PDA

View Full Version : Welke supplementen neem jij en waarom?



Octavius
11-08-2004, 14:00
Welke supplementen neem jij en waarom?

ashihara
11-08-2004, 17:16
creatine en hmb, goede combo voor goed resultaat.

LOCO
11-08-2004, 17:29
Creatine (momenteel even niet.. als weer volop in training ben wel)
Lijnzaadolie (o.a. antioxidante werking, goed voor testo, goed voor metabolisme)
Lijnzaadzaad (gebroken)(voornamelijk verbeterde darmwerking ivm vezels)
Lecitine (o.a. voor metabolisme en zenuwen/czs) (neem ik ochtens meestal met brinta en lijnzaadzaad)
Glucosamine (Gewrichten beschermende functie)
Casseine (mede/voornamelijk als maaltijdvervanger, dan evt in combi met lijnzaadzaad, brinta en evt lechitine)
Multivitaminesupplement (antioxidante werking en werking vitaminen)
evt. extra vit.C

Volgens mij is dit het,......... hmmmmm is grotere lijst geworden dan ik dacht hahahahah Moet eerlijk zeggen dat ik de lijnzaadolie, lijnzaadzaad en lecithine niet echt zie als supplementen.

@ Octavius: Wat gebruik je zelf als supplement? En waarom?

ashi76
11-08-2004, 17:53
epo
stromba
dianabol

LOCO
11-08-2004, 17:55
jij ashi? of Octavius? ;) OVerigens onlogische combinatie (en je hebt er niet bij gezet waarom ;) )

ashi76
11-08-2004, 17:58
jij ashi? of Octavius? ;) OVerigens onlogische combinatie (en je hebt er niet bij gezet waarom ;) )

is ook een lulverhaal in hoop van een andere reactie... ;)

Silat
11-08-2004, 19:42
Merk : Ultimate Nutrition
Soort: Super Complete Formula. (sport vitamines/mineralen)
Waarom: omdat ik mezelf anders molesteer.

Merk: Ultimate Nutrition
Soort: Why massive Gainer
Waarom: toevoeging op brandstof

Merk: EAS
Soort: Creatine
Waarom: Alleen als ik zelf niet meer zo snel vooruit ga.

Merk: EAS
Soort: Glutamine
Waarom: te laag vet% om goed te herstellen, heb geen bulk.

ashihara
11-08-2004, 21:08
loco = grote jongen;)

LOCO
11-08-2004, 22:17
loco = grote jongen;)

Hoezo??????????
Zijn niet extreem veel supplementen hoor, Had een tijd lang nog Whey erbij, heb een tijd creatine met HMB gecombineerd, heb RAGE geprobeerd (combi van creatine, glutamine, bcaa's, en ALA), heb een tijd melk/ei-eiwitpoeder genomen (was smerig :D ) heb glutamine gebruikt en ga daar binnenkort ook weer aan als ik weer op normaal trainingsschema zit, heb stackers (stacker2) gebruikt (kreeg ik om te testen, vond het helemaal niks) Heb CLA gebruikt (maar daarvoor nu dus voornamelijk de lijnzaadolie) Heb nog een fleslevertraan staan waar ik per komende week mee begin (andere verhouding omega3 en 6 als lijnzaadolie) heb apart bcaa's genomen, heb tijdje Ginseng genomen, heb een tijdje extra Zink genomen, en ik zal dit zo nog eens nalezen of ik nog iets vergeten ben ;) Maar al het bovenstaande eigenlijk "erbij" om te kijken of het verschil maakt(e) of omdat ik er op dat moment goedkoop aan kon komen (RAGE bijvoorbeeld, leuk produkt, smaakt goed, maar is naar mijn mening veel te duur voor wat je er voor krijgt, dit kan je beter "zelf maken", ben je goedkoper uit. zou ik ook nooit kopen als ik niet op dat moment er goedkoper aan kon komen)
De lijst in mijn eerste post is wat ik momenteel "naast mijn normale voeding neem"
En ben niet zo hel groot hoor,..... 1,78 meter (in de lengte en de diepte ;) )

Osu

LOCO

Octavius
11-08-2004, 23:40
Ik gebruik:

Whey eiwit (maar minimaal, probeer zo veel mogelijk uit me voeding te halen)
Nutrilon 3 opvolgmelk (Dat ipv weightgainer en het smaakt zo lekker)
Vitamine B-complex (omdat dit bijdraagt aan diverse zaken zoals eiwit opname enz)

LOCO
12-08-2004, 00:06
En wat werkte wel goed en wat niet?

Is moeilijk te zeggen voor me. Ik merkte met de creatine/HMB combi wel duidelijk verschil (lees vooruitgang), maar dat kan ook komen omdat ik toen tegelijk ook begon met een heel ander trainingssysteem (als ik weer "normaal" voluit train wil ik dit systeem nog eens doen en kijken of er weer zo; n duidelijk verschil is)
Moet eerlijk zeggen dat ik me met de supplemantatie van Glutamine wel goed bij voelde, bij rest over algemeen niet bijzonder verschil, maar dit komt meer door de omstandigheden waarin ik zat als de supplementen (even voor volledigheid en duidelijkheid: Ik werk doordeweeks van 0800 tot 1900 zonder pauze, wat dus eten overdag beperkt tot heel snel, en in totaat weinig, dan naar huis, omkleden en trainen, eten koken en voor ik eet is het dus 2200 wat ook niet echt gezond is, daarnaast heb ik zo'n 3 a 3 1/2 jaar een gemiddelde slaap gehad van 3 1/2 tot 4 1/2 uur per nacht wat je herstel natuurlijk niet echt ten goede komt, slaap nu iets meer, maar nog niet genoeg (doe ik mezelf aan, i know ) en zoals gezegd, belangrijkste is algemene levenswijze die ik had/heb. Ook is het niet altijd even duidelijk te zeggen omdat ik ook nog wel een beetje gespeeld heb met verschillende trainigsschema's/trainingssystemen).
RAGE was eigenljik wel lekker om te drinken, maar merkte er niet veel verschil van, komt denk ik omdat er verhoudingsgewijs te veel koolhydraten, en te weinig van de andere stoffen in zit, daarom zei ik ook, je kan beter zelf iets soortgelijks maken. CLA mee gestopt, merkte er niet echt veel van, wat overigens voornamelijkkomt doordat ik te weinig eet. Stackers vond ik ook niks, ik merkte toen dat ik er eerder een averechts effect van had. Ik nam er ochtends een en merkte dat ik dan minder koffie nodig had, en middags nam ik er een, maar dan was ik een half uurtje daarna helemaal op, kon ik gewoon in slaap vallen. Beetje raar, maar heb er zo mijn eigen "verklaring" voor.

Al met al: Het komt allemaal neer op een goede basisvoeding, supplementatie daarnaast is afhankelijk van (sport)wens en benodigdheid. Over algemeen voor sporters is het zeker goed om te supplementeren met (op sporters gerichte) multivitamine/antioxidanten complex, en evt creatine. Daarnaast dus afhankelijk van je doel whey en/of casseine, en andere produkten, bijv glucosamine etc etc,..... je moet supplementen eigenljik niet gebruiken omdat ze te krijgen zijn, of omdat anderen (met mischien wel andere doelstelling etc) ze gebruiken, maar omdat jij denkt/vind dat het VOOR JOU een voordeel heeft.

Osu

LOCO

lil´kickboxer
12-08-2004, 14:17
Ik gebruik geen supplementen.

Wix
12-08-2004, 14:21
Het enige supplement dat ik gebruik is Supradin bruistablet voor extra vitaminen en energie.

Silat
12-08-2004, 18:32
Hoi Loco waar koop je die lijnzaadolie?? wat voor merk?
Ik kan het iig niet in de supermarkten vinden...

mama
12-08-2004, 18:50
Ik haal het bij het reformhuis of bij de drogist.
volgens mij kan je het ook bij de apotheek halen. maar dat weet ik niet zeker

Octavius
12-08-2004, 21:35
Lijnzaadolie koop je bij de Boerenbond voor 7 eruo voor een hele fles dacht 750ml. Staat wel bij de paardenspullen.

Paco
12-08-2004, 22:25
ja, vlak naast de paardengroeihormonen toch? :)

maar serieus... Heeft iedereen hier die supplementen gebruikt ook een uitgebreid voedingsschema waar hij/zij zich dagelijks aan houdt?

LOCO
12-08-2004, 23:36
Hoi Loco waar koop je die lijnzaadolie?? wat voor merk?
Ik kan het iig niet in de supermarkten vinden...

Haal het bij reformhuis hier.
Normaal heb ik Ekoland (250 ml voor 2.59), en nu heb ik een flesje van VNR (250 ml voor 2.49) Ik heb liever kleine flesjes, heb je wel sneller leeg, maar voordeel is dat het dus ook minder snel ral word,.....
Ik zie overigens net dat die van VNR minder verzadigde vetzuren heeft, en meer meervoudig onverzadigde vetzuren.

Osu

LOCO

Silat
13-08-2004, 03:56
tha :) nx

Anonymous
15-10-2004, 19:05
Swole V2
Syntrax
Fucking sterkste Creatine ooit (tot nu toe)

Vendetta
Xtreme Formulations
Vitamine B6 Shot (1600% Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid)

Ultra Peptide
Xtreme Formulations
7 uur lang Proteïne

Isomatrix Reloaded
Syntrax
revolutionaire en lekkere eiwittenshake

HMB werkt alleen in het heel eerste stadium van spiermassa aankomen
later word het waardeloos en helpt het niet tot nauwlijks, ook eet ik 7
keer per dag en train ik 2 uur 5 dagen in de week (2 rustdagen waarvan
1 dag Judo op Donderdag en Zondag echte rustdag)

Octavius
16-10-2004, 19:34
Hebt zeker een boom waar geld aan groeit.

Zanshin
16-10-2004, 22:45
Body en fit; Whey Eiwit,
voor de spierherstel en opbouw.

Creatine; Fitshape,
net met een kuur gestopt, eens om de zoveel tijd een kuurtje van 6á8 weken.

Multi alles in 1, vitamines en mineralen (extra krachtig)
Als aanvulling op mijn eten.

Elysium
17-10-2004, 20:41
Whey : Twinlab, banaan-aardbei smaak (makkelijker op te lossen dan andere merken)

Creatine : Sportstech (is een smaak aan toegevoegd, maar doet niets af van de werking)


That's it

Oja, en een goede voeding natuurlijk :thumbs:

Leon
18-10-2004, 14:08
Wie nog nooit Swole V2 heeft gehad, moet dat alleen
voor de smaak al eens kopen, lust je AA drink of Extran
dat vind je dit sowieso ook heel lekker!

Bartju
22-02-2010, 16:14
Ik zag dat een aantal mensen hier lijnzaadolie gebruiken maar nu vond ik dit op internet
Onderzoekers: Geen lijnzaadolie voor mannen

Mannen kunnen beter geen lijnzaadolie gebruiken. Dat zegt William Marley van Marshall University. Het supplement verhoogt de kans op prostaatkanker.

voor mij dus geen lijnzaadolie:P

GerritTonijn
22-02-2010, 16:46
Ik zag dat een aantal mensen hier lijnzaadolie gebruiken maar nu vond ik dit op internet
Onderzoekers: Geen lijnzaadolie voor mannen

Mannen kunnen beter geen lijnzaadolie gebruiken. Dat zegt William Marley van Marshall University. Het supplement verhoogt de kans op prostaatkanker.

voor mij dus geen lijnzaadolie:P

1 frikandel maakt geen feestje

Kemal
22-02-2010, 19:32
haha .Gerrit hoe zit dat dan met die Gold kiwi...? ;-)

GerritTonijn
22-02-2010, 19:34
das geen supplement he :P

Kemal
22-02-2010, 19:36
das geen supplement he :P

hahah LOL:D

Bartju
24-02-2010, 14:10
Ik zag dat een aantal van jullie ook gebruik maakten van lijnzaad olie. wat voor positieve invloed dat heeft op je lichaam.
Want het blijkt nu dat onderzoekers er achter zijn dat mannen kunnen beter geen lijnzaadolie gebruiken. Dat zegt William Marley van Marshall University. Het supplement verhoogt de kans op prostaatkanker.

GerritTonijn
24-02-2010, 15:10
Ik zag dat een aantal van jullie ook gebruik maakten van lijnzaad olie. wat voor positieve invloed dat heeft op je lichaam.
Want het blijkt nu dat onderzoekers er achter zijn dat mannen kunnen beter geen lijnzaadolie gebruiken. Dat zegt William Marley van Marshall University. Het supplement verhoogt de kans op prostaatkanker.

dat weet ik, dat zei je 3 posts terug ook al.

Leventdepevent
24-02-2010, 15:51
dat weet ik, dat zei je 3 posts terug ook al.
dit was misschien nog een keertje voor de duidelijkheid haha

BJJrajawali
24-02-2010, 17:02
Bartju is van het padje....... :thup:

GerritTonijn
24-02-2010, 17:36
http://www.rotten.com/library/history/nature/invasive-species/cane-toads/canetoad3.jpg

Bartju
24-02-2010, 20:42
Haha ochjaa da doen we maar nie meer:P
Idd bartju van het padje

Purist
20-03-2010, 21:23
Purple Wraath, Double-T No-Beta (met creatine) betere uithoudingsvermogen, meer kracht, betere concentratie zowel met krachttraining als met sporttraining...beide zijn ook zeer goed te gebruiken om vp omlaag te halen ;)
Verder natuurlijk whey en multi's

GerritTonijn
20-03-2010, 21:32
Purple Wraath, Double-T No-Beta (met creatine) betere uithoudingsvermogen, meer kracht, betere concentratie zowel met krachttraining als met sporttraining...beide zijn ook zeer goed te gebruiken om vp omlaag te halen ;)
Verder natuurlijk whey en multi's

Al dat en geen visolie? Visolie is IMO naast multi belangrijkste als sporter (eigenlijk net zo belangrijk voor de luiwammes)

Purist
20-03-2010, 21:35
Je naam zegt het al ;)
In tonijn zitten veel goeie vetten(omega 3 en 6), daarnaast bak ik alleen in olijfolie (omega 9) en afentoe een zalm, haring, makareel of ansjovis...en natuurlijk af entoe een handje walnoten

Effective
21-03-2010, 09:37
Whey Isolaat Naturel van Powersupplements en vitamine C van de Etos.

GerritTonijn
21-03-2010, 11:44
Je naam zegt het al ;)
In tonijn zitten veel goeie vetten(omega 3 en 6), daarnaast bak ik alleen in olijfolie (omega 9) en afentoe een zalm, haring, makareel of ansjovis...en natuurlijk af entoe een handje walnoten

goedzo, al eet ik zelf nooit tot zelden vis :P vandaar de visolie caps.