PDA

View Full Version : Hardrijders opgelet !!!!!



Wheelie
31-08-2004, 09:26
Hardrijder permanent in vizier

Trajectcontrole op A4 van start

door Jeroen Hendriks en Dominique Weesie


AMSTERDAM, dinsdag
Justitie gaat de jacht op hardrijders nog verder opvoeren. Na de honderden flitspalen en mobiele snelheidscontroles die ons land inmiddels telt, heeft het openbaar ministerie nu zijn hoop gevestigd op trajectcontroles.
Vanaf morgen gaat het bonnen regenen op de A4. Voor het einde van het jaar volgen nog vijf nieuwe locaties waar de snelheid van weggebruikers continu in de gaten wordt gehouden. Wie te hard rijdt, gaat onherroepelijk op de bon. Het openbaar ministerie is stellig over de pakkans: 100 procent, zeven dagen per week, 24 uur per dag.
Bij trajectcontrole hangen camera’s op verschillende punten boven de weg, die opnames maken van ieder passerend voertuig. Met deze beelden berekent een computer de gemiddelde snelheid. Ligt die hoger dan de maximumsnelheid, dan krijgt de weggebruiker een bekeuring thuis gestuurd. Het systeem past zich ook automatisch aan op een eventuele lagere maximumsnelheid, in geval van bijvoorbeeld wegwerkzaamheden.
Wie vanaf morgen op de A4 tussen Hoofddorp en Nieuw-Vennep gemiddeld harder rijdt dan 120 kilometer per uur wordt op foto gezet en krijgt volautomatisch een acceptgiro thuisgestuurd. Op korte termijn volgen nog trajectcontroles op de rijksweg A2 tussen Maarssen en Breukelen, de A12 tussen De Meern en Woerden, de N919 ter hoogte van Veenhuizen en op de Zeelandbrug in beide richtingen.
Daarnaast zal er een mobiel trajectcontrolesysteem worden ingezet voor de lange, rechte polderwegen in Flevoland.
Volgens verkeersofficier Koos Spee, die vandaag de trajectcontrole op de A4 officieel zal presenteren, is het systeem waterdicht. Zelfs snel van rijstrook wisselen heeft geen zin: de computer onthoudt het kenteken, ook wanneer er over de vluchtstrook wordt gereden. Bijkomend voordeel van trajectcontroles is dat ze niet zijn op te sporen door radardetectors waarmee, ondanks het verbod, nog altijd zo’n 70.000 automobilisten rondrijden.

Wat justitie echter vergeet te vermelden, is dat er op het internet inmiddels al gratis programma’s verkrijgbaar zijn waarmee bezitters van een navigatiesysteem vroegtijdig worden gewaarschuwd voor het naderende onheil. Ook tijdens de trajectcontrole zelf houdt het programma precies de gemiddelde rijsnelheid in de gaten en waarschuwt hij de gebruiker vaart te minderen, wanneer hij een meetpunt nadert. Wanneer hij het meetpunt voorbij is kan hij weer ongestraft gas geven. Diezelfde programma’s geven ook alle locaties van flitspalen keurig netjes weer.
Desondanks heeft Spee hoge verwachtingen van het nieuwe systeem. Zo blijkt dat door de trajectcontrole op de A13, waar sinds enige tijd een maximumsnelheid geldt van 80 kilometer per uur, nog slechts 1 procent van de weggebruikers in de fout gaat.
Volgens het openbaar ministerie zijn de locaties voor trajectcontroles gekozen op basis van cijfers van Rijkswaterstaat en de verzekeraars. Op de A2, A4 en A12 vinden de meeste aanrijdingen plaats. Ook de andere locaties zouden relatief ’ongevalgevoelig’ zijn.
Spee bestrijdt dat de trajectcontroles de flitspalen in de toekomst zullen gaan vervangen. Wel heeft justitie al laten doorschemeren dat bij positieve resultaten nog meer wegvakken in ons land straks van een trajectcontrole zullen worden voorzien.

mama
31-08-2004, 09:30
ja ze moeten die palen ed. toch ergens van betalen he
:?

Tsuki
31-08-2004, 09:31
das balen nu heb ik net een nieuwe auto die hard bereden moet worden ;-) op de A12 is het ook al aan de gang .............................

Biiyen
31-08-2004, 09:50
Over een tijdje hebben we allemaal een pratend kastje van de regering in de auto: "U rijdt te snel", "Dit is u derde waarschuwing" ..........

HUNTER
31-08-2004, 09:51
gvd ik zit nogal vaak op de a12, a2 en de a4.... damn laten die gasten eens criminaliteit gaan aanpakken en geen onschuldige automobilisten die misschien wel eens 20 km/h te hard rijden :evil:

Wheelie
31-08-2004, 09:53
gewoon niet te hard rijden , heb je ook geen probleem ;)

HUNTER
31-08-2004, 10:43
ja daar heb je gelijk in kev alleen als je eerst anderhalf uur in de file moet staan is t toch wel verleidelijk om daarna even door te rijden.....

Wheelie
31-08-2004, 10:45
ik ken het gevoel hunterrr

mama
31-08-2004, 10:50
ach haastige spoed is zelden goed
gewoon uurtje eerder van huis gaan
HAHAHAAHAHAHA

HUNTER
31-08-2004, 10:53
NOG eerder?? pfff ik moet morgen om 10 uur in arnhem zijn, als ik om kwart voor 8 ga rijden dan red ik t net...... lang leve de files

GoDsPeeD
31-08-2004, 11:47
Als je de politie vraagt waarom er zoveel gecontroleerd wordt op snelheid krijg je als antwoord dat het ter bevordering van de verkeersveiligheid is. Toevallig is wel uitgewezen dat autosnelwegen de veiligste wegen in Nederland zijn. Volgens mij zijn ze gewoon te zielig om toe te geven dat het puur en alleen is om de staatskast te spekken.
Één maand geleden is hier in de buurt iemand om het leven gekomen door een misdrijf en de dader is nog altijd voortvluchtig. Dat ze zichzelf eens bezig gaan houden met belangrijkere zaken in de maatschappij :evil:

payap
31-08-2004, 12:18
Als de politie dezelfde creativiteit en mankracht zou gebruiken aan het besteden van de "normale" criminaliteit was nederland volgens mij het veiligste land ter wereld zo ondertussen.

Het gaat ze alleen nog maar om geld vangen. 100 zware criminalen gepakt, 5 verkrachtingen voorkomen en 50 vechtpartijen gesust als agent ? kan wel maar u heeft niet voldoende bekeuringen gegeven dit jaar en twijfelen og u wel geschikt bent als agent. Zo gaat dat tegewoordig. denk dat het zelfs voor de meeste agenten klote is tegenwoordig.

onderzoek heeft aangetoond dat de controle en flitspalen niet zijn waar de meeste ongelukken gebeuren en de onveiligste plekken zijn maar daar waar de meeste bekeuringen binnen te halen zijn.

Of ooit een flitspaal gezien bij een kleuterschooltje in een woonwijk ? nee die staan zoals bv de ruime 2 baansweg (breder dan grootste deel van de a12) in nijmegen langs de Matrix waar je dan ... 50 km mag en geen huizen of kinderen te vinden zijn en zelfs fietspaden afgeschermd door vangrails hebben.

De doelgroep is ook de gewone man die uit zijn werk komt en zonder dat hij het even in de gaten heeft 87 km rijdt ipv 80.

Onderzoek heeft ook aangetoond dat het echt veiliger maken van het verkeer en het aanpakken van de echte idioten die overal met een noodgang je rechts voorbij komen zetten en over de vluchtstroken gaan alleen werk met burgerpolitieauto's op de weg zoals in blik op de weg wordt vertoond.

maar ja het gaat om het geld en niet om de veiligheid.

en die achterbakse gluiperd van een N**-er van kots spee maar anders beweren :evil:

HUNTER
31-08-2004, 12:27
hahaha payap = gefrustreerd maar wel heel correct

Wheelie
31-08-2004, 12:55
Als je de politie vraagt waarom er zoveel gecontroleerd wordt op snelheid krijg je als antwoord dat het ter bevordering van de verkeersveiligheid is. Toevallig is wel uitgewezen dat autosnelwegen de veiligste wegen in Nederland zijn.

Dat komt dus door de snelheids controles zullen ze dan zeggen ;)

Gulo gulo
31-08-2004, 18:56
Ff A4 mijden met de motor dus, thnx voor de tip :thumbs:

Anonymous
31-08-2004, 22:50
Mijn ervaring is dat flitsen het verkeer alleen maar gevaarlijker maakt. Ik zit best veel in de auto de laatste tijd en als ik een mobiele controle tegenkom dan schrik ik zo dat ik mijn rem al intrap voordat ik op de teller kijk hoe hard ik nou eigenlijk rij. En vaak rij ik niet eens te hard (ik ben niet zo'n hard rijder) maar het is gewoon de angst om geflits te worden voor 2 km te hard ofzo.

maar toen ik overvallen was, toen mijn fiets (2x) gestolen was, en toen er ingebroken was, toen was er niemand van de politie te vinden?????

ashi76
31-08-2004, 22:54
Ff A4 mijden met de motor dus, thnx voor de tip :thumbs:

A4 sowieso vermijden.... :mrgreen:

Flitsers of niet.

ashihara
01-09-2004, 10:33
laat ze boeven gaan vinden.

payap
01-09-2004, 12:29
Nederland anno 2004 :

http://www.polbruno.irisnet.be/bob/sergio.jpg


20 jaar na dato maar orson wells begint gelijk te krijgen :x

Gulo gulo
01-09-2004, 18:54
Hoorde dat ze de proef ook op de A2 gingen houden dus kijk uit mensen

ashi76
01-09-2004, 23:30
laat ze boeven gaan vinden.

Vinden of vangen.... ;)

Dennis
02-09-2004, 09:17
Ik hoorde op de radio dat 20% van de mensen die tanken zonder te betalen met een vals kenteken rijdt. Ik denk dat dit soort maatregelen dit alleen maar bevorderd, het is imo de enige manier om aan dit soort controles te ontkomen

rtbrouwer
02-09-2004, 18:32
Ik hoorde op de radio dat 20% van de mensen die tanken zonder te betalen met een vals kenteken rijdt. Ik denk dat dit soort maatregelen dit alleen maar bevorderd, het is imo de enige manier om aan dit soort controles te ontkomen

Je gewoon aan de regels zou ook kunnen werken?

Wheelie
03-09-2004, 09:04
Ron = correct