PDA

View Full Version : Ketogeen dieet + trainen



Rverm
01-08-2014, 00:39
Een aantal dagen je koolhydraten enorm beperken brengt je lichaam uiteindelijk (waarschijnlijk) in Ketose, waardoor je lichaam sneller je vetten aanspreekt. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en in de combinatie met (hard) trainen? Uiteindelijk heb je toch wat suikers nodig om op sportgebied iets weg te zetten. Hoe lossen jullie dit op en wat voor koolhydraten nemen jullie uiteindelijk om toch iets aan suikers binnen te krijgen?

LightHeavyWeight
01-08-2014, 08:26
Een aantal dagen je koolhydraten enorm beperken brengt je lichaam uiteindelijk (waarschijnlijk) in Ketose, waardoor je lichaam sneller je vetten aanspreekt. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en in de combinatie met (hard) trainen? Uiteindelijk heb je toch wat suikers nodig om op sportgebied iets weg te zetten. Hoe lossen jullie dit op en wat voor koolhydraten nemen jullie uiteindelijk om toch iets aan suikers binnen te krijgen?

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten maar ik vind dat gezondheid altijd op de eerste plaats komt en dit dieet is voor zover ik weet een Atkins dieet waarin je ook het aantal eiwitten verlaagt en het de bedoeling is dat je ook amper fruit meer eet. Dat ga je dan natuurlijk weer aanvullen met synthetische vitamine. En how about het verbranden van spieren, dit is gewoon een crash dieet waarmee je de stofwisseling verneukt op de lange termijn.
Ik persoonlijk ben veel meer van een gematigd dieet. Een appel en een ei als tussenmaaltijd, aardappelen vervangen voor zoete aardappelen, extra groente, extra zilvervliesrijst i.p.v. witte pasta, advocado's eten als tussendoortje, geen sinaasappelsap maar gewoon sinaasappels met de vezels enz enz.
Met een goed uitgebalanceerd dieet houd je je suikerspiegel stabiel, heb je superveel energie en verbrand dat vet wel maar je spieren hebben wel energie nodig want die wil je houden neem ik aan.
http://www.amberalbarda.nl/ Ik heb een boek van haar gelezen waar stiekem tussen de wijvendingen veel nuttige info staat en vooral veel goede voedingscombo's.

Rverm
01-08-2014, 21:54
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten maar ik vind dat gezondheid altijd op de eerste plaats komt en dit dieet is voor zover ik weet een Atkins dieet waarin je ook het aantal eiwitten verlaagt en het de bedoeling is dat je ook amper fruit meer eet. Dat ga je dan natuurlijk weer aanvullen met synthetische vitamine. En how about het verbranden van spieren, dit is gewoon een crash dieet waarmee je de stofwisseling verneukt op de lange termijn.
Ik persoonlijk ben veel meer van een gematigd dieet. Een appel en een ei als tussenmaaltijd, aardappelen vervangen voor zoete aardappelen, extra groente, extra zilvervliesrijst i.p.v. witte pasta, advocado's eten als tussendoortje, geen sinaasappelsap maar gewoon sinaasappels met de vezels enz enz.
Met een goed uitgebalanceerd dieet houd je je suikerspiegel stabiel, heb je superveel energie en verbrand dat vet wel maar je spieren hebben wel energie nodig want die wil je houden neem ik aan.
http://www.amberalbarda.nl/ Ik heb een boek van haar gelezen waar stiekem tussen de wijvendingen veel nuttige info staat en vooral veel goede voedingscombo's.

Thanks voor je reactie. Ikzelf ga niet beginnen aan dit dieet. Ben er ook niet direct een voorstander van. Maar ik begeleid een aantal mensen op het gebied van sport en voeding, en ben dus bekend met de meeste voor en nadelen. Vroeg me vooral af hoe jullie de ervaring in combinatie met het sporten ervaren en hoe jullie dat oplossen.

Iggy
01-08-2014, 23:09
Ketogeen dieet is geen crash dieet. Je moet toch zorgen dat je met keto dieet op of net onder je dagelijkse behoefte komt. Heb het zelf niet geprobeerd en ben het ook niet van plan want denk dat ik vreselijk aan de schijt kom met al die vetten. Maat van mij heeft het wel gedaan en zei dat die de eerste twee weken verschrikkelijk sloom was en weinig energie had. Na die twee weken kreeg hij een boost van energie die hij tot het einde van zn keto bleef houden

LightHeavyWeight
02-08-2014, 11:46
Ketogeen dieet is geen crash dieet. Je moet toch zorgen dat je met keto dieet op of net onder je dagelijkse behoefte komt. Heb het zelf niet geprobeerd en ben het ook niet van plan want denk dat ik vreselijk aan de schijt kom met al die vetten. Maat van mij heeft het wel gedaan en zei dat die de eerste twee weken verschrikkelijk sloom was en weinig energie had. Na die twee weken kreeg hij een boost van energie die hij tot het einde van zn keto bleef houden

Mijn mening blijft gewoon dat het een enorm kut dieet is waarbij je het lichaam onthoudt van noodzakelijke voedingsstoffen. Iets onder je behoefte gaan zitten is natuurlijk iets anders het dieet zoals Rverm beschrijft. Energie krijg je door volwaardige complete voedingstoffen te nemen en je lichaam het signaal te geven dat het genoeg zal krijgen om te doen wat het moet doen. Burn that fat, feed the muscles.

Iggy
02-08-2014, 15:59
Enigste wat je met keto tekort komt zijn de koolhydraten. Die koolhydraten vervang je door vetten. Voor de rest houd je alles er wel in. Je eet dus gewoon je groenten en vlees, dus de voedingstoffen waar je het over hebt krijg je wel binnen

evan
02-08-2014, 17:00
>Mijn mening blijft gewoon dat het een enorm kut dieet is waarbij je het lichaam onthoudt van noodzakelijke voedingsstoffen

Onzin. Je onthoudt jezelf voor een groot gedeelte van koolhydraten, maar het is niet de bedoeling om jezelf uit te hongeren, dus je vervangt de koolhydraten door vetten.

Je krijgt zelfs meer voedingsstoffen binnen, want vetten zijn de meets geconcentreerde bron van voedingsstoffen die er bestaat. Waar denk je dat je de meeste VET-oplosbare vitamines (A,D,E,K en er bestaat ook vetoplosbare vitamine c, ascorbylpalmitaat) uit kan halen? Juist, uit vet!

Ik ben zelf ook voorstander van high(!)fat/medium proteïne/ low carb (niet no carb).

>Heb het zelf niet geprobeerd en ben het ook niet van plan want denk dat ik vreselijk aan de schijt kom met al die vetten.

Vetten stuwen de lever en galblaas aan (vooral met een lange keten, zoals bijv olijfolie). De meeste mensen hebben door low fat high carb een slechte verstopte lever en galblaas die zich dan eindelijk van rommel kan ontdoen door de vetten. Gaat vanzelf beter, maar als je hier last van hebt zou je kunnen overwegen om voor een groter deel je vetten uit kokosolie te halen. Dit zijn hele kleine vetmoleculen (medium chain triglycerides) en hoeven geen vertering via de galblaas en kunnen direct aan het bloed worden afgegeven als energiebron (ketonen). In tegenstelling tot wat vaak beweert wordt, draaien je hersenen ook het best op ketonen, dus je zult jezelf ook scherper en alerter voelen.

Iggy
02-08-2014, 17:29
Ben een drie maand geleden gestopt met koolhydraten(havermout, brinta) in mn ontbijt. Dat heb ik vervangen door kokosolie(ong 30g) . Ben in die drie maanden een stuk verder vooruit gegaan met mn doel om droog te worden. Mn maag en darmen zijn ook een stuk rustigen geworden. Had vaak last van buikpijn na een grote maaltijd. Bak ook mn vlees en vis in kokosolie. Ook wat je zegt over het scherper en alerter voelen klopt bij mij. Maar denk meer dat het komt doordat ik mn koolhydraten in de ochtend eruit heb gehaald. Heb het gevoel dat ik een stuk luier word na een maaltijd met flink wat koolhydraten