PDA

View Full Version : Fontijn naar finale bokstoernooi



Kemal
20-08-2016, 08:08
Boksster Nouchka Fontijn heeft zich bij haar debuut op de Olympische Spelen geplaatst voor de finale in de klasse tot 75 kilogram. Ze won in de halve eindstrijd met 2-1 van de Chinese Li Qian en bokst zondag in de finale tegen Claressa Shields.

Fontijn, de nummer twee van de wereld, nam het drie keer eerder op tegen de mondiale nummer drie en wist maar één keer van de Chinese te winnen.

Ditmaal waren ze met name in de eerste drie ronden aan elkaar gewaagd, maar in de vierde ronde schakelde Fontijn een tandje bij. Li kwam onder druk te staan en moest een paar flinke klappen incasseren.

"Ik was er met mijn hoofd toch niet helemaal bij in de eerste ronde. Ik voelde me niet scherp", blikte Fontijn terug. "Dat gaat in je hoofd zitten, dit lukt niet en dat lukt niet."

"Maar blijkbaar zit het binnen wel goed bij me. Dan komen de kwaliteiten er toch uit. Misschien niet voor honderd procent maar wel voor negentig procent en dat was genoeg", lachte de Schiedamse.

Fontijn bokste één keer eerder tegen titelverdedigster en tweevoudig wereldkampioene Shields. Dat was afgelopen mei in de finale van de WK en toen won de Amerikaanse. "Die partij ging goed, maar ik maakte een paar foutjes. Als ik die foutjes zondag niet maak, heb ik zeker kans", aldus de tweevoudig Europees kampioene.

bron (http://nos.nl/rio2016/artikel/2127028-fontijn-naar-finale-bokstoernooi.html)

LightHeavyWeight
20-08-2016, 10:23
Ze vocht veel beter dan haar eerste partij en Lucia zag nog wel mogelijkheden in de finale.