of het nu wel of niet te maken heeft met religie, tegen het onrecht waar Assad mee bezig is, tegen zijn eigen volk. Wat is daar fout aan? Zij proberen (ook al helpt het helemaal niets omdat ze niet kunnen vechten) tenminste iets te doen tegen de dictator. Het westen helpt de burgers in Syrie namelijk helemaal niet. Dat ze daar traumas oplopen en soms domme dingen gaan doen, dat geloof ik wel, maar dat is soms ook met een nederlandse of amerikaanse soldaat die naar een oorlogsgebied gaat. Die doen daar ook soms dingen, die ze van te voren nooit gedaan zouden hebben, of ze komen terug met een trauma, waardoor ze mensen in hun omgeving pijn doen, maar door oorlog gaat men gekke dingen doen, dat is eenmaal zo.

Wat is het verschil tussen een soldaat, die er betaald voor krijgt, om in een oorlogsgebied te gaan werken, of een jihadstrijder, die voor zijn geloof tegen onrecht in Syrie vecht?

Peace en love ;)

RedDawn
31-10-2013, 09:11
Ik snap het eigenlijk niet, iedereen is er op tegen dat ze daar naar toe gaan, maar waarom?
We waren eerst allemaal van mening dat Amerika daar in moest grijpen om een dictatuur te stoppen die hun eigen mensen aanvalt. Dat is dus niet gebeurd. Meneer Assad mag niet meer zijn eigen chemische wapens gebruiken, maar hij mag wel nog bommen gooien etc waardoor kinderen en vrouwen sterven. Deze mensen uit nederland en belgie vechten, of het nu wel of niet te maken heeft met religie, tegen het onrecht waar Assad mee bezig is, tegen zijn eigen volk. Wat is daar fout aan? Zij proberen (ook al helpt het helemaal niets omdat ze niet kunnen vechten) tenminste iets te doen tegen de dictator. Het westen helpt de burgers in Syrie namelijk helemaal niet. Dat ze daar traumas oplopen en soms domme dingen gaan doen, dat geloof ik wel, maar dat is soms ook met een nederlandse of amerikaanse soldaat die naar een oorlogsgebied gaat. Die doen daar ook soms dingen, die ze van te voren nooit gedaan zouden hebben, of ze komen terug met een trauma, waardoor ze mensen in hun omgeving pijn doen, maar door oorlog gaat men gekke dingen doen, dat is eenmaal zo.

Wat is het verschil tussen een soldaat, die er betaald voor krijgt, om in een oorlogsgebied te gaan werken, of een jihadstrijder, die voor zijn geloof tegen onrecht in Syrie vecht?

Peace en love ;)

Lees je wel een krant of kijk je wel Tv? De oorlog die nu aan de gang is in Syrië is al lang niet meer een strijd tussen een dictator en geweldloze demonstranten, als het dat al ooit geweest is.

De opstandelingen bestaan voor het overgrote deel uit terroristen van Al Nusru en andere aanverwante islamitische terreurbewegingen. Ze komen niet eens uit Syrië, maar uit het buitenland. Ze worden gesteund door Qatar, Saoedi Arabië en Turkije vanwege economische belangen (aanleggen van een oliepijpleiding) en religieuze overwegingen (het verkleinen van de invloed van sjiieten en alevieten in het Midden-Oosten). Israël en VS gaan hiermee in mee omdat Assad een bondgenoot is van Hezbollah.

Het doel van deze terroristen is het vestigen van een islamitische staat en het verdrijven van alle alevieten, christenen, sjiieten en druzen uit Syrië. Ze maken zich schuldig aan grove oorlogsmisdaden als het verkrachten van vrouwen, onthoofdingen, gedwongen bekeringen, het martelen en doden van gevangenen en het plegen van zelfmoordaanslagen op burgerdoelen.

Voor de gifgasaanval is nooit enig concreet bewijs geweest dat hier Assad achter zit. Ook is heel toevallig dat bij deze aanval alleen burgers zijn omgekomen en geen enkele jihad strijder. Er komen steeds meer aanwijzingen aan het licht dat de geheime dienst van Saoedi Arabië er een hand in heeft gehad.

RedDawn
31-10-2013, 09:15
En bovendien vormen die in jouw ogen idealistische jongeren een enorm veiligheidsgevaar als ze weer terug keren naar Nederland. Denk je nu echt dat als ze daar tot de meest verschrikkelijke dingen in staat zijn (zie onderstaand nieuwsbericht) ze hier weer netjes hun leven oppakken? Mohammed B. zal een lachertje blijken te zijn in vergelijking met dit soort zwaar gestoorde figuren.

Van nu.nl:

Belgische jihadisten minstens dertig vrouwen verkracht en vermoord

Afgeluisterde telefoongesprekken door de Belgische staatsveiligheid halen alle twijfels weg: de tientallen Belgische jihadisten in Syrië maken zich op grote schaal schuldig aan oorlogsmisdaden

De Belgische takfiri mochten allen ‘iemand de keel oversnijden’. Een veertigtal Belgische jihadisten met als leider de 22-jarige Houssien Elouassaki uit Vilvoorde begaan de gruwelijkste oorlogsmisdaden, die men zich maar kan inbeelden.


“Onthoofding, verkrachting en moord zijn geen misdaad”

De beelden van een oudere man, die met een bot mes werd onthoofd door Vlaams en Franssprekende Belgen van Arabische origine, vormen slechts het topje van de ijsberg. In de omgeving van de luxe villa in Aleppo, waar ze vertoeven, maakten Belgische rebellen zich schuldig aan de verkrachting en moord op dertig vrouwen. Onthoofding, verkrachting en moord zien deze takfiri niet als een misdaad indien het slachtoffer sjiiet, alawiet, christen of seculier is.

mario the count
31-10-2013, 09:24
Ik snap het eigenlijk niet, iedereen is er op tegen dat ze daar naar toe gaan, maar waarom?
We waren eerst allemaal van mening dat Amerika daar in moest grijpen om een dictatuur te stoppen die hun eigen mensen aanvalt. Dat is dus niet gebeurd. Meneer Assad mag niet meer zijn eigen chemische wapens gebruiken, maar hij mag wel nog bommen gooien etc waardoor kinderen en vrouwen sterven. Deze mensen uit nederland en belgie vechten, of het nu wel of niet te maken heeft met religie, tegen het onrecht waar Assad mee bezig is, tegen zijn eigen volk. Wat is daar fout aan? Zij proberen (ook al helpt het helemaal niets omdat ze niet kunnen vechten) tenminste iets te doen tegen de dictator. Het westen helpt de burgers in Syrie namelijk helemaal niet. Dat ze daar traumas oplopen en soms domme dingen gaan doen, dat geloof ik wel, maar dat is soms ook met een nederlandse of amerikaanse soldaat die naar een oorlogsgebied gaat. Die doen daar ook soms dingen, die ze van te voren nooit gedaan zouden hebben, of ze komen terug met een trauma, waardoor ze mensen in hun omgeving pijn doen, maar door oorlog gaat men gekke dingen doen, dat is eenmaal zo.

Wat is het verschil tussen een soldaat, die er betaald voor krijgt, om in een oorlogsgebied te gaan werken, of een jihadstrijder, die voor zijn geloof tegen onrecht in Syrie vecht?

Peace en love ;)

Er is een groot verschil tussen een getrainde militair waar toezicht op gehouden wordt en die leiding krijgt op een missie, of een jonge gast zonder training die daar alles kan flikken wat hij wilt zonder dat er een haan naar kraait. Ook krijgt die jonge gast geen begeleiding terug de maatschappij in. Daar ben je een held als je iemand zn keel door snijd van de "vijand".

Verder is het zoals reddawn zegt niet zo zwart wit als "Assad is slecht en de rebellen zijn goed". Ik ga Assad niet goed praten want die vent heeft heel wat doden op zijn geweten, maar de rebellen hebben dat net zo goed. Die vermoorden ook aanhangers van Assad die niet eens vechten.

Sadix
31-10-2013, 11:17
Ik snap het eigenlijk niet, iedereen is er op tegen dat ze daar naar toe gaan, maar waarom?
We waren eerst allemaal van mening dat Amerika daar in moest grijpen om een dictatuur te stoppen die hun eigen mensen aanvalt. Dat is dus niet gebeurd. Meneer Assad mag niet meer zijn eigen chemische wapens gebruiken, maar hij mag wel nog bommen gooien etc waardoor kinderen en vrouwen sterven. Deze mensen uit nederland en belgie vechten, of het nu wel of niet te maken heeft met religie, tegen het onrecht waar Assad mee bezig is, tegen zijn eigen volk. Wat is daar fout aan? Zij proberen (ook al helpt het helemaal niets omdat ze niet kunnen vechten) tenminste iets te doen tegen de dictator. Het westen helpt de burgers in Syrie namelijk helemaal niet. Dat ze daar traumas oplopen en soms domme dingen gaan doen, dat geloof ik wel, maar dat is soms ook met een nederlandse of amerikaanse soldaat die naar een oorlogsgebied gaat. Die doen daar ook soms dingen, die ze van te voren nooit gedaan zouden hebben, of ze komen terug met een trauma, waardoor ze mensen in hun omgeving pijn doen, maar door oorlog gaat men gekke dingen doen, dat is eenmaal zo.

Wat is het verschil tussen een soldaat, die er betaald voor krijgt, om in een oorlogsgebied te gaan werken, of een jihadstrijder, die voor zijn geloof tegen onrecht in Syrie vecht?

Peace en love ;)

Ik kan je als Koerd, die dus heel dichtbij deze kwestie staat omdat er familie van mij in syrie woont ook. De koerden worden daar constant aangevallen door el Nusra en nog tal van dat soort groeperingen. Het zijn geen syriers maar bloed dorstige emirs die 3000 dollar per maand betaald krijgen om daar te komen vechten.

Heb je enig idee wat de jongens die uit belgie gingen daar nu aan het doen zijn? Als jij een jihad denkt, denk je aan het geromantiseerde beeld van het vechten voor ons geloof. De Jihad daar staat voornamelijk uit het ontvoeren van mensen, verkrachten van vrouwen, het doden van kinderen en kelen opensnijden. Het is te ziek voor woorden wat daar allemaal gebeurt.

Die groeperingen hebben ook oorlog nog met de Free syria army. FSA wilt hun ook niet hebben, die mannen komen niet uit dat land, hebben niks met syrie maar moorden wel alles dat in syrie beweegt. Dat is geen Jihad. Hoe kan je iets een Jihad noemen als je als Soennie, andere soennies hun keel door snijdt omdat ze niet in jou leger zitten. Waar slaat dat op?

Ik kan je zeggen, als Assad een monster is, zijn hun minimaal net zo grote monsters. Er is nog maar weinig menselijkheid over gebleven in syrie.

RedDawn
31-10-2013, 12:11
Ik kan je als Koerd, die dus heel dichtbij deze kwestie staat omdat er familie van mij in syrie woont ook. De koerden worden daar constant aangevallen door el Nusra en nog tal van dat soort groeperingen. Het zijn geen syriers maar bloed dorstige emirs die 3000 dollar per maand betaald krijgen om daar te komen vechten.

Heb je enig idee wat de jongens die uit belgie gingen daar nu aan het doen zijn? Als jij een jihad denkt, denk je aan het geromantiseerde beeld van het vechten voor ons geloof. De Jihad daar staat voornamelijk uit het ontvoeren van mensen, verkrachten van vrouwen, het doden van kinderen en kelen opensnijden. Het is te ziek voor woorden wat daar allemaal gebeurt.

Die groeperingen hebben ook oorlog nog met de Free syria army. FSA wilt hun ook niet hebben, die mannen komen niet uit dat land, hebben niks met syrie maar moorden wel alles dat in syrie beweegt. Dat is geen Jihad. Hoe kan je iets een Jihad noemen als je als Soennie, andere soennies hun keel door snijdt omdat ze niet in jou leger zitten. Waar slaat dat op?

Ik kan je zeggen, als Assad een monster is, zijn hun minimaal net zo grote monsters. Er is nog maar weinig menselijkheid over gebleven in syrie.

Hej, ik ben het een keer eens met Sadix. ;) Gelukkig boekt de YPG nu ook successen tegen Al Nusra.

mario the count
31-10-2013, 12:40
Ik kan je als Koerd, die dus heel dichtbij deze kwestie staat omdat er familie van mij in syrie woont ook. De koerden worden daar constant aangevallen door el Nusra en nog tal van dat soort groeperingen. Het zijn geen syriers maar bloed dorstige emirs die 3000 dollar per maand betaald krijgen om daar te komen vechten.

Heb je enig idee wat de jongens die uit belgie gingen daar nu aan het doen zijn? Als jij een jihad denkt, denk je aan het geromantiseerde beeld van het vechten voor ons geloof. De Jihad daar staat voornamelijk uit het ontvoeren van mensen, verkrachten van vrouwen, het doden van kinderen en kelen opensnijden. Het is te ziek voor woorden wat daar allemaal gebeurt.

Die groeperingen hebben ook oorlog nog met de Free syria army. FSA wilt hun ook niet hebben, die mannen komen niet uit dat land, hebben niks met syrie maar moorden wel alles dat in syrie beweegt. Dat is geen Jihad. Hoe kan je iets een Jihad noemen als je als Soennie, andere soennies hun keel door snijdt omdat ze niet in jou leger zitten. Waar slaat dat op?

Ik kan je zeggen, als Assad een monster is, zijn hun minimaal net zo grote monsters. Er is nog maar weinig menselijkheid over gebleven in syrie.

+1.

Sadix
31-10-2013, 16:12
Hej, ik ben het een keer eens met Sadix. ;) Gelukkig boekt de YPG nu ook successen tegen Al Nusra.

Ja YPG doet het inderdaad heel goed. Maar het blijft echt een nare oorlog.

e-type
31-10-2013, 19:11
Ik kan je als Koerd, die dus heel dichtbij deze kwestie staat omdat er familie van mij in syrie woont ook. De koerden worden daar constant aangevallen door el Nusra en nog tal van dat soort groeperingen. Het zijn geen syriers maar bloed dorstige emirs die 3000 dollar per maand betaald krijgen om daar te komen vechten.

Heb je enig idee wat de jongens die uit belgie gingen daar nu aan het doen zijn? Als jij een jihad denkt, denk je aan het geromantiseerde beeld van het vechten voor ons geloof. De Jihad daar staat voornamelijk uit het ontvoeren van mensen, verkrachten van vrouwen, het doden van kinderen en kelen opensnijden. Het is te ziek voor woorden wat daar allemaal gebeurt.

Die groeperingen hebben ook oorlog nog met de Free syria army. FSA wilt hun ook niet hebben, die mannen komen niet uit dat land, hebben niks met syrie maar moorden wel alles dat in syrie beweegt. Dat is geen Jihad. Hoe kan je iets een Jihad noemen als je als Soennie, andere soennies hun keel door snijdt omdat ze niet in jou leger zitten. Waar slaat dat op?

Ik kan je zeggen, als Assad een monster is, zijn hun minimaal net zo grote monsters. Er is nog maar weinig menselijkheid over gebleven in syrie.


Mooi gezegd. Hopelijk blijft je familie ongedeerd.