PDA

View Full Version : Vriendin Najib ‘Ziggy’ Himmich (Mousid gym) Geliquideert.



Marchant
09-12-2014, 15:03
Vriendin van Najib ‘Ziggy’ H. geliquideert in Amstelveen (http://www.camilleri.nl/2014/12/vriendin-van-najib-ziggy-himmich-geliquideert/)VIDEONieuw dieptepunt in marokaanse onderwereldoorlog





http://www.camilleri.nl/wp-content/uploads/2014/12/camilleri.nl-vriendin-van-najib-ziggy-himmich-geliquideert-01-e1418117706159.pngAmsterdam (NH) – De oorlog binnen de zogenoemde Mocromaffia (http://www.lebowskipublishers.nl/mocromaffia/?utm_source=camilleri&utm_medium=banner&utm_campaign=mocromaffia) in Amsterdam en omstreken begint steeds meer te escaleren. De 34-jarige vrouw die gisteravond aan de Beeckesteijn in Amstelveen werd doodgeschoten is de Braziliaanse vriendin van een ‘kopstuk’ uit ‘de bende van Gwenette Martha’. Slachtoffer Luana Luz Xavier, was een bekende van de politie. Ze runde een kledingwinkel in de Amsterdamse 9 Straatjes, waar ook de eerder dit jaar geliquideerde Gwenette Martha vaak kwam.
Het zou voor de eerste keer in Nederland zijn dat nu ook een vriendin van een crimineel wordt geliquideerd. De vriend van de Amstelveense vrouw, van wie de politie gisteravond niet de identiteit wilde prijsgeven, staat hoog op de dodenlijst van de onderwereld. Het zou gaan om Najib H., bijgenaamd Ziggy, die door de recherche wordt beschouwd als de nieuwe baas van de groep Martha.
In de ogen van de politie is Ziggy mogelijk betrokken bij meerdere liquidaties en houdt hij zich al langere tijd schuil. De recherche hield er gisteren al direct rekening mee dat de vrouw uit wraak voor de daden van Ziggy is vermoord.
Luana Luz Xavier werd rond half acht met meerdere schoten om het leven gebracht. Haar tienerdochter en zoontje moesten machteloos toekijken hoe hun moeder midden op straat door meerdere kogels werd doorzeefd. Bijna een kilometer verderop vond de politie een uitgebrande auto.
Bij de oorlog tussen groepen die tot de Mocromaffia worden gerekend, vallen om de paar weken doden. Vaak worden de liquidaties uitgevoerd met automatische wapens in woonwijken. De politie lijkt machteloos te staan en wordt zelfs regelmatig onder vuur genomen.
Een woordvoerster van de politie bevestigde gisteren dat de liquidatie past in de reeks van de afgelopen maanden in de hoofdstad.

Marchant
09-12-2014, 15:03
Wordt steeds gekker...

Nosferatu187
09-12-2014, 15:16
http://i0.wp.com/www.misdaadjournalist.nl/wp-content/uploads/2014/12/Luana-Luz.png?resize=325%2C328

Richelieu
09-12-2014, 15:32
Zonde!

blackadder
09-12-2014, 15:36
Nu nog een St. Valentines day massacre achtig iets.

Facade
09-12-2014, 15:45
Haar tienerdochter en zoontje moesten machteloos toekijken hoe hun moeder midden op straat door meerdere kogels werd doorzeefd.

ongedierte van de samenleving als je zoiets doet.

cornelus
09-12-2014, 16:34
Zonde!
Eeuwige..

king
09-12-2014, 17:04
Zal nog wel een tijdje doorgaan...

Illest
09-12-2014, 17:30
verdomme zeg...hij ook al?!?!

goeie vechter ...ik volgde hem een tijdje

wat me opvalt aan deze oorlog is het totale gebrek aan eer of respect...vrouw neer maaien in het bijzijn van haar kinderen

nieuw dieptepunt als je het mij vraagt..smh

Nosferatu187
09-12-2014, 17:38
wat voor respect ga je dan zoeken in een oorlog.

Kemal
09-12-2014, 18:06
das sund

Marchant
09-12-2014, 18:24
wat voor respect ga je dan zoeken in een oorlog.

Vroeger werden vrouw en kinderen buiten schot gehouden..
Imo zoals het hoort.
Om het moment dat je onschuldige familie leden gaat betrekken is er weer een grens overschreden

Nosferatu187
09-12-2014, 19:03
denk maar geen enkele seconde dat die vrouw onschuldig was hoor, zij zat er diep in.

Marchant
09-12-2014, 19:07
denk maar geen enkele seconde dat die vrouw onschuldig was hoor, zij zat er diep in.

Dat zou heel goed kunnen. maar dan nog zijn de kinderen die wel onschuldig zijn nu voor het leven getekend.

Wiseguy
09-12-2014, 19:09
Dat zou heel goed kunnen. maar dan nog zijn de kinderen die wel onschuldig zijn nu voor het leven getekend.

Ja, er is een nieuwe Dexter gecreëerd.

Sadix
09-12-2014, 19:19
dit is echt ziek. Amsterdam is serieus onveilig nu.

In mijn buurt afgelopen 20 jaar misschien 10 schietpartijen. Afgelopen 6 maanden 4 schietpartijen waaronder 2 doden.

Marchant
09-12-2014, 19:20
Ja, er is een nieuwe Dexter gecreëerd.

Wat een kut einde zeg die serie :(

Anderson
10-12-2014, 01:57
dit is echt ziek. Amsterdam is serieus onveilig nu.

In mijn buurt afgelopen 20 jaar misschien 10 schietpartijen. Afgelopen 6 maanden 4 schietpartijen waaronder 2 doden.

Dat lijkt zo door de media, iedereen vergeet de de Turkse heroine oorlog plus de vetes Bruinsma en de Servische oorlog in de jaren 90.

Leventdepevent
10-12-2014, 07:38
dit is echt ziek. Amsterdam is serieus onveilig nu.


en weer een erbij http://www.nu.nl/binnenland/3949261/man-doodgeschoten-in-amsterdam.html

lopez86
10-12-2014, 13:26
Gaat lekker dan, ergste is nog dat al deze gasten bekende figuren waren in de kickbokswereld.

blackadder
10-12-2014, 13:49
ergste is nog dat al deze gasten bekende figuren waren in de kickbokswereld.
Ja dat is echt balen. Worden alle vooroordelen weer bevestigt.

Nosferatu187
10-12-2014, 14:01
Gisteravond een liquidatie in de Rijnstraat. Murat G., een Turk, werd met een telefoontje uit café Riverside naar buiten gelokt en daar met één gericht schot afgemaakt. Heel wat anders dan de gebruikelijke kogelregens bij de andere moordpartijen van de Mocromaffia. Onze Amsterdamse correspondent meldde vannacht dat hij maar één persoon kent die geregeld bij dat café komt. En nu breek ik mij het hoofd over de vraag wie hij bedoelt. Zichzelf, mij of een crimineel. Of een Bekende Nederlander, kan ook.

blackadder
10-12-2014, 14:07
,,Er lopen 21 grootschalige onderzoeken, waarmee tientallen rechercheurs zich bezig houden.''
:lol:
In dit tempo kan men waarschijnlijk al snel de helft van deze onderzoeken sluiten want er blijven geen verdachten over.

king
10-12-2014, 15:27
Gaat lekker dan, ergste is nog dat al deze gasten bekende figuren waren in de kickbokswereld.

Ja, dat is inderdaad veel erger dan die kinderen die hun moeder zagen worden doorzeeft met kogels.... :fp:

Brainthief
10-12-2014, 15:38
Kickboksers zijn inderdaad oververtegenwoordigd indeze....
nieuwe norm voor criminelen wordt zo wel bepaald. Dat belooft niet veel soeps vergeleken het voormalige "gezellige" circuit.

cornelus
10-12-2014, 16:30
Ik vond Amsterdam toch al niet zo gezellig, veels te onpersoonlijk en hard hard. Dit soort brute nietsontziende geweld bevestigt gewoon mijn eigen ervaringen. Niet als crimineel, maar als voorheen tijdelijk bewoner van de gemeente 020, ooit. De Telegraaf (wat een kudkrant is het ook) kopte vandaag (zag ik toevallig dan :whistling:) met 'Mocro Maffia niet te stuiten'. Sla je voorpagina om zie we een Badder Harrie in een gouden badkuip zonder gouden snikkel maar wel met een gouwe kalashnikov. Sjeezus... Om het over al die oorlogszuchtig getikte anti-Rusland stukjes maar niet te hebben. Kan die krant niet gewoon dood? Ik bedoel met dit soort koppen ga je die jongens precies de sensationele aandacht geven die hun daden bevestigt.

Turboknecht
10-12-2014, 16:32
Ik woon er niet, maar kom bijna iedere dag in Amsterdam. Heerlijke stad. Ik merk niets van dat harde.

cornelus
10-12-2014, 16:33
Ik woon er niet, maar kom bijna iedere dag in Amsterdam. Heerlijke stad. Ik merk niets van dat harde.
Zo had ik de stad ook leren kennen, voordat ik er ooit kwam te wonen. Ach 't zal ook wel wat mijn eigen projectie zijn geweest...
(was zeg maar een soort eh mindere periode)

Turboknecht
10-12-2014, 16:56
Zo had ik de stad ook leren kennen, voordat ik er ooit kwam te wonen. Ach 't zal ook wel wat mijn eigen projectie zijn geweest...
(was zeg maar een soort eh mindere periode)

Zou kunnen. Aan de andere kant, Amsterdam kent ook wel een aantal kutwijken. Het is maar net waar je komt of woont natuurlijk.

appelsap
10-12-2014, 17:44
Zou kunnen. Aan de andere kant, Amsterdam kent ook wel een aantal kutwijken. Het is maar net waar je komt of woont natuurlijk.

Van 2000 tot 2008 in Bos en Lommer gewoon. Ken de meeste van deze jongens van gezicht (niet de allerlaatste lichting), maar (bijna) nooit problemen gehad of me onveilig gvoeld in de wijk.

Het gaat nu wel steeds een stap verder, alhoewel dit vrouwtje niet alleen in haar (witwas)winkeltje stond volgens mij.....

Amsterdam blijft voor mij een van de mooiste steden van de wereld om in te wonen.

MB667
10-12-2014, 21:28
Ben benieuwd naar zijn partijen, heeft iemand die? Kan er geen vinden op,youtube. Ik heb hem wel eens volgens mij zien vechten.

lopez86
10-12-2014, 21:32
Ben benieuwd naar zijn partijen, heeft iemand die? Kan er geen vinden op,youtube. Ik heb hem wel eens volgens mij zien vechten.

Ik heb m wel eens tegen Kleine Mo zien vechten.
Weet niet meer wie die partij won, maar was wel een goeie vechter in z'n tijd.

my2cents
10-12-2014, 21:32
Van 2000 tot 2008 in Bos en Lommer gewoon. Ken de meeste van deze jongens van gezicht (niet de allerlaatste lichting), maar (bijna) nooit problemen gehad of me onveilig gvoeld in de wijk.

Het gaat nu wel steeds een stap verder, alhoewel dit vrouwtje niet alleen in haar (witwas)winkeltje stond volgens mij.....

Amsterdam blijft voor mij een van de mooiste steden van de wereld om in te wonen.

Inderdaad, een van de mooiste steden vd wereld. Woon er al 20 jr en heb mij nooit onveilig gevoeld. Miss wat minder persoonlijk in vergelijking met een dorp maar dat vind ik juist prettig

Sadix
11-12-2014, 01:40
amsterdam is voor mij ook echt "thuis" zelfs in me geboortedorp voel ik me niet zo thuis. Maar jongeren worden steeds jonger en hardere criminelen. Ik ben ambulant jongerenwerker ook, dus zoek op straat de jongeren op. Je hebt nu een groep van 18 tot 22 jaar die gewoon allemaal een vuurwapen hebben bijna. 10 jaar terug bestond dat niet hier in de buurt. Jongens deden wel dingen maar niet op deze schaal. Maakt het werken voor mij er ook niet makkelijker en leuker op.

lopez86
11-12-2014, 06:55
amsterdam is voor mij ook echt "thuis" zelfs in me geboortedorp voel ik me niet zo thuis. Maar jongeren worden steeds jonger en hardere criminelen. Ik ben ambulant jongerenwerker ook, dus zoek op straat de jongeren op. Je hebt nu een groep van 18 tot 22 jaar die gewoon allemaal een vuurwapen hebben bijna. 10 jaar terug bestond dat niet hier in de buurt. Jongens deden wel dingen maar niet op deze schaal. Maakt het werken voor mij er ook niet makkelijker en leuker op.

Whut, meen je dat serieus?

Sadix
11-12-2014, 13:05
ja zeker

cornelus
11-12-2014, 14:04
Zou kunnen. Aan de andere kant, Amsterdam kent ook wel een aantal kutwijken. Het is maar net waar je komt of woont natuurlijk.
Ik werkte toen in het centrum, maar woonde praktisch gezien in Slotervaart e.o. Niet echt gezellig!

Wat Sadix zegt, geloof ik direct. Ik had de indruk dat die hele jonge mocro's daar allemaal veel extremer waren dan in de rest van het land. Ik kwam ook wel in de buurten daar waar later die onlusten allemaal waren. Daar ging ik fitnessen. Ook ging ik wel eens naar Uchikomi op de Bilderdijkkade. Ik vond de kinkerstraat e.o. dan weer wel gezellig.

Facade
11-12-2014, 14:35
Ik ben ambulant jongerenwerker ook, dus zoek op straat de jongeren op. Je hebt nu een groep van 18 tot 22 jaar die gewoon allemaal een vuurwapen hebben bijna. 10 jaar terug bestond dat niet hier in de buurt. Jongens deden wel dingen maar niet op deze schaal. Maakt het werken voor mij er ook niet makkelijker en leuker op.

Dat is wel echt schrikbarend... heb je enig idee hoe dat komt? en wat moet jij in je hoedanigheid als jongerenmedewerker daar precies mee doen? Een goed gesprek lijkt me dan niet echt meer aan de orde.

lopez86
11-12-2014, 14:47
Dat is wel echt schrikbarend... heb je enig idee hoe dat komt? en wat moet jij in je hoedanigheid als jongerenmedewerker daar precies mee doen? Een goed gesprek lijkt me dan niet echt meer aan de orde.

x2 hoe deal je met dit soort gastjes.

Sadix
11-12-2014, 16:21
Dat is wel echt schrikbarend... heb je enig idee hoe dat komt? en wat moet jij in je hoedanigheid als jongerenmedewerker daar precies mee doen? Een goed gesprek lijkt me dan niet echt meer aan de orde.

Ik kijk eerlijk gezegd wie er te redden valt uit zo een groep. Probeer dan aan zijn nummer te komen of op straat wanneer hij alleen is tegen te komen. En dan afspreken in de jongerencentrum en kijken wat ik voor hem kan betekenen. Kickboksen is dan vaak mijn lok middel om ze zo ver te krijgen om in ieder geval dan een keer te komen kijken. Van uit die positie kan ik dan verder werken. Maar eerlijk gezegd, deze groep is te ver heen om voor mij als jongerenwerker nog iets te kunnen betekenen.

Mijn voornaamste doel is dan ook om de jongeren die er om heen hangen te scheiden van de groep. Dat is eigenlijk voornamelijk wat ik doe, de 2 groepen gescheiden houden. En ook dat is lastig omdat er soms broers in de ene groep zitten. Wordt moeilijk om tegen eenbroertje te zeggen, niet met je broer gaan hangen. Maar ik rpobeer die groep te activeren in dee jongeren centrum door activiteiten echt gericht op hun te organiseren en hun een beetje de touwtjes te geven en zeggen, organiseer zelf wat, ik help jullie wel bij het opzetten. Eigenlijk van allles doen om ze daar weg te halen.

maar het blijft erg lastig.

Maar jullie zullen echt verbaast zijn met het aantal leerlingen dat ik heb op die beperkte vierkante meters.

Edit: voor dat de azijnzeikers komen en zeggen. gaat onze belasting geld naar dat soort jongens. ONs jaar budget voor jongeren van 15-23 jaar is 800 euro. Daar doen we alles mee. Mijn budget voor kickboksen is 0 euro, betaal ik allemaal zelf. Hoef alleen geen huur te betalen. Ik geef kickboksen in de zelfde jongerencentrum als waar ik werk.

Turboknecht
11-12-2014, 17:18
Goed bezig Sadix!

Brainthief
11-12-2014, 17:56
Waarom willen die gasten zo "gangster" zijn? Zo jammer...lange weg te gaan met z'n allen. Ben benieuwd wat sociologen zeggen over deze tendens. Laatst op nieuws uur was er ook 1 ijzersterk M.b.t de zp discussie.

The Company
11-12-2014, 18:24
Deze recente liquidaties moeten een 18 jarige met een pistool op zak toch ook wel aan het denken zetten? Je wilt zo toch niet aan je einde komen?

Kan dat gewoon echt niet begrijpen waarom je niet gewoon een normale baan zoekt.

ARMENIA
11-12-2014, 18:38
Baan zoeken? Jij komt duidelijk niet van de straat ofniey.


Deze recente liquidaties moeten een 18 jarige met een pistool op zak toch ook wel aan het denken zetten? Je wilt zo toch niet aan je einde komen?

Kan dat gewoon echt niet begrijpen waarom je niet gewoon een normale baan zoekt.

my2cents
11-12-2014, 18:38
Deze recente liquidaties moeten een 18 jarige met een pistool op zak toch ook wel aan het denken zetten? Je wilt zo toch niet aan je einde komen?

Kan dat gewoon echt niet begrijpen waarom je niet gewoon een normale baan zoekt.

die gasten denken juist niet na, dat is het hele probleem. Hiervoor waren er natuurlijk ook liquidaties, maar toen werden deze meer ingezet als 'noodmiddel'.

Uiteindelijk is dit hele gebeuren ook slecht voor hun handel dmv de extra politie druk. Het lijkt echter wel of zelfs de opdrachtgevers dat niet (willen) inzien en er zijn genoeg kansloze jongeren om die opdrachten uit te voeren...helaas...

lopez86
11-12-2014, 18:41
Niet dat ik het er mee eens ben, maar ik kan het wel begrijpen.
Dit zijn gastjes die (in hun beleving iig) uitgekotst worden door de maatschappij, en toch meer willen.
De kansen op de arbeidsmarkten zijn al gering, geld voor scholing hebben ze vaak niet, en het wordt er allemaal niet beter op.
Een "normale baan" zoeken is leuk als je veilig op school hebt gezeten, betaald door je ouders of je lening maar niet als je van de straat komt.
Als je dan toch succes en erkenning wil zit er maar weinig anders op, en dan gaat het van kwaad tot erger.

Des te meer respect voor gasten als Sadik die proberen om zulke gasten een andere weg te laten belopen, al is het er misschien maar eentje.
Als ik dan hoor dat zijn jaarbudget maar 800e is, en ik wel ns voor een overheidsholding opdrachten doe waar er miljoenen per dag doorheen gejast worden zonder iets op te leveren vraag je je toch echt af waar het naartoe gaat met dit land.

Nosferatu187
11-12-2014, 18:41
Baan zoeken? Jij komt duidelijk niet van de straat ofniey.

rofl sommige mensen echt die denken dat het zo zwart/wit is.

Nosferatu187
11-12-2014, 18:44
Niet dat ik het er mee eens ben, maar ik kan het wel begrijpen.
Dit zijn gastjes die (in hun beleving iig) uitgekotst worden door de maatschappij, en toch meer willen.
De kansen op de arbeidsmarkten zijn al gering, geld voor scholing hebben ze vaak niet, en het wordt er allemaal niet beter op.
Een "normale baan" zoeken is leuk als je veilig op school hebt gezeten, betaald door je ouders of je lening maar niet als je van de straat komt.
Als je dan toch succes en erkenning wil zit er maar weinig anders op, en dan gaat het van kwaad tot erger.

Des te meer respect voor gasten als Sadik die proberen om zulke gasten een andere weg te laten belopen, al is het er misschien maar eentje.
Als ik dan hoor dat zijn jaarbudget maar 800e is, en ik wel ns voor een overheidsholding opdrachten doe waar er miljoenen per dag doorheen gejast worden zonder iets op te leveren vraag je je toch echt af waar het naartoe gaat met dit land.

200% mee eens

Sadix
11-12-2014, 19:18
mensen vergis je niet, de gene in deze liquidatie gebeuren zijn niet de zelfde jongens als waar ik het over heb. Dat zijn door gewinterde criminelen. Allemaal hebben ze al veel overvallen etc gepleegd. En door dat de hash routes nu coke routes zijn, zijn kleine jongens opeens grote spelers geworden. En geen kleine jongens meer, ook al zijn ze bijna allemaal onder de 30.

Sadix
11-12-2014, 19:20
rofl sommige mensen echt die denken dat het zo zwart/wit is.

Het is wel zo zwart wit in de meeste gevallen. Ik zeg die jongens gewoon keihard, je moet je bek houden en gewoon gaan werken. Er is altijd werk in de bouw, tnt post, taxi chauffeur (met alle respect). Hij die wil werken kan echt wel werken, dit is fuckin nederland.

Maar als jij met een woning overval of overval 200.000 pakt wil je niet meer werken voor 1200 euro. Maar ik verdien zelf onder de 1500 euro en slaap wel elke avond heerlijk , kijk nooit achterom en doe lekker mijn ding op sportief gebied. Ik had ook makkelijk voor dat leventje kunnen kiezen maar het is een keuze die je maakt. Ik neem genoegen met 1500, zij moeten dat ook leren doen.

Facade
11-12-2014, 20:34
Zonder meer goed werk dat je doet inderdaad. Bestaat er ook enige vorm van contact tussen jongerenwerkers en onderdelen van de politie?

The_Rock
11-12-2014, 20:35
Het is wel zo zwart wit in de meeste gevallen. Ik zeg die jongens gewoon keihard, je moet je bek houden en gewoon gaan werken. Er is altijd werk in de bouw, tnt post, taxi chauffeur (met alle respect). Hij die wil werken kan echt wel werken, dit is fuckin nederland.

Maar als jij met een woning overval of overval 200.000 pakt wil je niet meer werken voor 1200 euro. Maar ik verdien zelf onder de 1500 euro en slaap wel elke avond heerlijk , kijk nooit achterom en doe lekker mijn ding op sportief gebied. Ik had ook makkelijk voor dat leventje kunnen kiezen maar het is een keuze die je maakt. Ik neem genoegen met 1500, zij moeten dat ook leren doen.

Jij HOORT meer dan 1500 te verdienen met wat je doet. Maar als ik ook eerlijk ben; Jouw totale inkomen is ook hoger dan 1500. Ik weet dat.

Een jongen met jouw manier van denken en kwaliteiten spronkelt wel 2000 tot 2.500 bij elkaar elke maand. Legaal natuurlijk.

Wil je weten wat ik verdien? hangt er van af hoeveel een vrouw betaalt voor zo een avond, broer.

Anderson
11-12-2014, 21:15
Ik ben ambulant jongerenwerker ook, dus zoek op straat de jongeren op. Je hebt nu een groep van 18 tot 22 jaar die gewoon allemaal een vuurwapen hebben bijna. 10 jaar terug bestond dat niet hier in de buurt. Jongens deden wel dingen maar niet op deze schaal. Maakt het werken voor mij er ook niet makkelijker en leuker op.

Dat is wel echt schrikbarend... heb je enig idee hoe dat komt? en wat moet jij in je hoedanigheid als jongerenmedewerker daar precies mee doen? Een goed gesprek lijkt me dan niet echt meer aan de orde.

Ik geloofde dit eerst ook niet maar 4 jaar geleden zag ik een docu over de rapper Heinek'n op N.L. 2 op het einde van de docu 22:43 een mannetje van 16 jaar met een pistool op zak dat was wel even schrikken.


https://www.youtube.com/watch?v=hiyOjVWtSfU

Turboknecht
11-12-2014, 21:35
http://youtu.be/2SJZte1eS5Q

blackadder
11-12-2014, 22:09
Blikken Euroshopper bier op tafel.

Sadix
11-12-2014, 22:38
Jij HOORT meer dan 1500 te verdienen met wat je doet. Maar als ik ook eerlijk ben; Jouw totale inkomen is ook hoger dan 1500. Ik weet dat.

Een jongen met jouw manier van denken en kwaliteiten spronkelt wel 2000 tot 2.500 bij elkaar elke maand. Legaal natuurlijk.

Wil je weten wat ik verdien? hangt er van af hoeveel een vrouw betaalt voor zo een avond, broer.

helaas valt het zwaar tegen en pak ik geen eens 1500 euro. Binnenkort hopelijk wel maar op het moment echt niet. Maar gelukkig werkt mijn vrouw ook dus kom niets te kort. En el hamdoulilah leren zeggen is ook erg belangrijk.

ijsbier
11-12-2014, 22:48
http://youtu.be/2SJZte1eS5Q

Wat een stel eigengeilers "boehoehoe, ik ben zo zielig, ik moet elke dag overleven". Een knuppel in hun nek is wat ze nodig hebben.

Sadix
11-12-2014, 23:49
Wat een stel eigengeilers "boehoehoe, ik ben zo zielig, ik moet elke dag overleven". Een knuppel in hun nek is wat ze nodig hebben.

dat is de self sulfilling prophecy. Deze jongens denken dat de hele wereld tegen ze is. Dat geloven ze ook oprecht. Enige dat ze nodig hebben is een rol model die in het zelfde scheutje zat en het nu wel goed doet. Een aantal goede gesprekken met deze jongens doet wonderen echt waar.

Turboknecht
11-12-2014, 23:54
Wat een stel eigengeilers "boehoehoe, ik ben zo zielig, ik moet elke dag overleven". Een knuppel in hun nek is wat ze nodig hebben.

Naja, d'r zit er in ieder geval eentje tussen die een HBO studie probeert te voltooien. Ik kan me verder wel voorstellen dat wanneer je letterlijk op je 15e de deur uit wordt getrapt je beeld van de samenleving en alles en iedereen erin nogal zwart is. Ook dat je simpelweg niet weet hoe je op een normale manier iets geregeld krijgt. Maar ja, er moet wel een wil zijn te veranderen en een bepaald moreel besef aanwezig zijn. Met zielig doen en anderen het leven zuur maken kom je er inderdaad niet.

ARMENIA
11-12-2014, 23:56
Deze mensen hebben een harde regime nodig, dat is het enige waarmee je deze problemen kan oplossen. De democratische aanpak werkt niet voor dit soort mensen.

Turboknecht
12-12-2014, 00:08
Deze mensen hebben een harde regime nodig, dat is het enige waarmee je deze problemen kan oplossen. De democratische aanpak werkt niet voor dit soort mensen.

Wil je ze in een strafkamp stoppen?

Sowieso, in Amerika zitten er procentueel de meeste mensen in de gevangenis en lang ook. Werkt niet. In landen waar men een stuk strenger is in gevangenissen zie je nou ook niet per se minder criminaliteit. Nederland wordt overigens al jaren veiliger. Maar goed, dat wil natuurlijk niemand horen. De media heeft zeker geen baat bij zulke berichtgeving.

ijsbier
12-12-2014, 00:14
Ik geloof dat een goed gesprek zeker kan helpen en alles heeft een reden, maar ik denk tegelijkertijd dat we als samenleving veel te toegeeflijk zijn naar dit soort types, hun gedrag wordt vaak beloond. Mensen die na de tweede wereldoorlog uit de concentratiekampen terug kwamen hebben het met veel minder ondersteuning moeten doen en waren gewoon op zich zelf aangewezen die heb je nooit horen klagen hoor.

ijsbier
12-12-2014, 00:17
Wil je ze in een strafkamp stoppen?

Sowieso, in Amerika zitten er procentueel de meeste mensen in de gevangenis en lang ook. Werkt niet. In landen waar men een stuk strenger is in gevangenissen zie je nou ook niet per se minder criminaliteit. Nederland wordt overigens al jaren veiliger. Maar goed, dat wil natuurlijk niemand horen. De media heeft zeker geen baat bij zulke berichtgeving.

Je kunt Amerika niet 1:1 met Nederland vergelijken, totaal andere cultuur en geschiedenis.

Nederland is Inderdaad veiliger dan in de jaren 90... maar de dalende lijn is er onderhand wel weer uit hoor.

Turboknecht
12-12-2014, 00:29
Je kunt Amerika niet 1:1 met Nederland vergelijken, totaal andere cultuur en geschiedenis.

Nederland is Inderdaad veiliger dan in de jaren 90... maar de dalende lijn is er onderhand wel weer uit hoor.

1:1 niet nee. Ik gaf het meer als voorbeeld. Wel is er zat onderzoek gedaan waaruit blijkt dat een hardere aanpak simpelweg niet werkt in de zin van dat het recidive verminderd. Het is natuurlijk wel fijn voor slachtoffers wanneer daders stevig aangepakt worden. Een straf moet wel bestraffend werken, maar ook moet het zinvol zijn, en te betalen.

Turboknecht
12-12-2014, 00:30
Ik geloof dat een goed gesprek zeker kan helpen en alles heeft een reden, maar ik denk tegelijkertijd dat we als samenleving veel te toegeeflijk zijn naar dit soort types, hun gedrag wordt vaak beloond. Mensen die na de tweede wereldoorlog uit de concentratiekampen terug kwamen hebben het met veel minder ondersteuning moeten doen en waren gewoon op zich zelf aangewezen die heb je nooit horen klagen hoor.

Over vergelijken gesproken, 'dit soort types' en 'mensen die terug komen uit concentratiekampen', die kun je al helemaal niet vergelijken denk ik of wel?

blackadder
12-12-2014, 00:31
Wil je ze in een strafkamp stoppen?
En waarom niet?


Sowieso, in Amerika zitten er procentueel de meeste mensen in de gevangenis en lang ook. Werkt niet. In landen waar men een stuk strenger is in gevangenissen zie je nou ook niet per se minder criminaliteit. Nederland wordt overigens al jaren veiliger. Maar goed, dat wil natuurlijk niemand horen. De media heeft zeker geen baat bij zulke berichtgeving.
Volgens dezelfde media waar jij een zin later alweer op afgeeft.

Turboknecht
12-12-2014, 00:34
Volgens dezelfde media waar jij een zin later alweer op afgeeft.

Daar had ik me niet op gebaseerd.

Wat dat strafkamp betreft, laten we het omdraaien, ik ben erg nieuwsgierig, dus waarom wel?

blackadder
12-12-2014, 00:39
Daar had ik me niet op gebaseerd.
Dat mag dan wel zo wezen. Maar niemand gaat de cijfers bekijken op de sites van justitie of wie deze dan samenstelt als het niet bv. eerst op RTL staat.


Wat dat strafkamp betreft, laten we het omdraaien, ik ben erg nieuwsgierig, dus waarom wel?
Laten we dan eerst even vaststellen wat jij onder een strafkamp verstaat.

Turboknecht
12-12-2014, 00:57
Dat mag dan wel zo wezen. Maar niemand gaat de cijfers bekijken op de sites van justitie of wie deze dan samenstelt als het niet bv. eerst op RTL staat.


Laten we dan eerst even vaststellen wat jij onder een strafkamp verstaat.

Nee, kijk vooral naar RTL.

Wat doet het ertoe wat ik onder een strafkamp versta? Iemand oppert dat democratische middelen niet werken. Wat werkt dan wel? Ik snap überhaupt niet wat de relevantie van een bestuursvorm hier is.

cornelus
12-12-2014, 10:10
Ik stel voor dat ze hun vetes maar ergens uit gaan vechten in de grote zandbak van Noord-Afrika.

Willem033
19-12-2014, 03:21
Het is wel zo zwart wit in de meeste gevallen. Ik zeg die jongens gewoon keihard, je moet je bek houden en gewoon gaan werken. Er is altijd werk in de bouw, tnt post, taxi chauffeur (met alle respect). Hij die wil werken kan echt wel werken, dit is fuckin nederland.

Maar als jij met een woning overval of overval 200.000 pakt wil je niet meer werken voor 1200 euro. Maar ik verdien zelf onder de 1500 euro en slaap wel elke avond heerlijk , kijk nooit achterom en doe lekker mijn ding op sportief gebied. Ik had ook makkelijk voor dat leventje kunnen kiezen maar het is een keuze die je maakt. Ik neem genoegen met 1500, zij moeten dat ook leren doen.

Was het maar zo simpel werken en alles komt wel goed.
Ik zal je een voorbeeld geven van mijn broertje.
Redelijk turbulente jeugd gehad, menig rijkshotel van binnen gezien tussen zijn 14e en 21e.
Rond zijn 21e had hij het licht gezien en wilde het rechte pad op gaan.
Een huis via de woningbouw krijg je niet zomaar. Duurt jaren voor je wat krijgt.
Hij had een baantje waar hij bijna 1500 euro mee verdiende.
Maar omdat hij particulier moest huren betaald hij de jackpot. Iets van 1100 euro kaal en hij krijgt geen huursubsidie.
zit je dan met alle goede bedoelingen, met je vrouw en je kindje . Na alle rekeningen betaald te hebben hield hij precies 12 euro over.
Word van geen kant geholpen.
Hij at elke dag bij mij of me ouders.
Heeft 2 jaar lang geprobeert bij de woningbouw een huis te krijgen, maar krijgt geen urgentie.
al die tijd heeft hij zich afzijdig gehoudenvan criminaliteit, ondanks een aantal foute jongens in zijn omgeving die hem steeds bij dingen wilde betrekken.
Geef die jongen een huurhuis van 6 mijer in de maand en hij blijft op het rechte pad omdat hij van die 1500 rond kan komen, maar dat doen ze niet.
Maar de reclassering en al die shit die doen geen moer voor je.
2 jaar lang heeft het aan hem geknaagd dat hij nooit iets voor ze vriendin of kindjr iets kon kopen. Altijd je hand ophouden bij je broer of ouders wil je op die leeftijd ook nirt meer.
Is nu weer terug bij af. Gedetineerd in p.i nieuwegein.

Turboknecht
19-12-2014, 10:04
Waarom huurt ie dan zo'n duur pand particulier? Je kunt ze echt wel goedkoper krijgen en er ook nog met je vrouw en kind in passen. En waarom werkt z'n vrouw niet ook?

lopez86
19-12-2014, 10:10
Waarom huurt ie dan zo'n duur pand particulier? Je kunt ze echt wel goedkoper krijgen en er ook nog met je vrouw en kind in passen. En waarom werkt z'n vrouw niet ook?

De situatie die hij hier schrijft is echt wel reëel.
Tegenwoordig betaal je voor een klein appartement al 800 particulier.
Tenzij je ergens in een gehucht in Drenthe wil wonen natuurlijk.
In dat soort situaties zou ik ook zeggen fuck jou met je eerlijke pad, ik moet voor mn familie zorgen.
Is de manier hoe de overheid met je omgaat wel eerlijk in zon geval?
Eerlijk, recht en gerechtigheid zijn allemaal verschillende dingen.
Wet en wetgeving zijn er niet altijd om eerlijk te hanteren maar ook om (grijze) situaties kaderbaar te maken.

Turboknecht
19-12-2014, 10:18
De situatie die hij hier schrijft is echt wel reëel.
Tegenwoordig betaal je voor een klein appartement al 800 particulier.
Tenzij je ergens in een gehucht in Drenthe wil wonen natuurlijk.
In dat soort situaties zou ik ook zeggen fuck jou met je eerlijke pad, ik moet voor mn familie zorgen.
Is de manier hoe de overheid met je omgaat wel eerlijk in zon geval?
Eerlijk, recht en gerechtigheid zijn allemaal verschillende dingen.
Wet en wetgeving zijn er niet altijd om eerlijk te hanteren maar ook om (grijze) situaties kaderbaar te maken.

Natuurlijk zijn particuliere woningen erg duur, dat is inderdaad zo. Maar er wordt tegenwoordig ook niet meer vanuit gegaan dat alleen de man kostwinnaar is. Als je beide werkt is het te betalen, je krijgt ook nog huursubsidie, zorgtoeslag en shit. Het hoeft niet zo zuur te zijn zoals hij omschrijft. Tenzij z'n vrouw een beperking heeft waardoor ze niet kan werken.

Ik geloof wel dat instanties als de reclassering compleet shit zijn. Ook begrijp ik wel dat criminaliteit aanlokkelijk is wanneer je continu op een houtje moet bijten. Echter, het blijft een keuze.

e-type
19-12-2014, 10:54
Gevalletje verkeerde keuzes. Criminaliteit ingaan, kind nemen terwijl je het niet in je eentje kan betalen en dan maar hopen dat de maatschappij je komt redden en je een goedkoop huis geeft. Man, je bent geen asielzoeker.

lopez86
19-12-2014, 11:39
Natuurlijk zijn particuliere woningen erg duur, dat is inderdaad zo. Maar er wordt tegenwoordig ook niet meer vanuit gegaan dat alleen de man kostwinnaar is. Als je beide werkt is het te betalen, je krijgt ook nog huursubsidie, zorgtoeslag en shit. Het hoeft niet zo zuur te zijn zoals hij omschrijft. Tenzij z'n vrouw een beperking heeft waardoor ze niet kan werken.

Ik geloof wel dat instanties als de reclassering compleet shit zijn. Ook begrijp ik wel dat criminaliteit aanlokkelijk is wanneer je continu op een houtje moet bijten. Echter, het blijft een keuze.

Als je allebei kan werken idd wel, maar een vrouw die net bevallen is kan dat niet altijd.
Daarbij, kan je als je een kind hebt als vrouw niet zomaar elke baan aannemen, het moet vaak parttime en in het schema van je kind passen.
Dan houden veel parttime banen al op, en banen liggen zowieso niet voor het oprapen.
Huursubsidie en zorgtoeslag zijn er idd, maar dat is echt geen vetpot ofzo hoor.
Verder ken ik de situatie van die broer niet 100%, daarom doe ik er geen oordeel over, ik kan alleen zijn situatie wel begrijpen.

Marchant
19-12-2014, 11:58
Omdat hij toevallig op zijn 21 ste het licht ziet geeft hem imo geen voorrang op de huizenmarkt,
Daarin tegen geef je zelf al aan dat er in gehuchtjes en dorpjes veel goedkopere woningen zijn.....dus toch een eigen keuze weer gemaakt.
voor mij is die keuze dan makkelijk liever met mijn gezin in een gehucht in Drenthe dan alleen in Nieuwegein.
plus een net bevallen vrouw heeft nog recht op een zwangerschap uitkering zit je ook minimaal +800

tyson19
19-12-2014, 13:28
@sadix

allereerst leuk dat je probleemjongerenwerker bent, prachtig beroep man, in het verleden ook een jaartje meegedraaid, leuk werk.

Alleen ben ik het niet eens met het gedachtegoed van ze willen het niet voor minder doen of leven. De realiteit is toch wat harder en ingewikkelder dan luxueuze levensstijl willen hebben. Probleemjongeren problematiek is complex, het heeft vele zijden en factoren. Ontbreken van een of beide ouders, verslaving in de familie, straatcultuur, romantisering van criminaliteit in songs en films, achterstandswijkproblematiek, onderwijsproblematiek, autochtone beleidmakers-jongerenwerkers etc. die hen niet begrijpen, hoge werkloosheid in NL, armoede, opgroeien in criminele omgeving waardoor crimineel worden iets normaals is, etc.

Belangrijk is dat de komst van Wilders en zijn standpunten allochtoon-autochtoon tegenover elkaar hebben gezet. Let op! check even de toename van criminaliteit(blote oog aub, geen statistieken/cijfers die liegen) en de opkomst van PVV. Met name Marokkaanse jongeren zitten hevig erin, andere groepen in mindere mate, maar ook sterk aanwezig. Er zitten zat hoog opgeleide gasten in de criminaliteit. Het probleem is dat deze jongeren niet aan de bak kwamen, geloof me, zat van hen zou 1500 euro accepteren en er mee leven, merendeel werd op een gegeven moment zelfs uit de uitkering geschopt.

De consequenties zijn hard, geen werk, geen geld, maar belangrijkste is misschien voor hen: geen erkenning. Een werkloze of inkomen loze man is in die omgeving niets waard, iedereen kijkt erop neer. Daar komt ook nog de krantenkoppen, neerwaardige blikken van de autochtonen, familieproblemen, hopeloze sollicitatiepogingen, drugs, alcohol, etc. erbij. Wie niets te verliezen heeft sadix, heeft geen zorgen,angst, etc. Daarna worden ze crimineel, ze vechten het tot de top, emoties hebben ze al een tijdje niet meer. Als het ware verdoofd, ze waren eerst een straathond en nu een baas met veel geld, waar de autochtone man/vrouw ook naar opkijkt. Ja, ze waren opzoek naar erkenning en die hebben ze gekregen. Van de rechter, media, familie, vrouwen(die eerst niet omkeken naar hen), vrienden, etc.

Nosferatu187
19-12-2014, 13:46
en volgens mij onderschat jij de situatie in nederland nogal sadix het is al lang niet meer zoals vroeger dat er overal genoeg werk is begin jaren 90 en medio was het nog wel zo dat je overal kon werken, tegenwoordig is de realiteit heel wat donkerder hoor we hebben ook een hele groep mensen die naar de voedselbank moet (opkomende armoede) en dat doen ze echt niet voor hun plezier.

lopez86
19-12-2014, 13:48
Omdat hij toevallig op zijn 21 ste het licht ziet geeft hem imo geen voorrang op de huizenmarkt,
Daarin tegen geef je zelf al aan dat er in gehuchtjes en dorpjes veel goedkopere woningen zijn.....dus toch een eigen keuze weer gemaakt.
voor mij is die keuze dan makkelijk liever met mijn gezin in een gehucht in Drenthe dan alleen in Nieuwegein.
plus een net bevallen vrouw heeft nog recht op een zwangerschap uitkering zit je ook minimaal +800

Kerel, alles is een eigen keuze.
Mij zie je dat ook nergens ontkennen.
Het is alleen niet voor iedereen zo zwart wit als voor jou, en die zwangersschapsuitkering stopt ook nog ver voordat je kind zelfstandig kan poepen, laat staan dat je weer elke baan kan aannemen als moeder.
Als jou familie in Groningen woont en jij kan goedkoper in Maastricht wonen doe je dat ook niet 123 als je op het rekent met dingen als oppas, omdat je moet werken bijv.
Als elke keuze zo makkelijk was als voor jou was er geen criminaliteit, werkte Dick Vrij in de gehandicaptenzorg en was ISIS een kerkkoor ipv een terroristische organisatie.
Helaas werkt het niet zo.

Nosferatu187
19-12-2014, 13:51
net alsof hij zelf binnen een paar dagen naar de andere kant van nederland zou verhuizen ik geloof er niks van op papier is dat misschien makkelijk maar niet in werkelijkheid.

Marchant
19-12-2014, 14:24
Kerel, alles is een eigen keuze.
Mij zie je dat ook nergens ontkennen.
Het is alleen niet voor iedereen zo zwart wit als voor jou, en die zwangersschapsuitkering stopt ook nog ver voordat je kind zelfstandig kan poepen, laat staan dat je weer elke baan kan aannemen als moeder.
Als jou familie in Groningen woont en jij kan goedkoper in Maastricht wonen doe je dat ook niet 123 als je op het rekent met dingen als oppas, omdat je moet werken bijv.
Als elke keuze zo makkelijk was als voor jou was er geen criminaliteit, werkte Dick Vrij in de gehandicaptenzorg en was ISIS een kerkkoor ipv een terroristische organisatie.
Helaas werkt het niet zo.

Nee klopt maar het blijven keuze, en begrijp het ook wel , maar er zijn genoeg mensen in de zelfde situatie die het wel zonder criminaliteit redden.
En elke keuze makkelijk ?dat geef ik niet aan... dit is voor mij een gemakkelijke keuzes maar vaak is dat om niet voor de makkelijke weg te kiezen..
Dat je isis en dick vrij er nu bij haalt slaat natuurlijk nergens op, heb niet gehoord tenminste dat isis nu een oorlog voert omdat ze net rond kunnen komen en 1100 huur betalen..

Willem033
19-12-2014, 14:26
Huursubsidie krijgt hij niet omdat hij in de vrije sector huurt.
Geloof dat je huur onder de 800 moet zijn om huursubsidie te krijgen.
Zijn vriendin kreeg eerst geen uitkering omdat hij 'teveel' verdiende. Hij verdiende meer dan het minimum.
Nu krijgt ze wel een uitkering omdat hij vast zit.
Roepen gevalletje verkeerde keuzes is makkelijk zeggen als je zijn achtergrond niet kent.
Kind heeft hij niet voor gekozen, zijn vriendin is gewoon gestopt met de pil en wilde het niet weg laten halen.
Hij heeft echt 2 jaar lang bij elke instantie aangeklopt, maar je kan idd beter azielzoeker zijn in Nederland, dan krijg je wel een huis en 5 ruggen om het in te richten.

Sadix
19-12-2014, 14:34
Was het maar zo simpel werken en alles komt wel goed.
Ik zal je een voorbeeld geven van mijn broertje.
Redelijk turbulente jeugd gehad, menig rijkshotel van binnen gezien tussen zijn 14e en 21e.
Rond zijn 21e had hij het licht gezien en wilde het rechte pad op gaan.
Een huis via de woningbouw krijg je niet zomaar. Duurt jaren voor je wat krijgt.
Hij had een baantje waar hij bijna 1500 euro mee verdiende.
Maar omdat hij particulier moest huren betaald hij de jackpot. Iets van 1100 euro kaal en hij krijgt geen huursubsidie.
zit je dan met alle goede bedoelingen, met je vrouw en je kindje . Na alle rekeningen betaald te hebben hield hij precies 12 euro over.
Word van geen kant geholpen.
Hij at elke dag bij mij of me ouders.
Heeft 2 jaar lang geprobeert bij de woningbouw een huis te krijgen, maar krijgt geen urgentie.
al die tijd heeft hij zich afzijdig gehoudenvan criminaliteit, ondanks een aantal foute jongens in zijn omgeving die hem steeds bij dingen wilde betrekken.
Geef die jongen een huurhuis van 6 mijer in de maand en hij blijft op het rechte pad omdat hij van die 1500 rond kan komen, maar dat doen ze niet.
Maar de reclassering en al die shit die doen geen moer voor je.
2 jaar lang heeft het aan hem geknaagd dat hij nooit iets voor ze vriendin of kindjr iets kon kopen. Altijd je hand ophouden bij je broer of ouders wil je op die leeftijd ook nirt meer.
Is nu weer terug bij af. Gedetineerd in p.i nieuwegein.

je hebt helemaal gelijk. 100% gelijk in deze situatie.
Alleen jongeren waar ik mee werk zijn meestal 18-25 jaar en wonen dus nog bij hun ouders waardoor ze meer tijd hebben om dingen op een rijtje te krijgen. Maar in het geval van je broertje zou ik ook geen andere optie weten.

Sadix
19-12-2014, 14:40
en volgens mij onderschat jij de situatie in nederland nogal sadix het is al lang niet meer zoals vroeger dat er overal genoeg werk is begin jaren 90 en medio was het nog wel zo dat je overal kon werken, tegenwoordig is de realiteit heel wat donkerder hoor we hebben ook een hele groep mensen die naar de voedselbank moet (opkomende armoede) en dat doen ze echt niet voor hun plezier.

Voor een jongen tussen de 18-25 jaar is er bijna altijd een optie om legaal geld te verdienen. Ik kan in ieder geval in vele gevallen wel werk regelen. Ik heb een brede netwerk met glazenwassers, bouwbedrijven en ook kranten bedrijven. Zelfs met krantenwijk kan je aardig wat geld verdienen als je 5 wijken neemt bijvoorbeeld. TNT post zoekt bijna altijd mensen. Mac donalds, burgerking , kfc etc zoeken bijna altijd mensen. Het zijn geen top baantjes maar je kan er in ieder geval legaal mee verder en ondertussen zoek je iets beters. Ze gaan geen bank directeur worden maar kunnen een legaal inkomen. Met een beetje geluk als ze dan ook een vrouw hebben die werkt dan zit je al goed met 1200 pp. Het is niet makkelijk, dat geef ik toe maar voor hen die echt willen is er BIJNA dus niet altijd wel de mogelijkheid om er wat van te maken.

Nosferatu187
19-12-2014, 14:48
Huursubsidie krijgt hij niet omdat hij in de vrije sector huurt.
Geloof dat je huur onder de 800 moet zijn om huursubsidie te krijgen.
Zijn vriendin kreeg eerst geen uitkering omdat hij 'teveel' verdiende. Hij verdiende meer dan het minimum.
Nu krijgt ze wel een uitkering omdat hij vast zit.
Roepen gevalletje verkeerde keuzes is makkelijk zeggen als je zijn achtergrond niet kent.
Kind heeft hij niet voor gekozen, zijn vriendin is gewoon gestopt met de pil en wilde het niet weg laten halen.
Hij heeft echt 2 jaar lang bij elke instantie aangeklopt, maar je kan idd beter azielzoeker zijn in Nederland, dan krijg je wel een huis en 5 ruggen om het in te richten.

krijgen asielzoekers een gratis huis met 5 ruggen willem?

Sadix
19-12-2014, 14:48
@sadix

allereerst leuk dat je probleemjongerenwerker bent, prachtig beroep man, in het verleden ook een jaartje meegedraaid, leuk werk.

Alleen ben ik het niet eens met het gedachtegoed van ze willen het niet voor minder doen of leven. De realiteit is toch wat harder en ingewikkelder dan luxueuze levensstijl willen hebben. Probleemjongeren problematiek is complex, het heeft vele zijden en factoren. Ontbreken van een of beide ouders, verslaving in de familie, straatcultuur, romantisering van criminaliteit in songs en films, achterstandswijkproblematiek, onderwijsproblematiek, autochtone beleidmakers-jongerenwerkers etc. die hen niet begrijpen, hoge werkloosheid in NL, armoede, opgroeien in criminele omgeving waardoor crimineel worden iets normaals is, etc.

Belangrijk is dat de komst van Wilders en zijn standpunten allochtoon-autochtoon tegenover elkaar hebben gezet. Let op! check even de toename van criminaliteit(blote oog aub, geen statistieken/cijfers die liegen) en de opkomst van PVV. Met name Marokkaanse jongeren zitten hevig erin, andere groepen in mindere mate, maar ook sterk aanwezig. Er zitten zat hoog opgeleide gasten in de criminaliteit. Het probleem is dat deze jongeren niet aan de bak kwamen, geloof me, zat van hen zou 1500 euro accepteren en er mee leven, merendeel werd op een gegeven moment zelfs uit de uitkering geschopt.

De consequenties zijn hard, geen werk, geen geld, maar belangrijkste is misschien voor hen: geen erkenning. Een werkloze of inkomen loze man is in die omgeving niets waard, iedereen kijkt erop neer. Daar komt ook nog de krantenkoppen, neerwaardige blikken van de autochtonen, familieproblemen, hopeloze sollicitatiepogingen, drugs, alcohol, etc. erbij. Wie niets te verliezen heeft sadix, heeft geen zorgen,angst, etc. Daarna worden ze crimineel, ze vechten het tot de top, emoties hebben ze al een tijdje niet meer. Als het ware verdoofd, ze waren eerst een straathond en nu een baas met veel geld, waar de autochtone man/vrouw ook naar opkijkt. Ja, ze waren opzoek naar erkenning en die hebben ze gekregen. Van de rechter, media, familie, vrouwen(die eerst niet omkeken naar hen), vrienden, etc.

Tyson begrijp me niet verkeerd maar ik ben zelf een voorbeeld van iemand die het wel gelukt is.
Ik kom uit een gezisnherenigings gezin. Mijn vader is 40 jaar in nederland en ik en de rest van het gezin 25 jaar. Ik ben niet hier geboren. Ik ben de 1e 12 jaar van mijn leven opgegroeid in enorme armoede. Niets kwa meubels dat ik thuis had was uit een winkel gekocht maar hadden we uit de vuilnis bij elkaar geraapt.Ik had nog nooit merk schoenen of kleren gehad tot in de 1e klas. bankstellen matchten niet, geen 1 stoel was het zelfde. Mijn vader was al arbeidsongeschikt verklaard vanaf dat wij in nederland kwamen. Hij verzorgde toen 5 kinderen en zijn vrouw met een uitkering. Wij waren voor dat we kwamen de armste familie uit ons dorp in koerdistan. Ik ben opgegroeid ook met de tony montana droom en heb ook heel veel criminele activiteiten begaan. Vrienden die mij kennen tussen mijn 14e en 18e jaar en mij daarna niet zagen zijn verbaasd dat ik vandaag de dag nog leef. Dat hele profiel dat je hier boven hebt geschets daar pas ik zelf in. Maar je moet je daar uit werken, je moet niet 1 maar 5 x zo hard werken als "normale mensen" Uit mijn hele vrienden kring uit de buurt ben ik de enige met een HBO. er is letterlijk geen 1 vriend van mij die ook uit de harde kern kwam die een HBO heeft. En dit klinkt misschien raar maar in mijn omgeving is het veel en veel makkelijker om drugsdealer te worden dan te studeren.

En dit geef ik mijn jongeren ook mee. Ik heb geleefd zoals zij leven. Maar ik heb me er uit kunnen werken. Daarom geef ik me volle 100% voor die jongens en als ik zie dat iemand het echt wilt dan zorg ik er hoe dan ook voor dat het ons lukt. Maar ze moeten die tony montana droom zoals ik het altijd noem wel achter zich laten. En net als ik blij zijn met minder als 1500 euro. Als ze ook een vrouw hebben die ook werkt dan komt het allemaal wel goed alleen moet je het rechte pad gewoon kunnen volhouden. Het is niet makkelijk (in mijn geval wel want ik was er gewoon voor 100% klaar mee) maar er is wel een uitweg.

En ik zeg je eerlijk als je geen positieve mensen om je heen hebt, geen rol modellen hebt en dit allemaal in je 1tje moet doen wordt het nog is 10 x zo moeilijk, dat moet ik je ook meegeven.

Richelieu
19-12-2014, 15:00
You must spread some Reputation around before giving it to Sadix again.

my2cents
19-12-2014, 16:41
Tyson begrijp me niet verkeerd maar ik ben zelf een voorbeeld van iemand die het wel gelukt is.
Ik kom uit een gezisnherenigings gezin. Mijn vader is 40 jaar in nederland en ik en de rest van het gezin 25 jaar. Ik ben niet hier geboren. Ik ben de 1e 12 jaar van mijn leven opgegroeid in enorme armoede. Niets kwa meubels dat ik thuis had was uit een winkel gekocht maar hadden we uit de vuilnis bij elkaar geraapt.Ik had nog nooit merk schoenen of kleren gehad tot in de 1e klas. bankstellen matchten niet, geen 1 stoel was het zelfde. Mijn vader was al arbeidsongeschikt verklaard vanaf dat wij in nederland kwamen. Hij verzorgde toen 5 kinderen en zijn vrouw met een uitkering. Wij waren voor dat we kwamen de armste familie uit ons dorp in koerdistan. Ik ben opgegroeid ook met de tony montana droom en heb ook heel veel criminele activiteiten begaan. Vrienden die mij kennen tussen mijn 14e en 18e jaar en mij daarna niet zagen zijn verbaasd dat ik vandaag de dag nog leef. Dat hele profiel dat je hier boven hebt geschets daar pas ik zelf in. Maar je moet je daar uit werken, je moet niet 1 maar 5 x zo hard werken als "normale mensen" Uit mijn hele vrienden kring uit de buurt ben ik de enige met een HBO. er is letterlijk geen 1 vriend van mij die ook uit de harde kern kwam die een HBO heeft. En dit klinkt misschien raar maar in mijn omgeving is het veel en veel makkelijker om drugsdealer te worden dan te studeren.

En dit geef ik mijn jongeren ook mee. Ik heb geleefd zoals zij leven. Maar ik heb me er uit kunnen werken. Daarom geef ik me volle 100% voor die jongens en als ik zie dat iemand het echt wilt dan zorg ik er hoe dan ook voor dat het ons lukt. Maar ze moeten die tony montana droom zoals ik het altijd noem wel achter zich laten. En net als ik blij zijn met minder als 1500 euro. Als ze ook een vrouw hebben die ook werkt dan komt het allemaal wel goed alleen moet je het rechte pad gewoon kunnen volhouden. Het is niet makkelijk (in mijn geval wel want ik was er gewoon voor 100% klaar mee) maar er is wel een uitweg.

En ik zeg je eerlijk als je geen positieve mensen om je heen hebt, geen rol modellen hebt en dit allemaal in je 1tje moet doen wordt het nog is 10 x zo moeilijk, dat moet ik je ook meegeven.

Respect voor wat je bereikt hebt en goed te horen dat je tijdig - voordat je dood of langdurig vast bent komen zitten - tot inkeer bent gekomen!

my2cents
19-12-2014, 16:45
Huursubsidie krijgt hij niet omdat hij in de vrije sector huurt.
Geloof dat je huur onder de 800 moet zijn om huursubsidie te krijgen.
Zijn vriendin kreeg eerst geen uitkering omdat hij 'teveel' verdiende. Hij verdiende meer dan het minimum.
Nu krijgt ze wel een uitkering omdat hij vast zit.
Roepen gevalletje verkeerde keuzes is makkelijk zeggen als je zijn achtergrond niet kent.
Kind heeft hij niet voor gekozen, zijn vriendin is gewoon gestopt met de pil en wilde het niet weg laten halen.
Hij heeft echt 2 jaar lang bij elke instantie aangeklopt, maar je kan idd beter azielzoeker zijn in Nederland, dan krijg je wel een huis en 5 ruggen om het in te richten.

Dat met die asielzoekers zuig je uit je duim denk ik.

En waarom vrije sector wonen? Kijk ik begrijp dat het lastig was voor hem, maar ga dan goedkoper wonen. Je moet nu eenmaal in sommige situaties water bij de wijn doen en zo te horen had je broer dat op het gebied van zijn woning moeten doen. In dit soort situaties heb ik altijd vooral medelijden met het kind, wat dat kan nog geen bewuste keuzes maken.

tyson19
19-12-2014, 16:49
Sadix,

jij bent tegen de 40, van een hele andere generatie. De brood was toen in de mond van de leeuw, nu is het in de maag van de leeuw. Daarnaast, het zijn bizarre tijden, eerlijkheid loont niet, de wereld zit vol met boeven.

In jou tijd had je de keus om geen crimineel te worden, tegenwoordig hebben de jongeren geen keus meer. Die baantjes die jij noemt zijn geen oplossingen, als je al weet dat een krotwoning tegenwoordig al vanaf 600 euro minimaal te huur staat.

Ik kan jou mijn verhaal vertellen, jij hebt niet eens een derde van wat ik heb meegemaakt beleefd, geloof me. ALs hbo-er met een rijk cv en sterke nevenfuncties ben ik overal tijdelijk aangenomen geweest. Bezuiniging, allochtoon eruit en autochtoon erin. EInde project, autochtoon werd elders geplaatst en ik eruit. Terwijl ik twee keer zo hard werkte. Same old story, studie, stage, werk, werk zoeken, etc. Ik ben met 4000 euro opgerot naar Turkije, waar mijn pa met zijn hard verdiende centjes een huis voor mij heeft achter gelaten(moge allah zijn ziel in de hemel opvvangen).

Dieptepunt was dat ik ene tijdje in de uitkering zat met een prachtig cv, ze wilden mij hetzelfde hbo functie met behoud op uitkering laten uitvoeren, ik werd als een hond behandeld. Tegenwoordig heeft een hond meer waarde dan een allochtoon in Nederland. Ze hebben mensen gebrainwasht met terrorisme en criminaliteit bullshit in NL. Ik neem de autochtoon niet eens kwalijk, de politici en media zijn de grote boosdoeners.

Met hulp van Allah leef ik goed in Turkije, ik heb een veel betere leven dan in NL. Dat er echter mensen zijn die niet een dergelijke keus voor zich hebben en de criminaliteit kiezen, is gewoon logisch. Het is de pad van de duivel, akkoord, het is verkeerd, mee eens. Aan de andere kant lach ik mij rot om hoe de politici zich druk maken om terugkerende rebellen en criminelen met kalasjnikofs. Ze weten er geen raad mee, lekker voor ze, ze hebben deze monsters zelf gecreëerd en nu weten ze er geen raad mee.

Wees niet naïef, Men heeft in NL bewust allochtonen geïsoleerd van de samenleving, geen werk en van brood voorzien. Voordat ik uit NL vertrok was inclusief ik meer dan de helft van mijn vrienden met allemaal hbo achtergrond werkloos. De andere helft hoorde iedere dag dat die een terrorist of crimineel was en dat vaak voor banen onder hen niveau en vaak ook slecht betaald in vergelijking met de autochtoon.

De dutch dream, sorry, de dutch brood voor de allochtone jongeren is criminaliteit, ik wens diegenen die een grote middelvinger opsteken naar de overheid heel veel succes toe met hen criminele carrière, mijn geloofsovertuiging was de reden voor het feit dat ik die pad niet opging. Het is verkeerd, maar ze hebben geen keus.

Tot slot: ik ben geen wij-zij denker of een racist, daar ben ik te ontwikkeld voor, dat is voor mensen die begrenst zijn met denken tot een bepaald niveau. Haat zal nooit ruimte krijgen in mijn hart, maar ik weet ook dat er in de koran men daqqa duqqa staat, met andere woorden, je oogst wat je zaait. De politiek heeft met zijn eigen vieze spelletjes het volk tegenover elkaar gezet en nu hebben ze deze monsters niet onder controle.

Hartelijke groet vanuit een warme Turkije

Turboknecht
19-12-2014, 17:01
@ tyson19

Het vervelende van mensen die het criminele pad op gaan is alleen wel dat die politici die het dan wellicht gecreëerd hebben er het minst door geraakt worden. Jammer dat je dat soort gedrag dan toch toejuicht.

my2cents
19-12-2014, 17:03
Sadix,

jij bent tegen de 40, van een hele andere generatie. De brood was toen in de mond van de leeuw, nu is het in de maag van de leeuw. Daarnaast, het zijn bizarre tijden, eerlijkheid loont niet, de wereld zit vol met boeven.

In jou tijd had je de keus om geen crimineel te worden, tegenwoordig hebben de jongeren geen keus meer. Die baantjes die jij noemt zijn geen oplossingen, als je al weet dat een krotwoning tegenwoordig al vanaf 600 euro minimaal te huur staat.

Ik kan jou mijn verhaal vertellen, jij hebt niet eens een derde van wat ik heb meegemaakt beleefd, geloof me. ALs hbo-er met een rijk cv en sterke nevenfuncties ben ik overal tijdelijk aangenomen geweest. Bezuiniging, allochtoon eruit en autochtoon erin. EInde project, autochtoon werd elders geplaatst en ik eruit. Terwijl ik twee keer zo hard werkte. Same old story, studie, stage, werk, werk zoeken, etc. Ik ben met 4000 euro opgerot naar Turkije, waar mijn pa met zijn hard verdiende centjes een huis voor mij heeft achter gelaten(moge allah zijn ziel in de hemel opvvangen).

Dieptepunt was dat ik ene tijdje in de uitkering zat met een prachtig cv, ze wilden mij hetzelfde hbo functie met behoud op uitkering laten uitvoeren, ik werd als een hond behandeld. Tegenwoordig heeft een hond meer waarde dan een allochtoon in Nederland. Ze hebben mensen gebrainwasht met terrorisme en criminaliteit bullshit in NL. Ik neem de autochtoon niet eens kwalijk, de politici en media zijn de grote boosdoeners.

Met hulp van Allah leef ik goed in Turkije, ik heb een veel betere leven dan in NL. Dat er echter mensen zijn die niet een dergelijke keus voor zich hebben en de criminaliteit kiezen, is gewoon logisch. Het is de pad van de duivel, akkoord, het is verkeerd, mee eens. Aan de andere kant lach ik mij rot om hoe de politici zich druk maken om terugkerende rebellen en criminelen met kalasjnikofs. Ze weten er geen raad mee, lekker voor ze, ze hebben deze monsters zelf gecreëerd en nu weten ze er geen raad mee.

Wees niet naïef, Men heeft in NL bewust allochtonen geïsoleerd van de samenleving, geen werk en van brood voorzien. Voordat ik uit NL vertrok was inclusief ik meer dan de helft van mijn vrienden met allemaal hbo achtergrond werkloos. De andere helft hoorde iedere dag dat die een terrorist of crimineel was en dat vaak voor banen onder hen niveau en vaak ook slecht betaald in vergelijking met de autochtoon.

De dutch dream, sorry, de dutch brood voor de allochtone jongeren is criminaliteit, ik wens diegenen die een grote middelvinger opsteken naar de overheid heel veel succes toe met hen criminele carrière, mijn geloofsovertuiging was de reden voor het feit dat ik die pad niet opging. Het is verkeerd, maar ze hebben geen keus.

Tot slot: ik ben geen wij-zij denker of een racist, daar ben ik te ontwikkeld voor, dat is voor mensen die begrenst zijn met denken tot een bepaald niveau. Haat zal nooit ruimte krijgen in mijn hart, maar ik weet ook dat er in de koran men daqqa duqqa staat, met andere woorden, je oogst wat je zaait. De politiek heeft met zijn eigen vieze spelletjes het volk tegenover elkaar gezet en nu hebben ze deze monsters niet onder controle.

Hartelijke groet vanuit een warme Turkije

Wat een verschrikkelijk domme post... Ik zeg niet dat je liegt, maar ik denk dat je jezelf ook wel eens in de spiegel mag aankijken met betrekking tot je eigen verantwoordelijkheden binnen al die gemiste banen/kansen. Alle media en politiek heeft het alleen maar op jullie o zo zielige allochtonen gemunt.... Kom op zeg. Misschien is het niet altijd makkelijk, maar er zijn kansen zat. Volgens mij had iemand het hier al eerder over een selffulfilling prophecy..

En met die teksten over criminaliteit en AK47's mag iedereen heel blij zijn dat je weer fijn in Turkije woont. Je bent zelf onderdeel van het probleem met deze houding vriend

tyson19
19-12-2014, 17:07
@ tyson19

Het vervelende van mensen die het criminele pad op gaan is alleen wel dat die politici die het dan wellicht gecreëerd hebben er het minst door geraakt worden. Jammer dat je dat soort gedrag dan toch toejuicht.

daar heb je een punt, gelijk heb je, alleen, de goeden leiden nu eenmaal onder de daden van de slechteriken, het is helaas niet anders.

Nosferatu187
19-12-2014, 17:07
kansen zat? sorry maar jij leeft echt in een andere wereld serieus dit kun je niet menen.

Brainthief
19-12-2014, 17:28
http://brandpunt.kro.nl/seizoenen/2014/afleveringen/14-12-2014

Interessant item, die Holland - Marokkolijn. Ik zou zeggen check dat eens.
maar kansen zijn er zat. Ik werk zelf in de sector bouw en techniek. En daar kom ik toch regelmatig Marokkanen tegen met mooie baantjes. Echt niet alleen metselaars oid....

Facade
19-12-2014, 19:21
Merton had een interessante theorie m.b.t. criminaliteit wat je in dit topic ook terugziet. Bepalend voor de vraag of iemand crimineel gedrag vertoonde was de situatie waarbij er duidelijke normen en waarden bestonden voor de aspiraties die iemand moest hebben (geld verdienen, status, etc.), maar die aspiraties niet gepaard gingen met duidelijke normen en waarden over hoe die behaald moesten worden. (kleine samenvatting zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Anomietheorie onder Merton)

Nu is dit slechts een theorie en doet het wellicht af aan de complexiteit van het probleem. Toch zie je het in dit topic ook terug. Diverse posters geven aan dat Sadix ongelijk heeft, maar baseren zich daarbij niet zozeer op argumenten die ertoe strekken dat overleving niet mogelijk is zonder het overtreden van de wet. Nee, een bepaald toekomstbeeld ligt voor ogen, maar deze toekomst is in de beleving van diegene (permanent) onbereikbaar zonder het criminele pad op te gaan. Van het onbereikbaar zijn van deze doelen wordt de samenleving de schuld gegeven, zodat een rechtvaardiging voor crimineel gedrag nog sneller gevonden wordt.

tyson19
19-12-2014, 19:49
@facade

Leuk dat je de wetenschap erbij betrekt, nu we het daarover hebben, weet je ook dat er sociologen zijn die beweren dat criminaliteit in een samenleving niet hoeft voor te komen? Weet je hoeveel sociologen duidelijk hebben gemaakt dat de Marokkaanse jongeren van Amsterdam niet zelf kiezen voor criminaliteit? Ga maar goed onderzoek doen vriend, er is zat erover gepubliceerd.

Ik zal je nog wat vertellen, dergelijke eerlijke onderzoekers komen niet in publiciteit. Hen onderzoek verdwijnt of in een donkere hoek waardoor niemand het kan zien of in de prullenbak.

Richelieu
19-12-2014, 20:02
@facade

Leuk dat je de wetenschap erbij betrekt, nu we het daarover hebben, weet je ook dat er sociologen zijn die beweren dat criminaliteit in een samenleving niet hoeft voor te komen? Weet je hoeveel sociologen duidelijk hebben gemaakt dat de Marokkaanse jongeren van Amsterdam niet zelf kiezen voor criminaliteit? Ga maar goed onderzoek doen vriend, er is zat erover gepubliceerd.

Ik zal je nog wat vertellen, dergelijke eerlijke onderzoekers komen niet in publiciteit. Hen onderzoek verdwijnt of in een donkere hoek waardoor niemand het kan zien of in de prullenbak.

Kan me herinneren dat een sociale politicus opperde dat een zeker bevolkingsgroep in de hoofdstad een "etnisch monopolie op criminaliteit" had.....

Facade
19-12-2014, 20:02
Als je onderzoeken kent die wellicht van belang zijn, deel die dan vooral.

tyson19
19-12-2014, 20:30
Kan me herinneren dat een sociale politicus opperde dat een zeker bevolkingsgroep in de hoofdstad een "etnisch monopolie op criminaliteit" had.....

Wat is de relatie met dit topic? ik zeg toch niet dat autochtonen oververtegenwoordigd zijn?

tyson19
19-12-2014, 20:35
Als je onderzoeken kent die wellicht van belang zijn, deel die dan vooral.

Facade,

Ik lees zoveel, ik onthoud de namen en de onderzoeken niet in mijn hoofd. Ben geen lopende bieb, er is veel erover te vinden in zowel sociologische/criminologische handboeken, als in verschillende artikelen. Ik geloof dat jij een bureaucratische achtergrond had. ik herinner dat nog. Voor jou moet het een makkie zijn, je hebt tenslotte veel in artikelen gesnuffeld in je studiejaren. Check de sites, screen op bepaalde termen en je ziet ze vanzelf wel.

Onlangs nog een socioloog op at5, een haagse zender over schilderswijk reportage op YouTube en nog veel meer. Ik onthoud het niet allemaal, ben geen onderzoek aan het schrijven, dus ik kan je geen bronnenlijst geven. Als je doel nieuwsgierigheid is check het even.

cornelus
19-12-2014, 21:01
Ben toch even onder de indruk van Sadix zijn verhaal..... Respect kerel.

Je hebt gelijk toch over die Tony Montana droom???
(kinderen van de 1e generatie hier die elkaar consequent op straat al aanriepen met 'hee mafia')

Vandaag op de radio hoorde ik trouwens ook een raar verhaal (uit het Sunny Bergman kamp?) ... over hoe multiculti jongeren altijd expres een lager schooladvies zouden krijgen en dat dit de enige reden is waarom er zoveel allochtonen op het vmbo zitten. Pff krijgen we nou dat soort complotshit.

@Tyson19 ik ben maar een klein beetje multiculti en verre van allochtoon, maar ik heb ook momenten gekend dat ik me volledig uitgekotst voelde door de Nederlandse maatschappij, ik respecteer jouw persoonlijk ervaring, maar dat hoeft natuurlijk niet te zeggen dat het kenmerkend is voor een hele bevolkingsgroep.

Richelieu
19-12-2014, 21:03
Wat is de relatie met dit topic? ik zeg toch niet dat autochtonen oververtegenwoordigd zijn?

Ging over die onderzoeken van je en uitspraken die gedaan zijn in het recente verleden.

Brainthief
19-12-2014, 21:47
http://www.vn.nl/Archief/Justitie/Artikel-Justitie/Het-probleem-met-Marokkaanse-criminelen-Ze-zijn-te-Nederlands.htm

tjek die Frank Bovenkerk (zit ook in die brandpunt uitzending die ik eerder poste) dat is een criminoloog welke al in 1994 gewaarschuwd heeft. Hij geeft ook aan dat het geen uitzondering is dat lui van bepaalde komaf voor problemen zorgen. Vergelijkt het ook met de vs en problemen met Ieren en Italianen.

Nosferatu187
19-12-2014, 22:12
het heeft te maken met een klasse probleem, niet mensen van een bepaalde afkomst laat dat wel duidelijk zijn.

Brainthief
19-12-2014, 22:25
Een pijnlijke conclusie is dat het nog lang gaat duren voordat dit opgelost wordt.....tot die tijd houd je stigmatisering en lijden alle goede jongens onder de ontspoorden. Jammer dat dure spullen zo belangrijk zijn in de straat cultuur. Geld is echt de kanker in onze samenleving...

tyson19
19-12-2014, 22:38
@brainthief

gast we zitten wat bij te lullen, fuck it, pak je geld en leef goed. redt jezelf, geldt voor iedereen. Voor de rest, het is nu eenmaal ene vieze wereld, daar kan jij en ik niets aan veranderen ;-)

geld is het probleem niet, de onwetendheid van de mens is het probleem.

e-type
19-12-2014, 22:39
@facade

Leuk dat je de wetenschap erbij betrekt, nu we het daarover hebben, weet je ook dat er sociologen zijn die beweren dat criminaliteit in een samenleving niet hoeft voor te komen? Weet je hoeveel sociologen duidelijk hebben gemaakt dat de Marokkaanse jongeren van Amsterdam niet zelf kiezen voor criminaliteit? Ga maar goed onderzoek doen vriend, er is zat erover gepubliceerd.

Ik zal je nog wat vertellen, dergelijke eerlijke onderzoekers komen niet in publiciteit. Hen onderzoek verdwijnt of in een donkere hoek waardoor niemand het kan zien of in de prullenbak.


Heb ik ook gehoord inderdaad. Komt omdat het ongefundeerd en biased onderzoek is. M.a.w. bullshit.

tyson19
19-12-2014, 22:44
Heb ik ook gehoord inderdaad. Komt omdat het ongefundeerd en biased onderzoek is. M.a.w. bullshit.

jij mag het bullshit vinden, verschillende universiteiten en hogescholen bieden het wel als studiemateriaal aan. genoeg gelult en energie aan besteed, voor mijzelf een slotje...

blackadder
20-12-2014, 00:56
Man geliquideerd in Utrecht

http://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/styles/landscape_2/public/content/images/2014/12/19/schietpartij%20Utrecht_0.jpg?itok=gCGEJcfQ
Onderzoekers op de plaats van het delict. © RTL Nieuws

In Utrecht is een man van dichtbij in zijn auto doodgeschoten. Volgens de politie wijst alles op een liquidatie.

De man werd rond 19:45 uur vanavond doodgeschoten in de wijk Hoograven. De man werd in zijn auto gevonden, een deur stond nog open.
http://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/styles/inline_large/public/content/images/2014/12/19/Schietpartij%20Utrecht%202_0.jpg?itok=fGPdoYWz

De omgeving is afgezet en de politie is op zoek naar twee verdachten die er in een grijze Volkswagen Golf vandoor zijn gegaan.
Bij de zoektocht is onder andere een helikopter ingezet.
ZIE OOK: Dode bij schietpartij in Amsterdam (http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/dode-bij-schietpartij-amsterdam-2)
De politie kan nog niet zeggen of er een verband is met de oorlog in de Amsterdamse onderwereld. Sinds het begin van het jaar zijn al zeker 13 mensen doodgeschoten. Daarnaast zijn er meerdere moordpogingen mislukt. De schietpartijen waren niet alleen in Amsterdam zelf, maar ook in plaatsen als Amstelveen, Almere, Amersfoort, Zaandam en Beverwijk. Zo werd de bekende topcrimineel Gwenette Martha (40) in mei geliquideerd (http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/topcrimineel-martha-geliquideerd) in Amstelveen.



http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/man-geliquideerd-utrecht

Willem033
20-12-2014, 02:20
Dat met die asielzoekers zuig je uit je duim denk ik.

En waarom vrije sector wonen? Kijk ik begrijp dat het lastig was voor hem, maar ga dan goedkoper wonen. Je moet nu eenmaal in sommige situaties water bij de wijn doen en zo te horen had je broer dat op het gebied van woning moeten doen. In dit soort situaties heb ik altijd vooral medelijden met het kind, wat dat kan nog geen bewuste keuzes maken.

Bij familie van mij in een nieuwbouwwijk zijn een hele zooi Somalische gezinnen komen wonen die echt heel kort in Nederland zijn, en krijgen een nieuwbouw huis en hebben serieus 5 ruggen gekregen van de gemeente in de vorm van een lening.

Mijn broertje kon wel iets goedkopers krijgen, een appartement van 700 en een bungalow op een camping van 750 maar toen vroegen de eigenaren daarvan een loonstrook en werkgeversverklaring, dat was geen probleem maar een voorwaarde was dat die 3 keer bruto de kale huur verdiende, dus dat ging weer niet door.

Natuurlijk heeft hij de verkeerde keuzes gemaakt, en heeft hij zichzelf in deze situatie gebracht, maar als je dan ziet dat hij zo hard zijn best doet om alles op de rit te krijgen en je word nergens geholpen, dan is dat zuur.

Hij zit nu vast en zijn vriendin krijgt een uitkering van 1100. Dat betekend dat ze elke maand bijna 400 tekort komt voor de vaste lasten.
Dat komt weer op mijn schouders terecht.

Het kindje komt niks tekort.
Die krijgt genoeg liefde van haar ooms en tantes en de rest van de familie.
En krijgt alle kleding wat mijn dochtertje niet meer aan kan.
Dat was ook nog zoiets. Mijn schoonzusje ging een uitkering aanvragen, zegt dat mens bij het uwv heb je wel een uitkering nodig want ik zie dat je kindje een burberry jurkje aan heeft en een moncler jas.

blackadder
20-12-2014, 02:23
Jij werkt toch ook niet? Ook nooit gedaan en zul je ook nooit doen ook?

Willem033
20-12-2014, 03:27
Klopt. Maar we hebben het nu niet over mij, maar over mijn broertje en kansarme jongeren in het algemeen.

blackadder
20-12-2014, 03:33
Klopt. Maar we hebben het nu niet over mij, maar over mijn broertje en kansarme jongeren in het algemeen.
Ik vraag me alleen af waar je dan die 400 die elke maand op jouw schouders terechtkomen dan vandaan tovert. En of jij dan wel zo een goede invloed bent voor jouw broertje.

Willem033
20-12-2014, 04:33
Ik heb een zeer goede invloed op hem. Steun hem waar ik kan steunen. Als je soms doelt of ik hem boj dingen betrek. Nee dat doe ik niet. Want ik doe zelf ook niks wat verboden is

lopez86
20-12-2014, 10:01
@facade

Leuk dat je de wetenschap erbij betrekt, nu we het daarover hebben, weet je ook dat er sociologen zijn die beweren dat criminaliteit in een samenleving niet hoeft voor te komen? Weet je hoeveel sociologen duidelijk hebben gemaakt dat de Marokkaanse jongeren van Amsterdam niet zelf kiezen voor criminaliteit? Ga maar goed onderzoek doen vriend, er is zat erover gepubliceerd.

Ik zal je nog wat vertellen, dergelijke eerlijke onderzoekers komen niet in publiciteit. Hen onderzoek verdwijnt of in een donkere hoek waardoor niemand het kan zien of in de prullenbak.

Deel die onderzoeken aub, interessant maar dat je geen eigen keus hebt is natuurlijk onzin, je hebt altijd een keus.
Dat die keuze moeilijk of makkelijk is is een 2e maar dat geef ik zelf ook al aan.

Facade
20-12-2014, 10:24
Bij familie van mij in een nieuwbouwwijk zijn een hele zooi Somalische gezinnen komen wonen die echt heel kort in Nederland zijn, en krijgen een nieuwbouw huis en hebben serieus 5 ruggen gekregen van de gemeente in de vorm van een lening.

Mijn broertje kon wel iets goedkopers krijgen, een appartement van 700 en een bungalow op een camping van 750 maar toen vroegen de eigenaren daarvan een loonstrook en werkgeversverklaring, dat was geen probleem maar een voorwaarde was dat die 3 keer bruto de kale huur verdiende, dus dat ging weer niet door.

Natuurlijk heeft hij de verkeerde keuzes gemaakt, en heeft hij zichzelf in deze situatie gebracht, maar als je dan ziet dat hij zo hard zijn best doet om alles op de rit te krijgen en je word nergens geholpen, dan is dat zuur.

Hij zit nu vast en zijn vriendin krijgt een uitkering van 1100. Dat betekend dat ze elke maand bijna 400 tekort komt voor de vaste lasten.
Dat komt weer op mijn schouders terecht.

Het kindje komt niks tekort.
Die krijgt genoeg liefde van haar ooms en tantes en de rest van de familie.
En krijgt alle kleding wat mijn dochtertje niet meer aan kan.
Dat was ook nog zoiets. Mijn schoonzusje ging een uitkering aanvragen, zegt dat mens bij het uwv heb je wel een uitkering nodig want ik zie dat je kindje een burberry jurkje aan heeft en een moncler jas.

Waar speelt dit zich af? In het westen en in de grote steden liggen de huurprijzen enorm hoog voor wat je krijgt. Bij middelgrote steden en krimpgebieden liggen de huurprijzen doorgaans beduidend lager. Ook zijn de wachtrijen een stuk korter in de sociale sector. Als er geen uitzicht is op een baan, dan kan ze wellicht verhuizen. Het zal geen kasteel zijn natuurlijk, maar nu is er sprake van armoedeval. Je gaat er namelijk op achteruit wanneer een van de twee een baan rond minimumloon neemt. Het totale inkomen wordt tegenwoordig als uitgangspunt genomen dacht ik, dus wanneer hij vrij komt en werk vindt, kom je mogelijk in een slechtere positie terecht dan voorheen.

Voor wat betreft de lening van 5000 euro; dat heeft naar ik vermoed te maken met de inburgering. Hiervoor kan inderdaad een forse lening worden aangevraagd. De inburgering moet namelijk zelf betaald worden en asielzoekers hebben dit geld doorgaans niet. De lening hiervoor is echter niet vrij besteedbaar. Het geleende geld wordt betaald aan de instelling die aangewezen wordt door de inburgeringsplichtige om de inburgering te verzorgen (artikel 16 Wet Inburgering lid 1 en 2).

blackadder
20-12-2014, 11:42
'Nieuwe liquidaties niet te voorkomen' (http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/nieuwe-liquidaties-niet-te-voorkomen)http://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/styles/landscape_2/public/content/images/2014/12/20/liquidatie%20Amstelveen%20ANP_0.jpg?itok=k7afrdnNA rchieffoto © ANP

De onderwereldoorlog die in 2012 in Amsterdam ontbrandde met de wilde schietpartij in de Staatsliedenbuurt zal voorlopig nog doorgaan. "We hebben niet het idee dat dit conflict is uitgedoofd", zegt hoofdofficier van Justitie Theo Hofstee

"Het aantal liquidaties en pogingen daartoe is dit jaar fors opgelopen'', zegt Hofstee tegen het ANP. Zeker zes liquidaties in 2014 worden toegeschreven aan het conflict tussen twee groepen. Vorig jaar ging het om twee van zulke afrekeningen.
Een verdwenen partij drugs in Antwerpen was in 2012 de 'trigger' voor de ruzie. Maar volgens Hofstee gaat het daar allang niet meer om. Inmiddels zijn er nieuwe conflicten om geld, macht en zeggenschap over de drugshandel. Groot onderling wantrouwen speelt waarschijnlijk ook een belangrijke rol.
ZIE OOK: Politie komt capaciteit tekort voor liquidatie-onderzoek (http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/politie-komt-capaciteit-tekort-voor-liquidatie-onderzoek)
"Wij kunnen de liquidaties niet logisch verklaren'', aldus de hoofdofficier. Hij vermoedt dat sommige criminelen vrezen dat ze gevaar lopen en 'preventief' maatregelen nemen door een vermeende vijand uit de weg te ruimen.
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/liquidatie-amsterdam#node_1235971

Gaat lekkurh!

Minotauro
20-12-2014, 13:13
Hey Frank Bovenkerk is mijn docent! Interessante man

Facade
20-12-2014, 14:39
Doe jij criminologie toevallig en zo ja hoor je dan wel eens wat over dit soort onderwerpen?

appelsap
20-12-2014, 14:45
Hoe bouw je een sterk cv op met goede nevenfuncties als je overal na korte tijd uit gegooid wordt?

Zelfreflectie is weer ver te zoeken in veel van de verhalen over onze verziekte racistische samenleving, waarbij de schuld altijd bij de ander 15 miljoen ligt, die danwel allochtonen onderdrukken (tyson19), danwel overladen met kados (willem033).

De waarheid ligt misschien wel ergens in het midden waarbij het idd steeds moeilijker wordt om, zonder de juiste opleiding, uit bepaalde socio-economische klasses te komen, en het verschil tussen haves en have nots toeneemt. Zeker als daar ook nog culturele verschillen bij komen kan dat, op individueel niveau heel vervelend zijn.

Maar laten we nu niet doen also we in een 3e wereld land leven en de meesten in deze situatie slachtoffer van de boze maatschappij zijn. Het lijkt erop dat velen vinden dat iedereen recht heeft op dezelfde materialistische welvaart, waardoor crimineel gedrag geaccepteerd wordt, als een product van al die sociale onderdrukking in Nederland.

new_world_order
21-12-2014, 17:24
aangezien ik ben opgegroeid met;

vrienden waarvan de ouders crimineel zijn
vrienden waarvan de ouders geen geld hebben
vrienden waarvan de ouders een goede baan hebben
vrienden van allochtone afkomst
vrienden van autochtone afkomst

en daaruit jongens zijn voortgekomen die;

werken bij top bedrijven met een salaris van 100k plus pj.
straffen uitzitten van 2/8 jr
geliquideerd zijn..(ook in de laatste 'mocro oorlog')
kan ik je vertellen dat iedereen een keus heeft. Het is namelijk niet zo dat alleen de autochtone jongens met een goede basis een top baan hebben. Er zit ook 1 vast die ouders met geld heeft, daarnaast hebben 3 Marokkaanse vrienden van me een HBO diploma, terwijl zij genoeg criminele voorbeelden hebben in hun omgeving.

kortom leg de schuld bij je zelf. je bepaald zelf hoe je leven eruit ziet.

Het is heel makkelijk altijd maar de schuld te geven aan zaken waar je zelf niks aan kan doen. (fuck het systeem)

100% dat je dik achter staat met een kut basis. maar it's still all on you!

Sadix
24-12-2014, 02:56
hamza 20 jaar gekregen in marokko. gezellig.

my2cents
24-12-2014, 09:33
hamza 20 jaar gekregen in marokko. gezellig.

In ieder geval geen levenslang, wat de aanklager daar wel wilde hebben. Vraag mij af hoe slecht het daar in de gevangenis nu is.... Hij schijnt wel iets van 15 kilo te zijn aangekomen daar, hij eet blijkbaar goed ;-)

blackadder
24-12-2014, 11:42
hamza 20 jaar gekregen in marokko. gezellig.
Kennen ze daar ook aftrek van voorarrest, vervroegde vrijlating etc...?

lopez86
24-12-2014, 17:01
Kennen ze daar ook aftrek van voorarrest, vervroegde vrijlating etc...?

Misschien als je Badr Hari heet.

my2cents
24-12-2014, 19:34
Stukje van Hamza in de taxi... Zo te zien na het stappen
http://t.co/2CG2euNgjn

Nosferatu187
24-12-2014, 21:16
ali a vandaag doodschoten in turkije.

e-type
24-12-2014, 21:39
...mooi interview met Hamza Belhadj in Marokko door forumbroeder Jens Olde Kalter:

Vandaag staat in Tanger de Amsterdamse Marokkaan Hamza B. terecht op verdenking van dubbele moord in de Staatsliedenbuurt. In een persoonlijk gesprek vertelt hij over ‘zijn onschuld’, de omstandigheden in de gevangenis, de verhoormethoden van de Marokkaanse politie en zijn angst voor een showproces. Of ik nou hier, in de EBI of Guantanamo zit.. Zolang ik maar een eerlijk proces krijg.’

lees hier (http://www.jensoldekalter.nl/news/algemeen/levenslang-in-marokko-5076) verder.

blackadder
24-12-2014, 21:57
De beruchte moordmakelaar Ali Akgün is afgelopen zaterdag geliquideerd in Istanbul. Akgün wachtte op een rood stoplicht, toen een tweetal schutters het vuur opende op zijn Bentley. Akgün stond terecht in de roemruchte Amsterdamse liquidatiezaak Passage. Justitie vervolgde hem voor het geven van opdrachten voor liquidaties, waaronder die van Houtman en Van der Bijl. Opgeruimd staat netjes dus. Enig nadeel aan deze moordaanslag is dat Peter R. de Vries de komende dagen weer onvermijdelijk is op de vaderlandse televee. Sterkte.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/12/ali_a_gepopt.html

my2cents
24-12-2014, 23:54
En dat is nummer 2 vandaag:

Nieuwe liquidatie NL-Turk in Istanbul

Gepubliceerd op woensdag 24 december 2014 23:51


http://www.crimesite.nl/inhoud/uploads/2014/12/VedatSahin-160x160.jpg
In Istanbul is woensdagavond opnieuw een onderwereldmoord gepleegd. Een Turkse Nederlander, de broer van één van de grote mannen in de Turkse misdaadwereld is met kogels uit een Kalashnikov om het leven gebracht. Hij was een bekende van de eveneens vandaag vermoorde Ali Akgün.
Samenhang Het gaat om de Rotterdamse Turk Vedat Sahin, de broer van Sedat Sahin die in Turkije een reputatie geniet als onderwereldbaas. De naam van Sedat Sahin viel onlangs in een een groot onderzoek (http://www.crimesite.nl/adviseur-erdogan-genoemd-in-brabantse-drugszaak/) in Tilburg. Of de moorden op Ali Akgün en die op Vedat Sahin samenhangen is niet duidelijk. Een Turkse bron is ervan overtuigd: ‘Iemand is bezig op een hevige manier huis te houden’.
Intensive care De schietpartij vond plaats om tussen 20.30 en 21.00 Nederlandse tijd en werd volgens Turkse media uitgevoerd door twee mannen met AK-47’s vanuit een passerende auto. Verschillende mensen raakten gewond. Een lijfwacht van Sahin wordt behandeld op de intensive care. Er zouden drie mensen zijn opgenomen in het ziekenhuis.
Rotterdam Sedat Sahin is in april 2014 uit de gevangenis ontslagen, hij verblijft waarschijnlijk in Dubai. Het netwerk van Sahin viel dit najaar in een groot politieonderzoek in Tilburg. Een doorgaans goed ingevoerde bron stelt dat Vedat Sahin die in het Rotterdamse criminele milieu zou behoren contacten onderhield met Ali Akgün over drugshandel.

blackadder
25-12-2014, 11:59
http://gunfreezone.net/wordpress/wp-content/uploads/2012/12/MERRY-TACTICAL-CHRISTMAS.jpg

Willem033
26-12-2014, 04:12
Ik vind dat Jens over het algemeen goede stukken schrijft, maar over het geval van de persoonsverwisseling in Amersfoort valt over te twisten.
In Amersfoort is het bekend dat babbel altijd bij de pelicaan trainde en zijn ouders wonen er ook vlakbij.
Een persoonsverwisseling is wel degelijk mogelijk.
Nog geen 24 uur voor de dood van Mo was er bijna iemand doodgeschoten ook in Amersfoort die niks te maken had met die ripdeal met die Mexicanen.
Een jongen van 24 komt het theehuis van zijn broer uitgelopen en vervolgens komt er een bmw m3 aangereden, raam aan de pasagierskant open en er word een wapen op hem gericht. Hij liet zich tussen twee autos invallen en die gasten zijn weggereden toen ze kennelijk zagen dat het niet babbel was.

Ik kende babbel heel goed en het is een wonder dat hij 38 is geworden, hij ripte echt alles en iedereen.
Iedereen wist dat hij een ripper is maar echt letterlijk door zijn babbel wist hoj mensen over de streep te trekken om toch zaken met hem te doen.
Ze zijn een aantal maanden voor zijn dood zelfs bij ze ouders binnen geweest en hebben zijn moeder een pistool op haar hoofd gezet, een foto ervan gemaakt en verstuurd via whats app. Zijn reactie op die foto was schiet der maar dood.
Hij had totaal geen respect voor iets of iemand. Zolang je maar geen zaken met hem deed kon je best met hem omgaan.

e-type
26-12-2014, 11:38
'k denk idd ook niet dat Alrasi door een persoonsverwisseling om het leven is gekomen, maar wel door verraad van babbel. Alrasi werd tenslotte gebeld om naar buiten te komen, waarna ie afgeknald werd en verder kreeg z'n familie sms-jes met bedreigingen. De daders hadden Mo wel op het oog, maar zijn door babbel op het verkeerde been gezet.

Willem033
26-12-2014, 11:55
'k denk idd ook niet dat Alrasi door een persoonsverwisseling om het leven is gekomen, maar wel door verraad van babbel. Alrasi werd tenslotte gebeld om naar buiten te komen, waarna ie afgeknald werd en verder kreeg z'n familie sms-jes met bedreigingen. De daders hadden Mo wel op het oog, maar zijn door babbel op het verkeerde been gezet.

Kijk jij weet er blijkbaar ook meer van. Die jongen is door babbel het verhaal ingetrokken.
Hele smerige streken.
Zijn begrafenis was erg druk van babbel had ik niet verwacht want echt iedereen haatte hem.
Maar uiteraard had babbel ook die hard fanboys uit de buurt.

e-type
26-12-2014, 15:16
kortom, prima dat babbel nu afwezig blijft. Dat verhaal over z'n moeder is wel schokkend.

Nosferatu187
26-12-2014, 16:06
he sure ain't talking no more.

appelsap
26-12-2014, 21:19
Knabbel schijnt ondergedoken te zitten in Dubai.

blackadder
26-12-2014, 23:48
Hoe moet dat nu verder met de Rescue Rangers?

Willem033
27-12-2014, 05:43
Heb trouwens het vermoeden dat babbel zijn broertje er ook mee te maken heeft.
Die is bijna nooit thuis en als die thuis is moet een kleine jongen uit de buurt eerst kijken of de kust veilig is. Als de kust veilig is gaat die via de achterkant naar binnen.

blackadder
27-12-2014, 07:40
Heb trouwens het vermoeden dat babbel zijn broertje er ook mee te maken heeft.
Die is bijna nooit thuis en als die thuis is moet een kleine jongen uit de buurt eerst kijken of de kust veilig is. Als de kust veilig is gaat die via de achterkant naar binnen.
Dus mocht Knabbel het loodje legen weten we in elk geval dat de opdrachtgever/dader op mixfight meeleest.

Mauro
27-12-2014, 10:15
Heb trouwens het vermoeden dat babbel zijn broertje er ook mee te maken heeft.
Die is bijna nooit thuis en als die thuis is moet een kleine jongen uit de buurt eerst kijken of de kust veilig is. Als de kust veilig is gaat die via de achterkant naar binnen.
Als ik me niet vergis is babbel aan de achterkant van het huis beschoten...ook niet echt veilig dan.

cornelus
27-12-2014, 11:05
Who's next on the list .. Ome Donald?

Willem033
28-12-2014, 04:02
Als ik me niet vergis is babbel aan de achterkant van het huis beschoten...ook niet echt veilig dan.

Klopt. Maar dat was bij zijn ouders thuis in zielhorst. Ze broertje woont in vathorst. Denk ook niet dat babbel eerst heeft laten checken of de kust veilig was. Hij heeft maanden geleden al geluk gehad s nachts toen hij bij zijn ouders wegging. Toen hadden ze hem ook bijna te pakken.

blackadder
06-01-2015, 13:30
Nog iemand geliquideert? T'is alweer een paar weken erg rustig.

Willem033
07-01-2015, 03:27
Heeft Jens dat stuk geschreven in de panorama dese week over babbel?

Nosferatu187
07-01-2015, 13:39
ja

Willem033
07-01-2015, 23:11
Grappenmaker is het. Belangrijke feiten zijn verdraaid. Kon hij nog wel eens problemen mee gaan krijgen.

e-type
08-01-2015, 20:05
Heeft Jens dat stuk geschreven in de panorama dese week over babbel?

Onlangs werd Samir ‘Babbel’ J. (38) in Amersfoort op de stoep van zijn ouderlijk huis met kogels doorzeefd. Wie was deze stamppot etende polder-Mocro die ooit van een carrière bij het Korps Mariniers droomde? En wat is de connectie met de liquidatie van kickbokser Tarik El Idrissi, die in Amsterdam om het leven werd gebracht?

Het wordt druk in de woonkamer van een rijtjeshuis in de Amersfoortse wijk Zielhorst. Terwijl de geur van versgebakken koekjes en Marokkaanse thee zich door de kamer verspreidt, gaat de voordeurbel om de minuut. Vrouwen – de één in jurk met hoofddoek, de ander in spijkerbroek – komen binnen en verzamelen zich rond de bank. Soms maken ze grapjes, dan kruipen ze weer naar elkaar toe om troost te zoeken. De oudste vrouw op de bank zit in het midden. Ook zij keuvelt een beetje met haar buurvrouw tot er een video op het grote plasmascherm wordt afgespeeld. In beeld verschijnen honderden mannen rond een kist die langzaam in het zand verdwijnt.
De man in de kist is haar zoon.

Op 1 maart 2012 trekt een Amsterdams arrestatieteam vier mannen in een auto van de weg. Hun bestemming is niet bekend, maar door de kogelvrije vesten die ze dragen en de automatische wapens en bivakmutsen die in de auto liggen, is het de agenten duidelijk dat de mannen niet naar een potje zaalvoetbal onderweg zijn.
Als de mannen van de recherche de auto vervolgens doorzoeken, vinden ze onder meer een aantal mobiele telefoons waarvan ze de recent gebelde nummers natrekken. Bij de meeste nummers gaan geen alarmbellen af. Maar één van die gebelde nummers geeft een match met een eerdere aangifte van een vrouwelijke makelaar uit het Gooi.
De vrouw is eertijds door een man benaderd om op zoek te gaan naar een huurappartement. Maar de charmante man weet algauw meer bij de vrouw te regelen dan alleen een nieuw huurappartement. Ze is zodanig van de vlotte, veel jongere prater in de war dat ze hem 50.000 euro leent die hij belooft haar zo snel mogelijk terug te geven. Dat het geld vooral voor zijn eigen uitgavenpatroon is bestemd, dringt pas later tot de vrouw door. Tegen die tijd beseft ze er nog twee problemen bij te hebben. Ze is getrouwd. En, erger: haar echtgenoot is een hoge functionaris van de politieacademie aan wie ze nu haar avontuur mag opbiechten. Samen gaan ze voor het doen van aangifte naar het politiebureau.

e-type
08-01-2015, 20:06
De politie neemt de aangifte op, waarbij ook het mobiele telefoonnummer wordt opgegeven waarop de vrouw haar minnaar altijd belde. Dat behoort toe aan ene Samir J., alias ‘Babbel’ uit Amersfoort. (Babbel is zijn bijnaam in het milieu omdat hij zo graag ‘babbelt’.) Behalve zijn telefoonnummer, een van de 72 nummers waarvan hij gebruikmaakt, komt ook Samir J. zelf in de politiesystemen voor.

Geen couscous maar boerenkool
Samir J. wordt op 26 mei 1976 geboren in Amersfoort. Zijn Marokkaanse ouders hebben dan al drie dochters, na Samir krijgen ze nog twee dochters en twee zoons, onder wie Ali. Het tienkoppige gezin woont in de Kruiskamp, een buurt waar de kans dat je buurman in de fabriek werkt wat groter is dan dat hij in de directie bij Philips zit. Net als alle zussen kan Samir aardig leren. Door zijn voorliefde voor (vecht)sport en wapens droomt hij van een carrière in het leger. Ondanks een akkefietje met gestolen brommers en gerommel met valse nummerplaatjes komt hij door de screening van het Korps Mariniers, waar hij zich als KVV’er (Kort Verband Vrijwilliger) aanmeldt. Het slaap-, voedsel- en schouderklopjestekort waarmee het korps zich in het selectietraject van de ‘rotte appels’ ontdoet, kan hem niet schelen, evenmin als de oneindige marsen met een grotere zak op zijn rug dan een pakezel in de Sahara. Zelfs het vooruitzicht van koudweertraining in Schotland en Noorwegen doet de polder- Marokkaan weinig. Voor zijn moeders couscous haalde hij altijd al zijn neus op.

Liever eet hij boerenkool.
Maar dan wordt hij plots uit het korps verwijderd door problemen met zijn antecedenten. Hij is zwaar teleurgesteld en raakt zelfs verbitterd op het moment dat zijn vriendinnetje – die bij de politie werkt – voor de keuze wordt gesteld: ‘Hij eruit (uit jouw leven) of jij eruit.’ Ze kiest voor haar geliefde.
Het uitzicht op de zwarte baret van de mariniers is hij nu kwijt. Maar dat geldt niet voor zijn wapenfetisj. Als ik er niet mee mag werken, ga ik er maar in handelen, denkt hij. Het is – naast zijn werkzaamheden bij een beddenzaak en ook bij UPC – makkelijk geld verdienen en in de periferie van de wapenverkoop valt er nog wel meer bij te klussen. Soms komen de klussen gewoon op hem af, zoals een verzoek vanuit de autowereld.
De boekhouder van een exclusief garagebedrijf uit Den Haag heeft het kennelijk niet meer zo op zijn opdrachtgevers en wil hen laten liquideren. Hij benadert Babbel voor de klus en stelt hem een zak met geld in het vooruitzicht. Babbel neemt de klus aan, maar stelt een flinke aanbetaling als eis. Om zijn serieuze bedoelingen nog eens te onderstrepen en om de boekhouder te laten merken dat hij geen geintjes met hem moet uithalen neemt Babbel Spakenburger Geurt Roos (onder meer ex-lijfwacht van Klaas Bruinsma) mee naar een bespreking.
Wat de boekhouder niet weet, is dat Babbel allang naar de mannen is toegestapt die hij om moet leggen. Die besluiten het spel mee te spelen. Op de dag van de geplande liquidatie belt Samir naar de boekhouder en zegt dat ze bij een visverwerkingsbedrijf zijn waar een shredder staat. Of de heren daarin moeten? vraagt hij terwijl de zogenaamde slachtoffers moord en brand schreeuwen, maar tegelijkertijd zowat in hun broek pissen van het lachen. “Ja,” roept de boekhouder. “Haal ze maar door die shredder.”

e-type
08-01-2015, 20:07
Poging tot doodslag
Later raakt Babbel betrokken bij een schilderijendiefstal. Althans, hij heeft een camera in bezit met daarop een foto van de schilderijen die zich dan op een andere plek bevinden dan bij de eigenaar thuis aan de muur. Babbel wordt veroordeeld voor heling. Hij heeft dan nog steeds normale banen bij onder andere Pearl en Jac Hensen-herenmode, maar hij poetst ondertussen aardig aan zijn criminele cv. Vuurwapengeweld ontbreekt nog op het lijstje, maar door een conflict met een Turkse autohandelaar komt daar verandering in. De Turk wil een aanslag plegen op Babbel, maar die mislukt. Samir duikt achter een auto en trekt zelf zijn wapen. Ook al beweert Samir later bij de rechter slechts in de lucht te hebben geschoten, hij gaat drie jaar voor schut wegens wapenbezit en poging tot doodslag. Daar komt in 2007 nog een jaar bij wanneer hij een paar maanden na zijn vrijlating opnieuw met wapens rondloopt. Volgens informatie uit juni 2009 van de Criminele Inlichtingen Eenheid (CIE) komt dit doordat hij op bestelling verschillende soorten wapens levert en met name doordat hij ‘geen vrienden maakt door het rippen’. Voor zover de CIE nog twijfelt aan de betrouwbaarheid van de informatie doet Babbel er alles aan het beeld te bevestigen. Als hij in die periode tijdens een groot kickboksgala opeens een beetje scheef in een bepaalde richting kijkt, vraagt degene naast hem wat er aan de hand is. “Zie je die gozer daar aan de overkant,” zegt hij, terwijl hij voor zijn buurman met zijn wenkbrauw in de juiste richting knikt. “Die heb ik nog niet zo lang geleden geript.”
“Moeten we pleite?” vraagt de buurman.
“Neeeuuhh.”
Naast wapens levert hij ook andere zaken aan zijn collega’s, althans zo blijkt wanneer hij vlak na zijn laatste detentie wordt ‘meegeveegd’ in een lopend politieonderzoek met de naam 13 ROS.
Dat onderzoek richt zich op een criminele groepering die zich bezighoudt met ramkraken, wapenbezit, drugshandel en voorbereidingshandelingen voor liquidaties. Kortom een gezellige club, waarvan een van de leden in Babbels Amsterdamse luxe-appartement woont als Samir nog vast zit. De politie constateert dat Babbel ook omgang heeft met de groep. Hij laat hen beschikken over onder meer de onder het wooncomplex gelegen garage. Als hij er net zelf weer woont, valt de politie binnen, waarbij 60.000 euro cash achter een wand wordt gevonden, evenals 360 gram hennep. Leden van de groep krijgen begin 2014 tot vier jaar cel opgelegd, Babbel wordt vrijgesproken van witwassen.

e-type
08-01-2015, 20:08
Coke in plaats van pillen
De lijst met aantekeningen op het strafblad van Samir J. en de verhalen over hem op straat (hij slaat onder andere twee Turkse mannen een gebroken neus en kaak nadat die hem bij een benzinepomp in Amersfoort hebben aangevallen) zijn schier oneindig. Toch probeert hij zich vanaf 2010 ook op een positievere manier voor de maatschappij in te zetten door in Almere als welzijnswerker met autistische jongeren aan de slag te gaan en daar ook een opleiding (SPH) voor te volgen. Een goedkope manier om credits te scoren lijkt het niet. Daarvoor zijn de dag- en vooral nachtdiensten te lang en veelvuldig. Hij vindt het oprecht leuk om met jongeren te werken en houdt het drie jaar vol, dan vertrekt hij om onduidelijke redenen. Het is oktober 2013 en Samir zit in de bioscoop als zijn telefoon gaat. In het scherm van zijn oude Nokia-toestel verschijnt het nummer van Johannes K., een Turks-Nederlandse Amersfoorter met wie hij al jaren bevriend is. Slechts een kleine week daarvoor wordt Samirs jongere broer Ali in Amersfoort benaderd door een Zwitserse Marokkaan die hij uit het nachtleven van Tanger kent. De Zwitser is op zoek naar een lading xtc-pillen die hij mee naar huis kan smokkelen. Ali is niet zo van de pilletjes, maar hij kent wel iemand die daar beter in thuis is: Johannes K. Ali brengt hen met elkaar in contact en de twee kunnen het algauw met elkaar vinden. Hoe de Zwitser van ‘maandag op dinsdag’ zijn businessplan wijzigt is onduidelijk, maar de bestelling luidt opeens blokken (kilo’s cocaïne) in plaats van partypillen.
Johannes neemt contact op met zijn vriend Samir, die over het juiste netwerk beschikt. Samir spreekt direct zijn twijfels uit omdat ook in de drugsscene het principe geldt dat je niet zomaar de eerste de beste afnemer vertrouwt. Maar Johannes wil geld verdienen en slaat dit advies in de wind. Hij kent zelf ook nog wel wat figuren die hem wat kunnen leveren. Zo komt hij binnen drie dagen met vijf op de pof geleverde blokken uit Amsterdam terug. De Zwitser laat hij naar het bij Amersfoort gelegen Soesterberg komen, waar ze de blokken alvast in diens auto leggen. Dat had Johannes beter niet kunnen doen, want de Zwitser weet ’m te smeren zonder te betalen. Dan belt Johannes in paniek naar Samir. “Ik ben iets kwijtgeraakt.”
Samir J. loopt lang genoeg in het wereldje mee om te weten wat dat betekent. Wie wat kwijtraakt zal het op moeten lossen. Kennelijk gaat dat oplossen niet snel genoeg, want als K. in november 2013 in Amsterdam op straat loopt, krijgt hij een pak rammel van voormalig kickbokskampioen Tarik El Idrissi, die hem daarbij toebijt op te schieten met het terugbetalen van zijn Amsterdamse maten.
El Idrissi gaat in 2007 nog een glansrijke sportcarrière tegemoet, totdat twee beenbreuken binnen twee jaar tijd een einde aan zijn aspiraties maken. Langzaam en behoorlijk onder de radar (noch justitie, noch de doorgaans goed geïnformeerde kickbokswereld heeft iets in de gaten) dwaalt hij af naar de krochten van de onderwereld. Zijn rol is vooral die van makelaar, iemand die mensen of partijen bij elkaar brengt en zo zaken snel in beweging krijgt.
Kennelijk schuwt hij ook het riool van diezelfde onderwereld niet, zo blijkt uit de mishandeling van Johannes K.

e-type
08-01-2015, 20:08
Een monster aan het vechten
Samir J. heeft in eerste instantie niets met de zaak te maken, maar omdat zijn broertje Ali – wellicht door zijn rol als aanbrenger van de Zwitser – in het verhaal dreigt te worden gezogen en Samir maar al te goed begrijpt dat bepaalde personen soms aan een half woord genoeg hebben, gaat hij bemiddelen. Erg soepel verloopt dat niet, zo blijkt onder meer uit een gesprek tussen hem, Johannes en nog een derde persoon achter het huis van zijn ouders. Samir bijt hem toe dat Johannes het moet fiksen, maar ook dat hij hem weet te vinden als zijn broertje of hijzelf door zijn toedoen in de penarie komt. In Amersfoort begint dan rond te zingen dat Johannes K. snel veel geld nodig heeft. Hij trekt aan elk touwtje dat hij kan vinden waar geld uit kan rollen teneinde de ongeveer anderhalve ton die hij ‘de groep Amsterdam’ schuldig is terug te kunnen betalen. Johannes moet bloeden.
Maar ook in Amsterdam – waar Samir ondertussen meerdere bemiddelingspogingen heeft ondernomen – lijkt de druk te worden opgevoerd. Zo loopt Tarik El Idrissi medio januari op straat vlak bij zijn flat in Amsterdam-Noord als er plots drie potige figuren op hem afstormen om hem in de reeds geopende kofferbak van een auto te trekken. Er ontstaat een knokpartij die door een getuige als filmisch wordt bestempeld en in het voordeel van El Idrissi wordt beslecht. “Er was daar een monster aan het vechten,” aldus de getuige volgens wie een van de aanvallers na een paar tikken de benen neemt. El Idrissi komt die dag goed weg, maar de grimmigheid lijkt dan pas goed op gang te komen. Dit leidt tot paranoïde gedrag in Amsterdam, maar ook in Amersfoort. Daar ziet Samir op vrijdag 17 januari topgangster Gwenette Martha (die in mei 2014 in Amstelveen geliquideerd zal worden) en een legertje Marokkanen zitten. Samir vraagt zich af wat die te zoeken heeft hier.
Op zaterdagavond 18 januari is Babbel bij zijn ouders in de Amersfoortse wijk Zielhorst. Hij hoort dan van zijn neefje dat er een BMW door de doolhofstraten van die wijk ‘cruist’. De auto wordt bestuurd door een man met een opgerolde bivakmuts op. Babbel pakt zijn wapen en gaat op onderzoek uit. Daarbij wordt hij opgemerkt door de politie die hem vervolgens verzoekt in te stappen in hun wagen. Met Babbel op de achterbank gaat de politiewagen op zoek naar de BMW. Als ze die zien, zetten ze de achtervolging in, maar de surveillancewagen is geen partij voor de BMW.

e-type
08-01-2015, 20:09
‘Dat komt er nou van…’
Op maandagavond 20 januari gaat Mohammed ‘Hamito’ Alarasi naar sportcentrum Pelikaan in Amersfoort om een potje te zaalvoetballen. Dat doet de 22-jarige hbo-student iedere maandagavond, zelfs nu hij sinds een paar weken bij zijn zus woont, elders in het land op ongeveer een uurtje rijden.
Als hij het drukke sportcomplex rond tien uur verlaat wordt hij voor de deur onder vuur genomen. Meerdere kogels treffen hem in zijn armen en rug. Zijn broer Khalid die er vlak achter loopt probeert Mohammed met de moed der wanhoop nog te reanimeren. Het mag niet baten. Mohammed Alarasi sterft nog voordat de ambulance ook maar in de buurt van het complex is. De schutters vluchten in een BMW 5-serie die even later uitgebrand in het even verderop gelegen Leusden wordt aangetroffen. Algauw gonst het gerucht dat het om een persoonsverwisseling gaat en dat de kogels niet voor Mohammed Alarasi maar voor Samir J. waren bedoeld. Iets wat ook de familie Alarasi zelf hard roept en tot op de dag van vandaag volhoudt bij monde van advocaat Jillis Roelse. Mohammed studeerde aan het hbo en had niets met criminaliteit te maken, zeggen ze. Dat Babbel en Mohammed vijftien jaar schelen, totaal niet op elkaar lijken en dat de schutters precies lijken te weten naar wie ze op die drukke maandagavond op zoek zijn, doet kennelijk niet ter zake. Toch riep zijn zus op de avond van de moord naar de voornamelijk jonge mannelijke omstanders dat ‘dit er nou van komt’ of woorden van die strekking. Daarmee wordt een eventuele rol van Alarasi in het verhaal van de verdwenen blokken cocaïne nog niet duidelijk. Misschien speelde er iets anders.

Kansloos tegen pistolen
In de vroege ochtend van dinsdag 21 januari, de ochtend direct na de moord, vliegt Samir J. met zijn vrouw naar Malaga. Gevlucht, zegt men algauw. Zelf zegt hij dat het toeval is en dat hij de vlucht vier dagen eerder al had geboekt, op de 17de, de dag dat hij Gwenette Martha en consorten in Amersfoort tegenkwam.
Terwijl Babbel in Marbella zit, gaat voormalig topkickbokser Tarik el Idrissi op donderdagavond 30 januari nog even tanken in het centrum van Amsterdam voor hij zich bij zijn gezin op een logeeradres vervoegt. Het gezin logeert ergens anders omdat hun huis wordt verbouwd. De volgende ochtend wil hij vroeg bij zijn huis in Amsterdam- Noord de schilders binnenlaten. Zittend in zijn auto is El Idrissi kansloos tegen twee in het zwart geklede mannen die met pistolen in de hand op hem afstormen. Slechts 31 jaar oud sterft hij niet lang nadat er van twee kanten op hem is gevuurd, al proberen toegesnelde hulpverleners dat nog uit alle macht te voorkomen.
Vijf dagen later wordt bij Moskee El Ouma in Amsterdam-West gebeden. Op de parkeerplaats naast het gebedshuis is geen plek meer vrij en laatkomers op de fiets of de scooter moeten die aan de overkant van de weg parkeren. Groepen mannen in djellaba’s en met fez-hoofddeksels of in Moncler-jassen klitten buiten samen.
Druk gebarend zijn ze in gesprek of kussen elkaar als begroeting op de wang, waar de tranen niet zelden langs rollen. De gesprekken gaan over vermoedens en ideeën: de een zegt dat de moordenaars een onschuldige hebben gepakt, de ander zegt dat de aanslag op El Idrissi daarvoor te zorgvuldig gepland was. “Broer, ik hoorde dat het te maken kan hebben met ‘Amersfoort’ en ‘blokken’,” zo wordt gefluisterd.
Druk gebarend zijn ze in gesprek of kussen elkaar als begroeting op de wang, waar de tranen niet zelden langs rollen. De gesprekken gaan over vermoedens en ideeën: de een zegt dat de moordenaars een onschuldige hebben gepakt, de ander zegt dat de aanslag op El Idrissi daarvoor te zorgvuldig gepland was. “Broer, ik hoorde dat het te maken kan hebben met ‘Amersfoort’ en ‘blokken’,” zo wordt gefluisterd.

e-type
08-01-2015, 20:09
Kogels in hoofd en hart
Samir J. komt na een paar maanden Marbella terug om bij zijn ouders in Amersfoort in te trekken. Op zondagavond 30 november zegt Samir zijn oude vader gedag en gaat hij nog even met wat meiden en een vriend een hapje eten in de stad. Het wordt een latertje voor de zondag. Omstreeks kwart voor drie rijdt hij de Hendrick de Keyserlaan in. Het is meer een parkeerpleintje in een woonblok dat aan de achterkant aan het rijtjeshuis van zijn ouders grenst. Hoewel er nog parkeervakken in het midden leeg zijn, parkeert hij zo dicht mogelijk bij het huis, links vooraan in het straatje. Wat hem niet opvalt is dat de straatlantaarn op die plek is gedemonteerd. Evenmin vermoedt hij dat er drie mannen met mutsen en vuurwapens hem in het drie meter verder gelegen poortje opwachten. Zodra hij de motor uitzet, vliegen ze op zijn BMW af en schieten zeven kogels door de ruiten, die hem onder meer in hoofd en hart treffen.
Voor de tweede keer dat jaar wordt er in Amersfoort een dienst voor een doodgeschoten Marokkaanse jongen gehouden.
Daar blijkt in weerwil van nieuwe internetcommentaren die er na zijn dood verschijnen – ‘verdiende rippersloon’, etc. – hoe geliefd Samir ‘Babbel’ J. bij velen was.
Na de dienst stelt de familie het huis open, waar algauw geen plek meer is omdat half Amersfoort, Marokkaan of Hollander, zijn respect komt betuigen. Onder hen is vechtsportlegende en Amersfoorter Joop Kasteel, die Babbel uit de buurt en van de sportschool kent. Kasteel heeft lichtblauwe Nike-gympen aan. Gympen die Babbel zelf ooit aanhad maar meteen ook voor Joop ging halen toen Kasteel zei ze zo mooi te vinden. Niet aanwezig is advocaat Louis de Leon. Die is op de dag van Samirs dood langs geweest en had twee weken daarvoor al afscheid genomen toen Samir zijn kantoor verliet.
Ze kennen elkaar dan al zestien jaar en bij het handen schudden zeiden ze tegen elkaar wat ze de laatste jaren standaard tijdens het handen schudden zeiden: “Misschien is dit de laatste keer.”

Interview Met Samir ‘Babbel’ J.

‘Ja, ik ben een boef…’
Afgelopen september sprak Panorama nog met Samir J. Dit gesprek vond plaats op het kantoor van zijn advocaat Louis de Leon. We vroegen hem daar naar zijn band met de in Amersfoort neergeschoten Alarasi: “Ik ken die gozer niet. Ja, ik heb hem weleens gezien, maar dat is al weer lang geleden.” Hij zegt dat hij eigenlijk geen zin heeft in dit gesprek. “Ik heb natuurlijk wel wat beters te doen en mijn advocaat ligt op dit tijdstip ook liever tegen de billen van zijn vrouw aan.” Hij hecht er wel aan te melden dat hij niet is gevlucht, ook al suggereren sommige webfora anders. “Het plan om medio januari samen met mijn vrouw voor een tijd naar Spanje te vertrekken, lag er al een tijd. Met mijn zwager wilde ik daar een zaak opbouwen.”
“Kijk,” zegt hij als we over de gebeurtenissen in en rond Amersfoort van het laatste jaar komen te spreken, “dat er een confl ict speelde tussen een paar gasten die ik goed ken, dat klopt, net als dat ik crimineel van beroep ben. Maar hier ben ik niet bij betrokken. Ja, ik ben een boef. Schrijf dat maar op. Maar ik heb niets te maken met de zaak waar jij het nu over hebt.”
En: “Het klopt dat het verhaal met Hannes heeft te maken. Die heeft een probleem gehad omdat hij iets is kwijtgeraakt, ondanks dat ik van tevoren had gezegd niet met bepaalde mensen in zee te gaan. En ja, het verhaal dat hij klappen van Tarik El Idrissi heeft gehad is mij bekend.”
In het geval dat Babbels broer Ali in de problemen zou komen, staat hij op scherp. “Als het om mijn broertje gaat, moord ik desnoods heel Amersfoort uit.” En op de vraag waarom die BMW drie dagen voor de moordaanslag op Mohammed Alarasi door de buurt reed en hij zijn wapen pakte, zegt hij: “Tja, dat vond ik ook wel vreemd natuurlijk dat die BMW daar reed, want al lijk ik soms een kat met negen levens, je weet het natuurlijk nooit.”

cornelus
08-01-2015, 20:36
must spread etc.. @e-type

Willem033
15-02-2015, 05:39
mijn vriend johannes is er smerig ingetrokken en heeft open kaart gespeeld met de leverancier.