PDA

View Full Version : Boksster Fontijn schrijft historie met zilveren medaille



Kemal
22-08-2016, 08:33
Boksster Nouchka Fontijn heeft de finale in de categorie tot 75 kilo op de Olympische Spelen verloren. De Amerikaanse Claressa Shields was te sterk voor de Schiedamse. Fontijn pakt daarmee het zilver. Het is in totaal de negentiende plak voor Nederland.

De boksster baalde toch wel van de zilveren plak. "Als zij de huidige kampioen is moet je het heel goed doen om de jury te overtuigen. Als het dan kielekiele is, pak je het niet. Als je zo dichtbij bent is zilver misschien wel zuurder."

De jury gaf Shields in de eerste drie ronden de beste punten, in de laatste werd Fontijn als winnaar uitgeroepen. Uiteindelijk stond er een 3-0 score op het bord. De zilveren plak is historisch want Nederland wist sinds 1992 geen boksmedaille meer binnen te slepen. Bovendien is Fontijn de eerste Nederlandse vrouw die daarin slaagt.

De boksster stond bij de WK-finale in Astana ook al tegenover de Amerikaanse, en verloor toen ook met 3-0.

bron (http://nos.nl/rio2016/artikel/2127468-boksster-fontijn-schrijft-historie-met-zilveren-medaille.html)

Triangleman
22-08-2016, 20:00
Mooie prestatie, niet te doen die shields. Iemand beelden?

YoMarK
23-08-2016, 23:20
Super prestatie inderdaad, echt knap.

de Stiep
25-08-2016, 17:56
Maximaal trots op haar:thup:

Bromios
26-08-2016, 11:01
Ik dacht echt dat ze in de eerste 2 rondes de meeste scores had maar volgens Lucia vanuit de studio is het normaal dat dan toch de winst naar de kampioen gaat. Ze haalde er ook gewoon haar schouders over op alsof het een hele normale gang van zaken was. Vind ik toch wel raar.

LightHeavyWeight
26-08-2016, 12:09
Moaw, het was toch wel een terechte uitslag. Ze deed het meer dan goed maar die Shields was toch wel van een ander niveau. En volgens mij maakte ze ook meer punten.

Bromios
26-08-2016, 13:11
Wat shields raakte was hard en dat zag er dominant uit maar ze was erg inactief en scoorde niet veel. Shields liep meer te showboaten dan te scoren. Maar als je de kampioen bent is dat voldoende denk ik.

Maar het is boksen dus die juryleden zitten daar toch alleen om hun zakken te vullen.