PDA

View Full Version : De politie is je beste vriend..



Dennuz
22-08-2004, 12:30
http://mfile.akamai.com/8175/wmv/vod.ibsys.com/2004/0817/3659037.200k.asx

max mulder shihan
22-08-2004, 14:27
T'ja amerikaanse cops,over het algemeen zo bot als bijl, weinig herseninhoud en geen sociaal gevoel. Die van ons beginnen er ook al aardig op te lijken. :(

Het echte tuig aanpakken van hoog tot laag DAAR zou eens een stuk meer aandacht op gericht moeten zijn.

Virus
22-08-2004, 15:25
T'ja amerikaanse cops,over het algemeen zo bot als bijl, weinig herseninhoud en geen sociaal gevoel. Die van ons beginnen er ook al aardig op te lijken. :(


Niet alles over 1 kam scheren Max... :wink:

Ik ben afgelopen vrijdagnacht (05.30 uur) aangehouden door de politie omdat ik door de bebouwde kom veel te hard reed en geen papieren en rijbewijs bij me had! (t.w.v. 220,- euro) :(

Nadat ze via hun communicatiemiddel bij het hoofdburo hadden nagechecked of ik wel echt een rijbewijs had, lieten ze me gaan met de waarschuwing: "let voortaan een beetje op je snelheid aub!

Damn... Niet idere wout is dus een kut-wout!! :thumbs:

Anonymous
22-08-2004, 15:47
Is ook lekker slim he, veels te hard door de bebouwde kom knallen. Je zal maar net een fietser tegenkomen die van een avondje stappen uit de stad komt en deze een lift geven op je motorkap.
Anyway, mijn inziens mogen de Nederlandse agenten wel eens wat meer naar Amerikaans voorbeeld gaan optreden. Niet dat ze zichzelf zoals in dit filmpje op negroïde mensen gaan uitleven maar in ieder geval wel wat minder shit pikken. Misschien dat ze dan wat meer respect krijgen van al die etterbakken.

Virus
22-08-2004, 15:58
`k Snap je reactie slechts gedeeltelijk, maar als je de omgeving kent daar en de situatie waarin ik verkeerde ligt de zaak toch iets anders kerel... (er vallen daar geen fietsers uit de lucht weet je... )

Dit is ook exact de reden waarom die wouten me hebben laten gaan...

Anonymous
22-08-2004, 16:34
`k Snap je reactie slechts gedeeltelijk, maar als je de omgeving kent daar en de situatie waarin ik verkeerde ligt de zaak toch iets anders kerel... (er vallen daar geen fietsers uit de lucht weet je... )


Er zijn daar ook geen zijstraten waar je in al je haast overheen kijkt, ondanks dat je de omgeving nog zo goed kent?

Virus
22-08-2004, 16:41
`k Snap je reactie slechts gedeeltelijk, maar als je de omgeving kent daar en de situatie waarin ik verkeerde ligt de zaak toch iets anders kerel... (er vallen daar geen fietsers uit de lucht weet je... )


Er zijn daar ook geen zijstraten waar je in al je haast overheen kijkt, ondanks dat je de omgeving nog zo goed kent?

Nope...

Op een smalle weg met zijstraten ga ik niet scheuren uiteraard en op een weg met voldoende overzicht rij ik `s nachts met de snelheid die ik verantwoordelijk acht...

Simple as that!

Anonymous
22-08-2004, 16:52
Nope...
Op een smalle weg met zijstraten ga ik niet scheuren uiteraard en op een weg met voldoende overzicht rij ik `s nachts met de snelheid die ik verantwoordelijk acht...

Simple as that!

Ah ok, gelukkig maar... Bij ons in de buurt rijden mafkezen met 80 kilometer door de bebouwde kom en negeren daarmee rode stoplichten en zijstraten... Een wout die zo'n fguur er met alleen een vermaning af laat komen moeten ze op zijn fiets de snelweg op trappen.

Virus
22-08-2004, 16:55
Ah ok, gelukkig maar... Bij ons in de buurt rijden mafkezen met 80 kilometer door de bebouwde kom en negeren daarmee rode stoplichten en zijstraten... Een wout die zo'n fguur er met alleen een vermaning af laat komen moeten ze op zijn fiets de snelweg op trappen.
Mee eens...

80 is trouwens ook wel erg hard, bovendien negeer ik nooit geen rode stoplichten, stopborden, voorrangswegen, haaientanden, enzovoort...
Ook `s nacht let ik daarop, maar 50 rijden vind ik dus echt volledig onzin!

max mulder shihan
22-08-2004, 17:06
Is ook lekker slim he, veels te hard door de bebouwde kom knallen. Je zal maar net een fietser tegenkomen die van een avondje stappen uit de stad komt en deze een lift geven op je motorkap.
Anyway, mijn inziens mogen de Nederlandse agenten wel eens wat meer naar Amerikaans voorbeeld gaan optreden. Niet dat ze zichzelf zoals in dit filmpje op negroïde mensen gaan uitleven maar in ieder geval wel wat minder shit pikken. Misschien dat ze dan wat meer respect krijgen van al die etterbakken.

Als de Nederlandse politie [nog] meer naar amerikaans voorbeeld zou optreden werd het hier helemaal een puinhoop, weinig echte zaken opgelost maar wel schietgrage cops zonder een fatsoenlijke opleiding , 2 jaar politie acedemie is voornamelijk bedoeld om de hierachie er flink in te rammen, wat wetskennis en leren je zelf niet in je voet te schieten met je eigen wapen. De opleiding ligt meestal op vmbo nivau , heb je de gemiddelde cop wel eens duits of engels ,laat staan frans horen praten [uitzonderingen daargelaten] over het algemeen is de algemene ontwikeling bedroevend en de manier waarop men zaken probeert opte losen zuigt vaak big time. Plus dat justitie en politie gewoonweg niet op een lijn zitten . Als we al deze zaken 10x vermenigvuldigen in negatief opzicht heb je de gemidelde amerikaanse cop, nee bedankt

Wheelie
23-08-2004, 11:51
http://www.shreveporttimes.com/video/shooting051103/Unit%20138-Armstrong.wmv

ook onnodig

Biiyen
23-08-2004, 12:00
Ah ok, gelukkig maar... Bij ons in de buurt rijden mafkezen met 80 kilometer door de bebouwde kom en negeren daarmee rode stoplichten en zijstraten... Een wout die zo'n fguur er met alleen een vermaning af laat komen moeten ze op zijn fiets de snelweg op trappen.
Mee eens...

80 is trouwens ook wel erg hard, bovendien negeer ik nooit geen rode stoplichten, stopborden, voorrangswegen, haaientanden, enzovoort...
Ook `s nacht let ik daarop, maar 50 rijden vind ik dus echt volledig onzin!

Ik kan Virusman backen want in Landgraaf zijn de mensen van de gemeente een beetje doorgedraaid. Er staan meer flitspalen in Landgraaf dan in heel Nederland samen. en idd sommige 50 wegen in Landgraaf zijn te bezopen voor woorden.

max mulder shihan
23-08-2004, 13:20
http://www.shreveporttimes.com/video/shooting051103/Unit%20138-Armstrong.wmv

ook onnodig

Ik heb het filmpje div malen goed bekeken en het aantal schoten die er afgevuurd worden op deze , overigens wel bewapende man, zijn allemaal
gericht op het boven lijf , dus om te doden , ziet er weer erg cowboy bill achtig uit , er waren meer mogelijkheden geweest om deze figuur uit te schakelen .toen deze figuur zich omdraaide en met zijn wapen in de richting van de cops wees heb ik geen mondingsvuur gezien volgens mij hebben de cops hem minstens 4x in de rug geschoten, op deze afstand was er ook de mogenlijkheid om in de benen te schieten.

migyur
23-08-2004, 14:01
De opleiding ligt meestal op vmbo nivau , heb je de gemiddelde cop wel eens duits of engels ,laat staan frans horen praten [uitzonderingen daargelaten] over het algemeen is de algemene ontwikeling bedroevend en de manier waarop men zaken probeert opte losen zuigt vaak big time. Plus dat justitie en politie gewoonweg niet op een lijn zitten . Als we al deze zaken 10x vermenigvuldigen in negatief opzicht heb je de gemidelde amerikaanse cop, nee bedankt

De opleiding die je nu moet volgen ligt gelijk aan een mbo diploma, dus ze hebben dat wel veranderd, maar dat is volgens mij pas een aantal jaar zo.
Maar ben het zeker met je eens dat we echt NIET "the amerikan way" dingen moeten aanpakken. Ik denk dat we eerder naar de duitsers kunnen kijken (jah, ik weet het :cry: ) Want die zijn geen schietgrage cowboys maar pikken ook niet alles en ze hebben een veeeeeel hogere oplospercentage dan hier in nederland.
Volgens mij had nederland iets tussen de 10/20% en de duitsers tussen de 40/50%

max mulder shihan
23-08-2004, 14:22
De opleiding zal nu wel op mbo ninau liggen, maar voor de vooropleiding hebben ze het liefs vmbo of de mavo klanten in iedergeval niet te hoog , als je met vwo
of gym aan komt hoeven ze je niet. is je vooropleiding te hoog denk je te veel na ,en dat vind het hogere kader eng .

Sjaak
23-08-2004, 14:36
Politie :x


** zucht **

Biiyen
23-08-2004, 15:05
Politie *zucht*

Ik heb mezelf een aantal dingen aangeleerd:

Leer hun rangen en spreek ze aan met rang, een Aspirant/surveillant zal direct gas terug nemen. Ga ook niet met een Aspirant of Surveillant in discussie, a) Ze weten haast niets b) ze mogen haast niets.

Vraag ook om hun naam en als het kan schrijf die op waar ze bij staan, ze gaan dan niet buiten hun boekje.

Kijk ook altijd dat de agent met wie je spreekt de hoogste in rang is, de lagere heeft toch weinig in te brengen.

sjwjanssen
23-08-2004, 15:36
Nederlandse Politie zijn gewoon sissies :D

Anonymous
23-08-2004, 16:05
Een vriend van me is zaterdagsvond opgepakt, nadat hij als enigste jongen samen met 2 meisjes door 30 man is achtervolgd en slaag heeft gekregen. Lang leve de Nederlandse politie.l

Virus
23-08-2004, 16:07
Ik kan Virusman backen want in Landgraaf zijn de mensen van de gemeente een beetje doorgedraaid. Er staan meer flitspalen in Landgraaf dan in heel Nederland samen. en idd sommige 50 wegen in Landgraaf zijn te bezopen voor woorden.
Yo dude... You`re so damn right!!




Een vriend van me is zaterdagsvond opgepakt, nadat hij als enigste jongen samen met 2 meisjes door 30 man is achtervolgd en slaag heeft gekregen. Lang leve de Nederlandse politie.l
Is dat toevallig ene Daniël geweest Mendo?

Sjaak
23-08-2004, 16:09
Een vriend van me is zaterdagsvond opgepakt, nadat hij als enigste jongen samen met 2 meisjes door 30 man is achtervolgd en slaag heeft gekregen. Lang leve de Nederlandse politie.l

** diepe zucht **

Anonymous
23-08-2004, 16:13
Nee, Peter (Screwie) uit Heerlen, gebeurde in Gulpen.