PDA

View Full Version : Hardlopen



Pansier
19-08-2014, 22:25
Ben nu veel aan het hardlopen en ik onderga steeds meer problemen naar mate het weer slechter wordt. Zo loop ik nu rondes van 7.5 KM en ben ik na zo'n 3/4 km zeiknat van het zweet. Met deze temperaturen ga ik dit voelen aan mijn longen en keel.

Weet iemand speciale kleding die dit probleem kan oplossen of kan ik beter de loopband pakken?

pavani
20-08-2014, 00:16
Ik ken het en ben zelf erg tevreden over het Nike Element Shield Max jacket, deze is uitermate geschikt voor het najaar en winter omdat het wind- en waterabsorberend is daarnaast bevat het de StayWarm en Dri-FIT technologie

LightHeavyWeight
20-08-2014, 09:20
Ik heb er zelf totaal geen last van maar kan je één ding wel vertellen: de loopband is veel minder effectief dan een buitenloop. Je hebt geen luchtweerstand en de weerstand op je spieren bij het neerkomen is totaal anders. Loopband is leuk om op te warmen voor krachttraining, verder vind ik het waardeloos en jezelf voor de gek houden. En doodsaai en demotiverend natuurlijk.

Leventdepevent
20-08-2014, 09:22
Ik heb er zelf totaal geen last van maar kan je één ding wel vertellen: de loopband is veel minder effectief dan een buitenloop. Je hebt geen luchtweerstand en de weerstand op je spieren bij het neerkomen is totaal anders. Loopband is leuk om op te warmen voor krachttraining, verder vind ik het waardeloos en jezelf voor de gek houden. En doodsaai en demotiverend natuurlijk.

mee eens, hetzelfde als fietsen op de rollerbank.....doodsaai en na een uur ben je geen meter vooruit gekomen ;)

Pansier
20-08-2014, 12:23
Ik heb er zelf totaal geen last van maar kan je één ding wel vertellen: de loopband is veel minder effectief dan een buitenloop. Je hebt geen luchtweerstand en de weerstand op je spieren bij het neerkomen is totaal anders. Loopband is leuk om op te warmen voor krachttraining, verder vind ik het waardeloos en jezelf voor de gek houden. En doodsaai en demotiverend natuurlijk.

Vooral doodsaai... Iets wat ik mentaal vermoeiender vind dan fysiek.

Pansier
20-08-2014, 12:24
Ik ken het en ben zelf erg tevreden over het Nike Element Shield Max jacket, deze is uitermate geschikt voor het najaar en winter omdat het wind- en waterabsorberend is daarnaast bevat het de StayWarm en Dri-FIT technologie

Thanks, ik ga eens googlen!

Edit: Wordt me toch iets te prijzig... :confused:

leks
20-08-2014, 16:00
In laagjes kleden en idd speciale hardloopkleding maakt een groot verschil. Spul van Falke Odlo Craft, ben zelf tevreden over bv. oa falke mika pullover, bestaat al wat jaren is nu ook goedkoper te krijgen.

Rond de 10 graden kun je daar prima solo mee hardlopen, biedt geen bescherming tegen regen natuurlijk.

pavani
20-08-2014, 16:04
Thanks, ik ga eens googlen!

Edit: Wordt me toch iets te prijzig... :confused:

Is inderdaad niet goedkoop, misschien dat ze op 21run.com iets voor je hebben, het viel mij op dat mijn hardloopschoenen daar veel goedkoper zijn dan in Nederland en vanaf 150 euro is de verzending gratis.