PDA

View Full Version : pc prive afgeschaft



payap
28-08-2004, 19:14
DEN HAAG - Het kabinet heeft vrijdag de pc-privéregeling vrijdag met onmiddellijke ingang geschrapt. Minister Zalm van Financiën heeft dat na afloop van de ministerraad bekendgemaakt. Het kabinet wil de opbrengst van 280 miljoen euro gebruiken om de koopkracht van de minima te repareren.

Met de regeling konden werknemers fiscaal gunstig een pc aanschaffen. Ze werd ingevoerd om het pc-gebruik te bevorderen. Het kabinet maakt per direct een einde aan de regeling om te voorkomen dat werknemers nu alsnog massaal een pc gaan aanschaffen. De regeling loopt nog tot vrijdag 27 augustus 17.00 uur.

payap
28-08-2004, 19:15
Fijne gasten daar in Den Haag. Nu weer de pc liefhebbers die werken de l*l.

who's next ?

Ronald
28-08-2004, 19:24
Vorige week hoorde ik al dat ze het af wilden schaffen. Ik dacht dus al: snel nog ff een nieuwe computer aanschaffen voordat het niet meer kan. Maar dat ze het zo snel af zouden schaffen :shock: . Echt balen dus.

Maar op zich vind ik het wel terecht dat ze het afgeschaft hebben. Gedachte achter het pc-prive project was om de aanschaf van pc's te stimuleren, en da's inderdaad niet meer nodig.

Wheelie
28-08-2004, 20:49
Ik heb er vorige maand nog gebruik van gemaakt :mrgreen:

mama
28-08-2004, 21:00
ja ik baal hier ook van had net een aanvraag bij de admins willen indienen
:cry:

Dennis
28-08-2004, 21:03
Ik mocht volgend jaar weer een nieuwe pc bestellen, gaat niet meer door dus. :evil:

Maar wel terecht, liever hierop bezuinigen dan op de zorg bijvoorbeeld

break down
28-08-2004, 21:14
Fijne gasten daar in Den Haag. Nu weer de pc liefhebbers die werken de l*l.

who's next ?

ik zou als ik jouw was

http://store1.yimg.com/I/twinsboxing_1805_3815272.jpg
http://store1.yimg.com/I/twinsboxing_1805_3815272.jpg erachter zetten in je signature

payap
28-08-2004, 21:31
Break down :thumbs:

redjuh
28-08-2004, 21:43
ookal heb ik een half jaar geleden nog van pcprive gebruik gemaakt, vind ik het nog steeds zwaar genaaid. ze willen de minima sparen met bezuinigingen, nou ik kan echt niet sparen met 650 aan vaste lasten.

ik vind onze regering KANKER

Gulo gulo
28-08-2004, 22:08
Onze regering is inderdaad niet best bezig. Maar zou je alsjeblieft een beetje op je woorden willen letten, het kan zijn dat je mensen hier (onbewust natuurlijk) mee kwetst.

redjuh
28-08-2004, 22:20
oh ja vergeten, dat iedereen in zijn familie wel 1 of meer gevallen van kanker heeft (gehad) of in zijn vriendenkring, of beide (zoals ik)

jezus lighten up... please

Gulo gulo
28-08-2004, 22:22
oh ja vergeten, dat iedereen in zijn familie wel 1 of meer gevallen van kanker heeft (gehad) of in zijn vriendenkrijg, of beide (zoals ik)

jezus lighten up... please

Mij maakt het niet uit, maar ik heb al andere reacties gelezen, die je taalgebruik niet konden waarderen. Van mij mag je schrijven wat je wilt.

redjuh
28-08-2004, 22:40
kijk ik zal het nooit in een persoonlijke aanval op het forum gebruiken, en mijn reactie hier is ook helemaal niet specifiek tegen jou gericht, maar vooral tegen mensen die een een of ander aandachttrekkend opmerkinkje maken in de zin van: je weet niet wat je zegt, dalen in aanzien bla bla bla. bijna iedereen gebruikt het wel eens als scheldwoord, of om aan te duiden hoe verrot iets is.

dit is een algemeen advies aan potentiele zeikerds: zeur niet!
(niet voor gulo gulo bestemd dus)

Gulo gulo
28-08-2004, 22:53
No hard feelings m8 :thumbs:

micha
29-08-2004, 09:52
ik lees net in de telegraaf van zondag dat het nieuws was uitgelekt en dat bepaalde winkels opeen dag 10 keer zoveel verkochten.........zalm woedend :mrgreen:

redjuh
29-08-2004, 10:07
hehehe terecht. geloof mij er wordt heel wat gesjoemeld met de data van de bonnetjes!

ashi76
29-08-2004, 15:26
Gelukkig maar.

Aangezien ik een laptop van de zaak heb kon ik ere toch al geen gebruik van maken.

Misschien dat de prijzen nu ook wat gaan dalen. :thumbs:

Wheelie
29-08-2004, 20:55
De beslissing dat het populaire pc-privéproject per direct afgeschaft werd is vrijdagmiddag voor de officiële aankondiging uitgelekt. De Telegraaf meldt zondag dat enkele uren voor de officiële bekendmaking van minister Zalm van Financiën er bij minstens één computerleverancier ongewoon veel aanvragen binnenkwamen.

De vestigingen van Hardware Discount in Amsterdam en 's-Heerenberg werden rond het middaguur door een opmerkelijk groot aantal klanten benaderd voor bestellingen via de pc-privéregeling. De officiële bekendmaking van minister Zalm dat de regeling per direct opgeschort zou worden, was toen nog niet bekend.

Na het uitlekken van het nieuws heeft Hardware Discount volgens De Telegraaf meteen een mailing naar 15.000 particulieren en bedrijven gestuurd en het nieuws op de website gezet. Dit zou tot tien keer meer aanvragen dan op een normale vrijdagmiddag geleid hebben.

De VVD-fractie heeft inmiddels staatssecretaris Wijn van Financiën om opheldering gevraagd. Het per direct beëindigen van de regeling was juist bedoeld om te voorkomen dat veel mensen er nog op het laatste moment gebruik van zouden maken.

HUNTER
30-08-2004, 09:05
tsja.... ik had een comp nodig en dan is het alleen maar makkelijk dat je het via zo'n pc prive project kunt kopen. Maar ik had die pc sowieso gekocht, ook als het pc prive gebeuren er niet was. En ik vind het ergens wel terecht dat de regel wordt afgeschaft, er moet zo veel bezuinigd worden dat het niet reeel is om zo'n regeling in stand te houden

harry
30-08-2004, 13:35
DOOM ON YOU ZALM! :twisted:

Alsof die man dit voor hemzelf doet?
Tis toch heel simpel niet meer uitgeven dan der binnenkomt, inieders geval de tekorten niet te ver op laten lopen.
En maar zeiken iedereen blabla, maar wel allemaal de nieuwste mobieltjes en als het ff kan 2 , 20 jaar en al een vette auto voor de deur, bij de 30 jaar vader en moeders een splinternieuwe bak, minimaal 2x per jaar op vakantie, iedereende nieuwste computer een huis van 300.000 is niet meer dan normaal, yep en maar klagen.

payap
30-08-2004, 13:57
En maar zeiken iedereen blabla, maar wel allemaal de nieuwste mobieltjes en als het ff kan 2 , 20 jaar en al een vette auto voor de deur, bij de 30 jaar vader en moeders een splinternieuwe bak, minimaal 2x per jaar op vakantie, iedereende nieuwste computer een huis van 300.000 is niet meer dan normaal, yep en maar klagen.

:cry: :cry: :cry:


iedereen ? behalve die arme Payap :cry: