PDA

View Full Version : Bonjasky bij Jinek over vaccin en beleid, jullie mening?



Lowkick92
07-11-2021, 09:41
https://www.youtube.com/watch?v=VamYWbTa6SU

LightHeavyWeight
07-11-2021, 10:57
Ik was enorm fan van de vechter Remy. Verder vond ik het altijd een beetje een moraalridder. Maar hier spreekt hij echt vanuit zijn hart en ik ben echt blij dat er mensen zijn die dit standpunt vertegenwoordigen.

Lowkick92
07-11-2021, 13:21
Ik was enorm fan van de vechter Remy. Verder vond ik het altijd een beetje een moraalridder. Maar hier spreekt hij echt vanuit zijn hart en ik ben echt blij dat er mensen zijn die dit standpunt vertegenwoordigen.Ok dus al ik jou goed begrijp, zou niemand het vaccin moeten nemen. Had het überhaupt ontwikkeld moeten worden of was het beter geweest de ziekte lekker rond te laten gaan in de populatie? gewoon benieuwd

LightHeavyWeight
07-11-2021, 15:25
Ik begrijp niet helemaal hoe je aan deze conclusie komt. Ben niet tegen vaccins, wel tegen polarisatie .

Lowkick92
07-11-2021, 16:01
Ik begrijp niet helemaal hoe je aan deze conclusie komt. Ben niet tegen vaccins, wel tegen polarisatie .

Je bent blij dat er mensen zijn die het standpunt van ‘niet vaccineren’ vertegenwoordigen. Of begrijp ik je verkeerd? Zijn verhaal over preventief bezig zijn met gezondheid, lifestyle etc is helemaal waar. Maar dat is voor de lange termijn, op korte termijn helpt dat helemaal niks. Als er brand is, moet je blussen. Daarna kan je pas kijken naar preventie.

Hetzelfde geldt tijdens een pandemie. Zoveel mogelijk vaccineren en daarna moeten er dingen drastisch anders, daarna pas. Als meer mensen zijn houding zouden aannemen, zaten we nog dieper in de shit.

Anderson
07-11-2021, 16:33
Idd gezonder leven helpt wel wat maar niet genoeg en een heleboel mensen willen niet gezonder leven. Zij vreten borden met vet, drinken cola Sprite en andere troep, snuiven en zuipen zich te pletter.

Lowkick92
07-11-2021, 16:43
Idd gezonder leven helpt wel wat maar niet genoeg en een heleboel mensen willen niet gezonder leven. Zij vreten borden met vet, drinken cola Sprite en andere troep, snuiven en zuipen zich te pletter.

Klopt en toch stopt een grote groep zonder probleem zijn/haar neus vol met coke, slaan met alle gemak pillen achterover, gieten zich vol met drank en maakt zich daarover never nooit druk om lange termijn effecten.

Maar vraag ze om een vaccin te nemen en je hebt de poppen aan het dansen

LightHeavyWeight
07-11-2021, 17:23
Het is duidelijk dat jij het filmpje totaal maar dan ook totaal anders interpreteert dan ik.

e-type
07-11-2021, 17:29
Klopt en toch stopt een grote groep zonder probleem zijn/haar neus vol met coke, slaan met alle gemak pillen achterover, gieten zich vol met drank en maakt zich daarover never nooit druk om lange termijn effecten.Maar vraag ze om een vaccin te nemen en je hebt de poppen aan het dansenDat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Alsof alle pillenslikkers geen vaccin nemen ofzo? Wat bedoel je met deze vergelijking?Je bent blijkbaar tegen vrije wil en dat iedereen mag beslissen wat er met zijn of haar lichaam gebeurt. Vrijwillig.Het grote probleem hier is dat de gezondheidszorg al tien jaar afgebouwd wordt, meer dan 900 IC-verpleegkundigen ontslagen zijn en tijdens anderhalf jaar pandemie nog steeds uitgekleed wordt. Owja, we hebben 1000 euro gekregen. lol (godver, waarom werken m'n Enters niet)...

Lowkick92
07-11-2021, 17:43
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Alsof alle pillenslikkers geen vaccin nemen ofzo? Wat bedoel je met deze vergelijking?Je bent blijkbaar tegen vrije wil en dat iedereen mag beslissen wat er met zijn of haar lichaam gebeurt. Vrijwillig.Het grote probleem hier is dat de gezondheidszorg al tien jaar afgebouwd wordt, meer dan 900 IC-verpleegkundigen ontslagen zijn en tijdens anderhalf jaar pandemie nog steeds uitgekleed wordt. Owja, we hebben 1000 euro gekregen. lol (godver, waarom werken m'n Enters niet)...Ik vind zeker dat mensen zelf moeten kunnen beslissen wat zij met hun lichaam doen. Echter, met deze vrijheid komt ook een grote verantwoordelijkheid, zeker in een pandemie. Als mensen het niet doen omdat ze dat baseren op dingen die pertinent niet kloppen (social media berichten, filmpjes, uitspraken van bepaalde politici) dan heeft dat gewoon gevolgen voor de rest.Eens wat je zegt over de politiek en daarom heel wrang dat Rutte straks weer premier wordt. De zorg is helemaal kapot bezuinigd.

Proximo
08-11-2021, 13:06
Jammer dat Remy Bonjasky het lijkt te brengen alsof het of/of is.

Wat hier eerder gezegd is, daar sluit ik me bij aan:

Bij brand moet je blussen: vaccineren. Niet alleen voor jezelf, maar voor het grote geheel. Het wordt niemand opgelegd, maar indirecte dwang door het afnemen van opties zonder coronacheck is (tijdelijk?) onvermijdelijk in mijn ogen. Valt niet te ontkennen dat je met levens speelt als jeje momenteel niet laat vaccineren.

Ze zouden die indirecte slachtoffers van corona en het gebrek aan ic bedden duidelijk in beeld moeten brengen om mensen met neus op de feiten te drukken.

Ik ben voor vaccinatie. Ook voor indirecte dwang. Zeker als er nog lockdowns komen omdat ic vol ligt met grotendeels ongevaccineerde mensen.

Daarnaast ben ik al lange tijd voor aanpak van de overgewicht pandemie in de vorm van lifestyle verbetering programma's. Dat de overheid en scholen hier niet voldoende in schakelen is in mijn ogen een symptoom van een in de kern corrupt systeem.

largo0
08-11-2021, 18:45
Goed gesproken door Rémy, respect.

We gaan over naar een QR maatschappij, daar was het allemaal voor en niet voor een virus. Het virus is het alibi.

-In anderhalf jaar is er niet opgeschaald in de zorg maar afgeschaafd?

- Na 2 prikken zouden we weer naar normaal gaan guess what? 3e moet er bij en dan jaarlijks voor een virus die een mortaliteit cijfer heeft die net boven de griep valt.

- Alle maatregelen zouden weggaan op 1 november guess what?

Je moet eens kijken hoe de situatie is in Australië....

Briant
08-11-2021, 19:14
Over dit onderwerp raak je niet uitgepraat. Feit is wel dat ik 15 procent opzeggingen heb en nou juist van mensen die sport en mentale support goed kunnen gebruiken. Ik denk niet dat het een goede beslissing was om dwang via sport uit te oefenen. Daarnaast denk ik dat de hoge heren in den haag geen idee hebben hoe een sportschool er van binnen uit ziet. Dus dat zij voor ons beslissingen maken vind ik moeilijk te slikken.

Lowkick92
08-11-2021, 22:16
Goed gesproken door Rémy, respect.



We gaan over naar een QR maatschappij, daar was het allemaal voor en niet voor een virus. Het virus is het alibi.

-In anderhalf jaar is er niet opgeschaald in de zorg maar afgeschaafd?

- Na 2 prikken zouden we weer naar normaal gaan guess what? 3e moet er bij en dan jaarlijks voor een virus die een mortaliteit cijfer heeft die net boven de griep valt.

- Alle maatregelen zouden weggaan op 1 november guess what?

Je moet eens kijken hoe de situatie is in Australië....

Die QR is zo lek als een mandje. Het is bedoeld om verspreiding van het virus tegen te gaan en ongevaccineerden te beperken. Ik vind het helemaal niks maar denk je echt dat de overheid dit doet met een geheime agenda? Of willen zijn ook zo snel mogelijk het ontwrichtende effect van dit virus terug dringen?

De zorg is kapot bezuinigd, moeten ze miljarden in pompen en dan heb je met een beetje mazzel over 4 jaar iets bereikt.

Iedereen hoopte dat het met 2 prikken klaar zou zijn, maar blijkbaar niet. In de landen om ons heen prikken ze allang verder hoor (boosters) Hier gaan ze dat in december doen , we hebben immers alle tijd, het gaat hartstikke goed ;)

Australie en Nieuw Zeeland leefden lange tijd in een sprookje en mikten op 0 besmettingen maar ze zijn achterhaald door de realiteit en absurd streng naar mensen die niet vaccineren. Kan je niet vergelijken met Nederland.

We zitten gewoon even in de shit met dit virus maar als alle neuzen dezelfde kant op zouden zijn, was het anders.

Zie Portugal:

https://www.ad.nl/buitenland/98-procent-gevaccineerd-en-amper-besmettingen-dit-is-het-wonder-van-portugal~a030ac1e/

Kippeborst
09-11-2021, 10:18
Al die slachtoffer spelende onmogelijken, bah man. Helemaal niets willen, wel schreeuwen. Als je het mij vraagt waren al deze mensen al speciaal voor het corona tijdperk. Alleen de lagere school genoten maar wel praten als een viroloog. Tering. Niets is waterdicht, ook de QR niet. Maar alleen maar schreeuwen over dictatuur, complotten en zelf geen oplossingen aandragen? Dat ben je in mijn ogen geen knip voor de neus waard. Ook al ben je 100 voudig Lumpinee kampioen.

Bromios
09-11-2021, 10:55
Wat wel interessant is is dat vooral ongevaccineerden zich druk maken over de qr-code terwijl zij die zelf nodig maken.

11 miljoen gevaccineerde mensen houden 500 ic bedden bezet. 2 miljoen ongevaccineerden de andere 500. Als die zich zouden laten prikken waren er 400 ic bedden beschikbaar voor de gewone zorg. Konden we doen wat we wilden en waren er geen qr-codes nodig.

Mij maakt het geen fuck uit of je je vaccineert of niet. Maar hou op met drammen en probeer in oplossingen te denken en kruip niet in de slachtoffer rol.

Als je op de zee in een bootje zit en die is lek dan kun je uren lullen over dat de boot te duur was, en dat de baas aan de wal de boot expres lek heeft gemaakt. Of dat de kustwacht toch echt meer mensen moet hebben. Maar beter trek je iedereen gewoon even een zwemvest aan.

Bromios
09-11-2021, 11:13
Goed gesproken door Rémy, respect.

We gaan over naar een QR maatschappij, daar was het allemaal voor en niet voor een virus. Het virus is het alibi.

-In anderhalf jaar is er niet opgeschaald in de zorg maar afgeschaafd?

- Na 2 prikken zouden we weer naar normaal gaan guess what? 3e moet er bij en dan jaarlijks voor een virus die een mortaliteit cijfer heeft die net boven de griep valt.

- Alle maatregelen zouden weggaan op 1 november guess what?

Je moet eens kijken hoe de situatie is in Australië....

1. Als je echt gelooft dat de Jonge en Rutte daar op uit zijn dan zit er echt iets niet goed in je hoofd. Die willen ook gewoon lekker even thuis netflixen of met de familie wat doen. in plaats daarvan werken zij nu al 2 jaar 100 uur in de week; krijgen geen cent extra betaald en krijgen als klap op de vuurpijl ook nog een bak shit over zich heen. Ga er maar aanstaan vanachter je toetsenbordje.

2. De zorg schaalt wel op maar er zijn veel vakantiedagen die moeten worden opgemaakt en het ziekteverzuim is hoog. Even voor de duidelijkheid. Elk IC bed heeft 2 verpleegkundigen nodig. 24/7. Dus je hebt 10 verpleegkundigen nodig voor 1 IC bed. Dus even 1000 bedden er bij is niet echt een haalbare kaart.

3. Ik heb net uitgelegd dat als iedereen zou vaccineren dat we weer naar normaal gaan. Maar die 2 miljoen niet gevaccineerden houden het land in gijzeling. Het mortaliteitscijfer is veel en veel hoger dan de griep overigens. Maar dat zal je niet willen geloven dus het heeft niet veel zin je daar van proberen te overtuigen.

4. Als de vaccinatie graad op peil zou zijn geweest konden we op 1 november doen wat we willen maar veel mensen dachten dat je een virus gewoon kan zeggen dat het op 1 november weg moet zijn en hebben niet bijgedragen aan de oplossing. En dat werkt niet zo.

5. Wat wil je precies zeggen over Australië ? Mensen gaan willekeurig statistieken overal vandaan plukken om hun gelijk te halen. Het maurice de Hond-principe noem ik dat. Hij ziet statistiek als een supermarkt waaruit je kan pakken wat bij je overtuiging past. Zo werkt het niet.

Die-ene
09-11-2021, 11:54
- Na 2 prikken zouden we weer naar normaal gaan guess what? 3e moet er bij en dan jaarlijks voor een virus die een mortaliteit cijfer heeft die net boven de griep valt.- Alle maatregelen zouden weggaan op 1 november guess what?.Inderdaad! Blij dat er zoveel gevaccineerden zijn anders zouden er veel meer doden zijn dan de griep. Nu ligt het net iets er boven en dat betekend dat het dus werkt. Als mensen zich aan de regels zouden houden en zouden vaccineren zouden de maatregelen idd weggaan. We waren er bijna mensen maar helaas...

MB667
09-11-2021, 13:40
Ok dus al ik jou goed begrijp, zou niemand het vaccin moeten nemen. Had het überhaupt ontwikkeld moeten worden of was het beter geweest de ziekte lekker rond te laten gaan in de populatie? gewoon benieuwd
.

Klopt en toch stopt een grote groep zonder probleem zijn/haar neus vol met coke, slaan met alle gemak pillen achterover, gieten zich vol met drank en maakt zich daarover never nooit druk om lange termijn effecten.

Maar vraag ze om een vaccin te nemen en je hebt de poppen aan het dansen

x2. Wilt niet zeggen dat het beleid voor geen meter klopt. Maar vaccineren zorgt voor een mindere ziekenhuisbezetting. Er zullen heus wel genoeg mensen zijn die niet hoeven te worden gevaccineerd, die het als een griep meemaken, maar ook velen met een ongezond lichaam niet. Het is of vaccineren, of weer maatregelen of nog erger dadelijk weer een lockdown.

largo0
09-11-2021, 14:39
https://m.youtube.com/watch?v=hrLObEpgMj8

Lowkick92
09-11-2021, 15:41
https://m.youtube.com/watch?v=hrLObEpgMj8Het is triest dat mensen achter deze gevaarlijke gek aanlopen. Rutte en de Jonge hebben duidelijk niet geleerd van de afgelopen 2 jaar en zijn dringend aan vervanging toe, maar dit is een gevaarlijke gek die de dingen roept die sommigen graag willen horen.Dit soort politici, socialmedia platforms als Facebook, Youtube dat zijn de redenen dat er zoveel verkeerde informatie verspreid wordt en er zoveel verdeeldheid is.Ik vind het diep en diep triest dat we zo diep gezonken zijn.

largo0
09-11-2021, 16:19
Het is triest dat mensen achter deze gevaarlijke gek aanlopen. Rutte en de Jonge hebben duidelijk niet geleerd van de afgelopen 2 jaar en zijn dringend aan vervanging toe, maar dit is een gevaarlijke gek die de dingen roept die sommigen graag willen horen.Dit soort politici, socialmedia platforms als Facebook, Youtube dat zijn de redenen dat er zoveel verkeerde informatie verspreid wordt en er zoveel verdeeldheid is.Ik vind het diep en diep triest dat we zo diep gezonken zijn.

Iemand gek noemen zonder zelf te onderzoeken wat hij daadwerkelijk zegt. Typisch.

In plaats dat we het over de inhoud hebben gaan we vorm politiek spelen. Inderdaad, dan schiet je niet op.

Kippeborst
09-11-2021, 16:34
Haha, als je m.b.t corona achter de woorden van Baudet gaat staan houdt elke feitelijke discussie op natuurlijk. Hopelijk dat snel forumland gerealiseerd wordt, dan gaat het allemaal goedkomen 😂😂😂

largo0
09-11-2021, 17:16
Als cheerleaders achter het demissionair kabinet rennen dan gaat het wel goed komen. Hebben we natuurlijk gezien anderhalf jaar lang.

JBW
09-11-2021, 19:10
Dacht je toch nog plekken te hebben waar het niet over corona gezeik gaat. Vanaf de zijkant kunnen we allemaal makkelijk.

Lowkick92
09-11-2021, 20:39
Iemand gek noemen zonder zelf te onderzoeken wat hij daadwerkelijk zegt. Typisch.In plaats dat we het over de inhoud hebben gaan we vorm politiek spelen. Inderdaad, dan schiet je niet op.Ik heb hem gevolgd in zijn optredens, uitlatingen in de media, zijn partij programma gezien, gezien wie hem de afgelopen jaren de rug hebben toegekeerd en waarom. Ik weet genoeg voor mezelf.We roepen tegenwoordig trouwens heel snel dat we zelf 'onderzoek' moeten doen, maar daar ligt mijn kracht helemaal niet. Veel mensen doen vandaag de dag hun 'eigen onderzoek' en al helemaal als het om covid19 gaat. In werkelijkheid doen zij niks anders dan Googlen.

Lowkick92
09-11-2021, 20:47
Als cheerleaders achter het demissionair kabinet rennen dan gaat het wel goed komen. Hebben we natuurlijk gezien anderhalf jaar lang.Ze falen keer op keer. 'De beste stuurlui staan aan wal' I know, het is makkelijk praten, maar ook nu weer met de boosters. Overal gebeurt dat al, hier ligt een voorraad maar ze doen gewoon niks en stellen het uit tot december terwijl de besmettingen door het dak gaan. Te snel afschaffen alle maatregelen, onduidelijke communicatie, dansen met Jansen en ga zo maar door. En dan te bedenken dat dezelfde mensen die verantwoordelijk waren voor de toeslagen affaire opnieuw een regering gaan vormen (als dat ze al ooit lukt, want zelfs dat loopt nog) Ik loop zeker(!) niet als een cheerleader achter deze mensen aan, maar Baudet zijn enge gedachtengoed is niet de oplossing voor Nederland. Dat durf ik wel te stellen.

largo0
09-11-2021, 21:28
Ik heb hem gevolgd in zijn optredens, uitlatingen in de media, zijn partij programma gezien, gezien wie hem de afgelopen jaren de rug hebben toegekeerd en waarom. Ik weet genoeg voor mezelf.We roepen tegenwoordig trouwens heel snel dat we zelf 'onderzoek' moeten doen, maar daar ligt mijn kracht helemaal niet. Veel mensen doen vandaag de dag hun 'eigen onderzoek' en al helemaal als het om covid19 gaat. In werkelijkheid doen zij niks anders dan Googlen.

Ik vind zijn bijdrage bij het Corona debat uitstekend. Durft dingen te benoemen waar menig kamerlid zich achter de oren krabt.

Maarja dat is hetzelfde als mensen die alles klakkeloos over nemen van de mainstream media.

largo0
09-11-2021, 21:39
Ze falen keer op keer. 'De beste stuurlui staan aan wal' I know, het is makkelijk praten, maar ook nu weer met de boosters. Overal gebeurt dat al, hier ligt een voorraad maar ze doen gewoon niks en stellen het uit tot december terwijl de besmettingen door het dak gaan. Te snel afschaffen alle maatregelen, onduidelijke communicatie, dansen met Jansen en ga zo maar door. En dan te bedenken dat dezelfde mensen die verantwoordelijk waren voor de toeslagen affaire opnieuw een regering gaan vormen (als dat ze al ooit lukt, want zelfs dat loopt nog) Ik loop zeker(!) niet als een cheerleader achter deze mensen aan, maar Baudet zijn enge gedachtengoed is niet de oplossing voor Nederland. Dat durf ik wel te stellen.

Inderdaad, je somt het goed op. Daarom zijn er genoeg mensen die wantrouwen hebben, wat niet gek is.

Gelukkig is er nooit 1 partij die regeert maar ik vind wel dat Baudet zijn zorg om Nederland goed verdedigd. Terwijl Mark bezig is met zijn globalistische vriendjes wat ik vele malen enger vindt. Hij lult zich 10 jaar lang overal uit.

Als het om klimaat gaat is alles veroorlooft. Het onteigen van onze boeren terwijl dat onze major export is en we zijn zelfvoorzienend zijn qua voedsel? Build back better/ great reset verhaal wat ze allemaal roepen. Dit zijn geen complotten, daar wordt gewoon openlijk over gesproken.

MB667
10-11-2021, 06:42
Ze falen keer op keer. 'De beste stuurlui staan aan wal' I know, het is makkelijk praten, maar ook nu weer met de boosters. Overal gebeurt dat al, hier ligt een voorraad maar ze doen gewoon niks en stellen het uit tot december terwijl de besmettingen door het dak gaan. Te snel afschaffen alle maatregelen, onduidelijke communicatie, dansen met Jansen en ga zo maar door. En dan te bedenken dat dezelfde mensen die verantwoordelijk waren voor de toeslagen affaire opnieuw een regering gaan vormen (als dat ze al ooit lukt, want zelfs dat loopt nog) Ik loop zeker(!) niet als een cheerleader achter deze mensen aan, maar Baudet zijn enge gedachtengoed is niet de oplossing voor Nederland. Dat durf ik wel te stellen.

Je vat het prima samen! Maar wat Remy zich af vraagt over niet veel meer investeren in de zorg maar wel aan handhaving e.d. klopt als een bus. De zorg werd en wordt nog steeds flink genaaid, ze kregen wel een applausje van Rutte en vorig jaar een 1000 euro 'hou je mond bonus' en het was goed denkt meneer. Dit jaar krijgen ze volgens mij nog maar 250 euro bonus. Mensen hebben geen zin meer om in de zorg te werken, ook door corona. NL loopt door een zware onderbezetting in de zorg wederom achter de feite aan en daar gaan we dus de komende weken de gevolgen van zien met als resultaat wederom een lockdown. Denk dat als we minder aan testen, handhaving en andere randzaken hadden geïnvesteerd, maar meer in de zorg, dan had dit voorkomen kunnen worden.

carlo1
10-11-2021, 07:47
Zeven reacties op UFC 268 met twee titelpartijen en 31 reacties op een topic over corona.

LightHeavyWeight
10-11-2021, 07:49
Je vat het prima samen! Maar wat Remy zich af vraagt over niet veel meer investeren in de zorg maar wel aan handhaving e.d. klopt als een bus. De zorg werd en wordt nog steeds flink genaaid, ze kregen wel een applausje van Rutte en vorig jaar een 1000 euro 'hou je mond bonus' en het was goed denkt meneer. Dit jaar krijgen ze volgens mij nog maar 250 euro bonus. Mensen hebben geen zin meer om in de zorg te werken, ook door corona. NL loopt door een zware onderbezetting in de zorg wederom achter de feite aan en daar gaan we dus de komende weken de gevolgen van zien met als resultaat wederom een lockdown. Denk dat als we minder aan testen, handhaving en andere randzaken hadden geïnvesteerd, maar meer in de zorg, dan had dit voorkomen kunnen worden.

Dit is voor mij de spijker op zijn kop. Goed om te zien dat deze discussie niet is blijven hangen in een polariserende wellus nietus discussie.

Lowkick92
10-11-2021, 10:37
Je vat het prima samen! Maar wat Remy zich af vraagt over niet veel meer investeren in de zorg maar wel aan handhaving e.d. klopt als een bus. De zorg werd en wordt nog steeds flink genaaid, ze kregen wel een applausje van Rutte en vorig jaar een 1000 euro 'hou je mond bonus' en het was goed denkt meneer. Dit jaar krijgen ze volgens mij nog maar 250 euro bonus. Mensen hebben geen zin meer om in de zorg te werken, ook door corona. NL loopt door een zware onderbezetting in de zorg wederom achter de feite aan en daar gaan we dus de komende weken de gevolgen van zien met als resultaat wederom een lockdown. Denk dat als we minder aan testen, handhaving en andere randzaken hadden geïnvesteerd, maar meer in de zorg, dan had dit voorkomen kunnen worden.

Ik hoor wat je zegt maar dan komen we weer uit op lange termijn vs korte termijn. Investeren in de zorg is een zaak voor de lange termijn.

Remy is sportschool houder en zonder vaccinaties had hij samen met heel veel andere sportschoolhouders diep in de shit gezeten. Hij neemt geen vaccin maar profiteert wel van het feit dat zoveel anderen hem genomen hebben en zijn gyms open kunnen zijn.

Hetzelfde geldt voor die DJ Sunnery James (vriend van Doutzen Kroes) meneer hoeft geen vaccin zegt hij bij Jinek aan tafel, maar kon wel lekker staan draaien en geld verdienen omdat de bezoekers vd festivals waar hij draaide, het wel hebben gedaan.

Ik snap dat gewoon niet, echt niet.

largo0
10-11-2021, 10:42
Je vat het prima samen! Maar wat Remy zich af vraagt over niet veel meer investeren in de zorg maar wel aan handhaving e.d. klopt als een bus. De zorg werd en wordt nog steeds flink genaaid, ze kregen wel een applausje van Rutte en vorig jaar een 1000 euro 'hou je mond bonus' en het was goed denkt meneer. Dit jaar krijgen ze volgens mij nog maar 250 euro bonus. Mensen hebben geen zin meer om in de zorg te werken, ook door corona. NL loopt door een zware onderbezetting in de zorg wederom achter de feite aan en daar gaan we dus de komende weken de gevolgen van zien met als resultaat wederom een lockdown. Denk dat als we minder aan testen, handhaving en andere randzaken hadden geïnvesteerd, maar meer in de zorg, dan had dit voorkomen kunnen worden.

Bewust om de QR te drukken. Er is geen andere verklaring.

Miljarden naar de testsamenleving 0 naar de zorg. Vrijheid is nu voorwaardelijk. Dreigen met een lockdown om mensen lam te slaan.

Als je gewoon je gezonde verstand gebruikt klopt er iets niet.

The Doctor
10-11-2021, 12:04
Grappig om te zien, hoe makkelijk verdeeldheid kan ontstaan in een groep die zoveel gemeen zou moeten hebben

MB667
11-11-2021, 06:36
Grappig om te zien, hoe makkelijk verdeeldheid kan ontstaan in een groep die zoveel gemeen zou moeten hebben

Als verdeeldheid al in hechte families ontstaat door dit onderwerp is het niet meer dan logisch dat dit ook gebeurd bij een groep vreemde (van elkaar) op een vechtsportsite ;)

largo0
11-11-2021, 08:51
Als vechtsporter en sport beoefenaar kunnen we toch concluderen dat het krankzinnig is om mensen uit te sluiten bij een sportschool als ze geen groene vinkje hebben? Sporten is de beste remedie. Daarbij zijn er heel wat sportschoolhouders failliet gegaan door dit beleid.

Als jonge vechtsporter is het ook van de zotte dat ze jonge mensen willen vaccineren met dwang en drang? Terwijl bij deze groep de overlevingskans 99,7 procent is. De bijwerkingen van vaccin vormt een groter gevaar. We weten tenslotte niet wat het op lange termijn doet bijvoorbeeld. Zijn nog meer punten maar die laat ik even buiten beschouwing.

Zie hier (top)sporters in de laatste halve jaar die plotseling zijn overleden en andere met ernstige ziektes.

https://dissident.one/2021/11/04/22558/

Briant
11-11-2021, 09:04
Ze weten dat de grootste groep ongevaccineerden jonger dan 30 zijn. En die pak je het hardst door sporten en horeca voorwaardelijk te stellen. Er is geen ondernemer die ik ken die echt denkt dat de qr code enige veiligheid biedt.

Bromios
11-11-2021, 11:04
Bewust om de QR te drukken. Er is geen andere verklaring. Miljarden naar de testsamenleving 0 naar de zorg. Vrijheid is nu voorwaardelijk. Dreigen met een lockdown om mensen lam te slaan.Als je gewoon je gezonde verstand gebruikt klopt er iets niet.Als die hele groep zich had laten inenten dan was er geen qr code nodig want dan lag de ic niet vol. Dat lijken ongevaccineerden maar niet te begrijpen. We hebben zonder pandemie absoluut genoeg IC bedden dus daar is op gestuurd. Heel logisch want jij was de eerste geweest om de politiek te bashen als je zorgpremie honderd euro in de maand omhoog was gegaan. Want 10.000 extra IC verpleegkundigen 20 jaar lang niks laten doen is een dure hobby en die moet door ons betaald worden. Daarnaast hoeven er geen bedden bij als iedereen zich laat inenten. Goedkoper en simpeler. Onze incompetente overheid ? Er zijn een paar landen die het beter doen en er zijn veel landen die het slechter doen. Zoals ik eerder al opmerkte: Statistiek is geen supermarkt. De goede keuze maken is veelal geluk. De enige reden waarom het slecht gaat hier is omdat 1/6 van de bevolking ervoor zorgt dat de helft van de IC bedden vol liggen. Als je het hebt over tweedeling in de samenleving: Je hebt mensen die problemen oplossen en mensen die het probleem zijn. De eerste groep is heel groot en de tweede maakt het meeste lawaai.

Lowkick92
11-11-2021, 12:06
Als vechtsporter en sport beoefenaar kunnen we toch concluderen dat het krankzinnig is om mensen uit te sluiten bij een sportschool als ze geen groene vinkje hebben? Sporten is de beste remedie. Daarbij zijn er heel wat sportschoolhouders failliet gegaan door dit beleid.

Als jonge vechtsporter is het ook van de zotte dat ze jonge mensen willen vaccineren met dwang en drang? Terwijl bij deze groep de overlevingskans 99,7 procent is. De bijwerkingen van vaccin vormt een groter gevaar. We weten tenslotte niet wat het op lange termijn doet bijvoorbeeld. Zijn nog meer punten maar die laat ik even buiten beschouwing.

Zie hier (top)sporters in de laatste halve jaar die plotseling zijn overleden en andere met ernstige ziektes.

https://dissident.one/2021/11/04/22558/




https://sites.google.com/site/dehoaxwijzer/valse-nieuwssites

Die site waar je naar refereert is een beetje het grote probleem waar we vandaag de dag mee zitten.

Deze website pronkt op de lijst met valse nieuwssites. Jij en anderen met jou nemen berichten op die site voor waarheid aan. Daar gaat het al mis.

Even een lijstje, afkomstig van de website die ik vermeld heb:

NEDERLANDSTALIGE VALSE NIEUWSSITES
@dewaarheid: ecency.com/@dewaarheid
9 For News: ninefornews.nl (zie HoaxWiki)
aHealthyme: ahealthyme.nl
Alternatieve Media Nederland: alternatievemedianederland.com
Alwareness: alwareness.org
APost: apost.com
Artsen Voor Vrijheid: artsenvoorvrijheid.be
Bataafsche Courant: debataafschecourant.wordpress.com
Be4truth.nl: be4truth.com
Belfort-Group: belfort-group.eu (zie HoaxWiki)
Bekijk Deze Video: bekijkdezevideo.nl
Best Gezond: bestgezond.nl
beUnited: beunited.nl
Bewust Nieuws: bewustnieuws.nl
blckbx.tv nieuwskanaal: blckbx.tv
BLIJNED.NL: blijned.nl
Blik Op NOSjournaal: blikopnosjournaal.blogspot.nl
Boinnk: boinnk.nl
Bovendien: bovendien.com (zie HoaxWiki)
BPOC 2020: bpoc2020.nl
Brekend Nieuws: brekendnieuws.nl
burgelijkongehoorzaam: burgelijkongehoorzaam.wordpress.com
Burgerfront: burgerfront.nl
Café Weltschmerz: cafeweltschmerz.nl
Climategate: climategate.nl (zie HoaxWiki)
CommonSenseTV: commonsensetv.nl
Cultuur onder Vuur: cultuurondervuur.nl
Dagelijks Dingetje: dagelijksdingetje.nl
Dagelijks.nu: dagelijks.nu (zie HoaxWiki)
Dagelijksbizar: dagelijksbizar.com
Dagelijksfilmpje: Dagelijksfilmpje.nl
Dagelijkse Krant: dagelijksekrant.nl
Dagelijkseverhalen dagelijkseverhalen.nl
DAILYNIEUWS.NL: dailynieuws.nl
De Andere Krant:deanderekrant.nl
Debestezinnentjes: debestezinnentjes.nl
De Dagelijkse Standaard (DDS): dagelijksestandaard.nl (zie HoaxWiki)
De Binnenlandsche Bataafsche Courant: herstelderepubliek.wordpress.com
De Echte Krant: echtekrant.be
De Kleintjeskrant: kkrant.nl
De Lange Mars: delangemars.nl
De Lange Mars Plus: dlmplus.nl
De Stille Waarheid: destillewaarheid.nl (zie HoaxWiki)
De Theorist: detheorist.nl
De Ware Wereld: de-ware-wereld.nl
Dierenliefde: dierenliefde.com
DissidentNL: dissident.one
Dodelijke Leugens: dodelijkeleugens.nl
Duurzaam Nieuws: duurzaamnieus.nl
Earth Matters: earth-matters.nl
Eigen Wijsheid: wijsheid.nu
Eindtijdklok: eindtijdklok.org
Eindtijdnieuws: eindtijdnieuws.com
E.J. Bron: ejbron.wordpress.com (zie HoaxW

Lowkick92
11-11-2021, 12:13
Als die hele groep zich had laten inenten dan was er geen qr code nodig want dan lag de ic niet vol. Dat lijken ongevaccineerden maar niet te begrijpen. We hebben zonder pandemie absoluut genoeg IC bedden dus daar is op gestuurd. Heel logisch want jij was de eerste geweest om de politiek te bashen als je zorgpremie honderd euro in de maand omhoog was gegaan. Want 10.000 extra IC verpleegkundigen 20 jaar lang niks laten doen is een dure hobby en die moet door ons betaald worden. Daarnaast hoeven er geen bedden bij als iedereen zich laat inenten. Goedkoper en simpeler. Onze incompetente overheid ? Er zijn een paar landen die het beter doen en er zijn veel landen die het slechter doen. Zoals ik eerder al opmerkte: Statistiek is geen supermarkt. De goede keuze maken is veelal geluk. De enige reden waarom het slecht gaat hier is omdat 1/6 van de bevolking ervoor zorgt dat de helft van de IC bedden vol liggen. Als je het hebt over tweedeling in de samenleving: Je hebt mensen die problemen oplossen en mensen die het probleem zijn. De eerste groep is heel groot en de tweede maakt het meeste lawaai.

Eens.

En ze verstaan ook nog de kunst zichzelf in de slachtofferrol te manoeuvreren. Het is werkelijk iedereens schuld behalve die van hun zelf.

largo0
11-11-2021, 14:23
Als die hele groep zich had laten inenten dan was er geen qr code nodig want dan lag de ic niet vol. Dat lijken ongevaccineerden maar niet te begrijpen. We hebben zonder pandemie absoluut genoeg IC bedden dus daar is op gestuurd. Heel logisch want jij was de eerste geweest om de politiek te bashen als je zorgpremie honderd euro in de maand omhoog was gegaan. Want 10.000 extra IC verpleegkundigen 20 jaar lang niks laten doen is een dure hobby en die moet door ons betaald worden. Daarnaast hoeven er geen bedden bij als iedereen zich laat inenten. Goedkoper en simpeler. Onze incompetente overheid ? Er zijn een paar landen die het beter doen en er zijn veel landen die het slechter doen. Zoals ik eerder al opmerkte: Statistiek is geen supermarkt. De goede keuze maken is veelal geluk. De enige reden waarom het slecht gaat hier is omdat 1/6 van de bevolking ervoor zorgt dat de helft van de IC bedden vol liggen. Als je het hebt over tweedeling in de samenleving: Je hebt mensen die problemen oplossen en mensen die het probleem zijn. De eerste groep is heel groot en de tweede maakt het meeste lawaai.

Daarom zijn ze in Denemarken weer begonnen met de Coronapas terwijl daar iedereen bijna is gevaccineerd?

Dat geld hebben ze wel voor de klimaat etcetera dus waarom niet voor de zorg. Al 10 jaar bezuinigd op de zorg. Dat ze dan niks te doen hebben in de ziekenhuis? Het is altijd druk op de IC kijk de statistieken maar dan de afgelopen jaren. Cul.

Het gaat erom dat dat hele QR gebeuren gewoon schijnveiligheid is en het zorgt voor verdeling.

largo0
11-11-2021, 14:30
https://sites.google.com/site/dehoaxwijzer/valse-nieuwssites

Die site waar je naar refereert is een beetje het grote probleem waar we vandaag de dag mee zitten.

Deze website pronkt op de lijst met valse nieuwssites. Jij en anderen met jou nemen berichten op die site voor waarheid aan. Daar gaat het al mis.

Even een lijstje, afkomstig van de website die ik vermeld heb:

NEDERLANDSTALIGE VALSE NIEUWSSITES
@dewaarheid: ecency.com/@dewaarheid
9 For News: ninefornews.nl (zie HoaxWiki)
aHealthyme: ahealthyme.nl
Alternatieve Media Nederland: alternatievemedianederland.com
Alwareness: alwareness.org
APost: apost.com
Artsen Voor Vrijheid: artsenvoorvrijheid.be
Bataafsche Courant: debataafschecourant.wordpress.com
Be4truth.nl: be4truth.com
Belfort-Group: belfort-group.eu (zie HoaxWiki)
Bekijk Deze Video: bekijkdezevideo.nl
Best Gezond: bestgezond.nl
beUnited: beunited.nl
Bewust Nieuws: bewustnieuws.nl
blckbx.tv nieuwskanaal: blckbx.tv
BLIJNED.NL: blijned.nl
Blik Op NOSjournaal: blikopnosjournaal.blogspot.nl
Boinnk: boinnk.nl
Bovendien: bovendien.com (zie HoaxWiki)
BPOC 2020: bpoc2020.nl
Brekend Nieuws: brekendnieuws.nl
burgelijkongehoorzaam: burgelijkongehoorzaam.wordpress.com
Burgerfront: burgerfront.nl
Café Weltschmerz: cafeweltschmerz.nl
Climategate: climategate.nl (zie HoaxWiki)
CommonSenseTV: commonsensetv.nl
Cultuur onder Vuur: cultuurondervuur.nl
Dagelijks Dingetje: dagelijksdingetje.nl
Dagelijks.nu: dagelijks.nu (zie HoaxWiki)
Dagelijksbizar: dagelijksbizar.com
Dagelijksfilmpje: Dagelijksfilmpje.nl
Dagelijkse Krant: dagelijksekrant.nl
Dagelijkseverhalen dagelijkseverhalen.nl
DAILYNIEUWS.NL: dailynieuws.nl
De Andere Krant:deanderekrant.nl
Debestezinnentjes: debestezinnentjes.nl
De Dagelijkse Standaard (DDS): dagelijksestandaard.nl (zie HoaxWiki)
De Binnenlandsche Bataafsche Courant: herstelderepubliek.wordpress.com
De Echte Krant: echtekrant.be
De Kleintjeskrant: kkrant.nl
De Lange Mars: delangemars.nl
De Lange Mars Plus: dlmplus.nl
De Stille Waarheid: destillewaarheid.nl (zie HoaxWiki)
De Theorist: detheorist.nl
De Ware Wereld: de-ware-wereld.nl
Dierenliefde: dierenliefde.com
DissidentNL: dissident.one
Dodelijke Leugens: dodelijkeleugens.nl
Duurzaam Nieuws: duurzaamnieus.nl
Earth Matters: earth-matters.nl
Eigen Wijsheid: wijsheid.nu
Eindtijdklok: eindtijdklok.org
Eindtijdnieuws: eindtijdnieuws.com
E.J. Bron: ejbron.wordpress.com (zie HoaxW

Dat blckbx tv en café weltschmerz als valse website wordt gekwalificeerd is echt waanzin. Rest ken ik niet.

Naja dan heb je alleen het narratief van de overheid, of wat zij goed keuren als media. Kritisch zijn mag blijkbaar niet.

Zoals de Volkskrant hoofdredacteur zei; we moeten met een mond praten als het gaat om covid. De media zou er moeten zijn om de macht te controleren en niet om met 1 mond te praten.

appelsap
11-11-2021, 15:44
Als vechtsporter en sport beoefenaar kunnen we toch concluderen dat het krankzinnig is om mensen uit te sluiten bij een sportschool als ze geen groene vinkje hebben? Sporten is de beste remedie. Daarbij zijn er heel wat sportschoolhouders failliet gegaan door dit beleid.

Als jonge vechtsporter is het ook van de zotte dat ze jonge mensen willen vaccineren met dwang en drang? Terwijl bij deze groep de overlevingskans 99,7 procent is. De bijwerkingen van vaccin vormt een groter gevaar. We weten tenslotte niet wat het op lange termijn doet bijvoorbeeld. Zijn nog meer punten maar die laat ik even buiten beschouwing.

Zie hier (top)sporters in de laatste halve jaar die plotseling zijn overleden en andere met ernstige ziektes.

https://dissident.one/2021/11/04/22558/

Je spuwt een heleboel misinformatie de afgelopen paar paginas waarbij je ook de complotheorieen niet lijkt te schuwen.

1. Je vaccineert niet alleen voor jezelf, en long covid is ook bij jonge sporters een issue.
2. 99% van de eventuele bijwerkingen van vaccins zijn bekend binnen 3 maanden na toediening. Met 5 miljard ingespoten vaccins kunnen we behoorlijk zeker zijn van het feit dat de vaccins erg goed werken en de bijwerkingen niet opwegen tegen de bescherming tegen ernstige ziekteverschijnselen.
3. Dwang is altijd problematisch, maar drang tijdens een gezondheidscrisis is op zijn plaats.
4. Duidelijk dat de overheid gefaald heeft in communicatie en uitvoering, maar de stap naar great reset en Qanon is dan toch nog behoorlijk groot.
5. Groen vinkje kan je krijgen via vaccinatie, maar ook recovery of zelfs (nog) test. Dus er wordt niemand uitgesloten. Er wordt gevraagd om een bewijs, zoals bij het autorijden.
6. Er is te veel bezuinigd op de zorg, ook omdat we allemaal gaan steigeren als we 3,75 meer per maand moeten betalen aan ziektekosten premie. Maar zoals gezegd is dat een langere termijn oplossing, of in ieder geval is men er niet snel genoeg mee begonnen om nu de ziekenhuizen voldoende te ontlasten. Zijn we bereid om voor opgeschaalde ic's behoorlijk meer te gaan betalen, ook als we weten dat dit soort pandemieen 1 keer in de 50 of 100 jaar voor komen? We geven trouwens ongeveer 10% van ons BBP uit aand de zorg, net als de meeste ontwikkelde landen. En staan altijd in de top 5 van beste gezondheidszorg in de wereld. Niet voldoende voor deze crisis, maar wel iets om te onthouden.
7. Sporten is geen remedie tegen covid voor mensen die op dit moment een ziekenhuis bed innemen of dat in de komende 8 weken misschien zullen doen. Dat staat los van het feit dat sporten goed is en je minder vatbaar bent voor ziektes als je een betere conditie hebt en niet rookt, drinkt of te dik bent...

Ik ben het volledig met je eens dat de overheid behoorlijk heeft gefaald en dat opschaling deze maatregelen eventueel had kunnen voorkomen. Maar dat is niet gebeurd en nu betalen de mensen die reguleire zorg nodig hebben de prijs. Om dat te voorkomen moet je aan dit soort maatregelen gana denken, waarbij je kan discussieren of het helpt om een kroeg om 12 uur dicht te gooien als iedereen al binnen is en een QR code heeft.

Een goed werkende QR code en mondkapjes zijn voor mij minder ingrijpend dan een lockdown, sluitingstijdenbeperkingen, of 1,5 meter herinvoeren. Vervelend, maar blijkbaar wel noodzakelijk en tijdelijk.

Het is al eerder gezegd maar een acuut probllem heeft aan acute oplossing nodig. Zeker als dat probleem ook gevolgen heeft voor de mensen (reguliere zorgpatienten) die niet/nauwelijks bijdragen aan dat probleem.
Remy kan en mag zeggen wat hij wil, maar als iedereen in NL gevaccineerd zou zijn dan kon hij zonder problemen open en leefde zijn leven met een vaccinatie naast de Difterie, Tetanus, Pokken, Gele Koorts, Kinkhoest en alle andere vaccins die hij al gehad heeft.

appelsap
11-11-2021, 15:50
Ze weten dat de grootste groep ongevaccineerden jonger dan 30 zijn. En die pak je het hardst door sporten en horeca voorwaardelijk te stellen. Er is geen ondernemer die ik ken die echt denkt dat de qr code enige veiligheid biedt.

Wat zij over de medische effectiviteit van zo'n QR code vinden is volgens mij minder relevant. En degene die ik spreek vinden het prima, maar willen wel graag volledig open kunnen. Want als je idd als medische wetenschap en overheid in die QR code gelooft dan zou het niet uit moeten maken of je om 12 uur of om 4 uur naar huis gaat.

Lowkick92
11-11-2021, 17:04
In Singapore en (van wat ik net hoor ook de VS) worden medische kosten niet meer vergoed als je ongevaccineerd in het ziekenhuis terecht komt. Dit na officiële goedkeuring Pfizer. In de VS worden er nu GoFundMe's opgericht om die reden voor ongevaccineerden en hun gezinnen. Op reddit.com worden de anti vaccin posts van deze mensen getoond samen met hun schreeuw om hulp nu ze zijn opgenomen en/of een overleden partner hebben. Weet niet hoe screenshots te posten, anders had ik het gedaan.ps:Oostenrijkers laten zich na invoering 2G massaal vaccineren staat nu in de NRC

Lorenzo
11-11-2021, 18:00
In 2014 schreeuwde de ziekenhuizen om meer personeel na uitbraak influenza ,je hoorde niemand. In 2017/18 hetzelfde ,mensen werden overgeplaatst naar andere ziekenhuizen en operaties werden uitgesteld.weer hoorde je niemand en is er geen aktie ondernomen,integendeel. Nu 2021 geven we elkaar de schuld en word een heel volk bang gemaakt voor corona . QR code is de grootste waanzin ooit.

largo0
11-11-2021, 22:24
In 2014 schreeuwde de ziekenhuizen om meer personeel na uitbraak influenza ,je hoorde niemand. In 2017/18 hetzelfde ,mensen werden overgeplaatst naar andere ziekenhuizen en operaties werden uitgesteld.weer hoorde je niemand en is er geen aktie ondernomen,integendeel. Nu 2021 geven we elkaar de schuld en word een heel volk bang gemaakt voor corona . QR code is de grootste waanzin ooit.

Precies.

Nieuws van vandaag; lockdown van twee weken en daarna overgaan naar 2G. Dus gewoon mensen uitsluiten.

Vorige jaar van twee weken verlengt tot april.
Als het dit keer meer dan twee weken wordt, dan valt de mkb om.

Ik respecteer ieder z’n mening maar de nevenschade is vele malen erger.

Lowkick92
12-11-2021, 08:13
Precies.Nieuws van vandaag; lockdown van twee weken en daarna overgaan naar 2G. Dus gewoon mensen uitsluiten. Vorige jaar van twee weken verlengt tot april. Als het dit keer meer dan twee weken wordt, dan valt de mkb om.Ik respecteer ieder z’n mening maar de nevenschade is vele malen erger.3 weken hoor ik net. Niks gelezen over binnensport vooralsnog dus fingers crossed.

LightHeavyWeight
12-11-2021, 08:54
https://open.spotify.com/episode/0jeW0f0GalsN2xdHB0MJEZ?si=H_3GF6AjSfCLBrADjdKPgg&utm_source=copy-link

Eerste 20 minuten van deze podcast, dat is wat mij betreft precies wat er gebeurt. Even los van wat je van de gesprekspartner kan vinden.

Die-ene
12-11-2021, 11:31
Je spuwt een heleboel misinformatie de afgelopen paar paginas waarbij je ook de complotheorieen niet lijkt te schuwen.1. Je vaccineert niet alleen voor jezelf, en long covid is ook bij jonge sporters een issue.2. 99% van de eventuele bijwerkingen van vaccins zijn bekend binnen 3 maanden na toediening. Met 5 miljard ingespoten vaccins kunnen we behoorlijk zeker zijn van het feit dat de vaccins erg goed werken en de bijwerkingen niet opwegen tegen de bescherming tegen ernstige ziekteverschijnselen.3. Dwang is altijd problematisch, maar drang tijdens een gezondheidscrisis is op zijn plaats.4. Duidelijk dat de overheid gefaald heeft in communicatie en uitvoering, maar de stap naar great reset en Qanon is dan toch nog behoorlijk groot.5. Groen vinkje kan je krijgen via vaccinatie, maar ook recovery of zelfs (nog) test. Dus er wordt niemand uitgesloten. Er wordt gevraagd om een bewijs, zoals bij het autorijden.6. Er is te veel bezuinigd op de zorg, ook omdat we allemaal gaan steigeren als we 3,75 meer per maand moeten betalen aan ziektekosten premie. Maar zoals gezegd is dat een langere termijn oplossing, of in ieder geval is men er niet snel genoeg mee begonnen om nu de ziekenhuizen voldoende te ontlasten. Zijn we bereid om voor opgeschaalde ic's behoorlijk meer te gaan betalen, ook als we weten dat dit soort pandemieen 1 keer in de 50 of 100 jaar voor komen? We geven trouwens ongeveer 10% van ons BBP uit aand de zorg, net als de meeste ontwikkelde landen. En staan altijd in de top 5 van beste gezondheidszorg in de wereld. Niet voldoende voor deze crisis, maar wel iets om te onthouden.7. Sporten is geen remedie tegen covid voor mensen die op dit moment een ziekenhuis bed innemen of dat in de komende 8 weken misschien zullen doen. Dat staat los van het feit dat sporten goed is en je minder vatbaar bent voor ziektes als je een betere conditie hebt en niet rookt, drinkt of te dik bent...Ik ben het volledig met je eens dat de overheid behoorlijk heeft gefaald en dat opschaling deze maatregelen eventueel had kunnen voorkomen. Maar dat is niet gebeurd en nu betalen de mensen die reguleire zorg nodig hebben de prijs. Om dat te voorkomen moet je aan dit soort maatregelen gana denken, waarbij je kan discussieren of het helpt om een kroeg om 12 uur dicht te gooien als iedereen al binnen is en een QR code heeft. Een goed werkende QR code en mondkapjes zijn voor mij minder ingrijpend dan een lockdown, sluitingstijdenbeperkingen, of 1,5 meter herinvoeren. Vervelend, maar blijkbaar wel noodzakelijk en tijdelijk. Het is al eerder gezegd maar een acuut probllem heeft aan acute oplossing nodig. Zeker als dat probleem ook gevolgen heeft voor de mensen (reguliere zorgpatienten) die niet/nauwelijks bijdragen aan dat probleem. Remy kan en mag zeggen wat hij wil, maar als iedereen in NL gevaccineerd zou zijn dan kon hij zonder problemen open en leefde zijn leven met een vaccinatie naast de Difterie, Tetanus, Pokken, Gele Koorts, Kinkhoest en alle andere vaccins die hij al gehad heeft.Perfect verwoord!

Lowkick92
12-11-2021, 12:39
https://open.spotify.com/episode/0jeW0f0GalsN2xdHB0MJEZ?si=H_3GF6AjSfCLBrADjdKPgg&utm_source=copy-link

Eerste 20 minuten van deze podcast, dat is wat mij betreft precies wat er gebeurt. Even los van wat je van de gesprekspartner kan vinden.

Joe Rogan is helaas ook van het padje af. Wantrouwt alles en weet het beter dan experts. Zijn gezwam over de pandemie neem ik niet serieus. Joe moet het houden bij mma, daar heeft hij verstand van.

Tony Galento
12-11-2021, 12:54
Joe Rogan is helaas ook van het padje af. Wantrouwt alles en weet het beter dan experts. Zijn gezwam over de pandemie neem ik niet serieus. Joe moet het houden bij mma, daar heeft hij verstand van.

Ik wilde zeggen: Remy kan het beter houden bij kickboksen maar eerlijk gezegd wordt ik daar ook niet vrolijk van. Liever hoor ik hem helemaal niet praten.

Zoals eerder geschetst, zo'n beetje iedereen is als kind gevaccineerd tegen een hele reeks enge ziektes. Zullen we daar dan ook maar mee stoppen?

Lowkick92
12-11-2021, 13:01
https://open.spotify.com/episode/0jeW0f0GalsN2xdHB0MJEZ?si=H_3GF6AjSfCLBrADjdKPgg&utm_source=copy-link

Eerste 20 minuten van deze podcast, dat is wat mij betreft precies wat er gebeurt. Even los van wat je van de gesprekspartner kan vinden.


https://edition.cnn.com/videos/health/2021/11/06/aaron-rodgers-joe-rogan-coronavirus-advice-myron-rolle-intv-sot-nr-vpx.cnn

Hier geeft onze grote vriend iemand advies over behandeling na COVID-19 besmetting. Yup, Rogan is ver heen. Hij heeft totaal geen medische achtergrond oid en gaat wel even iemand adviseren over wat te doen. Je bedenkt het niet.

Vraag me af wat erger is, de pandemie of de gekte die deze pandemie bij sommigen heeft losgemaakt.

largo0
12-11-2021, 13:37
Gelukkig hebben we ook scherpe burgers. Dit komt totaal niet als een verassing. Prikken tot je er bij neervalt want het blijft niet bij 2 of 3.

Wat ik al zei in mijn eerste post, het gaat allang niet meer om een virus die een mortaliteits cijfer heeft die net boven een stevige griep uitvalt. Zoek het op!

Een goedwerkende vaccine heeft 15 jaar nodig en niet 1 jaar. En dan wil ik niet eens beginnen met al die schandalen die Pfizer heeft.

Lowkick92
12-11-2021, 14:14
Ik wilde zeggen: Remy kan het beter houden bij kickboksen maar eerlijk gezegd wordt ik daar ook niet vrolijk van. Liever hoor ik hem helemaal niet praten.Zoals eerder geschetst, zo'n beetje iedereen is als kind gevaccineerd tegen een hele reeks enge ziektes. Zullen we daar dan ook maar mee stoppen?Eens, deze pandemie zorgt voor een nieuw soort egoïsme. Grootschalige vaccinatie campagnes hebben de mensheid al eerder gered. Maar vandaag de dag hebben we Facebook, Google, Youtube, Willem Engel en Baudet. Het zij zo

LightHeavyWeight
12-11-2021, 15:00
Jij geeft mooi het diepere probleem weer met je reactie. Je kunt, volgens jou, alleen maar voor of tegen zijn. En als je tegen bent dan, dan behoor je per definitie tot de extremen. De nuance is volledig kwijt, en dat creëert extra maatschappelijk problemen bovenop Corona zelf.
Standpunten verdedigen gaat boven dialoog, dus er is alleen geschreeuw. Met deze instelling van vingerwijzen komt het nooit meer goed maatschappelijk gezien, Corona zal uiteindelijk een keer niet meer relevant zijn. Dus kijk maar even waar je je energie in steekt.

gr een gevaccineerde en fitte man.

Lowkick92
12-11-2021, 17:35
Jij geeft mooi het diepere probleem weer met je reactie. Je kunt, volgens jou, alleen maar voor of tegen zijn. En als je tegen bent dan, dan behoor je per definitie tot de extremen. De nuance is volledig kwijt, en dat creëert extra maatschappelijk problemen bovenop Corona zelf. Standpunten verdedigen gaat boven dialoog, dus er is alleen geschreeuw. Met deze instelling van vingerwijzen komt het nooit meer goed maatschappelijk gezien, Corona zal uiteindelijk een keer niet meer relevant zijn. Dus kijk maar even waar je je energie in steekt. gr een gevaccineerde en fitte man.Doel je op mij? Ik herken mezelf totaal niet in wat je zegt. Ik durf het echter wel gewoon te zeggen zoals ik denk dat het is. Ik heb niet eerder meegemaakt dat de medische wetenschap zo in twijfel wordt getrokken en men zich zo laat leiden door foutieve informatie en complottheorieën. De pandemie gaat hierdoor alleen nog maar langer duren, vrees ik en dat is voor niemand goed.Als jij iets deelt van een Joe Rogan en dat volgens jou precies is wat er op dit moment speelt. Tja, dat kan ik (en de rest hier) toch moeilijk serieus nemen? De man is MMA commentator maar schijnbaar weet hij het allemaal beter dan mensen die jaren lang gestudeerd hebben en decennia lang werkervaring hebben, hun leven hebben toegewijd aan onderzoek in medicijnen, virologie etc.Het feit dat jij zoiets deelt, weergeeft m.i. het grote probleem vandaag de dag

appelsap
12-11-2021, 17:56
Gelukkig hebben we ook scherpe burgers. Dit komt totaal niet als een verassing. Prikken tot je er bij neervalt want het blijft niet bij 2 of 3.

Wat ik al zei in mijn eerste post, het gaat allang niet meer om een virus die een mortaliteits cijfer heeft die net boven een stevige griep uitvalt. Zoek het op!

Een goedwerkende vaccine heeft 15 jaar nodig en niet 1 jaar. En dan wil ik niet eens beginnen met al die schandalen die Pfizer heeft.

Je blijft hangen in misinformatie :


1. De mortaliteitscijfers zouden eventueel vergelijkbaar kunnen zijn, maar de besmettelijkheid is dat niet. Verder heb je nog long covid waar je minder last van hebt bij griep.

Even ter illustratie :
De griepepidemie van 2017/’18 en de eerste golf van de corona-epidemie in 2020 lijken op het eerste gezicht veel op elkaar: een vergelijkbaar aantal qua oversterfte en een toenemende zorgvraag die leidde tot capaciteitsproblemen. Toch zijn er ook duidelijke verschillen. De corona-epidemie ging gepaard met ingrijpende maatregelen om verspreiding van besmetting te voorkomen, terwijl voor een griepepidemie een deel van de bevolking wordt gevaccineerd. Daarnaast hield de griepepidemie in 2017/’18 achttien weken aan, terwijl de eerste golf van de corona-epidemie negen weken duurde. De oversterfte tijdens de eerste golf van de corona-epidemie was daardoor in relatieve zin bijna dubbel zo hoog als tijdens de griepepidemie. In vergelijking met de griepepidemie overleden tijdens de corona-epidemie meer jongere mensen en meer mannen, was de oversterfte meer geconcentreerd in bepaalde provincies en was de sterfte onder Wlz-zorggebruikers sterker verhoogd. (Bron : CBS)

Voor griep prikken we trouwens elk jaar steeds meer mensen om die cijfers zo laag mogelijk te houden.

2. Vaccin heeft 15 jaar nodig voor wat? Om te ontwikkelen? Het is deze keer zeker snel gegaan, dat komt ook omdat er veel gel dis ingepompt en er zo veel mensen besmet waren dat het vinden van testpersonen geen probleem was. Als je het over de ecentuel lange termijn bijwerkingen hebt dan is het nog steeds zo dat bijwerkingen bij vaccins normaal gesproken binnen 3 maanden aan het licht komen. En ze hebben zeker bijwerkingen, net als alle medicijnen.

3. Pfizer schandalen. Daar neem je weer een sprong waarbij een schandaal op een plek automatisch betekent dat er niks kan deugen van een vaccin dat door dezelfde partij is ontwikkeld. Dat is wel een behoorlijke stap.

appelsap
12-11-2021, 18:08
.Als jij iets deelt van een Joe Rogan en dat volgens jou precies is wat er op dit moment speelt. Tja, dat kan ik (en de rest hier) toch moeilijk serieus nemen? De man is MMA commentator maar schijnbaar weet hij het allemaal beter dan mensen die jaren lang gestudeerd hebben en decennia lang werkervaring hebben, hun leven hebben toegewijd aan onderzoek in medicijnen, virologie etc.Het feit dat jij zoiets deelt, weergeeft m.i. het grote probleem vandaag de dag

Rogan is wel iemand die normaal gesproken informatie tot zich nam van meerdere kanten. Waar ik in dit geval afhaak is dat hij zelf toegeeft dat hij medicatie genomen heeft die bewezen werkt, monoclonal antibodies (wat Trump ook gehad heeft en veel Amerikanen in het ziekenhuis krijgen), maar hij impliceert dat zijn herstel te danken is aan Invermectin. Verder begint hij over Zpac, een antibioticum (werkt averechts op virussen...) een een hele boel andere dingen.
Dus hoe hij zijn herstel aan dat specifieke medicijn kan koppelen is mij een raadsel en het voedt wel het wantrouwen in de medische wetenschap. waar bepaalde groepen in de VS sowieso al geen vertrouwen in hebben.

Lowkick92
12-11-2021, 18:21
Duidelijke weergave van wat er nu speelt en waarom ook gevaccineerden in het ziekenhuis terecht komen en waarom er meer gevaccineerd moet worden. De moeite waard:

https://www.instagram.com/p/CWJBFdqsK2s/?utm_medium=copy_link

Lorenzo
12-11-2021, 21:14
Hier kom je nooit uit.Door de hele geschiedenis worden volken gemanupuleerd. Voor mij is dit wat er nu ook aan de hand is. Zoals al eerder is gepost 2014 was een rampjaar met 65000 doden in Nederland.
Ziekenhuizen schreeuwde om meer personeel omdat er geen operaties meer konden plaatsvinden door de griep . In 2018/19 hetzelfde.Ziekenhuizen kregen niets erbij. Nu met corona is er opeens paniek.Manupulatie leugens en dwang .Bv op het werk(en ik werk bij 1 van de grootste bedrijven van Nederland) hebben de mensen een totaal andere mening dan wat ik zie in intervieuws op straat op tv. Alsof alleen word uitgezonden wat in het voordeel is van wat de staat wil.Hugo de kwakzalver benoemd ook dat het prikken vrijwillig is, dit is natuurlijk voor als er over jaren claims komen.Het tegendeel is waar,mensen die niet wilden prikken doen dit nu alleen maar omdat ze geen kant meer opkunnen .Dit is dwang. Gemiddeld 20.000 doden elk jaar door roken en dan hebben we het niet over de ziekenhuisopnames. Overgewicht doodsoorzaak nummer 1 wat vele male hoger ligt dan rokers. Hier word niks aan gedaan en geen paniek. Corona valt in het niets vergeleken bij dit. Als je elke dag foto's post over kinderen die zijn doorgereden in een woonwijk of straat (en dit gebeurd veel)en iedereen een schuldgevoel aanpraat die ook in een woonwijk rijd dan krijg je ook een 2deling.

largo0
13-11-2021, 00:31
https://m.youtube.com/watch?v=iK2EFK2RjmA

Nabeschouwing van de Persconferentie BLCKBX tv

Lowkick92
13-11-2021, 10:30
Youtuber Flavio Pasquino, een notoire complotdenker En Largo0 speciaal voor jou:https://youtu.be/FLoR2Spftwg

Lowkick92
13-11-2021, 10:42
https://m.youtube.com/watch?v=iK2EFK2RjmANabeschouwing van de Persconferentie BLCKBX tvAls je dit soort YouTube kanalen volgt, komt het niet meer goed met je. Die gasten zitten er zo diep in, daar kan alleen nog een psycholoog iets mee

appelsap
13-11-2021, 12:00
Hier kom je nooit uit.Door de hele geschiedenis worden volken gemanupuleerd. Voor mij is dit wat er nu ook aan de hand is. Zoals al eerder is gepost 2014 was een rampjaar met 65000 doden in Nederland.
Ziekenhuizen schreeuwde om meer personeel omdat er geen operaties meer konden plaatsvinden door de griep . In 2018/19 hetzelfde.Ziekenhuizen kregen niets erbij. Nu met corona is er opeens paniek.Manupulatie leugens en dwang .Bv op het werk(en ik werk bij 1 van de grootste bedrijven van Nederland) hebben de mensen een totaal andere mening dan wat ik zie in intervieuws op straat op tv. Alsof alleen word uitgezonden wat in het voordeel is van wat de staat wil.Hugo de kwakzalver benoemd ook dat het prikken vrijwillig is, dit is natuurlijk voor als er over jaren claims komen.Het tegendeel is waar,mensen die niet wilden prikken doen dit nu alleen maar omdat ze geen kant meer opkunnen .Dit is dwang. Gemiddeld 20.000 doden elk jaar door roken en dan hebben we het niet over de ziekenhuisopnames. Overgewicht doodsoorzaak nummer 1 wat vele male hoger ligt dan rokers. Hier word niks aan gedaan en geen paniek. Corona valt in het niets vergeleken bij dit. Als je elke dag foto's post over kinderen die zijn doorgereden in een woonwijk of straat (en dit gebeurd veel)en iedereen een schuldgevoel aanpraat die ook in een woonwijk rijd dan krijg je ook een 2deling.

1. 65.000 was het TOTALE aantal doden tijdens de griepepidemie. Oversterfte in de 5 maanden dat het duurde was 8.600.

2. Totaal in 5 maanden 10.000 mensen in het ziekenhuis.

3. Niemand hier beweert dat we voorbereid waren op deze crisis, of dat we het niet hadden kunnen zien aankomen. Er zijn jarenlang keuzes gemaakt om zeer goede, maar ook efficiente zorg te leveren, waarbij men dus, ook na waarschuwingen in 2014 en 2018 geen capaciteit heeft opgeschaald in de IC.

4. Het aanhalen van andere ongezonde levensstijlen is een leuke discussie voor na de crisis, en je kan denken aan belasting op slecht eten, meer premie voor ongezonde levensstijlen etc. Is ook een lastige discussie als je voor vrijheid en eigen keuzes bent. Mensen met dit soort aandoeningen liggen vaak trouwens max een paar dagen op een IC, niet gemiddeld 2 weken. En er wordt ook drang uitgeoefend om gezeonder te leven. Je mag als roker nergens meer binnen roken omdat je anders anderen mee laat roken (besmet met rook??...)

5. Raar voorbeeld over woonwijken. Daar is het zo dat je namelijk maar 30 mag, waar je op andere plekken 50 mag, en je moet een rijbewijs hebben om er met je auto rond te rijden. Doe je dat niet dan breng je anderen in gevaar en ben je strafbaar.....

largo0
13-11-2021, 13:14
Alles af doen als complot als er een andere kritische geluid is. Het gebeuren waar we momenteel inzitten was anderhalf jaar geleden ook een complot.

Ik wens jullie veel wijsheid. Mensen uitsluiten is nooit maar ook nooit verantwoordt.

Lowkick92
13-11-2021, 13:33
Alles af doen als complot als er een andere kritische geluid is. Het gebeuren waar we momenteel inzitten was anderhalf jaar geleden ook een complot.

Ik wens jullie veel wijsheid. Mensen uitsluiten is nooit maar ook nooit verantwoordt.

Als hetgeen wat je gelooft echt klinkklare onzin is, niet op waarheid berust en je op basis daarvan beslissingen neemt die niet alleen invloed hebben op jezelf maar ook op anderen. Tja, dan nader je een grens waarbij redelijkheid niet meer werkt.

Natuurlijk moeten we elkaar meningen respecteren en is vrijheid een groot goed! Maar er is een verschil tussen kritisch zijn en theorieën geloven die zo ontwrichtend kunnen werken dat het een gevaar wordt.

Ik zie deze mensen nog aanslagen plegen

largo0
13-11-2021, 17:00
https://m.youtube.com/watch?v=jjPAr3YFktk

Lowkick92
13-11-2021, 20:13
https://m.youtube.com/watch?v=jjPAr3YFktk


Heel typisch, maar ook voor mij is de houdbaarheid van Rutte allang verstreken. Hij is niet betrouwbaar en al te vaak betrapt op liegen.

Van 11jr Rutte krijgen we nu ook de rekening gepresenteerd kijkend naar de zorg. Laten we de toeslagenaffaire er nog niets eens bij halen.

Voor mijn gevoel zitten we ook een beetje met deze ‘regering’ opgescheept. Een kabinet kunnen ze nog geen eens vormen, hoe wil je in hemelsnaam een gezondheidscrisis managen.

Echter, een uitweg zoeken naar complottheorieën, Willem Engel, opvattingen Baudet is ook niet de oplossing. Maar ik snap het wantrouwen in deze man volkomen.

MB667
15-11-2021, 09:30
Heel typisch, maar ook voor mij is de houdbaarheid van Rutte allang verstreken. Hij is niet betrouwbaar en al te vaak betrapt op liegen.Van 11jr Rutte krijgen we nu ook de rekening gepresenteerd kijkend naar de zorg. Laten we de toeslagenaffaire er nog niets eens bij halen.Voor mijn gevoel zitten we ook een beetje met deze ‘regering’ opgescheept. Een kabinet kunnen ze nog geen eens vormen, hoe wil je in hemelsnaam een gezondheidscrisis managen.Echter, een uitweg zoeken naar complottheorieën, Willem Engel, opvattingen Baudet is ook niet de oplossing. Maar ik snap het wantrouwen in deze man volkomen.Ik heb vrij weinig met de Rutte, de Jonge en de CdA en VVD, maar los van de rest wat ze aan het verneuken zijn, zie ik eigenlijk niet een partij die het op dit moment beter zou doen met de pandemie bestrijding. Er zijn natuurlijk heel veel fouten gemaakt, en dat gebeurd nog steeds, maar ik denk dat het over de hele wereld nu een pot nat is. We zitten in het begin van een pandemie, die volgens mij nog wel een jaar of 6 gaat duren. Zolang de arme landen geen gratis vaccins krijgen, zullen daar telkens mutaties van het virus ontstaan, die resistenter tegen de vaccins zijn die we hier gebruiken.De OMT had niet moeten zeggen dat na een of 2 spuiten we het virus de baas zouden zijn, want dat was toen al onrealistisch, dat is voer voor de anti vax beweging. Booster shots zijn net zoals bij het griepvirus voor de zwakkere nodig, wil je dat ze er minder ziek van worden. Dat de gevaccineerde nu ook ziek worden is eigenlijk ook logisch (mutaties, astra zeneca was een slecht vaccin, anti stoffen nemen af etc etc.)Wel kan worden geconcludeerd dat de anti vax beweging wereldwijd aan de winnende hand is. Voor de pandemie was deze stroming een lachertje in de medische wereld, alles wat ze de wereld in brachten, werden door wetenschappelijke onderzoeken als onwaarheden vastgesteld. Nu worden ze geloofd en gedeeld door iedereen die tegen of bang is voor het vaccin spuitje, ook al worden de anti vax standpunten nog steeds weerlegt door de wetenschap. Ook vind ik het 'grappig' om te zien dat o.a. anabole joey's, junkies die de testpersonen van hun dealers zijn, mc donalds fans, en wiet ( met daarop bestrijdingsmiddelen) rokers en kraandrinkers ( pfas) in een keer willen weten wat ze in hun lichaam stoppen.

MB667
15-11-2021, 09:38
Hoe de invloed van een kleine minderheid antivaxers langzaam doorsijpelt - MO* (https://www.mo.be/analyse/hoe-de-invloed-van-een-kleine-minderheid-antivaxxers-langzaam-doorsijpelt)

MB667
15-11-2021, 09:39
uit 2017

De ongemakkelijke realiteit van de antivaccinatie-beweging - StukRoodVlees (https://stukroodvlees.nl/ongemakkelijke-realiteit-antivaccinatie-beweging/)

Lowkick92
15-11-2021, 10:15
uit 2017De ongemakkelijke realiteit van de antivaccinatie-beweging - StukRoodVlees (https://stukroodvlees.nl/ongemakkelijke-realiteit-antivaccinatie-beweging/)"Maar er is iets verontrustends aan het feit dat uitingsvrijheid het mogelijk maakt dat ongegronde en onwetenschappelijke uitspraken een onevenredig groot gewicht krijgen in publieke debatten, en soms op wetenschappelijk bewijs-gebaseerde uitspraken overstemmen.[5] Wetenschappers verbonden aan universiteiten of het RIVM zijn in debatten aan handen en voeten gebonden omdat zij hun argumenten alleen kunnen basteren op peer-reviewed wetenschappelijk onderzoek, terwijl deze vaccinatie-sceptici ongestraft de ene speculatie na de andere het debat kunnen ingooien, en kunnen argumenteren op basis van dat ene geval, die ene uitzondering op de regel. Door deze onevenwichtigheid in het debat lopen we het risico dat welwillende ouders systematisch de risico’s van vaccineren overschatten, en onvoldoende beseffen welke risico’s door vaccinatie vermeden worden waardoor ze concluderen dat de voordelen van vaccinaties niet opwegen tegen de gevaren."geen speld tussen te krijgen!

Lowkick92
15-11-2021, 10:17
Ik heb vrij weinig met de Rutte, de Jonge en de CdA en VVD, maar los van de rest wat ze aan het verneuken zijn, zie ik eigenlijk niet een partij die het op dit moment beter zou doen met de pandemie bestrijding. Er zijn natuurlijk heel veel fouten gemaakt, en dat gebeurd nog steeds, maar ik denk dat het over de hele wereld nu een pot nat is. We zitten in het begin van een pandemie, die volgens mij nog wel een jaar of 6 gaat duren. Zolang de arme landen geen gratis vaccins krijgen, zullen daar telkens mutaties van het virus ontstaan, die resistenter tegen de vaccins zijn die we hier gebruiken.De OMT had niet moeten zeggen dat na een of 2 spuiten we het virus de baas zouden zijn, want dat was toen al onrealistisch, dat is voer voor de anti vax beweging. Booster shots zijn net zoals bij het griepvirus voor de zwakkere nodig, wil je dat ze er minder ziek van worden. Dat de gevaccineerde nu ook ziek worden is eigenlijk ook logisch (mutaties, astra zeneca was een slecht vaccin, anti stoffen nemen af etc etc.)Wel kan worden geconcludeerd dat de anti vax beweging wereldwijd aan de winnende hand is. Voor de pandemie was deze stroming een lachertje in de medische wereld, alles wat ze de wereld in brachten, werden door wetenschappelijke onderzoeken als onwaarheden vastgesteld. Nu worden ze geloofd en gedeeld door iedereen die tegen of bang is voor het vaccin spuitje, ook al worden de anti vax standpunten nog steeds weerlegt door de wetenschap. Ook vind ik het 'grappig' om te zien dat o.a. anabole joey's, junkies die de testpersonen van hun dealers zijn, mc donalds fans, en wiet ( met daarop bestrijdingsmiddelen) rokers en kraandrinkers ( pfas) in een keer willen weten wat ze in hun lichaam stoppen.Vind dit een hele goede column, helemaal on point!https://www.instagram.com/p/CWP9JzPo5eP/?utm_medium=copy_link

Eindbaas
15-11-2021, 14:24
Ook vind ik het 'grappig' om te zien dat o.a. anabole joey's, junkies die de testpersonen van hun dealers zijn, mc donalds fans, en wiet ( met daarop bestrijdingsmiddelen) rokers en kraandrinkers ( pfas) in een keer willen weten wat ze in hun lichaam stoppen.
LOL! Met je eens.

LightHeavyWeight
16-11-2021, 09:50
Iemand Holloway tegen Rodriquez nog gezien?

MB667
16-11-2021, 10:38
Iemand Holloway tegen Rodriquez nog gezien?

Wie zijn dat?;)

Richelieu
19-11-2021, 10:02
Perfect verwoord!x2! Mooi gesproken Appelsap!

Lowkick92
11-12-2021, 05:28
https://www.gids.tv/video/400945/remy-bonjasky-bij-beau-mogen-ongevaccineerde-kinderen-straks-niet-meer-naar-school

largo0
18-12-2021, 17:21
Gefeliciteerd weer een lockdown nadat er meer dan 85 procent gevaccineerd zijn en de rest immuun is omdat ze de ziekte hebben doorgemaakt.

In twee jaar tijd nog steeds niet opgeschaald in de zorg.

Lowkick92
18-12-2021, 17:47
Gefeliciteerd weer een lockdown nadat er meer dan 85 procent gevaccineerd zijn en de rest immuun is omdat ze de ziekte hebben doorgemaakt.In twee jaar tijd nog steeds niet opgeschaald in de zorg.Ik geloof in vaccinatie, dat heeft de mensheid vaker geholpen. Deze nieuwe variant zag niemand aankomen en zeker niet met deze snelheid. Toch schijnt boosteren te helpen dus ja, ik zal ook die 3e nemen. Ik zal altijd blijven vertrouwen op de wetenschap. Als anderen liever alleen focussen op gezond eten en ijbadjes nemen voor hun immuunsysteem maar niet vaccineren, moeten zij dat zelf weten. Gaat nog wel een tijdje duren deze ellende vrees ik.In andere landen verspreid die omikron zich ook als een malle. Het is billenknijpen en hopen dat het ziektebeeld milder is dan bij delta.Het is zwaar klote voor iedereen.

largo0
18-12-2021, 18:01
Ik geloof in vaccinatie, dat heeft de mensheid vaker geholpen. Deze nieuwe variant zag niemand aankomen en zeker niet met deze snelheid. Toch schijnt boosteren te helpen dus ja, ik zal ook die 3e nemen. Ik zal altijd blijven vertrouwen op de wetenschap. Als anderen liever alleen focussen op gezond eten en ijbadjes nemen voor hun immuunsysteem maar niet vaccineren, moeten zij dat zelf weten. Gaat nog wel een tijdje duren deze ellende vrees ik.In andere landen verspreid die omikron zich ook als een malle. Het is billenknijpen en hopen dat het ziektebeeld milder is dan bij delta.Het is zwaar klote voor iedereen.

Als je verder kijkt en leest dan je neus langs is had je geweten dat het zou komen. Dit komt voor mij in ieder geval totaal niet als een verassing. Er zijn 180 varianten dus succes.

Er is niet 1 weg in de wetenschap maar meerdere. Echter wordt er steeds 1 narratief uitgelicht in de traditionele media met als cheerleaders een niet- integere ab osterhaus en consorten.

Bromios
18-12-2021, 19:20
Waarom denk jij dat Ab Osterhaus niet integer is ? (En eventueel zijn consorten wie dat ook mogen zijn).

Volgens mij zegt hij geen dingen die zijn collega virologen ook niet zeggen toch ?

largo0
18-12-2021, 20:25
https://www.ftm.nl/tag/ab-osterhaus

Anderson
18-12-2021, 21:20
Follow the money is een Deense serie best goed aanrader staat op netflix

arjenvos
19-12-2021, 19:54
337 Athlete Cardiac Arrests, Serious Issues, 192 Dead, After COVID Shot (https://goodsciencing.com/covid/71-athletes-suffer-cardiac-arrest-26-die-after-covid-shot/):

Barcelona striker Aguero retires at 33 due to heart condition
https://www.reuters.com/lifestyle/sports/barcelona-striker-aguero-announces-retirement-due-heart-condition-2021-12-15/

Inter terminate Christian Eriksen's contract as Italian rules prohibit him playing with heart-starting device
https://www.espn.com/soccer/soccer-transfers/story/4550251/inter-terminate-christian-eriksens-contract-as-italian-rules-prohibit-him-playing-with-heart-starting-device

Why are so many footballers collapsing? There has been a worrying spike in cardiac arrests and stars retiring with heart-related issues, but leading sports cardiologist insists it is NOT to do with Covid vaccine
https://www.dailymail.co.uk/sport/sportsnews/article-10314165/Football-seen-worrying-spike-cardiac-arrests-heart-related-issues-2021.html

At Least 18 Cases of Apparent Heart Problems in Young People in CT After COVID-19 Vaccine
https://www.nbcconnecticut.com/news/coronavirus/connecticut-confirms-at-least-18-cases-of-apparent-heart-problems-in-young-people-after-covid-19-vaccination/2494534/

Small number of Big Ten athletes had myocarditis after COVID-19

https://www.axios.com/small-number-big-ten-athletes-myocarditis-heart-09b2fc88-de97-4ba2-90c0-d9092aaf995d.htmlSeventeen-year-old

Washington female dies from heart attack weeks after receiving second Pfizer vaccination
https://www.clarkcountytoday.com/news/seventeen-year-old-washington-female-dies-from-heart-attack-weeks-after-receiving-second-pfizer-vaccination/

Slovenia set to ban Janssen vaccine after concluding a young woman's death was linked to the shot
https://sports.yahoo.com/slovenia-set-ban-janssen-vaccine-155739069.html (https://sports.yahoo.com/slovenia-set-ban-janssen-vaccine-155739069.htmlEtc)

MB667
20-12-2021, 10:28
337 Athlete Cardiac Arrests, Serious Issues, 192 Dead, After COVID Shot (https://goodsciencing.com/covid/71-athletes-suffer-cardiac-arrest-26-die-after-covid-shot/):

Barcelona striker Aguero retires at 33 due to heart condition
https://www.reuters.com/lifestyle/sports/barcelona-striker-aguero-announces-retirement-due-heart-condition-2021-12-15/

Inter terminate Christian Eriksen's contract as Italian rules prohibit him playing with heart-starting device
https://www.espn.com/soccer/soccer-transfers/story/4550251/inter-terminate-christian-eriksens-contract-as-italian-rules-prohibit-him-playing-with-heart-starting-device




Ericsen was helemaal niet gevaccineerd toen dat gebeurde en aguero had al hartritmestoornissen. Erg makkelijk om dit soort beweringen te maken wetende dat de 'niet schapen' dit toch klakkeloos overnemen.

Eriksen stuurde al berichtje aan Inter-spelers, einde aan alle coronaspeculaties - Voetbal International (vi.nl) (https://www.vi.nl/nieuws/eriksen-stuurde-al-berichtje-aan-inter-spelers-einde-aan-alle-coronaspeculaties-)

MB667
20-12-2021, 10:29
over de lockdown:

https://www.bbc.co.uk/sounds/play/p0bbn1td

In nl spelen we nu paniekvoetbal, kijkend naar de besmettingen ipv naar de ziekenhuisopnames, sterftes en ziektebeeld van het omnicron corona virus. Als we afgaan van de ziekenhuis gegevens uit Zuid Afrika ipv de besmettingscijfers uit het Verenigd Koninkrijk lijkt een lockdown totaal onnodig. Rutte beloofde dat wanneer het voor de kerst blijkt dat het allemaal meevalt, dat de lockdown dan wordt teruggedraaid. Ben benieuwd of die zich daar aan gaat houden.

Tony Galento
20-12-2021, 10:41
Waarom denk jij dat Ab Osterhaus niet integer is ? (En eventueel zijn consorten wie dat ook mogen zijn).

Volgens mij zegt hij geen dingen die zijn collega virologen ook niet zeggen toch ?

Ab heeft financiële belangen in de farmaceutische sector. Google eens op Osterhaus en belangenverstrengeling.

Marion Koopmans is natuurlijk een nog mooier voorbeeld, die liet zich misbruiken voor een WHO onderzoekje waarvan de uitkomst gedicteerd werd door de Chinezen.

Fauci heeft belangen in het lab waar naar verluid het virus is ontsnapt. Die deed mee aan de doofpot zoals is te lezen in diverse e-mails.

Ik ben overigens voorstander van vaccineren.

appelsap
20-12-2021, 17:17
[QUOTE=Tony Galento;1340075]Ab heeft financiële belangen in de farmaceutische sector. Google eens op Osterhaus en belangenverstrengeling.

Marion Koopmans is natuurlijk een nog mooier voorbeeld, die liet zich misbruiken voor een WHO onderzoekje waarvan de uitkomst gedicteerd werd door de Chinezen.

Fauci heeft belangen in het lab waar naar verluid het virus is ontsnapt. Die deed mee aan de doofpot zoals is te lezen in diverse e-mails.

Ik ben overigens voorstander van vaccineren.[/QUOTE

Zolang wetenschappers voor funding vaak afhankelijk zijn van de medische industrie zal er ongetwijfeld belangenverstrengeling zijn. Maar correlatie en causatie zijn niet hetzelfde en ik begrijp je laatste twee punten helemaal niet.

Dat Koopmans eventueel door de Chinezen om de tuin zou kunenn zijn geleid en dat de WHO gevoelig is voor d emening van een van haar grootste donoren is niet goed. Maar dat betekent niet dat haar kennis van virusontwikkeling onzin is.

Fauci werkt a 50 jaar is ambtenaar en het 'belang' waar jij het over hebt is de speculatie dat de amerikaanse overheid geld beschikbaar heeft gesteld voor dat lab, zoals ze over de hele wereld doen. De stelling dat het virus uit dat lab komt is ook een optie waar de meerderheid van de wetenschappers het niet mee eens is. Maar al zou het uit dat lab komen dan heeft dat toch geen invloed op de maatregelen? Hoogstens over hoe je in de evaluatie de schuldvraag gaat beantwoorden.

Ik denk ook dat dit laatste pakket een brug te ver is, maar we moeten niet vergeten dat als we 100% vaccinatie hadden gehad we nu deze discussie niet hadden hoeven voeren. Dan was er geen mini lockdown geweest in November en hadden we 50 mensen op de IC en niet 250, waardoor het allemaal prima te redden was geweest en dan had je naar lange termijn oplsossingen kunnen gaan kijken ipv weer een brand te blussen.

appelsap
20-12-2021, 17:21
over de lockdown:

https://www.bbc.co.uk/sounds/play/p0bbn1td

In nl spelen we nu paniekvoetbal, kijkend naar de besmettingen ipv naar de ziekenhuisopnames, sterftes en ziektebeeld van het omnicron corona virus. Als we afgaan van de ziekenhuis gegevens uit Zuid Afrika ipv de besmettingscijfers uit het Verenigd Koninkrijk lijkt een lockdown totaal onnodig. Rutte beloofde dat wanneer het voor de kerst blijkt dat het allemaal meevalt, dat de lockdown dan wordt teruggedraaid. Ben benieuwd of die zich daar aan gaat houden.


Zoals gezegd denk ik ook dat we wel erg preventief bezig zijn op dit moment, maar de UK bevolking ligt demografisch en kwa gezondheid wel dichter bij ons dan de Zuid Afrikaanse. Dus kan me voorstellen dat het OMT daar eerder naar kijkt. De vraag is wat de politiek doet, omdat zie ook andere afwegingen moet meenemen. Dat gebeurd wel er weinig.

appelsap
20-12-2021, 17:22
337 Athlete Cardiac Arrests, Serious Issues, 192 Dead, After COVID Shot (https://goodsciencing.com/covid/71-athletes-suffer-cardiac-arrest-26-die-after-covid-shot/):

Barcelona striker Aguero retires at 33 due to heart condition
https://www.reuters.com/lifestyle/sports/barcelona-striker-aguero-announces-retirement-due-heart-condition-2021-12-15/

Inter terminate Christian Eriksen's contract as Italian rules prohibit him playing with heart-starting device
https://www.espn.com/soccer/soccer-transfers/story/4550251/inter-terminate-christian-eriksens-contract-as-italian-rules-prohibit-him-playing-with-heart-starting-device

Why are so many footballers collapsing? There has been a worrying spike in cardiac arrests and stars retiring with heart-related issues, but leading sports cardiologist insists it is NOT to do with Covid vaccine
https://www.dailymail.co.uk/sport/sportsnews/article-10314165/Football-seen-worrying-spike-cardiac-arrests-heart-related-issues-2021.html

At Least 18 Cases of Apparent Heart Problems in Young People in CT After COVID-19 Vaccine
https://www.nbcconnecticut.com/news/coronavirus/connecticut-confirms-at-least-18-cases-of-apparent-heart-problems-in-young-people-after-covid-19-vaccination/2494534/

Small number of Big Ten athletes had myocarditis after COVID-19

https://www.axios.com/small-number-big-ten-athletes-myocarditis-heart-09b2fc88-de97-4ba2-90c0-d9092aaf995d.htmlSeventeen-year-old

Washington female dies from heart attack weeks after receiving second Pfizer vaccination
https://www.clarkcountytoday.com/news/seventeen-year-old-washington-female-dies-from-heart-attack-weeks-after-receiving-second-pfizer-vaccination/

Slovenia set to ban Janssen vaccine after concluding a young woman's death was linked to the shot
https://sports.yahoo.com/slovenia-set-ban-janssen-vaccine-155739069.html (https://sports.yahoo.com/slovenia-set-ban-janssen-vaccine-155739069.htmlEtc)

Dit moet uit een Roemeense koker komen........ gaat ook erg goed daar. Lekker niet vaccineren....

largo0
20-12-2021, 22:41
Gibraltar 140 procent gevaccineerd en alsnog maatregelen.

Mensen zijn na anderhalf jaar nog steeds niet wakker.

Kippeborst
21-12-2021, 10:06
Het is heel simpel. Iedereen is over 2 jaar gevaccineerd of volledig buitengesloten. Ik kan niet wachten. En de the great reset? Ja die is er zeker: wat komen er hoop idioten aan de oppervlakte sinds corona zeg! Ook om mij zelf heen. De een is nog gekker en angstiger dan de ander.

Eindbaas
21-12-2021, 10:51
Elfstedentocht-legende Reinier Paping op 90-jarige leeftijd overleden.
https://www.ad.nl/schaatsen/elfstedentocht-legende-reinier-paping-op-90-jarige-leeftijd-overleden~aa72727e/

Volgens verschillende reacties op FB.. was mr Paping gevaccineerd!!! Tja, dit zet je toch wel aan het denken..

largo0
21-12-2021, 11:06
Het is heel simpel. Iedereen is over 2 jaar gevaccineerd of volledig buitengesloten. Ik kan niet wachten. En de the great reset? Ja die is er zeker: wat komen er hoop idioten aan de oppervlakte sinds corona zeg! Ook om mij zelf heen. De een is nog gekker en angstiger dan de ander.

Dus jij wilt mensen uitsluiten die geen experimentele injectie willen nemen?

Wopke Hoekstra en Sigrid Kaag zijn buiten het parlement om dit aan het het bewerkstelligen. Het bewijs is inmiddels binnen.

https://mobile.twitter.com/PvanHouwelingen/status/1472713287452274695?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcam p%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet

largo0
21-12-2021, 11:14
337 Athlete Cardiac Arrests, Serious Issues, 192 Dead, After COVID Shot (https://goodsciencing.com/covid/71-athletes-suffer-cardiac-arrest-26-die-after-covid-shot/):

Barcelona striker Aguero retires at 33 due to heart condition
https://www.reuters.com/lifestyle/sports/barcelona-striker-aguero-announces-retirement-due-heart-condition-2021-12-15/

Inter terminate Christian Eriksen's contract as Italian rules prohibit him playing with heart-starting device
https://www.espn.com/soccer/soccer-transfers/story/4550251/inter-terminate-christian-eriksens-contract-as-italian-rules-prohibit-him-playing-with-heart-starting-device

Why are so many footballers collapsing? There has been a worrying spike in cardiac arrests and stars retiring with heart-related issues, but leading sports cardiologist insists it is NOT to do with Covid vaccine
https://www.dailymail.co.uk/sport/sportsnews/article-10314165/Football-seen-worrying-spike-cardiac-arrests-heart-related-issues-2021.html

At Least 18 Cases of Apparent Heart Problems in Young People in CT After COVID-19 Vaccine
https://www.nbcconnecticut.com/news/coronavirus/connecticut-confirms-at-least-18-cases-of-apparent-heart-problems-in-young-people-after-covid-19-vaccination/2494534/

Small number of Big Ten athletes had myocarditis after COVID-19

https://www.axios.com/small-number-big-ten-athletes-myocarditis-heart-09b2fc88-de97-4ba2-90c0-d9092aaf995d.htmlSeventeen-year-old

Washington female dies from heart attack weeks after receiving second Pfizer vaccination
https://www.clarkcountytoday.com/news/seventeen-year-old-washington-female-dies-from-heart-attack-weeks-after-receiving-second-pfizer-vaccination/

Slovenia set to ban Janssen vaccine after concluding a young woman's death was linked to the shot
https://sports.yahoo.com/slovenia-set-ban-janssen-vaccine-155739069.html (https://sports.yahoo.com/slovenia-set-ban-janssen-vaccine-155739069.htmlEtc)


https://dissident.one/2021/11/04/22558/

Kippeborst
21-12-2021, 12:12
Dus jij wilt mensen uitsluiten die geen experimentele injectie willen nemen? Wopke Hoekstra en Sigrid Kaag zijn buiten het parlement om dit aan het het bewerkstelligen. Het bewijs is inmiddels binnen.https://mobile.twitter.com/PvanHouwelingen/status/1472713287452274695?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcam p%5Eserp%7Ctwgr%5EtweetDus jij en de rest van de 13,6% denken dit land nog langer te gijzelen omdat je gelooft in die onzin op die mafklapper websites?Gaat niet gebeuren. Geloof me binnen 2 jaar wordt er een lijn getrokken en smeek jij , waarschijnlijk, om een vaccin.

largo0
21-12-2021, 13:33
Dus jij en de rest van de 13,6% denken dit land nog langer te gijzelen omdat je gelooft in die onzin op die mafklapper websites?Gaat niet gebeuren. Geloof me binnen 2 jaar wordt er een lijn getrokken en smeek jij , waarschijnlijk, om een vaccin.

Dat gijzel verhaal komt weer tevoorschijn. Hilarisch.

Superstick
21-12-2021, 15:41
Dus jij wilt mensen uitsluiten die geen experimentele injectie willen nemen?

Wopke Hoekstra en Sigrid Kaag zijn buiten het parlement om dit aan het het bewerkstelligen. Het bewijs is inmiddels binnen.

https://mobile.twitter.com/PvanHouwelingen/status/1472713287452274695?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcam p%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet

Oh ja, dit is inderdaad wel keihard bewijs! :twak:

Ik word zo moe van al die 'ik-neem-geen-vaccin-want-het-is-experimenteel-en-ik-weet-niet-wat-er-in-zit'-mensen. Prima, maar blijf dan maar binnen. En ga niet mijn vrijheid naar de klote helpen, want al die fucking niet-gevaccineerden vullen de ziekenhuizen.
Overigens heb ik met wat vrienden een klein onderzoekje gedaan. We hebben van alle bekenden die tegen dit vaccin zijn het opleidingsniveau genoteerd. En die is in ruim 90% van de gevallen vrij laag. Nu is het hebben van een lage opleiding op zichzelf geen probleem, natuurlijk niet. Maar het is wel opvallend...

largo0
21-12-2021, 16:25
Oh ja, dit is inderdaad wel keihard bewijs! :twak:

Ik word zo moe van al die 'ik-neem-geen-vaccin-want-het-is-experimenteel-en-ik-weet-niet-wat-er-in-zit'-mensen. Prima, maar blijf dan maar binnen. En ga niet mijn vrijheid naar de klote helpen, want al die fucking niet-gevaccineerden vullen de ziekenhuizen.
Overigens heb ik met wat vrienden een klein onderzoekje gedaan. We hebben van alle bekenden die tegen dit vaccin zijn het opleidingsniveau genoteerd. En die is in ruim 90% van de gevallen vrij laag. Nu is het hebben van een lage opleiding op zichzelf geen probleem, natuurlijk niet. Maar het is wel opvallend...

Nee het moet eerst gebeuren voordat je het dan gelooft toch. Dan is het te laat. Geen woord over gerapt in de traditionele media.

Wie heeft het virus nou verspreidt? Dat zijn toch de gevaccineerde? De niet-gevaccineerde moesten steeds testen als ze ergens naar binnen willen. Laat staan als ze naar het buitenland willen gaan.

Er zijn genoeg hoogopgeleide mensen die hetzelfde erover denken. Dan moet je maar nogmaals je onderzoek doen.

Wel grappig dat de zogenaamde laag opgeleiden dit allang door hadden. Het gaat niet om of je goed kunt leren of niet. Het gaat om gezond verstand.

“Het verraad van de intellectuelen”

appelsap
21-12-2021, 18:24
Nee het moet eerst gebeuren voordat je het dan gelooft toch. Dan is het te laat. Geen woord over gerapt in de traditionele media


Wie heeft het virus nou verspreidt? Dat zijn toch de gevaccineerde? De niet-gevaccineerde moesten steeds testen als ze ergens naar binnen willen. Laat staan als ze naar het buitenland willen gaan.



Dat rappen over complottheorieen laten we over aan Lang Frans...

Beiden verspreiden dat virus. Alleen komen de gevaccinceerden een factor 30 minder op de IC terecht. Dus hadden we meer dan voldoende capciteit gehad met een stuk minder maatregelen, als iedereen gevaccineerd zou zijn. Dat is gewoon een feit en doet niks af aan de wens voor vrije keuze of vermeende angst voor de bijwerking van een vaccin. Die vrije keuze van de 15% zorgt nu direct voor maatregelen die ook de vrijheid van de 85% beperken.
Mischien een prijs de we als samenleving moeten betalen voor die vrije keuze, maar niet gek dat mensen je daar op aanspreken toch?

LightHeavyWeight
21-12-2021, 19:08
Vonden jullie Lewis tegen Daukas ook een beetje een mismatch?

largo0
21-12-2021, 19:14
Dat rappen over complottheorieen laten we over aan Lang Frans...

Beiden verspreiden dat virus. Alleen komen de gevaccinceerden een factor 30 minder op de IC terecht. Dus hadden we meer dan voldoende capciteit gehad met een stuk minder maatregelen, als iedereen gevaccineerd zou zijn. Dat is gewoon een feit en doet niks af aan de wens voor vrije keuze of vermeende angst voor de bijwerking van een vaccin. Die vrije keuze van de 15% zorgt nu direct voor maatregelen die ook de vrijheid van de 85% beperken.
Mischien een prijs de we als samenleving moeten betalen voor die vrije keuze, maar niet gek dat mensen je daar op aanspreken toch?

Bij wijze van.

We hebben het over mensen die 60 plus zijn met een veel te hoge BMI en onderliggend lijden die op de IC terecht komen uitzonderlingen daargelaten.

Sorry maar ik kan er niet tegen als mensen worden uitsloten als een probleem. En vergeet niet, na 2 prikken zouden we weer naar normaal gaan als is de bevolking voor 70 procent gevaccineerd is. En waarom zijn de sportscholen dicht? Gaat dit echt om gezondheid? Dan heb ik de economische schade nog niet eens genoemd.

Vrijheid wordt voorwaardelijk. Ook al ben je gevaccineerd of niet, deze kant moet je niet op willen gaan.

I am done here. Ieder zijn eigen keuze om wat te nemen of niet.

Lowkick92
21-12-2021, 22:51
Er zijn genoeg hoogopgeleide mensen die in complottheorieën geloven en niet willen vaccineren, ik zie dit in mijn eigen omgeving en de theorieën die ze geloven is om verdrietig van te worden.

Er belanden trouwens ook gezonde ongevaccineerde mensen op de IC. De vrijblijvendheid van vaccinatie gaat niet lang meer duren, denk ik. Een keuze voor jezelf maken is prima zolang anderen daar (indirect) niet door worden benadeeld naar mijn mening. Nu is dat al een tijd het geval en worden hartoperaties etc uitgesteld. Natuurlijk had er meer zorg capaciteit moeten zijn maar dat is er voorlopig niet. Vaccinatie beschermt tegen ernstig ziek worden is duidelijk geworden de afgelopen tijd. Neem het dan ook gewoon. Voor jezelf en voor anderen. Niemand wil je dood hebben of met je experimenteren.

Er was laatst een uitzending van #Frontberichten, 2 december meen ik. Dit was het beste wat ik op tv gezien heb over Covid de afgelopen tijd. Geen wij vs zij gedoe maar gewoon artsen, verpleegkundigen, professionals
In de gezondheidszorg die hun werk doen en vertellen wat ze meemaken.

Iedereen in deze thread, pro of anti vaccinatie zou ‘m moeten kijken:

Bekijk Frontberichten op https://www.npostart.nl/BV_101407589

Eindbaas
25-12-2021, 18:26
Fijne feestdagen!!

Anderson
25-12-2021, 22:44
Fijne feestdagen ieder

Lowkick92
26-12-2021, 15:17
fijne dagen allemaal!

Eindbaas
29-12-2021, 13:47
Robin Fransman, vaccinatiescepticus en oprichter Herstel-NL, overleden aan gevolgen corona.

Econoom Robin Fransman, initiatiefnemer van actiegroep Herstel-NL die zich tegen de lockdown keerde, is dinsdag op 53-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van corona. Zijn overlijden wordt door diverse bronnen bevestigd aan Het Parool.

https://www.ad.nl/binnenland/robin-fransman-vaccinatiescepticus-en-oprichter-herstel-nl-overleden-aan-gevolgen-corona~a636e2864/

Anderson
29-12-2021, 14:25
De complot denkers zullen wel zeggen niet waar fake news. Helemaal kierewiet.

Lowkick92
29-12-2021, 17:23
Trieste zaak. Onnodig dat dit gebeurt als het duidelijk is dat vaccins beschermen en behoorlijk veilig zijn.

Deze mensen zitten er heel diep in. Dit was nota bene een hoogopgeleide man, hij had beter moeten en kunnen weten. Benieuwd of er mensen zijn die uit die tunnelvisie stappen na dit soort berichten. Voortschrijdend inzicht ofzo

largo0
29-12-2021, 23:53
Volgens Gommers is covid peanuts.

Lorenzo
30-12-2021, 09:10
Dat is het nu ook voor de jongeren. Op enkele uitzonderingen na die je altijd hebt. De nieuwe variant bv ,laat gewoon alle jongeren het krijgen. Geen gelul met vaccinatie en goed beschermd voor de toekomst.
Maar dat willen ze niet.Ze willen een G2 paspoort.Dit terwijl als gevaccineerd bent je het gewoon kan krijgen en doorgeven. Sterker nog,vaak merk je door de vaccinatie niet dat je het hebt en geef je het door aan zwakkeren.
VB in mijn groep.Tijdens een etentje met 8 man vrijwilligers tussen de 30 en 40 allemaal gevaccineerd doen er een aantal na klachten een test,ja hoor positief. Alle overige zonder klachten doen ook een test.Allemaal hadden ze corona.
Voor mij betekend dit 100 % geen bescherming in deze groep na vacinatie en levensgevaarklijk voor ouderen of zwakkeren omdat ze niet doorhebben dat ze corona hebben.

Ikzelf en mijn vrouw hefftig corona gehad tijdens de eerste golf. Bijde niet gefaccineerd en het nooit meer gekregen.Dit terwijl bij mijn vrouw op het werk momenteel 2 collega,s thuis zitten 60+ met corrona en overige collega,s het nu allemaal gehad hebben in het afgelopen jaar. (allemaal gevaccineerd,alleen mijn vrouw niet op haar werk)
Aantal maanden geleden heb ik mijn zoon uit Barcelona gehaald met corona omdat hij niet met het vliegtuig mee mocht (Ik laat hem daar echt niet alleen zitten). In dezelfde hotelkamer gezeten en dag later met de auto naar huis .Ikzelf heb geen corrona meer gehad.En ook op het werk (groot bedrijf) nooit meer corrona gehad terwijl vele jongeren om mijn heen het wel hadden.

Voor mij betekend vaccinatie puure dwang leugens en manupulatie. Indien het goed werkt uitstekent geschikt voor ouderen zwakkeren en mensen met overgewicht en sterk aan te raden.

appelsap
30-12-2021, 13:05
Dat is het nu ook voor de jongeren. Op enkele uitzonderingen na die je altijd hebt. De nieuwe variant bv ,laat gewoon alle jongeren het krijgen. Geen gelul met vaccinatie en goed beschermd voor de toekomst.
Maar dat willen ze niet.Ze willen een G2 paspoort.Dit terwijl als gevaccineerd bent je het gewoon kan krijgen en doorgeven. Sterker nog,vaak merk je door de vaccinatie niet dat je het hebt en geef je het door aan zwakkeren.
VB in mijn groep.Tijdens een etentje met 8 man vrijwilligers tussen de 30 en 40 allemaal gevaccineerd doen er een aantal na klachten een test,ja hoor positief. Alle overige zonder klachten doen ook een test.Allemaal hadden ze corona.
Voor mij betekend dit 100 % geen bescherming in deze groep na vacinatie en levensgevaarklijk voor ouderen of zwakkeren omdat ze niet doorhebben dat ze corona hebben.

Ikzelf en mijn vrouw hefftig corona gehad tijdens de eerste golf. Bijde niet gefaccineerd en het nooit meer gekregen.Dit terwijl bij mijn vrouw op het werk momenteel 2 collega,s thuis zitten 60+ met corrona en overige collega,s het nu allemaal gehad hebben in het afgelopen jaar. (allemaal gevaccineerd,alleen mijn vrouw niet op haar werk)
Aantal maanden geleden heb ik mijn zoon uit Barcelona gehaald met corona omdat hij niet met het vliegtuig mee mocht (Ik laat hem daar echt niet alleen zitten). In dezelfde hotelkamer gezeten en dag later met de auto naar huis .Ikzelf heb geen corrona meer gehad.En ook op het werk (groot bedrijf) nooit meer corrona gehad terwijl vele jongeren om mijn heen het wel hadden.

Voor mij betekend vaccinatie puure dwang leugens en manupulatie. Indien het goed werkt uitstekent geschikt voor ouderen zwakkeren en mensen met overgewicht en sterk aan te raden.

Je geeft zelf aan dat je heftige Corona hebt gehad. Anderen niet gevaccineerden in jouw situatie waren misschien overleden, en jij zat er misschien in de buurt. Als je dood bent heb je niet veel an je toekomstige immuniteit…

appelsap
30-12-2021, 13:07
Volgens Gommers is covid peanuts.

In vergelijking met? Context is wel belangrijk in deze, al is het vreemd dat iemand die actief om een volledige lockdown vraagt tegen een groep pubers dit soort populaire taal uitslaat.

largo0
30-12-2021, 18:26
In vergelijking met? Context is wel belangrijk in deze, al is het vreemd dat iemand die actief om een volledige lockdown vraagt tegen een groep pubers dit soort populaire taal uitslaat.

https://www.instagram.com/p/CYE5j1VINY-/?utm_medium=copy_link

arjenvos
30-12-2021, 18:49
https://dissident.one/2021/11/04/22558/Top
Fijne feestdagen!!Fijne feestdagen, Eindbaas! Fijne feestdagen allemaal!

LightHeavyWeight
03-01-2022, 19:27
Alvast even gezegd willen hebben: ik ben gevaccineerd en voor vaccinatie. Maar tegen misleiding, dwang en kindervaccinaties.
Maar deze podcast vond ik interessant. Je mag er alles van vinden, alleen gezeik op Joe Rogan zou getuigen van een biased mind :)

https://open.spotify.com/episode/3SCsueX2bZdbEzRtKOCEyT?si=9562c52929be447f

Lowkick92
03-01-2022, 23:47
Alvast even gezegd willen hebben: ik ben gevaccineerd en voor vaccinatie. Maar tegen misleiding, dwang en kindervaccinaties.Maar deze podcast vond ik interessant. Je mag er alles van vinden, alleen gezeik op Joe Rogan zou getuigen van een biased mind :)https://open.spotify.com/episode/3SCsueX2bZdbEzRtKOCEyT?si=9562c52929be447f Verklaar het succes van Cuba dan eens waar ze kids vanaf 2jr vaccineren en het Covid wise heel goed gaat. Ik zal de podcast beluisteren morgen, maar wil vooraf wel kwijt dat een mma-commentator (Joe Rogan), een dansleraar (Willem Engel), een rapper (Lange Frans) ,oud wielrenner (Flavio Pasquino) een fotomodel (Doutzen Kroes) zich vooral moeten bezigen met hetgeen zij goed in zijn. Wat zij vinden van covid, maatregelen, vaccins is totaal niet relevant.. totaal niet.https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/het-geheim-van-het-cubaanse-succes-vaccineer-de-kinderen~b0d18b89/

Lowkick92
03-01-2022, 23:52
"Het contrast is groot met rijke westerse landen zoals de VS en Nederland, die geld en vaccins hebben, maar achter de feiten blijven aanlopen omdat een bepalende minderheid de vaccins blijft weigeren. ‘Nederlanders zijn een beetje doorgeschoten in hun vrijheidsdenken’, vindt de Italiaan. Europese landen, stelt hij, zijn het collectief uit het oog verloren. Zo kon Nederland bijvoorbeeld in 2012 de productietak van een publieke vaccinfabriek privatiseren. De onderzoeksafdeling stond ook te koop, maar vorig jaar kwam minister De Jonge van Volksgezondheid op dat besluit terug, wijs geworden door de pandemie".

Lowkick92
04-01-2022, 08:27
Alvast even gezegd willen hebben: ik ben gevaccineerd en voor vaccinatie. Maar tegen misleiding, dwang en kindervaccinaties.
Maar deze podcast vond ik interessant. Je mag er alles van vinden, alleen gezeik op Joe Rogan zou getuigen van een biased mind :)

https://open.spotify.com/episode/3SCsueX2bZdbEzRtKOCEyT?si=9562c52929be447f

https://www.google.nl/amp/s/amp.theatlantic.com/amp/article/619734/

Over die Robert Malone en wat hij allemaal claimt en niet klopt. Ik sla de podcast over joh. De man roept simpelweg dingen over mRNA vaccins die niet kloppen en waar sceptici dan weer mee schermen.

YoMarK
04-01-2022, 15:26
@Lowkick92 (http://www.mixfight.nl/forum/member.php?79308-Lowkick92) : je verwoord het heel goed en ik sta er precies zo in als jij.
Jammer dat zoveel mensen in de complotfuik zijn getrapt, en alles wat uit de "mainstream" wereld komt wantrouwen(op zich is dat nog niet erg, maar ze nemen aan dat het tegenovergestelde waar is, en gaan daar zelf naar op zoek), incl de wetenschappelijke consensus.

Eindbaas
04-01-2022, 16:22
Betty White (99) stierf natuurlijke dood, geen verband met boostervaccin.
https://www.moviemeter.nl/nieuws/betty-white-99-stierf-natuurlijke-dood-boostervaccin-geen-invloed-4130

LightHeavyWeight
04-01-2022, 20:08
Verklaar het succes van Cuba dan eens waar ze kids vanaf 2jr vaccineren en het Covid wise heel goed gaat. Ik zal de podcast beluisteren morgen, maar wil vooraf wel kwijt dat een mma-commentator (Joe Rogan), een dansleraar (Willem Engel), een rapper (Lange Frans) ,oud wielrenner (Flavio Pasquino) een fotomodel (Doutzen Kroes) zich vooral moeten bezigen met hetgeen zij goed in zijn. Wat zij vinden van covid, maatregelen, vaccins is totaal niet relevant.. totaal niet.https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/het-geheim-van-het-cubaanse-succes-vaccineer-de-kinderen~b0d18b89/

Wat betreft kindervaccinaties in Cuba, draai het eens om. Zijn de vaccinaties aan kinderen dan de reden van ''het succes'' in Cuba? En definieer succes en geef meteen even een uitleg over de mate van betrouwbaarheid van de data in Cuba. Ik weet niet of je er weleens geweest bent, maar het gaat daar in de praktijk toch iets anders dan het lijkt. Het gaat daar overigens om een ander vaccin dan dat ze mijn kinderen zouden willen geven. Dat had je er voor de goede orde wel even bij kunnen vermelden.

En ik vind het ook wel een contradictie dat jij je duidelijk uitspreekt over wat je van vaccinaties vindt, maar daarna een rijtje opnoemt van mensen waarvan je vindt dat ze het niet mogen. Dus met andere woorden: iedereen die het niet met mij eens is, moet zijn mond houden.

Ikzelf ben niet bang voor vaccinaties en ben ook voorstander. Maar zie wel met angst en beven aan wat dit soort gedrag de aankomende jaren gaat veroorzaken. Ik kan wel gaan roepen dat we moeten verenigen en samen de strijd moeten aangaan, maar dat station lijkt al gepasseerd.
Maar om je gerust te stellen, we delen allemaal dezelfde emotie en dat is angst.

LightHeavyWeight
04-01-2022, 20:11
https://www.google.nl/amp/s/amp.theatlantic.com/amp/article/619734/

Over die Robert Malone en wat hij allemaal claimt en niet klopt. Ik sla de podcast over joh. De man roept simpelweg dingen over mRNA vaccins die niet kloppen en waar sceptici dan weer mee schermen.

Nou je zal weinig last meer van hem hebben, want hij wordt van de platforms geweerd. Dus langzaam gaat je feed zich vullen met mensen die het louter met je eens zijn. Veel plezier met dat ''succes''.

Lowkick92
04-01-2022, 21:08
Wat betreft kindervaccinaties in Cuba, draai het eens om. Zijn de vaccinaties aan kinderen dan de reden van ''het succes'' in Cuba? En definieer succes en geef meteen even een uitleg over de mate van betrouwbaarheid van de data in Cuba. Ik weet niet of je er weleens geweest bent, maar het gaat daar in de praktijk toch iets anders dan het lijkt. Het gaat daar overigens om een ander vaccin dan dat ze mijn kinderen zouden willen geven. Dat had je er voor de goede orde wel even bij kunnen vermelden.En ik vind het ook wel een contradictie dat jij je duidelijk uitspreekt over wat je van vaccinaties vindt, maar daarna een rijtje opnoemt van mensen waarvan je vindt dat ze het niet mogen. Dus met andere woorden: iedereen die het niet met mij eens is, moet zijn mond houden.Ikzelf ben niet bang voor vaccinaties en ben ook voorstander. Maar zie wel met angst en beven aan wat dit soort gedrag de aankomende jaren gaat veroorzaken. Ik kan wel gaan roepen dat we moeten verenigen en samen de strijd moeten aangaan, maar dat station lijkt al gepasseerd.Maar om je gerust te stellen, we delen allemaal dezelfde emotie en dat is angst.De gezondheidszorg van Cuba staat hoog aangeschreven en is toegankelijk voor elke Cubaan. Tel daarbij op dat ze daar niet doorgeslagen zijn in 'vrijheid' (maar eerder het tegenovergestelde) en het verbaast niemand meer dat ze het daar wel onder controle hebben (en houden)En over de mensen die zich uitspreken: zoals Peter Pannenkoek bij de Ouderjaars conference al zei; we zijn een beetje de weg kwijt geraakt tijdens deze pandemie. Maar het vervelende is dat de mensen die ik net opnoemde een heel groot bereik hebben. Denk aan een Joe Rogan en zijn bereik maar ook een Doutzen Kroes. Wanneer zij dus dingen delen over vaccins waarvan zij (gezien hun achtergrond) niet echt kunnen weten of wat ze delen feitelijk wel klopt, maar dit toch delen dan vind ik dat kwalijk! Er komt met dat bereik een stukje verantwoordelijkheid bij kijken en die voelen zij blijkbaar niet want ze slingeren heel makkelijk onwaarheden de wereld in.Nederland zou tijdens een pandemie een beetje meer als Cuba moeten zijn. Het collectief voorop ipv het individu. Dat is mij na 2jaar Covid-19 wel duidelijk geworden.

Lowkick92
04-01-2022, 21:34
Nou je zal weinig last meer van hem hebben, want hij wordt van de platforms geweerd. Dus langzaam gaat je feed zich vullen met mensen die het louter met je eens zijn. Veel plezier met dat ''succes''.Ik snap dat hetgeen deze Malone beweerde voor veel antivaxxers als muziek in de oren klonk, maar het klopte van geen kant. Hij is niet de uitvinder van de mRNA vaccin techniek zoals hij claimt. En dat hij overal gebanned is, heeft hij te danken aan de misinformatie die hij heeft gedeeld over mRNA vaccins voor kinderen. Uit de mond van een 'wetenschapper' heeft dat nogal wat gewicht. Ik vind het vooral triest en verdrietig om te zien met welk gemak jij (en anderen met jou) zijn beweringen voor waarheid aannemen en dat dus gaan delen (zoals jij ook deed, no offence!)Lees het artikel op je gemak door en zie ook de tweet die erin staat waarvan ik een stukje quote: 'UPDATE: Malone reached out to Logically, stating that he did not invent the mRNA vaccines, but instead the "vaccine technology platform." He also presented us with copies of nine patents – none of which showed that he invented the mRNA vaccines. The judgment for the claim has not changed.'Het hele artikel op Forbes:https://www.forbes.com/sites/brucelee/2022/01/02/what-is-mass-formation-psychosis-robert-malone-makes-covid-19-vaccine-claims-on-joe-rogan-show/?sh=4581cfd1d4ce Ik voorspel je dat er over een aantal weken weer een wetenschapper 'opstaat' die op zoek is naar validatie en aanschuift bij iemand zoals een Rogan om allerlei bullshit over vaccins de wereld in te slingeren. Het begint ondertussen een patroon te worden.

gieloe
06-01-2022, 00:09
@lowkick92

Hoe gevaarlijk is het virus? Wat is het ifr % (infection fatality rate)?

Bromios
06-01-2022, 10:20
@lowkick92

Hoe gevaarlijk is het virus? Wat is het ifr % (infection fatality rate)?

Dat is op zich niet zo heel relevant. Wat dit virus tot een globale pandemie maakt is dat het de normale gezondheidszorg verstopt. Niet persee dat het dodelijk is.

appelsap
06-01-2022, 10:47
@lowkick92

Hoe gevaarlijk is het virus? Wat is het ifr % (infection fatality rate)?

Het percentage ziekenhuis behoeftigen is door de besmettelijkheid hoog genoeg om in vele landen, ook waar er meer capaciteit is dan in Nederland, de ziekenhuizen te overweldigen. Zeker voor er vaccins waren. Nu zie je dus ook landen verschillende keuzes maken obv de capaciteit, cultuur en economische effecten op de samenleving.

gieloe
06-01-2022, 12:47
Dat is op zich niet zo heel relevant. Wat dit virus tot een globale pandemie maakt is dat het de normale gezondheidszorg verstopt. Niet persee dat het dodelijk is.

Ah ok en hoe verloopt het opschalen van de zorg tot dusver?

Lowkick92
06-01-2022, 13:48
John Wayne Parr is blijkbaar door het oog vd naald gekropen. Niet gevaccineerd, covid opgelopen en een hartontsteking als gevolg. Top atleet, geen overgewicht op en top sportman.

Zie hier zijn verhaal op insta:

https://www.instagram.com/tv/CYUvlHhBu-J/?utm_medium=copy_link

Kippeborst
06-01-2022, 14:45
Ah ok en hoe verloopt het opschalen van de zorg tot dusver?


Opschalen is niet nodig. Gewoon die 13% keihard aanpakken die 70% IC bedden bezet houdt. Ik kan niet wachten. Simpel volk, bah.

largo0
06-01-2022, 21:58
Het gaat niet om het virus. Het gaat om mass surveillance aka China taferelen. De trein dendert in ieder geval door terwijl jullie nog steeds zitten te bakkeleien over wel of niet een vaccin. Je zal nooit volledig gevaccineerd zijn.

Willen jullie je kinderen in zo’n wereld opvoeden?

Tony Galento
08-01-2022, 01:44
Het gaat niet om het virus. Het gaat om mass surveillance aka China taferelen. De trein dendert in ieder geval door terwijl jullie nog steeds zitten te bakkeleien over wel of niet een vaccin. Je zal nooit volledig gevaccineerd zijn.Willen jullie je kinderen in zo’n wereld opvoeden?Zolang die kinderen tegen polio en andere enge ziektes zijn ingeënt.(die China link zie ik niet zo of het moet zijn dat ze deze epidemie moedwillig over de rest van de wereld uitgestort hebben)

arjenvos
08-01-2022, 20:18
Play halted in Qatari League game after player collapses (https://www.besoccer.com/new/play-halted-in-qatari-league-game-after-player-collapses-1087581)

Lindelof breathing issue reminds De Gea of Eriksen, Aguero scares (https://www.freemalaysiatoday.com/category/sports/2021/12/12/lindelof-breathing-issue-reminds-de-gea-of-eriksen-aguero-scares/?__cf_chl_jschl_tk__=OWpXFOTxpYcSl6Tk4dGDC8DQnbb42 lS0PuqY_FAA_oA-1641669956-0-gaNycGzNCOU)

Die-ene
08-01-2022, 21:46
John Wayne Parr is blijkbaar door het oog vd naald gekropen. Niet gevaccineerd, covid opgelopen en een hartontsteking als gevolg. Top atleet, geen overgewicht op en top sportman.Zie hier zijn verhaal op insta:https://www.instagram.com/tv/CYUvlHhBu-J/?utm_medium=copy_linkJeetje wat heftig zeg!!!

YoMarK
10-01-2022, 09:44
Het gaat niet om het virus. Het gaat om mass surveillance aka China taferelen. De trein dendert in ieder geval door terwijl jullie nog steeds zitten te bakkeleien over wel of niet een vaccin. Je zal nooit volledig gevaccineerd zijn.

Willen jullie je kinderen in zo’n wereld opvoeden?
Nee, maar dat heeft niets te maken met vaccineren.
Je kan je prima laten vaccineren en alsnog fel tegen de QR-code scan app zijn.

Bromios
10-01-2022, 10:02
Ah ok en hoe verloopt het opschalen van de zorg tot dusver?

Loopt als een gek. IC opleidingen zijn aan het opschalen. HBO verpleegkunde krijgen extra plekken. Alleen dat duurt 4 jaar. Is nu pas een jaar van om.

En zonder globale pandemie heb je die mensen niet nodig. En dan moet jij 100 in de maand extra betalen aan zorgpremie en dan zit jij alweer in de auto naar het malieveld of je staat met een fakkel bij de minister voor de deur.

Lowkick92
10-01-2022, 10:14
Loopt als een gek. IC opleidingen zijn aan het opschalen. HBO verpleegkunde krijgen extra plekken. Alleen dat duurt 4 jaar. Is nu pas een jaar van om.

En zonder globale pandemie heb je die mensen niet nodig. En dan moet jij 100 in de maand extra betalen aan zorgpremie en dan zit jij alweer in de auto naar het malieveld of je staat met een fakkel bij de minister voor de deur.

Heb me een deuk gelachen 😁😁😁

Bromios
10-01-2022, 12:02
Al die mongolen denken allemaal dat je aan een touwtje trekt en dat de ic verpleegkundigen uit het plafond komen vallen. Ondertussen lopen ze bij elke beslissing die het kabinet te brullen dat het niet deugt. Het is of niet goed of het deugt niet.

Het probleem in de westerse wereld is dat we denken dat we recht hebben op geld en geluk en individuele keuzes. Terwijl we gewoon al een hele tijd mazzel hebben dat we heel veel hebben.

Ga ff na. 300 miljoen zaadcellen en daar ben jij uit gekomen. dat is al een behoorlijke bult mazzel. En dan kom je ook nog uit een moeder in een goed gedeelte van de wereld. Van de 7 miljard mensen zijn dat er ook maar 1 Miljard. Je rijd over prachtig aangelegde wegen. je stront gaat netjes het riool in en het licht brandt. In de winter zit je lekker warm en je hebt elke dag te vreten. Allemaal dankzij de overheid.

Kortom; ophouden met drammen en ga wat nuttigs doen met je leven.

largo0
10-01-2022, 16:16
Al die mongolen denken allemaal dat je aan een touwtje trekt en dat de ic verpleegkundigen uit het plafond komen vallen. Ondertussen lopen ze bij elke beslissing die het kabinet te brullen dat het niet deugt. Het is of niet goed of het deugt niet.

Het probleem in de westerse wereld is dat we denken dat we recht hebben op geld en geluk en individuele keuzes. Terwijl we gewoon al een hele tijd mazzel hebben dat we heel veel hebben.

Ga ff na. 300 miljoen zaadcellen en daar ben jij uit gekomen. dat is al een behoorlijke bult mazzel. En dan kom je ook nog uit een moeder in een goed gedeelte van de wereld. Van de 7 miljard mensen zijn dat er ook maar 1 Miljard. Je rijd over prachtig aangelegde wegen. je stront gaat netjes het riool in en het licht brandt. In de winter zit je lekker warm en je hebt elke dag te vreten. Allemaal dankzij de overheid.

Kortom; ophouden met drammen en ga wat nuttigs doen met je leven.


Ik wens je veel wijsheid toe.

largo0
10-01-2022, 16:18
Nee, maar dat heeft niets te maken met vaccineren.
Je kan je prima laten vaccineren en alsnog fel tegen de QR-code scan app zijn.

Prima, maar laat dat iemand zijn eigen keus zijn.

Inderdaad. Ging het maar alleen om het vaccine..

gieloe
10-01-2022, 23:02
Al die mongolen denken allemaal dat je aan een touwtje trekt en dat de ic verpleegkundigen uit het plafond komen vallen. Ondertussen lopen ze bij elke beslissing die het kabinet te brullen dat het niet deugt. Het is of niet goed of het deugt niet.

Het probleem in de westerse wereld is dat we denken dat we recht hebben op geld en geluk en individuele keuzes. Terwijl we gewoon al een hele tijd mazzel hebben dat we heel veel hebben.

Ga ff na. 300 miljoen zaadcellen en daar ben jij uit gekomen. dat is al een behoorlijke bult mazzel. En dan kom je ook nog uit een moeder in een goed gedeelte van de wereld. Van de 7 miljard mensen zijn dat er ook maar 1 Miljard. Je rijd over prachtig aangelegde wegen. je stront gaat netjes het riool in en het licht brandt. In de winter zit je lekker warm en je hebt elke dag te vreten. Allemaal dankzij de overheid.

Kortom; ophouden met drammen en ga wat nuttigs doen met je leven.

Nee, al die mongolen staan in de rij om braaf hun boostertjes te halen. Veel zijn onwetend en daar heb ik best medelijden mee. Jij denkt echter dat je de wijsheid in pacht hebt en jou gun ik al die injecties wel.

Tony Galento
11-01-2022, 08:20
Nee, al die mongolen staan in de rij om braaf hun boostertjes te halen. Veel zijn onwetend en daar heb ik best medelijden mee. Jij denkt echter dat je de wijsheid in pacht hebt en jou gun ik al die injecties wel.

Wat weet jij wat wij niet weten, prof. gieloe?

Anderson
11-01-2022, 09:21
De beste oplossing is als mensen niet gevaccineerd willen worden en op de IC terechtgekomen een boete betalen van 10.000 Euro.

largo0
11-01-2022, 09:31
De beste oplossing is als mensen niet gevaccineerd willen worden en op de IC terechtgekomen een boete betalen van 10.000 Euro.

En mensen die gevaccineerd zijn die op de ic komen, wat krijgen die?

Mensen die voor Corona hun lever kapot hebben gedronken moesten natuurlijk ook steeds hoge boetes betalen om geholpen te worden toch?

Gelukkig zijn jullie geen artsen want anders hadden we een zwaar polariserende landschap.

Lowkick92
11-01-2022, 09:31
Nee, al die mongolen staan in de rij om braaf hun boostertjes te halen. Veel zijn onwetend en daar heb ik best medelijden mee. Jij denkt echter dat je de wijsheid in pacht hebt en jou gun ik al die injecties wel.

Ik denk dat we op een punt gekomen zijn in deze pandemie dat een ieder genoeg info tot zich heeft kunnen nemen om te beslissen of hij/zij zich wel/niet laat vaccineren. Ik (en zo’n 85% van alle andere mensen in de westerse landen) heeft zich laten vaccineren en boosteren en zal dat de eerst komende tijd, indien nodig, ook laten doen.

Het verkleint de kans op een ernstig verloop van COVID. De tijd zal leren wie daadwerkelijk de ‘mongolen’ zijn, de mensen die vertrouwden op de (medische) wetenschap of de mensen die dat wantrouwden en hun informatie van alternatieve nieuws sites, social media, Willem Engel, blckboxtv, Joe Rogan etc haalden.

Met deze nieuwe omikron variant hebben we vroeg of laat allemaal een date. Ik zie hem met vertrouwen tegemoet. Er zijn de afgelopen tijd met regelmaat verhalen voorbij gekomen van ongevaccineerde mensen op de IC met heel veel spijt. Dat neem je wel of niet serieus, eigen verantwoordelijkheid, simpel zat .. zou je denken

het kwalijke is dus dat het gevolgen heeft voor anderen die hierdoor niet in ziekenhuis terecht kunnen. Dat maakt zo’n beslissing bijzonder egoïstisch. Maar vrees niet, je komt er gewoon mee weg hoor

gieloe
11-01-2022, 10:31
QUOTE=Lowkick92;1340213]Ik denk dat we op een punt gekomen zijn in deze pandemie dat een ieder genoeg info tot zich heeft kunnen nemen om te beslissen of hij/zij zich wel/niet laat vaccineren. Ik (en zo’n 85% van alle andere mensen in de westerse landen) heeft zich laten vaccineren en boosteren en zal dat de eerst komende tijd, indien nodig, ook laten doen.

En van dat % hoeveel % heeft dat gedaan omdat ze bang zijn voor het virus of omdat ze dit noodgedwongen hebben moeten doen omdat ze anders geen deel meer uit kunnen maken van de maatschappij?

Het verkleint de kans op een ernstig verloop van COVID. De tijd zal leren wie daadwerkelijk de ‘mongolen’ zijn, de mensen die vertrouwden op de (medische) wetenschap of de mensen die dat wantrouwden en hun informatie van alternatieve nieuws sites, social media, Willem Engel, blckboxtv, Joe Rogan etc haalden.

Dat het de kans verkleint op een ernstig verloop is geen bewijs voor. Dit “vaccin” werd ons eerst “verkocht” onder het mom dat je geen covid kon krijgen en niet kon overdragen aan anderen. Hoe is dat uiteindelijk gegaan?

Met deze nieuwe omikron variant hebben we vroeg of laat allemaal een date. Ik zie hem met vertrouwen tegemoet. Er zijn de afgelopen tijd met regelmaat verhalen voorbij gekomen van ongevaccineerde mensen op de IC met heel veel spijt. Dat neem je wel of niet serieus, eigen verantwoordelijkheid, simpel zat .. zou je denken

Bedoel je dat RTL nieuws artikel van Jules?

https://www.facebook.com/rtlnieuws/videos/jules-51-wilde-geen-prik-en-belandde-met-corona-op-de-ic-moet-opnieuw-leren-lope/607596510397387/

Doe voor de grap eens onderzoek naar deze man en kom eens terug met wat je ondervindingen zijn. Kan alles wel gaan voorkauwen, maar dan word je nooit een zelfstandige denker/onderzoeker.

het kwalijke is dus dat het gevolgen heeft voor anderen die hierdoor niet in ziekenhuis terecht kunnen. Dat maakt zo’n beslissing bijzonder egoïstisch. Maar vrees niet, je komt er gewoon mee weg hoor[/QUOTE]

Nogmaals mensen met vaccinatie kunnen net zo goed in het ziekenhuis belanden als mensen zonder vaccinatie. Het is een absoluut non-argument.

Daar zit je dan Joris Goedbloed met al je vaccinaties en je welwillendheid om je weer te laten prikken bij booster ronde 3,4,5 etc in een lockdown. Ik maak ondertussen even mijn laatste setje af in de sportschool en daarna lekker het centrum verkennen van deze wereldstad waar ik nu ben. Je mag mijn afspraak voor de boostershot anders ook wel hebben hoor, zo solidair ben ik dan ook wel weer met je. Fijne dag nog ☺️

Lowkick92
11-01-2022, 11:07
QUOTE=Lowkick92;1340213]Ik denk dat we op een punt gekomen zijn in deze pandemie dat een ieder genoeg info tot zich heeft kunnen nemen om te beslissen of hij/zij zich wel/niet laat vaccineren. Ik (en zo’n 85% van alle andere mensen in de westerse landen) heeft zich laten vaccineren en boosteren en zal dat de eerst komende tijd, indien nodig, ook laten doen.

En van dat % hoeveel % heeft dat gedaan omdat ze bang zijn voor het virus of omdat ze dit noodgedwongen hebben moeten doen omdat ze anders geen deel meer uit kunnen maken van de maatschappij?

Het verkleint de kans op een ernstig verloop van COVID. De tijd zal leren wie daadwerkelijk de ‘mongolen’ zijn, de mensen die vertrouwden op de (medische) wetenschap of de mensen die dat wantrouwden en hun informatie van alternatieve nieuws sites, social media, Willem Engel, blckboxtv, Joe Rogan etc haalden.

Dat het de kans verkleint op een ernstig verloop is geen bewijs voor. Dit “vaccin” werd ons eerst “verkocht” onder het mom dat je geen covid kon krijgen en niet kon overdragen aan anderen. Hoe is dat uiteindelijk gegaan?

Met deze nieuwe omikron variant hebben we vroeg of laat allemaal een date. Ik zie hem met vertrouwen tegemoet. Er zijn de afgelopen tijd met regelmaat verhalen voorbij gekomen van ongevaccineerde mensen op de IC met heel veel spijt. Dat neem je wel of niet serieus, eigen verantwoordelijkheid, simpel zat .. zou je denken

Bedoel je dat RTL nieuws artikel van Jules?

https://www.facebook.com/rtlnieuws/videos/jules-51-wilde-geen-prik-en-belandde-met-corona-op-de-ic-moet-opnieuw-leren-lope/607596510397387/

Doe voor de grap eens onderzoek naar deze man en kom eens terug met wat je ondervindingen zijn. Kan alles wel gaan voorkauwen, maar dan word je nooit een zelfstandige denker/onderzoeker.

het kwalijke is dus dat het gevolgen heeft voor anderen die hierdoor niet in ziekenhuis terecht kunnen. Dat maakt zo’n beslissing bijzonder egoïstisch. Maar vrees niet, je komt er gewoon mee weg hoor

Nogmaals mensen met vaccinatie kunnen net zo goed in het ziekenhuis belanden als mensen zonder vaccinatie. Het is een absoluut non-argument.

Daar zit je dan Joris Goedbloed met al je vaccinaties en je welwillendheid om je weer te laten prikken bij booster ronde 3,4,5 etc in een lockdown. Ik maak ondertussen even mijn laatste setje af in de sportschool en daarna lekker het centrum verkennen van deze wereldstad waar ik nu ben. Je mag mijn afspraak voor de boostershot anders ook wel hebben hoor, zo solidair ben ik dan ook wel weer met je. Fijne dag nog ☺️[/QUOTE]

Je suggereert best wel wat onzin, moet ik zeggen:

-Mensen gevaccineerd zijn om deel uit te kunnen maken vd samenleving

-Het niet bewezen is dat vaccinatie helpt tegen ernstig verloop van covid

-ik hetgeen wat ik schrijf baseer op ene Jules


‘Doe eens voor de grap onderzoek’ zeg je tegen mij. Dwz gewoon gaan Googlen en door eerdere zoekopdrachten suggesties krijgen die bevestigen wat ik al denk? Nee, dat laat ik liever aan jou en je medestanders over.. dat gedegen onderzoek doen;)

Neem die vaccinaties gewoon niet, prima. Maar stop aub met het verkondigen van deze onzin.

appelsap
11-01-2022, 12:47
En mensen die gevaccineerd zijn die op de ic komen, wat krijgen die?

Mensen die voor Corona hun lever kapot hebben gedronken moesten natuurlijk ook steeds hoge boetes betalen om geholpen te worden toch?

Gelukkig zijn jullie geen artsen want anders hadden we een zwaar polariserende landschap.

Die krijgen wel een bed en geen eigen risico (beter woord dan boete) betaling. Je argument mbt gezond level en de kosten voor de gezondheidszorg is valide. Overigens wordt er door artsen nu al gekeken naar de slagingskans en kosten van een behandeling in het ziekenhuis. Dus die keuzes worden al gemaakt.

Je bent er niet voor om mensen met zware obesitas, alcohol gebruik of roken een hogere verzekeringspremie te laten betalen dan mensen die gezonder leven? En bij schaarste moet je dan idd kiezen obv overlevingskans, gedrag en verwachte gezonde levensjaren.

Prima, maar dan nu ook vaccinatieweigeraars achteraan laten sluiten in de rij en eigen risico behandeling verhogen. Voor de toekomst een Corona/pandemie ziekenhuis (Slotervaart staat leeg) inrichten met iets minder dure zorg voor de ongevaccineerden.

appelsap
11-01-2022, 13:07
Nogmaals mensen met vaccinatie kunnen net zo goed in het ziekenhuis belanden als mensen zonder vaccinatie. Het is een absoluut non-argument.

Daar zit je dan Joris Goedbloed met al je vaccinaties en je welwillendheid om je weer te laten prikken bij booster ronde 3,4,5 etc in een lockdown. Ik maak ondertussen even mijn laatste setje af in de sportschool en daarna lekker het centrum verkennen van deze wereldstad waar ik nu ben. Je mag mijn afspraak voor de boostershot anders ook wel hebben hoor, zo solidair ben ik dan ook wel weer met je. Fijne dag nog ☺️


Een lesje statistiek zou niet missstaan hier. Of kijk 'Even tot Hier' terug, waar ze je precies voorrekenen hoe dit werkt, op een aardige manier. Niet de grafiek van Thierry volgen.

Ik maak mijn laatste setje in de sportschool ook af, elke dag, en kan daarna naar het strand, restaurant, of club, met mijn booster shot en herstel. Daardoor heb ik een stuk minder kans om bij de +10k (op 1 miljoen mensen) Covid doden te gaan horen die in deze wereldstad hebben besloten zich niet te laten vaccineren. Geen lockdown geen QR en behoorlijk meer IC capaciteit, maar ook 10 keer zo veel betalen voor je verzekerings premie en en behoorlijke Darwin Award. Helaas blijft het probleem in NL de ziekenhuis capacitet. Tot die is opgelost zou ik voorrang geven aan mensen die gepande zorg nodig hebben en anderen die wel hebben geprobeerd de gevolgen van deze pandemie te minimaliseren.

Die-ene
11-01-2022, 20:00
Al die mongolen denken allemaal dat je aan een touwtje trekt en dat de ic verpleegkundigen uit het plafond komen vallen. Ondertussen lopen ze bij elke beslissing die het kabinet te brullen dat het niet deugt. Het is of niet goed of het deugt niet.Het probleem in de westerse wereld is dat we denken dat we recht hebben op geld en geluk en individuele keuzes. Terwijl we gewoon al een hele tijd mazzel hebben dat we heel veel hebben. Ga ff na. 300 miljoen zaadcellen en daar ben jij uit gekomen. dat is al een behoorlijke bult mazzel. En dan kom je ook nog uit een moeder in een goed gedeelte van de wereld. Van de 7 miljard mensen zijn dat er ook maar 1 Miljard. Je rijd over prachtig aangelegde wegen. je stront gaat netjes het riool in en het licht brandt. In de winter zit je lekker warm en je hebt elke dag te vreten. Allemaal dankzij de overheid. Kortom; ophouden met drammen en ga wat nuttigs doen met je leven.Geniale reactie hahaha

Lowkick92
11-01-2022, 22:09
Al die mongolen denken allemaal dat je aan een touwtje trekt en dat de ic verpleegkundigen uit het plafond komen vallen. Ondertussen lopen ze bij elke beslissing die het kabinet te brullen dat het niet deugt. Het is of niet goed of het deugt niet.

Het probleem in de westerse wereld is dat we denken dat we recht hebben op geld en geluk en individuele keuzes. Terwijl we gewoon al een hele tijd mazzel hebben dat we heel veel hebben.

Ga ff na. 300 miljoen zaadcellen en daar ben jij uit gekomen. dat is al een behoorlijke bult mazzel. En dan kom je ook nog uit een moeder in een goed gedeelte van de wereld. Van de 7 miljard mensen zijn dat er ook maar 1 Miljard. Je rijd over prachtig aangelegde wegen. je stront gaat netjes het riool in en het licht brandt. In de winter zit je lekker warm en je hebt elke dag te vreten. Allemaal dankzij de overheid.

Kortom; ophouden met drammen en ga wat nuttigs doen met je leven.

Eens!

We zijn zo verwend dat we dingen voor lief nemen.

gieloe
12-01-2022, 15:36
https://www.who.int/news/item/11-01-2022-interim-statement-on-covid-19-vaccines-in-the-context-of-the-circulation-of-the-omicron-sars-cov-2-variant-from-the-who-technical-advisory-group-on-covid-19-vaccine-composition

Voor ieder experimenteel vaccine proefkonijn in dit topic wie dit niet begrijpt wil ik het best uitleggen als het lief gevraagd word, want tussen de regels doorlezen is nooit gelukt in bijna drie jaar tijd.

En voor de strijders wie hun poot stijf gehouden hebben de afgelopen drie jaar. Nog heel even volhouden, het kaartenhuis gaat ieder moment uit elkaar vallen 🥂

Lowkick92
12-01-2022, 22:48
https://www.who.int/news/item/11-01-2022-interim-statement-on-covid-19-vaccines-in-the-context-of-the-circulation-of-the-omicron-sars-cov-2-variant-from-the-who-technical-advisory-group-on-covid-19-vaccine-composition

Voor ieder experimenteel vaccine proefkonijn in dit topic wie dit niet begrijpt wil ik het best uitleggen als het lief gevraagd word, want tussen de regels doorlezen is nooit gelukt in bijna drie jaar tijd.

En voor de strijders wie hun poot stijf gehouden hebben de afgelopen drie jaar. Nog heel even volhouden, het kaartenhuis gaat ieder moment uit elkaar vallen 🥂

Wat verwacht je van jouw bovenstaande reactie?

appelsap
13-01-2022, 13:12
https://www.who.int/news/item/11-01-2022-interim-statement-on-covid-19-vaccines-in-the-context-of-the-circulation-of-the-omicron-sars-cov-2-variant-from-the-who-technical-advisory-group-on-covid-19-vaccine-composition

Voor ieder experimenteel vaccine proefkonijn in dit topic wie dit niet begrijpt wil ik het best uitleggen als het lief gevraagd word, want tussen de regels doorlezen is nooit gelukt in bijna drie jaar tijd.

En voor de strijders wie hun poot stijf gehouden hebben de afgelopen drie jaar. Nog heel even volhouden, het kaartenhuis gaat ieder moment uit elkaar vallen 🥂

Mijn engels is redelijk na 10 jaar in de VS, maar leg mij svp (dat is frans voor lief vragen) uit wat in deze statement van het WHO gezegd wordt en wat jouw conclusies zijn.

Mvg ( eindig zelfs met een vriendelijk )

gieloe
13-01-2022, 19:19
Mijn engels is redelijk na 10 jaar in de VS, maar leg mij svp (dat is frans voor lief vragen) uit wat in deze statement van het WHO gezegd wordt en wat jouw conclusies zijn.

Mvg ( eindig zelfs met een vriendelijk )

Ok dan neem ik je wel mee aan de hand. Heb je je slabbertje al om? You are about to be spoonfed. (dat is “ik ga het voorkauwen voor je” in het Engels)

Lowkick92
13-01-2022, 20:26
Troll alert..

appelsap
13-01-2022, 21:44
Ok dan neem ik je wel mee aan de hand. Heb je je slabbertje al om? You are about to be spoonfed. (dat is “ik ga het voorkauwen voor je” in het Engels)

I'm all ears.

arjenvos
13-01-2022, 22:15
DEZE WEKEN

Nikoloz Basilashvili (29), Georgian tennis player (No. 22 in the world) began struggling to breathe early in his ATP Cup match in Sydney against Stefanos Tsitsipas, play was cancelled. Basilashivili was serving 4-1 down in the first set when play was suddenly halted. The Georgian tennis star was overheard saying: “Every shot I’m out of breath.” His hand gestures suggested he was feeling tightness in his chest. Australia’s vaccination rules mandate all ATP Cup players to be fully vaccinated.

In January 2022, triple-Vaccinated Swiss Olympic Marathon Runner Fabienne Schlumpf announced on her instagram that she has been diagnosed with myocarditis.

https://www.instagram.com/p/CYZMl_7IyAG/

Erik Karlsson (23), elite Högby IF team runner collapsed with a cardiac arrest in the final kilometre of the Sylvesterloppet race in Kalmar, Sweden. Taken to hospital by ambulance but died on Tuesday 4th January after they tried to wake him from a coma.

Lukas Olesen (20), Slagelse B&I Footballer from Bornholm had a sudden cardiac arrest during training. He is now in a coma.

Nemanja Mirosavljević (25), former Grafičar player – and youth coach since summer 2021 – had a cardiac arrest. He died after 7 days in a coma.

Marin Čačić (23), NK Nehaj Footballer suddenly collapsed with cardiac arrest during training. He was rushed to a hospital where heart failure was diagnosed. He was in a coma but died after two days in hospital

Australia: Bodybuilder Matty John suffered stabbing heart pain two days after Pfizer vaccine, diagnosed with pericarditis.

Domenico De Siano (25), Basketballer from Forio Basket, died yesterday after a month in the La Schiana Hospital in Pozzuoli, due to suffering a cerebral ischemia due to blood clots in the brain. = https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/slovenia-set-ban-janssen-vaccine-after-womans-death-2021-11-30/

Wouter Betjes (14), student hockey player collapsed walking to the dugout after a catch-up game Bloemendaal JC3 against Overbos JC1. Club doctor tried to resuscitate him at the ground, continuing in the ambulance and at hospital in Amsterdam but they were not successful and he died.

Makhlid Al-Raqadi (29), Muscat FC football player collapsed with cardiac arrest during the warm-up for a match and suffered “a severe heart attack.” He was taken to hospital but they were unable to save him.

An unnamed Adelaide Crows football player went to hospital diagnosed with pericarditis (heart inflammation) two weeks after his first Pfizer. Percarditis destroys heart cells. The Adelaide Crows inexplicably did not release his name, citing “privacy” but it will soon be obvious because he will be out for at least 3 months.

Adrien Sandjo (18), U19 Piedmont and Valle d’Aosta regional team footballer collapsed on the pitch with a cardiac arrest, declared brain dead after six hours of observation in Molinette hospital. His organs were removed for donation.

Izan Edward (7), Beniopa Sports Union footballer suffered a blackout a few minutes after finishing a training session at the Roís de Corella football field. Coaching staff tried to ressuscitate the boy with a defibrillator. An ambulance took him to hospital where he died. Spain has been rushing to vaccinate children 5-11.

José Javier Ros (aka Monas) (22), UCAM Murcia footballer withdrew from the rest of the season after being diagnosed with pericarditis.

Aurélie Hans (21), female football goalkeeper (since she was 12) suffered a sudden cardiac arrest and died Tuesday, December 14.

Maxwell Harrison (21), International ballroom dancer developed pericarditis (inflammation of the sac surrounding the heart muscle) five days after his second Pfizer COVID-19 vaccine, and was hospitalized.

Ben Madgen (36), South East Melbourne Phoenix basketballer in hospital with pericarditis after 2nd Pfizer.

Bobby Dixon, Carlisle City footballer collapsed in the early stages of a Cumberland County League game against Gosforth and was taken to the Cumberland Infirmary for tests.

Ricardo Gomes (29) Cape Verde native footballer playing for Serbian club FK Partizan collapsed during training , 45 days after his COVID vaccination. Coach Stanojevic said “The situation is serious.”

Martin Terrier (24), Rennes striker was substituted after chest pains in game against Nice.

Victor Lindelof (27), Manchester United defender went down clutching his chest and pointing to his heart, complained of chest pain and racing pulse. His wife confirmed (many times) they were both vaccinated.

Piotr Zielinski (27), Napoli midfielder went to the sideline, 19 minutes into the game against Empoli, struggled to breathe, pointing to his neck and chest.

!!! FC Carl Zeiss Jena players, Ugur Tezel and Kwabenaboye Schulz, collapsed in their game against Berliner AK.

Tony Galento
14-01-2022, 08:15
Ok dan neem ik je wel mee aan de hand. Heb je je slabbertje al om? You are about to be spoonfed. (dat is “ik ga het voorkauwen voor je” in het Engels)

Eindelijk iemand die precies weet hoe de vork in de steel zit!!

Anderson
14-01-2022, 09:07
Vertel

gieloe
14-01-2022, 10:08
Al die mongolen denken allemaal dat je aan een touwtje trekt en dat de ic verpleegkundigen uit het plafond komen vallen. Ondertussen lopen ze bij elke beslissing die het kabinet te brullen dat het niet deugt. Het is of niet goed of het deugt niet.

Het probleem in de westerse wereld is dat we denken dat we recht hebben op geld en geluk en individuele keuzes. Terwijl we gewoon al een hele tijd mazzel hebben dat we heel veel hebben.

Ga ff na. 300 miljoen zaadcellen en daar ben jij uit gekomen. dat is al een behoorlijke bult mazzel. En dan kom je ook nog uit een moeder in een goed gedeelte van de wereld. Van de 7 miljard mensen zijn dat er ook maar 1 Miljard. Je rijd over prachtig aangelegde wegen. je stront gaat netjes het riool in en het licht brandt. In de winter zit je lekker warm en je hebt elke dag te vreten. Allemaal dankzij de overheid.

Kortom; ophouden met drammen en ga wat nuttigs doen met je leven.


Dit is echt zo sneu op zo veel vlakken. Dus vanwege het feit dat je het “goed” hebt gehad zoveel jaren, is het ok om het uit je handen te laten grijpen? Dat ik dit nog moet lezen op een vechtsport forum nota bene… Dat betekend dat je moet vechten voor wat je hebt en het niet af laten pakken. Jij noemt het mazzel, maar daar is voor gestreden in het verleden en vergeet niet de hoge belastingen in dit land, die betalen voor jou diarree het riool in. Helaas ging dit keer jou diarree het internet over. Ik adviseer je volgende keer je aanleun toiletje daarvoor weer te gebruiken, mocht je er niet uitkomen moet je aan het touwtje trekken naast je toilet dan krijg je ondersteuning.

largo0
14-01-2022, 20:52
Aubameyang mag het veld niet op vanwege vastgesteld hartprobleem
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=398930

Hartproblemen houden Alphonso Davies voorlopig aan de kant

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=398924

Anderson
14-01-2022, 22:15
Dit is echt zo sneu op zo veel vlakken. Dus vanwege het feit dat je het “goed” hebt gehad zoveel jaren, is het ok om het uit je handen te laten grijpen? Dat ik dit nog moet lezen op een vechtsport forum nota bene… Dat betekend dat je moet vechten voor wat je hebt en het niet af laten pakken. Jij noemt het mazzel, maar daar is voor gestreden in het verleden en vergeet niet de hoge belastingen in dit land, die betalen voor jou diarree het riool in. Helaas ging dit keer jou diarree het internet over. Ik adviseer je volgende keer je aanleun toiletje daarvoor weer te gebruiken, mocht je er niet uitkomen moet je aan het touwtje trekken naast je toilet dan krijg je ondersteuning.

Gevoelige jongen gaat het nog even tot 10 tellen.

arjenvos
15-01-2022, 04:19
Aubameyang mag het veld niet op vanwege vastgesteld hartprobleem
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=398930

Hartproblemen houden Alphonso Davies voorlopig aan de kant

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=398924

Als je gevaccineerd bent, laat dan je hart testen!

Tony Galento
15-01-2022, 23:46
Als je gevaccineerd bent, laat dan je hart testen!

De kans lijkt me groter dat je ongevaccineerd aan covid sterft dan dat je hart het begeeft door vaccinatie.

Eén plus één is twee.

largo0
16-01-2022, 12:30
De kans lijkt me groter dat je ongevaccineerd aan covid sterft dan dat je hart het begeeft door vaccinatie.

Eén plus één is twee.

Mortaliteit van covid is net boven de griep. De bijwerkingen van het vaccine zijn vele malen erger. Er gaan alleen maar meer vaccin schade bijkomen.

appelsap
16-01-2022, 13:15
Als je gevaccineerd bent, laat dan je hart testen!

Je bedoelt, als je covid hebt gehad laat je hart testen. Kans op myocarditis na covid 8x hoger dan na vaccinatie.

appelsap
16-01-2022, 13:36
Mortaliteit van covid is net boven de griep. De bijwerkingen van het vaccine zijn vele malen erger. Er gaan alleen maar meer vaccin schade bijkomen.

Mortaliteit 3 tot 10 keer zo hoog is op dit moment de verwachting, met Omicron zal dat wel dalen. Waar haal je vandaan dat die bijwerkingen van het vaccin zo erg zijn? Dat is namelijk niet wat welk groot wetenschappelijk onderzoek dan ook zegt.

Zoals gezegd kunnen we prima discussies voeren over verplichtingen, proportionaliteit van maatregelen, big brother, fouten in de aanpak etc, maar kunnen we nu opouden met het misinformatie mbt vaccinatie. Die werken gewoon, wat nietbetekent dat er helemaal geen bijwerkingen zijn trouwens.

Lowkick92
16-01-2022, 17:28
Mortaliteit 3 tot 10 keer zo hoog is op dit moment de verwachting, met Omicron zal dat wel dalen. Waar haal je vandaan dat die bijwerkingen van het vaccin zo erg zijn? Dat is namelijk niet wat welk groot wetenschappelijk onderzoek dan ook zegt.

Zoals gezegd kunnen we prima discussies voeren over verplichtingen, proportionaliteit van maatregelen, big brother, fouten in de aanpak etc, maar kunnen we nu opouden met het misinformatie mbt vaccinatie. Die werken gewoon, wat nietbetekent dat er helemaal geen bijwerkingen zijn trouwens.

Dit, precies dit.

Maar antivaxxers hebben hun eigen wetenschappers, nieuws sites etc waardoor ze er ook van overtuigd zijn dat hetgeen wat ze zeggen over de vaccins kloppen. Alle beweringen worden onderbouwd met data en verteld door wetenschappers. Hun waarheid is voor hun ‘de’ waarheid.

Bromios
17-01-2022, 10:27
Aantal voetballers met hartproblemen nam al jaren toe. Ook voor Covid. Vraag me wel af hoe dat komt. Is de belasting de afgelopen jaren zoveel hoger geworden ? Belangen zijn wel groter geworden dus de toppers draaien veel meer minuten. Vooral in Engeland is het aantal wedstrijden schrikbarend hoog.

Anderson
17-01-2022, 14:23
Zal wel door die rare poedertjes( pre work out) komen die ze nemen en energie drankjes.

YoMarK
17-01-2022, 17:08
Mortaliteit van covid is net boven de griep. De bijwerkingen van het vaccine zijn vele malen erger. Er gaan alleen maar meer vaccin schade bijkomen.
Dude, ik welke werkelijk leef je? :lol::lol::lol:
Hoe goed de vaccins werken kan je gewoon aan de ziekhuisopnames zien. Ongevaccineerd is 7x hogere kans op opname. Vaccins hebben al duizenden zo niet tienduizenden levens gered in Nederland.

Maare....hoeveel vaccinatiedoden zijn er gevallen dan?
Voordat begint met lariekoek over oversterfte, hier heb je een grafiekje met twee andere landen erbij met vergelijke vaccinatiegraat of hoger: ​https://ourworldindata.org/grapher/excess-mortality-p-scores-projected-baseline?time=2020-09-06..latest&country=FRA~NLD~KOR

Je ziet precies waar die oversterfte vandaan komt. Het zijn exact de Coronagolven. Veel Corona=veel oversterfte.
Als je je niet wil vaccineren: prima. Ik ben zelf ook geen fan van de QR-code controlemaatschappij. Maar die constante stroom van verdraaide en/of verzonnen "feiten"....waarom?
Ter info: Er zijn 30miljoen prikken(1+2e + booster) gezien in Nederland.

arjenvos
17-01-2022, 23:41
De laatste tijd

Pierre Aubameyang, Axel Meyé et Mario Lemina were diagnosed with “cardiac lesions” (https://www.breakingnews.ie/sport/pierre-emerick-aubameyang-misses-gabon-fixture-due-to-heart-condition-1243146.html)

Braian Angola diagnosed with myocarditis, out indefinitely (https://www.eurohoops.net/en/fiba-champions-league/1295950/braian-angola-diagnosed-with-myocarditis-out-indefinitely/)

Revelação do ciclismo, Mariana Merlo morre aos 27 anos (https://www.rp10.com.br/2022/01/revelacao-do-ciclismo-mariana-merlo-morre-aos-27-anos/)

Isaías (17), Flamengo Footballer told his teammates as they ran that he felt discomfort. He slowed down, then walked to the bench, where he collapsed. Medics tried to resuscitate him, but he died. (https://www.clarin.com/deportes/escalofriante-muerte-17-anos-jugador_0_WR9fgagWR.html)

Futsal player Mateo Hernández dies suddenly aged 18 (https://www.euroweeklynews.com/2022/01/14/futsal-mateo-hernandez-dies-suddenly/)

Steve Stricker (54), Golf – Winning Ryder Cup captain says he’s lucky to be alive after suffering a ‘mystery illness’ that put him in hospital for weeks, twice, and his immune system was down. He was vaccinated. (https://www.independent.ie/sport/golf/my-liver-was-going-downhill-i-got-jaundice-and-had-pepsi-coloured-pee-steve-stricker-lucky-to-be-alive-41217899.html)

Symptoms: bad cough, sore throat in mid-October then inflammation around the heart. His doctor prescribed amoxicillin – then his throat started to close up, lips, glands, and tongue got puffy. 103-degree temperature. He went to hospital two weeks before Thanksgiving and his liver numbers started getting worse, white blood cell count was high. I was fighting something, but they couldn’t find out what it was. My liver was going downhill. I got jaundice. I was yellow and peeing out Pepsi-colored pee. He tested negative for COVID, but his heart was jumping out of rhythm. He was in and out of the hospital twice. Months later, he can’t do activity, has inflammation around the heart, lost 25 pounds, lost muscle and his skin is saggy. He is still unable to eat solid food 3 months later.

appelsap
18-01-2022, 14:59
De laatste tijd

Pierre Aubameyang, Axel Meyé et Mario Lemina were diagnosed with “cardiac lesions” (https://www.breakingnews.ie/sport/pierre-emerick-aubameyang-misses-gabon-fixture-due-to-heart-condition-1243146.html)

Braian Angola diagnosed with myocarditis, out indefinitely (https://www.eurohoops.net/en/fiba-champions-league/1295950/braian-angola-diagnosed-with-myocarditis-out-indefinitely/)

Revelação do ciclismo, Mariana Merlo morre aos 27 anos (https://www.rp10.com.br/2022/01/revelacao-do-ciclismo-mariana-merlo-morre-aos-27-anos/)

Isaías (17), Flamengo Footballer told his teammates as they ran that he felt discomfort. He slowed down, then walked to the bench, where he collapsed. Medics tried to resuscitate him, but he died. (https://www.clarin.com/deportes/escalofriante-muerte-17-anos-jugador_0_WR9fgagWR.html)

Futsal player Mateo Hernández dies suddenly aged 18 (https://www.euroweeklynews.com/2022/01/14/futsal-mateo-hernandez-dies-suddenly/)

Steve Stricker (54), Golf – Winning Ryder Cup captain says he’s lucky to be alive after suffering a ‘mystery illness’ that put him in hospital for weeks, twice, and his immune system was down. He was vaccinated. (https://www.independent.ie/sport/golf/my-liver-was-going-downhill-i-got-jaundice-and-had-pepsi-coloured-pee-steve-stricker-lucky-to-be-alive-41217899.html)

Symptoms: bad cough, sore throat in mid-October then inflammation around the heart. His doctor prescribed amoxicillin – then his throat started to close up, lips, glands, and tongue got puffy. 103-degree temperature. He went to hospital two weeks before Thanksgiving and his liver numbers started getting worse, white blood cell count was high. I was fighting something, but they couldn’t find out what it was. My liver was going downhill. I got jaundice. I was yellow and peeing out Pepsi-colored pee. He tested negative for COVID, but his heart was jumping out of rhythm. He was in and out of the hospital twice. Months later, he can’t do activity, has inflammation around the heart, lost 25 pounds, lost muscle and his skin is saggy. He is still unable to eat solid food 3 months later.


It should be noted that Angola, 27, has also tested positive for COVID-19 a few days ago and the inflammation caused by it remains the main issue, as his agent Nikolaos Spanos informed with a statement on Twitter.

Aubemayang zeer waarschijnlijk ook niet gevaccineerd en recent covid gehad. Dus wat is precies je punt? Dat je met een covid besmetting kans hebt op een ontstoken hartspier? Dat is al bekend sinds de start van deze pandemie.

Stricker test negatief op covid een maand na de eerste symptomen, dus hoe weet je dat hij in Oktober geen covid had?

De algemene wetenschappelijke concensus is dat myocarditis 8 keer mer voorkomt na covid besmetting dan als bijwerking van vaccin. Dus graag voorbeelden van mensen met deze aandoening, kort nadat ze gevaccineerd waren en die voor of na vaccinatie geen covid hebben gehad.

Eindbaas
22-01-2022, 08:46
Ongeveer vier procent van de topsporters houdt hartproblemen over na een coronabesmetting. Dit heeft onderzoek van de Nederlandse sportcardioloog Harald Jorstad van Amsterdam UMC uitgewezen. De arts heeft daarom een klemmend advies voor onder meer voetballers in ere en eerste divisie, waaronder de vaccinatiegraad volgens onderzoek van de VVCS slechts 75 procent is. ,,Je laten vaccineren is de beste manier om hartschade te voorkomen.”
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/zorgen-om-hartproblemen-topsporters-na-coronabesmetting-waakzaamheid-is-geboden~ad688e6f/


http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?139235-UFC-270-Francis-Ngannou-Ciryl-Gane-(22-1)&p=1340268#post1340268

YoMarK
23-01-2022, 09:50
Discussie klaar zou je zeggen.

LightHeavyWeight
27-01-2022, 14:33
Nee hoor,

Wat vinden jullie van de propaganda voor de booster?

Eindbaas
27-01-2022, 16:17
Remy Bonjasky interview met de Panorama, zijn mening over de coronapandemie en nog andere zaken.

https://panorama.nl/artikel/471813/remy-bonjasky-ik-werd-geregeld-aangehouden-toen-ik-in-een-mooie-auto-ging-rijden

MB667
28-01-2022, 10:32
Nee hoor,

Wat vinden jullie van de propaganda voor de booster?

Omicron laten verspreiden is zowel economisch als medisch de beste optie lijkt me, zolang de zwakkere, oudere en het merendeel van de mensen geboosterd blijven worden. Daarmee blijft het in ziekenhuizen werkbaar.
Dus een booster is goed, maar 1,2 of 3g QR bij ingangen is totaal onnodig en nutteloos. Waarom wel bij de horeca en niet bij de detailhandel? Is onnodig irritatie opwekken bij mensen.

Tevens vraag ik me af of we nog überhaupt moeten testen. Die cijfers boeien nix meer. Het gaat nu om de ziekenhuisbezetting en ic bezetting. Ook quarantaine is niet meer noodzakelijk, of je omicron hebt of bij iemand in de buurt bent geweest, het ontwricht alleen maar de samenleving door arbeidstekorten. Deze zeer besmettelijke vorm van corona is niet tegen te houden, maar de omicron heeft een stuk minder gezondheidsrisico's, niet alleen voor de gevaccineerde, maar ook voor de niet gevaccineerde mensen wanneer die een goed immuunsysteem hebben.

appelsap
28-01-2022, 14:12
Remy Bonjasky interview met de Panorama, zijn mening over de coronapandemie en nog andere zaken.

https://panorama.nl/artikel/471813/remy-bonjasky-ik-werd-geregeld-aangehouden-toen-ik-in-een-mooie-auto-ging-rijden

Artikel over Stef Muller misschien net zo interessant voor een vechtsport forum.

LightHeavyWeight
28-01-2022, 16:30
Omicron laten verspreiden is zowel economisch als medisch de beste optie lijkt me, zolang de zwakkere, oudere en het merendeel van de mensen geboosterd blijven worden. Daarmee blijft het in ziekenhuizen werkbaar.
Dus een booster is goed, maar 1,2 of 3g QR bij ingangen is totaal onnodig en nutteloos. Waarom wel bij de horeca en niet bij de detailhandel? Is onnodig irritatie opwekken bij mensen.

Tevens vraag ik me af of we nog überhaupt moeten testen. Die cijfers boeien nix meer. Het gaat nu om de ziekenhuisbezetting en ic bezetting. Ook quarantaine is niet meer noodzakelijk, of je omicron hebt of bij iemand in de buurt bent geweest, het ontwricht alleen maar de samenleving door arbeidstekorten. Deze zeer besmettelijke vorm van corona is niet tegen te houden, maar de omicron heeft een stuk minder gezondheidsrisico's, niet alleen voor de gevaccineerde, maar ook voor de niet gevaccineerde mensen wanneer die een goed immuunsysteem hebben.

Ik ben het volledig eens met deze reactie. Mijn ongevacvineerde vriendin en ik hebben nu beide Corona. Eindelijk mag mijn vriendin weer met de kinderen naar zwemles en andere activiteiten.

Eindbaas
29-01-2022, 08:24
Goed nieuws voor Bonjasky en de kickboksliefhebbers.

Voormalig kickbokskampioen Remy Bonjasky nieuwe columnist AD Sportwereld
Na Vivianne Miedema presenteert AD Sportwereld voor de tweede keer deze week een nieuwe columnist. Voormalig kickbokskampioen Remy Bonjasky (46) schrijft elke twee weken een vechtsportgerelateerde column voor AD.nl. Vanavond verschijnt zijn eerste column.

https://www.ad.nl/home/voormalig-kickbokskampioen-remy-bonjasky-nieuwe-columnist-ad-sportwereld~a6458c2d/

Kippeborst
31-01-2022, 10:16
Goed nieuws? Waarom? Goed voor het kickboksen?

Eindbaas
31-01-2022, 13:07
Goed nieuws? Waarom? Goed voor het kickboksen?

Jazeker goed voor de vechtsport vooral voor het kickboksen dat een Kickboks legend, een visitekaartje voor de vechtsport een column mag schrijven in het Algemeen Dagblad.

Ik kan mij niet herinneren dat een kickbokser ooit voor een grote nieuwsblad over zijn vechtsport mag schrijven.

Bonjasky geef ik wel de lof dat hij overal waar hij kan de kickboks sport aan het promoten is voor het grote publiek, meer dan Rico en Badr bijelkaar.

Een kickboks/vechtsport missionaris.

Kippeborst
31-01-2022, 15:15
Remy lijkt me echt een relaxte gozer, begrijp me niet verkeerd. Zijn optredens in talkshows met met name over corona vond ik overigens wel tenenkrommend, maar dat terzijde. Maar wat wint het kickboksen nu precies volgens jou doordat Remy een stukjes gaat schrijven? Meer acceptatie op een verjaardag als je aangeeft dat aan vechtsport doet? Meer 'normale' sponsors? Meer aanwas in alle gewichtsklassen? Ik kan namelijk (helaas) niet zeggen dat we als kickboks land nog meer zijn gestegen sinds nice guys als Remy en Rico veel in het nieuws zijn. Dat betekent niet dat ik overigens wil dat de top 600 weer langs de ringen staan.

Lowkick92
02-02-2022, 22:04
Remy lijkt me echt een relaxte gozer, begrijp me niet verkeerd. Zijn optredens in talkshows met met name over corona vond ik overigens wel tenenkrommend, maar dat terzijde. Maar wat wint het kickboksen nu precies volgens jou doordat Remy een stukjes gaat schrijven? Meer acceptatie op een verjaardag als je aangeeft dat aan vechtsport doet? Meer 'normale' sponsors? Meer aanwas in alle gewichtsklassen? Ik kan namelijk (helaas) niet zeggen dat we als kickboks land nog meer zijn gestegen sinds nice guys als Remy en Rico veel in het nieuws zijn. Dat betekent niet dat ik overigens wil dat de top 600 weer langs de ringen staan.

Dit.

En zonder disrespect of wat dan ook maar die zit er echt vooral voor zichzelf. Dat is helemaal prima natuurlijk maar zie zelf ook niet direct de meerwaarde voor het kickboksen

Lowkick92
03-02-2022, 02:47
Dit.

En zonder disrespect of wat dan ook maar die zit er echt vooral voor zichzelf. Dat is helemaal prima natuurlijk maar zie zelf ook niet direct de meerwaarde voor het kickboksen

Moet toch terugkomen op mijn woorden nu ik zie dat het een vechtsport gerelateerde column zal zijn. (overheen gelezen🙂)

Dat is eigenlijk best wel goed voor het kickboksen 👍🏼

Lowkick92
05-02-2022, 19:11
https://www.nu.nl/media/6180542/wie-is-joe-rogan-en-waarom-is-er-zoveel-kritiek-op-zijn-spotify-podcast.html#coral_talk_wrapper Joe Rogan en desinformatie over vaccins door zijn gasten heeft hem in de problemen gebracht, zo lijkt hetvermakelijk wel

Briant
06-02-2022, 15:13
Nu.nl is echt tenenkrommend slecht om je nieuws vandaan te halen, die willen alleen maar clicks.

Lowkick92
07-02-2022, 00:49
Nu.nl is echt tenenkrommend slecht om je nieuws vandaan te halen, die willen alleen maar clicks.

Gaat mij meer om het nieuws zelf. Die podcasts van Joe Rogan waarin bepaalde figuren zoals Malone mis informatie konden verspreiden, gaat nu tegen hem werken.

Ik vind dat vermakelijk om eerlijk te zijn.

LightHeavyWeight
07-02-2022, 21:34
https://decorrespondent.nl/13103/twijfel-is-de-kern-van-de-wetenschap-niet-iedereen-die-vragen-stelt-is-een-wappie/815663636832-4e93a165

Tony Galento
07-02-2022, 23:16
Gaat mij meer om het nieuws zelf. Die podcasts van Joe Rogan waarin bepaalde figuren zoals Malone mis informatie konden verspreiden, gaat nu tegen hem werken.

Ik vind dat vermakelijk om eerlijk te zijn.

Zeker vermakelijk als overheden zelf niet anders doen dan des/misinformatie verspreiden. We zijn wel ver heen dat men in een podcast of talkshow niet vrij is om een mening(of valse informatie) te verkondigen. De tijd van de inquisitie is weer terug.

Wie bepaalt eigenlijk wat desinformatie of nepnieuws is? In de Sovjet-Unie hadden ze daar speciale organen voor.(de EU heeft overigens hiertoe ook een lachwekkende poging gedaan) Een hoop dombo's zien daar blijkbaar wel wat in. Verhuis naar Noord-Korea of zoiets, daar is iedereen zo op het oog het met elkaar eens.

Van mij mag iedereen de grootst mogelijke onzin verkopen in welke media dan ook, tevens heeft de burger zelf het recht om te duiden wat hij voor waar acht.

appelsap
07-02-2022, 23:23
Zeker vermakelijk als overheden zelf niet anders doen dan des/misinformatie verspreiden. We zijn wel ver heen dat men in een podcast of talkshow niet vrij is om een mening(of valse informatie) te verkondigen. De tijd van de inquisitie is weer terug.

Wie bepaalt eigenlijk wat desinformatie of nepnieuws is? In de Sovjet-Unie hadden ze daar speciale organen voor.(de EU heeft overigens hiertoe ook een lachwekkende poging gedaan) Een hoop dombo's zien daar blijkbaar wel wat in. Verhuis naar Noord-Korea of zoiets, daar is iedereen zo op het oog het met elkaar eens.

Van mij mag iedereen de grootst mogelijke onzin verkopen in welke media dan ook, tevens heeft de burger zelf het recht om te duiden wat hij voor waar acht.

En dan kunnen artiesten hun muziek terug trekken en kan de onderneming die je podcast uitbrengt een disclaimer plaatsen.
Dat is precies wat er gebeurd. De podcasts die zijn verwijderd door Spotify, geen overheidsinstantie maar een privaat bedrijf, hebben te maken met de racial slurs en niet met de gasten die het over Covid hebben.

Je kan alle onzin verkopen die je wil, en iedereen uitnodigen. Maar acties hebben wel consequenties.

Tony Galento
08-02-2022, 00:10
En dan kunnen artiesten hun muziek terug trekken en kan de onderneming die je podcast uitbrengt een disclaimer plaatsen.
Dat is precies wat er gebeurd. De podcasts die zijn verwijderd door Spotify, geen overheidsinstantie maar een privaat bedrijf, hebben te maken met de racial slurs en niet met de gasten die het over Covid hebben.

Je kan alle onzin verkopen die je wil, en iedereen uitnodigen. Maar acties hebben wel consequenties.

Dat laatste klopt. De vraag is of het als private commerciële partij het slim is om je oor te laten hangen naar de woke-mob. De tijd zal het leren.

Ik cancel elk bedrijf die hier aan meedoet. Of het nu Emma matras is, de Hema of fucking Spotify. Zouden meer mensen moeten doen.

Lowkick92
08-02-2022, 07:15
https://decorrespondent.nl/13103/twijfel-is-de-kern-van-de-wetenschap-niet-iedereen-die-vragen-stelt-is-een-wappie/815663636832-4e93a165

Dit is oprecht een goed stuk!

Even inzoomende op het stukje over vaccinatie en dat keer op keer is aangetoond dat het beschermt tegen ernstige covid en dus tegen ziekenhuis opnames en dood door covid. Mensen die voor vaccinatie zijn zullen hier logischerwijs mee schermen. Maar er ligt best wel wat onderzoek en data aan ten grondslag dus begrijpelijk als je het mij vraagt.

Echter, de mensen die tegen vaccinatie zijn, schermen dikwijls met imo slecht onderbouwde berichten, filmpjes van YouTube en Facebook of zijn bijv. aanhangers van Willem Engel, geloven ‘blind’ wat Beaudet roept. En deze gaan er in discussies dan ook vol in met gestrekt been.

Dat leidt tot hoogoplopende discussies waarbij je mijlen ver uit elkaar ligt en blijft. Dat antivax fout is en anti-antivax per definitie goed klopt ook niet. Ook de groep die blind achter de overheid aanloopt, vind ik gevaarlijk. Zeker omdat wel is gebleken dat er soms geen peil te trekken is op hun beleid en er tegenstrijdige beslissingen worden genomen.

Zelf ben ik voor vaccinatie maar vind ik de onderbouwing voor de booster niet overtuigend, zoals ik ook de voorlichting hierover bijzonder slecht vind. Ook ben ik enorm gaan twijfelen over de voordelen van (corona) vaccins bij kids waar ik daar eerst wel voorstander van was. Zeker ook het gemak waarmee ook de boosterprik aan kinderen wordt gegeven, laat mij twijfelen. Die beslissingen worden nog steeds genomen vanuit de ‘we verkeren in een noodsituatie’ modus terwijl we nu toch echt een andere fase hebben bereikt. Als twee prikken niet het beoogde effect geven, misschien moet je dan even terug naar de tekentafel met je vaccin ipv een derde prik te geven. Mij houdt dit als vader wel bezig en ik zal me nooit te groot voelen mijn mening bij te stellen als nieuwe inzichten me daartoe dwingen.

Over Rogan:

Achteraf gezien is het goed geweest dat hij Malone zo uitgebreid aan het woord heeft gelaten. Op basis daarvan is hetgeen wat hij beweerde weerlegd en is mijn conclusie dat de man vooral op zoek was naar een beetje erkenning en validatie (shine) voor zijn werk en aandeel van de tot stand koning van mRNA vaccins. Verder moet Rogan lekker zijn ding doen. Over vaccinatie zal ik het niet snel met hem eens zijn maar eigenlijk is het wel goed dat de wetenschap voortdurend wordt uitgedaagd.

Hij is nu wel een beetje aan het ‘boeten’ voor die aflevering met Malone en dat is eigenlijk wel een beetje sneu (vermakelijk maar ook wel sneu om eerlijk te zijn)

Facebook en YouTube zijn vele (!!!) malen gevaarlijker dan hetgeen wat Rogan doet in zijn podcasts. Op die platforms moet pas echt worden ingegrepen maar gebeurt vrijwel niks.

carlo1
08-02-2022, 09:06
Goed verwoord lowkick 92. De kracht ligt in het midden. Extremisme zaait verdeeldheid

LightHeavyWeight
08-02-2022, 13:26
Weet je lowkick, dat we er in de basis hetzelfde over denken. Nu toch langzaam de emotie iets uit het Corona-debat begint te verdwijnen, merk je dat de discussies weer zuiverder worden. Dat doet mij deugd.
En het is overigens niet meer dan logisch dat er veel voortschrijdend inzicht is in deze discussie, aangezien het veel onbekend terrein is.

Bromios
08-02-2022, 14:47
Ik denk dat de discussie echt niet meer zuiverder gaat worden. Ik heb mij van de week door iemand die ik al 30 jaar ken en behoorlijk hoog had zitten uit laten leggen hoe je nou het verschil kan zien tussen gewone wolken en 5g wolken. Dat dat gewoon Cirrus wolken zijn en dat die er al honderden jaren waren wilde er bij die persoon niet in. Dat komt niet meer goed. Die zitten zo diep in de bubbel. Die komen daar niet meer uit.

Anderson
08-02-2022, 19:00
Ik denk dat de discussie echt niet meer zuiverder gaat worden. Ik heb mij van de week door iemand die ik al 30 jaar ken en behoorlijk hoog had zitten uit laten leggen hoe je nou het verschil kan zien tussen gewone wolken en 5g wolken. Dat dat gewoon Cirrus wolken zijn en dat die er al honderden jaren waren wilde er bij die persoon niet in. Dat komt niet meer goed. Die zitten zo diep in de bubbel. Die komen daar niet meer uit.

Gewone wolken aan de horizon toch? en wat zijn 5g wolken, ik heb wel 5g op mijn telefoon internet snelheid.

Tony Galento
09-02-2022, 01:16
Peter Thiel van Rumble heeft 100 miljoen geboden aan Joe Rogan om over te stappen. Thiel is trouwens ook de baas van Eric Weinstein en de man achter PayPal.
Elke kracht roept een tegenkracht op. "Vermakelijk" :)

https://time.com/6145835/joe-rogan-rumble-podcast-offer/

Kippeborst
09-02-2022, 09:17
Vroeger zeiden ze : op vakantie leer je de mensen om je heen echt kennen. Voeg daar corona maar aan toe.

appelsap
09-02-2022, 14:48
Peter Thiel van Rumble heeft 100 miljoen geboden aan Joe Rogan om over te stappen. Thiel is trouwens ook de baas van Eric Weinstein en de man achter PayPal.
Elke kracht roept een tegenkracht op. "Vermakelijk" :)

https://time.com/6145835/joe-rogan-rumble-podcast-offer/

Daar gaat je eerdere theorie over inquisitie en Noord Korea. Hij kan 100 miljoen krijgen van een andere partij om zijn mening te blijven verkondigen.

Thiel is wel een aparte vogel. Zeggen dat vrijheid en democratie niet samen kunnen gaan, een bedrijf (Palantir) oprichten dat allerlei info verzamelt en aan overheden verkoopt, en Hulk Hogan 10 miljoen geven om Gawker failliet te laten gaan. O ja en miljardair worden door Angel investeringen in Paypal en Facebook.

Bromios
09-02-2022, 16:15
Daar gaat je eerdere theorie over inquisitie en Noord Korea. Hij kan 100 miljoen krijgen van een andere partij om zijn mening te blijven verkondigen.

Thiel is wel een aparte vogel. Zeggen dat vrijheid en democratie niet samen kunnen gaan, een bedrijf (Palantir) oprichten dat allerlei info verzamelt en aan overheden verkoopt, en Hulk Hogan 10 miljoen geven om Gawker failliet te laten gaan. O ja en miljardair worden door Angel investeringen in Paypal en Facebook.

Links lullen, rechts zakken vullen heette dat vroeger. Het is altijd gemakkelijk lullen met een paar miljoen op de bank.

appelsap
09-02-2022, 16:30
Links lullen, rechts zakken vullen heette dat vroeger. Het is altijd gemakkelijk lullen met een paar miljoen op de bank.

Thiel lult behoorlijk rechts, niet links. Trump adviser, samenwerken met JD Vance. Niks links aan, maar wel apart dat een Liberitarian een meta data verzamelaar start en info aan overheidsinstellingen verkoopt.

Bromios
09-02-2022, 16:33
Wat ik overigens wel interessant vind is dat anti-vaxxers bang zijn dat de overheid hun doen en laten gaat volgen en daardoor hun leven beïnvloed.
Ik persoonlijk denk dat dat wel meevalt. Als ze al niet eens een paar mensen fatsoenlijk belasting kunnen laten betalen zonder fouten dan lijkt em een wereldwijde samenzwering wat te hoog gegrepen.

Maar de totale vrijheid op het gebied van social media en internet is de feitelijke bedreiging voor onze samenleving. Als jij een enquete moet invullen dan heb je daar meestal geen zin in. Maar je zit vrijwillig 4 uur per dag aan commerciële bedrijven informatie over jou te verstrekken door het gebruik van je mobiele telefoon en je computer. Waar je gaat en staat, wat je koopt, wat je interesses zijn. En elke keer als jij wat intypt is je profiel automatisch bijgewerkt.

Geen facebook ? Maakt niet uit want je gebruikt whatsapp of Instagram of de webwinkel waar je winkelt heeft een facebook koppeling. Zodra jij telegram op je telefoon zet verwachten google en apple dat jij anti-autoritair bent en passen hun logaritmes daar op aan. Dat gaat echt allemaal extreem ver. Boetes interesseren ze niet. Hoeveel miljard dat ook is want het kan allemaal uit.

En je kunt gewoon niet meer zonder. Ik ken maar 1 iemand die onvindbaar is op het internet en die zit al 20 jaar in een psychiatrische kliniek. Die sms't met een oude nokia.

Bromios
09-02-2022, 16:37
Thiel lult behoorlijk rechts, niet links. Trump adviser, samenwerken met JD Vance. Niks links aan, maar wel apart dat een Liberitarian een meta data verzamelaar start en info aan overheidsinstellingen verkoopt.Snap ik. Maar principe is hetzelfde. Mensen zijn over het algemeen vrij principieel in hun opvattingen maar zetten dat zonder problemen opzij als ze wat kunnen verdienen.Unilever probeert bijvoorbeeld te vergroenen omdat de klanten dat willen. Maar de aandeelhouders vinden dat dat teveel geld kost en dat gaat ten koste van het rendement. Wie zijn die aandeelhouders ? Pensioenfondsen. Want hun klanten (dezelfde die willen dat Unilever groener wordt) willen niet dat hun pensioenuitkering omlaag gaat omdat het rendement achter blijft. Dan maar kinderarbeid en CO2 uitstoot.

LightHeavyWeight
09-02-2022, 19:57
Wat ik overigens wel interessant vind is dat anti-vaxxers bang zijn dat de overheid hun doen en laten gaat volgen en daardoor hun leven beïnvloed.
Ik persoonlijk denk dat dat wel meevalt. Als ze al niet eens een paar mensen fatsoenlijk belasting kunnen laten betalen zonder fouten dan lijkt em een wereldwijde samenzwering wat te hoog gegrepen.

Maar de totale vrijheid op het gebied van social media en internet is de feitelijke bedreiging voor onze samenleving. Als jij een enquete moet invullen dan heb je daar meestal geen zin in. Maar je zit vrijwillig 4 uur per dag aan commerciële bedrijven informatie over jou te verstrekken door het gebruik van je mobiele telefoon en je computer. Waar je gaat en staat, wat je koopt, wat je interesses zijn. En elke keer als jij wat intypt is je profiel automatisch bijgewerkt.

Geen facebook ? Maakt niet uit want je gebruikt whatsapp of Instagram of de webwinkel waar je winkelt heeft een facebook koppeling. Zodra jij telegram op je telefoon zet verwachten google en apple dat jij anti-autoritair bent en passen hun logaritmes daar op aan. Dat gaat echt allemaal extreem ver. Boetes interesseren ze niet. Hoeveel miljard dat ook is want het kan allemaal uit.

En je kunt gewoon niet meer zonder. Ik ken maar 1 iemand die onvindbaar is op het internet en die zit al 20 jaar in een psychiatrische kliniek. Die sms't met een oude nokia.

Kleine nuance: anti-vaxers (wat op zichzelf al een stigmatiserende betiteling is), zijn niet per definitie allemaal bang voor controle. Uiteraard wel een (groot) deel maar de wereld zit tegenwoordig complexer in elkaar dan alleen zwart-wit en links-rechts. Iets met devil en details.

Verder kan ik je helemaal volgen. Moet wel zeggen dat het mij aardig gelukt is om redelijk off the grid te blijven op internet.

largo0
10-02-2022, 08:50
Wat ik overigens wel interessant vind is dat anti-vaxxers bang zijn dat de overheid hun doen en laten gaat volgen en daardoor hun leven beïnvloed.
Ik persoonlijk denk dat dat wel meevalt. Als ze al niet eens een paar mensen fatsoenlijk belasting kunnen laten betalen zonder fouten dan lijkt em een wereldwijde samenzwering wat te hoog gegrepen.

Maar de totale vrijheid op het gebied van social media en internet is de feitelijke bedreiging voor onze samenleving. Als jij een enquete moet invullen dan heb je daar meestal geen zin in. Maar je zit vrijwillig 4 uur per dag aan commerciële bedrijven informatie over jou te verstrekken door het gebruik van je mobiele telefoon en je computer. Waar je gaat en staat, wat je koopt, wat je interesses zijn. En elke keer als jij wat intypt is je profiel automatisch bijgewerkt.

Geen facebook ? Maakt niet uit want je gebruikt whatsapp of Instagram of de webwinkel waar je winkelt heeft een facebook koppeling. Zodra jij telegram op je telefoon zet verwachten google en apple dat jij anti-autoritair bent en passen hun logaritmes daar op aan. Dat gaat echt allemaal extreem ver. Boetes interesseren ze niet. Hoeveel miljard dat ook is want het kan allemaal uit.

En je kunt gewoon niet meer zonder. Ik ken maar 1 iemand die onvindbaar is op het internet en die zit al 20 jaar in een psychiatrische kliniek. Die sms't met een oude nokia.


https://m.youtube.com/watch?v=HULcpB6NS58

Bromios
10-02-2022, 16:25
https://m.youtube.com/watch?v=HULcpB6NS58

Wie is dit in vredesnaam ? Is dit een soort sketch ? Want zo komt het wel over.

Tony Galento
11-02-2022, 01:50
Snap ik. Maar principe is hetzelfde. Mensen zijn over het algemeen vrij principieel in hun opvattingen maar zetten dat zonder problemen opzij als ze wat kunnen verdienen.Unilever probeert bijvoorbeeld te vergroenen omdat de klanten dat willen. Maar de aandeelhouders vinden dat dat teveel geld kost en dat gaat ten koste van het rendement. Wie zijn die aandeelhouders ? Pensioenfondsen. Want hun klanten (dezelfde die willen dat Unilever groener wordt) willen niet dat hun pensioenuitkering omlaag gaat omdat het rendement achter blijft. Dan maar kinderarbeid en CO2 uitstoot.

Hoe weet Unilever dat de klanten willen dat Unilever vergroent?

Lijkt me eerder dat Unilever net doet alsof de klanten willen dat Unilever vergroent waardoor Unilever vervolgens mooie sier kan maken met 'groene' maatregelen. Volgens mij geeft de gemiddelde klant die een pak margarine koopt geen ene moer om de vergroening van Unilever. De meeste 'klanten' weten niet eens wat of wie Unilever is.

Anderson
11-02-2022, 07:06
Hoe weet Unilever dat de klanten willen dat Unilever vergroent?

Lijkt me eerder dat Unilever net doet alsof de klanten willen dat Unilever vergroent waardoor Unilever vervolgens mooie sier kan maken met 'groene' maatregelen. Volgens mij geeft de gemiddelde klant die een pak margarine koopt geen ene moer om de vergroening van Unilever. De meeste 'klanten' weten niet eens wat of wie Unilever is.

Idd

MB667
11-02-2022, 07:27
Vroeger zeiden ze : op vakantie leer je de mensen om je heen echt kennen. Voeg daar corona maar aan toe.

Klopt. maar op het eind zijn we allemaal mensen. Andere mening en/ of minder hersencellen mag gewoon, even goed vrienden toch op het eind.