PDA

View Full Version : routeplanner



blade
08-01-2014, 10:24
heb een probleem ik zoek een goede routeplanner krijg van de gemeente waar ik woon reiskosten vergoeding die dien ik ook netjes in geen problemen mee gehad.maar nou zit er een andere pipo die zegt dat ik teveel kilometers reken en dat kan die zien aan de postcodes die voert die in met routnet en dan komt die op 13.5 heen en 13.5 terug ik vulde altijd 14 kilometer in dus een verschil van 1 kilometer maar nou toets ik bij de anwb route planner de postcodes dan kom ik op 14,9 kilometer uit:lol: dus eigelijk heb ik geld tegoed maar wat is nou een betrouwbare routeplanner?

Leventdepevent
08-01-2014, 10:42
hoe staat die routeplanner ingesteld dan, kun je niet kiezen uit snelle route,korte route,ecologische route enz ? toch raar dat het per routeplanner verschilt. dat had ik laatst met mn navigatie, ben het afgelopen jaar zeker 12x naar eindhoven gemoeten elke keer geeft ie dezelfde route aan op 1x na geeft ie een totaal andere route terwijl alles hetzelfde staat ingesteld....de bestemming staat zelfs in mn favorieten ?!?

Tony
08-01-2014, 11:06
google maps gebruiken

blade
08-01-2014, 11:17
google maps gebruiken



daar kom ik op 13,9 uit:lol:

blade
08-01-2014, 11:19
hoe staat die routeplanner ingesteld dan, kun je niet kiezen uit snelle route,korte route,ecologische route enz ? toch raar dat het per routeplanner verschilt. dat had ik laatst met mn navigatie, ben het afgelopen jaar zeker 12x naar eindhoven gemoeten elke keer geeft ie dezelfde route aan op 1x na geeft ie een totaal andere route terwijl alles hetzelfde staat ingesteld....de bestemming staat zelfs in mn favorieten ?!?

geef de snelste route in nooit geweten dat er zoveel verschil in zit btw bij die route shit

ArjanV
08-01-2014, 12:27
Die gaan toch uit van een postcode gebied...zo'n gebied kan best behoorlijk groot zijn..dan kan er toch ook verschil mogelijk zijn.
Bij mij op het werk kijken ze in ieder geval puur naar het postcodegebied,niet naar huisnummer....

blade
08-01-2014, 13:10
Die gaan toch uit van een postcode gebied...zo'n gebied kan best behoorlijk groot zijn..dan kan er toch ook verschil mogelijk zijn.
Bij mij op het werk kijken ze in ieder geval puur naar het postcodegebied,niet naar huisnummer....


nou gedaan wat jij zegt het postcodegebied en dan kom ik op 15 kilometer uit:lol: maar goed die pipo zoekt het maar uit wordt er morgen over terug gebeld ben benieuwd wat zijn verhaal is hij gebruikt routnet en ik de anwb daar zit een verschil tussen van anderhalve kilometer

Kemal
08-01-2014, 16:52
Ambtenaren gebruiken veelal routenet om kmgegevens te berekenen. Deze verschilt nogaleens met de "overige" routeplanners. Je zult gebonden zijn aan het geen waar hun mee meten ben ik bang.