PDA

View Full Version : Judoka Dex Elmont (32) zet per direct punt achter loopbaan



Kemal
30-11-2016, 15:44
Judoka Dex Elmont zet per direct een punt achter zijn loopbaan. De 32-jarige Nederlander heeft dat bekendgemaakt op zijn eigen website.

Elmont geeft aan klaar te zijn met het leven als topsporter. Hij gaat zich richten op zijn studie geneeskunde.

"Elke dag in mijn leven stond in het teken van judo. Niet alleen de trainingen (vaak twee keer per dag), maar ook het eten, slapen, de dagindeling en zelfs mijn 'vrije' weekenden. Ik ben klaar met de 'daily grind'", schrijft Elmont.

"Helaas ontbreekt een olympische medaille op mijn palmares, maar omgaan met verlies hoort ook bij topsport. Met drie EK-medailles waaronder goud, drie WK-medailles en deelname aan drie Olympische Spelen kan je best tevreden zijn."


Europees kampioen
Elmont deed in 2008, 2012 en 2016 mee aan de Olympische Spelen. In zes WK-deelnames pakte hij twee keer zilver en een keer brons.

De Amsterdammer nam vijf keer deel aan het EK judo. Na een zilveren plak in 2009 en brons in 2012 werd hij twee jaar geleden Europees kampioen in Montpellier.

Ruim een jaar geleden beëindigde broer Guillaume Elmont al zijn loopbaan wegens een zware blessure.