PDA

View Full Version : Bloedbad in Parijs: zeker elf doden na aanslag op redactie



Pages : [1] 2

RedDawn
07-01-2015, 12:45
Smerige barbaren!

AD.nl:

Door een schietpartij op de redactie van het satirische weekblad Charlie Hebdo in Parijs zouden vandaag volgens Franse media zeker elf mensen zijn omgekomen. Een dode is bevestigd door de politie. De aanslag zou gepleegd zijn door twee gemaskerde mannen. Er zouden ook vijf mensen gewond zijn geraakt. De aanslagplegers zouden hebben geroepen 'We komen de profeet wreken'.


Tien doden zouden in het gebouw liggen, een persoon is buiten doodgeschoten. Politiechef Luc Poignant bevestigt dat een journalist dood is en dat er meerdere mensen, waaronder drie officieren van de politie, gewond zijn. ,,Het is een bloedbad," aldus Poignant.

Bij het verlaten van de redactie schoten de aanvallers wild om zich heen. Een politieauto is daarbij herhaaldelijk geraakt en ook winkelruiten van nabijgelegen panden vertonen kogelgaten.

Het aantal doden is nog niet bevestigd door de autoriteiten. iTele voert een getuige op die het incident zag vanuit een nabij gelegen gebouw.

'Ongeveer een half uur geleden gingen twee gemaskerde mannen naar binnen met Kalashnikovs," aldus Benoit Bringer. ,,Een paar minuten later hoorden we schoten en zagen we mensen naar buiten vluchten." Een aantal medewerkers is naar het dak gevlucht, aldus Le Parisien.

Aanslag in 2011
Eerder in 2011 werd met een Molotovcocktail ook een aanslag op Charlie Hebdo. Dit zou destijds verband hebben gehouden met de eenmalige uitgave van een editie genaamd 'Charia Hebdo', waarvan de profeet Mohammed zogenaamd gastredacteur zou zijn.

Tony
07-01-2015, 13:38
Pas op: schokkende beelden van hoe een politieman koelbloedig geliquideerd wordt.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/video_schutters_parijs_schiete.html

Leventdepevent
07-01-2015, 14:10
sjonge jonge heftige beelden.....echt triest dit dit

Turboknecht
07-01-2015, 14:14
Behoorlijk triest inderdaad.

cornelus
07-01-2015, 14:21
Ik kan die haatzaaiers nog maar moeilijk verdragen... laat staan dit soort vuile moordenaars.

Echt heel erg wat er nu gebeurt, en ik vraag me serieus af wat dit voor gevolgen zal hebben.
(vrees toch echt een grote culture clash in de nabije toekomst)

Je weet straks niet meer wie er onder die bivakmuts zit .... :(

S.B.
07-01-2015, 14:34
Het komt steeds dichterbij, best eng eigenlijk.

Turboknecht
07-01-2015, 14:39
Het komt steeds dichterbij, best eng eigenlijk.

Dat vind ik niet. Als je kijkt naar hoeveel aanslagen er gepleegd zijn in en rond NL de afgelopen vijftien jaar bijvoorbeeld, dan is dat vrij weinig te noemen. Het is denk ik vooral belangrijk om de zaken in perspectief te blijven plaatsen wanneer dit soort dingen gebeuren. Iemand als Wilders wrijft momenteel bijvoorbeeld in z'n handjes. Nu is er weer wat olie op het vuur gekomen om bepaalde groepen mensen te gaan haten. De angst zit er weer even in. Ik voel me nu niet minder veilig wanneer ik bijvoorbeeld een volle trein naar Amsterdam pak.

blade
07-01-2015, 14:39
komt steeds dichterbij die shit bah

Bromios
07-01-2015, 14:48
Ik las van de week dat IS in eigen land steeds meer onder druk staat omdat de gewone burger het niet meer pikt. Strijders worden 's nachts vermoord, jihadstrijders lopen weg of worden door eigen troepen vermoord omdat ze weg willen.

Als IS omflikkert dan ontstaan er pas problemen ben ik bang.

ijsbier
07-01-2015, 15:00
Ziek, al verbaast het me niets. Ik ben bang dat dit nog maar het begin gaat zijn.

Brainthief
07-01-2015, 15:09
Mafkezen. Jammer genoeg zijn de westerse regeringen er alleen voor de bedrijven. Zij helpen indirect deze mongolen met het vrijheid/democratie mantra.

Brainthief
07-01-2015, 15:20
Ik snap ook niets van de moslimcommunity... Waarom is het voor hen zo lastig om tegen dit soort lui kritiek te uiten??

ijsbier
07-01-2015, 15:20
http://www.dumpert.nl/mediabase/6633567/3f5ecccd/moslimterroristen_schieten_agent_dood.html


Smerige honden!

Agent wordt geexecuteerd.. pas op, niet vrolijk om te zien mensen.

dirk5
07-01-2015, 15:41
Dat vind ik niet. Als je kijkt naar hoeveel aanslagen er gepleegd zijn in en rond NL de afgelopen vijftien jaar bijvoorbeeld, dan is dat vrij weinig te noemen. Het is denk ik vooral belangrijk om de zaken in perspectief te blijven plaatsen wanneer dit soort dingen gebeuren. Iemand als Wilders wrijft momenteel bijvoorbeeld in z'n handjes. Nu is er weer wat olie op het vuur gekomen om bepaalde groepen mensen te gaan haten. De angst zit er weer even in. Ik voel me nu niet minder veilig wanneer ik bijvoorbeeld een volle trein naar Amsterdam pak.

Misschien was het Wilders zelf wel.......

blackadder
07-01-2015, 15:44
Dat vind ik niet. Als je kijkt naar hoeveel aanslagen er gepleegd zijn in en rond NL de afgelopen vijftien jaar bijvoorbeeld, dan is dat vrij weinig te noemen. Het is denk ik vooral belangrijk om de zaken in perspectief te blijven plaatsen wanneer dit soort dingen gebeuren. Iemand als Wilders wrijft momenteel bijvoorbeeld in z'n handjes. Nu is er weer wat olie op het vuur gekomen om bepaalde groepen mensen te gaan haten. De angst zit er weer even in. Ik voel me nu niet minder veilig wanneer ik bijvoorbeeld een volle trein naar Amsterdam pak.
Laten we vooral Wilders de schuld hiervan geven.

Brainthief
07-01-2015, 16:01
Je kan prima kritiek op fundamentalisten leveren zonder hele groepen over 1 kam te scheren.

Turboknecht
07-01-2015, 17:05
Laten we vooral Wilders de schuld hiervan geven.

Als je beter leest dan zie je dat ik dat helemaal niet doe.

Het gaat om angst en of die wel of niet gegrond is. Natuurlijk is het verschrikkelijk wat zich afgespeeld heeft in Frankrijk, maar de kans dat je van je fiets gereden wordt in het verkeer is nog altijd talloze maten groter dan dat je slachtoffer wordt van een terroristische aanslag.

En hoe moeilijk is het te begrijpen dat iemand die niet zo positief tegenover moslims in het algemeen staat gretig gebruik zal maken van nieuw gevormde onderbuikgevoelens en angsten onder het volk. Dat heeft niks met schuld te maken, maar met (populistische) politiek.

blackadder
07-01-2015, 17:06
Als je beter leest dan zie je dat ik dat helemaal niet doe.
Sorry. Verkeerd verwoord.
Laten we vooral Wilders hierbij betrekken.

Turboknecht
07-01-2015, 17:17
Sorry. Verkeerd verwoord.
Laten we vooral Wilders hierbij betrekken.

Prima. Is inderdaad niet nodig. Laten we het dan gewoon bij satire houden :w00t::biggrinparty::zorro::clown2::

http://www.maroc.nl/photopost/data/501/1wildersposter.gif

king
07-01-2015, 17:25
Vermoord omdat je een cartoon van de profeet hebt gemaakt... Ben benieuwd of dit vrijdag luid en duidelijk in de Nederlandse moskeeën zal worden veroordeeld.

king
07-01-2015, 17:26
Prima. Is inderdaad niet nodig. Laten we het dan gewoon bij satire houden :w00t::biggrinparty::zorro::clown2::

http://www.maroc.nl/photopost/data/501/1wildersposter.gif

Waarom betrek je Wilders hierbij, wat heeft hij hiermee te maken?

Brainthief
07-01-2015, 17:40
Voor en cartoon idd. Dan heb je erg weinig vertrouwen in je opperwezen...

Masri
07-01-2015, 17:48
Ben benieuwd of dit vrijdag luid en duidelijk in de Nederlandse moskeeën zal worden veroordeeld.

Ben meer benieuwd naar wat er in de huiskamers en aan de eettafels gezegd zal worden.

cornelus
07-01-2015, 17:53
Ben meer benieuwd naar wat er in de huiskamers en aan de eettafels gezegd zal worden.

Ben wel benieuwd hoe ze er in Parijse banlieues over denken...

(en ik vind Wilders persoonlijk helemaal geen extremist, maar hij wordt zo gemaakt)

Richelieu
07-01-2015, 18:20
Dit is helemaal kansloos, trieste kutlui;

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/verzamling_nederlandse_moslim.html

ARMENIA
07-01-2015, 18:28
;)


Ben meer benieuwd naar wat er in de huiskamers en aan de eettafels gezegd zal worden.

king
07-01-2015, 18:50
Dit is helemaal kansloos, trieste kutlui;

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/verzamling_nederlandse_moslim.html

....geen woorden voor...

anoniem gg
07-01-2015, 19:16
Terror in Paris "Muslim" France, Frantic Muslim extremists shouting Allah Akbar killed a dozen. The Islamization of France well on its way!
Every Friday thousands of Muslims ("small minority group") shut down the streets of Paris to pray. Is Sharia Islam destroying French culture?

Quote: If you would like to visit Paris and going to the famous Moulin Rouge at the Boulevard de Clinchy , please do not forget a bulletproof vest, helmet and two bodyguards and make sure every 5 seconds to look over your shoulder to see if the “media” does not try to attack you. Make sure you learn Arab as this is the spoken language on the street by the “minority” group of French youths of North African origin. But have confidence and do not worry soon it will not be called a “minority group” anymore. For the French people, please read a little bit of history about Lebanon where more than 100.000 Lebanese Christian were killed after the Muslim people took over the country, these killings were done by of course a “minority groups” of North African origin.

Read More Here: Bas Boon Says: http://basboon.blogspot.com/2015/01/terror-in-paris-muslim-france-frantic.html
www.basboon.com

Facade
07-01-2015, 19:22
K vind het zelf een beetje smakeloos om dit incident aan te grijpen om je blog te promoten.

Brainthief
07-01-2015, 19:32
Dit is helemaal kansloos, trieste kutlui;

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/verzamling_nederlandse_moslim.html

Niet te geloven. Ik mag toch hopen dat er ook lui op die fora zitten welke daar tegenin gaan?

Flabbert
07-01-2015, 19:43
K vind het zelf een beetje smakeloos om dit incident aan te grijpen om je blog te promoten.


+1...je Blog is al bagger Bas maar om hem nou ook nog eens op deze manier te promoten heb je helemaal een steekje los

ARMENIA
07-01-2015, 19:56
https://www.youtube.com/watch?v=LXBgqa-xQwY

anoniem gg
07-01-2015, 19:57
Mijn laatste drie blogs gaan over dit topic, de voorgaande twee blogs had ik al gepubliceerd voordat dit gebeurde. Wat denk je dat ik die gasten gebeld heb in Frankrijk om een masacre aan te richten voor mijn blog? Ik schrijf over dagelijkse zaken in het nieuws. Vooral niet lezen wat ik schrijf en je kop in het zand steken. Noem mij gestoord en een racist en van lotje getikt, ik geef er geen reet om! TMZ is ook bagger en E-news, die honderduizend lezers vinden mijn bagger leuk, dus ik ga lekker door! De enigste letters die sommige van jullie op "papier" krijgen is commentaar op andere op een forum, hoera! Waarom zitten ander hier geen stijl te promoten? Waarom bericht CNN, BBC en de hele wereld media hierover doen ze dat om hun zender te promoten? Je moet dit soort nieuws uit "politieke corectheid" 24 uur nadat her gebeurt posten of een weekje wachten. En niet posten onder een topic dat over het bloedbad in Parijs gaat, jazeker daar zit logica in!

ARMENIA
07-01-2015, 20:02
lol, honderdduizend lezers?


Mijn laatste drie blogs gaan over dit topic, de voorgaande twee blogs had ik al gepubliceerd voordat dit gebeurde. Wat denk je dat ik die gasten gebeld heb in Frankrijk om een masacre aan te richten voor mijn blog? Ik schrijf over dagelijkse zaken in het nieuws. Vooral niet lezen wat ik schrijf en je kop in het zand steken. Noem mij gestoord en een racist en van lotje getikt, ik geef er geen reet om! TMZ is ook bagger en E-news, die honderduizend lezers vinden mijn bagger leuk, dus ik ga lekker door! De enigste letters die sommige van jullie op "papier" krijgen is commentaar op andere op een forum, hoera! Waarom zitten ander hier geen stijl te promoten? Waarom bericht CNN, BBC en de hele wereld media hierover doen ze dat om hun zender te promoten?

e-type
07-01-2015, 20:24
Mijn laatste drie blogs gaan over dit topic, de voorgaande twee blogs had ik al gepubliceerd voordat dit gebeurde. Wat denk je dat ik die gasten gebeld heb in Frankrijk om een masacre aan te richten voor mijn blog? Ik schrijf over dagelijkse zaken in het nieuws. Vooral niet lezen wat ik schrijf en je kop in het zand steken. Noem mij gestoord en een racist en van lotje getikt, ik geef er geen reet om! TMZ is ook bagger en E-news, die honderduizend lezers vinden mijn bagger leuk, dus ik ga lekker door! De enigste letters die sommige van jullie op "papier" krijgen is commentaar op andere op een forum, hoera! Waarom zitten ander hier geen stijl te promoten? Waarom bericht CNN, BBC en de hele wereld media hierover doen ze dat om hun zender te promoten? Je moet dit soort nieuws uit "politieke corectheid" 24 uur nadat her gebeurt posten of een weekje wachten. En niet posten onder een topic dat over het bloedbad in Parijs gaat, jazeker daar zit logica in!


Bas, alsjeblieft. Hou je bij je eigen hoekje met deze onzin.

Wiseguy
07-01-2015, 20:24
Geen woorden voor. Eikels verpesten het voor de goedwillende moslims.

RedDawn
07-01-2015, 20:52
Dit is helemaal kansloos, trieste kutlui;

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/verzamling_nederlandse_moslim.html

Inderdaad walgelijk. Mensen die dit maar enigszins bagatalliseren of proberen goed te praten, moeten keihard aangepakt worden.

RedDawn
07-01-2015, 20:55
Mijn laatste drie blogs gaan over dit topic, de voorgaande twee blogs had ik al gepubliceerd voordat dit gebeurde. Wat denk je dat ik die gasten gebeld heb in Frankrijk om een masacre aan te richten voor mijn blog? Ik schrijf over dagelijkse zaken in het nieuws. Vooral niet lezen wat ik schrijf en je kop in het zand steken. Noem mij gestoord en een racist en van lotje getikt, ik geef er geen reet om! TMZ is ook bagger en E-news, die honderduizend lezers vinden mijn bagger leuk, dus ik ga lekker door! De enigste letters die sommige van jullie op "papier" krijgen is commentaar op andere op een forum, hoera! Waarom zitten ander hier geen stijl te promoten? Waarom bericht CNN, BBC en de hele wereld media hierover doen ze dat om hun zender te promoten? Je moet dit soort nieuws uit "politieke corectheid" 24 uur nadat her gebeurt posten of een weekje wachten. En niet posten onder een topic dat over het bloedbad in Parijs gaat, jazeker daar zit logica in!


Je lijdt echt aan zelfoverschatting als je je weblogje gelijk wilt stellen aan het werk van Charlie Hebdo.

Sadix
07-01-2015, 21:18
echt geen woorden hier voor. Wat mij helemaal stoort is dat er mensen zijn die dit begrijpelijk vinden. Said van altijd geslaagd vind het top en noemt ze strijders. Van mij mag hij vandaag nog gedorteerd worden naar Raqqa dan kan hij zelf ervaren hoe ze met mensen als hij zelf omgaan daar.

Ik kan er serieus niet bij dat je iemand dood schiet voor een tekening. Als de profeet vzmh vandaag zou leven had hij er misschien zelf om kunnen lachen. Iemand gaf als voorbeeld dat het ook niet leuk zou zijn als iemand de foto van me opa zou nemen en die zou bespotten of er op zou schijten. Hij zegt het helemaal goed, ik zou het inderdaad niet leuk vinden maar meer zou het me ook niet doen. Ik kan er serieus niet bij dat dit een reden kan zijn om iemand dood te schieten, dan ben je gewoon echt letterlijk een psychopaat.

Martin vrijland of hoe die ook heet noemt dit ook een hoax, het is nep en in scene gezet net als de beschieting laatst in pakistan op die school, air asia vliegtuig etc en iedereen is het met hem eens.

Ben ik nou zo gek of zijn er gewoon veel achterlijke mensen op deze wereld?

edit: martin noemde kobane en isis oorlog daar ook een hoax, dat er geen oorlog was. ik zei hem ik heb vrienden daar in het front, liegen die ook? toen zei hij dat ik AIVD was en dat ik de standaard aivd praatjes had.

nice.

RedDawn
07-01-2015, 21:26
echt geen woorden hier voor. Wat mij helemaal stoort is dat er mensen zijn die dit begrijpelijk vinden. Said van altijd geslaagd vind het top en noemt ze strijders. Van mij mag hij vandaag nog gedorteerd worden naar Raqqa dan kan hij zelf ervaren hoe ze met mensen als hij zelf omgaan daar.

Ik kan er serieus niet bij dat je iemand dood schiet voor een tekening. Als de profeet vzmh vandaag zou leven had hij er misschien zelf om kunnen lachen. Iemand gaf als voorbeeld dat het ook niet leuk zou zijn als iemand de foto van me opa zou nemen en die zou bespotten of er op zou schijten. Hij zegt het helemaal goed, ik zou het inderdaad niet leuk vinden maar meer zou het me ook niet doen. Ik kan er serieus niet bij dat dit een reden kan zijn om iemand dood te schieten, dan ben je gewoon echt letterlijk een psychopaat.

Martin vrijland of hoe die ook heet noemt dit ook een hoax, het is nep en in scene gezet net als de beschieting laatst in pakistan op die school, air asia vliegtuig etc en iedereen is het met hem eens.

Ben ik nou zo gek of zijn er gewoon veel achterlijke mensen op deze wereld?

edit: martin noemde kobane en isis oorlog daar ook een hoax, dat er geen oorlog was. ik zei hem ik heb vrienden daar in het front, liegen die ook? toen zei hij dat ik AIVD was en dat ik de standaard aivd praatjes had.

nice.

Er zijn gewoon heel veel domme mensen. Uit bijvoorbeeld de executie van die gewonde agent lijkt ook dat ze al de nodige gevechtservaring hebben opgedaan. Waarschijnlijk zijn het Syrië-gangers, die zijn teruggekeerd. Dit soort terroristen moet worden opgejaagd en gedood. Niet alleen hier maar ook in Syrië en Irak.

Brainthief
07-01-2015, 21:36
Hier hetzelfde Sadix. Onbegrijpelijk wat een haat zit er in die mensen.

blackadder
07-01-2015, 21:39
Ben ik nou zo gek of zijn er gewoon veel achterlijke mensen op deze wereld?

Nee er zijn echt zoveel achterlijken. Een collega van mij is er ook zo een. Hoe wereldvreemder een conspiracy theory is, des te meer gelooft hij erin. Ook niet raar van iemand die, wanneer hij niet kan slapen, Youtube opgaat en een conspiracy theory opzoekt en er dan naar luistert totdat ie in slaap valt. Alles is CIA, Mossad *vul maar in de usual suspects*. Zelfs als je hem zou vertellen dat, wanneer je op koffiezet apparaat xxx op die en die knop drukt je dan xxx krijgt. Moet ie eerst zelf opzoeken voordat ie het gelooft. Hij zal het wel met die tweet van die achterlijke groenlinkse eens zijn.

my2cents
07-01-2015, 21:44
Dat vind ik niet. Als je kijkt naar hoeveel aanslagen er gepleegd zijn in en rond NL de afgelopen vijftien jaar bijvoorbeeld, dan is dat vrij weinig te noemen. Het is denk ik vooral belangrijk om de zaken in perspectief te blijven plaatsen wanneer dit soort dingen gebeuren. Iemand als Wilders wrijft momenteel bijvoorbeeld in z'n handjes. Nu is er weer wat olie op het vuur gekomen om bepaalde groepen mensen te gaan haten. De angst zit er weer even in. Ik voel me nu niet minder veilig wanneer ik bijvoorbeeld een volle trein naar Amsterdam pak.

+1. Paniek is juist wat die gasten willen. De kans dat zo'n aanslag je zelf treft is zo verschrikkelijk klein. Iedereen moet gewoon blijven leven zoals die nu doet...

Masri
07-01-2015, 21:46
Sadix, het heeft geen zin om met dat soort figuren in discussie te gaan. Het is een hoax, false flag, of wat dan ook. Maakt niet uit met wat voor argumenten, bewijs, enz. je aan komt zetten, ze blijven in hun bubbel zitten.

RedDawn, ook aan de kogelgaten in de politieauto kan je zien dat ze getraind zijn. Netjes gegroepeerd op een klein oppervlak. Dit waren geen gemiddelde wannabe- Jihadisten die maar wat rondsproeiden met hun AK's.

my2cents
07-01-2015, 21:57
Sadix, het heeft geen zin om met dat soort figuren in discussie te gaan. Het is een hoax, false flag, of wat dan ook. Maakt niet uit met wat voor argumenten, bewijs, enz. je aan komt zetten, ze blijven in hun bubbel zitten.

RedDawn, ook aan de kogelgaten in de politieauto kan je zien dat ze getraind zijn. Netjes gegroepeerd op een klein oppervlak. Dit waren geen gemiddelde wannabe- Jihadisten die maar wat rondsproeiden met hun AK's.

Idd, die politieagent schiet hij neer terwijl hij rent...

Wat voor een wereld leven we toch.... Debielen die dit doen, debielen die dit goedkeuren en debielen die overal complotten zien.. Lijkt wel of 50% van de wereld knettergek is.

Masri
07-01-2015, 22:06
Volgens Franse media zijn er 3 daders geidentificeerd en volgens onbevestigde berichten zijn ze ook al gearresteerd.

Bromios
07-01-2015, 22:36
Idd, die politieagent schiet hij neer terwijl hij rent...

Wat voor een wereld leven we toch.... Debielen die dit doen, debielen die dit goedkeuren en debielen die overal complotten zien.. Lijkt wel of 50% van de wereld knettergek is.

Als je uitgaat van een standaard normale verdeling zal zo'n beetje 5% niet helemaal sporen. en maar een half % helemaal niet (4x afwijken van de standaarddeviatie).

En je hebt maar een paar idioten nodig om tot dit soort daden te komen.

Richelieu
07-01-2015, 22:37
Column van Rob Hoogland;

Niet dat ik onder andere omstandigheden wél graag in hun schoenen zou willen staan, integendeel zelfs, maar gisteren stemde het mij dankbaar dat ik niet tot de leden der volksvertegenwoordiging behoorde.Door
Iedere beschikbare politicus kreeg een microfoon onder zijn neus geduwd. Wat konden ze anders dan clichés uitstamelen?

Het blijkt niet altijd. Desondanks neem ik aan dat ze het normaal gesproken graag een beetje origineel willen houden. Dat ze zich willen onderscheiden van hun collega’s. Dat ze liever een afwijkende invalshoek kiezen, passend bij hun positie in het politieke spectrum.

Bij gebeurtenissen van het kaliber van de aanslag op onze vrijheid in Parijs wordt hun die kans ontnomen en zien ze zich gedwongen om uit het vaatje te tappen waar iedereen uit tapt. Wat konden ze anders dan hun voorspelbare afschuw uitspreken? Dan de slachtpartij bij Charlie Hebdo in voorspelbare bewoordingen veroordelen? Dan de al even voorspelbare hoop uitspreken dat de daders hun straf niet zouden ontlopen? Hun kreten klonken daardoor al snel sleets. Maar er was geen alternatief. Op alle andere vaatjes zat een slot.

Zelfs Geert Wilders hield het rustig, voor zijn doen (al ligt daar ook de wetenschap aan ten grondslag dat de feiten soms voor zichzelf spreken). François Hollande, David Cameron, Mark Rutte: idem dito, net als Willem-Alexander en nog meer gezagsdragers, inclusief Barack Obama.

Diep de reacties na vergelijkbare aanslagen maar eens op.
Was er dan helemaal niemand die iets anders riep?
Om die vraag te beantwoorden, draai ik de schijnwerpers naar Turkije, het land dat ooit zo graag wilde horen bij de westerse wereld die gisteren recht in het hart werd geraakt. Waar dinsdag twee Nederlandse journalisten op verdenking van steun aan terrorisme werden opgepakt (bewust opgestoken middelvinger naar Bert Koenders, op dat moment op bezoek in Ankara). Waar gisteren twee regeringsgezinde kranten ’Aanval op het tijdschrift dat onze profeet beledigde’ kopte. Waar BuiZa-minister Davutoglu de terreurdaad in Parijs van het volgende commentaar voorzag: „Het geloof van mensen moet worden gerespecteerd, niet geridiculiseerd.”

U weet toch dat D66 nog steeds vindt dat Turkije tot de EU moet worden toegelaten? Ik meld het maar even.

O ja, da’s waar ook, ik heb zelf óók iets anders te zeggen, namelijk: fuck you IS, fuck you Al-Qaeda, fuck you gewetenloze barbaren met dat achterlijke gedweep met die profeet. Ik ben ervan overtuigd dat jullie het nooit voor het zeggen krijgen, maar weet dit: als blijkt dat ik ernaast zit, prefereer ik een plek in de hemel van de helden van Charlie Hebdo boven die fascistische, van haat vergeven hel van jullie.

Maar ja, ik ben dan ook geen politicus.

Sadix
07-01-2015, 22:45
In ieder geval heeft NPO zombie verslaggevers in dienst die als respectievelijk (onzin blatende) expert en verslaggever ter plaatse met loenzende ogen vooral veel woorden gebruiken om weinig zinnigs uit te uitkramen. De lege straten ter plaatse vallen mij vooral op. Filmset? Men wil en zal de Albert Pike agenda uitrollen. De angst voor de verschrikkelijke (CIA) moslimextremisten moet en zal er komen. Bevolkingsgroepen moeten tegen elkaar worden opgezet. Het is allemaal agenda planning van de zionisten. Ik geloof ook niks van al dat cartoonisten gedoe. Allemaal opzet.


aldus martin vrijland.

Het zou mij niks verbazen als deze martin een troll is en dit serieus voor de grap allemaal neerzet.

Brainthief
07-01-2015, 22:51
Wat een koekwous die Martin. Slechte, heel slechte cabaretier.

blackadder
07-01-2015, 23:16
In ieder geval heeft NPO zombie verslaggevers in dienst die als respectievelijk (onzin blatende) expert en verslaggever ter plaatse met loenzende ogen vooral veel woorden gebruiken om weinig zinnigs uit te uitkramen. De lege straten ter plaatse vallen mij vooral op. Filmset? Men wil en zal de Albert Pike agenda uitrollen. De angst voor de verschrikkelijke (CIA) moslimextremisten moet en zal er komen. Bevolkingsgroepen moeten tegen elkaar worden opgezet. Het is allemaal agenda planning van de zionisten. Ik geloof ook niks van al dat cartoonisten gedoe. Allemaal opzet.


aldus martin vrijland.

Het zou mij niks verbazen als deze martin een troll is en dit serieus voor de grap allemaal neerzet.
https://hoaxwiki.wordpress.com/2014/06/27/martin-vrijland/

cornelus
07-01-2015, 23:22
Dit is helemaal kansloos, trieste kutlui;

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/verzamling_nederlandse_moslim.html

:confused:

cholitzu
07-01-2015, 23:45
Ik snap ook niets van de moslimcommunity... Waarom is het voor hen zo lastig om tegen dit soort lui kritiek te uiten??

De Raad van Marokkaanse Moskeeën Nederland (RMMN) heeft de aanslag sterk veroordeeld. Zij spreken van een ,,afgrijselijke en barbaarse aanslag op journalisten, op de vrijheid van meningsuiting en op de vrijheid van godsdienst''.

Het medeleven van de moskeeën gaat uit naar alle directe betrokkenen. ,,Samen met iedereen die de democratie en de rechtsstaat een warm hart toedraagt, blijven wij strijden tegen geweld, haat, terreur en extremisten, ongeacht wie de afzender is'', aldus de RMMN.

Het Samenwerkingsverband Marokkaanse Nederlanders (SMN) zegt de aanslag op de sterkst mogelijke wijze te veroordelen. ,,Geweld heeft nooit een bijdrage geleverd aan het oplossen van problemen. Wij staan voor een open en pluriforme samenleving waarvan de vrijheid van meningsuiting een van de belangrijkste pijlers is. Dat juist de persvrijheid geweld wordt aangedaan, schokt ons des te meer'', zo stelt het verband in een verklaring.

,,Ons medeleven gaat uit naar de familieleden van de slachtoffers. Wij wensen hun veel sterkte en kracht om dit vreselijke verlies te verwerken. Onze gedachten gaan ook uit naar de grotere journalistenfamilie. Wij roepen een ieder op om verstandig en kalm te reageren. Wij zullen ons blijven inzetten voor een vreedzame samenleving waarin eenieder zichzelf kan zijn en dat zonder angst kan uitdragen.''

king
08-01-2015, 00:05
Op basis van gegevens van de Franse geheime dienst, zijn twee van de vermoedelijke daders recentelijk teruggekeerd uit Syrië. Daar zouden ze hebben meegevochten als "vrijheidsstrijders" tegen Assad. Dat verklaart ook de militaire precisie waarmee de aanslag is gepleegd. Er wordt verwacht dat er de komende tijd duizenden van deze "vrijheidsstrijders" naar Europa terugkeren, dus we moeten niet raar opkijken als de komende tijd meer van dit soort aanslagen worden gepleegd.

fifi23
08-01-2015, 00:30
Abou verwoord het mooi:


http://www.dumpert.nl/mediabase/6633697/5a95109a/aboutaleb_ga_dan_.html

"Niet leuk in Nederland: Rot toch op!"

blackadder
08-01-2015, 04:58
Op basis van gegevens van de Franse geheime dienst, zijn twee van de vermoedelijke daders recentelijk teruggekeerd uit Syrië. Daar zouden ze hebben meegevochten als "vrijheidsstrijders" tegen Assad. Dat verklaart ook de militaire precisie waarmee de aanslag is gepleegd. Er wordt verwacht dat er de komende tijd duizenden van deze "vrijheidsstrijders" naar Europa terugkeren, dus we moeten niet raar opkijken als de komende tijd meer van dit soort aanslagen worden gepleegd.
Gelukkig krijgen ze bij ons verpleging. Natuurlijk alleen als zij zelf willen.

blackadder
08-01-2015, 05:06
'Jongste verdachte aanslag Parijs geeft zich over'http://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/styles/landscape_2/public/content/images/2015/01/08/huis-reims-politie-uitkammen2_0.jpg?itok=q_2WmEKfAgenten kammen een huis in Reims uit © AFP

Hamyd Mourad, de 18-jarige mede-verdachte van de aanslagen op het Franse satirische tijdschrift Charlie Hebdo, heeft zich overgegeven. Dat melden Franse media.

Dat gebeurde in het plaatsje Charleville-Mézières, ten noorden van Reims. Hij zou zich daar zelf bij de politie hebben gemeld.
ZIE OOK: Kranten: 'We zijn allemaal Charlie' en 'Terreur schokt Parijs' (http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/kranten-we-zijn-allemaal-charlie-en-terreur-schokt-parijs)
Agenten zijn al uren met een klopjacht bezig op de drie daders, die een bloedbad aanrichtten op de redactie van het blad.
De andere twee verdachten, de broers Saïd en Chérif Kouachi, zijn nog voortvluchtig. Zij zouden ook de schutters zijn geweest.



http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/jongste-verdachte-aanslag-parijs-geeft-zich-over

Kemal
08-01-2015, 08:42
heftig allemaal zeg!

Brainthief
08-01-2015, 09:13
De Raad van Marokkaanse Moskeeën Nederland (RMMN) heeft de aanslag sterk veroordeeld. Zij spreken van een ,,afgrijselijke en barbaarse aanslag op journalisten, op de vrijheid van meningsuiting en op de vrijheid van godsdienst''.

Het medeleven van de moskeeën gaat uit naar alle directe betrokkenen. ,,Samen met iedereen die de democratie en de rechtsstaat een warm hart toedraagt, blijven wij strijden tegen geweld, haat, terreur en extremisten, ongeacht wie de afzender is'', aldus de RMMN.

Het Samenwerkingsverband Marokkaanse Nederlanders (SMN) zegt de aanslag op de sterkst mogelijke wijze te veroordelen. ,,Geweld heeft nooit een bijdrage geleverd aan het oplossen van problemen. Wij staan voor een open en pluriforme samenleving waarvan de vrijheid van meningsuiting een van de belangrijkste pijlers is. Dat juist de persvrijheid geweld wordt aangedaan, schokt ons des te meer'', zo stelt het verband in een verklaring.

,,Ons medeleven gaat uit naar de familieleden van de slachtoffers. Wij wensen hun veel sterkte en kracht om dit vreselijke verlies te verwerken. Onze gedachten gaan ook uit naar de grotere journalistenfamilie. Wij roepen een ieder op om verstandig en kalm te reageren. Wij zullen ons blijven inzetten voor een vreedzame samenleving waarin eenieder zichzelf kan zijn en dat zonder angst kan uitdragen.''

Goed signaal! Volgens mij is er iets aan het veranderen. Ik heb nu al veel signalen vanuit de moslimcommunity gehoord tegen deze nonsens. Zo worden we weer een samenleving. Goede zaak. Ik ben zelf totaal niet gelovig en vind dat ik voluit kritiek op religie mag hebben maar ik vind als je in de tandenfee wilt geloven en je leven daarana wilt toewijden, dan moet je dat doen en dat moet kunnen.

anoniem gg
08-01-2015, 10:32
top stuk!

anoniem gg
08-01-2015, 10:33
Column van Rob Hoogland;

Niet dat ik onder andere omstandigheden wél graag in hun schoenen zou willen staan, integendeel zelfs, maar gisteren stemde het mij dankbaar dat ik niet tot de leden der volksvertegenwoordiging behoorde.Door
Iedere beschikbare politicus kreeg een microfoon onder zijn neus geduwd. Wat konden ze anders dan clichés uitstamelen?

Het blijkt niet altijd. Desondanks neem ik aan dat ze het normaal gesproken graag een beetje origineel willen houden. Dat ze zich willen onderscheiden van hun collega’s. Dat ze liever een afwijkende invalshoek kiezen, passend bij hun positie in het politieke spectrum.

Bij gebeurtenissen van het kaliber van de aanslag op onze vrijheid in Parijs wordt hun die kans ontnomen en zien ze zich gedwongen om uit het vaatje te tappen waar iedereen uit tapt. Wat konden ze anders dan hun voorspelbare afschuw uitspreken? Dan de slachtpartij bij Charlie Hebdo in voorspelbare bewoordingen veroordelen? Dan de al even voorspelbare hoop uitspreken dat de daders hun straf niet zouden ontlopen? Hun kreten klonken daardoor al snel sleets. Maar er was geen alternatief. Op alle andere vaatjes zat een slot.

Zelfs Geert Wilders hield het rustig, voor zijn doen (al ligt daar ook de wetenschap aan ten grondslag dat de feiten soms voor zichzelf spreken). François Hollande, David Cameron, Mark Rutte: idem dito, net als Willem-Alexander en nog meer gezagsdragers, inclusief Barack Obama.

Diep de reacties na vergelijkbare aanslagen maar eens op.
Was er dan helemaal niemand die iets anders riep?
Om die vraag te beantwoorden, draai ik de schijnwerpers naar Turkije, het land dat ooit zo graag wilde horen bij de westerse wereld die gisteren recht in het hart werd geraakt. Waar dinsdag twee Nederlandse journalisten op verdenking van steun aan terrorisme werden opgepakt (bewust opgestoken middelvinger naar Bert Koenders, op dat moment op bezoek in Ankara). Waar gisteren twee regeringsgezinde kranten ’Aanval op het tijdschrift dat onze profeet beledigde’ kopte. Waar BuiZa-minister Davutoglu de terreurdaad in Parijs van het volgende commentaar voorzag: „Het geloof van mensen moet worden gerespecteerd, niet geridiculiseerd.”

U weet toch dat D66 nog steeds vindt dat Turkije tot de EU moet worden toegelaten? Ik meld het maar even.

O ja, da’s waar ook, ik heb zelf óók iets anders te zeggen, namelijk: fuck you IS, fuck you Al-Qaeda, fuck you gewetenloze barbaren met dat achterlijke gedweep met die profeet. Ik ben ervan overtuigd dat jullie het nooit voor het zeggen krijgen, maar weet dit: als blijkt dat ik ernaast zit, prefereer ik een plek in de hemel van de helden van Charlie Hebdo boven die fascistische, van haat vergeven hel van jullie.

Maar ja, ik ben dan ook geen politicus.

top stuk!

fifi23
08-01-2015, 13:18
En daar komt Said nog even lekker over heen:

http://www.dumpert.nl/mediabase/6633769/56b9cfe1/sait_van_rijschool_de_vijfde_colonne_spreekt.html

Normaal vermakelijk wat hij te lullen heeft, maar dit gaan echt nergens meer over met zijn "strijders" en "wij gaan winnen, want het staat in het boek!"

fifi23
08-01-2015, 13:25
In Said logica mag elke niet moslim hem nu overhoop knallen want hij is een "strijder" en "ze" gaan toch winnen.

Leventdepevent
08-01-2015, 15:25
En daar komt Said nog even lekker over heen:

http://www.dumpert.nl/mediabase/6633769/56b9cfe1/sait_van_rijschool_de_vijfde_colonne_spreekt.html

Normaal vermakelijk wat hij te lullen heeft, maar dit gaan echt nergens meer over met zijn "strijders" en "wij gaan winnen, want het staat in het boek!"
pfff wat een zaadbal......gewoon laten lullen en vooral GEEN aandacht aan geven

cholitzu
08-01-2015, 15:33
Goed signaal! Volgens mij is er iets aan het veranderen. Ik heb nu al veel signalen vanuit de moslimcommunity gehoord tegen deze nonsens. Zo worden we weer een samenleving. Goede zaak. Ik ben zelf totaal niet gelovig en vind dat ik voluit kritiek op religie mag hebben maar ik vind als je in de tandenfee wilt geloven en je leven daarana wilt toewijden, dan moet je dat doen en dat moet kunnen.

Snap eigenlijk niet zo goed waarom je zo erg verlangt dat de moslim community hier afstand van moet nemen.

Neem jij, of de groep waar je eventueel in onderverdeeld kan worden, publiekelijk afstand van al het slechts wat gedaan is/wordt door mensen die hetzelfde denken/geloven als jij?

De agent die door zijn hoofd werd geschoten is trouwens wel een Moslim.

e-type
08-01-2015, 15:38
Als iemand in naam van mijn groep iemand vermoord wel ja. En tegenwoordig wordt je doodgegooid met stille tochten. Dus ja, het begint een beetje normaal te worden om je uit te spreken tegen misstanden.

Sadix
08-01-2015, 16:09
de islam is geen groep maar gaat over ander half miljard mensen. Wordt een beetje lastig als je elke x als iemand die zich moslim noemt iets doet, de community zich daar over moet uitspreken.

en om precies terug te komen op jou woorden: je zegt mijn groep. Deze mensen zijn alles behalve mijn groep.

blackadder
08-01-2015, 16:13
En daar komt Said nog even lekker over heen:

http://www.dumpert.nl/mediabase/6633769/56b9cfe1/sait_van_rijschool_de_vijfde_colonne_spreekt.html

Normaal vermakelijk wat hij te lullen heeft, maar dit gaan echt nergens meer over met zijn "strijders" en "wij gaan winnen, want het staat in het boek!"
Je krijgt er gewoon kiespijn van om naar die debiel te luisteren.

Richelieu
08-01-2015, 16:52
En daar komt Said nog even lekker over heen:

http://www.dumpert.nl/mediabase/6633769/56b9cfe1/sait_van_rijschool_de_vijfde_colonne_spreekt.html

Normaal vermakelijk wat hij te lullen heeft, maar dit gaan echt nergens meer over met zijn "strijders" en "wij gaan winnen, want het staat in het boek!"

O nee, het waren natuurlijk weer de zionisten......

RedDawn
08-01-2015, 17:21
Ik vraag me af of ex-commandant van Uhm ook al van mening veranderd is. Wat een dwaas was dat!

http://www.volkskrant.nl/dossier-burgeroorlog-in-syrie/ex-commandant-van-uhm-respect-voor-syriegangers~a3648620/

RedDawn
08-01-2015, 17:24
O nee, het waren natuurlijk weer de zionisten......

Vergeet niet dat het Westen islamitische strijdgroepen in Syrië met geld en wapens steunen in hun strijd tegen Assad. Daar hebben deze jongens misschien ook wel van geprofiteerd.

anoniem gg
08-01-2015, 17:47
Ik heb net gehoord dat Allah er niks mee te maken had want die was het vliegende witte paard van de profeet aan het wassen en heeft een alibi, net bevestigd door Saudi Arabia.
www.basboon.com

Willem033
08-01-2015, 17:50
Die Quincy doet echt alles voor een beetje aandacht. Die zou zich nog vrijwillig in ze reet laten neuken door een kkk lid zodat die daarna weer in de spotlights kan staan. Als ik die een keer op straat zie spuug ik hem recht in zijn gezicht.
Die Sait is een karikatuur man, die moet je niet serieus nemen.

RedDawn
08-01-2015, 17:52
Ik heb net gehoord dat Allah er niks mee te maken had want die was het vliegende witte paard van de profeet aan het wassen en heeft een alibi, net bevestigd door Saudi Arabia.
www.basboon.com

Precies Saoedi Arabië is de grootste sponsor van moslimterrorisme in de wereld, maar tevens een grote bondgenoot van de VS. Hoe rijm jij dat?

RedDawn
08-01-2015, 17:56
Zomaar een berichtje vandaag uit de krant over Saoedi Arabië.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3825630/2015/01/08/Saudische-activist-krijgt-eerste-van-1000-zweepslagen.dhtml

e-type
08-01-2015, 18:03
Precies Saoedi Arabië is de grootste sponsor van moslimterrorisme in de wereld, maar tevens een grote bondgenoot van de VS. Hoe rijm jij dat?


hypocrisie is gelovigen niet vreemd...

RedDawn
08-01-2015, 18:15
hypocrisie is gelovigen niet vreemd...

En waarom doen we dan nog zaken met zo'n terroristenstaat? Is dat ook niet hypocriet?

e-type
08-01-2015, 18:20
kapitalisme en politiek hebben inderdaad veel gemeen met geloof.

anoniem gg
08-01-2015, 18:29
Precies Saoedi Arabië is de grootste sponsor van moslimterrorisme in de wereld, maar tevens een grote bondgenoot van de VS. Hoe rijm jij dat?

Moet je mijn blog lezen kan je zien hoe ik het allemaal rijm, Saudi's blijven olie doorpompen is onderonsje met Amerikanen. Alles gaat om de petro dollar die een enorme klap gaat krijgen. Putin is met zijn Brinc landen een machtige tegenpool aan het worden en gaat overal dwars tegenin ( dat is de reden waarom de Ruble nu zo laag is http://www.businessweek.com/articles/2014-12-16/no-caviar-is-not-getting-cheaper-everything-you-need-to-know-about-the-russian-ruble-collapse ) leest laatste drie blogs www.basboon.com

RedDawn
08-01-2015, 18:32
Moet je mijn blog lezen kan je zien hoe ik het allemaal rijm, Saudi's blijven olie doorpompen is onderonsje met Amerikanen. Alles gaat om de petro dollar die een enorme klap gaat krijgen. Putin is met zijn Brinc landen een machtige tegenpool aan het worden en gaat overal dwars tegenin ( dat is de reden waarom de Ruble nu zo laag is http://www.businessweek.com/articles/2014-12-16/no-caviar-is-not-getting-cheaper-everything-you-need-to-know-about-the-russian-ruble-collapse ) leest laatste drie blogs www.basboon.com

Klopt!!

Brainthief
08-01-2015, 18:32
de islam is geen groep maar gaat over ander half miljard mensen. Wordt een beetje lastig als je elke x als iemand die zich moslim noemt iets doet, de community zich daar over moet uitspreken.

en om precies terug te komen op jou woorden: je zegt mijn groep. Deze mensen zijn alles behalve mijn groep.

Tuurlijk hoef je niet bij elke actie van een moslim er iets van te zeggen. Bv de alle mocro maffia onzin. Maar hier gebruiken mensen islam om shit uit te halen om de samenleving te ontwrichten. Als moslim hoef je ook helemaal niets er over te zeggen. Maar we zijn samen de samenleving. Net zoals er prima antinazi protesten zijn. Of autochtonen die anti Wilders zijn. Ben ik zelf ook btw. Als moslims blijk van geven dat dit verachterlijk is brengt dat elkaar naar elkaar toe. Je hoeft natuurlijk helemaal niks. Maar ik vind het fijn als we voor elkaar opkomen.

blackadder
08-01-2015, 19:53
Zomaar een berichtje vandaag uit de krant over Saoedi Arabië.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3825630/2015/01/08/Saudische-activist-krijgt-eerste-van-1000-zweepslagen.dhtml
False flag. Hoax. NWO. Bilderberg. Illuminati. UFO's. CIA. Mossad. AIVD. Racisme. Wat ze in hun vrije tijd doen...enzo
Maar die Wilders jonguh...1000x erger. Beter nog dat die knakker 100.000 zweepslagen krijgt.

Minotauro
08-01-2015, 20:02
Die Quincy doet echt alles voor een beetje aandacht. Die zou zich nog vrijwillig in ze reet laten neuken door een kkk lid zodat die daarna weer in de spotlights kan staan. Als ik die een keer op straat zie spuug ik hem recht in zijn gezicht.
Die Sait is een karikatuur man, die moet je niet serieus nemen.

X2, ik begin jou steeds meer te mogen. Net zo'n ongenuanceerde en recht-voor-zijn-raap mening als ik.

Minotauro
08-01-2015, 20:04
False flag. Hoax. NWO. Bilderberg. Illuminati. UFO's. CIA. Mossad. AIVD. Racisme. Wat ze in hun vrije tijd doen...enzo
Maar die Wilders jonguh...1000x erger. Beter nog dat die knakker 100.000 zweepslagen krijgt.

So true hahaha

cornelus
08-01-2015, 20:11
Die Quincy doet echt alles voor een beetje aandacht. Die zou zich nog vrijwillig in ze reet laten neuken door een kkk lid zodat die daarna weer in de spotlights kan staan. Als ik die een keer op straat zie spuug ik hem recht in zijn gezicht.
Die Sait is een karikatuur man, die moet je niet serieus nemen.

lol, graag ook even een foto maken als het zover is

die Sait is een vreemde vogel, ik vind dat die weg mag

hypergiant
08-01-2015, 21:56
Putin is met zijn Brinc landen een machtige tegenpool aan het worden en gaat overal dwars tegenin ( dat is de reden waarom de Ruble nu zo laag is http://www.businessweek.com/articles/2014-12-16/no-caviar-is-not-getting-cheaper-everything-you-need-to-know-about-the-russian-ruble-collapse ) leest laatste drie blogs www.basboon.com (http://www.basboon.com)

De BRINC landen, en de N staat voor? Nigeria hoort bij de MINT (Mexico, Indonesië, Nigeria, Turkije) landen, dus die kan het niet zijn. Een verkeerde afslag in de rabbithole is al gauw gemaakt..

Ik wil niet als Basje Boenie klinken, maar je kunt het allemaal taggen. Wereld oorlogen, financiële oorlogen, fanatici, complotten, trauma's, percepties, cybercrime, selfies, piraten, hebzucht, nanotijdperk, massa media, sinkholes, zonnevlammen en retards. In die zin kunnen de aantal views best kloppen.

hypergiant
08-01-2015, 22:03
Tuurlijk hoef je niet bij elke actie van een moslim er iets van te zeggen. Bv de alle mocro maffia onzin. Maar hier gebruiken mensen islam om shit uit te halen om de samenleving te ontwrichten. Als moslim hoef je ook helemaal niets er over te zeggen. Maar we zijn samen de samenleving. Net zoals er prima antinazi protesten zijn. Of autochtonen die anti Wilders zijn. Ben ik zelf ook btw. Als moslims blijk van geven dat dit verachterlijk is brengt dat elkaar naar elkaar toe. Je hoeft natuurlijk helemaal niks. Maar ik vind het fijn als we voor elkaar opkomen.

Ben het met je eens. Wat gaat er om in the hearts of men en het verstand en geweten? Het zijn complexe tijden. Ik weet het niet, denk niet dat we invloed hebben op zaken die niet binnen ons omgeving of mogelijkheden liggen. Je kunt als individu of kleine gemeenschap proberen om positief en beschaafd in het leven te staan, dat is gezien de bovenstaande tags die op je afkomen al moeilijk genoeg.

Als in dit geval een geloof wordt misbruikt, dan lijkt het me niet meer dan normaal om de kwestie te bespreken en je afkeuring erover uit te spreken. Dat kunnen organisaties doen, maar dat kan ook zijn tijdens een gesprek met je buurman.

ARMENIA
08-01-2015, 22:54
weet nog heel goed dat int begin veelllll mensen het hier opnamen voor dit soort knapen. assad was zo erg en vermoorde zomaar mensen en dit waren de goeien.

assad had vanaf het begin al te maken met dit soort idioten, en dan niet drie maar tienduizenden die ook nog eens door het westen werden gesteund met wapens en geld.

Turboknecht
08-01-2015, 23:12
Assad is ook gewoon fout. Die is niet op eens goed omdat die andere figuren slecht zijn. Assad wordt weer door Rusland gesteund en het westen steunt gematigde rebellen daar (wat dat ook moge betekenen), dus het lijkt toch ergens weer een soort proxy war te zijn.

jende
09-01-2015, 00:41
religie brengt tegenwoordig alleen nog maar dood en verderf. het is ooit door een genie verzonnen die in tijden van chaos en wanorde een oplossing bedacht. hij gebruikte vragen waar mensen geen antwoord op hadden om een "sinterklaas" verhaal op te hangen over dat er een al zient oog zou zijn die jou ooit eeuwenlang komt straffen als je iets verkeerds doet. omdat dit verhaal werkte is het vertaald en verspreid over de wereld. want kijk maar na de bijbel en de koran zijn allebei een vertaling van hetzelfde verhaal met net een andere twist. geniaal dat dit is bedacht en normen en waarden heeft versterkt. maar serieus als je op dit moment nog geloofd dan moet je toch eens achter je oren gaan krabben...

cholitzu
09-01-2015, 01:02
Achter je oren krabben doe je als je gelooft dat je van de apen afstamt....

blackadder
09-01-2015, 01:33
Klinkt misschien wat lullig maar het schijnt dat ze in die regio gewoon een Assad nodig hebben. Je ziet wat er gebeurt zonder een "sterke" man.

blackadder
09-01-2015, 01:46
Zelfs Turkije, het rolemodel wat graag wordt aangehaald, gaat die kant op. Het moderne Turkije van Attatürk bestond blijkbaar alleen maar onder de bescherming van het leger. Onder Erdogan is dat Turkije langzaamaan stervende.

my2cents
09-01-2015, 02:19
Klinkt misschien wat lullig maar het schijnt dat ze in die regio gewoon een Assad nodig hebben. Je ziet wat er gebeurt zonder een "sterke" man.

Klopt. Zo slecht bleek ook het westen eigen helemaal niet zo slecht af te zijn geweest met Saddam... (veel meer rust in die regio) Maar ja, achteraf praten is ook makkelijk natuurlijk...

anoniem gg
09-01-2015, 03:01
http://www.huffingtonpost.com/nikolas-kozloff/vladimir-putin-brics-bank_b_5749652.html Ye correct BRICS landen, type foutje, maar n zal spoedig zichzelf aansluiten niet Nigeria maar nederland natuurlijk. Ja views die kloppen zijn drukke tijden, eind vd maand 100.000.

anoniem gg
09-01-2015, 03:05
De BRINC landen, en de N staat voor? Nigeria hoort bij de MINT (Mexico, Indonesië, Nigeria, Turkije) landen, dus die kan het niet zijn. Een verkeerde afslag in de rabbithole is al gauw gemaakt..

Ik wil niet als Basje Boenie klinken, maar je kunt het allemaal taggen. Wereld oorlogen, financiële oorlogen, fanatici, complotten, trauma's, percepties, cybercrime, selfies, piraten, hebzucht, nanotijdperk, massa media, sinkholes, zonnevlammen en retards. In die zin kunnen de aantal views best kloppen.

http://www.huffingtonpost.com/nikola...b_5749652.html Ye correct BRICS landen, type foutje, maar het land dat begint met een N zal spoedig zichzelf aansluiten, niet Nigeria maar Nederland natuurlijk. Ja views die kloppen zijn drukke tijden, eind vd maand 100.000. BRICS is geen hoax of fabeltje maar die mening mag je best hebben. Klick even op www.basboon.com heb ik weer een view.

LightHeavyWeight
09-01-2015, 07:39
Ik sta heel erg open voor complottheorieën en heb er best wat van gelezen en gezien (Zeitgeist, 7 satanische bloedlijnen e.d.) maar van jou word ik toch behoorlijk moe Bas. Het lijkt erop dat je alleen maar met losse 'feiten' kunt strooien maar de intelligentie mist om er een samenhangend geheel van te maken. En dan wordt het op z'n oud-Hollandsch gezegd slap geouwehoer zonder inhoud. Je mist overigens ook overduidelijk de schrijfvaardigheid om iets glashelder te kunnen formuleren. Verder wens ik je veel succes met jouw blog en doe vooral je ding vanuit Thailand maar vergeet het spreekwoord 'schoenmaker blijf bij je leest' niet.

Brainthief
09-01-2015, 08:38
Achter je oren krabben doe je als je gelooft dat je van de apen afstamt....

We stammen niet af van apen, we hebben een gemeenschappelijke voorouder in de recente geschiedenis. Net zoals alle andere levende organismen. In vroege geschiedenis. Dit is ook geen geloof maar blijkt uit onderzoek. Maar dit terzijde :) verder geeft religie echt niet alleen maar ellende , de nadruk ligt daar de laatste tijd wel op. Wat ook niet helemaal gek is. Maar de nieuwe paus lijkt me wel een redelijke kerel.....als voorbeeld

RedDawn
09-01-2015, 08:47
weet nog heel goed dat int begin veelllll mensen het hier opnamen voor dit soort knapen. assad was zo erg en vermoorde zomaar mensen en dit waren de goeien.

assad had vanaf het begin al te maken met dit soort idioten, en dan niet drie maar tienduizenden die ook nog eens door het westen werden gesteund met wapens en geld.

x2!!

RedDawn
09-01-2015, 08:48
Precies!

RedDawn
09-01-2015, 08:49
Nooit in Syrië, of het Midden-Oosten geweest of niet?

fifi23
09-01-2015, 09:35
Klinkt misschien wat lullig maar het schijnt dat ze in die regio gewoon een Assad nodig hebben. Je ziet wat er gebeurt zonder een "sterke" man.

*kuch* Israel *Kuch*
.

Brainthief
09-01-2015, 10:17
Wat nodig is: verlichting in die regio. en in het westen moeten regeringen en het volk wat minder aan € en $ denken en aan mensen de aandacht geven.

anoniem gg
09-01-2015, 10:30
Ik sta heel erg open voor complottheorieën en heb er best wat van gelezen en gezien (Zeitgeist, 7 satanische bloedlijnen e.d.) maar van jou word ik toch behoorlijk moe Bas. Het lijkt erop dat je alleen maar met losse 'feiten' kunt strooien maar de intelligentie mist om er een samenhangend geheel van te maken. En dan wordt het op z'n oud-Hollandsch gezegd slap geouwehoer zonder inhoud. Je mist overigens ook overduidelijk de schrijfvaardigheid om iets glashelder te kunnen formuleren. Verder wens ik je veel succes met jouw blog en doe vooral je ding vanuit Thailand maar vergeet het spreekwoord 'schoenmaker blijf bij je leest' niet.

Jij mag je mening geven, mijn blog word door vele gelezen (100.000 eind van deze maand) die het juist heel duidelijk vinden met alle plaatsjes en links ( voor onderbouwing) plus videos, misschien is het je engelse taal? Maar goed je hoeft het niet te lezen, dus gewoon CNN blijven kijken. Probeer mijn blog te lezen als je moeite hebt met slapen dat helpt blijkbaar.

anoniem gg
09-01-2015, 10:32
Who cares if we came from, apes, pigs, aliens.......iemand heeft een andere mening over wat jij denkt, dus dan is hij een gek, dwaas, ziek, gevaarlijk blablabla

bladetrinity
09-01-2015, 10:38
Ik Lees overal dat ze zo goed voorbereid waren, vind het dan wel raar dat ze een id achterlaten(tenminste dat begreep ik). Dat klopt toch niet echt in het verhaal.

Wel hoop ik dat we als samenleving dichter bij elkaar komen en niet nog meer verdeeld worden.

Brainthief
09-01-2015, 10:49
Who cares if we came from, apes, pigs, aliens.......iemand heeft een andere mening over wat jij denkt, dus dan is hij een gek, dwaas, ziek, gevaarlijk blablabla

Rare reply, hoezo is iemand gevaarlijk als hij of zij een afwijkende mening heeft? Ik geef slechts info over natuurlijke selectie en dat we dus niet afstammen van dieren die nu bestaan.

Dat idee verhaal is raar, voor zover ik gelezen heb is dat is kaartje van een jongen die er niets mee remake heeft.

Brainthief
09-01-2015, 10:50
http://m.nrc.nl/nieuws/2015/01/09/verdachten-nog-altijd-voortvluchtig-zouden-zijn-getraind-door-al-qaeda/

blackadder
09-01-2015, 11:47
*kuch* Israel *Kuch*
.
Ja Israel. Maar voor de rest. De sterke man is weg en meteen heb je overal religieuze gekken die hun respectievelijke land weer terug naar de tijd van de profeet willen jihaderen.

RedDawn
09-01-2015, 11:55
*kuch* Israel *Kuch*
.

Jij hebt humor om Israël als voorbeeld van een democratische rechtsstaat te noemen.

LightHeavyWeight
09-01-2015, 11:55
Jij mag je mening geven, mijn blog word door vele gelezen (100.000 eind van deze maand) die het juist heel duidelijk vinden met alle plaatsjes en links ( voor onderbouwing) plus videos, misschien is het je engelse taal? Maar goed je hoeft het niet te lezen, dus gewoon CNN blijven kijken. Probeer mijn blog te lezen als je moeite hebt met slapen dat helpt blijkbaar.

Die CNN opmerking van je is het failliet van je eigen verhaaltje, je hebt mijn reactie dus niet goed gelezen maar hebt wel een mening. Doei Bas.

LightHeavyWeight
09-01-2015, 12:02
Ik Lees overal dat ze zo goed voorbereid waren, vind het dan wel raar dat ze een id achterlaten(tenminste dat begreep ik). Dat klopt toch niet echt in het verhaal.

Wel hoop ik dat we als samenleving dichter bij elkaar komen en niet nog meer verdeeld worden.

Is het ook. Ik heb tegen beter weten in gister op Facebook onder de videoboodschap van Aboutaleb een beetje zitten lezen en daar werd ik niet vrolijk van. Even ruim genomen waren er ongeveer 3 reacties:
-Alle Moslims moeten weg
-Al die kk nederlanders helpen de kk joden in Gaza
-Laten we aub ophouden met elkaar veroordelen op ras en geloof

Dus op die laatste opmerking na werd ik er niet echt vrolijk van, al moet gezegd worden dat meningen op het internet vaak 2x zo extreem zijn als in de werkelijkheid.

cornelus
09-01-2015, 12:26
Klinkt misschien wat lullig maar het schijnt dat ze in die regio gewoon een Assad nodig hebben. Je ziet wat er gebeurt zonder een "sterke" man.

LOL ik zie jou hier regelmatig grapjes maken over 'conspiracy' dingetjes... maar dit is nu precies waar een hoop complotten over gaan. Het ontregelen van bepaalde regimes en destabiliseren van de regio zodat chaos kan regeren en er in ieder geval bepaalde figuren uit het zadel gewipt kunnen worden om plaats te maken voor... ELLENDE. Wat dacht je van Irak... Libië... Oekraïne?

(en dus alle andere landen waar de CIA in het verleden heeft huis gehouden -Nicaragua bv.-, ten faveure van de US, NATO, NWO whatever this shit is turning into)

Who's in control?

cornelus
09-01-2015, 12:32
Jij hebt humor om Israël als voorbeeld van een democratische rechtsstaat te noemen.

Via facebook heb ik een tijd terug allerlei informatie mee gekregen over wat er werkelijk is gebeurd in Palestina. Ons werd wijs gemaakt dat de Joodse kolonisten terecht kwamen in een woestijn waar geen fuck was en die ze als het ware helemaal tot leven gebracht hebben. Maar de waarheid is dat met geweld hele gemeenschappen gewoon met geweld verjaagd zijn en dorpen platgewalsd. Palestina was in principe gewoon een welvarend en modern land! Terwijl de Israeli propaganda moe(s)t doen geloven dat er er hier en daar alleen wat achterlijke herdertjes woonden die nog net niet hun eigen geiten neukten.

blackadder
09-01-2015, 12:41
Who's in control?
http://www.ufodigest.com/images/the_grays.jpg
Er zijn ook conspiracy theories die beweren dat Bigfoot regelmatig koeien molesteert en dat de regering dat geheim houdt.

cornelus
09-01-2015, 13:26
http://www.ufodigest.com/images/the_grays.jpg
Er zijn ook conspiracy theories die beweren dat Bigfoot regelmatig koeien molesteert en dat de regering dat geheim houdt.
Ik denk dat je eerder een chupacabra bedoelt dan de bigfoot.. maar goed ;)

en eh: http://www.telegraaf.nl/buitenland/20851755/__FBI__Koeien_afgeslacht_door_aliens__.html

tot zover *off topic*

Brainthief
09-01-2015, 13:30
Palestina/ Israël stond voor 1948 onder Brits mandaat. Israël is wel een democratie voor joden. Verder moet je maar eens opzoeken wat dries van agt er van zegt. Dat is veel zinniger dan die consulaat shit. Er is geen conspiracy anders dan geld...

cornelus
09-01-2015, 14:08
Palestina heeft niet zo lang onder Brits mandaat gestaan waarschijnlijk? En of het land nu wel of niet aan de Joden toebehoort, het blijft gewoon een foute zaak. Bovendien zijn er nu allerlei theorieën over het feit dat degene die nu dat land claimen afstammen van een heel ander soort Joden dan de oorspronkelijke bewoners uit de oudheid. Sorry ik heb verder uiteindelijk ook maar wat klepels horen luiden.. en weet er het fijne ook niet van.

Nog even over de Palestijnen:
https://www.facebook.com/pages/Children-of-Gaza-Memorial-Page/1495329930715031

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/522120_10152612355076378_5095881740401360223_n.jpg ?oh=1e9ce737333fd36e7eb596800197e76f&oe=55331C9F&__gda__=1430390517_5fefd08062270b78d488d60f8895e8a 7

http://youtu.be/9JvFmhBrYTohave a nice day

king
09-01-2015, 14:16
http://www.angelfire.com/wi3/tomahpalace/images/Islamic_Cartoon9.gif

LightHeavyWeight
09-01-2015, 14:29
Palestina heeft niet zo lang onder Brits mandaat gestaan waarschijnlijk? En of het land nu wel of niet aan de Joden toebehoort, het blijft gewoon een foute zaak. Bovendien zijn er nu allerlei theorieën over het feit dat degene die nu dat land claimen afstammen van een heel ander soort Joden dan de oorspronkelijke bewoners uit de oudheid. Sorry ik heb verder uiteindelijk ook maar wat klepels horen luiden.. en weet er het fijne ook niet van.

Je moet helemaal niet meegaan in die onzin, we leven in het nu en nu is het er 1 grote kutzooi omdat ze elkaar geen ruimte gunnen. Wie van wie afstamt en wie er zogenaamd historisch gezien recht heeft op het stuk grond (hoe verzin je het eigenlijk) doet er niet toe. En Israelische joden hebben, om welke rede dan ook, de overhand in het gebied en worden dus gezien als de grote agressor maar het had in theorie ook precies andersom kunnen zijn.
Meer is het niet als je het terugbrengt naar de basis: het vermogen om op dezelfde berg samen een andere religie aan te hangen. Klinkt simpel gesteld maar dat is de wortel van een uiteindelijk complex conflict met een wereldwijde invloed.

ARMENIA
09-01-2015, 14:45
onderzoek toont aan dat een change of forms mogelijk is, dus van een bepaald vis naar een ander soort vis. van een bepaald soort aap naar een ander soort aap. Dit is in principe wat Darwin heeft aangetoond. Weetje wat nog niet is bewezen? een change of kinds. Dus van een vogel naar vis, van een aap naar mens. Kortom, je gelooft in een sprookje. als je denkt van niet, toon dan maar aan via een wetenschappelijk onderzoek waarin staat dat een change of kinds is bewezen. veel succes.


We stammen niet af van apen, we hebben een gemeenschappelijke voorouder in de recente geschiedenis. Net zoals alle andere levende organismen. In vroege geschiedenis. Dit is ook geen geloof maar blijkt uit onderzoek. Maar dit terzijde :) verder geeft religie echt niet alleen maar ellende , de nadruk ligt daar de laatste tijd wel op. Wat ook niet helemaal gek is. Maar de nieuwe paus lijkt me wel een redelijke kerel.....als voorbeeld

anoniem gg
09-01-2015, 14:51
Je moet helemaal niet meegaan in die onzin, we leven in het nu en nu is het er 1 grote kutzooi omdat ze elkaar geen ruimte gunnen. Wie van wie afstamt en wie er zogenaamd historisch gezien recht heeft op het stuk grond (hoe verzin je het eigenlijk) doet er niet toe. En Israelische joden hebben, om welke rede dan ook, de overhand in het gebied en worden dus gezien als de grote agressor maar het had in theorie ook precies andersom kunnen zijn.
Meer is het niet als je het terugbrengt naar de basis: het vermogen om op dezelfde berg samen een andere religie aan te hangen. Klinkt simpel gesteld maar dat is de wortel van een uiteindelijk complex conflict met een wereldwijde invloed.

“Minority” Groups Of Muslim Caused “Incidents” Of Genocide In History, The “Bin Laden” Monk And Private Bank Religion.

Quote from Bas Boon Says: Let’s take a look back in history and see the problems with the arrival of Muslims in other countries.
The French gave Lebanon its independence in 1943 Lebanon was an 80% Christian faith population and they set up a democracy, they went through a process called Islamification tons of Muslims moved into Lebanon and had many children as they could have 4 wives. They took over the form of government and passed upon laws against the Christian population, between 1970 and 1990 the Muslims killed more than 100.000 Christian, Lebanese. Clearly this is not the agenda of the majority of Muslims, those 100.000 Lebanese that were killed was a “minor” incident and caused by a “minority” Muslim group, we should not judge all migrated Muslims to Lebanon, they just do what the Quran tells them to do or misinterpreted what the Quran tells them to do , the result are some ”minor” incidents.

Holocaust in India: the killing of over 100 million Hindu’s by Muslims, biggest genocide in human history.

1.5 million Armenians were murdered because of Muslims between 1915 1922 they were marched into the dessert to die. The left wing anti racist human right.......

Read more here: http://basboon.com/?p=2094

Brainthief
09-01-2015, 15:07
onderzoek toont aan dat een change of forms mogelijk is, dus van een bepaald vis naar een ander soort vis. van een bepaald soort aap naar een ander soort aap. Dit is in principe wat Darwin heeft aangetoond. Weetje wat nog niet is bewezen? een change of kinds. Dus van een vogel naar vis, van een aap naar mens. Kortom, je gelooft in een sprookje. als je denkt van niet, toon dan maar aan via een wetenschappelijk onderzoek waarin staat dat een change of kinds is bewezen. veel succes.



http://evolution.berkeley.edu/evolibrary/news/060501_tiktaalik

fifi23
09-01-2015, 15:09
Hoe je ook went of keert Israel is de enige niet dictoriale staat het Midden-Oosten. Tuurlijk heeft leger daar een grote vinger in de pap, maar het is geen dictatuur/koningrijk (religues of seculier) zoals de omringende landen.


Maar ondertussen is er een Joodse supermarkt aangevallen met nog meer doden.

Brainthief
09-01-2015, 15:14
Je moet helemaal niet meegaan in die onzin, we leven in het nu en nu is het er 1 grote kutzooi omdat ze elkaar geen ruimte gunnen. Wie van wie afstamt en wie er zogenaamd historisch gezien recht heeft op het stuk grond (hoe verzin je het eigenlijk) doet er niet toe. En Israelische joden hebben, om welke rede dan ook, de overhand in het gebied en worden dus gezien als de grote agressor maar het had in theorie ook precies andersom kunnen zijn.
Meer is het niet als je het terugbrengt naar de basis: het vermogen om op dezelfde berg samen een andere religie aan te hangen. Klinkt simpel gesteld maar dat is de wortel van een uiteindelijk complex conflict met een wereldwijde invloed.

Nog sterker, islam stamt af uit het jodendom. Netzoals christendom. Het is ook belachelijk de situatie in Israël.
Palestina moet erkend worden. Israël moet optiefen uit de bezette gebieden en men moet elkaar accepteren http://www.driesvanagt.nl.

hypergiant
09-01-2015, 15:17
BRICS is geen hoax of fabeltje maar die mening mag je best hebben.

Had ik die mening?

http://i69.photobucket.com/albums/i66/CeeFeezy/blogging.jpg

Bromios
09-01-2015, 16:17
Ik dacht dat Boon zijn eigen conspiracy topic had. Mods, wel een beetje opletten. Zijn halsband zit te los. Even aantrekken graag.

Bromios
09-01-2015, 16:22
Van NU.nl

In de klopjacht op de vermeende daders van de aanslag in Parijs is vrijdagochtend geschoten. Volgens de politie wordt zeker een persoon gegijzeld in een bedrijfsgebouw in het dorp Dammartin-en-Goële.





Volg de laatste ontwikkelingen in ons liveblog (http://www.nu.nl/aanslag-parijs/3967942/live-gijzelingsactie-tijdens-klopjacht-daders-aanslag-parijs.html)
Het Franse ministerie van Binnenlandse Zaken spreekt eerdere berichten over doden en gewonden tegen; Le Parisien meldde eerder dat in een vuurgevecht twee doden en twintig gewonden waren gevallen.
In Dammartin-en-Goële, ten noordoosten van Parijs, zouden de twee verdachten een drukkerij zijn binnengevallen en daar iemand hebben gegijzeld. Over de identiteit van de gijzelaar bestaat onduidelijkheid: aanvankelijk werd gesproken over een vrouw, maar France 2 stelt nu dat het gaat om een 26-jarige man.
Volgens het Franse ministerie van Binnenlandse Zaken bevinden de twee broers zich nog altijd in het pand. Er wordt geprobeerd contact te leggen met de verdachten. De antiterreureenheid GIGN, een elite-eenheid van de gendarmerie, is ter plaatse.
Volgens Sky News (http://news.sky.com/story/1404756/live-updates-paris-killers-in-stand-off) hebben de mannen in eerder contact met de politie laten weten bereid te zijn te sterven als martelaars. Ze zouden tegen een inwoner in de buurt van de drukkerij hebben gezegd dat ze geen burgers doden.
Het doorgaans rustige stadje is veranderd in een belegerde plaats. Op akkers in de buurt van het bedrijf waar de gijzeling waarschijnlijk plaatsvindt zijn helikopters geland. Het bedrijventerrein is volledig afgegrendeld en inwoners van het dorp moeten binnenblijven. Scholen worden geëvacueerd.
Aan de gijzeling ging een achtervolging op de weg vooraf. Vrijdagochtend stalen de verdachten een auto, waarmee ze uiteindelijk naar Dammartin-en-Goële reden.
In het oosten van Parijs (http://www.nu.nl/buitenland/3969446/meerdere-personen-gegijzeld-in-joodse-supermarkt-parijs.html) vindt rond 13.00 uur een gijzeling en een vuurgevecht in een Joodse winkel plaats. De dader is dezelfde man als die woensdag in het zuiden van Parijs een agente doodschoot.
De dader eist een vrijgeleide van de twee broers in Dammartin-en-Goële. Dat meldt vrijdagmiddag de Franse zender TF1 (http://lci.tf1.fr/france/faits-divers/fusillade-et-prise-d-otage-en-cours-porte-de-vincennes-a-paris-8544701.html). De gijzelnemer heeft telefonisch contact met de gijzelnemers uit Dammartin-en-Goële.

hypergiant
09-01-2015, 16:38
De buitenwijken van Parijs zijn broeinesten voor problemen. Ik kan me nog herinneren dat we voor een studie een tijdje in Nanterre moesten verblijven. Het advies van de begeleiders was letterlijk: "If you want to take the subway to visit the city, just run!"

ARMENIA
09-01-2015, 16:53
Thanks, maar een wetenschappelijke onderzoeksmethode en de uitkomst daarvan moet of geobserveerd kunnen worden of de uitkomst moet middels een experiment nagebootst kunnen worden. Hetgeen jij mij laat zien, kan niet na-geëxperimenteerd worden noch kan het geobserveerd worden. Want volgens de evolutionisten, is dit miljoenen jaren geleden gebeurd. Dat het voor jou aannemelijk is dat deze dieren uit elkaar zijn voortgekomen, dat begrijp ik. Dat maakt het geen wetenschappelijke conclusie.


http://evolution.berkeley.edu/evolibrary/news/060501_tiktaalik

hypergiant
09-01-2015, 16:56
Mee eens..

Brainthief
09-01-2015, 17:17
Thanks, maar een wetenschappelijke onderzoeksmethode en de uitkomst daarvan moet of geobserveerd kunnen worden of de uitkomst moet middels een experiment nagebootst kunnen worden. Hetgeen jij mij laat zien, kan niet na-geëxperimenteerd worden noch kan het geobserveerd worden. Want volgens de evolutionisten, is dit miljoenen jaren geleden gebeurd. Dat het voor jou aannemelijk is dat deze dieren uit elkaar zijn voortgekomen, dat begrijp ik. Dat maakt het geen wetenschappelijke conclusie.

Heb je wel eens van onnatuurlijke selectie gehoord? Zo'n beetje alles wat jij eet is door de mens geselecteerd. Van graan tot bananen van kip tot koeien. Kijk naar huisdieren. Dat is slechts in een paar generaties. Wat denken je dat er in mwah 2 miljard jaar kan gebeuren. Daarnaast zijn onze genen voor meer dan 90% gelijk aan alle andere organismen. Voor de rest laat ik het hierbij.

Facade
09-01-2015, 17:30
Thanks, maar een wetenschappelijke onderzoeksmethode en de uitkomst daarvan moet of geobserveerd kunnen worden of de uitkomst moet middels een experiment nagebootst kunnen worden. Hetgeen jij mij laat zien, kan niet na-geëxperimenteerd worden noch kan het geobserveerd worden. Want volgens de evolutionisten, is dit miljoenen jaren geleden gebeurd. Dat het voor jou aannemelijk is dat deze dieren uit elkaar zijn voortgekomen, dat begrijp ik. Dat maakt het geen wetenschappelijke conclusie.

Zijn dit criteria die jij nu zelf hebt bedacht, of baseer je die ook ergens op. Volgens deze criteria zou je er immers er zelf bij moeten zijn geweest miljoenen jaren geleden om er uitspraken over te mogen doen. Daarmee sluit je in feite elke vorm van onderzoek uit met betrekking tot dit onderwerp uit.

ARMENIA
09-01-2015, 19:32
Beste Facade, je kent me denk ik wel lang genoeg om te weten dat ik niet zomaar iets zeg.


https://www.youtube.com/watch?v=6HcN4v6Co9I


Zijn dit criteria die jij nu zelf hebt bedacht, of baseer je die ook ergens op. Volgens deze criteria zou je er immers er zelf bij moeten zijn geweest miljoenen jaren geleden om er uitspraken over te mogen doen. Daarmee sluit je in feite elke vorm van onderzoek uit met betrekking tot dit onderwerp uit.

e-type
09-01-2015, 20:06
Beste Facade, je kent me denk ik wel lang genoeg om te weten dat ik niet zomaar iets zeg.


https://www.youtube.com/watch?v=6HcN4v6Co9I


wat een onzin...hij begrijpt z'n eigen vraag niet eens...dat zijn mensen die niet tevreden te stellen zijn met welk antwoord dan ook. Slecht voorbeeld ARMENIA. Hij verwacht dat elk moment een vink in een monster zal veranderen...dat dat evolutie is...dat is dus geen evolutie, da's tovenarij. Zoiets als dat de wereld in een dag onder water staat en dat alle soorten in een boot passen, dat soort tovenarij.
Evolutie is wat serieuzer, geloof me.

blackadder
09-01-2015, 20:14
Sorry. Maar ik ga ff offtopic hoor.
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/live-daders-hadden-terreuracties-onderling-afgestemd

blackadder
09-01-2015, 20:15
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/terroristen-gedood-na-klopjacht

hypergiant
09-01-2015, 20:44
Het zijn op zich wel goede vragen. Het is niet zo dat vanwege de tijdsperiode, er hiervoor geen bewijs aanwezig kan zijn. Krokodillen leefden miljoenen jaren geleden, libellen ook. Neem bijvoorbeeld de giraf, die behoort tot de evenhoevigen. De stelling is dat de giraf afkomstig is van paardachtigen en koeien, dan zou een overlappend specimen ook moeten bestaan of het bewijs zou uit opgravingen geleverd kunnen.

Er is zeker sprake van evolutie, dat kan gezien de wetenschappelijke bewijzen die er bestaan niemand ontkennen. Maar er is een verschil in dat en van mening zijn dat je alle puzzeltjes in elkaar hebt gezet. Als mensen elkaars overtuiging maar op een beschaafde manier blijven bespreken. De wetenschap gebruiken om je argumenten te ondersteunen, maakt het alleen maar interessanter. Op youtube staan genoeg grappige dialogen tussen experts mbt het onderwerp.

Briant
09-01-2015, 21:08
Ik heb biologie gestudeerd en ontzettend vaak over evolutie gediscussieerd. Eerlijk gezegd ben ik dat vrij beu geworden. Omdat mensen die denken dat de aarde 4000 jaar oud is en geloven in een man op een wolk, niet tot rede vatbaar zijn. Discussies over evolutie leiden alleen tot ergernis en heftige emoties. Daarom zeg ik altijd maar, geloof wat je wilt geloven. Zolang je anderen niet lastig valt, mag je van mij denken wat je wilt.

Dit is ook gelijk actueel in het licht van de gebeurtenissen in Parijs en omstreken. Er is blijkbaar een groep mensen die vindt dat het geoorloofd is geweld te gebruiken om hun gedachtegoed te verspreiden. Dit is simpelweg crimineel en respectloos. Laten we met zijn allen dit geweld afkeuren en hopen dat het zo snel mogelijk stopt.

Het mooie in Nederland is dat iedereen mag denken wat hij wil, en mag leven hoe hij dat zelf belieft. Wil je elke zondag naar de kerk, prima val je niemand mee lastig. Wil je samenwonen met een persoon van hetzelfde geslacht, idem. Wil je elke dag appeltaart eten, be my guest.

ArjanV
09-01-2015, 22:35
Dat is inderdaad het mooie van Nederland....nog wel...

Brainthief
09-01-2015, 23:04
Het zijn op zich wel goede vragen. Het is niet zo dat vanwege de tijdsperiode, er hiervoor geen bewijs aanwezig kan zijn. Krokodillen leefden miljoenen jaren geleden, libellen ook. Neem bijvoorbeeld de giraf, die behoort tot de evenhoevigen. De stelling is dat de giraf afkomstig is van paardachtigen en koeien, dan zou een overlappend specimen ook moeten bestaan of het bewijs zou uit opgravingen geleverd kunnen.

Er is zeker sprake van evolutie, dat kan gezien de wetenschappelijke bewijzen die er bestaan niemand ontkennen. Maar er is een verschil in dat en van mening zijn dat je alle puzzeltjes in elkaar hebt gezet. Als mensen elkaars overtuiging maar op een beschaafde manier blijven bespreken. De wetenschap gebruiken om je argumenten te ondersteunen, maakt het alleen maar interessanter. Op youtube staan genoeg grappige dialogen tussen experts mbt het onderwerp.

Met jou is het prima discussiëren. Het feit dat sommige beesten weinig veranderen is doordat zij erg goed aangepast zijn aan de omgeving. Verandering door genmutaties zijn niet effectief dus er wordt weinig door geselecteerd. Haaien zijn bv ook erg oud. Maar dit is de GOAT zal ik maar zeggen :): http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Degenkrabben. Giraffen, paarden maar ook nijlpaarden en zeekoeien hebben een gemeenschappelijke voorouder welke hoeven heeft. Zoals alle enkelvoudige als meervoudige hoefachtigen dat hebben....

Brainthief
09-01-2015, 23:09
We moeten meer kijken naar wat ons verbind ipv de verschillen. Wederzijds respect. Het is compleet nutteloos om bv moskeeën in de fik te steken. Snap dat echt niet. Maar jammer genoeg is domheid universeel en discrimineerd niet.

Rudy Flinkevleugel
09-01-2015, 23:36
http://i154.photobucket.com/albums/s274/finklewinkle/charlie.jpg (http://s154.photobucket.com/user/finklewinkle/media/charlie.jpg.html)

hypergiant
10-01-2015, 00:07
Het is niet zo dat iedereen die in een Schepper gelooft van mening is dat de aarde 4000 jaar geleden is ontstaan.

hypergiant
10-01-2015, 00:27
Met jou is het prima discussiëren. Het feit dat sommige beesten weinig veranderen is doordat zij erg goed aangepast zijn aan de omgeving. Verandering door genmutaties zijn niet effectief dus er wordt weinig door geselecteerd. Haaien zijn bv ook erg oud. Maar dit is de GOAT zal ik maar zeggen :): http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Degenkrabben. Giraffen, paarden maar ook nijlpaarden en zeekoeien hebben een gemeenschappelijke voorouder welke hoeven heeft. Zoals alle enkelvoudige als meervoudige hoefachtigen dat hebben....

Dat klopt, ons Universum ontwikkeld zich, de aarde ontwikkeld zich en zo ook de natuur, maar waar leg je de wetenschappelijke grens? Als er vandaag de dag haaien rondzwemmen, die miljoenen jaren oud zijn en we kunnen botten van dinosaurussen opgraven, dan zou er toch ook bewijs moeten zijn voor de vele vragen mbt de overlappende soorten?

De mens is een spirituele wezen met wat extra bevoegdheden, om het maar zo te stellen. Het blijven spirituele vraagstukken, ook de evolutietheorie, want het onomstotelijke bewijs is er niet. Er zijn aanwijzingen en tekenen, maar dat beweren degen die in een spirituele Entiteit geloven ook. Inhoudelijke en wetenschappelijke discussies (op hoge niveau) is altijd beter dan elkaar belachelijk lopen te maken, of te vermoorden.

cornelus
10-01-2015, 10:16
Even voor de goede orde en met alle respect.. Kan iemand mij nog even uitleggen (als je tenminste ook naar de slow motion beelden achter in het filmpje hebt gekeken) hoe dit precies zit? Ik ben geen wapenexpert, maar zo'n goulashnikov is toch geen proppeschieter; dat is wat ik weet.


http://youtu.be/Mty39KVUBiA

Richelieu
10-01-2015, 10:28
Vrij simpel Cornelus. Veel mensen reflecteren wat ze in films zien, dus dat schept een verwachtingspatroon. In de praktijk is het echter niet zo dat er meteen enorme plassen bloed zouden moeten ontstaan als iemand geraakt word door een kogel.

e-type
10-01-2015, 10:35
Met jou is het prima discussiëren. Het feit dat sommige beesten weinig veranderen is doordat zij erg goed aangepast zijn aan de omgeving. Verandering door genmutaties zijn niet effectief dus er wordt weinig door geselecteerd. Haaien zijn bv ook erg oud. Maar dit is de GOAT zal ik maar zeggen :): http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Degenkrabben. Giraffen, paarden maar ook nijlpaarden en zeekoeien hebben een gemeenschappelijke voorouder welke hoeven heeft. Zoals alle enkelvoudige als meervoudige hoefachtigen dat hebben....

idd, en wie zegt dat er op dit moment geen tussenvormen al leven. Organismen, dieren die een transformatie doorgaan waar wij geen weet van hebben. Iedereen gaat er maar vanuit dat de dieren die nu leven uitge-evolueerd zijn, maar da's natuurlijk helemaal niet zo. Ieder dier, ook de mens, blijft zich doorontwikkelen afhankelijk van z'n omgeving.

cornelus
10-01-2015, 10:40
Vrij simpel Cornelus. Veel mensen reflecteren wat ze in films zien, dus dat schept een verwachtingspatroon. In de praktijk is het echter niet zo dat er meteen enorme plassen bloed zouden moeten ontstaan als iemand geraakt word door een kogel.
Beetje te eenvoudig naar mijn smaak Richelieu, waar is bv de exit wound?

anoniem gg
10-01-2015, 11:17
Beetje te eenvoudig naar mijn smaak Richelieu, waar is bv de exit wound?

The False Flag Attack By Jihadist Terrorist On A Paris Magazine, Debunked, Satire Will Prevail. USA Bankers WAR!

The police officer was not hit, the bullet missed him, so what? When the second shot was fired over the police officers head he might have played dead out of sheer fear, or maybe he got a heart attack or a massive stroke, maybe his aorta snapped out of fear, he should have been in severe shock. There are endless possibilities. But just because some news reporters comments on the first images available and report that it looks like that the policeman was shot in the head. Everyone believe it as fact? The conspiracy theorist community is reaching explosive proportions.

1.There is no blood, no kidding he was not shot in the head. Many pictures now going viral show how a shot to the head looks like, people are angry it’s a hoax, it’s fake. Rest assure it was not a Mossad ( the secret service of Isreal) operation or false flag attack, because if it was Mossad none of these mistakes would have been made. They also would have used Hollywood effects like skulls exploding and tons of fake blood, not a problem.

lees verder op: http://basboon.blogspot.com/2015/01/the-false-flag-attack-by-jihadist.html
www.basboon.com

blackadder
10-01-2015, 11:21
Beetje te eenvoudig naar mijn smaak Richelieu, waar is bv de exit wound?
http://www.bigfootlunchclub.com/2013/03/top-6-sensational-bigfoot-conspiracies.html

Richelieu
10-01-2015, 13:08
Beetje te eenvoudig naar mijn smaak Richelieu, waar is bv de exit wound?

De kalashnikov is geen .50 vriend. Wat had je zelf verwacht te zien?

Richelieu
10-01-2015, 13:18
Mooie column overigens van Youp van 't Hek vandaag in het NRC;


Cartoontje lager zingen

Toen gisterochtend over het internet gonsde dat Fidel Castro was overleden, gingen mijn gedachten uit naar de vers vermoorde Franse tekenaars. Ik zag ze voor me: verslagen in een of ander hiernamaals, net een beetje bekomen van de schrik dat ze in verband met hun humor van de wereld geknald waren en daar zagen ze tot hun afschuw de Cubaanse dictator binnenkomen. Wat doe je dan? Pak je dan je potlood en maak je gauw een vette tekening om die ouwe, zure linkse baard te pesten? Of duik je weg omdat je bang bent dat hij een toespraak van meer dan zes uur gaat houden? Want daar was die gek goed in toen hij het op een klein stukje van de aarde voor het zeggen had.
Mensen murw lullen. En hij was geen lachebekje. Bij hem hadden de tekenaars geen schijn van kans gehad en het overgrote deel van hun leven in de gevangenis mogen doorbrengen. Hij wist hoe ver je kon komen met een kalasjnikov.

Maar zo ver is het nog niet. Fidel schijnt nog een klein beetje te ademen. Zijn bewonderaar Harry Mulisch kijkt reikhalzend naar hem uit, maar moet nog even wachten.

Inmiddels hebben wel de Parijse broertjes Chérif en Saïd Kouachi zich daar gemeld. En wat treffen ze aan? Is het paradijs een desillusie en wacht niet één maagd op de twee diepgelovige heren? Moeten ze branden in een hel omdat ze op aarde het recht op gruwelijke wijze in eigen hand hebben genomen? Zou zomaar kunnen.

Of schenkt het opperwezen ze bij de hemelpoort vergeving omdat ze domweg niet beter wisten? Dat ze zich hebben laten ophitsen door hordes bange idioten die niet weten wat ze met hun eenmalige leven op aarde aan moeten?
Het is ook ingewikkeld. Je loopt rond op de wereld en dat mysterie wil je kunnen verklaren. Dus verzin je een schepper. En iedereen doet dat op zijn eigen manier. De allerhoogste ziet er in de ogen van Andries Knevel heel anders uit dan hoe de gemiddelde moslim erover fantaseert. En de dalai lama heeft ook een compleet ander beeld in zijn lachende hoofd dan de pornorabbijn, die voorlopig de synagoge aan de Amsterdamse Lekstraat niet in mag.

Wat ik geloof? Weet ik veel? Ik durf niet te zeggen dat er iets is en heb ook niet de arrogantie om met zekerheid te beweren dat er niets is. Laffe twijfelkont dus. Ik heb ooit op het toneel uitgelegd dat ik een privégod heb.
Oelikoelie heet-ie en Oelikoelie heeft geen regels. Van Oelikoelie mag alles.

Hij zegt niet dat je op jonge leeftijd een stukje van je lul moet knippen of het leukste deel van je kut moet verwijderen en hij draagt je ook niet op hoeveel keer per dag je met je ogen dicht heel devoot tegen hem moet kakelen. Dat moet iedereen lekker zelf weten. Van Oelikoelie mag alles. Ga op je matje, kniel in je kerkbank, vast tot je neervalt en zing je hees als je denkt dat je het daardoor goed hebt na de dood. Loop in de idiootste gewaden als je dat een goed idee vindt, maar zeg niet dat ik dat ook moet doen.

En als anderen om jouw geloof of god moeten lachen, laat ze lachen. Misschien ben jij wel degene die uiteindelijk het laatst lacht. Maar bepaal niet op aarde wat ik moet. En als je dat wel wilt, overtuig me dan met woorden, maar een kalasjnikov of een bomgordel is altijd een zwaktebod. Voor gelovigen en voor dictators.

Laten we er nou eens van uitgaan dat de allerhoogste inderdaad een hele leuke, vergevingsgezinde lieverd is, die alleen maar hoofdschuddend tegen iedereen die de hemel binnenkomt mompelt: „Waar was je nou je leven lang mee bezig op aarde? Waarom al dat gemodder en gekloot om iets wat je niet kon weten? Er is er maar een die weet of god bestaat en dat is god zelf.”

Alle gelovigen zullen zich stuk voor stuk ver excuseren en zeggen: „En dat bent U! U heet god!”
Waarop god goedmoedig zal antwoorden: „Dat doet er niet toe, hoe ik heet. God, Allah, Jahweh of hoe dan ook. Het is mij om het even. Hierboven noemt iedereen mij Charlie.”

RedDawn
10-01-2015, 13:24
Even voor de goede orde en met alle respect.. Kan iemand mij nog even uitleggen (als je tenminste ook naar de slow motion beelden achter in het filmpje hebt gekeken) hoe dit precies zit? Ik ben geen wapenexpert, maar zo'n goulashnikov is toch geen proppeschieter; dat is wat ik weet.


http://youtu.be/Mty39KVUBiA

Tsjee, hoe triest kan je zijn om dit als fake aan te merken. Die 8 redacteuren van Charlie zijn zeker ook niet dood.

Echt hoe triest kan je zijn.

Anderson
10-01-2015, 13:25
idd mooi geschreven

anoniem gg
10-01-2015, 13:57
Tsjee, hoe triest kan je zijn om dit als fake aan te merken. Die 8 redacteuren van Charlie zijn zeker ook niet dood.

Echt hoe triest kan je zijn.

Ik leg dat haarfijn uit in mijn blog: Ook al schiet hij mis, so what? De man krijgt een paniek aanval en sterft aan een hartaanval, de man houdt zich dood en sterft later, de hoofdslagader schiet los van zijn hart door de shock, een beroerte, de kogel kets terug in zijn pens, wie weet? Omdat een of andere debiele nieuwslezer van CNN of BBC haar of zijn eerste commentaar geeft en er naast zit is geen reden om te denken dat alles in scene is gezet. Ferdi E ontvoerde en schoot Albert Jan Hijn dood, sneed zijn vinger af gooide hem in een graf en nam zijn stem op. Maanden moest we aanhoren dat er een zeer professionele bende de leiding had over deze ontvoering. Uiteindelijk haalde de ingenieur (slimme man) het losgeld op met een fiets. Niet lang daarna betaalde hij met een gemarkeerd briefje van 250 gulden bij diezelfde Albert Heijn en werd gepakt. Dus ja die idioot van een jihadist kan zomaar zijn ID laten liggen in de auto, toch zijn laatste dag, of opzettelijk, of per ongeluk uit zijn schoen die uitging, of vals spoor, of opzettelijk. Wacht alle 40.000 auto's die in brand werden gestoken in 2015 zijn allemaal joodse crises acteurs geweest. Vooral letten of er tranen komen van sommige kinderen van de overledenen, als ze niet janken, Fucking Crises Acteurs!!!

The False Flag Attack By Jihadist Terrorist On A Paris Magazine, Debunked, Satire Will Prevail. USA Bankers WAR!

The police officer was not hit, the bullet missed him, so what? When the second shot was fired over the police officers head he might have played dead out of sheer fear, or maybe he got a heart attack or a massive stroke, maybe his aorta snapped out of fear, he should have been in severe shock. There are endless possibilities. But just because some news reporters comments on the first images available and report that it looks like that the policeman was shot in the head. Everyone believe it as fact? The conspiracy theorist community is reaching explosive proportions.

1.There is no blood, no kidding he was not shot in the head. Many pictures now going viral show how a shot to the head looks like, people are angry it’s a hoax, it’s fake. Rest assure it was not a Mossad ( the secret service of Isreal) operation or false flag attack, because if it was Mossad none of these mistakes would have been made. They also would have used Hollywood effects like skulls exploding and tons of fake blood, not a problem.

lees verder op: http://basboon.blogspot.com/2015/01/the-false-flag-attack-by-jihadist.html
www.basboon.com

Turboknecht
10-01-2015, 14:17
De kalashnikov is geen .50 vriend. Wat had je zelf verwacht te zien?

7.62mm kan vanaf die afstand eveneens behoorlijke schade aanrichten. Met een .50 verdwijnt het hele hoofd. In die ISIS film die hier een keer in offtopic geplaatst is zag je ook verschillende mensen door het hoofd worden geschoten van een soortgelijke afstand met een AK-47. Daar werd dat hoofd niet mooier op en kwam er behoorlijk wat bloed uit.

Maar goed. Ik ben geen wapenexpert. Wellicht dat er niet altijd een hoop bloed uit komt of het is vanaf deze camerahoek simpelweg niet te zien. Geen idee. Daarnaast, mocht het allemaal zo in scene gezet zijn, dan hadden ze toch prima rekening kunnen houden met bloed of wat dan ook.

Na iedere aanslag wordt er geroepen dat het niet echt is. 9-11, Boston, nu ook weer. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het echt is.

blackadder
10-01-2015, 14:25
Tsjee, hoe triest kan je zijn om dit als fake aan te merken. Die 8 redacteuren van Charlie zijn zeker ook niet dood.

Echt hoe triest kan je zijn.
Die zitten allemaal met JFK, Tupac, Elvis etc...op het strand van Hitlers Antarktische prive eiland aan de Margeritas.

anoniem gg
10-01-2015, 14:27
Die zitten allemaal met JFK, Tupac, Elvis etc...op het strand van Hitlers Antarktische prive eiland aan de Margeritas.

LMFO

Richelieu
10-01-2015, 14:38
Die zitten allemaal met JFK, Tupac, Elvis etc...op het strand van Hitlers Antarktische prive eiland aan de Margeritas.

Volgens mafklappers zoals Maiwand Al-Afghani en "meneer schijt aan de overheid" Rachid El Ghazou is het allemaal fake, teveel losse eindjes en waarschijnlijk was de gijzeling in de Joodse supermarkt in scene gezet door de zionisten. Achterlijke dwazen.

blackadder
10-01-2015, 14:54
Volgens mafklappers zoals Maiwand Al-Afghani en "meneer schijt aan de overheid" Rachid El Ghazou is het allemaal fake, teveel losse eindjes en waarschijnlijk was de gijzeling in de Joodse supermarkt in scene gezet door de zionisten. Achterlijke dwazen.
Wat een last moet dat zijn de waarheid te weten en dan voor gek verklaard te worden. Terwijl het zo overduidelijk is. De Zionisten zitten overal achter en niemand heeft dat door. Neem mij nou bijvoorbeeld. Ik wou net nog ff snel naar de sportschool. Maar de Zionisten hebben de batterij in mn wandklok leeg getrokken. En ze hebben ervoor gezorgd dat ik niet op mijn computer klok keek. Daardoor dacht ik dat het pas kwart over 1 is in plaats van kwart voor 3. De sportschool sluit om 4 uur dus tegen de tijd dat ik er ben kan ik misschien nog net een half uur sporten. Duivels gewoon!

anoniem gg
10-01-2015, 15:03
Volgens mafklappers zoals Maiwand Al-Afghani en "meneer schijt aan de overheid" Rachid El Ghazou is het allemaal fake, teveel losse eindjes en waarschijnlijk was de gijzeling in de Joodse supermarkt in scene gezet door de zionisten. Achterlijke dwazen.

Never argue with an idiot. They drag you down to their level and beat you with experience.

cornelus
10-01-2015, 17:18
De kalashnikov is geen .50 vriend. Wat had je zelf verwacht te zien?

I don't know.. you tell me.

cornelus
10-01-2015, 17:19
Tsjee, hoe triest kan je zijn om dit als fake aan te merken. Die 8 redacteuren van Charlie zijn zeker ook niet dood.

Echt hoe triest kan je zijn.

Heb je het tegen mij? Of over de makers van dit filmpje?

cornelus
10-01-2015, 17:20
7.62mm kan vanaf die afstand eveneens behoorlijke schade aanrichten. Met een .50 verdwijnt het hele hoofd. In die ISIS film die hier een keer in offtopic geplaatst is zag je ook verschillende mensen door het hoofd worden geschoten van een soortgelijke afstand met een AK-47. Daar werd dat hoofd niet mooier op en kwam er behoorlijk wat bloed uit.

Maar goed. Ik ben geen wapenexpert. Wellicht dat er niet altijd een hoop bloed uit komt of het is vanaf deze camerahoek simpelweg niet te zien. Geen idee. Daarnaast, mocht het allemaal zo in scene gezet zijn, dan hadden ze toch prima rekening kunnen houden met bloed of wat dan ook.

Na iedere aanslag wordt er geroepen dat het niet echt is. 9-11, Boston, nu ook weer. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het echt is.

Thanks mate, gewoon iemand die ff sportief een antwoord geeft. Nice, respect voor jou. Osu

cornelus
10-01-2015, 17:23
En om de verhitte hersentjes nog een beetje te teisteren.. ;)

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10897043_750530801691005_8128557259132075885_n.jpg ?oh=c6b0219e219e252a5c7ad3c93fb549dc&oe=553764EC&__gda__=1429423920_f31bba19bd5c182d11ea6ce81d38a2b 6

http://topinfopost.com/2015/01/10/helric-fredou-dies-mysteriously

http://www.conspiracyclub.co/2015/01/10/charlie-hebdo-falseflag-conspiracy/

appelsap
10-01-2015, 18:00
Never argue with an idiot. They drag you down to their level and beat you with experience.

So true, and ironic coming from you.

blackadder
10-01-2015, 19:16
En om de verhitte hersentjes nog een beetje te teisteren.. ;)

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10897043_750530801691005_8128557259132075885_n.jpg ?oh=c6b0219e219e252a5c7ad3c93fb549dc&oe=553764EC&__gda__=1429423920_f31bba19bd5c182d11ea6ce81d38a2b 6

http://topinfopost.com/2015/01/10/helric-fredou-dies-mysteriously

http://www.conspiracyclub.co/2015/01/10/charlie-hebdo-falseflag-conspiracy/

https://www.youtube.com/watch?v=5pfl4prGZIY

Masri
10-01-2015, 22:42
Ik denk dat dit onderdeel van het probleem is in de Arabische wereld. In plaats van hand in eigen boezem te steken, te erkennen dat er veel mis is in hun samenleving en hard proberen het probleem op te lossen, leggen ze bijna standaard de schuld bij anderen. Zo'n beetje alles wat er misgaat, en de wat minder frisse daden die in naam van de Islam worden gepleegd, is een complot, een conspiracy of een false flag om de Islam in een kwaad daglicht te zetten. Het liefst natuurlijk georkestreerd door de Zionisten of Amerika.

ARMENIA
11-01-2015, 00:45
jij bent gewoon zelf een zionist.


Wat een last moet dat zijn de waarheid te weten en dan voor gek verklaard te worden. Terwijl het zo overduidelijk is. De Zionisten zitten overal achter en niemand heeft dat door. Neem mij nou bijvoorbeeld. Ik wou net nog ff snel naar de sportschool. Maar de Zionisten hebben de batterij in mn wandklok leeg getrokken. En ze hebben ervoor gezorgd dat ik niet op mijn computer klok keek. Daardoor dacht ik dat het pas kwart over 1 is in plaats van kwart voor 3. De sportschool sluit om 4 uur dus tegen de tijd dat ik er ben kan ik misschien nog net een half uur sporten. Duivels gewoon!

blackadder
11-01-2015, 02:55
jij bent gewoon zelf een zionist.
Psst ik ben undercover. Niet doorvertellen. Anders verstoppen wij je huisdeur sleutels zodat jij buitengesloten bent.

ARMENIA
11-01-2015, 12:31
;)


Psst ik ben undercover. Niet doorvertellen. Anders verstoppen wij je huisdeur sleutels zodat jij buitengesloten bent.

king
11-01-2015, 12:59
https://www.youtube.com/watch?v=2TZK61z-7lQ&feature=youtu.be

payap
11-01-2015, 18:42
Iemand weet nog wie Gregorius Nekschot was?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gregorius_Nekschot

Voorbeeld hoe goed de vrijheid van meningsuiting in Nederland is!!

https://www.google.nl/search?q=gregorius+nekschot&biw=1518&bih=723&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=AbayVKPzFoqtU6TNgKAB&ved=0CAYQ_AUoAQ&dpr=0.9

Richelieu
11-01-2015, 19:11
Iemand weet nog wie Gregorius Nekschot was?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gregorius_Nekschot

Voorbeeld hoe goed de vrijheid van meningsuiting in Nederland is!!

https://www.google.nl/search?q=gregorius+nekschot&biw=1518&bih=723&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=AbayVKPzFoqtU6TNgKAB&ved=0CAYQ_AUoAQ&dpr=0.9

Tja, triest. Volgens mij was het de PvdA die destijds nog iets mompelde over ballen die teruggekaatst kunnen worden.....hoor ik ze nu ook niet meer over.

cholitzu
12-01-2015, 02:34
Mensen verwarren vrijheid van meningsuiting met vrijheid om te beledigen.

Geeft nog steeds niemand het recht om een ander te doden. Maar kom op man waar gaan we naar toe in deze maatschappij als iedereen elkaar maar te onpas kan beledigen.


Wordt met de dag triester hier.


Mensen verwarren vrijheid van meningsuiting met vrijheid om te beledigen.



Je ne suis pas Charlie

https://themarooncolony.files.wordpress.com/2015/01/je-ne-suis-pas-charlie-copy.png

cholitzu
12-01-2015, 02:37
JE NE SUIS PAS CHARLIE/ I AM NOT CHARLIE.And before I get into this, I want to be first extremely and explicitly clear: I don’t condone the massacre. I don’t think the cartoonists and writers deserved to lose their lives. There’s just no way to logically defend their deaths without ignorance and/or hate.
But I’m not Charlie though. And I’m not Charlie for several reasons: Charlie Hebdo for many people of color in France, particularly in Paris, that don’t benefit from mixed or proximity-to-White French- privilege is extremely racist (http://www.hoodedutilitarian.com/2015/01/in-the-wake-of-charlie-hebdo-free-speech-does-not-mean-freedom-from-criticism/). It’s a particular brand of French racism and xenophobia sheltered under the grey tent of “satire”. It’s belittingly. It’s demeaning. And it’s a larger, published example of the explicit forms of aggression that many people of color in Paris live with, daily. The irony is that I haven’t been returned to the States for even a week from Paris when this happened, after spending more than a week meeting and interviewing people of color in Paris about their experiences with racism, exociticsm, discrimation and the aggressions of living in Paris while colored. Because to put those experiences and Charlie Hebdo into context, these are some of the images and “freedom of speech” that’s being defended.
https://themarooncolony.files.wordpress.com/2015/01/racist-charlie-hebdo.jpg?w=620 (https://themarooncolony.files.wordpress.com/2015/01/racist-charlie-hebdo.jpg)un peu raciste, non?

https://themarooncolony.files.wordpress.com/2015/01/christiane-charilie-hebdo.jpeg?w=603&h=411 (https://themarooncolony.files.wordpress.com/2015/01/christiane-charilie-hebdo.jpeg)mind you, the woman depicted is an elected official.

https://themarooncolony.files.wordpress.com/2015/01/koran-is-22shit22.jpeg?w=620 (https://themarooncolony.files.wordpress.com/2015/01/koran-is-22shit22.jpeg)“The Koran is shit; it doesn’t stop bullets.”

This is the “freedom of speech” that #JeSuisCharlie represents for so many people of color in Paris. These aren’t isolated editions. This is the humor that many White Frenchmen and Frenchwomen find funny and even consider to be political commentary. And at what point, will we draw the lines between “freedom of speech” and “hate speech”? At what point do mainstream media outlets, which are largely controlled and written by White people, stop racializing Islam and stop creating humor based on the humiliation of people of color and their culture and faiths? At what point do White people have that moment of self-reflection, without the threat of terrorism to do so?
“Don’t be afraid, calm down, I won’t kill you,” the gunman told her in a steady voice, with a calm look in his eyes, she recalled. “You are a woman. But think about what you’re doing. It’s not right.” (http://www.nytimes.com/2015/01/09/world/europe/survivors-retrace-a-scene-of-horror-at-charlie-hebdo.html?hp=&action=click&pgtype=Homepage&module=a-lede-package-region&region=top-news&WT.nav=top-news&smid=tw-nytimes&_r=0)
https://themarooncolony.files.wordpress.com/2015/01/je-susi-charlie-paris.jpeg?w=620&h=438 (https://themarooncolony.files.wordpress.com/2015/01/je-susi-charlie-paris.jpeg)Solidarity in Paris

The “Je Suis Charlie” hashtag and the cries across the world of the infringements on freedom of speech have shades of grey in common with the demands to release the “The Interview”, which for many represented the entitlement of “bros” to laugh and disrespect anyone in the name of humor and free speech. And again, it’s interesting and telling to see informally and (unscientifically) who feels that #JeSuisCharlie is about defending the right to say anything, at whomever’s expense. As with “The Interview”, I see mostly White people that feel this is an attack on freedom of speech, specifically, their freedom of speech. From the commentary I’ve seen from people of color, the attacks are not about freedom of speech but extreme measures taken in the face of continued humiliation and White privilege and White supremacy in the degradation of people of color.AsAsghar Bukari wrote (https://medium.com/@asgharbukhari/charlie-hebdo-this-attack-was-nothing-to-do-with-free-speech-it-was-about-war-26aff1c3e998) about Charlie Hebdo, “White people don’t like to admit it, but those cartoons upheld their prejudice, their racism, their political supremacy, and cut it how you will — images like that upheld a political order built on discrimination.” What’s funny about two privileged White American bros trolling North Korea and the human rights violations there? What’s funny about the White writers of Charlie Hebdo depicting sex slaves as welfare queens? It’s not a “controversy (http://edition.cnn.com/2015/01/07/europe/charlie-hebdo-controversy/).” It’s racist. It’s hateful. And history has taught us that more often times than not, hate is met not with tolerant compassion and civil discourse, but hate that ups the ante. Hate almost always ensues that more hate will follow.
https://themarooncolony.files.wordpress.com/2015/01/welfare-queens.jpg?w=620 (https://themarooncolony.files.wordpress.com/2015/01/welfare-queens.jpg)“The sex slaves of Boko Haram are angry: “Don’t touch our benefits!”

A Charlie Hebdo journalist, Laurent Léger said in a 2012 interview, “And if some people are not happy with this, they can sue us and we can defend ourselves. That’s democracy. You don’t throw bombs, you discuss, you debate.” But how do you debate hate that is protected as civil discourse and freedom of speech? How does a person of color debate in court their rights and the violations of such when France doesn’t even keep racial demographic statistics? How do you address these fanatical issues of racism and White supremacy (i.e., that 200 girls stolen from school are welfare queens) which are considered to be “discourse”, “debates” or even intelligently assembled? To elaborate on Ta-Nehisi Coates (http://gawker.com/ta-nehisi-coates-responds-its-a-privilege-for-me-to-b-1674748746), it’s the privilege and weakness of Whiteness: to live in a world of myth(s) built upon unchallenged and uniformed thought, often of one’s own creation and be confident in the assumption and expectation that you should – and will – be taken seriously. It’s the privilege of French Whiteness to mourn the loss or perceived loss of the privilege to demean French minorities, lest they have to be considerate and rigorous in their assertions. It’s the privilege of Whiteness around the world to fear this fear for French Whiteness, lest they suffer the same fate in their own racially stratified countries.
I spoke with a woman yesterday that I interviewed for an upcoming article that I’m writing, ironically, on racism in Paris. It was a tense day for her. Surrounded by grieving, mostly White people at her job, Céline* stepped outside to whisper into her cellphone. “The White people are all mourning and I am too, but I look at this differently. Charlie Hebdo has done nothing but make fun of Black people, Islam, Algerians,” she said, rushing through her words. “This needs a nuanced look because my humanity is under assault everyday, in the French system and this press which thinks that they have to make political statements by humiliating Black people and North Africans.”
And I can’t help but to think of the people that I interviewed, in 2006 and 2014, that feel so completely shut out of French society and how this only speaks to their invisibility. In an effort to combat this pervasive feeling, a the hashtag, #JeSuisAhmed is gaining ground (http://abcnews.go.com/International/officer-killed-paris-terror-attack-sparks-jesuisahmed-hashtag/story?id=28094828), named after Ahmed Merabet, the North African police officer that was killed point-blank by one of the gunmen during the rampage
https://themarooncolony.files.wordpress.com/2015/01/je-ne-suis-pas-charlie.png?w=620 (https://themarooncolony.files.wordpress.com/2015/01/je-ne-suis-pas-charlie.png)
https://themarooncolony.files.wordpress.com/2015/01/je-ne-suis-pas-charlie-copy.png?w=620 (https://themarooncolony.files.wordpress.com/2015/01/je-ne-suis-pas-charlie-copy.png)
Some hope that it will to help stem the tide of anti-Muslim violence that people are expecting in the wake of this attack and also recognize that a Muslim man was a victim as well, killed for protecting the right of the writers of Charlie Hebdo to diminish, devalue and mock him. Those fears are not unfounded (http://www.huffingtonpost.com/2015/01/08/mosque-attacks-charlie-hebdo_n_6436224.html), as several mosques in France have been attacked in the wake of theCharlie Hebdo attack. And continuing the trend of ignorance, in the video below, Don Lemon asks a Muslim human rights lawyer if he supported ISIS after his repeated denouncements of all forms of religious extremism, including Christianity’s: (at the 4:50 mark)

(http://iframewidth%3D480height%3D270src%3D//www.youtube.com/embed/bpobTX4u24kframeborder=0allowfullscreen/iframe)
Muslims around the world, on social media and in news outlets are being burdened with the responsibility of denouncing the attacks of Brown Muslims in Paris. Newsweek declares,“Moderate Muslims must speak out (http://www.newsweek.com/france-charlie-hebdo-islam-imam-paris-iraq-muslims-europe-racism-islamophobia-297480).” Why should a minority of people be burdened with speaking for over one billion people that are at this moment, making sandwiches, praying or doing whatever else mundane things make up life, lived daily? Yet, White Christians are not expected to speak to the atrocities and ideologies of the KKK, the Crusades, the “discovery of the Americas”, the American Tea Party and other entities that speak and commit violence in the name of God?
Because.
Because no matter how insipid or egregious the offense, White privilege can and often is invoked to disassociate one’s White self from the White collective. The individual is invoked and dispatched like an airlift out of the messy reflection on the ramifications of Whiteness. Thus it’s possible to have the world rallying to protect Charlie Hebdo and stand in solidarity with the magazine and not have a conversation about how to change it for the better, so that it can actually represent free speech and spirited discourse that does not rely on humiliating religious, racial and sexual minorities. Charlie Hebdo, with the help of Google, French newspapers and a few other unnamed media companies, will run next week. Of course the edition will sell out. Of course it will be characterized as defiance in the face of tyranny, which it is in some ways and I respect them for that, refusing to be silenced by extremism. But unless a real conversation takes place about the rampant racism and hate in French society and Charlie Hebdo‘s role in perpetuating such, Charlie Hebdo continues to live in a world of myth, of unchallenged racial, religious and cultural assumptions and tyranny which asks French minorities to sacrifice their dignity and equality for a good rire. Because freedom of (widely distributed hate) speech.
*obviously not homegirl’s name
Correction: An earlier draft had “suis” misspelled as “sais”, which is equally clever, but an accident made in haste. My apologies for the confusion.

anoniem gg
12-01-2015, 06:11
Mensen verwarren vrijheid van meningsuiting met vrijheid om te beledigen.

Geeft nog steeds niemand het recht om een ander te doden. Maar kom op man waar gaan we naar toe in deze maatschappij als iedereen elkaar maar te onpas kan beledigen.


Wordt met de dag triester hier.


Mensen verwarren vrijheid van meningsuiting met vrijheid om te beledigen.



Je ne suis pas Charlie

https://themarooncolony.files.wordpress.com/2015/01/je-ne-suis-pas-charlie-copy.png

Je ne suis pas fou!!!

Kijk eens in de Arabische pers hoeveel cartoons over Joden en Christenen ,iedereen is een mens ( toom je ego over wat andere vinden, zou wat zijn als ik de kleur rood niet mooi vindt en daarom maar even iemand vermoord of in elkaar sla). Wat voor de een beledigend is is voor een ander mens de waarheid, kritiek op van alles moet kunnen. Ik voel mij beledigd door mensen met een hoofdoek en die een godsdients aanhangen. Ik haat mensen die de kleur rood mooi vinden. Ik vindt kleine mensen irritant, alles onder de 1.50 cm zou zich niet publiekelijk moeten vertonen. Gele ster voor al deze mensen die mij beledigen en een andere taal spreken, "Saudi Arabia forever") Je bent opgevoed en je voelt je verwant bij een groep die zich Moslim noemt ipv van de term mens te gebruiken. Hetzelfde geld voor alle andere religieuze en sekte aanhangers. Gewoon mens met een Identiteit crisis, wat niet verwonderlijk is als mensen in vliegende witte paarden geloven. In Nederland hebben we 4 eeuwen gevochten met bergen bloed vergieten voor de scheiding van kerk en staat ( is het merendeel van Christenen gelukkig nu bijna overheen). De rol van slachtoffer zijn en ondergeschikt zijn aan een maatschapij ligt aan opvoeding en ouders. Een gezin met 10 kinderen voeden en naar school sturen terwijl je werkeloos bent, kan een "beetje" stress opleveren als "gezinnetje". Hoe komt het dat we niks horen over Chinese,Spaanse en Portugese gastarbeiders / emigranten in Nederland of Indische werknemers in Engeland of Chinezen in Vancouver? Niet een demonstratie, niet een wanklank over aanpassing of over een incorrecte racistische behandeling. In 1943 werd Lebanon zelfstandig en de voornamelijk 80% christelijke bevolking maakte er een democratie van. Toen kwam er een instroom van Moslim gezinnen met vele mannen die er 4 vrouwen op na hielden. Tussen 1970 en 1990 werden er meer dan 100.000 christelijke Liebanese bewoners vermoord en vele meer verlieten het land. Natuurlijk was dit niet de wens en het doen van de meerderheid van de Moslim gemeenschap maar een "kleine" minderheid. In het Zuiden van Thailand waar ik woon zijn in een korte tijd meer doden gevallen door Moslims die Boeddhisten vermoorden en verkrachten dan in het hele Palestijnse / Israel conflict, je hoort er alleen bijna niks over. Wil je geschiedenis aanhalen omdat je een minderwaardigheids complex hebt en je constant beledigd voelt, hier een kleine geschiedenis les: In Armenia werden 1.5 miljoen mensen door Moslims de woestijn in gestuurd en vermoord. In India zijn meer dan 100 miljoen mensen vermoord door Moslims. In Pakistan en Afganistan en vele andere landen zijn alle Buddha beelden en andere voorwerpen vernietigd omdat het niet strookt met de Koran. Recentelijk vermoord Boko Haram 2000 mensen in 5 dagen ( das bijna de helft van alle doden die er in het hele palastijnse vs Israel conflict plaatsvonden in 5 dagen) en blaast kinderen op voor het stichten van een Islamitische staat.

http://www.newsweek.com/boko-haram-kill-2000-people-one-town-five-days-298218

Ik ben ziek over het horen van het probleem Israel vs Palestijn en alle excuses om maar zielig te doen en het slachtoffer uit te hangen. Het verbod van hoofddoeken en joodse keppeltjes in Frankrijk is het direct resultaat van enorme rellen en veldslagen op straat tussen twee geloofswaanzinige groepen die beide zogenaamd een monopoly hebben op God. Ik ben Charlie is voor het tonen van solidariteit met de mensen die zijn doodgeschoten door een zooitje godsdienstwaanzinnige en voor de vrijheid van meningsuiting. Om Je suis Charlie te gebruiken om de "slachtoffer" rol aan te geven voor de Moslim gemeenschap is misselijk makend. Nadat Theo van Goch in Nederland is vermoord zijn er in dat jaar ook meer als 100.000 Nederlanders verhuisd. Ik ben gewoon een mens en hoor bij de groep homo sapiens en ik pas mij aan in het land waar ik woon, aan hun cultuur en aan hun wetten. http://basboon.com/?p=2094

Je NE SUIS PAS Vous

anoniem gg
12-01-2015, 06:24
[QUOTE=cholitzu;1280268]JE NE SUIS PAS CHARLIE/ I AM NOT CHARLIE.[COLOR=#333333][FONT=Lucida Grande]And before I get into this, I want to be first extremely and explicitly clear: I don’t condone the massacre. I don’t think the cartoonists and writers deserved to lose their lives. There’s just no way to logically defend their deaths without ignorance and/or hate.
But I’m not Charlie though. And I’m not Charlie for several reasons: Charlie Hebdo for many people of color in France, particularly in Paris, that don’t benefit from mixed or proximity-to-White French- privilege is extremely racist (http://www.hoodedutilitarian.com/2015/01/in-the-wake-of-charlie-hebdo-free-speech-does-not-mean-freedom-from-criticism/). It’s a particular brand of French racism and xenophobia sheltered under the grey tent of “satire”. It’s belittingly. It’s demeaning. And it’s a larger, published example of the explicit forms of aggression that many people of color in Paris live with, daily.

Je Ne SUIS PAS FOU

The Arab slave trade: 200 million non-Muslim slaves from all colors and nationalities

https://themuslimissue.wordpress.com/2012/08/27/the-arab-slave-trade-and-200-million-non-muslim-slaves-of-all-skin-colors/

http://www.frontpagemag.com/2014/jack-kerwick/inconvenient-truths-about-race-slavery/
Inconvenient Truths about Race & Slavery

Islam Condones Pedophilia, Political Correctness for Muslims is Equal to Insanity.
http://basboon.blogspot.com/2015/01/pedophiles-for-dying-political.html

anoniem gg
12-01-2015, 06:38
[QUOTE=cholitzu;1280268]JE NE SUIS PAS CHARLIE/ I AM NOT CHARLIE.[COLOR=#333333][FONT=Lucida Grande]And before I get into this, I want to be first extremely and explicitly clear: I don’t condone the massacre. I don’t think the cartoonists and writers deserved to lose their lives. There’s just no way to logically defend their deaths without ignorance and/or hate.
But I’m not Charlie though. And I’m not Charlie for several reasons: Charlie Hebdo for many people of color in France, particularly in Paris, that don’t benefit from mixed or proximity-to-White French- privilege is extremely racist (http://www.hoodedutilitarian.com/2015/01/in-the-wake-of-charlie-hebdo-free-speech-does-not-mean-freedom-from-criticism/). It’s a particular brand of French racism and xenophobia sheltered under the grey tent of “satire”. It’s belittingly. It’s demeaning. And it’s a larger, published example of the explicit forms of aggression that many people of color in Paris live with, daily. The irony is that I haven’t been returned to the States for even a week from Paris when this happened, after spending more than a week meeting and interviewing people of color in Paris about their experiences with racism, exociticsm, discrimation and the aggressions of living in Paris while colored. Because to put those experiences and Charlie Hebdo into context, these are some of the images and “freedom of speech” that’s being defended.


Je Ne Suis Pas Vous
Check Google Image: Arab Cartoons on Israel and Christians: please send me a link of an attack on their Arab Newspapers, publishers and artist, I am curious!

RedDawn
12-01-2015, 07:59
Mensen verwarren vrijheid van meningsuiting met vrijheid om te beledigen.

Geeft nog steeds niemand het recht om een ander te doden. Maar kom op man waar gaan we naar toe in deze maatschappij als iedereen elkaar maar te onpas kan beledigen.


Wordt met de dag triester hier.


Mensen verwarren vrijheid van meningsuiting met vrijheid om te beledigen.



Je ne suis pas Charlie

https://themarooncolony.files.wordpress.com/2015/01/je-ne-suis-pas-charlie-copy.png


Ik stel voor geld in te zamelen voor een enkeltje Raqqa zodat Cholitzu zich kan vestigen in het kalifaat, waar ze wel respect voor religie hebben. Ik leg graag 25 euro in.

RedDawn
12-01-2015, 08:07
Probeer nu niet alleen de schuld te leggen bij de PvdA. De meeste grote partijen hebben toen zitten slapen. Ik kan me nog goed herinneren dat de toenmalige minister van justitie, een CDA'er, de shariawetgeving verwelkomde als er een meerderheid voor was.

anoniem gg
12-01-2015, 09:47
Probeer nu niet alleen de schuld te leggen bij de PvdA. De meeste grote partijen hebben toen zitten slapen. Ik kan me nog goed herinneren dat de toenmalige minister van justitie, een CDA'er, de shariawetgeving verwelkomde als er een meerderheid voor was..

Ga gelijk een blog schrijven over dat scrulpures

RedDawn
12-01-2015, 10:01
.

Ga gelijk een blog schrijven over dat scrulpures

Het treurige is dat Donner nu de vice-voorzitter van de Raad van State is; het belangrijkste adviesorgaan van de overheid en de hoogste bestuurlijke rechter.

Brainthief
12-01-2015, 11:09
Wow, ik ben het helemaal een met basboons post 178. Even het nrc bellen ☺. Maar ff serieus cholitzu. Belediging is niet toetsbaar. Wat Wilders laatst zij, minder Marokkanen weer wel. Dat is gewoon een bevolkingsgroep uitsluiten. Ik vind het bv beledigend als mannen niet met vrouwen willen sparren tijdens de training. Ik ben zelf redelijk links en wat wordt daar allemaal wel niet over gezegt en gezeken. Je moet een bepaald schild voor ontwikkelen. Dat hele je suis Charlie gaat er juist om dat je het niet eens met dattracties blad te zijn maar wel dat je er voor opkomt dat alles gezegd mag worden.

e-type
12-01-2015, 11:13
Volgens Cholitzu moet iedereen zeker eenzelfde gevoel voor humor hebben. Helaas man. Wat je wel kan doen is je gevoel niet zo laten leiden door wat anderen doen of zeggen. M.a.w. jezelf beledigd voelen is nog steeds een keuze.
En verder wat Aboutaleb zei.

Bromios
12-01-2015, 11:58
Ach, ik heb altijd geleerd. Vrijheid van meningsuiting is bijzonder dus daar moet je zuinig op zijn.

Ik denk niet dat de dialoog tussen moslims en niet moslims verbeterd door ze in de zeik te nemen. Maar moet het kunnen, ja. Maar moet je het willen ? Nee.

In mijn optiek was dat wat van Gogh deed gewoon belediging. Moet je hem dan doodmaken ? Nee, dat niet. Doodzwijgen was beter geweest.

Als je nu roept "Ik ben Charlie" dan moet je ook voor de stichting Martijn zijn. Dat is ook vrijheid van meningsuiting.

cholitzu
12-01-2015, 12:01
Ik stel voor geld in te zamelen voor een enkeltje Raqqa zodat Cholitzu zich kan vestigen in het kalifaat, waar ze wel respect voor religie hebben. Ik leg graag 25 euro in.

Oja dat is een goeie zeg die kenden we nog niet. rot op naar je eigen land was zeker uitverkocht..Die 25 euro kan je beter besteden aan een paar extra hersencellen..

Facade
12-01-2015, 12:12
Mensen hebben voor mijn gevoel toch enkele pakken boter op hun hoofd wanneer het aankomt op vrijheid van meningsuiting. Het standpunt van Donner is onder andere juridisch gemotiveerd. Hij heeft strikt genomen gelijk dat het zo werkt in het democratische bestel van Nederland en is zodoende eigenlijk bij uitstek een voorstander van de vrijheid van meningsuiting. Een wijziging van dit democratische bestel, door bijvoorbeeld partijen die de sharia willen invoeren te verbieden, zou onder andere een beperking van de vrijheid van meningsuiting betekenen. Toch denk ik dat de grootste voorstanders van vrijheid van meningsuiting in het geval Charlie of Wilders hier niet wakker van zullen liggen. Niet geheel onbegrijpelijk overigens, maar het geeft maar aan dat dit recht niet zo hard is als soms wordt beweerd. Het is altijd moeilijk te bepalen waar die grens nou precies ligt. Vrijheid van meningsuiting is vaak prima zo lang je iets zegt waarmee persoon X het eens is. Daarnaast is er in discussies als deze altijd sprake van een bepaalde paradox: we willen onze rechten beschermen, maar om onze rechten te beschermen moeten we ze inperken.

Brainthief
12-01-2015, 12:14
Ach, ik heb altijd geleerd. Vrijheid van meningsuiting is bijzonder dus daar moet je zuinig op zijn.

Ik denk niet dat de dialoog tussen moslims en niet moslims verbeterd door ze in de zeik te nemen. Maar moet het kunnen, ja. Maar moet je het willen ? Nee.

In mijn optiek was dat wat van Gogh deed gewoon belediging. Moet je hem dan doodmaken ? Nee, dat niet. Doodzwijgen was beter geweest.

Als je nu roept "Ik ben Charlie" dan moet je ook voor de stichting Martijn zijn. Dat is ook vrijheid van meningsuiting.

Stichting Martijn mocht al die tijd idd om deze reden bestaan tot dat die vieze pedofielen hun ideeën al in de praktijk brachten en dat mag niet. Ik ben zelf meer voor Nog ruimere meningsvrijheid net zoals in de VS. Waar je geen verboden boeken hebt. Hier is Mein Kampf verboden. Totaal nutteloos. Gewoon die nazi shit met argumenten bestrijden.

cornelus
12-01-2015, 12:32
http://youtu.be/YLB36UxWD0M

cholitzu
12-01-2015, 12:54
Wow, ik ben het helemaal een met basboons post 178. Even het nrc bellen ☺. Maar ff serieus cholitzu. Belediging is niet toetsbaar. Wat Wilders laatst zij, minder Marokkanen weer wel. Dat is gewoon een bevolkingsgroep uitsluiten. Ik vind het bv beledigend als mannen niet met vrouwen willen sparren tijdens de training. Ik ben zelf redelijk links en wat wordt daar allemaal wel niet over gezegt en gezeken. Je moet een bepaald schild voor ontwikkelen. Dat hele je suis Charlie gaat er juist om dat je het niet eens met dattracties blad te zijn maar wel dat je er voor opkomt dat alles gezegd mag worden.

Als iemand een hart heeft en een paar hersencellen kan men best inschatten wanneer men iemand beledigd. Het punt is dat men beledigd, omdat het kan en omdat anderen het misschien wel grappig vinden. Blijkbaar weten een heleboel mensen ( ongeacht religie of nationaliteit) niet omtegaan met die vrijheid.

Je suis Achmed vind ik daarom ook veel passender, een moslim die charlie en zijn recht op vrijheid van meningsuiting beschermde terwijl charlie hem probeerde te beledigen, en dat heeft hij met zijn leven moeten bekopen.

Brainthief
12-01-2015, 13:07
Het is ook zeer bewonderingswaardig van die agent welke ook moslim is en ook een echte voorstander van de vrijheid. Ergens ben ik het met jou eens maar ergens is die man juist je suis Charlie. Hij is er wellicht totaal niet eens en mss vind hij het totaal abject maart hij komt er voor op. Het beledigen om te beledigen slaat nergens op. Maar alle macht moet geriduculiseerd kunnen worden. Ik denk als moslims hun schouders voor deze prenten zouden kunnen ophalen. Dat de hele voedingsbodem om überhaupt kritiek te kunnen hebben op islam verdwenen is. Deze gekken welke de aanslagen gepleegd hebben of die Boko haram nutcases zorgen er juist voor dat de ongezouten kritiek blijft bestaan.

YoMarK
12-01-2015, 13:13
Wellicht voelde hij zich wel niet beledigd(gewoon wat tolerantie), en kon hij er ook wel om lachen(ik bedoel, je kan niet ontkennen dat in die illustraties wel een kern van waarheid zit).

Dat mensen zich b.v. tot in hun ziel gekrengd voelen als ze het woord negerzoenen horen..tja...
Neemt niet weg dat het wellicht wel racistisch op te vatten is, maar je een beetje toleranter opstellen is voor iedereen beter.

Marchant
12-01-2015, 13:18
Wow, ik ben het helemaal een met basboons post 178. Even het nrc bellen ☺. Maar ff serieus cholitzu. Belediging is niet toetsbaar. Wat Wilders laatst zij, minder Marokkanen weer wel. Dat is gewoon een bevolkingsgroep uitsluiten. Ik vind het bv beledigend als mannen niet met vrouwen willen sparren tijdens de training. Ik ben zelf redelijk links en wat wordt daar allemaal wel niet over gezegt en gezeken. Je moet een bepaald schild voor ontwikkelen. Dat hele je suis Charlie gaat er juist om dat je het niet eens met dattracties blad te zijn maar wel dat je er voor opkomt dat alles gezegd mag worden.

vrijheid van Meningsuiting is gewoon gelul, het is gewoon een kwestie van even normaal nadenken...
natuurlijk mag je alles willen zeggen , alleen weet dat je er mensen mee kwetst en en consequenties aan kunnen zitten.
(Even voor de duidelijkheid daar bedoel ik natuurlijk niet de moorden in Parijs mee)
Ik kan een willekeurig clubhuis van een motorclub opzoeken,
naar binnen gaan er roepen dat het allemaal pubers op brommertjes zijn die in hun jeugd zijn blijven hangen
en dat het allemaal mongolen zijn met die leren jasjes.

Als ik mazzel heb pakken ze het vriendelijk op en denken die gast spoort niet,Ik drink misschien een biertje en word rustig naar buiten gezet...
Maar blijf ik dit elke dag doen met nieuwe beledigingen is de kans vrij groot dat ik een keer een stoot voor mijn porum krijg..
moet ik dan maar zeggen "ja maar het is mijn recht om mijn mening te geven"?

Als je met jouw vrouw uit bent en iemand gaat je vrouw/vriendin uit staan te lachen en roepen
"tering wat een lelijk wijf wat een hork."
Zeg je dan ook "tja alles moet maar gezegd kunnen worden schat dat is zijn mening.

Brainthief
12-01-2015, 13:24
Raar voorbeeld. Maar als jij naar dat motorkluppie gaat en zij leggen jou om. Dan krijg je de rechtstaat. En dan gaat jou vrouw/ vriendin aangifte doen bij de politie etc.

cholitzu
12-01-2015, 13:27
Volgens Cholitzu moet iedereen zeker eenzelfde gevoel voor humor hebben. Helaas man. Wat je wel kan doen is je gevoel niet zo laten leiden door wat anderen doen of zeggen. M.a.w. jezelf beledigd voelen is nog steeds een keuze.
En verder wat Aboutaleb zei.

Volgens mij zijn dat aannamens en vooroordelen, die overigens niet kloppen.

Het gaat hier niet om humor, maar om de vraag waarom je iemand zou willen beledigen. Omdat het kan?

Hate Speech Is ViolenceLike any sensible person, I am a strong believer in the unalienable right to freedom of speech and I understand that defending freedom of speech is the most important when it’s speech that many people do not want to hear (like, for example, pro-LGBT speech in Russia).

Freedom of speech is the core of any democratic society, and it’s important that freedom of speech be strongly respected and upheld. Censorship in all of its forms is something that must always be fiercely opposed. But we must never confuse hate speech with freedom of speech. Speech that offends, insults, demeans, threatens, disrespects, incites hatred or violence, and/or violates basic human rights and freedoms has absolutely no place in even the freest society. In fact, it has no place in any free society, as bigotry is fundamentally anti-freedom by its very nature.

The human right to freedom of speech must always be balanced against the human rights to dignity, respect, honor, non-discrimination, and freedom from hatred. Civilized countries consider hate speech to be among the most serious crimes around, with many countries even placing it on par with murder.

In some countries, people are automatically declared guilty of hate speech and other hate crimes unless they can absolutely prove their innocence beyond any reasonable doubt. The principle of guilty until proven innocent may seem a bit harsh to some, but it makes sense when you consider how severe the crime of hate speech is – it is a crime that simply cannot be tolerated in a democracy.

Hate speech is not merely speech, but is, in fact, a form of violence and the international community has established hate speech to be a form of violence many times. Hate speech doesn’t merely CAUSE violence. Hate speech IS violence.

Marchant
12-01-2015, 13:30
Raar voorbeeld. Maar als jij naar dat motorkluppie gaat en zij leggen jou om. Dan krijg je de rechtstaat. En dan gaat jou vrouw/ vriendin aangifte doen bij de politie etc.

Raar dat jij het over "omleggen" hebt terwijl ik zeg een klap voor mijn porum?
Maar waarom vind jij dit voorbeeld raar?
Ik roep iets wat mijn mening kan zijn en beledigend kan wezen, daar ben ik mij van bewust.
Dus idd dan krijg ik een directe mis 3 tanden en ga aangiften doen...
Waarschijnlijk win ik de zaak ook nog terwijl ik misschien al weken aan het uitdagen ben?
en dit alles onder vrijheid van meningsuiting... ?

cornelus
12-01-2015, 13:32
http://cult.thepostonline.nl/2015/01/12/video-dawning-age-hypocrisy/

cholitzu
12-01-2015, 13:34
Ach, ik heb altijd geleerd. Vrijheid van meningsuiting is bijzonder dus daar moet je zuinig op zijn.

Ik denk niet dat de dialoog tussen moslims en niet moslims verbeterd door ze in de zeik te nemen. Maar moet het kunnen, ja. Maar moet je het willen ? Nee.

In mijn optiek was dat wat van Gogh deed gewoon belediging. Moet je hem dan doodmaken ? Nee, dat niet. Doodzwijgen was beter geweest.

Als je nu roept "Ik ben Charlie" dan moet je ook voor de stichting Martijn zijn. Dat is ook vrijheid van meningsuiting.

Mooi gezegd.

Brainthief
12-01-2015, 13:38
Ja ik chargeerde. Punt is, jij mag inderdaad zeggen dat jij hen een stel leernichten vindt. En zij mogen dan tegen jou zeggen "look who is talking" . We hebben rechten en daar moet je je aan houden.

Marchant
12-01-2015, 13:42
Ja ik chargeerde. Punt is, jij mag inderdaad zeggen dat jij hen een stel leernichten vindt. En zij mogen dan tegen jou zeggen "look who is talking" . We hebben rechten en daar moet je je aan houden.

Precies!
Maar het punt is waarom zou ik dit zeggen,puur omdat het mag?
Waarom hun niet in hun waarde laten en ze gewoon lekker laten rijden op de motor in hun leren jas?

Brainthief
12-01-2015, 13:48
Maar wanneer is het voor het laatst dat ik naam van de hells' angel God 2000 mensen in Nigeria zijn omgelegd?

Volstrekt onschuldige mensen btw

Brainthief
12-01-2015, 13:54
Even een aanvulling. Nu lijkt het mss dat ik anti islam ben ofzo. Totaal niet. Ben net zo tegen die rare acties van de VS en de EU onze "leiders" zijn een stel geldlustige honden zonder visie. Kijk naar de problemen zoals klimaatverdrag. , overbevolking, energie voorziening. Doen ze niks aan. VN is een aanfluiting met vetorecht voor volstrekt arbitraire landen.

Marchant
12-01-2015, 13:55
Maar wanneer is het voor het laatst dat ik naam van de hells' angel God 2000 mensen in Nigeria zijn omgelegd?

Volstrekt onschuldige mensen btw

Geen idee wat je nu allemaal aan het verkondigen bent

Brainthief
12-01-2015, 14:06
Dat is het probleem. Die motorbendes zijn gewone criminelen. Onder de naam islam gebeuren nog wel eens wat dingen.

bryan
12-01-2015, 14:16
Zoals Hans Teeuwen het mooi zei bij de meiden van Hallal. De grens ligt in mijn mening ALTIJD bij geweld. Het staat de moslims vrij om eigen spotprenten te maken ( wat ze ook doen ). Maar persoonlijk trek ik de grens bij geweld en dat lijken de meeste te vergeten. Tuurlijk hoef je iemand niet te kwetsen, tuurlijk hoef je sommige zaken niet te zeggen maar als het in naam van het geloof wordt gezegd, bv hoe er over homo's wordt gedacht dan mag dat wel ?? Verschil is.. ik zie geen homo's een killing spree beginnen in een moskee, maar dit is nu al het zoveelste voorbeeld van waar moslims zich niet kunnen inhouden. Het feit dat er nog steeds mensen zijn die dit verdedigen of " begrijpen" is beyond me... Waarom corrigeert de moslim gemeenschap zichzelf niet als er extremisten opstaan ? Pakistan komt ineens in actie omdat nu de school geraakt is terwijl Bin Laden jaren lang z'n gang kon gaan. Waarom komen de gematigde moslims niet in actie als er een IS demonstratie is in de schilderswijk ?

cholitzu
12-01-2015, 14:24
Maar wanneer is het voor het laatst dat ik naam van de hells' angel God 2000 mensen in Nigeria zijn omgelegd?

Volstrekt onschuldige mensen btw


Om even in eigen land te blijven, hoeveel mensen zijn er in nederland uit naam van Islam vermoord.

Hoeveel mensen zijn er in Nederland uit naam van een motorbende vermoord?

Maakt niet uit of iemand schuldig is of niet, men hoort niet te doden toch/ Of zijn hier verschillende maten van toepassing?

Brainthief
12-01-2015, 14:30
Alleen Theo van Gogh.
Per jaar zijn er iets van 60 a 100 moorden in nl.

Alleen een moord is geen terreurdaad. Een terreurdaad moet een maatschappelijk component hebben. Kijk naar jongeren welke hoofden in andere landen afsnijden. Verheerlijking daarvan. Het is niet vergelijkbaar.

blackadder
12-01-2015, 15:21
Mensen verwarren vrijheid van meningsuiting met vrijheid om te beledigen.

Geeft nog steeds niemand het recht om een ander te doden. Maar kom op man waar gaan we naar toe in deze maatschappij als iedereen elkaar maar te onpas kan beledigen.

Dus de volgende imam die, citerend uit heilige schriften, verkondigd dat men homo's van daken moet gooien moet wat ..een nekschot krijgen? Is niet goed maar wel begrijpelijk?

RedDawn
12-01-2015, 15:54
Dus de volgende imam die, citerend uit heilige schriften, verkondigd dat men homo's van daken moet gooien moet wat ..een nekschot krijgen? Is niet goed maar wel begrijpelijk?

Nee, want we moeten volgens cholitzu alleen respect voor de islam hebben.

RedDawn
12-01-2015, 15:56
Geen idee wat je nu allemaal aan het verkondigen bent

Volg je het nieuws niet?

http://www.nu.nl/buitenland/3970037/boko-haram-pleegt-dodelijkste-terreurdaad-toe.html

Sadix
12-01-2015, 16:23
Zoals Hans Teeuwen het mooi zei bij de meiden van Hallal. De grens ligt in mijn mening ALTIJD bij geweld. Het staat de moslims vrij om eigen spotprenten te maken ( wat ze ook doen ). Maar persoonlijk trek ik de grens bij geweld en dat lijken de meeste te vergeten. Tuurlijk hoef je iemand niet te kwetsen, tuurlijk hoef je sommige zaken niet te zeggen maar als het in naam van het geloof wordt gezegd, bv hoe er over homo's wordt gedacht dan mag dat wel ?? Verschil is.. ik zie geen homo's een killing spree beginnen in een moskee, maar dit is nu al het zoveelste voorbeeld van waar moslims zich niet kunnen inhouden. Het feit dat er nog steeds mensen zijn die dit verdedigen of " begrijpen" is beyond me... Waarom corrigeert de moslim gemeenschap zichzelf niet als er extremisten opstaan ? Pakistan komt ineens in actie omdat nu de school geraakt is terwijl Bin Laden jaren lang z'n gang kon gaan. Waarom komen de gematigde moslims niet in actie als er een IS demonstratie is in de schilderswijk ?

wat je nu zegt is het zelfde als wanneer extreem rechtse hollanders iets doen dat ik van jou zou verwachten dat je hiertegen in actie zou moeten komen. Wij moslims voelen niks met isis, associëren ons zelf ook niet met ze.

Marchant
12-01-2015, 16:33
Volg je het nieuws niet?

http://www.nu.nl/buitenland/3970037/boko-haram-pleegt-dodelijkste-terreurdaad-toe.html

Ja wel vind dit alleen niet meer onder meningsuiting vallen dus legde de link hier niet naar.

bryan
12-01-2015, 16:36
wat je nu zegt is het zelfde als wanneer extreem rechtse hollanders iets doen dat ik van jou zou verwachten dat je hiertegen in actie zou moeten komen. Wij moslims voelen niks met isis, associëren ons zelf ook niet met ze.

Maar zij zijn de gene die het " verzieken" toch ? Als het zo zou zijn dat extreem rechts echt op zou rukken en deze mate van geweld in Nederland zou tentoonstellen zou ik WEL wat doen. Zoals Wilders. Hij gebruikt nu woorden, ik doe er iets aan om tegen hem te stemmen en vocaal maken dat ik er niet van gediend ben. Tuurlijk zal jij nu met voorbeelden komen maar ik zie weinig tot niets van de gematigde moslims. Ik weet volgens mij dat dit iets wat jou persoonlijk raakt maar kijk naar Turkije... Die laat liever Koerden afslachten door IS dan te zeggen, " ok de koerden zijn niet onze vrienden maar ze vermoorden uit de naam van de Islam vinden wij een echte belediging van de islam en DAAR gaan wij iets aan doen. Nee dat doen ze niet, maar als iemand een spotprent plaats zij ze de eerste die op hun achterste benen gaan staan. " Ze kiezen gewoon waar ze aanstoot aan nemen. Als ik in een god zou geloven, zou ik persoonlijk meer over de zeik gaan van iemand die uit de naam van mij god mensen vermoord dan iemand die een spotprentje tekent. Maar de Taliban, IS, etc moet bevochten worden door de westerse wereld... waarom niet in grote mate door de gematigde moslims ???? die hebben er toch de meeste last van als ik iedereen moet geloven ? En dit is een serieuze vraag.. ik snap het gewoon niet.

Richelieu
12-01-2015, 16:41
wat je nu zegt is het zelfde als wanneer extreem rechtse hollanders iets doen dat ik van jou zou verwachten dat je hiertegen in actie zou moeten komen. Wij moslims voelen niks met isis, associëren ons zelf ook niet met ze.

Noem maar eens een demonstratie van extreemrechts waar de AFA, of een soort gelijke club niet bij aanwezig was.

Brainthief
12-01-2015, 17:12
Als moslim hoef je natuurlijk helemaal niets. Maar het is best verstandig om er wel iets van te zeggen. Zoals die ene knaap "niet in naam van mijn Islam" geloof ik dat die fb pagina heet. Wat is daar nu mis mee?

Ik weet zeker dat zo een signaal verbroederd.Netzoals wanneer autochtonen aangifte doen tegen wilders ivm het verwerpelijke minder Marokkanen

e-type
12-01-2015, 18:41
Noem maar eens een demonstratie van extreemrechts waar de AFA, of een soort gelijke club niet bij aanwezig was.


Dit.
en ik vind het altijd maar vaag dat moslims IS niet associeert met de islam, terwijl IS de islam toch 'misbruikt' voor hun doeleinden, maar als een satirisch blad de profeet 'misbruikt' voor een fokking cartoon, dan roept ie geweld over zich af. Da's dan heel normaal.
raar volk hoor....

Facade
12-01-2015, 18:55
Ik vind dit zelf een beetje slap gelul. Als AFA 'of een soortgelijke club' kennelijk een afdoende middel is om als Nederlandse samenleving kenbaar te maken dat 'we' niet gediend zijn van extreemrechtse demonstraties, waarom zijn al die moskeeën die over elkaar heen vallen om als eerste een aanslag te veroordelen dan niet afdoende? In welke vorm zie je dit liever?

Ook vraag ik me af waar je het standpunt op baseert, e-type, dat moslims kennelijk met z'n allen vinden dat het normaal is zo te reageren bij een cartoon?

Ik vind het heel dubbel: aan de ene kant doen we alsof we open staan voor al die publieke uitingen van afschuw maar ondertussen nemen we liever de informatie tot ons die in ons straatje past.

Richelieu
12-01-2015, 19:17
Ik vind dit zelf een beetje slap gelul. Als AFA 'of een soortgelijke club' kennelijk een afdoende middel is om als Nederlandse samenleving kenbaar te maken dat 'we' niet gediend zijn van extreemrechtse demonstraties, waarom zijn al die moskeeën die over elkaar heen vallen om als eerste een aanslag te veroordelen dan niet afdoende? In welke vorm zie je dit liever?

Ook vraag ik me af waar je het standpunt op baseert, e-type, dat moslims kennelijk met z'n allen vinden dat het normaal is zo te reageren bij een cartoon?

Ik vind het heel dubbel: aan de ene kant doen we alsof we open staan voor al die publieke uitingen van afschuw maar ondertussen nemen we liever de informatie tot ons die in ons straatje past.

Het hele "veroordelen van" is ook maar net hoe het uitkomt. Vond dat Rob Hoogland dit gegeven in zijn column mooie verwoorde.

RedDawn
12-01-2015, 19:22
wat je nu zegt is het zelfde als wanneer extreem rechtse hollanders iets doen dat ik van jou zou verwachten dat je hiertegen in actie zou moeten komen. Wij moslims voelen niks met isis, associëren ons zelf ook niet met ze.

Sinds wanneer slachten extreemrechtse Nederlanders moslims af?

RedDawn
12-01-2015, 19:25
Noem maar eens een demonstratie van extreemrechts waar de AFA, of een soort gelijke club niet bij aanwezig was.

Hoezo glijdende schaal? Stellen we nu Wilders met zijn uitspraak "minder minder" gelijk aan een slachtpartij onder Franse cartonisten?! Het moet niet gekker worden!

RedDawn
12-01-2015, 19:29
Om even in eigen land te blijven, hoeveel mensen zijn er in nederland uit naam van Islam vermoord.

Hoeveel mensen zijn er in Nederland uit naam van een motorbende vermoord?

Maakt niet uit of iemand schuldig is of niet, men hoort niet te doden toch/ Of zijn hier verschillende maten van toepassing?


Zelfs Hezbollah en Hamas hebben de slachtpartij ondubbelzinnig veroordeeld, maar jij komt weer met je "ja, maar". Dat stelt te denken.

cholitzu
12-01-2015, 20:33
Mensen verwarren vrijheid van meningsuiting met vrijheid om te beledigen.

Geeft nog steeds niemand het recht om een ander te doden. Maar kom op man waar gaan we naar toe in deze maatschappij als iedereen elkaar maar te onpas kan beledigen.


Wordt met de dag triester hier.




Dus de volgende imam die, citerend uit heilige schriften, verkondigd dat men homo's van daken moet gooien moet wat ..een nekschot krijgen? Is niet goed maar wel begrijpelijk?


Snap echt niet hoe jij deze onzin uit mijn post kan halen ? Waar schrijf ik dat ik het gebeuren in Parijs begrijpelijk vind?
Het is niet begrijpelijk dat men iemand vermoord om wat voor tekst dan ook. Die imam moet gewoon volgens ons recht veroordeeld worden. Net als die malloot wilders en alle andere debielen die mensen beledigen of bedreigen. Ik sta dan ook niet achter de uitspraken van deze Imam. Maar volgens jou behoort hij dit dus gewoon te kunnen zeggen want dat is vrijheid van meningsuiting toch? Tevreden, of moet ik me nu van elke uitspraak waar jij het niet mee eens bent distantieren?

Bij deze distantieer ik me van elk persoon ongeacht religie of afkomst die om wat voor reden dan ook iemand vermoord, bedreigd.

Nou ophouden met zeiken en ga voorop lopen bij een demonstratie tegen extreem rechts.

cholitzu
12-01-2015, 20:40
Nee, want we moeten volgens cholitzu alleen respect voor de islam hebben.

Vooroordelen en aannamens. Waar maak jij dat uit op? ik heb respect voor iedereen die dat verdiend ongeacht religie of nationaliteit of geaardheid. Kan jij dat ook zeggen of lieg je dan.

cholitzu
12-01-2015, 21:27
Om even in eigen land te blijven, hoeveel mensen zijn er in nederland uit naam van Islam vermoord.

Hoeveel mensen zijn er in Nederland uit naam van een motorbende vermoord?

Maakt niet uit of iemand schuldig is of niet, men hoort niet te doden toch/ Of zijn hier verschillende maten van toepassing?


Zelfs Hezbollah en Hamas hebben de slachtpartij ondubbelzinnig veroordeeld, maar jij komt weer met je "ja, maar". Dat stelt te denken.

Waar lees jij ja maar? Ik heb het over nederland. Misschien dat je eerst eens moet lezen voordat je weer een debiel antwoord geeft.

Er is geen ja maar.

Ongeacht bij welke club of religie je hoort of uit welk land je komt..Stop met beledigen, stop met bedreigen en stop met moorden.


Religion Doesn’t Kill People, People Kill People

Bromios
12-01-2015, 21:35
Sorry dat ik dit prettig samenzijn nog even onderbreek, maar ik ben ergens heel benieuwd naar.
Is een serieuze vraag.

Als je een gematigde moslim bent voel je je dan ook beledigd als je een satirische/beledigende afbeelding van de profeet ziet ?

Ik hoor daar namelijk nooit wat over. het wordt gepresenteerd als een vaststaand feit.

Masri
12-01-2015, 21:36
Zelfs Hezbollah en Hamas hebben de slachtpartij ondubbelzinnig veroordeeld, maar jij komt weer met je "ja, maar". Dat stelt te denken.

Het interesseert ze geen moer. Het is niks meer dan op een goedkope manier een wit voetje halen bij de rest van de wereld.

king
12-01-2015, 22:14
Sorry dat ik dit prettig samenzijn nog even onderbreek, maar ik ben ergens heel benieuwd naar.
Is een serieuze vraag.

Als je een gematigde moslim bent voel je je dan ook beledigd als je een satirische/beledigende afbeelding van de profeet ziet ?

Ik hoor daar namelijk nooit wat over. het wordt gepresenteerd als een vaststaand feit.

Dan zul je toch eerst moeten vaststellen wat een "gematigd moslim" is. Naar mijn mening bestaan die niet. Of je bent moslim, of niet. Naar ik begrijp is de Islam duidelijk over de regels waar een moslim naar moet leven. Het afbeelden van een profeet is strikt verboden.
Dit geldt overigens ook voor christenen. Of je gelooft in de bijbelse leer, of niet. Als je niet gelooft dat Jezus de zoon van god is en voor jou zonden is gestorven aan het kruis, ben je dan nog christen? Of ben je gematigd christen als je het allemaal met een korreltje zout neemt en glimlacht als de pastoor verteld over de wonderen die Jezus verrichtte. Wat overigens wel grappig is in dit verhaal is dat Jezus volgens de koran ook een profeet is en dus eigenlijk ook niet mag worden afgebeeld.

Bromios
12-01-2015, 22:19
Dan zul je toch eerst moeten vaststellen wat een "gematigd moslim" is. Naar mijn mening bestaan die niet. Of je bent moslim, of niet. Naar ik begrijp is de Islam duidelijk over de regels waar een moslim naar moet leven. Het afbeelden van een profeet is strikt verboden.
Dit geldt overigens ook voor christenen. Of je gelooft in de bijbelse leer, of niet. Als je niet gelooft dat Jezus de zoon van god is en voor jou zonden is gestorven aan het kruis, ben je dan nog christen? Of ben je gematigd christen als je het allemaal met een korreltje zout neemt en glimlacht als de pastoor verteld over de wonderen die Jezus verrichtte. Wat overigens wel grappig is in dit verhaal is dat Jezus volgens de koran ook een profeet is en dus eigenlijk ook niet mag worden afgebeeld.

Er zijn echt ontzettend veel christenen die naar de kerk gaan en geloven dat er een god is maar de bijbel niet letterlijk nemen.
Sterker nog, bijna niemand neemt de bijbel letterlijk.
Ik vroeg me af of dat bij de moslim gemeenschap ook zo is.

king
12-01-2015, 22:25
Er zijn echt ontzettend veel christenen die naar de kerk gaan en geloven dat er een god is maar de bijbel niet letterlijk nemen.


De vraag is of je dan nog wel christen bent? Uiteraard hangt het antwoord op die vraag af van de persoon aan wie je het vraagt. Maar ik verzeker je dat er een hoop zijn die je dan niet meer als christen zien.

Bromios
12-01-2015, 22:34
De vraag is of je dan nog wel christen bent? Uiteraard hangt het antwoord op die vraag af van de persoon aan wie je het vraagt. Maar ik verzeker je dat er een hoop zijn die je dan niet meer als christen zien.
En dat is exact wat ik doe. Ik vraag het persoonlijk. Fijn dat jij nog even verteld wat volgens de krant het verhaal is maar dat vraag ik niet. Ik ben benieuwd wat de mensen hier persoonlijk er van vinden.

RedDawn
12-01-2015, 22:46
Het interesseert ze geen moer. Het is niks meer dan op een goedkope manier een wit voetje halen bij de rest van de wereld.

Hezbollah vecht in Syrië tegen de Islamitische Staat. Het interesseert ze dus wel.

Masri
12-01-2015, 23:21
Hezbollah vecht in Syrië tegen de Islamitische Staat. Het interesseert ze dus wel.


Het interesseert ze om IS uit eigenbelang te bekritiseren, ja. Het interesseert ze om wel even te laten zien dat ze aan dezelfde kant staan als het Westen in deze kwestie. Interesseert het ze dat er in Frankrijk een zooitje mensen wordt afgeslacht dat de Islam en de Profeet belachelijk maakt? Dacht het niet.

Sadix
13-01-2015, 01:17
Noem maar eens een demonstratie van extreemrechts waar de AFA, of een soort gelijke club niet bij aanwezig was.

Ja maar jij bent toch geen afa? jij bent toch de gematigde nederlander? en de afa wordt ook uitkotst door de gematigde nederlander.

Sadix
13-01-2015, 01:19
Als moslim hoef je natuurlijk helemaal niets. Maar het is best verstandig om er wel iets van te zeggen. Zoals die ene knaap "niet in naam van mijn Islam" geloof ik dat die fb pagina heet. Wat is daar nu mis mee?

Ik weet zeker dat zo een signaal verbroederd.Netzoals wanneer autochtonen aangifte doen tegen wilders ivm het verwerpelijke minder Marokkanen

daar is ook niks mee maar laat de mens gewoon leven. Ik ben niet verantwoordelijk voor ander mans daden. Als ik me voor alles zo zou moeten verontschuldigen heb je geen normaal leven meer.

Sadix
13-01-2015, 01:26
Maar zij zijn de gene die het " verzieken" toch ? Als het zo zou zijn dat extreem rechts echt op zou rukken en deze mate van geweld in Nederland zou tentoonstellen zou ik WEL wat doen. Zoals Wilders. Hij gebruikt nu woorden, ik doe er iets aan om tegen hem te stemmen en vocaal maken dat ik er niet van gediend ben. Tuurlijk zal jij nu met voorbeelden komen maar ik zie weinig tot niets van de gematigde moslims. Ik weet volgens mij dat dit iets wat jou persoonlijk raakt maar kijk naar Turkije... Die laat liever Koerden afslachten door IS dan te zeggen, " ok de koerden zijn niet onze vrienden maar ze vermoorden uit de naam van de Islam vinden wij een echte belediging van de islam en DAAR gaan wij iets aan doen. Nee dat doen ze niet, maar als iemand een spotprent plaats zij ze de eerste die op hun achterste benen gaan staan. " Ze kiezen gewoon waar ze aanstoot aan nemen. Als ik in een god zou geloven, zou ik persoonlijk meer over de zeik gaan van iemand die uit de naam van mij god mensen vermoord dan iemand die een spotprentje tekent. Maar de Taliban, IS, etc moet bevochten worden door de westerse wereld... waarom niet in grote mate door de gematigde moslims ???? die hebben er toch de meeste last van als ik iedereen moet geloven ? En dit is een serieuze vraag.. ik snap het gewoon niet.

je hebt gelijk in dat wat je zegt. Maar er leven 1,5 miljard moslims. En echt 99% van de moslims is anti is etc etc anders leefden er vandaag de dag geen mensen meer want dan was iedereen elkaar aan het uitmoorden.

Jij leeft in europa, dus krijg je europees nieuws. De coalitie die IS bombadeerd bestaat grotendeels uit islamitische landen.

Verder heb ik nog 1 ding geleerd de afgelopen week. En dat is dat iedereen alleen de pijn van zijn eigen volk of ras of geloof voelt. Ik wordt ook moe van iedereen die nu parijs vergelijkt met Gaza. Waarom dan alleen Gaza? de wereld is gewoon krom. Ik weet zeker dat ze in marokko niet hebben gedemonstreerd voor de 40 mexicaanse studenten. Ik weet ook dat ze in mexico niets hebben gedaan voor de overstroming in marokko. In koerdistan hebben ze ook niets gedaan voor ukraine en in ukraine kon sengal en kobane hun ook niets schelen. Amerika kwam in actie toen er journalisten werden vermoord. Turken gingen demonstreren toen israel paletstina met de grond gelijk maakte. In parijs ging niemand de straat op voor de 2000 nigerianen die door boko harram zijn vermoord maar wel voor de 12 cartoonisten. Op de dam was er geen stille tocht voor de nu 1 miljoen dode syrieers maar wel voor 12 man.

iedereen rouwt om het gene wat dichtbij ze staat en voor de rest zijn we allemaal hypocriet en wereld verbeteraars en weten we alles beter.

Sadix
13-01-2015, 01:29
Sorry dat ik dit prettig samenzijn nog even onderbreek, maar ik ben ergens heel benieuwd naar.
Is een serieuze vraag.

Als je een gematigde moslim bent voel je je dan ook beledigd als je een satirische/beledigende afbeelding van de profeet ziet ?

Ik hoor daar namelijk nooit wat over. het wordt gepresenteerd als een vaststaand feit.

Ja natuurlijk voel je je beledigd. Satire is altijd voor 1 partij beledigend of kwetsend of noem maar op daarom heet het Satire anders heette het wel wat anders. Maar vind ik dat er dan wat aan gedaan moet worden? Nee zeker niet. Kan mij verder echt niet schelen wat ze over de profeet tekenen of doen. er wonen 7 miljard mensen op aarde. Heb geen tijd om me om alle 7 druk te maken

my2cents
13-01-2015, 03:19
Waar lees jij ja maar? Ik heb het over nederland. Misschien dat je eerst eens moet lezen voordat je weer een debiel antwoord geeft.

Er is geen ja maar.

Ongeacht bij welke club of religie je hoort of uit welk land je komt..Stop met beledigen, stop met bedreigen en stop met moorden.


Religion Doesn’t Kill People, People Kill People

Mijn god wat kraam jij een onzin uit. Stop met beledigen?? En hoe wil je dat dan toetsen of strafrechtelijk regelen?

Feit is dat er altijd mensen zijn die zich beledigd voelen. Kijk maar naar die hele onzinnige ZP discussie. Wij leven nou eenmaal in een wereld met verschillende rassen, geloven en geaardheden. En in zo'n samenleving zullen er altijd groepen zijn die zich beledigd voelen. Get over it. Zoals Sadix het zegt, als je je daar over druk moet gaan maken... De grens licht in mijn ogen ook altijd bij geweld/aanzetten tot haat!

ArjanV
13-01-2015, 05:18
Cholitzu voor iemand die tegen het recht van beledigen is maak je toch redelijk vaak mensen uit voor debielen...

Wat beterft de term gematigde moslim....volgens Erdogan is Islam Islam...bestaat er niet zoiets als gematigde,fanatieke of extremistische moslim en is het verschil maken alleen al een belediging voor de Islam! Iemand anders omschreef het in een discussie wel bijzonder....Het verschil tussen een gematigde moslim en een extremistische moslim? De extremistische moslim wil alle ongelovigen doden...de gematigde moslim wil dat de extremistische moslim alle ongelovigen dood....

anoniem gg
13-01-2015, 05:50
Je Suis Allemagne: Vreedzame Anti Islam Demonstratie in Duitsland (40.000) ontaard op diverse plaatsen in geweld met linkse extremisten:
http://rt.com/news/221955-pegida-dresden-crowds-protest/

my2cents
13-01-2015, 06:20
Cholitzu voor iemand die tegen het recht van beledigen is maak je toch redelijk vaak mensen uit voor debielen...

Wat beterft de term gematigde moslim....volgens Erdogan is Islam Islam...bestaat er niet zoiets als gematigde,fanatieke of extremistische moslim en is het verschil maken alleen al een belediging voor de Islam! Iemand anders omschreef het in een discussie wel bijzonder....Het verschil tussen een gematigde moslim en een extremistische moslim? De extremistische moslim wil alle ongelovigen doden...de gematigde moslim wil dat de extremistische moslim alle ongelovigen dood....

Dus Erdogan bepaald dat voor iedere moslim? Kom op zeg, je wil dus zeggen dat in principe 2 miljard moslims de overige 5 miljard mensen wil uitroeien? Sorry, maar daar geloof ik geen reet van. Ik ga er nog steeds van uit dat deze extremisten een uitzondering zijn en dat 95% van de moslims gewoon tegen dit geweld is.

Brainthief
13-01-2015, 07:52
daar is ook niks mee maar laat de mens gewoon leven. Ik ben niet verantwoordelijk voor ander mans daden. Als ik me voor alles zo zou moeten verontschuldigen heb je geen normaal leven meer.

Verontschuldigen is ook niet het juiste woord. Je hebt er feitelijk niets mee van doen. Eigenlijk is het precies wat die jongen op fb doet. Misbruik mijn religie niet. Wat betreft alle problemen op de wereld. Je hebt inderdaad binding met je eigen regio en daarnaast krijg je een beperkt aanbod van minstreel media. Syrië is echt een schoolvoorbeeld van landen die powerplay doen met als gevolg nog meer terreur.

bryan
13-01-2015, 08:14
je hebt gelijk in dat wat je zegt. Maar er leven 1,5 miljard moslims. En echt 99% van de moslims is anti is etc etc anders leefden er vandaag de dag geen mensen meer want dan was iedereen elkaar aan het uitmoorden.

Jij leeft in europa, dus krijg je europees nieuws. De coalitie die IS bombadeerd bestaat grotendeels uit islamitische landen.

Verder heb ik nog 1 ding geleerd de afgelopen week. En dat is dat iedereen alleen de pijn van zijn eigen volk of ras of geloof voelt. Ik wordt ook moe van iedereen die nu parijs vergelijkt met Gaza. Waarom dan alleen Gaza? de wereld is gewoon krom. Ik weet zeker dat ze in marokko niet hebben gedemonstreerd voor de 40 mexicaanse studenten. Ik weet ook dat ze in mexico niets hebben gedaan voor de overstroming in marokko. In koerdistan hebben ze ook niets gedaan voor ukraine en in ukraine kon sengal en kobane hun ook niets schelen. Amerika kwam in actie toen er journalisten werden vermoord. Turken gingen demonstreren toen israel paletstina met de grond gelijk maakte. In parijs ging niemand de straat op voor de 2000 nigerianen die door boko harram zijn vermoord maar wel voor de 12 cartoonisten. Op de dam was er geen stille tocht voor de nu 1 miljoen dode syrieers maar wel voor 12 man.

iedereen rouwt om het gene wat dichtbij ze staat en voor de rest zijn we allemaal hypocriet en wereld verbeteraars en weten we alles beter.

Het kan aan mij liggen maar ik hoor dat 99% verhaal al te lang... ik geloof dat gewoon niet meer. Als ik zie hoe er bv in Indonesië wordt omgegaan met de islam ( is volgens mij het grootste moslim land van de wereld qua inwoners) vind ik dat bijzonder streng en hebben de mensen niet de vrijheid te zeggen wat ze willen. En je pakt het Boko Harram voorbeeld, weer een voorbeeld van moslim extremisten. Waarom vallen moslims niet over elkaar heen om DAAR wat van te zeggen om aan te doen ? Maar stel je voor dat er een strip gemaakt wordt dat zitten ze in ieder tv programma. Roepen ze "ja waarom moet dat nou ? het kwetst me..." Er worden in de wereld wel veeeel ergere zaken gedaan vanuit de Islam dan een paar spotprenten. En ook de zaken die je boven noemt. Sorry maar ik vind die appels met peren vergelijken.

Hoe kan je nou politiek geweld of een overstroming vergelijken met personen die vanuit een geloofsovertuiging mensen vermoorden. Mensen die gewoon gebruik maken van de vrijheden die ze hebben in bepaalde landen. Tuurlijk is het erg van Mexico maar dat heeft met drugs en macht te maken, maakt niet net minder erg maar het is wel een fundamenteel verschil. Er wordt uit naam van JULLIE geloof verschrikkelijke dingen gedaan. Als het dan werkelijk maar 1% is DOE ER DAN WAT AAN ALS GEMEENSCHAP. Maar zolang landen als Saoedi Arabië het wel prima vinden en lijf straffen uitvoeren en landen als Pakistan Bin Laden onderdak geven gaat voor mij die 1% niet meer op. En inderdaad ook Turkije, hoe kan je je mond vol hebben over dit terwijl je social media blokkeert en journalisten laat oppakken voor de vrijheid van mening.

Sorry is echt niet persoonlijk, maar dit is precies het punt voor de meeste als het uitkomt zeggen ze, ja is maar een klein groepje die het verziekt... maar schijnbaar is de gemeenschap niet willend genoeg om het ZELF op te lossen. En wie is er dan slechter.. de persoon die het doet of de persoon die het toelaat.

e-type
13-01-2015, 08:54
Ja natuurlijk voel je je beledigd. Satire is altijd voor 1 partij beledigend of kwetsend of noem maar op daarom heet het Satire anders heette het wel wat anders. Maar vind ik dat er dan wat aan gedaan moet worden? Nee zeker niet. Kan mij verder echt niet schelen wat ze over de profeet tekenen of doen. er wonen 7 miljard mensen op aarde. Heb geen tijd om me om alle 7 druk te maken


Je spreekt jezelf wel erg tegen in deze post.

Kemal
13-01-2015, 09:55
The neverEnding story...

Bromios
13-01-2015, 10:30
Ja natuurlijk voel je je beledigd. Satire is altijd voor 1 partij beledigend of kwetsend of noem maar op daarom heet het Satire anders heette het wel wat anders. Maar vind ik dat er dan wat aan gedaan moet worden? Nee zeker niet. Kan mij verder echt niet schelen wat ze over de profeet tekenen of doen. er wonen 7 miljard mensen op aarde. Heb geen tijd om me om alle 7 druk te maken
Thanks, voor mij wel duidelijk zo.
Volgens mij is dat ook de insteek van vrijheid van meningsuiting. Je mag alles zeggen maar dan hoef je dat nog niet te doen.

De Theo van Gogh insteek: ja hoor vieze geitenneuker, ik wil wel met jou in discussie. Dan bevorder je de discussie niet echt.

Brainthief
13-01-2015, 11:49
Theo van Gogh was dan ook een enorme provocateur. Mss kan je die dieudonné een beetje vergelijken. Die gast zegt ook walgelijke dingen. Maar soms zit er ergens wel een kern van waarheid in.

RedDawn
13-01-2015, 12:17
Dus Erdogan bepaald dat voor iedere moslim? Kom op zeg, je wil dus zeggen dat in principe 2 miljard moslims de overige 5 miljard mensen wil uitroeien? Sorry, maar daar geloof ik geen reet van. Ik ga er nog steeds van uit dat deze extremisten een uitzondering zijn en dat 95% van de moslims gewoon tegen dit geweld is.

Erdogan is met grote meerderheid gekozen in Turkije. En op dit moment zijn al tienduizenden mensen afgeslacht door de IS in Rak en Syrië. Maar hou maar vol dat 95% van de moslims tegen dit soort geweld is.

De wereld telt trouwens geen 2 miljard, maar 1,5 miljard moslims.

RedDawn
13-01-2015, 12:17
Mijn god wat kraam jij een onzin uit. Stop met beledigen?? En hoe wil je dat dan toetsen of strafrechtelijk regelen?

Feit is dat er altijd mensen zijn die zich beledigd voelen. Kijk maar naar die hele onzinnige ZP discussie. Wij leven nou eenmaal in een wereld met verschillende rassen, geloven en geaardheden. En in zo'n samenleving zullen er altijd groepen zijn die zich beledigd voelen. Get over it. Zoals Sadix het zegt, als je je daar over druk moet gaan maken... De grens licht in mijn ogen ook altijd bij geweld/aanzetten tot haat!

x dikke 2!