PDA

View Full Version : Glory schorst Jamal Ben Saddik na overtreden dopingregels



Eindbaas
08-02-2023, 17:22
AMSTERDAM - Glory heeft Jamal Ben Saddik (32) voor vijftien maanden geschorst, uit de zwaargewicht-ranking verwijderd en de laatste zege van de Belgische Marokkaan veranderd in een ’no contest’.

„Jamal is gediskwalificeerd, omdat hij de antidopingregels heeft overtreden”, is de kickboksorganisatie duidelijk nadat vorige maand vanwege privacyregelgeving geen verdere informatie kon worden verstrek
https://www.telegraaf.nl/sport/1923036224/glory-schorst-jamal-ben-saddik-na-overtreden-dopingregels

Eindbaas
08-02-2023, 17:27
15 maanden, dat is geen kattenpis.
Ik denk met of zonder dopinggebruik dat hij sowieso Adegbuyi eruit had geslagen, die stelt niks meer voor met zijn huidige glazen kin.

Gaat Jamal echt met kickboks pensioen want er zal geen wedstrijd voor de zomer komen of zien we hem een overstap maken naar ONE?

arjenvos
08-02-2023, 18:15
Jamal verloor zonder doping van Brian Douwes. https://en.wikipedia.org/wiki/Jamal_Ben_Saddik

arjenvos
08-02-2023, 18:15
Cihad Kepenek verloor van Nordine Mahieddine zonder doping. Na, met doping, KO. Hoe ziet Overeem eruit in de UFC waar er controles zijn?

Eindbaas
08-02-2023, 18:18
Klopt allemaal maar JBS won ook van Adegbuyi met een gebroken hand in een ronde. Feit blijft dat Adegbuyi wel een zwakke kin heeft ontwikkeld anders dan zijn Superkombat dagen.

Zou die dopinggebruik te maken hebben met de medicatie voor zijn kanker?

arjenvos
08-02-2023, 18:22
In 2018 was er geen antidoping in Glory. Deskundigen zijn niet dom om hem te verbieden voor medicijnen. In 2015 was het hetzelfde verhaal, maar dan in de VS waar antidoping verplicht was.

Eindbaas
08-02-2023, 18:27
Cihad Kepenek verloor van Nordine Mahieddine zonder doping. Na, met doping, KO. Hoe ziet Overeem eruit in de UFC waar er controles zijn?
Trouwens broodvechter Mahieddine was geblesseerd net voor de rematch tegen Kepenek, Mahieddine was er snel klaar mee.
Betreft Overeem, inderdaad hij is eerder betrapt geweest, zijn laatste kb partij zag hij er ook strak uit voor zijn leeftijd, maar ook die partij had hij zonder eventuele dopinggebruik wel gewonnen, Badr is al jaren niet meer in zijn prime.

Ik ben ook benieuwd wat Glory nu zal doen met hun Heavyweight divisie, blijft weinig over.

arjenvos
08-02-2023, 18:31
Nieuwe gezichten. Fabio Kwasi, Terpstra, Roemenen, enz. 1-2 vechters van ONE misschien.

arjenvos
08-02-2023, 20:26
Adegbuyi ging naar zijn Instagram met een reactie op de het feit dat Ben Saddik gesnapt is. en hij vraag zich af wat Glory nu verder gaat doen. Valsspelers zullen altijd vals spelen! Haters zullen altijd haten! Goed gedaan Glory Kickboxing voor het pakken van de valsspeler. Maar hoe gaan we dit oplossen?", schrijft Adegbuyi.

Rico Verhoeven de Glory Kampioen, goede vriend en trainingsmaat van Adegbuyi sprak zich eerder ook al uit over het doping gebruik. Zo was Verhoeven duidelijk door te zeggen dat Alistair Overeem die een tweede test afwacht na zijn wedstrijd met Badr Hari op zeker gebruikt moet hebben. Zijn motto "is houdt de sport clean." Overigens zijn insiders het erover eens dat het wel heel lang duurt voordat de B-staal test van Overeem naar buiten komt. (https://www.vechtsportinfo.nl/kickboks-amp-muay-thai-nieuws/hoe-lossen-we-dit-op-glory-adegbuyi-reageert-op-schorsing-ben-saddik)

Eindbaas
08-02-2023, 20:56
Adegbuyi ging naar zijn Instagram met een reactie op de het feit dat Ben Saddik gesnapt is. en hij vraag zich af wat Glory nu verder gaat doen. Valsspelers zullen altijd vals spelen! Haters zullen altijd haten! Goed gedaan Glory Kickboxing voor het pakken van de valsspeler. Maar hoe gaan we dit oplossen?", schrijft Adegbuyi.

Rico Verhoeven de Glory Kampioen, goede vriend en trainingsmaat van Adegbuyi sprak zich eerder ook al uit over het doping gebruik. Zo was Verhoeven duidelijk door te zeggen dat Alistair Overeem die een tweede test afwacht na zijn wedstrijd met Badr Hari op zeker gebruikt moet hebben. Zijn motto "is houdt de sport clean." Overigens zijn insiders het erover eens dat het wel heel lang duurt voordat de B-staal test van Overeem naar buiten komt. (https://www.vechtsportinfo.nl/kickboks-amp-muay-thai-nieuws/hoe-lossen-we-dit-op-glory-adegbuyi-reageert-op-schorsing-ben-saddik)

Zielige vertoning van Adegbuyi, heeft hij met Split decision verloren dat hij die partij terug wil naar een W voor hem? Hij is in de eerste ronde knock out gegaan, daarvoor weer knock out gegaan tegen Plazibat.
No Contest doen ze vaker in de vechtsport na zo'n betraping.

Eindbaas
08-02-2023, 21:00
Nieuwe gezichten. Fabio Kwasi, Terpstra, Roemenen, enz. 1-2 vechters van ONE misschien.
De Roemeen en K1 vechter Stefan Latescu bijvoorbeeld.

Maar liever een 8 man Heavyweight toernooi met een mix van nieuwe gezichten binnen Glory. Als ze het eind dit jaar gaan halen

Zie op Twitter dat Glory contact heeft met Ngannou.. hoe gaan ze hem betalen?

Die-ene
08-02-2023, 23:26
Glory is weer lekker schoon schip aan het maken!

arjenvos
08-02-2023, 23:58
De Roemeen en K1 vechter Stefan Latescu bijvoorbeeld. Maar liever een 8 man Heavyweight toernooi met een mix van nieuwe gezichten binnen Glory. Als ze het eind dit jaar gaan halen Zie op Twitter dat Glory contact heeft met Ngannou.. hoe gaan ze hem betalen? +95: Ristea (taliban), Iancu (Lazaar) -95 Latescu, Cozmanca (Andy Hug) Opacic/Kryklia Oleh Pryimachov (Oekraine) Fabio Kwasi, Terpstra and Bchiri Jhonata Diniz Tronche (Frankrijk) Nico Pereira Horta, Mannart, Colin George Geen toernooien! Elke show 5-6 (2 in voorrondes) gevechten. Al deze kickboksers hebben een bepaalde kwaliteit.

Tony Galento
09-02-2023, 00:42
Klopt allemaal maar JBS won ook van Adegbuyi met een gebroken hand in een ronde. Feit blijft dat Adegbuyi wel een zwakke kin heeft ontwikkeld anders dan zijn Superkombat dagen.

Zou die dopinggebruik te maken hebben met de medicatie voor zijn kanker?

Dan zou hij dat wel gemeld hebben, vooraf.

largo0
09-02-2023, 10:19
Waarom heb ik het gevoel dat Glory Jamal naait?

Tony Galento
09-02-2023, 13:12
Waarom heb ik het gevoel dat Glory Jamal naait?

Lees je reactie betreffende Jaraya's arrestatie en met een beetje mazzel ontwaar je een patroon.

onne1983
10-02-2023, 11:23
Jamal verloor zonder doping van Brian Douwes. https://en.wikipedia.org/wiki/Jamal_Ben_Saddik
Teletekst supporter. Zonder Doping? Maybe, maar met kanker.

Tony Galento
10-02-2023, 16:16
Teletekst supporter. Zonder Doping? Maybe, maar met kanker.

Alsof dat iets zegt. Het is niet dat hij aan de chemo zat. Bovendien hadden ze hem nooit laten vechten als zijn kanker invloed op zijn fysieke gesteldheid had gehad. Mooie excuses allemaal weer.

BB
10-02-2023, 16:22
Ik denk dat Glory, dat 180 graden andersom ziet.... . Dat zij het gevoel hebben genaaid te worden door Jamal. Wat zou de gedachte/ zin daarvan moeten zijn dan? Als je van een vechter af wilt, zijn er vele andere manieren en zou je nooit deze manier kiezen. Immers bij een doping test zijn er beroepsmogelijkheden, is er veel publiciteit en verifieerbaar bewijs.

mrtweakbox
10-02-2023, 19:09
Ik vraag me wel af wat deze doping had moeten doen want hij is niet ineens heel veel beter geworden of anders gaan vechten

Tony Galento
11-02-2023, 00:43
Ik vraag me wel af wat deze doping had moeten doen want hij is niet ineens heel veel beter geworden of anders gaan vechten

Hij zag er wel een stuk minder chubby uit.

Eindbaas
11-02-2023, 19:10
Ik vraag me wel af wat deze doping had moeten doen want hij is niet ineens heel veel beter geworden of anders gaan vechten
Mentaal denk ik ook.. opgegeven moment denkt men echt dat het toverdrank is, met of zonder doping had hij sowieso gewonnen dat geldt ook voor Overeem tegen een versleten Hari en Tavares tegen die Franse middenmoot.

Briant
14-02-2023, 08:53
Doping = meer trainen = meer skills en uithoudingsvermogen. Sadik zat er de vorige keer wel dichtbij bij Rico, dus ja, ik snap het wel. En wie zit er niet aan de dope?

Eindbaas
17-02-2023, 13:24
https://www.vechtsportinfo.nl/kickboks-amp-muay-thai-nieuws/opmerkelijk-jamal-ben-saddik-verwijdert-al-zijn-glory-fotos-en-videos-van-instagram