PDA

View Full Version : Henk Kuipers wil politiek in



Richelieu
07-08-2016, 21:07
De voorman van motorclub No Surrender, Henk Kuipers, heeft politieke ambities. De oud-beveiliger van André Hazes en Bill Clinton heeft zowaar een eigen partij opgericht met de naam: 'Rechtdoor'. Kuipers heeft als doel om als lijsttrekker mee te doen aan de Kamerverkiezingen in maart volgend jaar.

Op de vraag waarom Kuipers een politieke partij heeft opgericht, antwoordt hij: "Uit onvrede met de partijen die er nu zijn. We hebben een schijndemocratie waarin politici elkaar de bal toespelen. Iemand zal zijn mond open moeten doen. Ook vindt Kuipers dat zijn motorclub No Surrender onterecht als een 'motorbende' wordt gezien. Hij stelt dat het pas echt een bende is in politiek Den Haag, zo meldt het AD (http://www.ad.nl/nieuws/voorman-no-surrender-wil-de-politiek-in~aad0e43c/).

Ook maakt Kuipers zich niet druk om het feit dat hij er niet uitziet als een prototype politicus. Hij zegt: "Ik zie er misschien apart uit, maar het gaat om mijn verhaal. Neem Jos van Rey. Die krijgt 240 uur werkstraf, terwijl ik meteen vast zou worden gezet. Ik wil dit land niet zonder slag of stoot (figuurlijk) overgeven aan de regering. In september hebben we onze eerste vergadering. Het is tijd om aan de bel te trekken, het ontspoort in dit land."

Willem033
07-08-2016, 22:55
Trots op onze Captain.

Kemal
08-08-2016, 06:50
Ik ben benieuwd hoe het partijprogramma zal zijn

Klassikl
08-08-2016, 13:23
Wat een onzin dit.

Bromios
08-08-2016, 15:03
Goed plan. Eerst maar eens een VOG aanvragen...:whistling:

Bent U de laatste 10 jaar betrokken geweest bij een strafrechterlijke vervolging ?
Bent U de afgelopen 10 jaar betrokken geweest bij een faillissement ?

LightHeavyWeight
08-08-2016, 15:30
Ik kan niet zo goed tegen de schijnheiligheid door net te doen alsof het gewone clubs zijn. Het is een beetje als een slechte B-film bij veel van die 1% clubs.

Willem033
08-08-2016, 16:18
Het is ook een gewone club, je mag een keer een kijkje kome nemen op een clubavond.

e-type
08-08-2016, 19:17
'tuurlijk, Dalfour en Ramakers waren immers Lone Wolves in de organisatie...nog maar niet te spreken over Klaar Otto en Bas....daarentegen waren dat gewoon echt toffe peren waar je goed mee kon lachen. En tja, wat ze in hun eigen tijd deden, heeft niets met de MC te maken natuurlijk...'k Geloof wel dat jij werkelijk denkt dat het gewoon een MC is, maar betekent dat je nog niet in de Circle of Trust zit Willem.

Bromios
08-08-2016, 20:04
MC's zijn niet echt een criminele organisatie. (dwz dat ze het doel hebben om criminele activiteiten te ontplooien). Dat geloof ik wel. Maar als je een crimineel bent is het wel verrekte handig om bij een MC te zitten. Ze hebben omerta voor alles wat binnen de club besproken wordt.

e-type
08-08-2016, 22:54
MC's zijn niet echt een criminele organisatie. (dwz dat ze het doel hebben om criminele activiteiten te ontplooien). Dat geloof ik wel. Maar als je een crimineel bent is het wel verrekte handig om bij een MC te zitten. Ze hebben omerta voor alles wat binnen de club besproken wordt.


'k denk juist wel dat ze het doel hebben om criminele activiteiten te ontplooien. Kijk naar wie die clubs oprichten, zijn allemaal of worden allemaal veroordeelde criminelen, zitten in of verdovende middelen, prostitutie of andere schimmige zaken waar zwart veel geld mee te verdienen is. En er is nog een bovenmaatse sterfpercentage. En niet omdat ze een ongeluk krijgen met de brommer. If it looks like a duck and walks like a duck, it probably is a duck...
Maar dat niet iedereen daarbij betrokken is, denk aan nieuwe leden of casual leden, dat is duidelijk en die krijgen dan ook niet alles te weten of hoeven geen toestemming te geven voor zaken die ze niets aangaan. Maar de top van elke MC probeert zoveel mogelijk binnen te halen.
En juist de lager gerankte leden die een scheve schaats rijden, worden geroyeerd om als voorbeeld te dienen. lol

Tony
25-08-2016, 12:41
Ik ben benieuwd hoe het partijprogramma zal zijn

Je doelt op de spelfouten? Of bedoel je het inhoudelijke verhaal?

fifi23
25-08-2016, 14:38
'k denk juist wel dat ze het doel hebben om criminele activiteiten te ontplooien. Kijk naar wie die clubs oprichten, zijn allemaal of worden allemaal veroordeelde criminelen, zitten in of verdovende middelen, prostitutie of andere schimmige zaken waar zwart veel geld mee te verdienen is. En er is nog een bovenmaatse sterfpercentage. En niet omdat ze een ongeluk krijgen met de brommer. If it looks like a duck and walks like a duck, it probably is a duck...
Maar dat niet iedereen daarbij betrokken is, denk aan nieuwe leden of casual leden, dat is duidelijk en die krijgen dan ook niet alles te weten of hoeven geen toestemming te geven voor zaken die ze niets aangaan. Maar de top van elke MC probeert zoveel mogelijk binnen te halen.
En juist de lager gerankte leden die een scheve schaats rijden, worden geroyeerd om als voorbeeld te dienen. lol

Dit geloofik ook.
Niet iedereen in een MC is bijvoorbaat een crimineel, maar de hele structuuris wel een ideale basis voor minder frisse praktijken.




Omerta naar de politie

Zien als “familie” het is dus lastig om iets te weigeren.(stashen van spullen.)

De kosten kunnen navenant zijn (roadtrips, vakantie,meetings)

Het altijd klaar staan tijdens de prospect fase (lastigmet een normale baan)


Ik wil bestaannemen dat Willem033 geen crimineel is, maar ook hij moet toegeven dat hetallemaal toch wel erg aantrekkelijk is voor bepaalde “type” mensen. (laten we het de "vrije jongen" noemen)

appelsap
31-08-2016, 00:01
http://www.telegraaf.nl/binnenland/26511021/__Gezochte_killer_was_drugsbaas__.html

Willem kom er maar in....

e-type
03-09-2016, 18:11
Ik ben benieuwd hoe het partijprogramma zal zijn

http://www.partijrechtdoor.nl

Willem033
14-01-2017, 17:57
Wat een poppenkast weer, clubhuisje sluiten en platgooien omdat Captain Henk zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt.

Bromios
14-01-2017, 20:52
Wat een poppenkast weer, clubhuisje sluiten en platgooien omdat Captain Henk zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt.

Hahaha, jouw kop in het zand zeker. Ik weet inmiddels van jouw voorkeur voor criminaliteit. Maar in Nederland kan je niet zo maar een clubhuis plat gooien en een aantal gebruikers opsluiten. Daar zit meer achter.

e-type
14-01-2017, 22:41
Wat een poppenkast weer, clubhuisje sluiten en platgooien omdat Captain Henk zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt.Maar hoe hebben ze die afluister-apparatuur daar binnengekregen? Was er eerder een 'inval' geweest of zo?

Willem033
15-01-2017, 11:26
Ik denk dat ze gewoon ingebroken hebben, iets hebben geplaatst, en maar afluisteren, of dat helemaal volgens de regels is weet ik niet, maar het staat natuurlijk goed op de voorpagina als het motorclub gerelateerd is.
En dan de volgende dag weer no surrender in het nieuws, de man zou zijn vrouw mishandeld en gegijzeld hebben, die kerel is al anderhalf jaar geen lid meer.

Willem033
15-01-2017, 11:28
Hahaha, jouw kop in het zand zeker. Ik weet inmiddels van jouw voorkeur voor criminaliteit. Maar in Nederland kan je niet zo maar een clubhuis plat gooien en een aantal gebruikers opsluiten. Daar zit meer achter.

Ik heb niets met criminaliteit te maken. Het schijnt zo te zijn dat er voor een bepaald gedeelte van het clubhuis geen vergunning was, dus daarom mket het plat, net voor de 2e kamer verkiezingen, terwijl het clubhuis er al 20 jaar staat.
Als kers op de taart sluiten ze de president van Emmen op, waarbij helemaal niets is gevonden tijdens een huiszoeking.
Wie heeft er hier zijn kop in het zand.

Bromios
15-01-2017, 11:36
Hmmm, de politie geeft aan dat ze het clubhuis sinds 2014 afluisteren en dat ze genoeg bewijs hebben om een drugsbende op te rollen die vanuit het clubhuis handelt. 1 van de bestuursleden is de hoofdverdachte. Kuipers is ook verdacht maar nog niet aangehouden.

Maar ik zal het wel mis hebben dan.

Willem033
15-01-2017, 12:13
Als ze al vanaf 2014 afluisteren en een drugsbende op kunnen rollen, waarom zijn er verder geen arrestaties dan?
Ik snap wat je bedoelt, maar de mainstream media doet niks anders dan paniek zaaien met die kneus van den heuvel voorop.
Als je het mij vraagt is het gewoon een aktie om Cap Henk uit de politiek te houden.
Ben benieuwd hoeveel veroordelingen hier uit voort komen, ik zeg geen enkele veroordeling.

e-type
15-01-2017, 12:25
Maar zo'n bedreiging is hij toch niet voor de reguliere politiek? Dit soort gasten krijgen vrij weinig sympathie van de niet 1% MC-leden.

Willem033
15-01-2017, 12:35
Ik denk dat iedereen met een grote achterban een bedreiging vormt voor de gene die er nu zitten en ons land al decennia lang structureel naar de klote helpen.

my2cents
15-01-2017, 14:30
Ik denk dat iedereen met een grote achterban een bedreiging vormt voor de gene die er nu zitten en ons land al decennia lang structureel naar de klote helpen.

Die paar honderd/duizend leden zijn natuurijk geen grote achterban...

Willem033
15-01-2017, 14:48
Maar die paar honderd leden hebben natuurlijk allemaal vrienden en familie.
Dat het tijd wordt voor verandering in Den Haag lijkt me duidelijk.

e-type
16-01-2017, 19:27
Als je het mij vraagt is het gewoon een aktie om Cap Henk uit de politiek te houden.


Nou, het is gelukt. Hij doet in maart in ieder geval niet mee...

https://www.facebook.com/partijrechtdoor.nl/videos/371706413198324/

Warrig betoog trouwens.

Willem033
16-01-2017, 20:46
Nou, het is gelukt. Hij doet in maart in ieder geval niet mee...

https://www.facebook.com/partijrechtdoor.nl/videos/371706413198324/

Warrig betoog trouwens.

daar was het ze om te doen

appelsap
18-01-2017, 02:58
daar was het ze om te doen

Mooi. Nu gewoon kiesdrempel instellen dan zijn we van veel dit soort megalomane idioten af. Kunnen Henkie, Sylvana, Gumus & Gumus, en Hiddema samen een partij beginnen. Misschien dat ze dan de tweede kamer inkomen....

Bromios
18-01-2017, 09:43
Hij had eerst een VOG aan moeten vragen en het lijkt me sterk dat hij die gekregen had.

Willem033
18-01-2017, 17:29
Henk heeft geen strafblad.

e-type
19-01-2017, 07:36
Vreemd, want in 2015 zei hij van wel?

"Strafblad
Tijdens eerdere interviews stelde de biker ondanks alle verdachtmakingen nooit tot een strafbaar feit te zijn veroordeeld. Maar desgevraagd geeft Kuipers toe wel een strafblad te hebben. 'Voor huiselijk geweld. Mijn vrouw had mij geslagen, maar toen de politie kwam namen ze mij mee. Het kwam me op een taakstraf van dertig uur te staan. Volkomen onterecht natuurlijk."


http://www.nporadio1.nl/dit-is-de-dag/onderwerpen/327182-no-surrender-captain-henk-kuipers-doet-boekje-open

Bromios
19-01-2017, 10:47
Hij heeft een aantal faillissementen gehad waarbij er volgens de curator sprake was van paulianeus handelen en dan krijg je wel een VOG als je bijvoorbeeld jeugtrainer wilt worden maar niet als je een bestuurlijke functie wil. Is overigens wel van zijn vorige carrière als zakenman dus ik weet niet of dat nog een bezwaar is. Zal ongetwijfeld een termijn op zitten.