PDA

View Full Version : Beurse Benen > Koud of Warm?



Mickey
22-08-2004, 11:30
Hoe behandel je nou het best beurse benen van bijvoorbeeld lowkicks of knieen?

Ik heb Dman Cooling Gel en ik heb Deep Heating Lotion..
Beide voel je goed werken, maar toch hoor je veel verschillende
verhalen over hoe je het beste zulke kwaaltjes kunt behandelen..

Again I ask.. Iemand enig idee?

Octavius
22-08-2004, 11:49
Koud, het zijn zwellingen en bloeduitstoringen. Deze worden warm dus moet je de zwelling slinken door het koud te houden. Wat ook goed werkt is Ethyl-chloride. Dit is een spuitbus met zeer koud spul wat je direkt erop kan sprayen. Hij is te koop bij je apotheek.

someone
22-08-2004, 18:17
KOUD, het is een zwelling en een kneuzing, warm helpt daarentegen niet zo geweldig om het te laten slinken.
ijs is ook altijd goed!! Qua zalfjes enzo, daar ben ik nu niet echt in thuis.....

Octavius
22-08-2004, 19:32
SRL-Gelei van VSM werkt goed na een paar dagen tegen de pijn.

someone
22-08-2004, 21:27
hirudoid (ofzo) werkt erg goed tegen blauwe plekken, je smeert het erop en een dag of 2 is er bijna niets meer te zien!

Octavius
22-08-2004, 22:46
Vitamine C werkt ook maar dan moet je wel 2a3 gram p/d nemen. Let op als je darmen beginnen te rommelen dan heb je teveel genomen en dan effe minderen anders moet je zo vaak rennen naar de wc.

lil´kickboxer
22-08-2004, 23:40
hirudoid (ofzo) werkt erg goed tegen blauwe plekken, je smeert het erop en een dag of 2 is er bijna niets meer te zien!

Maar dit is wel een heel sterk middel en moet je alleen in uiterste gevallen gebruiken.

Hier wat info over hirudoid:http://www.geneesmiddelenrepertorium.nl/nefarma/100_hirud_02715.html

Het beste is gewoon om te koelen. Dit moet je zo snel mogelijk doen na je wedstrijd. Door te koelen vernauwen je bloedvaatjes zich en daardoor treedt er minder vocht uit de bloedvaten. Hierdoor treedt er minder zwelling op.

Biiyen
23-08-2004, 09:49
Ik koel ze eerst een tijdje en voordat ik ga slapen smeer ik mijn bovenbenen in met tijger balsem en laat het lekker branden. En voorde rest neem ik de pijn zoals hij is!

Anonymous
23-08-2004, 16:59
Deep Heating Lotion is ontstaan uit Deep Throat onderzoek

Octavius
23-08-2004, 20:02
Deep Heating Lotion is ontstaan uit Deep Throat onderzoek

How about a nice cup of...

Biiyen
23-08-2004, 21:55
...whoopass

LOCO
24-08-2004, 00:40
Koelen in eerste instantie, dmv Coldpack, ijs in handdoek of langdurig stromend water. Zoals lil Kickboxer al zegt, koelen vernauwd (in eerste instantie) de bloedvaatjes waardoor er minder zwelling optreed. Daarnaast is het pijndempend, en gaat het de ontstekingsreactie tegen (en ook daardoor minder zwelling) Warmte doet dus het tegenovergestelde.

Wat de spuitbus met spray betreft: Dempt wel de pijn, maar gaat zwelling niet echt tegen. Dit komt omdat de dieptewerking van de spuitbus nihil is (of je moet wel erg vaak en lang spuiten, dan kost je dat een bus per keer;) )

Wat zalfjes betreft, srl of arnica ivm met beurs en bloeduitstortingen kan helpen. Voltaren of diclac helpt goed tegen de pijn en ontsteking (werkende stof is diclofenac) en er zijn verschhillende andere bekend cooling gels. Mijn keuze zou zijn voor koelen met cold[pack of ijs, en afhankelijk van hoe het er uit ziet mishcien srl of voltaren.

Jase
24-08-2004, 17:45
Ice ice baby.

24-08-2004, 19:38
Ik gebruik zelf ook de cooling gel van D-man. Daar stond ik in eerste instantie echt van te kijken hoe goed dat werkt. Op m'n linker onderarm heb ik maanden lang een verdikking gehad door het blokken van trappen. Die is verdikking is nu gewoon weg :shock: . Ik heb dus nu die gel altijd in m'n tas zitten zodat ik het na een training gelijk kan gebruiken als dat nodig is. Echt een aanrader.

kyokushin
24-08-2004, 23:08
kun je die middeltjes overal krijgen of moet je ervoor naar een speciale winkel?

Controle
24-08-2004, 23:18
Ik koel---daarna weer warm---dan weer koel---etc..

Helpt bij mij altijd formidabel.

24-08-2004, 23:44
kun je die middeltjes overal krijgen of moet je ervoor naar een speciale winkel?
Ik heb die coolingdown gel van D-man bij Martijn gekocht in de sportschool (Tatsujin Dojo) maar volgens mij is het ook on-line te bestellen op de website van Alistair. Heeft iemand het adres van de website van Alistair misschien?

Controle
25-08-2004, 10:37
Website was deze d8 ik, maar doet het niet meer ?

http://www.demolitionman.net/

Biiyen
25-08-2004, 10:49
Hoe krijg je een ei in je been weg? Ik heb het extreem gekoeld, opgewarmd, een koelelement uit de diepvries gewikkeld in een handdoek erop gelegd, ingesmeerd met van alles maar het is alleen een beetje minder ei geworden na 3 dagen. Het wordt nu echt vervelend. Ik kan wel trainen maar ik moet nu echt alles blokken met rechts.

kyokushin
26-08-2004, 18:08
Website was deze d8 ik, maar doet het niet meer ?

http://www.demolitionman.net/

doet het idd niet iemand nog tips voor middeltjes die je gewoon overal kunt krijgen?

HUNTER
26-08-2004, 18:46
de eerste 2 dagen veel koelen, coldspray of gewoon ijs, daarna als de ergste zwelling weg is juist met warmte behandelen om de afvalstoffen sneller af te voeren. SRL gelei of arniflor van VSM werken bij mij perfect.

Gulo gulo
26-08-2004, 19:39
de eerste 2 dagen veel koelen, coldspray of gewoon ijs, daarna als de ergste zwelling weg is juist met warmte behandelen om de afvalstoffen sneller af te voeren. SRL gelei of arniflor van VSM werken bij mij perfect.

Yep, dit werkt voor mij ook het beste, Dr. Sloan's Balsam wil ook nog wel eens helpen voor de warmte.

LOCO
27-08-2004, 01:22
Website was deze d8 ik, maar doet het niet meer ?

http://www.demolitionman.net/
Vraag admin Mickey eens,.... denk dat hij het wel weet/er voor je aan kan komen

jojo
28-08-2004, 20:15
ik doe altijd als ik het voel meteen koud erop en dan onder de douche gewoon die warme kraan er ff op houdenen goed bewegen

Anonymous
04-09-2004, 21:02
Verwondingen zijn cool... Blauwe plekken zijn stoer... Gewoon er af lopen - geen zalfjes etc. Je bent toch geen nicht?

Lammie
06-09-2004, 00:03
2 ER>> Zo zo .. Bikkel hoor.. Tot ziens.. :?

2 Raziel> Rust!! Dat is eigenlijk de enige manier om er vanaf te komen.. En misschien dat de fysio er ff naar kan kijken.. Kan ei eruit masseren of hoe noem je dat. Maar rust is natuurlijk het beste..

Meestal gebruik ik Arnoflor en Srl.. Dat helpt. En.. insmeren met tijgerbalsem. dan handdoek eroverheen en dan met sellofoon (dat doorzichtige folie, huishoudfolie heet dat geloof ik) het hele zaakje inpakken. Dan zweet je de afvalstoffen eruit.. hihi :thumbs: