PDA

View Full Version : Henk Grol gaat door en is nog in dubio over gewichtsklasse



Kemal
20-11-2016, 08:20
Henk Grol is van plan om bij de EK in april terug te keren op de tatami. Hij twijfelt in welke gewichtsklasse hij zijn carrière zal vervolgen.

Eerder dit jaar gaf Grol aan de overstap naar het zwaargewicht (+100 kilogram) te willen maken, maar nu is hij in dubio of dat wel zo verstandig is. In die klasse loopt de schier onverslaanbare Fransman Teddy Riner rond. Omdat Grol het gevoel heeft dat hij zijn gewicht beter onder controle heeft, is een langer verblijf in de categorie tot 100 kilogram ook een reële optie voor hem.

„Het afvallen was ik zat, maar een gesprek met Jac Orie (schaatscoach van onder anderen Sven Kramer, red.) over voeding heeft mijn ogen geopend. Begin 2017 hak ik de knoop door", aldus Grol.

Invalide
Grol zelf wil zijn horizon verbreden. Judo blijft voor hem voorlopig op één staan, maar de geboren Veendammer maakt daarnaast serieus werk van het opbouwen van een maatschappelijke carrière. "Ik moet meer gaan doseren, anders word ik invalide."

Bron (https://www.telesport.nl/artikel/72910/telesport/grol-nog-dubio-over-gewichtsklasse)

Brainthief
24-11-2016, 08:37
Nu ben ik benieuwd naar het advies van Orie....