PDA

View Full Version : Game of thrones



Sadix
17-06-2015, 21:15
What the fuck?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?!?!?!?!?!?!

episode 10?!?!?!?! wtfffffff

Klassikl
17-06-2015, 21:23
Welke van de storylines?

Er gingen in ieder geval weer genoeg mensen dood :lol:

blackadder
17-06-2015, 21:52
Wat? Wat is er met aflevering 10?

Sadix
17-06-2015, 23:11
Jon snow dood? de dragon? stannis? alles is gebeurd!! :D

Peter0711
17-06-2015, 23:19
Is die draak dood dan?? Was een beetje een open einde toch?

Vond de dood van Oberin en The Red Wedding schokkender als deze aflevering. Sterker nog, ik vond aflevering 8 en 9 beter.


Weet iemand welk boek ik moet kopen als ik niet wil wachten op de serie??

blackadder
17-06-2015, 23:26
The Winds of Winter. Alleen dat is nog niet uit. Het volgende seizoen zal er denk ik eerder zijn dan het volgende boek.

blackadder
17-06-2015, 23:28
Is die draak dood dan?? Was een beetje een open einde toch?
Hij was aan t slapen. Was een best eind gevlogen.

Klassikl
17-06-2015, 23:38
Is die draak dood dan?? Was een beetje een open einde toch?

Vond de dood van Oberin en The Red Wedding schokkender als deze aflevering. Sterker nog, ik vond aflevering 8 en 9 beter.


Weet iemand welk boek ik moet kopen als ik niet wil wachten op de serie??

Boeken en series lopen niet meer gelijk. Het verhaal in de serie is hele andere kant opgegaan dan de boeken.


Ik denk niet dat Snow dood gaat. Melisandre gaat hem denk ik terug roepen uit de dood. Als de tegenhanger 'the other ones'. In de boeken roept een rode priester Dondarrion terug uit de dood en ook Cathlyn Stark.

Dat Stannis doodging zag ik totaal niet aankomen! Benieuwd wat er gaat gebeuren.

blackadder
17-06-2015, 23:44
Boeken en series lopen uit elkaar omdat Martin zo langzaam schrijft. HBO zal dat al wel aan hebben komen zien en hebben het verhaal dus aangepast. Er zaten zelfs al elementen uit het volgende boek in de laatste afleveringen en elementen die in de boeken al aan te pas kwamen zijn naar het volgende seizoen doorgeschoven.

Sadix
18-06-2015, 00:29
Ook stannis hoeft niet dood te zijn want we hebben de dood scene niet gezien.
Jon Snow kan inderdaad weer tot leven worden gebracht door de Lord of light. In seizoen 1 of 2 kwam melissandre arya en de brother hood tegen. De leider van the brother hood was 6 x terug tot leven gebracht.
Stannis is wel helemaal kapot gemaakt, had medelijden met hem.
De scene met de draak vond ik echt te gruwelijk! Maar vind de khaleesi in die gevechten zo passief, had der wel wat stoerder willen zien.
Wat is er met Arya nu ? der ogen werden zo raar. In de zelfde episode met melisandre en arya en de brotherhood zegt melissandre tegen arya, ik zie blauwe, groene en bruine ogen als ik naar je kijk. Ze voorspelde dus die many faces god. En daarna zegt ze, eyes that will never shut down of eyes that will shut down for ever, ben het even kwijt.

Vond dit seizoen wel gruwelijk weer!

Sadix
18-06-2015, 00:30
Ooh ja ook een theorie dat Jon gaat warpen in die wolf, ghost en daarna weer terug in ze lichaam. Maar vind melissandre wel waarschijnlijker.

blackadder
18-06-2015, 00:55
De scene met de draak vond ik echt te gruwelijk! Maar vind de khaleesi in die gevechten zo passief, had der wel wat stoerder willen zien.
In de boeken is Dany ook geen Xena. Zou wel een hele grote verandering ten opzichte van de boeken zijn.

Wat is er met Arya nu ? der ogen werden zo raar.
Ze is blind.


In de zelfde episode met melisandre en arya en de brotherhood zegt melissandre tegen arya, ik zie blauwe, groene en bruine ogen als ik naar je kijk. Ze voorspelde dus die many faces god. En daarna zegt ze, eyes that will never shut down of eyes that will shut down for ever, ben het even kwijt.

Vond dit seizoen wel gruwelijk weer!
The Many Faced God is de dood. En de Faceless Men zijn zijn dienaren. Zijn priesters zeg maar. Dat met die bruine, groene etc ogen slaat erop dat de Faceless Men Niemand zijn. Zeggen ze ja ook constant. Ze zijn niemand en ze kunnen iedereen zijn. Zij zijn de meest gevreesde huurmoordenaars van de wereld. In feite zijn ze een doods religie. En de dood heeft vele gezichten vandaar ook de Many Faced God. Daarom werd Arya nu ook gestraft. Ook om te leren maar ook om haar te straffen hebben ze haar nu blind gemaakt. Ze heeft iemand vermoord zonder dat zij daar de opdracht toe kreeg. Een moord die door de Faceless Men word uitgevoerd is voor hun een soort van offer aan hun god. Op die manier eren ze hem. Maar ze moorden er niet in het wilde weg op los. Als iemand hun inhuurt om iemand uit de weg te ruimen zien hun dat als een teken van hun god dat hij wil dat ze hem een offer brengen. En de Faceless Men zijn Niemand en dus nemen ze ook geen wraak of bemoeien zich met politiek of andere wereldse dingen om er zelf beter van te worden. Dus iemand vermoorden zoals Arya deed gaat tegen de regels in. Want ze vermoordde hem omdat zij wraak wilde. Er werd niet om gevraagd. Haar werd gevraagd die man te doden aan wie ze oesters verkocht.

Turboknecht
18-06-2015, 01:32
Mooie laatste aflevering van het seizoen inderdaad. Veel open eindjes. Ik ben benieuwd wat er met Sansa en Theon gaat gebeuren. En het was echt gruwelijk om Cersei naakt door de stad te zien lopen.

blade
18-06-2015, 06:38
ach een nog een jaartje wachten dan zien we het vanzelf wel:lol: wel een wereld serie btw

Kemal
18-06-2015, 08:36
Is gewoon een dikke serie dit!

my2cents
18-06-2015, 09:42
Mooie laatste aflevering van het seizoen inderdaad. Veel open eindjes. Ik ben benieuwd wat er met Sansa en Theon gaat gebeuren. En het was echt gruwelijk om Cersei naakt door de stad te zien lopen.

Die moeten natuurlijk gewoon dood zijn na die sprong.

The Company
18-06-2015, 10:03
Die moeten natuurlijk gewoon dood zijn na die sprong.

In het boek wordt gesuggereerd dat er zoveel sneeuw ligt dat die hun val kan breken dus ik denk niet dat ze dood zijn.

Ik hoop in ieder geval dat het nieuwe boek nog voor seizoen 6 uitkomt want bij een aantal verhaal lijnen heeft de serie het boek al ingehaald.

dietrik
18-06-2015, 12:01
In het boek wordt gesuggereerd dat er zoveel sneeuw ligt dat die hun val kan breken dus ik denk niet dat ze dood zijn.

Ik hoop in ieder geval dat het nieuwe boek nog voor seizoen 6 uitkomt want bij een aantal verhaal lijnen heeft de serie het boek al ingehaald.


ik heb de boeken gelezen maar ik kan me niet eens meer herinneren dat sansa met ramsey getrouwd was. ik meende met een dubbelgangster van arya. maar goed ik vond de laatste boeken ook niet echt sterk. the walk of shame was toch wel het hoogte punt, dat is in de serie ook vet gedaan.

dirk5
18-06-2015, 14:17
ik heb de boeken gelezen maar ik kan me niet eens meer herinneren dat sansa met ramsey getrouwd was. ik meende met een dubbelgangster van arya. maar goed ik vond de laatste boeken ook niet echt sterk. the walk of shame was toch wel het hoogte punt, dat is in de serie ook vet gedaan.

Klopt, Ramsey trouwt in het book met Jeyne Poole (een vriendin van Sansa) die zich voor moet doen als Arya Stark aangezien toch niemand (behalve Theon) weet hoe Arya er uit ziet.

dietrik
18-06-2015, 14:47
ja juistem, ik vond het al wat raar. zowieso gaan de personages in de serie wel makkelijk van hot naar her

blackadder
18-06-2015, 16:12
In het boek wordt gesuggereerd dat er zoveel sneeuw ligt dat die hun val kan breken dus ik denk niet dat ze dood zijn.
Er is een sample chapter op Martin zijn website beschikbaar die verteld wat er hierna gebeurt.

Peter0711
18-06-2015, 16:13
Waar was eigenlijk die Brandon Stark dit seizoen. Weet iemand wat er met hem gebeurd is / aan de hand is?

Wie was trouwens die grote kerel in dat gouden harnas die Cersei tilt? Was dat die kerel die Oberin had afgeslacht?

Anderson
18-06-2015, 16:31
Brandon Stark komt volgend seizoen.

my2cents
18-06-2015, 17:16
Waar was eigenlijk die Brandon Stark dit seizoen. Weet iemand wat er met hem gebeurd is / aan de hand is?

Wie was trouwens die grote kerel in dat gouden harnas die Cersei tilt? Was dat die kerel die Oberin had afgeslacht?

Ik gok the Hound... Die heb je ook niet zien sterven

blackadder
18-06-2015, 17:23
Ik gok the Hound... Die heb je ook niet zien sterven
Eerder zijn broer.

Klassikl
18-06-2015, 18:28
Waar was eigenlijk die Brandon Stark dit seizoen. Weet iemand wat er met hem gebeurd is / aan de hand is?


Die is bij de kinderen van woud. Om daar training te krijgen over zijn krachten.
Mijn verwachting is, dat hij het geheim achter o.a obsidiaan en valyrisch staal te weten krijgt. Dit om de strijd met de anderen aan te kunnen gaan. Wat natuurlijk heerlijk speculeren is.

blackadder
18-06-2015, 18:41
Die is bij de kinderen van woud. Om daar training te krijgen over zijn krachten.
Mijn verwachting is, dat hij het geheim achter o.a obsidiaan en valyrisch staal te weten krijgt. Dit om de strijd met de anderen aan te kunnen gaan. Wat natuurlijk heerlijk speculeren is.
Interessanter is wat er met Rickon en Davos gaat gebeuren. De jongste Stark zoon. In de boeken had Stannis Lord Davos naar White Harbor, de grootste en enigste stad van het Noorden gestuurd. Hij moest proberen de steun van de lord van White Harbor te krijgen voor Stannis. Deze beloofde uiteindelijk om Stannis als koning te accepteren als Davos een missie voor hem uitvoerde. Hij moest Rickon voor hem terugbrengen want hij was erachter gekomen waar deze verstopt was.

Klassikl
18-06-2015, 20:03
Interessanter is wat er met Rickon en Davos gaat gebeuren. De jongste Stark zoon. In de boeken had Stannis Lord Davos naar White Harbor, de grootste en enigste stad van het Noorden gestuurd. Hij moest proberen de steun van de lord van White Harbor te krijgen voor Stannis. Deze beloofde uiteindelijk om Stannis als koning te accepteren als Davos een missie voor hem uitvoerde. Hij moest Rickon voor hem terugbrengen want hij was erachter gekomen waar deze verstopt was.

Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet direct interessanter vind. Rickon zal meer gebruikt worden voor politieke doeleinden dan al een impact te kunnen maken. Brandon kan het hele verhaal veranderen, zie in die verhaallijn meer potentie.

my2cents
18-06-2015, 20:24
Eerder zijn broer.

Nu ik er over nadenk, een van die mensen van Cersei was iemand aan het oplappen in die kelder. Zou dus idd best zijn broer kunnen zijn

blade
18-06-2015, 20:39
Nu ik er over nadenk, een van die mensen van Cersei was iemand aan het oplappen in die kelder. Zou dus idd best zijn broer kunnen zijn


yep de broer van the hound the Mountain

deco'o
18-06-2015, 21:54
Ik vond de Sansa verhaallijn onlogisch, zoals jullie vertellen is de verhaallijn uit de boeken veel logischer.
Beslissing om met Ramsay te trouwen sloeg initieel gezien vanuit beide kanten natuurlijk nergens op, maar achteraf gezien helemaal natuurlijk.

Sadix
18-06-2015, 22:18
In de boeken is Dany ook geen Xena. Zou wel een hele grote verandering ten opzichte van de boeken zijn.

Ze is blind.

The Many Faced God is de dood. En de Faceless Men zijn zijn dienaren. Zijn priesters zeg maar. Dat met die bruine, groene etc ogen slaat erop dat de Faceless Men Niemand zijn. Zeggen ze ja ook constant. Ze zijn niemand en ze kunnen iedereen zijn. Zij zijn de meest gevreesde huurmoordenaars van de wereld. In feite zijn ze een doods religie. En de dood heeft vele gezichten vandaar ook de Many Faced God. Daarom werd Arya nu ook gestraft. Ook om te leren maar ook om haar te straffen hebben ze haar nu blind gemaakt. Ze heeft iemand vermoord zonder dat zij daar de opdracht toe kreeg. Een moord die door de Faceless Men word uitgevoerd is voor hun een soort van offer aan hun god. Op die manier eren ze hem. Maar ze moorden er niet in het wilde weg op los. Als iemand hun inhuurt om iemand uit de weg te ruimen zien hun dat als een teken van hun god dat hij wil dat ze hem een offer brengen. En de Faceless Men zijn Niemand en dus nemen ze ook geen wraak of bemoeien zich met politiek of andere wereldse dingen om er zelf beter van te worden. Dus iemand vermoorden zoals Arya deed gaat tegen de regels in. Want ze vermoordde hem omdat zij wraak wilde. Er werd niet om gevraagd. Haar werd gevraagd die man te doden aan wie ze oesters verkocht.

Ja dat stuk van Arya begreep ik helemaal. Alleen wist ik niet dat ze nu dus blind was. Blijft ze echt blind ook als ze iemand anders wordt?

Sadix
18-06-2015, 22:23
yep de broer van the hound the Mountain

ik denk het niet. De mountain ziet er anders uit. Ik weet bijna zeker dat dit die hollandse jongen is van 2,15 die ook kickboks recreant en laatst in een viral filmje speelde ben vergeten precies hoe en wat maar ik denk dat hij het is want niemand anders is zo lang. De mountain is groot maar ook zwaar. hij was best tenger volgens mij en hij lijkt op Kayle van leageau of legends haha

Sadix
18-06-2015, 22:23
maar niemand heeft het over Jon snow gehad? wat nu?

blackadder
18-06-2015, 23:01
Ja dat stuk van Arya begreep ik helemaal. Alleen wist ik niet dat ze nu dus blind was. Blijft ze echt blind ook als ze iemand anders wordt?
Ze zal een tijdlang blind blijven. Daarbij moet ze leren op haar andere zintuigen te vertrouwen. In de boeken leert ze zo ook dat ze een Warg is. Dus dat ze bezit kan nemen van dieren.

blackadder
18-06-2015, 23:02
maar niemand heeft het over Jon snow gehad? wat nu?
Jon Snow wordt in de boeken ook neergestoken. Het is nog onbekend wat er nu van hem wordt. Of die doorleeft in Ghost of dat ie misschien alleen zwaar gewond is en het toch overleeft. Of dat Melisandre hem als zombie terugbrengt.

blackadder
18-06-2015, 23:08
Ik vond de Sansa verhaallijn onlogisch, zoals jullie vertellen is de verhaallijn uit de boeken veel logischer.
Beslissing om met Ramsay te trouwen sloeg initieel gezien vanuit beide kanten natuurlijk nergens op, maar achteraf gezien helemaal natuurlijk.
Heeft denk ik ook mee te maken dat Sophie Turner anders te weinig face time krijgt.

my2cents
18-06-2015, 23:42
maar niemand heeft het over Jon snow gehad? wat nu?

Snow wordt weer tot leven gebracht door die rode heks gok ik zo..

fifi23
18-06-2015, 23:56
Die reus in het Pak is de mountain die weer in elkaar is gezet als een soort van Zombie.
Hij is echt zo groot

http://exploregram.com/wp-content/uploads/2015/04/6-foot-9.-420-pounds.-Known-to-GameOfThrones-fans-as-The-Mountain.-And-he-NEARLY-signed-with-a-NFL-t.jpg

http://www.theworkprint.com/wp-content/uploads/2015/06/new-member-of-the-kingsguard-gregor-clegane-1748x984.png

blade
19-06-2015, 07:59
ik denk het niet. De mountain ziet er anders uit. Ik weet bijna zeker dat dit die hollandse jongen is van 2,15 die ook kickboks recreant en laatst in een viral filmje speelde ben vergeten precies hoe en wat maar ik denk dat hij het is want niemand anders is zo lang. De mountain is groot maar ook zwaar. hij was best tenger volgens mij en hij lijkt op Kayle van leageau of legends haha

er hebben 3 verschillende mensen de mountian gespeeld in de serie de laatste was Hafþór Júlíus Björnsson de sterkste man van IJsland vandaar de verwarring

http://pixel.nymag.com/imgs/daily/vulture/2014/05/19/19-the-mountain-2.w529.h352.2x.jpg

Ronald
19-06-2015, 17:58
De naakt door de stad lopende Cersei (Lena Headey) blijkt een body double...

Stannos
19-06-2015, 21:27
In een scene van seizoen 5 zie je dat die tovenaar op kings landing bezig is met experimenteren, je ziet dan ook een lichaam onder een doek liggen wat een beetje beweegt, waarschijnlijk dus the mountain...

Deze gast:
http://blogs-images.forbes.com/erikkain/files/2014/06/Screenshot-85.png

dietrik
19-06-2015, 22:31
Heeft denk ik ook mee te maken dat Sophie Turner anders te weinig face time krijgt.


het zelfde eigenlijk met de rol van robb stark in serie 2. die komt in dat boek nauwelijks voor.

Sadix
20-06-2015, 17:59
ja dan is het inderdaad de mount.

Ik kan in ieder geval niet wachten tot seizoen 6. Beste serie/film ever!

my2cents
20-06-2015, 19:00
ja dan is het inderdaad de mount.

Ik kan in ieder geval niet wachten tot seizoen 6. Beste serie/film ever!

Idd, maar weer een FUCKING JAAR wachten

blade
20-06-2015, 20:35
Idd, maar weer een FUCKING JAAR wachten

ach dan heje wat om naar uit te kijken:lol:

blackadder
20-06-2015, 22:23
Idd, maar weer een FUCKING JAAR wachten
Schrijf je eigen vervolg.

fifi23
21-06-2015, 08:54
9 maanden maar hoor :lol:

cornelus
21-06-2015, 22:26
9 maanden maar hoor :lol:

Pfff .. en dat al een paar jaar lang zo. Wel topvermaak.

Tykill
21-06-2015, 23:28
Waar was eigenlijk die Brandon Stark dit seizoen. Weet iemand wat er met hem gebeurd is / aan de hand is?

Wie was trouwens die grote kerel in dat gouden harnas die Cersei tilt? Was dat die kerel die Oberin had afgeslacht?

Dat is The mountain, de broer van The hound. Hij was door Oberyn vergiftigd in het gevecht en bijna dood. Die maester Qyburn heeft met zwarte magie en een soort gehoorzame niet pratende zombie van hem gemaakt, genaamd Robert Strong.

Klassikl
22-06-2015, 11:17
Dat is The mountain, de broer van The hound. Hij was door Oberyn vergiftigd in het gevecht en bijna dood. Die maester Qyburn heeft met zwarte magie en een soort gehoorzame niet pratende zombie van hem gemaakt, genaamd Robert Strong.

Zou wel met een ander hoofd moeten zijn. Want die is naar Dorne gezonden als bewijs van zijn dood.
Vandaar ook waarschijnlijk dat we waarschijnlijk geen gezicht zullen zien van cersie haar nieuwe kampioen.

Tykill
22-06-2015, 15:42
Zou wel met een ander hoofd moeten zijn. Want die is naar Dorne gezonden als bewijs van zijn dood.
Vandaar ook waarschijnlijk dat we waarschijnlijk geen gezicht zullen zien van cersie haar nieuwe kampioen.

Ja klopt, Qyburn vroeg ook om body parts voor zijn transformatie project van The Mountain naar Robert Strong.

ARMENIA
22-06-2015, 18:55
anders kunnen jullie tijdelijk overstappen op vikings. ook een goeie serie

Stannos
22-06-2015, 19:21
anders kunnen jullie tijdelijk overstappen op vikings. ook een goeie serie

Hoorde ik ook al! Binnenkort maar eens aan beginnen dan

cornelus
22-06-2015, 20:01
Hehe ben toevallig net begonnen aan seizoen 3! :)

Tykill
22-06-2015, 23:08
Vikings moeten jullie zeker gaan kijken, als je het aan het begin vet vindt wordt het alleen maar beter.

Kemal
23-06-2015, 08:42
Vikings moeten jullie zeker gaan kijken, als je het aan het begin vet vindt wordt het alleen maar beter.

Toevallig ben ik daar mee bezig, nu bij seizoen 2 deel 4. Supervette serie ook!

my2cents
23-06-2015, 17:47
Kan Vikings echt tippen aan GoT? Zo ja, dan ga ik dit weekend starten...

blade
23-06-2015, 20:48
Kan Vikings echt tippen aan GoT? Zo ja, dan ga ik dit weekend starten...

nee kan niet tippen aan GoT maar het is wel een goede serie ook een favoriet van me maar goed het nieuwe seizoen begint ook weer pas in 2016:wacko:

dietrik
24-06-2015, 16:56
eerste seizoen vikings was nog wel aardig. daarna werd het hard minder

Turboknecht
24-06-2015, 19:24
Ik heb zes afleveringen van het eerste seizoen gezien, maar het spreekt me niet heel erg aan. Zeker niet wanneer je het vergelijkt met Game of Thrones. Daar zitten veel betere acteurs, meerdere verhaallijnen, gevarieerdere landschappen, meer seks en geweld, et cetera in.

cornelus
24-06-2015, 20:45
Het is echt wel een veel kalere serie ja, maar toch zeker de moeite waard. En Ragnar is een coole dude.

remco pardoel
05-01-2016, 14:03
check eens
The Last Kingdom

een van de beste series ooit
het is in de lijn van Vikings

Maar er zit een normaal tempo in en er zijn geen afleveringen die je net zo goed kan doorspoelen
zoals dat met GOT welk elk seizoen een of twee maal kan doen

Sadix
05-01-2016, 19:12
check eens
The Last Kingdom

een van de beste series ooit
het is in de lijn van Vikings

Maar er zit een normaal tempo in en er zijn geen afleveringen die je net zo goed kan doorspoelen
zoals dat met GOT welk elk seizoen een of twee maal kan doen

ik heb juist met GOT dat je geen aflevering kan spoelen. Walking dead is meestal maar 15 min leuk rest is shit