PDA

View Full Version : **SPOILER** Mayweather vs Pacquiao



Djoggo
03-05-2015, 08:49
Wat vonden jullie ervan....?

willy123
03-05-2015, 09:04
Echt geen ruk aan. Heb de gehele partij geen seconde spanning gevoeld.

appelsap
03-05-2015, 09:08
Wat vonden jullie ervan....?


Decision was terecht. Ik had het 115-113, maar slim gevochten van Mayweather. Zeker in ronde 8-12. Als hij wat meer risico had genomen dan was het veel spectaculairder geweest. Maar kan hem geen ongelijk geven. Fantastische verdediging met goeie counters. Nu flink eten en dan Golovkin als laatste gevecht:)

Pahlavan
03-05-2015, 10:49
5 jaar hierop moeten wachten? Over een let down gesproken.....

Maar goed, erg slim gevochten door Mayweather en Manny's stijl weten te counteren. Terechte overwinning.

edit: Prima verwoord:

https://pbs.twimg.com/profile_images/411956483761266688/C0lq0yEB_normal.jpeg Lorenzo Fertitta ✔ @lorenzofertitta (https://twitter.com/lorenzofertitta)
Ordered a steak and got a salad. #MayPac (https://twitter.com/hashtag/MayPac?src=hash)

thijss
03-05-2015, 11:16
Inderdaad teleurstellende pot.. Slim gevochten van Mayweather maar het nam voor mij wel alle spanning weg. Ach ik had het kunnen weten.

ChingChong
03-05-2015, 11:20
Maywheater kan elke partij saai maken, zelfs tegen Pacquiao. Zoals verwacht wint floyd op punten, draak van een partij...

ChingChong
03-05-2015, 11:23
http://9gag.com/gag/a1eBqy6

Pernik
03-05-2015, 11:35
Saai, maar iedereen die het boksen een beetje volgt weet dat Mayweather zo vecht, de PR heeft zijn werk voortreffelijk gedaan, de wereldwijde media doet gewoon lekker mee, zitten toch bijna geen bokskenners en door die PPV hoef je helemaal niet zoveel mensen over zien te halen om op die waanzinnige bedragen te komen, als PPV had bestaan in de tijd van Ali of Tyson had het om nog veel meer geld gegaan.

steftheboxer
03-05-2015, 11:46
Ging helaas precies zo als verwacht, geen moment op de banken gestaan van spanning.

Floyd zijn reach was gewoon te veel pac...

cornelus
03-05-2015, 11:56
Net even in sneltreinvaart er doorheen gegaan. Haha wat een gedoe allemaal om niks.

payap
03-05-2015, 12:32
Tja ik ben niet zo van het huidige boksen en volg het ook nog amper omdat het meeste wat je ziet geen ruk aan meer is. Deze partij liet mij door de hele hype het gevoel geven dat er wat ging gebeuren. Helaas echter en voorlopig laat ik het boksen maar weer links liggen. Liever MuayThai en MMA volgen dat slurpt al tijd zat op.

Wat Mayweather doet is natuurlijk ontzettend knap en is een klasse apart maar het maakt de hele partij kapot en ook de sport. Heb meer idee gehad naar een soort behendigheidsspel tikkertje te kijken dan naar een vechtsport genaamd boksen. Voor mij is Pacquiao een beetje de morele winnaar omdat hij probeerde om te knokken.

Maar wellicht strijk ik hiermee de liehebbers van het fijne tactische spel tegen de haren in maar persoonlijk heb ik niets met dit soort sporters. Niet alleen in boksen en vechtsporten maar ook andere sporten. Petrosyan kan het op perfecte wijze in het Kickboksen. Maar bv in het voetbal weet een Chelsea met verdedigen en wachten op dat ene kansje succesvol te zijn door het spel kapot te maken.

Zag nog Mike Tyson zitten en vraag me a wat hij van dit vertoonde spel vondt??

marcelt
03-05-2015, 12:38
Ik vond t wel tof om te kijken, maar Manny kon maar een paar rondes winnen helaas. Het ging inderdaad zoals verwacht en niet zoals gehoopt. Money is gewoon onwijs goed. Maar gaat weinig "toe to toe" . Dat willen de fans wel. Ik ook. Manny ook. Maar als Floyd dat gedaan had vocht hij Manny's gevecht en zou hij niet gewonnen hebben. Toch vond ik hem bij vlagen aanvallender dan andere gevechten. Was sowieso stukken interessanter dan de Klitschko's.

The Company
03-05-2015, 12:43
Zag nog Mike Tyson zitten en vraag me a wat hij van dit vertoonde spel vondt??

Hij was het met je eens want dit vond hij ervan:

Mike Tyson (https://twitter.com/intent/user?screen_name=MikeTyson) @MikeTyson



We waited 5 years for that... #underwhelmed (https://twitter.com/hashtag/underwhelmed?src=hash) #MayPac (https://twitter.com/hashtag/MayPac?src=hash)

LightHeavyWeight
03-05-2015, 12:44
Beetje raar ring-interview van Pacman.
Ik vond alles aan de partij mooi behalve de partij zelf eigenlijk. Ben blij dat ik het gedownload heb en niet 80 dollar voor een PPV heb betaald.

Pernik
03-05-2015, 12:47
Was sowieso stukken interessanter dan de Klitschko's.

Niet mee eens, heb toch diverse partijen van deze mannen gezien waarbij ik hele mooie dingen heb gezien, en ze hebben een ongelooflijk hoog KO percentage !

blackadder
03-05-2015, 12:55
Dit was dan $200 miljoen.

Tykill
03-05-2015, 13:15
Als ik dit zie snap ik niet goed waarom UFC niet veel populairder is...
UFC is voor mij in elk opzicht beter. Het is spannender, sneller, echter, harder en spectaculairder.

Fightfan
03-05-2015, 13:27
Face it: He is the best of his era.

Bromios
03-05-2015, 13:33
Heb net een uurtje in de tuin gezeten en naar de groeiende klimop zitten kijken. Stuk boeiender. Waar zijn al die sukkels eigenlijk die boksen de ultieme sport vinden. Want dit was geen reclame.

spacebox
03-05-2015, 13:45
Face it: He is the best of his era.

whaha dat zal best vond het geen zak aan. Wat een gedoe om niks alleen weg rennen.
Heb toch meer respect voor mensen die gaan knokken.

Vond ze er beiden nog uit zien of ze van een training kwamen na het gevecht.
Als dit de fight of the century moet zijn is het niet best.

Maar ja ik verdien dan weer geen 100 miljoen ;)

Facade
03-05-2015, 13:55
Het is inderdaad jammer dat de leek niet meer werd vermaakt, zeker als je de naar mijn mening criminele prijzen in overweging neemt. Ik vind alleen dat het wel erg makkelijk in de schoenen van Mayweather wordt geschoven. Maidana maakte het em bijvoorbeeld wel moeilijk en ik denk dat dat een partij was die ook voor mensen die het boksen niet volgen, leuk was om naar te kijken. Manny had gewoon niet het niveau om het Mayweather moeilijk te maken. Hierdoor waren er dus ook weinig spannende momenten. Als Mayweather bijvoorbeeld bijna neergaat, zoals tegen Mosley, dan maakt het echt niet uit hoe Mayweather vecht. Dan wordt het spannend.

Ik kan zelf altijd wel erg genieten van Mayweather. Ik ben dan ook wat minder van het dom beuken I guess. Ik had alleen wel het idee dat Mayweather een stuk groter was en dat meer had kunnen uitbuiten. Hij had een paar momenten dat hij naar voren combineerde - wat je bijna nooit ziet bij hem - en Manny had zichtbaar geen idee wat ie moest doen. Maar goed hij is 38 (!) jaar oud. Is wel ongelooflijk om dan nog zo goed te zijn. Ik denk wel dat Manny gevaarlijker was geweest wanneer hij wat jonger was geweest en nog niet tegen de knock out van JMM was aangelopen. Hij bokst op een manier die energie slurpt en af en toe leek het alsof ie steeds een ronde ervoor ging en de ander pauze nam. Het helpt dan niet als je dik in de dertig bent.

Anderson
03-05-2015, 13:55
Het was te verwachten hoe het zou gaan vond de vorige mega partij Floyd Mayweather vs Oscar de la Hoya leuker om te zien en spannender.

Facade
03-05-2015, 13:57
Dat zegt meer over deze partij dan over die partij natuurlijk.

Fightfan
03-05-2015, 14:19
whaha dat zal best vond het geen zak aan. Wat een gedoe om niks alleen weg rennen.
Heb toch meer respect voor mensen die gaan knokken.

Vond ze er beiden nog uit zien of ze van een training kwamen na het gevecht.
Als dit de fight of the century moet zijn is het niet best.

Maar ja ik verdien dan weer geen 100 miljoen ;)

De hele wereld wilde dit gevecht zien. Floyd kan er niets aan doen dat hij veel te goed is voor Pacman.
Als het alleen wegrennen was dan had Pacman hem k.o. moeten kunnen slaan........Maar hij keek wel uit, hij wist dat een counter steeds heel dichtbij was....

Met alleen rennen behaal je geen 48-0 en win je zeker niet van meer 10 wereldkampioenen.
Maar ja, laten we het erop houden dat Mayweather gewoon te goed is.

Fightfan
03-05-2015, 14:23
Het is inderdaad jammer dat de leek niet meer werd vermaakt, zeker als je de naar mijn mening criminele prijzen in overweging neemt. Ik vind alleen dat het wel erg makkelijk in de schoenen van Mayweather wordt geschoven. Maidana maakte het em bijvoorbeeld wel moeilijk en ik denk dat dat een partij was die ook voor mensen die het boksen niet volgen, leuk was om naar te kijken. Manny had gewoon niet het niveau om het Mayweather moeilijk te maken. Hierdoor waren er dus ook weinig spannende momenten. Als Mayweather bijvoorbeeld bijna neergaat, zoals tegen Mosley, dan maakt het echt niet uit hoe Mayweather vecht. Dan wordt het spannend.

Ik kan zelf altijd wel erg genieten van Mayweather. Ik ben dan ook wat minder van het dom beuken I guess. Ik had alleen wel het idee dat Mayweather een stuk groter was en dat meer had kunnen uitbuiten. Hij had een paar momenten dat hij naar voren combineerde - wat je bijna nooit ziet bij hem - en Manny had zichtbaar geen idee wat ie moest doen. Maar goed hij is 38 (!) jaar oud. Is wel ongelooflijk om dan nog zo goed te zijn. Ik denk wel dat Manny gevaarlijker was geweest wanneer hij wat jonger was geweest en nog niet tegen de knock out van JMM was aangelopen. Hij bokst op een manier die energie slurpt en af en toe leek het alsof ie steeds een ronde ervoor ging en de ander pauze nam. Het helpt dan niet als je dik in de dertig bent.

Ik begrijp dingen die jij zegt wel. Alleen zou de leek nu moeten weten hoe Mayweather vecht; dit aangezien al zijn partijen op internet staan.
Ik vond ook dat Manny weinig de aanval koos, en dat als Mayweather drukte, hij ook raakte.

Vaak zie ik, niet van jou, allerlei excuses als Mayweather niet vecht, wint etc. etc.
Maar het feit blijft: Hij wint alles duidelijk.
Andre Ward gaf ook 9-3 Mayweather aan en dat is qua treffers de juiste afspiegeling.

Fightfan
03-05-2015, 14:27
Kijk deze:

http://www.mmafighting.com/2015/5/3/8539013/mayweather-vs-pacquiao-post-fight-press-conference-video

blackadder
03-05-2015, 14:39
Het is inderdaad jammer dat de leek niet meer werd vermaakt, zeker als je de naar mijn mening criminele prijzen in overweging neemt. Ik vind alleen dat het wel erg makkelijk in de schoenen van Mayweather wordt geschoven. Maidana maakte het em bijvoorbeeld wel moeilijk en ik denk dat dat een partij was die ook voor mensen die het boksen niet volgen, leuk was om naar te kijken. Manny had gewoon niet het niveau om het Mayweather moeilijk te maken. Hierdoor waren er dus ook weinig spannende momenten. Als Mayweather bijvoorbeeld bijna neergaat, zoals tegen Mosley, dan maakt het echt niet uit hoe Mayweather vecht. Dan wordt het spannend.

Ik kan zelf altijd wel erg genieten van Mayweather. Ik ben dan ook wat minder van het dom beuken I guess. Ik had alleen wel het idee dat Mayweather een stuk groter was en dat meer had kunnen uitbuiten. Hij had een paar momenten dat hij naar voren combineerde - wat je bijna nooit ziet bij hem - en Manny had zichtbaar geen idee wat ie moest doen. Maar goed hij is 38 (!) jaar oud. Is wel ongelooflijk om dan nog zo goed te zijn. Ik denk wel dat Manny gevaarlijker was geweest wanneer hij wat jonger was geweest en nog niet tegen de knock out van JMM was aangelopen. Hij bokst op een manier die energie slurpt en af en toe leek het alsof ie steeds een ronde ervoor ging en de ander pauze nam. Het helpt dan niet als je dik in de dertig bent.
Pacquiao is 36. Mayweather is 38.

tidelot
03-05-2015, 14:39
was niet veel aan en dat lag niet aan manny, die wou wel.
floyd vocht op save.

pronk
03-05-2015, 15:21
Ik vond Manny teleurstellend , had meer agressie verwacht.

cornelus
03-05-2015, 15:24
Pfff .. :clown2:

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/11164689_925072460848178_5363882190994433341_n.jpg ?oh=ed3aadc4ca9eca552f972cbffe47233c&oe=55CE053D

"After my big Fight with Pacman I'm walking away with 180 Million dollars... I've Decided i'm Gonna give back alot of money, I'm in a good mood. Its Official, I'm Giving Away $4,000,000 Dollars to one lucky fan. Feeling lucky?? Don't let this Opportunity pass you by, JUST Follow these easy steps. Step 1) Like my page Floyd TMT Mayweather .. Step 2) Like this photo.. Step 3) Share this photo!!"

my2cents
03-05-2015, 15:34
Zonde dat ik hiervoor ben opgebleven, weet iig nu weer waarom ik boksen niet volg..

yuko
03-05-2015, 15:55
Ik had eigenlijk al verwacht dat Mayweather het relatief makkelijk zou winnen en heb dan ook geen moment overwogen om er voor wakker te blijven. Gelukkig maar.

Nosferatu187
03-05-2015, 16:07
als jullie dit niks aan vonden dan moet je aub een andere sport gaan kijken voortaan jullie snappen echt helemaal nul van de heilige kunst van het boksen.

ijsbier
03-05-2015, 16:14
als jullie dit niks aan vonden dan moet je aub een andere sport gaan kijken voortaan jullie snappen echt helemaal nul van de heilige kunst van het boksen.

2x, al was het niet de beste pot ooit, het was toch echt van een ander niveau dan de gemiddelde kickboks partij van 3x3 minuten...

blackadder
03-05-2015, 16:18
2x, al was het niet de beste pot ooit, het was toch echt van een ander niveau dan de gemiddelde kickboks partij van 3x3 minuten...
Stel je voor dat je 12 rondes lang naar Petrosyan moet kijken.

LightHeavyWeight
03-05-2015, 16:35
als jullie dit niks aan vonden dan moet je aub een andere sport gaan kijken voortaan jullie snappen echt helemaal nul van de heilige kunst van het boksen.

Overdrijven is ook een vak, dat voetenwerk van Floyd is geweldig en technisch is het bijna volmaakt.
Maar velen (waaronder ik) hoopten op een upset, het zou voor de partij geweldig zijn geweest als Floyd bijvoorbeeld een keer neer was gegaan. Want ook dat is een onderdeel van de kunst van het boksen.

Mattie73
03-05-2015, 16:35
Als ik dit zie snap ik niet goed waarom UFC niet veel populairder is...
UFC is voor mij in elk opzicht beter. Het is spannender, sneller

Nou soms is MMA ook vermoeiend hoor met minuten lang geknuffel op de grond. Het hangt gewoon van de vechter af.

Geef mij maar lekker ouderwets full muaythai knokken.

Djoggo
03-05-2015, 16:37
Het is inderdaad jammer dat de leek niet meer werd vermaakt, zeker als je de naar mijn mening criminele prijzen in overweging neemt. Ik vind alleen dat het wel erg makkelijk in de schoenen van Mayweather wordt geschoven. Maidana maakte het em bijvoorbeeld wel moeilijk en ik denk dat dat een partij was die ook voor mensen die het boksen niet volgen, leuk was om naar te kijken. Manny had gewoon niet het niveau om het Mayweather moeilijk te maken. Hierdoor waren er dus ook weinig spannende momenten. Als Mayweather bijvoorbeeld bijna neergaat, zoals tegen Mosley, dan maakt het echt niet uit hoe Mayweather vecht. Dan wordt het spannend.

Ik kan zelf altijd wel erg genieten van Mayweather. Ik ben dan ook wat minder van het dom beuken I guess. Ik had alleen wel het idee dat Mayweather een stuk groter was en dat meer had kunnen uitbuiten. Hij had een paar momenten dat hij naar voren combineerde - wat je bijna nooit ziet bij hem - en Manny had zichtbaar geen idee wat ie moest doen. Maar goed hij is 38 (!) jaar oud. Is wel ongelooflijk om dan nog zo goed te zijn. Ik denk wel dat Manny gevaarlijker was geweest wanneer hij wat jonger was geweest en nog niet tegen de knock out van JMM was aangelopen. Hij bokst op een manier die energie slurpt en af en toe leek het alsof ie steeds een ronde ervoor ging en de ander pauze nam. Het helpt dan niet als je dik in de dertig bent.

2x Dit is ook mijn mening. Van Floyd wisten we allemaal dat we dit konden verwachten. Zijn defence is van een abnormaal hoog niveau dat het zo goed als onmogelijk is om daar doorheen te komen. Echter werd Manny als "DE" persoon gezien die door zijn punching power maar voornamelijk supersnelle stuiterbal foodwork en flitsende handspeed moeilijkheden voor Floyd zou kunnen brengen en mogelijk door zijn defence heen zou weten te komen in de vroege rondes... (Naar mijn mening heeft Floyd zo goed als al zijn tegenstanders tegen ronde 7 onder controle)

Alleen wat blijkt achter af.. Manny kon 0,0 doen en dit was zelfs één van Floyd zijn makkelijkere gevechten... Dit komt natuurlijk grotendeels omdat Floyd zo goed is dat hij je gewoon kan uitschakelen echter moet ik ook toegeven dat ik vond dat Manny veels te behoudend aan het boksen was (leek of hij bang was om ge-KO'd te worden en vocht daardoor niet als een bezetene zoals normaal/vroeger..) En dat "roekeloos" boksen (beter gezegd vechten) moet je juist doen tegen Floyd kijk maar naar het gevecht tegen Maidana. Toen had Floyd het echt wel een paar keer benauwd...

Kortom Manny vocht een wedstrijd waarin hij niet zijn middelen/stijl gebruikte waar Floyd mogelijk problemen mee zou hebben...

Waardoor komt dit? Zou het toch zijn dat zijn leeftijd een rol speelt zoals Facade al eerder aankaartte? Of zou het toch komen door een verkeerde gameplan van Roach? Ik weet het niet...

PS: Dit is notabene afkomstig van een Floyd supporter. (Ik vind het namelijk ook jammer dat het gevecht zijn potentie niet heeft waar kunnen maken ondanks dat de uitkomst naar mijn mening hetzelfde zou blijven)

Nosferatu187
03-05-2015, 16:42
op het einde pacquiao ook "ik dacht dat ik voor stond"

maidana deed het trouwens veel beter tegen floyd dus zijn vader had toch gelijk toen hij zei dat maidana een veel gevaarlijkere vechter was dan pacquiao want hij raakte hem nauwelijks.

Pacquiao landed only 81 punches in defeat against Mayweather (http://www.boxingnews24.com/2015/05/pacquiao-landed-only-81-punches-in-defeat-against-mayweather/)

Nosferatu187
03-05-2015, 17:05
Floyd Mayweather heeft kort na zijn zege op Manny Pacquiao bekendgemaakt dat hij het over enkele maanden voor gezien houdt. De 38-jarige Amerikaan zal de ring in september van dit jaar nog één keer betreden.

"Mijn laatste gevecht zal in september plaatsvinden en daarna hang ik mijn handschoenen aan de wilgen", sprak Mayweather, die maandag zijn bokstitels zal inleveren. "Ik ga richting de veertig, zit al negentien jaar in deze sport en ben tevreden."

Mayweather betrad in zijn carrière 48 keer de boksring en nog nooit moest hij die als verliezer verlaten. Zaterdag kon ook Pacquiao hem niet op een nederlaag trakteren.
Pijn

"Hij is een geweldige vechter", sprak Mayweather over zijn opponent. "Ik wist dat hij mij pijn zou gaan doen en wat rondes zou winnen. Hij had wat goede momenten, maar ik heb hem goed aan de buitenkant gehouden."

Mayweather verdiende met het 'gevecht van de eeuw' ruim honderd miljoen dollar. Als hij er in slaagt zijn ongeslagen status te behouden en in september zijn 49ste partij wint, evenaart hij het record van bokslegende Rocky Marciano.

Bij de wedstrijd in september staat geen titel op het spel.

BIG Lebowski
03-05-2015, 17:23
Manny viel mogelijk tegen omdat hij een schouder blessure had. Die later in de partij verergerde. Daarom gebruikte hij zijn rechtse nauwelijks, en daarmee zijn gebruikelijke series. Zonde, had veel meer in gezeten voor Manny.

Nosferatu187
03-05-2015, 17:52
ja altijd leuk dat achteraf smoesjes gaan verzinnen, hij gaf direct erna aan dat hij dacht dat hij had gewonnen.

strong self delusion

T15Boxing
03-05-2015, 17:58
Wat is dit voor gezeur en jaloezie van MMA fanboys. Echt walgelijk om te zien. Ik weet dat het ze pijn doet dat MMA nooit dit soort nummers kan produceren. Vooral die Dana en Feritta. Ga je eigen sport eens opruimen met al je PED toppers, blessures, ruk gala´s en dalende cijfers. Doe dat maar eerst voordat je dit soort zielige jaloezie laat zien.

Gevecht was niet zo goed als mensen hadden gehoopt maar dat was ook bijna onmogelijk met dit soort hype. Ik had ook niet verwacht dat het een Hagler/Hearns zou worden. Floyd is briljant, ik dacht dat hij een stap aan het verliezen was tijdens zn partijen tegen Maidana maar hij laat weer zien waarom hij verdient de #1 te zijn.

Nosferatu187
03-05-2015, 18:02
Wat is dit voor gezeur en jaloezie van MMA fanboys. Echt walgelijk om te zien. Ik weet dat het ze pijn doet dat MMA nooit dit soort nummers kan produceren. Vooral die Dana en Feritta. Ga je eigen sport eens opruimen met al je PED toppers, blessures, ruk gala´s en dalende cijfers. Doe dat maar eerst voordat je dit soort zielige jaloezie laat zien.

Gevecht was niet zo goed als mensen hadden gehoopt maar dat was ook bijna onmogelijk met dit soort hype. Ik had ook niet verwacht dat het een Hagler/Hearns zou worden. Floyd is briljant, ik dacht dat hij een stap aan het verliezen was tijdens zn partijen tegen Maidana maar hij laat weer zien waarom hij verdient de #1 te zijn.

goed gesproken vooral over dat mma volk net alsof hun geen 5x5 minuten constant clinchen.

ik kijk niet eens mma alleen de "belangrijke" matches meestal kijk ik dan 1 match en sla ik de rest over, ik snap niet dat ze dat kunnen gaan kijken maar wel hierover gaan klagen.

Anderson
03-05-2015, 18:09
precies

thijss
03-05-2015, 18:17
goed gesproken vooral over dat mma volk net alsof hun geen 5x5 minuten constant clinchen.

ik kijk niet eens mma alleen de "belangrijke" matches meestal kijk ik dan 1 match en sla ik de rest over, ik snap niet dat ze dat kunnen gaan kijken maar wel hierover gaan klagen.


Onzin.. Als er in een mma partij alleen maar wordt gevochten om punten te scoren dan is dat net zo saai en ben ik net zo teleurgesteld! Het was overduidelijk dat Mayweather de betere was. Het is dan alleen maar jammer dat ie dan aanvallend niet meer liet zien. Nogmaals ik snap het wel maar een leuke pot krijg je er niet van.

Facade
03-05-2015, 18:44
Ik denk dat er in het boksen ook voor mensen die minder van technisch vernuft houden wel wat te zien is hoor. Mathysse vs Provodnikov van laatst bijvoorbeeld en eigenlijk wel de meeste partijen van Golovkin. Je moet alleen wel een beetje weten wie je moet volgen. Mayweather partijen zijn misschien niet de meest voor de hand liggende keuze als je niet kan genieten van zijn kwaliteiten.

Voor de teleurgestelden: wat was jullie verwachting precies? hadden jullie een soort Gatti v Ward verwacht?

cornelus
03-05-2015, 18:44
Zonde dat ik hiervoor ben opgebleven, weet iig nu weer waarom ik boksen niet volg..

lol, en dat mensen er zelfs voor hebben willen betalen

moet je die neger nou zien liggen op dat bed met al die cash
en daar blijven mensen dan voor op, muaha ... what's wrong in this picture
beter gaan mensen zich druk maken om belangrijkere zaken

tarantula
03-05-2015, 18:51
boksen mma en kickboksen hebben allen te maken met wedstrijden die teleurstellen, ik vond deze partij geen toppartij maar ook geen teleurstelling floyd vocht hoe hij altijd vocht, roach zei voor het wedstrijd hij kan nergens rennen want hij wordt geko ed, zij wisten heel goed wat te verwachten van floyd maar helaas had manny niet de code om floyd te kraken.

Buiten dat zijn er heel veel momenten geweest in het centrum van de ring een aantal keer dat floyd zelfs de aanval zocht er werd nauwelijks geclinched er werden weliswaar niet heel veel stoten gewisseld maar wat er werd gegooid was raak wat ook te verwachten was van floyd zijn kant, dus het is was zeker niet zo dat floyd alleen aan het rennen was het was juist met vlagen het centrum de touwen en voethoofd beweging om uit de touwen te raken.

Floyd heeft manny geneutraliseerd en zijn eigen spel gespeeld, een pluspunt voor dapperheid nee maar wel voor slimheid hij realiseerd dat hij geen bokszak is en niet verlamd is door zijn benen op bepaalde momenten goed te gebruiken vooral tegen een volumepuncher als manny.


Je bent geen slimme vechter als je weet dat je tegenstander een k.o. heeft en een razendsnelle volumepuncher is om 12 rondes alleen met hem te gaan staan en risico lopen om of de partije te verliezen op k.o. of door hem veel te laten stoten al zou het op de armen of halve stoten zijn sommige jurys tellen dat mee, wat hij deed was logisch manny aan de buitenkant houden punten maken neutraliseren en niet te lang aan de ontvangende eind blijven.

Hoe hij pacquiao heeft ontwapend en bijna niet te raken was en bijna alles wat hij gooide wel raak was en pac niet in zijn spel liet komen vind ik zeer knap wat mij betreft defensief een heel bijzondere vechter alleen je moet er van houden natuurlijk.

Kingbalotelli
03-05-2015, 19:01
Floyd was gewoon van een hele andere kaliber dan Manny gister. Te oud is geen excuses. Manny liep in zijn vorige partij door Algieri heen en tegen Floyd kon hij niks. Oké in 2 rondes kwam hij met die leuke leuke combinaties van 6 á 8 stoten, maar het merendeel was op de dekking.

Floyd just made it look too easy in mijn ogen.

Manny tegen Maidana, Broner of Garcia zou ik willen zien.

En ik weet niet tegen wie ik Floyd zou willen zien, may-pac 2 wil ik in iedergeval niet zien. Khan verdient het ook in iedergeval niet, want Garcia heeft 'm al knock out geslagen.

Nosferatu187
03-05-2015, 19:07
https://pbs.twimg.com/media/CEDpup6UMAE9K5E.jpg:large

tidelot
03-05-2015, 19:31
oke de partij viel tegen , maar wat heeft mma muay thai , kickboksen met dit te maken.
dat zijn totaal hele andere sporten dan boksen.
veel kickboks, mma liefhebbers die opgebleven zijn en hetzelfde als k1 en ufc of zo hadden verwacht
dit is een heel ander spelletje:crying:

Djoggo
03-05-2015, 21:33
2x Dit is ook mijn mening. Van Floyd wisten we allemaal dat we dit konden verwachten. Zijn defence is van een abnormaal hoog niveau dat het zo goed als onmogelijk is om daar doorheen te komen. Echter werd Manny als "DE" persoon gezien die door zijn punching power maar voornamelijk supersnelle stuiterbal foodwork en flitsende handspeed moeilijkheden voor Floyd zou kunnen brengen en mogelijk door zijn defence heen zou weten te komen in de vroege rondes... (Naar mijn mening heeft Floyd zo goed als al zijn tegenstanders tegen ronde 7 onder controle)

Alleen wat blijkt achter af.. Manny kon 0,0 doen en dit was zelfs één van Floyd zijn makkelijkere gevechten... Dit komt natuurlijk grotendeels omdat Floyd zo goed is dat hij je gewoon kan uitschakelen echter moet ik ook toegeven dat ik vond dat Manny veels te behoudend aan het boksen was (leek of hij bang was om ge-KO'd te worden en vocht daardoor niet als een bezetene zoals normaal/vroeger..) En dat "roekeloos" boksen (beter gezegd vechten) moet je juist doen tegen Floyd kijk maar naar het gevecht tegen Maidana. Toen had Floyd het echt wel een paar keer benauwd...

Kortom Manny vocht een wedstrijd waarin hij niet zijn middelen/stijl gebruikte waar Floyd mogelijk problemen mee zou hebben...

Waardoor komt dit? Zou het toch zijn dat zijn leeftijd een rol speelt zoals Facade al eerder aankaartte? Of zou het toch komen door een verkeerde gameplan van Roach? Ik weet het niet...

PS: Dit is notabene afkomstig van een Floyd supporter. (Ik vind het namelijk ook jammer dat het gevecht zijn potentie niet heeft waar kunnen maken ondanks dat de uitkomst naar mijn mening hetzelfde zou blijven)


Manny viel mogelijk tegen omdat hij een schouder blessure had. Die later in de partij verergerde. Daarom gebruikte hij zijn rechtse nauwelijks, en daarmee zijn gebruikelijke series. Zonde, had veel meer in gezeten voor Manny.

Dat zeg ik net ook in de post press conference. Hij ging erover klagen. Ik vind dat wel zwak van Manny eerlijk gezegd had ik niet van hem verwacht. Ik begrijp dat je er last van hebt zo een blessure maarja dan moet hij eerder klagen over die rat bob arum dat hij hem dwong om te vechten en dat is eerlijk gezegd ook het risico van het vak.

Maar goed dit zou dus wel een verklaring kunnen zijn waarom we niet de "normale" pac man zagen.


https://www.youtube.com/watch?v=nyxSiHi10n4

appelsap
03-05-2015, 22:24
Manny moet klagen bij Arum dat hij gvd niet eens een formulier goed in kan vullen waardoor ze hem verboden een pijnstiller te krijgen in de kleedkamer. En dan daarna zeker niet gaan piepen.

Wat betreft Mayweather, die gaat denk ik een partij aannemen in September die hij makkelijk wint. en dan nog een partij erna om op 50-0 te komen en Marciano te passeren, met veel hype.

Als ie stalen ballen heeft dan vraagt hij Golovkin om naar 154lbs te komen....zit er niet in denk ik, maar zou wel prachtig zijn.

Nosferatu187
03-05-2015, 22:36
elke partij die hij aanneemt wint hij makkelijk.

lol

Nosferatu187
03-05-2015, 22:37
Pacquiao full of excuses: Two weeks I didn’t train, tear in my shoulder, I skipped couple of days (http://www.boxingnews24.com/2015/05/pacquiao-full-of-excuses-two-weeks-i-didnt-train-tear-in-my-shoulder-i-skipped-couple-of-days/)

Leventdepevent
03-05-2015, 22:57
zo slecht als sommige zeggen vond ik het niet, mayweather bokste zoals hij 9 van de 10 partijen bokst. bij hem hoef je geen gatti achtige acties te verwachten. Het was aan Pacquiao om mayweather te stoppen en hij deed het, om wat voor reden dan ook niet. Ik heb zat betere partijen gezien maar ook zat slechtere

Pahlavan
04-05-2015, 00:35
Pacquiao full of excuses: Two weeks I didn’t train, tear in my shoulder, I skipped couple of days (http://www.boxingnews24.com/2015/05/pacquiao-full-of-excuses-two-weeks-i-didnt-train-tear-in-my-shoulder-i-skipped-couple-of-days/)



Oke dit moet hij dus niet doen. Ik had niks liever gezien dan Manny die Floyd een pak slaag zou geven maar dat is niet gebeurd. Hij heeft gewoon verloren en klaar. Dit soort excuusjes (waar of niet waar) is niemand van gediend.

pronk
04-05-2015, 00:44
zo slecht als sommige zeggen vond ik het niet, mayweather bokste zoals hij 9 van de 10 partijen bokst. bij hem hoef je geen gatti achtige acties te verwachten. Het was aan Pacquiao om mayweather te stoppen en hij deed het, om wat voor reden dan ook niet. Ik heb zat betere partijen gezien maar ook zat slechtere

2X ,Men had te hoge verwachting , ik vond het echt niet slecht heb me wel vermaakt.

pronk
04-05-2015, 00:48
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/11196328_1064634430216630_406536736109219620_n.jpg ?oh=ef0f475f36d48ed3ed2cd944aa7dd069&oe=55D1EB1E

Nosferatu187
04-05-2015, 00:50
https://www.youtube.com/watch?v=cKfE7hMLKII

Anderson
04-05-2015, 00:58
Die moet vast z'n hele jaar selaris gegokt hebben op Manny omdat die zo'n hekel heeft aan Floyd.

Espn heeft altijd een hekel gehad aan Floyd.

hypergiant
04-05-2015, 01:25
Was onder de indruk van die Oekraïner die op de undercard vocht, Lomachenko.

Fightfan
04-05-2015, 02:16
Dat zeg ik net ook in de post press conference. Hij ging erover klagen. Ik vind dat wel zwak van Manny eerlijk gezegd had ik niet van hem verwacht. Ik begrijp dat je er last van hebt zo een blessure maarja dan moet hij eerder klagen over die rat bob arum dat hij hem dwong om te vechten en dat is eerlijk gezegd ook het risico van het vak.

Maar goed dit zou dus wel een verklaring kunnen zijn waarom we niet de "normale" pac man zagen.


https://www.youtube.com/watch?v=nyxSiHi10n4

Ik vond het raar, ze spraken elkaar allemaal tegen....1, 2 en 3 weken noemden ze.
Op trainingsbeelden ging Pacman helemaal los, ook met rechts. In de tussentijd bleef Roach een k.o. voorspellen en was Pacman zelfverzekerd......

Nu na het gevecht al dit gehuil en ze waren ook zwaar onsportief. Gelijk weggaan toen Floyd kwam en Roach sprak over rennen van Floyd? Een C-klasse vechter die zelf steeds een pakkie kreeg en jaren liep te klagen dat de partij niet kwam!

Floyd gaf aan ook blessures te hebben.

jantje11
04-05-2015, 02:32
http://youtu.be/-4xVuiJ3nE8

Leventdepevent
04-05-2015, 08:33
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/11196328_1064634430216630_406536736109219620_n.jpg ?oh=ef0f475f36d48ed3ed2cd944aa7dd069&oe=55D1EB1E

hahah oscar had ook weer allerlei opmerkingen enz, kijk ik vind het een goeie bokser en keek graag naar zn partijen maar meneer verloor zelf van allebei dus ken je plaats denk ik dan.

Kemal
04-05-2015, 08:56
Echt jammer voor de fans die een echte bokswedstrijd hadden wilen zien. De 2 heren hebben hun zakken iig weer gevuld..

lopez86
04-05-2015, 11:16
Echt jammer voor de fans die een echte bokswedstrijd hadden wilen zien. De 2 heren hebben hun zakken iig weer gevuld..

Volgens mij was dit juist wat een echte bokswedstrijd in hield.
Techniek,snelheid, alles op het scherpst van de snede en het randje van de regels.
Floyd zn techniek was impeccable.
Ik denk dat je een echte vechtpartij bedoelt, maar daarvoor hebben we gelukkig MMA :).

Facade
04-05-2015, 12:29
Van 2009. optie 2 is het geworden lol.


https://www.youtube.com/watch?v=03fUDLGjFaA

Nosferatu187
04-05-2015, 14:49
nu gaat al die bullshit dat hij bang zou zijn voor manny dus ook niet op jarenlang liegen, want manny deed het al heel wat slechter dan sommige andere waartegen floyd moest vechten.

Nosferatu187
04-05-2015, 14:51
manny zei trouwens ook dat god hem zou laten winnen.

god loves floyd bitch

tarantula
04-05-2015, 18:09
Volgens pacquiao kreeg hij in de 3e/4e ronde last van zijn schouder, maar ronde 1/2/3 waren mischien wel zijn slechtste rondes hij heeft geen enkele fatsoenlijke stoot geland, pas in ronde 4 leek hij los te komen maar floyd herpakte zich goed de ronde daarna en ging weer verder waar hij mee bezig was.

Ik zou wel een rematch willen zien mischien wordt dat wel een knalpartij wie weet.

Nosferatu187
04-05-2015, 18:16
denk je dat echt?

Anderson
04-05-2015, 18:24
hell no

T15Boxing
04-05-2015, 18:29
Pacquiao heeft het redelijk gedaan maar helaas is het duidelijk dat hij nu een niveau lager is dan Mayweather. Wat me het meeste heeft verrast is dat Mayweather gewoon sneller is met zn handen en zelfs zn voeten. En ja, dat was ook het geval in het begin voordat Pac zn schouder beschadigde volgens hem.

Dat Floyd sterker zou zijn had ik verwacht, en scherper ook wel alhoewel hij er slordig uitzag tegen Maidana. Maar Pacquiao's vuisten en voeten hebben niet meer dezelfde snelheid en explosie, ik dacht dat hij daarmee juist success zou boeken tegen de 38 jarige.

Het is jammer maar ik denk niet dat men op een rematch zit te wachten. Daar zou Manny eerst wat partijen voor moeten winnen voor wat hype maar het is te laat, Floyd's titels zijn weg en hij stopt in September. Ik vind het wel een beetje somber hoe dit is geeindigd. Ik had gehoopt op een spannendere partije die goed genoeg zou zijn voor een rematch.

king
04-05-2015, 18:30
De manier waarop Manny vocht leek wel doorgestoken kaart..

Facade
04-05-2015, 19:26
Ik vind het wel een beetje somber hoe dit is geeindigd. Ik had gehoopt op een spannendere partije die goed genoeg zou zijn voor een rematch.

Ik vind eigenlijk de hele sfeer zowel voor als na nogal somber. Floyd vond ik af en toe ronduit gedeprimeerd overkomen. Iedereen was enthousiast over het gevecht behalve hijzelf. Ook de hele tijd die nadruk op 'het einde' e.d.. Nu vind ik dat eigenlijk al een beetje sinds Maidana I, maar nu was het wel extreem. Het eindigt allemaal een beetje in mineur. Maar goed vermoedelijk ben ik de enige die dat zo heeft beleefd maar toch.

tarantula
04-05-2015, 20:05
De mensen van het camerawerk waren volgens mij half aan het slapen, op sommige momenten viel 1 van de vechters buiten zicht en werd er niet snel overgeschakeld naar een andere camera, het viel mij met name een aantal keren op wanneer pac een paar combo's maakte en floyd telkens niet in beeld was waardoor je niet kon zien of er een paar raak waren of niet.

T15Boxing
04-05-2015, 20:27
Ik vind eigenlijk de hele sfeer zowel voor als na nogal somber. Floyd vond ik af en toe ronduit gedeprimeerd overkomen. Iedereen was enthousiast over het gevecht behalve hijzelf. Ook de hele tijd die nadruk op 'het einde' e.d.. Nu vind ik dat eigenlijk al een beetje sinds Maidana I, maar nu was het wel extreem. Het eindigt allemaal een beetje in mineur. Maar goed vermoedelijk ben ik de enige die dat zo heeft beleefd maar toch.

Nah dat klopt ook wel. Floyd is gewoon 'burned out'. Bijna 20 jaar lang op hoogste niveau, bijna 40, steeds meer quotes en geruchten dat hij de training nu als werk ziet en niet als genot en dat het nu allemaal meer automatisme is etc. En dan nog 5 titels opzij zetten voordat hij zn laatste gevecht heeft.

Dat is volkomen normaal maar het is inderdaad gewoon deprimerend dat dit precies op dit moment allemaal komt. Gewoon nog een grote indicatie dat deze gevecht al jaren geleden had moeten gebeuren en waarschijnlijk meerdere malen.

Ik had grote hoop voor de hele Fight of the Century gebeuren maar ik ben teleurgesteld op meerdere manieren. Jammer.

Nosferatu187
04-05-2015, 20:30
De mensen van het camerawerk waren volgens mij half aan het slapen, op sommige momenten viel 1 van de vechters buiten zicht en werd er niet snel overgeschakeld naar een andere camera, het viel mij met name een aantal keren op wanneer pac een paar combo's maakte en floyd telkens niet in beeld was waardoor je niet kon zien of er een paar raak waren of niet.

wat

tarantula
04-05-2015, 20:44
wat


Precies wat ik zei, kijk die partij nog een keer dan snap je mischien wat ik bedoel, het camerawerk was met momenten niet goed.

king
04-05-2015, 21:01
Precies wat ik zei, kijk die partij nog een keer dan snap je mischien wat ik bedoel, het camerawerk was met momenten niet goed.

Camerawerk was inderdaad knudde. Een flink aantal malen werd er midden in een actie geswitched van camera waardoor je de actie miste. Grappig dat je het opmerkte, dacht dat ik de enige was die zich daaraan ergerde.

tarantula
04-05-2015, 21:10
Camerawerk was inderdaad knudde. Een flink aantal malen werd er midden in een actie geswitched van camera waardoor je de actie miste. Grappig dat je het opmerkte, dacht dat ik de enige was die zich daaraan ergerde.

;)

T15Boxing
04-05-2015, 21:14
Er zijn al geruchten dat er 4.5 miljoen ppv's zijn verkocht.:o

S.B.
04-05-2015, 22:42
Dat is toch niet zoveel?

YoMarK
04-05-2015, 22:45
Voor dat geld per stuk toch een aardig bedrag, zo'n 450.000.000 dollar.

T15Boxing
04-05-2015, 22:59
Dat is toch niet zoveel?

Record was Floyd tegen De La Hoya of Canelo, volgens mij rond de 2.3/2.6 miljoen ppv's. Als deze gevecht zowat dubbel daarvan verkoopt...in 2015 als beide mannen al niet meer in hun prime zijn, terwijl de prijs belachelijk hoog is etc.? Dat zou extreem zijn maar ik ga nog niet te vroeg juichen tot het bevestigd wordt.

Mayweather verdient zn props. Hij heeft de hele top 3 PPV's records ooit in zijn bezit. Deze man verkoopt, punt.

Nosferatu187
04-05-2015, 23:19
^^ en dat is uiteindelijk waar het om gaat.

appelsap
04-05-2015, 23:42
Record was Floyd tegen De La Hoya of Canelo, volgens mij rond de 2.3/2.6 miljoen ppv's. Als deze gevecht zowat dubbel daarvan verkoopt...in 2015 als beide mannen al niet meer in hun prime zijn, terwijl de prijs belachelijk hoog is etc.? Dat zou extreem zijn maar ik ga nog niet te vroeg juichen tot het bevestigd wordt.

Mayweather verdient zn props. Hij heeft de hele top 3 PPV's records ooit in zijn bezit. Deze man verkoopt, punt.
Showtime en HBO hebben al aangegeven. Dat het minimaal USD 400 mio aan ppv heeft opgeleverd. Maar kan wel eens veel meer worden. Dus 4 mio buys sowieso.

Kingbalotelli
05-05-2015, 01:16
Ik las ook dat sommige mensen niet eens een ppv konden bestellen vanwege overbelasting.

@appelsap
de record was tegen De La Hoya 2,5 miljoen ppvs als het goed is.

Anderson
05-05-2015, 10:44
https://www.youtube.com/watch?v=_mxvdG-Nygk