PDA

View Full Version : Wie heeft er welleens Cell Tech gebruikt?



Rico Suave
25-08-2004, 22:55
Ik vond het persoonlijk wel redelijk werken, alleen ik voelde me er s'ochtends een beetje vreemd door. Het kom ook wel aardig in mijn keel branden. Maar ik vind het gewoon te duur en ik kan door verschillende andere producten te combineren hetzelfde effect krijgen. Wat zijn jullie ervaringen.

Controle
25-08-2004, 22:57
Tis dat??

Dalgliesh
25-08-2004, 23:08
Ja, ik had dezelfde ervaring alleen geen brand in mijn keel, verhoogd je insuline spiegel. Ik weet ook niet precies, maar je krijgt er meer honger van! Dus je MOET eten bij je hebben als je het inneemt anders heb je het gevoel dat je out gaat! 1x genomen en de pot staat nu in een hoek.

Rico Suave
25-08-2004, 23:09
http://www.bodybuildingforyou.com/creatine/muscletech-cell-tech.htm

Dalgliesh
25-08-2004, 23:13
Thnx voor de link, maar ik voelde mij er niet goed bij en de bijwerking, overdreven hongergevoel zit mij niet lekker.

Silat
27-08-2004, 02:45
Is het niet gevaarlijk om met je insuline te klooien? Ik heb me nog niet verdiept in suikerziekte maar ik denk dat de kans er is dat je het krijgt als je veel van dat supplement gebruikt.

Dalgliesh
27-08-2004, 10:05
Dat is ook de reden dat ik het niet meer neem! Er staat trouwens niks op de bijsluiter over het gevaar van suikerziekte. Maar dat was het eerste waaraan ik dacht toen ik het insuline verhaal hoorde. Misschien staat het in die link die TLC stuurde

mama
27-08-2004, 10:15
waarvoor gebruiken jullie het?

jojo
28-08-2004, 17:47
noooit van gehoord

LOCO
28-08-2004, 18:38
Je kan Cell tech (of Zell Tech en andere copyen) net zo goed (of zelfs BETER) zelf maken (in betere verhouding) en dan nog een stuk goedkoper ook. Product is te duur voor wat je er voor krijgt.

Gulo gulo
28-08-2004, 18:41
En in welk kookboek zouden we dat dan kunnen vinden?

jojo
29-08-2004, 10:49
lijkt me niets

Anonymous
29-08-2004, 15:24
De eerste 2 keer werkte `t fantastisch voor mij, de derde keer merkte ik erg weinig....

LOCO
30-08-2004, 01:01
@ gulo gulo: Je hoeft alleen maar te kijken naar de ingredienten van Cell Tech en je kunt het zo grotendeels namaken, maar veel goedkoper, en zelfs meer op jouw eigen behoefte afsplitsen (bijv. minder dextrose gebruiken, of whatever) Er zitten tussen de verschillende produkten sowieso al kleine verschillen. Zo mag je in Duitsland bijvoorbeeld niet ALA gebruiken als toevoeging, dus in Zell Tech (duitse ripp-off van Cell Tech) zit geen ALA. Maar ik kom hier een dezer dagen nog wel even op terug als ik wat meer tijd heb.

Osu

LOCO

Gulo gulo
30-08-2004, 18:38
Thanx Loco, zal eens op onderzoek uit gaan

LOCO
31-08-2004, 00:11
Denk dat ik woensdag even wat tijd aan zal besteden, dan heb ik overdag tijd,.........

Gulo gulo
31-08-2004, 19:54
LOCO is de nieuwe chefkok :mrgreen:

LOCO
02-09-2004, 00:05
OK, hier wat bijeengeraapt en wat bijgeschreven m.b.t. Cell Tech

Cell Tech:
Eerst het reclamepraatje:
CELL-Tech is het derde generatie creatine product van MuscleTech. MuscleTech heeft drie jaar lang gewerkt om het meest effectieve creatine supplement op de markt te brengen. In 1999 deden ze dit met succes, en bodybuilding was nooit meer hetzelfde. CELL-Tech bouwt sneller dan elk ander supplement spiermassa op. Met 10 gram creatine, 75 gram dextrose en 200 mg Alpha Lipoic Acid per serving veroorzaakt het de grootst mogelijke insulinepiek, die meer creatine in je spiercel transporteert voor een maximaal celvergrotend effect.

Insuline transporteert de creatine, aminozuren en glycogeen (koolhydraten) naar je spiercellen. Zonder een insulinepiek wordt er minder creatine in je spiercel gedreven. Klinische studies hebben aangetoond dat een grote hoeveelheid dextrose nodig is om de benodigde insulinepiek te verkrijgen. CELL-Tech is het enige product dat de wetenschappelijke bewezen hoeveelheid van 75 gram dextrose bevat. 75 gram is de exacte hoeveelheid dat aangeraden wordt door de World Health Organization en de American Diabetic Association bij het afnemen van een glucose tolerantie test. Deze test geeft een doctor de mogelijkheid om bij een patiënt de gevoeligheid en productie van insuline te testen.

CELL-Tech bevat twee keer zoveel creatine als de meest andere creatine producten, maar krijgt ook deze hoeveelheid (10 gram) in de spiercel. Maar het echte geheim achter CELL-Tech is de toevoeging van 200 mg farmaceutische kwaliteit Alpha Lipoic Acid. Lipoic Acid is een sterke insuline gelijkende werking. In europa is het een stof waar heel veel onderzoek achter zit en waar het wordt voorgeschreven aan diabetici type II patiënten als vervanging voor insuline. Lipoic Acid zou wel eens de belangrijkste doorbraak in de bodybuildingwereld zijn sinds creatine. Menig expert is het over eens dat Lipoic Acid de insuline gevoeligheid en glycogeenopslag beduidend kan verhogen, het lichaamsvet vermindert en wat het meest belangrijkst is: het verhoogt de opname van creatine.

Andere merken met zelfde produkt:
Universal met Cell Pro
Sportslab met Pro Cell
All Star met Zell Tech
power tech van dymatize
rage van j-tech
Volu Cell
Etc etc etc

Inhoud van Cell Tech: (per 100 Gram)
Alpha Liponzuur 200 mg
Taurine 2 gram
Creatine Monohydrate 10 gram
Potassium 150 mg 4%
Chroom picolinate 300 mcg 250%
Magnesium 70 mg 18%
Fosfor 100 mg 10%
Calcium 20 mg 2%
Vitamine C 250 mg 417%
Proteine 0 gram
- suikers 75 gram
- voedingsvezel 0 gram
Totaal koolhydraten 75 gram 25%
Sodium 60 mg 3%
Cholesterol 0 mg
- verzadigde vetten 0 gram
Totaal vetten 0 gram
- calorien uit vetten 0
Caloriën 300

Voor andere merken liggen de verhoudingen mischien heel iets anders, maar veel verschil is er niet. Grote uitzondering: Zell Tech, hierin zit geen ALA omdat het in Duitsland verboden is om ALA toe te voegen aan produkten.

Heel simpel het produkt bekeken:
Het is een combinatie van Creatine (10 gr), Dextrose (75 gr), Liponzuur (ALA = Alpha Lipon Zuur), Vitamine C (o.a. om cortisol te remmen maar dat doet de dextrose ook al wel) en wat amino en mineralen.

Dus om het zelf te maken heb je nodig:
Creatine
Dextrose (is los in poedervormte verkrijgen, zels al met vit etc er in )
amino’ s
Mineralen/antioxidanten

Dus heel simpel gezegd:
Als je zelf een mix maakt van 10 gr creatine, 75 gr dextrose, wat aminozuren (in welke vorm dan ook, of je nou losse amino’ s neemt, of bijvoorbeeld whey (wat toch snel opgenomen word) ) en wat vitamine C en Mineralen/antioxidanten, dan ben je eigenlijk klaar.
Leuk is, dat bijvoorbeeld veel BB-ers een PostWorkOut shake nemen met............. je raad het al: Creatine, Dextrose en eiwitten. Natuurlijk doet niet iedereen dit hetzelfde, niet allen met zelfde verhoudingen, niet allen doen het in een shake maar meer verspreid. Maar belangrijkste is: Voor goede opname van, en transport in je spieren van creatine heb je snelle koolhydraten (bijv. dextrose) nodig.
Ben er zelf niet zo; n voorstander van om 10 gr creatine ineens te nemen, en daarbij de prijs van produkten als cell tech is gewoon te hoog voor wat je er voor krijgt. Dus bottom line: Maak het zelf (zodat het meer op jou persoonlijk gericht is) en je hebt denk ik MEER winst, en het kost je MINDER geld.

mama
02-09-2004, 00:13
:thumbs:
duidelijk

zal ut alleen nooit gebruiken.

Dutch Dynamite
06-09-2004, 17:18
Ik heb het volgens mij 4 jaar terug eens gebruikt. Het zou JE VAN HET zijn; het viel echter tegen. Als ik me goed herinner is het creatine in combi met dextrose zodat het beter wordt opgenomen.

LOCO
07-09-2004, 00:11
Lees heel bovenstaande verhaal (2e reply boven de jouwe) en ja, het is inderdaad voornamelijk creatine met dextrose,...... ;)

Anonymous
15-10-2004, 18:58
Ik gebruik Swole V2 van Syntrax en Vendetta
van Xtreme Formulations maar bij mij is het
enige gevolg geweest dat ik 5 kilo droge
spiermassa bij heb gekregen!

Silat
15-10-2004, 20:19
kreeg je dat erbij??? :lol: :wink:

Is het niet zo dat bij diabetes het insulinelevel te laag is zodat het geen glucose meer opneemt...? Een diabeet spuit insuline omdat z'n eigen lichaam dat niet meer kan aanmaken. Maak je je lichaam dan niet lui net als bij creatine?? Als je 6 weken creatine gebruikt, neemt de aanmaak van creatine van het eigen lichaam af omdat het overvoedt wordt. Zou dat dan ook gebeuren met je insulinelevel als je veel Celltech gebruikt? Of juist niet omdat Celltech je insulinelevel verhoogd en Celltech is geen lichaamseigenstof zoals Creatine wel is...

Just guessing...




wacht... ik denk dat ik mezelf het antwoord heb gegeven in die laatste zin :twak:
ben ook maar een beginner...

Leon
15-10-2004, 20:23
Daarom word er ook geadviseerd (of anders bij deze):

Gebruik Creatine maximaal 5 weken lang en neem
daarna een evenlange rust periode voordat je er
weer aan begint!

Shytown
15-10-2004, 23:44
Leon is correct, alhoewel daar momenteel onderzoek naar gedaan wordt.

LOCO
17-10-2004, 23:24
Van creatine zijn er allang onderzoeken bekend dat je het gewoon doorgebruiken kan. Dus in principe kan je het hele jaar door creatine gebruiken als supplement. Is wel duurder voor je portomonnee. Wash-out van creatine is 4 weken (dus na 4 weken zonder supplementeren is je creatine level weer op je oude nivo). Keus die de meeste mensen maken is een cycle van bijv. 4 of 5 weken op, en dan 4 weken af. Keuze' s genoeg om te cyclen met langere of kortere termijnen, in combi met andere produkten of niet. Ieder moet de keus maken voor zichzelf die hij/zij het beste vind/als beste heeft ervaren.
@satria: de aanmaak van je eigen lichaam van creatine neem niet af na 6 weken gebruik, ook bij langer gebruik niet (hoewel er natuurlijk wel een kans is dat het na zeeeer lang gebruik wel gebeurd. Artsen waren jarenlang ook "bezorgt" dat dat bij het innemen van vitaminen ook zou zijn, maar tot nu toe nog niet).

ALA verhoog de insulinegevoeligheid, niet insuline gehalte, en is dus geen vervanging voor insuline. Denk zelf dan ook niet dat de insulineproduktie van het lichaam zelf verstoord of vermindert. Het innemen van suiker zorgt voor een insulinepiek (dus verhoogde vrijkomen van insuline in je lichaam), denk dat dat veel schadelijker is als je dit veelvuldig doet (dus erg vaak deze insulinepieken krijgt door het innemen van (snelle) suikers zoals in koffie, of snoep en dat soort dingen) dan wanneer je het bijv. maar 1keer per dag hebt bij het innemen van cell tech.

Osu

LOCO

Silat
18-10-2004, 01:41
Ow dat wist ik niet.. :oops:
Thanks. Ik ga weer aan de creatine :mrgreen: = nu 10 weken geleden.

Leon
18-10-2004, 14:06
LOL @ Satria

LOCO
18-10-2004, 21:58
lol @ satria (en dan serieus vragen: ga je een load periode gebruiken of niet? :D :D :D )

Leon
19-10-2004, 18:45
Dames en Heren, Nieuw supplementje!!!

4 tot 10 kg spiermassa in een maand!

Het lijken de resultaten van een flinke anabolica kuur, maar niets is minder waar...

Binnen enkele weken introduceert een gloednieuwe producten van Legal Gear: Product X Dermasize. Dit product is zo sterk zijn dat het de resultaten van anabolica evenaren, een product zonder bijwerkingen, die door iedereen gebruikt kan worden!


Product X Dermasize

Dermasize is een vloeistof waarin alle ingredienten zijn opgelost. Deze vloeistof wordt op de huid aangebracht en geeft vervolgens gedurende 12 uur de ingredienten af aan de bloedbaan. Dit uniek opnamesysteem maakt het opeens mogelijk om van nutteloze ingredienten als ecdysterone en methoxy ware massamonsters te maken! Daarnaast bevat Demasize een aantal compleet nieuwe ingredienten!

De testresultaten van Product X Dermasize?

De personen die deelnamen wonnen gemiddeld 4,5 tot 5,5 kg aan lichaamsgewicht in 4 weken. Bij 20% van de deelnemende personen nam zelfs het lichaamsgewicht met 7 tot 9 kg toe!

Gegroet,

Leon

Paco
20-10-2004, 16:52
Klinkt een beetje te mooi om waar te zijn, niet?