PDA

View Full Version : LPF vraagt faillissement aan



Justinian
12-08-2004, 18:30
Het hoofdbestuur heeft voor de politieke partij LPF faillissement aangevraagd. Hiermee hoopt het de organisatie in de partij weer te kunnen ordenen. De vastgoedondernemers Maas en Thunnessen die bereid waren om de partij financieel te ondersteunen, mogen dit niet wegens het schenkingsrecht. Om alsnog een doorstart te kunnen maken heeft het hoofdbestuur gekozen voor een zogenaamd technisch faillissement.

Al lange tijd probeert de LPF de organisatie te ordenen. De verkiezingscampagnes van 2002 en 2003 waren mogelijk door de miljoenen die de geldschieters hadden geleend aan de partij. Om de lopende leningen om de zetten naar giften, is door het verschuldigde schenkingsrecht onmogelijk.

LPF's Tweede-Kamerfractie is blij met het besluit van het hoofdbestuur. LPF-leider Herben zei dat dit de enige manier is om de partij "organisatorisch, financieel en communicatief" weer te ordenen. "Je kunt onze positie nu omschrijven als arm maar onafhankelijk. De professionele aanpak van de doorstart boezemt vertrouwen voor de toekomst in." Herben meldde dat er al een plan van aanpak is gemaakt en hiervan worden de leden op de hoogte gesteld.

In juni kozen de LPF'ers een nieuw bestuur, omdat ze niet tevreden waren met het oude. Vanuit de fractie werd toen Tweede-Kamerlid Nawijn als gedelegeerde toegevoegd aan het bestuur.

Bron: www.fok.nl

Mickey
12-08-2004, 18:32
Waarom verbaasd me dit niks? :)
Vraag me af of Pim het zo gewild zou hebben.....

Stelletje knurften!

Octavius
12-08-2004, 18:39
Ze willen iets zijn wat een ander is ipv hun zelf zijn.

Tja aan elke dictator komt een einde.

ashihara
12-08-2004, 18:43
Trieste bende duidelijk een groep die geen team spirrit kend en niet zonder hun leider kunnen.

Paganstars
12-08-2004, 22:40
tsja.... wat zullen we hier op zeggen?? ik denk zielig

payap
12-08-2004, 23:53
octavius :


Tja aan elke dictator komt een einde


idd octavius max 6 maanden mag je dictator zijn en dan moet je afstand doen van absolute macht en die teruggeven aan de senaat.

ashi76
13-08-2004, 01:59
Sinds die teringhond (forgive my language) Pim heeft vermoord is de LPF al niet meer wat het geweest is.

zonde.....