PDA

View Full Version : Uitslagen NK Grappling 30 mei 2015, Wijk bij Duurstede



Impulse
01-06-2015, 23:34
Dames Open Klasse
1) Charlotte Saes(Jiu Jitsu Factory Utrecht)
2) Leah Grovell (MMA Academy Twente)
3) Joraima Tromp (R-Grip)
Ellen Hoek (Tabonon Zwolle)

-60kg Beginners
1) Elkin Ramirez (Sportcentrum Woerden)
2) Tommy Lee vd Hoeven (MMA Vlaardingen)
3) Santo Iganacio Salmane Rogee (Brasa Belgium)

-65kg Beginners
1) Bart van Eden (Budo Academy Physical)
2) Nick Arash (Sportcentrum Woerden)
3) Mehdi Ben Merieme (Gracie Barra Oss)
Kamil Traczynski (Tabonon Zwolle)

-65kg Gevorderd
1) Bas Nijenhuis (Budo Academy Physical)
2) Mitchell Cadeau (Team Agua Rotterdam)
3) Satrya Sabeni (Team de Jager)

-70kg Beginners
1) Sereno Hendriks (Tatsujin Dojo Nijmegen)
2) Jarno Errens (Team Thriving)
3) Dennis Huijsdens (Budo Academy Physical)
Tom Zwarts (R-Grip)

-70kg Gevorderd
1) Mimoun Arbaoui (Taifun Luta Livre)
2) Justin van Haalen(Gracie Barra Eindhoven)
3) Flavio Burger (Budo Academy Physical)
Ishizawa Jun (Rio Grappling Belgium)

-76kg Beginners
1) Erwin de Vries (Tabonon Zwolle)
2) Waldemar Elser (Taifun Luta Livre)
3) Marijn de Leede (MMA Academy Twente)
Teun Kuik (Vechtsport Groningen)

-76kg Gevorderd
1) Wim Deputter (Brasa Belgium)
2) Stephan Janssen (Wolfpack Cologne)
3) Daan Bauwens (Brasa Belgium)
Thijmen Gompert (R-Grip)

-83kg Beginners
1) Dexter van Minnen (MMA Vlaardingen)
2) Niek Steenbrink (Sportcentrum Woerden)
3) Ali Faraji (Brasa Holland)
Dennis van Nieuwenburg (Budo Academy Physical)

-83kg Gevorderd
1) Duane van Helvoirt (Gracie Barra Oss)
2) Arne Boekee (Team Thriving)
3) Mohannad Tuza (Budo Academy Physical)
Bas Meelkop (MMA Centrum Schouteren)

-91kg Beginners
1) Ivan Jovic (Team Agua Rotterdam)
2) Jeroen Mullers (Tatsujin Dojo Nijmegen)
3) Konstantin Vinogradov (Gracie Barra Oss)
Dejan Lakovic (Brasa Belgium)

-91kg Gevorderd
1) Damian Sroga (Icon Delft)
2) Harry Joao (MMA Centrum Schouteren)
3) Mathijs Gomperts (R-Grip)
Arno Mastenbroek (Budo Academy Physical)\

-100kg Beginners
1) Marcin Kus (Bushido Heemskerk)
2) Ben Schetters (MMA Centrum Schouteren)

-100kg Gevorderd
1) Oppong David (Rio Grappling Club Belgium)
2) Ghassan Younes (Taifun Luta Livre)
3) Daan van Schaijk (USC Amsterdam)

+100kg Beginners
1) Justin Gerling (Gym Nieuwegein)
2) Bas Wieten (Tabonon Zwolle)
3) Fouad Zerrouy (Ciric Sports)

+100kg Gevorderd
1) Eelco Schippers (Team Agua Rotterdam)
2) Laurens Merkx (Ryu Martial Arts & Fitness)
3) Johan Holstein (Team Kaishin)


Allemaal gefeliciteerd en tot ziens op de 3e wedstrijddag op 10 oktober.
Foto's komen eraan.

de Stiep
02-06-2015, 08:41
Dank je wel voor de uitslagen

Josh
02-06-2015, 12:32
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst meegedaan aan hetNK grappling, en ik moet zeggen dat ik erg teleurgesteld ben ik de manierwaarop er gescheidst werd wat uiteindelijk ervoor heeft gezorgd dat ik tenonrechte uitgesloten werd van de kruisfinales. In mijn 2e matchmaakte ik een legale takedown waarbij mijn tegenstander op zijn hoofd viel, hijhad duidelijk last van de impact (omdat hij zijn hoofd niet goed beschermde bijtakedown. Bij het maken van de takedown eindigde ik in side control waarna ikdirect passeerde naar de mount. De scheids merkt op dat mijn tegenstander lastheeft van de impact en de klap en stopt de match door te roepen time out.

Ik stop en sta op verzoek van de scheidsrechter op, hijgeeft mijn tegenstander de mogelijkheid om bij te komen en vraagt of hij verderkan. Nou ben ik zelf geen vreemde op het gebied van competitie vechten en weetik dat indien een tegenstander verbaal laat weten ‘pijn’ te hebben de ref detaak heeft om de vechter te beschermen wat imo ook goed is. Maar dit betekendwel dat je als tegenstander heb verloren op verbale submission, ik dacht dusdat het klaar was. Maar nee de ref gaf aan dat de partij verder kon gaan en ikmoest weer staand beginnen maar kreeg alleen 1 punt voor de takedown, de passnaar mount en de punten daarvoor (2) werden niet meegeteld. Ik vond het teneerst al apart dat de match verder mocht gaan maar ik vond het nog gekker datik geen punten heb gekregen voor de pass en dit alles in de advanced -91 klasse!!! advanced, vechters die weten hoe zij zichzelf moeten verdedigen enaanvallen. De partij wordt vervolgd ikmaak direct nog een takedown, nu vallen we buiten de mat (maar zonder gevaarvoor onszelf of andere deelnemers) en de ref laat ons doorvechten. Nu passeerik opnieuw vanuit de takedown van halfguard naar de side mount. Ref stopt departij, ik dacht zodat we in het midden van de mat weer opnieuw konden beginnenin dezelfde positie. Maar nee tot mijn verbazing geeft de ref aan dat ik weerstaand moet beginnen en dat ik opnieuw geen punten krijg voor de takedown en depass, weer 3 punten door me neus geboort. Hijgeeft aan dat hij een foutheeftgemaakt en de ons al had moeten stoppen toen we buiten de mat (center) vielen.Mooi en waar maar dan had hij het dan moeten stoppen en ons niet verder moetenlaten vechten en wachten tot ik gepasseerd was. Ik ga verder en win de partijuiteindelijk alsnog met 8-0. In mijn laatste partij win in door mijntegenstander te verslaan met 12-0. Uiteindelijk heb ik 3 partijen gevochtenwaarvan ik de eerste verloren heb en 2 gewonnen heb. In mijn poule hebben 4vechters uiteindelijk 2 gewonnen en 1 verloren waaronder ik. Nu is het tijdvoor de kruisfinales en tot mijn verbazing ( en die van andere aanwezigegrapplers) ben ik niet door. Ik krijg te horen dat ik 2 punten heb omdat ik 2partijen op punten heb gewonnen en mijn tegenstanders 1 op punten en 1 op sub.Ik benader de organisatie en geef aan dat er grote fouten zijn gemaakt tijdensmijn 2e partij die ook als winst op sub gescoord hadden moetenworden in mijn opinie. Ik heb zelfs beeld materiaal laten zien (dit heb ik nogmocht iemand dit willen zien, mij werd verteld ‘tja daar kunnen we nu niks aandoen?!?!’. Ik vind het erg jammer dat op deze manier een vechter oneerlijkbehandeld wordt en daardoor een kans op het NK 2015 kan vergeten! Ik hoop datjullie de volgende x gekwalificeerde refs inhuren zodat de partijen eerlijkkunnen verlopen. We betalen immers meer dan genoeg om uberhaupt mee te mogendoen. Ik ben vast niet de enige die dit overkomen is maar ik vond wel dat ikdit moest melden! Osss

marster
02-06-2015, 13:35
Wil graag jou beelden zien.

Josh
02-06-2015, 14:22
http://youtu.be/-QE4ottHlTk bij deze de beelden

marster
02-06-2015, 16:32
Het is jammer dat het zo verlopen is, maar vind dat je gelijk hebt.

Briant
02-06-2015, 19:22
Had de mount niet gegeven, je moet 3 seconde controle hebben. En je laatste takedown was buiten de mat dus op zich logisch dat je opnieuw staand moest beginnen. Wel slecht aangegeven door de scheids.

Wat betreft het doorgaan na de eerste takedown, ik weet niet wat daar de regels over zijn. Maar bij BJJ is het afgelopen dan.