PDA

View Full Version : Moslims etc. (splitsing van topic Gijzeling Rusland)



Pages : [1] 2

redjuh
01-09-2004, 14:14
er zijn heel veel moslims zonder normen en waarden

lunatic
01-09-2004, 14:15
moslims


er zijn wel enkele moslims die wel normen en waarde hebben maar grotendeels .......

redjuh
01-09-2004, 14:33
precies... dat stinkvolk dat zegt mens te zijn, veroorzaakt de 3de tm de 199ste wereldoorlog, als ze niet worden uitgeroeid!

Aryu
01-09-2004, 14:39
Het wordt steeds meer 'wij' tegen 'hun'. Dat hebben zij al lang door maar hier heerst die mentaliteit nog niet, met dank aan naieve leeghoofden zoals Bass-M.

lunatic
01-09-2004, 14:55
volgens mij is het al wij tegen hun hier in NL

redjuh
01-09-2004, 14:58
---wheelie---

tekst verwijderd

ik verzoek je om een beetje op je taal te letten , dit is gewoon discriminatie en zulke teksten wil ik niet zien op mixfight.

---wheelie---

Tsuki
01-09-2004, 15:28
precies... dat stinkvolk dat zegt mens te zijn, veroorzaakt de 3de tm de 199ste wereldoorlog, als ze niet worden uitgeroeid!


spoor jij wel jongen .........................

redjuh
01-09-2004, 15:39
hoezo, ze doen het toch steeds of niet? wie plegen nou al die aanslagen... wij?

Anonymous
01-09-2004, 15:41
ach ja..het blijft een vechtsportforum he..testosteron enzo

redjuh
01-09-2004, 15:45
@ wheel. ik vind hetgeen ik heb gezegd niet racistisch.
ik ben geen racist, ik constateer slechts feiten. waarom komt het niet bij de blanken vandaan? waarom niet bij de aziaten? waarom niet bij de latino´s? waarom niet bij de negers? kan iemand mij dit proberen uit te leggen?
ik schijn volgens sommigen nogal ver van de realiteit af te zitten, vertel mij dan wat volgens jullie realiteit is.
het sprookje dat het er maar een ´paar´ zijn, gaat er bij mij namelijk niet in. hoekomt het nou dat zij zo doen en de rest niet?

Tsuki
01-09-2004, 15:47
je bent wel een rascist man .............. zelfs mensen die het met je standpunt eens zijn zien in dat jouw woordkeuzes verre van normaal zijn ...................

redjuh
01-09-2004, 15:52
yep en je mening kan je hier niet plaatsen. ik neem de verantwoordelijkheid op me voor alles wat ik post. als mensen het oneens zijn met wat ik post, ga dan gewoon de discussie met me aan, ipv. de posts te verwijderen.

Aryu
01-09-2004, 15:55
Redjuh is correct. hij zegt alleen hardop wat een AANZIENLIJK deel van de Nederlanders (waaronder ik) denkt.

Als je wilt weten hoe mensen denken over Moslims hoef je alleen maar te kijken naar alle steun die Pim Fortuyn kreeg.

Justinian
01-09-2004, 15:55
yep en je mening kan je hier niet plaatsen. ik neem de verantwoordelijkheid op me voor alles wat ik post. als mensen het oneens zijn met wat ik post, ga dan gewoon de discussie met me aan, ipv. de posts te verwijderen.
Het gaat niet om je mening of standpunt Redjuh, het gaat om de wijze waarop je het verwoordt.

Mike
01-09-2004, 15:56
tip voor redjuh :

misschien dat je in de toekomst minder ongenuanceerde opmerkingen kan plaatsen over dit gevoelige onderwerp. Dan heb je kans dat je bericht blijft staan en mensen je serieus nemen en een discussie aan gaan.

jij roept maar raak nu en het slaat kant noch wal. IMO doe je dit ook om te shokkeren en aandacht te trekken. :thumbs:

Mike
01-09-2004, 15:58
Redjuh is correct. hij zegt alleen hardop wat een AANZIENLIJK deel van de Nederlanders (waaronder ik) denkt.

Als je wilt weten hoe mensen denken over Moslims hoef je alleen maar te kijken naar alle steun die Pim Fortuyn kreeg.

Pim Fortuyn wist het wel veel beter te brengen. Ik denk eerder aan een duitse meneer als een pim fortuyn als ik redjuh soms tekeer zie gaan op dit forum. Ik heb zelf ook een hekel aan extreme moslims maar eigenlijk net zo'n grote hekel aan extreme christenen enz enz.

Aryu
01-09-2004, 16:01
Redjuh is correct. hij zegt alleen hardop wat een AANZIENLIJK deel van de Nederlanders (waaronder ik) denkt.

Als je wilt weten hoe mensen denken over Moslims hoef je alleen maar te kijken naar alle steun die Pim Fortuyn kreeg.

Pim Fortuyn wist het wel veel beter te brengen. Ik denk eerder aan een duitse meneer als een pim fortuyn als ik redjuh soms tekeer zie gaan op dit forum. Ik heb zelf ook een hekel aan extreme moslims maar eigenlijk net zo'n grote hekel aan extreme christenen enz enz.

Fortuyn bracht het iets eloquenter, maar z`n bedoeling is hetzelfde. En wanneer was de laatste keer dat extreme christenen 200 mensen gijzelden of 600 mensen met bommen de dood injaagden?

Ik heb een hekel aan alle religie maar het lijkt me duidelijk uit welke hoek het geweld komt.

redjuh
01-09-2004, 16:01
ja dat weet ik wel, maar een racist zegt toch dat ie alles haat wat anders is dan hijzelf?
ik haat alleen alle mensen die aanslagen plegen op burgerdoelen en alle mensen die er op welke manier dan ook begrip of sympathie voor op kunnen brengen.

ik vind dat deze mensen een bedreiging zijn voor onze wereld. ik vind dat deze mensen een gevaar zijn voor mijn toekomstige kinderen, ik vind dat deze mensen een halt toegeroepen moet worden.

bovendien lijkt het er naar mijn mening op, dat de groep mensen 1 ding met elkaar gemeen heeft, en dat is: ze hebben allemaal hetzelfde geloof.

mama
01-09-2004, 16:09
yep en je mening kan je hier niet plaatsen. ik neem de verantwoordelijkheid op me voor alles wat ik post. als mensen het oneens zijn met wat ik post, ga dan gewoon de discussie met me aan, ipv. de posts te verwijderen.

het is niet zo raar dat je tekst weg gehaald is. het was nu niet echt vriendelijk wat daar stond.

Biiyen
01-09-2004, 16:12
Dit hele topic is onvriendelijk.............

Mike
01-09-2004, 16:13
ik ben het min of meer ook met je eens , nu breng je het ook veel beter. Het is alleeen niet zo dat iedereen die moslim is, per definitie ook terrorist is of die steunen. Dat suggereer je soms en dat maakt anderen boos. Ik weet wel dat je dat niet bedoelt maar ik begrijp ook dat anderen daar boos op reageren. :thumbs:

mama
01-09-2004, 16:14
ontopic blijven!!!

HUNTER
01-09-2004, 16:20
mama = correct. Door dit soort extreme meningen wordt de sfeer niet echt beter hoor

redjuh
01-09-2004, 16:20
ok mike ik begrijp wat je bedoelt.

ik zou het eigenlijk in mijn signature moeten zetten.

ik word er zo moedeloos van om elke dag op de voorpagina van de krant te moeten lezen: aanslagen in jeruzalem, bagdad, bali, madrid, mensen ontvoerd en gedreigd met onthoofding als...
bijna al het slechte wat ik lees, komt uit dezelfde richting.

HUNTER
01-09-2004, 16:22
als jij vind dat bali en madrid in dezelfde richting liggen moet je toch wat aan je topografie gaan doen redjuh :thumbs:

en je kunt je er wel heel druk over maken maar 98% van de wereldbevolking is gewoon wel vreedzaam. Leg dan niet steeds de nadruk op de slechte dingen. Dan hebben die gasten precies wat ze willen namlijk aandacht en paniekreacties

redjuh
01-09-2004, 16:27
ik neem aan dat de eerste regel grappig bedoeld was, want ik er staat namelijk dat de achtergrond van de plegers van de aanslagen uit dezelfde richting komen.
ik denk trouwens dat de groep sympathisanten van dergelijke aanslagen groter is dan 2%

HUNTER
01-09-2004, 16:33
ik denk trouwens dat de groep sympathisanten van dergelijke aanslagen groter is dan 2%

dan nog is die groep niet zo groot dat je een totale groep vreedzame moslims over 1 kam moet scheren met een paar terroristen. Dat is net zo dom als iedereen uit heerhugowaard boer noemen omdat er in heerhugowaard 1 boer woont......

redjuh
01-09-2004, 16:36
ik scheer ze niet over 1 kam. ik heb het alleen over de groep terroristen en sympathisanten ervan en mensen die er begrip voor op kunnen brengen. dat heb ik meerdere malen gezegd.

Wheelie
01-09-2004, 16:41
yep en je mening kan je hier niet plaatsen. ik neem de verantwoordelijkheid op me voor alles wat ik post. als mensen het oneens zijn met wat ik post, ga dan gewoon de discussie met me aan, ipv. de posts te verwijderen.

je mag je mening best hier plaatsen redjuh, maar termen als kamelen neukers en respectloze stinkende zwijnen hoef je daar niet bij te gebruiken.
tenminste dat is mijn mening. ;)

max mulder shihan
01-09-2004, 16:41
Dat Red mischien niet al te parlementarisch overkomt, het zij zo hij verwoord wel datgene wat veel Nederlanders denken maar niet durven zeggen. Om hem nu van discriminatie te beschuldigen vind ik onjuist, Red heefd net als velen een afkeer van de islam, nou volgens mij mag dat . veel moslims hebben een afkeer van alle andere religies,maar daar mag niets over gezecht worden ,wand dan discrimineer je , ik noem moslims geen kafir[ongelovigen ] of haram[ onaanraakbaar ,smerig]
Veel moslims noemen iedereen die geen moslim is wel zo.Dat zullen ze naruurlijk niet oppenlijk verkondigen, zo slim is men ook wel weer.Ik heb geen problemen met mensen van welke kleur dan ook , ik heb problemen met mensen die mij en mijn naasten niet als mensen zien maar als iets wat je moet bekeren tot hun geloof en als dat niet lukt mag doden, staat letterlijk in de koran.Staat ook in de bijbel [oude testament] deugt dus ook niet.Maar omdat Red zijn mening geefd hem gelijk van rasicme te beschuldigen gaat mij veel te ver, voor mij is Red geen rasict,maar gewoon iemand die op een niet misteverstaane wijze zijn grieven uit .Als de top van de A.E.L dit mag ,als het dagelijks in moskeeen gezegt mag worden, moeten wij dan onze mond houden :?: Ik heb Red nog niet horen zeggen dat alle moslims met het hoofd naar voren van een flat gebouw gegooid moeten worden, soms zijn we erg kort van memorie nietwaar .

Biiyen
01-09-2004, 16:41
Ik scheer wel degelijk alle moslim extremisten over 1 kam.

HUNTER
01-09-2004, 16:45
@ max: dat bepaalde mensen slechte gewoontes hebben wil niet zeggen dat jij en ik deze slechte gewoontes zo maar mogen of kunnen overnemen want dan ben je in mijn ogen net zo slecht

@ raziel: lees eens wat er staat.... je hebt moslims en je hebt extremisten

als iedereen een beetje meer respect zou hebben voor zijn medemens en eens lekker op een vechtsport zou gaan dan zou er een stuk minder shit zijn in de wereld mensen

Wheelie
01-09-2004, 16:46
voor mij komt onderstaande wel discriminerend over ook al is het misschien niet zo bedoeld Max.




je mag je mening best hier plaatsen redjuh, maar termen als kamelen neukers en respectloze stinkende zwijnen hoef je daar niet bij te gebruiken.
tenminste dat is mijn mening. ;)

max mulder shihan
01-09-2004, 16:56
Hunter ,over welke slechte gewoontes heb je het nu :?:

Weels, dat Red zijn taalgebruik niet erg parlementair was hebben we al vast gesteld, hij komt er overigens wel eerlijk voor uit heb je al een gehoord hoe bv een groep willekeurige jonge moslims commentaar geefd als je met je vrouw of vriendin langsloopt ,of als je op een terrasje zit en zo'n groep zit naast je , ik wel heb een kammeraad die vloeiend arabisch spreekt en ook nog moslim is ,en die man scgaamd zich rot als hij dit soort praat hoort ,en hij hoort het dagelijks volgens eigen zeggen , en dan niet door een of twee mensen maar door grote aantallen, hij wil daarom ook weinig meer met zijn eigen volk te maken hebben.
Zegt dit genoeg

migyur
01-09-2004, 17:07
ontopic blijven!!!

Iedereen heeft het nu weer over islam enzo maar volgens mij doen die Tsjetsjeniërs het niet om de islam op te dringen, maar voor een vrij en onafhankelijk Tsjetsjenië.
Dus volgens mij doet de religie hier niet echt toe...

(net zoals die tereurgroep in spanje, ben de naam vergeten..)

Justinian
01-09-2004, 17:07
ja dat weet ik wel, maar een racist zegt toch dat ie alles haat wat anders is dan hijzelf?
ik haat alleen alle mensen die aanslagen plegen op burgerdoelen en alle mensen die er op welke manier dan ook begrip of sympathie voor op kunnen brengen.

ik vind dat deze mensen een bedreiging zijn voor onze wereld. ik vind dat deze mensen een gevaar zijn voor mijn toekomstige kinderen, ik vind dat deze mensen een halt toegeroepen moet worden.

bovendien lijkt het er naar mijn mening op, dat de groep mensen 1 ding met elkaar gemeen heeft, en dat is: ze hebben allemaal hetzelfde geloof.
Als je het zo brengt is het een heel ander verhaal. Ik ben het misschien niet met je eens, maar zo kunnen we wel discussieren :thumbs:

max mulder shihan
01-09-2004, 17:13
ontopic blijven!!!

Iedereen heeft het nu weer over islam enzo maar volgens mij doen die Tsjetsjeniërs het niet om de islam op te dringen, maar voor een vrij en onafhankelijk Tsjetsjenië.
Dus volgens mij doet de religie hier niet echt toe...

(net zoals die tereurgroep in spanje, ben de naam vergeten..)


Je bedoeld de e.t.a uit baskenland, weer een anderverhaal ,maar de tsjetsjenen zijnwel degelijk moslim en dat speelt een grote rol mee in hun strijd [ terrorisme]om onafhankelijkheid

mama
01-09-2004, 17:35
Hunter ,over welke slechte gewoontes heb je het nu :?:

Weels, dat Red zijn taalgebruik niet erg parlementair was hebben we al vast gesteld, hij komt er overigens wel eerlijk voor uit heb je al een gehoord hoe bv een groep willekeurige jonge moslims commentaar geefd als je met je vrouw of vriendin langsloopt ,of als je op een terrasje zit en zo'n groep zit naast je , ik wel heb een kammeraad die vloeiend arabisch spreekt en ook nog moslim is ,en die man scgaamd zich rot als hij dit soort praat hoort ,en hij hoort het dagelijks volgens eigen zeggen , en dan niet door een of twee mensen maar door grote aantallen, hij wil daarom ook weinig meer met zijn eigen volk te maken hebben.
Zegt dit genoeg

heb je zulke taal nog nooit in het nederlands gehoord
als of nederlandse mannen zo netjes zijn tegen en of over vrouwen.

max mulder shihan
01-09-2004, 17:41
Oja zeker wel maar nooit met de overtuiging dat je dit soort dingen vanuit je geloof kunt beweren, altans niet in die mate ,enkele gestoorde christenen daargelaten. maar in de moslimwereld schijnt dit structureel te zijn.

mama
01-09-2004, 17:51
enkele gestoorde.
oh max er lopen zo veel debielen hollanders rond die vreselijk minachtend over vrouwen praten.
en dat is niet een handje vol hoor
maar goed dit is niet het onderwerp waar mee is begonnen

redjuh
01-09-2004, 19:03
nou mama dat zijn er dus een aantal, maar dat is er niet standaard ingegoten door een imam. het is gewoon een feit dat de meeste 'branden' op de ze planeet, door moslims zijn aangestoken. de mensen die problemen veroorzaken en zichzelf moslim noemen, hebben dus zelfs geen respect voor hun 'goede' moslim-medeburgers. alleen wat doen de goede moslims? niks... een beetje anti westers en anti-amerikaans ouwehoeren.

er zijn een aantal (vaak goed opgeleide) moslims die hun afkeer over de wandaden uitspreken, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer.

max mulder shihan
01-09-2004, 20:29
enkele gestoorde.
oh max er lopen zo veel debielen hollanders rond die vreselijk minachtend over vrouwen praten.
en dat is niet een handje vol hoor
maar goed dit is niet het onderwerp waar mee is begonnen

Sorry Marieke, maar toch niet in mijn kennisenkring, verder sluit ik mij , het word een beetje eenzijdig maar het is niet anders bij het commentaar van Redjuh aan.

Justinian
01-09-2004, 21:44
Ik vind het vreemd dat het onderscheid tussen ‘normale’ moslims en moslimextremisten voor sommigen zo moeilijk te maken is. Waarom zou je deze twee (totaal) verschillende groepen over één kam scheren? Net als Max en Redjuh keur ik aanslagen, gijzelingen door moslimextremisten af, maar ik reken dit niet alle moslims aan. Ik ben ervan overtuigd dat de meerderheid van de moslims als groep niet behoort tot de subgroep moslimextremisten. Al eerder heb ik op het forum geschreven over mijn buurt. Ik woon in een achterstandsbuurt, waar naast allochtonen ook veel studenten wonen. Van de allochtonen heb ik nog nooit last gehad. Sterker nog, toen op een winterdag de accu van mijn auto leeg was kwam er een allochtone jongen uit de straat mij helpen. Deze jongen kende ik verder niet, maar hij kwam me wel helpen. Van de blanke overburen heb ik niets dan last! Ook dat heb ik al eens op het forum vermeld. Zou ik nu moeten zeggen dat alle allochtonen rustige, behulpzame mensen zijn, terwijl alle blanken overlast veroorzaken? Natuurlijk niet!! Je moet kijken naar de persoon en waar deze persoon voor staat, maar niet naar het geloof dat men als argument voor geweld gebruikt. Natuurlijk zijn er moslimextremisten die het geloof misbruiken, maar daar staat een mijns inziens overgrote meerderheid tegenover die het geweld ook verwerpt.

Ook vind ik het wel heel gemakkelijk om de Palestijnen maar de schuld te geven voor al het geweld. Wat zou jij als Nederlander doen tijdens de tweede wereldoorlog? Zou jij je niet verzetten tegen de bezetter (Duitsland i.c.)? Zie jij de mensen uit het verzet niet als helden? Ik zou me in ieder geval wel verzetten, met alle middelen die tot mijn beschikking zouden staan. Nu hoor ik sommigen al denken:�Ja, maar al die onschuldige burgerslachtoffers dan?�. Daar zit wat in, maar vergis je niet, het is knap lastig om verzet te bieden zonder leger. Je moet roeien met de riemen die je hebt en dat zijn er in het geval van de Palestijnen simpelweg niet veel. Ja, maar de Palestijnen hebben toch meerdere malen de onderhandelingen stuk laten lopen? Euhm nou, wat valt er eigenlijk te onderhandelen dan? Stel je voor dat Duitsland Twente in zou pikken en na een x aantal aanslagen zou zeggen, ok, de nederzettingen in Twente verlaten we voor een groot deel, maar Hengelo en Enschede willen we behouden. Mijns inziens te achterlijk voor woorden! Alsof je naar een supermarkt gaat om aldaar ‘proletarisch te gaan shoppen’, vervolgens wordt gepakt en gaat onderhandelen over de buit. Het kan aan mij liggen, maar mijns inziens spoor je dan niet volledig.

Hollandpride
01-09-2004, 22:02
Kwaliteitspost Justi :thumbs:

Dennis
01-09-2004, 22:24
Zeker goede post Justi.

Alleen met het voorbeeld van de Palestijnen heb ik wat moeite. Het gebied is in de geschiedenis zoveel keer van eigenaar gewisseld dat het bijna niet meer te bepalen is wie nu de oorspronkelijke bewoners zijn en wie de bezetters.
De preciese geschiedenis weet ik niet maar weet wel dat ook de joden al eens uit het gebied zijn geflikkerd en als slaaf door het leven moesten.

Anonymous
01-09-2004, 23:09
goede post justinian :thumbs:
alles over 1 kam scheren is erg belachelijk en getuigt van weinig denkvermogen en het voorbeeld van twente maakt het hopelijk iets duidelijker voor sommige mensen hier waar we mee te maken hebben :|

Dennis
01-09-2004, 23:33
Het geeft wel de gevoelens aan die naar voren komen bij het lezen van dit soort berichten

redjuh
02-09-2004, 00:16
JUSTIAN: ik ben het met je eens, maar de Nederlandse verzetstrijders zijn ONMOGELIJK te vergelijken met de palestijnen!!!
het verzet pleegde aanslagen op MILITAIREN die daadwerkelijk in ONS land waren. de palestijnen steken de GRENS OVER om met name op burgers, aanslagen te plegen!!!

Anonymous
02-09-2004, 01:25
redjuh snapt het palestijns probleem blijkbaar nog niet helemaal....israel is palestijns grondgebied redjuh....er iets niets gevraagd aan hun destijds ze hebben het land gewoon veroverd...kut bijbel

redjuh
02-09-2004, 08:02
nou dat is gedeeltelijk waar. een paar duizend jaar geleden, heette dat gebied Judea. daar woonden Joden. echter erkwamen nog wat Egyptenaren langs. die hebben de Judeën / Joden tot slaaf gemaakt en meegenomen nar Egypte.
Volgens de ovelevering (lees bijbel en zeker ook andere geschiedenisboeken), heeft mozes de Joden helpen ontsnappen door de woestijn en de Rode zee.
de plek waar zij toen Heen vluchtten heet nu Israel. De joden hebben destijds niemand kunnen verdrijven. het waren ontsnapte slaven die op de vlucht waren.
Het joodse volk is door zijn hele geschiedenis heen vervolgd en vermoord. Nu hebben ze een eigen land en zis er een groep mensen, gestuurd door anti- westerse, rijke mensen, die de haat van de Palestijnen prima weten te voeden.

De Joden hebben de woestijn vruchtbaar gemaakt. niet alleen letterlijk.

Justinian
02-09-2004, 08:16
Dat kan allemaal best wezen, maar gelet op de inmiddels verstreken tijd is het wel bijzonder moeilijk objectief vast te stellen hoe de vork destijds werkelijk in de steel zat, laat staan je te beroepen op een eigendomsrecht van een volk dat (als het al bestaat, volgens Nederlands recht) waarschijnlijk al wel 50 keer is verjaard.

Dennis
02-09-2004, 09:05
Dan is het palestijnse recht ook verjaard aangezien Israel vanaf 1950 bestaat?

Justinian
02-09-2004, 09:16
Leuk dat je ermee komt Dennis, aangezien ik die vraag/opmerking wel had verwacht ;) De ratio van het verjaringsrecht is mijns inziens dat na verloop van tijd niet meer te achterhalen is, althans moeilijk vast te stellen is hoe particuliere eigendomsrechten verdeeld waren en dus is daar een bepaalde tijd aan verbonden. In de Palestijnse kwestie ligt het daarom wat anders als je het mij vraagt. Ik denk dat een langere verjaringstermijn in dit geval gerechtvaardigd zou zijn, omdat het bewijs van eigendom van voor 1950 niets aan duidelijkheid te wensen overlaat.

migyur
02-09-2004, 09:18
Dat de oude egyptenaren slaven onderhielden is niet zeker, daar verschillen veel van mening.

En effe ontopic, volgens mij was dit de 5de aanslag van deze WEEK :shock:

Dennis
02-09-2004, 09:24
Justinian, ik kon het niet laten.

Blijft een moeilijke zaak, waarbij dit soort verjaringstermijnen heel moeilijk liggen. Ik denk dat de enige oplossing is dat beide bevolkingsgroepen leren met elkaar samen te leven. Zolang dit niet gebeurt zal er nooit een oplossing komen.

Probleem met Jerusalem is ook nog eens dat het voor drie verschillende godsdiensten een heel belangrijke stad is (Joden, Islam en Christenen).

Dennis
02-09-2004, 09:25
Is Trouwens behoorlijk off-topic.
Misschien een nieuwe Topic aanmaken?

Justinian
02-09-2004, 09:39
Ik heb deze topic maar ff gesplitst, dus laten we hier verder gaan ;)

Dennis
02-09-2004, 09:45
http://israelreis.schouwstra.info/israelgeschiedenis.htm

In bovenstaande url staat ongeveer wie er allemaal daar is langs geweest.
Is echt ongelooflijk

MB667
02-09-2004, 10:01
Het wordt steeds meer 'wij' tegen 'hun'. Dat hebben zij al lang door maar hier heerst die mentaliteit nog niet, met dank aan naieve leeghoofden zoals Bass-M.

Jij bent gewoon een vieze gore rotte ku.tracist. Ik kots op mensen zoals jij. Ik vraag me af of jij het lef hebt, wat jij allemaal hier schrijft, ook tegen Marokanen/ Moslims en/of VLuchtelingen op straat durft te zeggen. Nee jongen, zeg zon dingen maar achter je pc-tje. Telkens als er een Turk/ Marokaan of buitenlander iets hier heeft gedaan, zie je jouw kutnaam in een topic verschijnen. Zie je jouw klotekutnaam verschijnen in een topic die in het teken staat van een wandaad van een blanke? Het gaat jouw niet alleen over de terreurdreiging, want je hebt ook vaak termen als vol is vol en dat soort shit in topics op shoto gegooid.
Je bent gewoon een vieze gore kutracist, en ik had gehoopt dat je de weg naar mixfight.nl niet had gevonden, maar helaas heb je hem wel gevonden. Door gasten zoals jouw is shoto toen een stuk minder prettig geworden.

Justinian
02-09-2004, 10:03
Thx voor de link Dennis!

payap
02-09-2004, 10:08
In de 2e wereldoorlog zette Duitsland de wereld in een grote wereldbrand met 55 miljoen doden. Dit werd veroorzaakt door de nazi's. Maar ondanks de nazi's duitsers waren, waren niet alle duitsers nazi's. Op zijn democratische hoogtepunt heeft nooit meer dan 35% van de duitsers op Hitler gestemd. Denk dat 95% hiervan totaal geen idee had hoe gek hij echt was en wat hij van plan was aangezien iedereen mein kampf in huis had maar niemand door dit taaie boek kon komen.

Hetzelfde zal ook onder de moslims leven. De meeste zullen ook graag een rustig vreedzaam leven willen en walgen van al die bloeddorstige aanslagen op onschuldige kinderen en mensen overal in de wereld.

Maar aangezien het wel in naam van de islam gebeurd vind ik dat de islam wel aan zet is nu wereldwijd om eens duidelijk te maken aan de wereld waar zij staan. Men moet zich duidelijk en via alle media wereldwijd manifesteren tegen het geweld te zijn en voor een vrije liberale wereld waar iedereen gelijk is.

MB667
02-09-2004, 10:12
Tuurlijk ben ik ook tegen het moslimterreur, zoiets moet je ook keihard aanpakken, maar om hier elke moslim van te beschuldigigen is gewoon bullshit. Gebeurde op een gegeven moment door sommige mensen wel weer heel erg vaak op shoto en nu ook weer op mixfight.
Uit die mensen hun mond zou je ook heel snel een term zoals ' Blank is Beter' horen.

redjuh
02-09-2004, 10:16
Het wordt steeds meer 'wij' tegen 'hun'. Dat hebben zij al lang door maar hier heerst die mentaliteit nog niet, met dank aan naieve leeghoofden zoals Bass-M.

Jij bent gewoon een vieze gore rotte ku.tracist. Ik kots op mensen zoals jij. Ik vraag me af of jij het lef hebt, wat jij allemaal hier schrijft, ook tegen Marokanen/ Moslims en/of VLuchtelingen op straat durft te zeggen. Nee jongen, zeg zon dingen maar achter je pc-tje. Telkens als er een Turk/ Marokaan of buitenlander iets hier heeft gedaan, zie je jouw kutnaam in een topic verschijnen. Zie je jouw klotekutnaam verschijnen in een topic die in het teken staat van een wandaad van een blanke? Het gaat jouw niet alleen over de terreurdreiging, want je hebt ook vaak termen als vol is vol en dat soort shit in topics op shoto gegooid.
Je bent gewoon een vieze gore kutracist, en ik had gehoopt dat je de weg naar mixfight.nl niet had gevonden, maar helaas heb je hem wel gevonden. Door gasten zoals jouw is shoto toen een stuk minder prettig geworden.

nou lieve mendo, je komt erg krachtig over hoor. ook je spelling, zinsbouw en grammatica zijn uitmuntend. ben jij zo´n nederlander die als hardste roept dat alle mensen maar geholpen moeten worden? en beschermd moeten worden, ookal schieten ze een leraar dood, plegen ze aanslagen en spugen ze op je? het lijkt er wel op.
of ben je een gefrustreerd allochtoontje dat ineens alles wat gezegd wordt als discriminatie opvat?
jij vindt het dan wel ontzettend vervelend dat iemand vanachter zijn pc, zijn mening geeft over een bepaalde zaak. Echter wat doe jij, jij ziet in jezelf een soort rechtelijke macht en scheldt hem uit voor van alles, omdat zijn mening botst met de jouwe. jij bent volgens jezelf in staat om te bepalen wat wel en niet zo is. het shoto-forum minder leuk? als jij op een gegeven moment weet dat er dingen in een topic worden gezegd, die jij niet leuk vindt om te lezen, en je helaas niet in staat bent (wegens hoogst waarschijnlijk een groot gebrek aan werkende hersenen), om met argumenten tegen te komen, kun je deze topics ook gewoon links laten liggen. de rest van het forum is voor jou dat wel heel erg leuk. je kunt lekker ouwehoeren over vechtsporten, of slap kletsen in de night train, of aan je pikkie trekken in de dungeon... nou ja misschien is het hele forum gebeuren wel te hoog gegrepen voor je, en moet je eerst maar eens beginnen met het kijken van het klokhuis en het jeugdjournaal.

met vriendelijke groet, Michiel

payap
02-09-2004, 10:17
Wil hier even een verhaal neerzetten dat ik op bevrijdingsdag op tv zag over hoe gauw je iedereen over een kam scheer.

Het verhaal is van willem van hanegem en zijn haat tege de duitsers.

De vader van willem van hanegem is de 2e wereldoorlog om het leven gekomen toen willem nog een kind was. Zijn vader heeft tijdens een bombardement op heldhaftige wijze het leven van een klein kind gered om die uit de vuurzone te halen en vervolgens op hem te zijn gaan liggen. Bij deze actie werd hij dodelijk gestroffen door scherven van een bom.

Willem heeft door deze gebeurtenis een diepe haat tegen de duitsers gekregen. Hij vertelde ook dat overath zijn directe tegenstander in de wk finale van 74 het ook zwaar te verduren en dat puur alleen omdat hij duitser was.

Het verhaal gaat verder met een gesprek met overath. Die vertelde dat zijn oudere broer naar het oostfront moest en nooit meer is teruggevonden. Voor zijn ogen werd zijn jongere broetje doodgeschoten toen hij water wou halen door amerikaanse soldaten. Hij vertelde ook dat duitsland altijd de schuld zou dragen van deze misdaden maar ook dat het niet zijn schuld was. Hij en zijn familie hadden ook de prijs betaald in deze ellende en hun wilde net zo min oorlg als elk ander normaal mens op de wereld. Ook hij droeg de littekens van deze oorlog zijn hele leven mee.

Vervolgens zag je willem weer met de vraag of hij die overath wel een had ontmoet ? Willem moest toegeven dat hij hem jaren alter een paar keer had ontmoet en moest toegeven dat het eigenlijk een hele aardige vent was die zich ook nog eens erg inzetten voor gehandicapte mensen. Eigenlijk was het een dood goeie gozer moest hij toch bekennen.

redjuh
02-09-2004, 10:24
leuk verhaal maar je punt ontgaat mij eerlijk gezegd een beetje

mama
02-09-2004, 10:25
mooi verhaal payap

@ redjuh nog een keer lezen

payap
02-09-2004, 10:25
het gaat erom dat waarschijnlijk de meeste van die gasten ook in de ellende zitten maar dit niet willen. Maar puur omdat ze ergens wonen of tot een bepaalde groep behoren er ook ongevraagd inkomen en ook alle ellende meemaken zonder dat ze het willen.

Denk je dat de meeste palestijnen en israeli's zich happy voelen met die situatie? of al die groepen in het voormalige joegoslavie ? denk dat 90% het liefst een rustig bestaan willen in vrede.

Let wel ik ben erg veel tegen al die terroristen en al die aanslagen.

Dennis
02-09-2004, 10:27
Redjuh is correct. hij zegt alleen hardop wat een AANZIENLIJK deel van de Nederlanders (waaronder ik) denkt.

Als je wilt weten hoe mensen denken over Moslims hoef je alleen maar te kijken naar alle steun die Pim Fortuyn kreeg.

Pim Fortuyn wist het wel veel beter te brengen. Ik denk eerder aan een duitse meneer als een pim fortuyn als ik redjuh soms tekeer zie gaan op dit forum. Ik heb zelf ook een hekel aan extreme moslims maar eigenlijk net zo'n grote hekel aan extreme christenen enz enz.

Fortuyn bracht het iets eloquenter, maar z`n bedoeling is hetzelfde. En wanneer was de laatste keer dat extreme christenen 200 mensen gijzelden of 600 mensen met bommen de dood injaagden?

Ik heb een hekel aan alle religie maar het lijkt me duidelijk uit welke hoek het geweld komt.

Ik denk dat de bomaanslag in Oklahoma City wel een goed en recent voorbeeld is.

Mickey
02-09-2004, 10:28
Ach.. Het is weer het oude liedje dat gezongen word zie ik..

Ik kan er kort en bondig in zijn..
Iedere groepering, zij het Moslims, Christenen, Hindoes of Hari Krishna's die een territoriaal dispuut trachten te beslechten op basis van claims die worden ontleend aan oude geschriften en teksten zijn mijn inziens niet helemaal lekker in het hoofd.

Al helemaal als zij dan ook nog eens beweren dat deze geschriften van Hogere Hand zijn doorgegeven aan de mensheid..

Dames en Heren, een van de meest bekende Heilige geschriften is verzonnen door mensen. We hebben het hier over de Bijbel. Keizer Contantijn heeft dit boekwerk uitgebracht om het opkomende Christendom en de heersende Natuurvereering samen te brengen in 1 religie.. Oftewel: Ik zou mn claims niet baseren op Constatijns Grote Sprookjesboek..

Verder zou ik het prettig vinden als meningen wat genuanceerder zouden worden gebracht. Generalisaties zoals ik die nu voorbij zien komen getuigen mijn inziens niet alleen van een dramatisch gebrek aan inzicht en intellect maar ook van een bedroevend gebrek aan respect voor de medemens..

Toegegeven: Er zijn zeker bepaalde tendensen en trends te ontdekken bij bepaalde minderheden in dit land.. Maar om deze overtredende groepen nou representatief te stellen voor het gehele ras lijkt mij een tikkeltje overtrokken.

Ik ben compleet voor een vrije uiting van meningen op dit forum, maar ik verwacht wel een goed onderbouwde beargumentering van je uitlatingen..
Check?

migyur
02-09-2004, 10:29
@t redjuh, ik denk dat mendo zo reageert door

met dank aan naieve leeghoofden zoals Bass-M.


en verder ben ik het eens met payap


Maar aangezien het wel in naam van de islam gebeurd vind ik dat de islam wel aan zet is nu wereldwijd om eens duidelijk te maken aan de wereld waar zij staan. Men moet zich duidelijk en via alle media wereldwijd manifesteren tegen het geweld te zijn en voor een vrije liberale wereld waar iedereen gelijk is.

Anonymous
02-09-2004, 10:29
bleep

Tsuki
02-09-2004, 10:37
JUSTIAN: ik ben het met je eens, maar de Nederlandse verzetstrijders zijn ONMOGELIJK te vergelijken met de palestijnen!!!
het verzet pleegde aanslagen op MILITAIREN die daadwerkelijk in ONS land waren. de palestijnen steken de GRENS OVER om met name op burgers, aanslagen te plegen!!!


wat de palestijnen doen is natuurlijk verre van goed te noemen maar hoeveel onschuldige palestijnen zijn er al niet omgekomen tijdens israelische bombardementen ?!!?!?!?!?!?!?

MB667
02-09-2004, 10:40
ook je spelling, zinsbouw en grammatica zijn uitmuntend.
Bim, bam en lekker boeiend


ben jij zo´n nederlander die als hardste roept dat alle mensen maar geholpen moeten worden? en beschermd moeten worden, ookal schieten ze een leraar dood, plegen ze aanslagen en spugen ze op je?
Nou, dacht het niet, Rooie Piet.


of ben je een gefrustreerd allochtoontje dat ineens alles wat gezegd wordt als discriminatie opvat?
Dat is het!


Echter wat doe jij, jij ziet in jezelf een soort rechtelijke macht en scheldt hem uit voor van alles, omdat zijn mening botst met de jouwe. jij bent volgens jezelf in staat om te bepalen wat wel en niet zo is.
Jongen, als iemand mijn naam noemt in zijn onnozele reactie, dan reageer ik daar op. Hij noemt mij een naieveling, en dan reageer ik inderdaad daar op, en als jouw dat niet bevalt, dan lees jij daar maar lekker over heen. Ik wilde al helemaal niet op deze onnozele topic reageren, maar aangezien hij het niet kon laten om mijn naam te noemen, kon ik het niet laten om daar op te reageren. Mag dat?


Als jij op een gegeven moment weet dat er dingen in een topic worden gezegd, die jij niet leuk vindt om te lezen, en je helaas niet in staat bent (wegens hoogst waarschijnlijk een groot gebrek aan werkende hersenen), om met argumenten tegen te komen, kun je deze topics ook gewoon links laten liggen

Jongen, wat je van me denkt, boeit me vrij weinig, aangezien jij ook net zoals Arm. redeneert, je denkt dat je tot een bete ras behoort als alles wat niet blank is. Maar nogmaals, ik wilde me niet met deze geweldige topic bemoeien, maar wie naar mij kaats (arm.) kan een balletje terug verwachten


nou ja misschien is het hele forum gebeuren wel te hoog gegrepen voor je, en moet je eerst maar eens beginnen met het kijken van het klokhuis en het jeugdjournaal.


Zal ik doen, download jij nu maar 'Kale Vandalen' op Kazaa, dat soort hardcore is voor jou weggelegd. Normale hardcore absouluut niet, want normale hardcore staat niet voor racisme, Kale Vandalen wel.

HUNTER
02-09-2004, 10:44
pfff deze topic doet de sfeer iig geen goed........ kunnen we nu niet even gewoon met elkaar discussieren op basis van respect???

pfffffffff erg jammer allemaal dit

Aryu
02-09-2004, 10:55
Let niet op Bass-M. Hij heeft een minderwaardigheidscomplex.

MB667
02-09-2004, 10:59
En jij bent vroeger gepest door Marokanen.

HUNTER
02-09-2004, 11:00
Let niet op Bass-M. Hij heeft een minderwaardigheidscomplex.

ja ga jij nog even lekker door met op de man spelen.....


come on n btj respect hier ondanks dat iemand een andere mening heeft

redjuh
02-09-2004, 11:09
@ tsuki: daar heb je gelijk in, maar die bombardementen zijn in eerste instantie NIET gericht op burgerdoelen.

@mendo: prima dat je reageert wanneer je naam wordt genoemd. ik vind het erg knap dat jij uit mijn tekst kan filteren dat ik het blanke ras als superieur beschouw. ik had het zelf namelijk nog niet gezien. ik zal verder niet in gaan op jouw redenatie die betrekking heeft op mijn muzieksmaak.

ik vraag me af wat jij nou precies wilt. het is duidelijk dat je jezelf aangevallen voelt door uitspraken die hier worden gedaan. je manouvreet jezelf wel zo, dat het net lijkt of jij onder ´alle moslims´ valt, terwijl er werd gezegd de moslims die achter aanslagen staan. en er wordt gezegd dat bijna alle geweld qua aanslagen, uit de moslim hoek komt. daarmee wordt niet gezegd dat alle moslims slecht zijn.
er wordt wel gezegd, dat op een gegeven moment het moeilijker wordt, om het onderscheid te maken.

Sowieso snap ik niet dat je je aangevallen voelt, omdat jij een nederlander bent, alleen met (voor)ouders uit een ander land. nou als je het volgens de wet neemt, ben ik ook een allochtoon. (persoon waarvan een of beide ouders in een ander land is of zijn geboren) maar dat betekent niet dat ik automatisch achter de mensen uit dat land sta.
bij moslims is dat vaak wel zo. waarom is er die enorme verbondenheid in dat geloof? er zijn zoveel geloven op de wereld, maar alleen als je iets zegt over een moslim, is het net alsof je het tegen elke moslim zegt.

Justinian
02-09-2004, 11:09
--- Justinian

Ok mensen, een discussie is leuk maar laten we elkaar niet op de man aanvallen. Ik weet dat het een gevoelig onderwerp is, maar probeer op een normale manier te discussieren anders moet er helaas een slot op.

---/Justinian

Dennis
02-09-2004, 11:22
http://proto.thinkquest.nl/~llb142/pages/terreurgroepen/ira.htm

Voor wie meer wilt weten over de diverse tereurgroepen kan hier kijken.
Oh ja, hij staat nu toevallig op de ira omdat ik daar even wou kijken, zitten verder geen bedoelingen achter.

Zijn er trouwens erg veel!!!!

max mulder shihan
02-09-2004, 11:42
Denk dat het efen tijd is voor een cooldown.Je zou de vraag ook zo kunnen stellen is de islam een gevaar voor de wereld vrede en het westersegedachten goed, vrgeet hierbij niet dar er ook veel blanke moslims zijn, dus laten wij het nu even niet meet over afzondelijke rassen en volkerren hebben maar over de Islam en zijn volgelingen. Mijn stelling is deze ,de huidige islam is een intolerante godsdienst
en veel van zijn gelovigen zijn dat ook.

Sjeanef
02-09-2004, 11:46
Hahaha, jullie zijn gewoon bang... En terrecht, want wij zijn gewoon inferieur aan de Islam, wij gaan het onderspit delven, omdat wij niet-moslims gewoon slappe mietjes zijn t.o.v. geloofkwesties en principes en we lopen achter de feiten aan!

Mickey
02-09-2004, 11:51
:shock:

Sarcasme is de verdediging van een zwakke geest.. :mrgreen:
Wat is je punt Sjeanef?

Sjeanef
02-09-2004, 11:57
Dat t allemaal gelul is, dat moslims wel intolerant mogen zijn en veel van zijn gelovigen ook. Maar dat christenen (waaronder ik) veel minder waarde hechten aan het geloof dan zij en wij DAARDOOR zo stom zitten te lullen erover, terwijl een paar van die maffe extremisten as we're speaking weer ff wat aanslagen voorbereiden.

redjuh
02-09-2004, 12:20
max ik ben het uit princiepe al met je eens, maar het lijkt erop dat we hier maar beter niet over door kunnen gaan...

migyur
02-09-2004, 12:59
Ik denk wel dat we verder kunnen met de stelling van Max maar zoals hij zegt moeten we wel dat rassengezeur laten zitten.

redjuh
02-09-2004, 13:14
tja... het is toch wel duidelijk dat de islam een geloof is, dat zichzelf als enig goede ziet? zo komt het in ieder geval wel over! moslims die dit lezen voelen zich meteen aangevallen, maar als er nu eens een moslim is die eerlijk is in wat zijn mening over het westen is, zijn mening geeft...

ik weet zeker dat een te groot deel van de islamieten het westen liever ten onder ziet gaan, dan rijk en welvarend blijven. en ik zie het andersom ook zo.

Justinian
02-09-2004, 13:21
tja... het is toch wel duidelijk dat de islam een geloof is, dat zichzelf als enig goede ziet?
Maar dat is toch een basisbeginsel van ieder geloof?? Ik bedoel Jezus was wat betreft ook redelijk extreem als je de boeken mag geloven: als je niet in Jezus gelooft, nou dan kom je d'r (lees de hemel) niet in! Tja, daar zit je dan als moslim zijnde...

redjuh
02-09-2004, 13:27
dat is zo, maar de christenen van nu, keren zich niet zo openlijk af van andere geloven en mensen.

(laten we de kruistochten van 800 jaar geleden er ff buiten laten, want het gaat over nU)

Jase
02-09-2004, 13:33
Ach ja elk geloof heeft vaak wel iets goeds/moois, het zijn meestal de mensen die er rotzooi mee schoppen.
Volgens mij maakt de duivel meer overuren dan god.

redjuh
02-09-2004, 13:35
mwah of god en de duivel zijn een en dezelfde persoon... lijkt mij meer waarschijnlijk

migyur
02-09-2004, 13:47
tja... het is toch wel duidelijk dat de islam een geloof is, dat zichzelf als enig goede ziet?
Maar dat is toch een basisbeginsel van ieder geloof?? Ik bedoel Jezus was wat betreft ook redelijk extreem als je de boeken mag geloven: als je niet in Jezus gelooft, nou dan kom je d'r (lees de hemel) niet in! Tja, daar zit je dan als moslim zijnde...

Volgens mij heeft het ook met iets maatschappelijks temaken. De religie die "groeit"als ware mee(volgens mij).
Neem Ned als voorbeeld, hoe beter het hier werd, hoe minder streng het geloof werd en minder machtig.

En ik ben met de stelling van Max eens MAAR ik vind elk religie intolerant, maar het is aan de beoefenaars hoe ze zoiets interpeteren. En hoe ze dingen interpeteren heeft volgens mij ook iets maatschappelijks te maken. Daarom ook dat westerse moslims "milder" zijn dan de oosterse.

Dennis
02-09-2004, 13:57
Volgens mij heeft het ook met iets maatschappelijks temaken. De religie die "groeit"als ware mee(volgens mij).
Neem Ned als voorbeeld, hoe beter het hier werd, hoe minder streng het geloof werd en minder machtig.

En ik ben met de stelling van Max eens MAAR ik vind elk religie intolerant, maar het is aan de beoefenaars hoe ze zoiets interpeteren. En hoe ze dingen interpeteren heeft volgens mij ook iets maatschappelijks te maken. Daarom ook dat westerse moslims "milder" zijn dan de oosterse.


Interessant punt

max mulder shihan
02-09-2004, 16:10
Ik geloof niet dat elke religie per defenitie intolerant is ,de islam het christendom,het jodendom, zijn inderdaat niet de toleranste religies, het boedisme en het hindoeisme zijn in essentie al een stuk toleranter. plus dat er nog een bult andere religies zijn die minder bekend zijn[natuurreligies enz enz] De invulling die de mensen er aan geven maakt het geloof intolerant. .

carlito
02-09-2004, 18:53
Ik vind het vreemd dat het onderscheid tussen ‘normale’ moslims en moslimextremisten voor sommigen zo moeilijk te maken is. Waarom zou je deze twee (totaal) verschillende groepen over één kam scheren? Net als Max en Redjuh keur ik aanslagen, gijzelingen door moslimextremisten af, maar ik reken dit niet alle moslims aan. Ik ben ervan overtuigd dat de meerderheid van de moslims als groep niet behoort tot de subgroep moslimextremisten. Al eerder heb ik op het forum geschreven over mijn buurt. Ik woon in een achterstandsbuurt, waar naast allochtonen ook veel studenten wonen. Van de allochtonen heb ik nog nooit last gehad. Sterker nog, toen op een winterdag de accu van mijn auto leeg was kwam er een allochtone jongen uit de straat mij helpen. Deze jongen kende ik verder niet, maar hij kwam me wel helpen. Van de blanke overburen heb ik niets dan last! Ook dat heb ik al eens op het forum vermeld. Zou ik nu moeten zeggen dat alle allochtonen rustige, behulpzame mensen zijn, terwijl alle blanken overlast veroorzaken? Natuurlijk niet!! Je moet kijken naar de persoon en waar deze persoon voor staat, maar niet naar het geloof dat men als argument voor geweld gebruikt. Natuurlijk zijn er moslimextremisten die het geloof misbruiken, maar daar staat een mijns inziens overgrote meerderheid tegenover die het geweld ook verwerpt.

Ook vind ik het wel heel gemakkelijk om de Palestijnen maar de schuld te geven voor al het geweld. Wat zou jij als Nederlander doen tijdens de tweede wereldoorlog? Zou jij je niet verzetten tegen de bezetter (Duitsland i.c.)? Zie jij de mensen uit het verzet niet als helden? Ik zou me in ieder geval wel verzetten, met alle middelen die tot mijn beschikking zouden staan. Nu hoor ik sommigen al denken:�Ja, maar al die onschuldige burgerslachtoffers dan?�. Daar zit wat in, maar vergis je niet, het is knap lastig om verzet te bieden zonder leger. Je moet roeien met de riemen die je hebt en dat zijn er in het geval van de Palestijnen simpelweg niet veel. Ja, maar de Palestijnen hebben toch meerdere malen de onderhandelingen stuk laten lopen? Euhm nou, wat valt er eigenlijk te onderhandelen dan? Stel je voor dat Duitsland Twente in zou pikken en na een x aantal aanslagen zou zeggen, ok, de nederzettingen in Twente verlaten we voor een groot deel, maar Hengelo en Enschede willen we behouden. Mijns inziens te achterlijk voor woorden! Alsof je naar een supermarkt gaat om aldaar ‘proletarisch te gaan shoppen’, vervolgens wordt gepakt en gaat onderhandelen over de buit. Het kan aan mij liggen, maar mijns inziens spoor je dan niet volledig.


Justi=Correct !!

max mulder shihan
02-09-2004, 19:55
Justi even een vraagje waar baseer je het ,mi overgrote meerderheid tegenover
die het geweld ook verwerpt. :?:

Tsuki
02-09-2004, 21:02
@ tsuki: daar heb je gelijk in, maar die bombardementen zijn in eerste instantie NIET gericht op burgerdoelen.




vertel dat maar aan de palestijnen die hun onschuldige geliefden verliezen ............... waar er 2 vechten hebben er 2 schuld en dat geldt hier net als overal .................

Justinian
02-09-2004, 22:39
Justi even een vraagje waar baseer je het ,mi overgrote meerderheid tegenover
die het geweld ook verwerpt. :?:
Weet je wat het is Max, de Moslims die het verwerpen, die hoor je niet. Ze komen in ieder geval niet of nauwelijks in het nieuws. Het is voor de pers veel interessanter om een stel jeugdige moslims in beeld te brengen die het niet weten waar ze over praten. Zoals ik al aangaf, bij mij in de buurt wonen ontzettend veel moslims. Met een aantal praat ik wel eens en geen enkele van hen staat positief tegenover de aanslagen. Ze hebben misschien wel begrip voor de Palestijnen, zoals ik dat ook heb, maar ze staan er in beginsel niet positief tegenover. Verder heb ik in mijn vriendenkring ook moslims. Sterker nog, Carlito die hierboven reageerde, is ook moslim en ik heb hem nog nooit horen zeggen dat hij die aanslagen prachtig vindt. Integendeel, hij verwerpt het ook.

migyur
03-09-2004, 07:04
Weet je wat het is Max, de Moslims die het verwerpen, die hoor je niet. Ze komen in ieder geval niet of nauwelijks in het nieuws. Het is voor de pers veel interessanter om een stel jeugdige moslims in beeld te brengen die het niet weten waar ze over praten.

Maar volgens mij doen ze ook niet veel moeite om hun mening of afkeur bekend te maken in de media. En veel mensen denken nog van "zwijgen is mee instemmen"
Hoe ze het nu in Frankrijk doen vind ik wel goed, maarjah wel een beetje laat...

migyur
03-09-2004, 07:10
Ik geloof niet dat elke religie per defenitie intolerant is ,de islam het christendom,het jodendom, zijn inderdaat niet de toleranste religies, het boedisme en het hindoeisme zijn in essentie al een stuk toleranter. plus dat er nog een bult andere religies zijn die minder bekend zijn[natuurreligies enz enz] De invulling die de mensen er aan geven maakt het geloof intolerant. .

Er zijn inderdaad wat kleinere minder intolerante religies. Maar hindoeisme had/heeft toch ook nog "mot"met de islam, in Pakistan en India.
En het boedisme is opzich geen GODsdienst want het kent geen echte god, boedha is toch een staat van zijn en daardoor is het eigenlijk een leer.
Volgens mij bij natuurreligies komen de goden vaak ook niet op 1ste plaats, maar de relatie tussen mens en natuur.

Justinian
03-09-2004, 07:11
Ja, maar ik denk dat de weg naar de media sneller gevonden is als je voor het geweld bent. Sterker nog, ik denk niet eens dat je hoeft te zoeken, want de media vindt jou wel.

migyur
03-09-2004, 07:26
Tuurlijk, maar als er iets ergs is gebeurd willen mensen ook je mening horen en dus komt de media dan vanzelf wel.
Volgens mij zou de denkwijze van veel mensen veranderen als ze een duidelijke gezamelijk afkeer hebben tegen sommige zaken en het erkenen, eigen initiatief tonen voor het oplossen van de problemen in "hun" subcultuurtje.

Justinian
03-09-2004, 07:42
Tuurlijk, maar als er iets ergs is gebeurd willen mensen ook je mening horen en dus komt de media dan vanzelf wel.
Volgens mij zou de denkwijze van veel mensen veranderen als ze een duidelijke gezamelijk afkeer hebben tegen sommige zaken en het erkenen, eigen initiatief tonen voor het oplossen van de problemen in "hun" subcultuurtje.
Toch heb ik ook moslims op televisie gezien die het geweld afkeuren. Wat ik ook wel eens heb gezien en hier rakelings mee te maken heeft, is een aantal oudere Marokkaanse mannen/vaders die de straat op gingen om de jongeren aan te spreken op wangedrag.

Dennis
03-09-2004, 07:43
En het boedisme is opzich geen GODsdienst want het kent geen echte god


Klopt, maar Max had het over een religie en volgens mij valt het wel daaronder, en anders is het een filosofie. Boedha is een persoon die gewoon heeft geleefd en de Dalai Lama is de zoveelste reincarnatie van Boedha

Justinian
03-09-2004, 08:05
En het boedisme is opzich geen GODsdienst want het kent geen echte god


Klopt, maar Max had het over een religie en volgens mij valt het wel daaronder, en anders is het een filosofie. Boedha is een persoon die gewoon heeft geleefd en de Dalai Lama is de zoveelste reincarnatie van Boedha
Dennis = correct, het is een religie.

redjuh
03-09-2004, 08:10
ik kan ook van alles roepen op tv Jus...

als ze allemaal zo welwillend waren, hadden ze allemaal nederlands gesproken. de zgn vredelievende oude mannen. maar nee, alles moet maar bij ze aan komen waaien. ik niet begrijp.
waarom is HUN jeugd zo problematisch dat ze door hun eigen stamoudsten moeten wordenaangesproken over hun gedrag. dat zegt mij allemaal GENOEG!

Justinian
03-09-2004, 09:02
Als ik naar het buitenland zou verhuizen en van plan was daar voor lange tijd te gaan wonen, dan zou ik er ook zeker voor zorgen dat ik de taal zou beheersen. Ik zie alleen niet het directe verband tussen het niet Nederlands spreken en voorstander zijn van de aanslagen. Misschien zijn de betreffende mensen niet zo goed geïntegreerd, maar dat is mijns inziens een andere kwestie.

migyur
03-09-2004, 10:09
En het boedisme is opzich geen GODsdienst want het kent geen echte god


Klopt, maar Max had het over een religie en volgens mij valt het wel daaronder, en anders is het een filosofie. Boedha is een persoon die gewoon heeft geleefd en de Dalai Lama is de zoveelste reincarnatie van Boedha
Dennis = correct, het is een religie.

owkie, mijn fout..

Mickey
03-09-2004, 10:17
Als ik naar het buitenland zou verhuizen en van plan was daar voor lange tijd te gaan wonen, dan zou ik er ook zeker voor zorgen dat ik de taal zou beheersen. Ik zie alleen niet het directe verband tussen het niet Nederlands spreken en voorstander zijn van de aanslagen. Misschien zijn de betreffende mensen niet zo goed geïntegreerd, maar dat is mijns inziens een andere kwestie.

Ik zie het causale verband ook niet zo..

Ik weet alleen dat als je zoekt je zult vinden.. En de media is ontzettend goed in het vinden van allerlei ditjes en datjes op het moment die moslims in een kwaad daglicht stellen..

Er heerst momenteel een angstig "Wij-Zij" gevoel..
En dat is een voorbode van ellende.. Intollerantie is een ziekte.

En in alle eerlijkheid Redjuh, het lijkt er op alsof je je krampachtig aan je standpunt probeert vast te houden..

Mooi nummer ten tijde van de koude wereldoorlog van Sting, toen de Amerikanen en Russen elkaar niet konden luchten ofzien: Do The Russians Love Their Children Too?

Probeer ze eens als mensen te zien ipv als moslims..

MB667
03-09-2004, 10:27
Intollerantie is een ziekte.

Mikey is correct


Er heerst momenteel een angstig "Wij-Zij" gevoel..


Hierover een leuk stukje raptekst: (ik noem de schrijver maar niet bij naam want dan breekt de hel helemaal los :lol: )

Het gaat helemaal de verkeerde kant op, gooi je olie op het vuur of gooi je er op zand op?

redjuh
03-09-2004, 10:49
ik heb helemaal niet de link tussen het al dan niet beheersen en zgn. terrorisme willen leggen. het is dus niet de bedoeling dat jullie dit op deze manier interpreteren.

Justian haalt de moslims erbij die op tv het geweld afkeuren. dat om aan te tonen dat er zat ´relaxte´ moslims zijn. die zijn er natuurlijk!!! maar wat je er ook bij hebt gezet, is dat ze hun eigen jeugd corrigeren. Mijn vader hoefde niet met de buurmannen de straat op om mij en mijn vrienden te corrigeren.

nu hoef je de groepen die dus gecorrigeerd moeten worden door de stamoudsten, (omdat ze geen respect hebben voor autochtone Nederlanders of de politie) niet perse moslims te noemen. Maar het probleem is, dat ze zichzelf WEL zo noemen.
bijna alle overlast komt er vandaan. pas als het hun voordeel is, zijn ze ineens moslim. nou dan generaliseer ik dus ook mooi...

Dennis
03-09-2004, 10:57
Nog een goede raptekst

Godvoordomme

Een zwaar uit de hand gelopen bijgeloof,
't is het geloof, dus niet mijn geloof.
Want ik ben geen sukkel die bang is om te sterven
of vreest dat m'n ziel met m'n lichaam zal bederven.
Alle geloof is gebaseerd op angst,
want in hun hart zijn juist de gelovigen het bangst.
Want zij kunnen geestelijk niet accepteren,
dat zij na hun dood tot as zullen verteren.
En dat er daarna helemaal niets is,
daarom maken zij elkaar wijs dat er iets is
wat wij stervelingen niet kunnen begrijpen,
ruiken, proeven, horen, zien of grijpen.
Conclusie: het moet wel niets zijn,
want als dat alles is dan moet het wel triest zijn
om daar je hele leven aan te wijden,
want de dood kun je toch niet vermijden.

Godvoordomme, God is voor dommen.
Fok alle bronnen die die shit hebben verzonnen.
Godvoordomme, God is voor dommen.
Je bent nog niet verloren als je er mee bent begonnen.

Gelovige mensen brainwashen zichzelf,
doen net als ze gelukkig zijn maar voor de helft
zijn ze alreeds gestorven en in geestelijke nood
want hun hele leven staat al in het teken van de dood.
Ze doen echt alles voor hun geloof,
ze maken van zichzelf een afhankelijke sloof.
Laten hun hele leven door een boek runnen,
waarvan ze nog niet eens de schrijver kunnen.
Ze staan als kuddedieren liederen te zingen,
en proberen hun geloof aan ons op te dringen.
In de media, met foldertjes en zelfs aan de deur,
proberen die Jehova's jou te vangen in hun sleur.
Ben je bang voor de dood kom er dan maar bij,
want de lieve heer is er ook voor jou en mij.
Maar waarom is die lul dan niet zo goed,
dat ie eens wat aan de ontwikkelingslanden doet?

Godvoordomme, God is voor dommen.
Fok alle bronnen die die shit hebben verzonnen.
Godvoordomme, God is voor dommen.
Je bent nog niet verloren als je er mee bent begonnen.

Goodevening,

According to foreign office reports, the number of religiously
motivated wars is still heavily increasing. Last night, a minister
named a list of countries that seemed to cover the entire
civilized world. Countless examples of pelgrims persecution,
torture and terrorism, forced the government to view their
overall picture as a world threathening situation.

Het geloof, wat een pure waanzin,
ik kan het journaal nog maar nauwelijks aanzien.
Overal oorlog in de naam van Allah,
of God of andere dramatische gevallen.
Verschillende geloven drijven mensen uit elkaar,
wat voor de een een plicht is vind de andere een bezwaar.
Elk mensenleven wordt neutraal begonnen
en dan wordt door de ouders het geloof op gedrongen.
Zonder dat een kind er ooit om vraagt,
splitsen idioten het geloof in je maag.
Ze zeggen dat het hoort bij je educatie,
maar het geeft alleen waanzin en frustratie.
En als je opgroeit moet je ook nog gaan kiezen,
je leven weggooien of je ouders verliezen.
Fok die ouders, dan geloven ze maar wel,
want als ze dood gaan gaan ze toch wel naar de hel.

Godvoordomme, God is voor dommen.
Fok alle bronnen die die shit hebben verzonnen.
Godvoordomme, God is voor dommen.
Je bent nog niet verloren als je er mee bent begonnen.

Amen.

redjuh
03-09-2004, 11:01
tering He dennis, van welke groep is dit man?
dit is echt goed!

MB667
03-09-2004, 11:11
de tekst is van Osdorp Posse

redjuh
03-09-2004, 11:13
def p is cool!! (was ie al... altijd geweest)

Justinian
03-09-2004, 11:17
ik heb helemaal niet de link tussen het al dan niet beheersen en zgn. terrorisme willen leggen. het is dus niet de bedoeling dat jullie dit op deze manier interpreteren.

Justian haalt de moslims erbij die op tv het geweld afkeuren. dat om aan te tonen dat er zat ´relaxte´ moslims zijn. die zijn er natuurlijk!!! maar wat je er ook bij hebt gezet, is dat ze hun eigen jeugd corrigeren. Mijn vader hoefde niet met de buurmannen de straat op om mij en mijn vrienden te corrigeren.

nu hoef je de groepen die dus gecorrigeerd moeten worden door de stamoudsten, (omdat ze geen respect hebben voor autochtone Nederlanders of de politie) niet perse moslims te noemen. Maar het probleem is, dat ze zichzelf WEL zo noemen.
bijna alle overlast komt er vandaan. pas als het hun voordeel is, zijn ze ineens moslim. nou dan generaliseer ik dus ook mooi...
Het gaat om het principe dat men zich wel wat aantrekt van het feit dat een groep Marokkaanse jongeren ontspoort. Men probeert het in ieder geval op te lossen en dat valt alleen maar te prijzen. Dat een deel de Nederlandse taal niet of niet goed machtig zijn wil dus niet zeggen dat het hen allemaal niet interesseert. Ik blijf erbij, als ik naar m’n eigen omgeving kijk zie ik dat met het grote deel niks mis is. Ik moet er wel bij zeggen dat ik het gevoel heb dat er in het westen van het land meer ontspoorde Marokkaanse jongeren rondlopen. Maar ja, dat er daar meer rondlopen betekent niet dat Moslims per definitie problemen veroorzaken. Dat is mijns inziens grote kolder.

redjuh
03-09-2004, 11:29
klopt just, ik neem aan dat je wel eens van de problematiek in de steden hebt gehoord... alkmaar waar ik naast woon, is een stad met veel overlast van marokkaanse jeugd. Ooit wel es gehoord dat een groep hollandse knapen de hele n8 alles en iedereen in mekaar ramt? NEE. en als je er 1 terugpakt, wordt je familie met de dood bedreigd...

er zijn zeker hele goeie gasten. duidelijke zaak.
maar ik voer zelf een zero tolerance beleid tegen agressieve marokkanen.
als ik ruzie heb met een nederlander, komt er misschien een klappie over en weer en dan is het klaar. bij die onaangepaste apen, ben je je leven niet zeker. nou zij bij mij ook niet. geloof mij.

Sjeanef
03-09-2004, 11:34
Ooit wel es gehoord dat een groep hollandse knapen de hele n8 alles en iedereen in mekaar ramt?

JA, whahaha, daar zijn er zat van Red, dat weet je zelf ook... Sterker nog in HHW was daar nog een leuk groeppie van ;)

Justinian
03-09-2004, 11:38
klopt just, ik neem aan dat je wel eens van de problematiek in de steden hebt gehoord... alkmaar waar ik naast woon, is een stad met veel overlast van marokkaanse jeugd. Ooit wel es gehoord dat een groep hollandse knapen de hele n8 alles en iedereen in mekaar ramt? NEE. en als je er 1 terugpakt, wordt je familie met de dood bedreigd...

er zijn zeker hele goeie gasten. duidelijke zaak.
maar ik voer zelf een zero tolerance beleid tegen agressieve marokkanen.
als ik ruzie heb met een nederlander, komt er misschien een klappie over en weer en dan is het klaar. bij die onaangepaste apen, ben je je leven niet zeker. nou zij bij mij ook niet. geloof mij.

Redjuh, die gasten waar jij het over hebt mogen ze van mij ook aanpakken! Geen probleem. Als je het over die gasten hebt dan heb je het dus over de kutmarokkanen waar Rob Oudkerk het destijds ook over had. De term ‘Kutmarokkaan’ werd overigens compleet uit z’n context gerukt waardoor het leek alsof Oudkerk alle Marokkanen als kutmarokkanen bestempelde. Dat is helaas het risico dat je loopt met zo’n beladen onderwerp, maar dat is ook meteen iets waar ik me aan kan storen; het bij het minste of geringste roepen dat de betreffende persoon zich schuldig maakt aan racisme.

Justinian
03-09-2004, 11:40
Ooit wel es gehoord dat een groep hollandse knapen de hele n8 alles en iedereen in mekaar ramt?

JA, whahaha, daar zijn er zat van Red, dat weet je zelf ook... Sterker nog in HHW was daar nog een leuk groeppie van ;)

Idd, daar heb je er ook genoeg van en niet alleen in Heerhugowaard.

Sjeanef
03-09-2004, 11:42
Idd, daar heb je er ook genoeg van en niet alleen in Heerhugowaard.

Dat was alleen om te benadrukken dat ZELFS in HHW dit soort Nederlandse-groeperingen aanwezig zijn/waren (aangezien HHW 3x ruk is)

redjuh
03-09-2004, 11:44
nou sjaan, die ben ik niet tegen gekomen

Sjeanef
03-09-2004, 12:03
Naja, laat maar dan, volgens mij wil je dat niet weten dan. Maar ik snap niet dat je dat soort argumenten erbij betrekt terwijl er zat voorbeelden zijn die andersom ook gelden... Maar ga maar weer ON-topic

max mulder shihan
03-09-2004, 12:43
Als ik naar het buitenland zou verhuizen en van plan was daar voor lange tijd te gaan wonen, dan zou ik er ook zeker voor zorgen dat ik de taal zou beheersen. Ik zie alleen niet het directe verband tussen het niet Nederlands spreken en voorstander zijn van de aanslagen. Misschien zijn de betreffende mensen niet zo goed geïntegreerd, maar dat is mijns inziens een andere kwestie.

Ik zie het causale verband ook niet zo..

Ik weet alleen dat als je zoekt je zult vinden.. En de media is ontzettend goed in het vinden van allerlei ditjes en datjes op het moment die moslims in een kwaad daglicht stellen..

Er heerst momenteel een angstig "Wij-Zij" gevoel..
En dat is een voorbode van ellende.. Intollerantie is een ziekte.

En in alle eerlijkheid Redjuh, het lijkt er op alsof je je krampachtig aan je standpunt probeert vast te houden..

Mooi nummer ten tijde van de koude wereldoorlog van Sting, toen de Amerikanen en Russen elkaar niet konden luchten ofzien: Do The Russians Love Their Children Too?

Probeer ze eens als mensen te zien ipv als moslims..


De moslims stellen zich zelf in een kwaad daglicht , mensen opblazen ,executeren ,onthoofden kinderen ophangen , vrouwen stenigen , met zuur overegieten, eerwraak enz enz. en altijd wort de islam er bij gehaald , men deet het in naam van god,of in naam van het geloof [islam].

Het wij : zij gevoel word in hooge mate versterkt door de moslims zelf, nogmaals wij zijn in de ogen van de meeste moslims ongelovige honden, en niet meer waard dan een hoop honden poep. Dat men dat niet openlijk verkondigt lijkt mij duidelijk[zo dom is men niet] dat er ook moslims zijn die de zaken anders zien moge duidelijk zijn ,maar dat zijn er niet al te veel.er word nog steeds gedacht dat als een moslim tegen jou zecht dat hij het niet eens is met de aanslagen hij dit ook meent, maar een moslim hoefd volgens de koran niet de waarheid tegen ons te spreken ,hij mag ons gerust wat voorliegen wij zijn immers ''kafir'' ongelovigen .waneer vallen de schellen eens bij de gemiddelde niet moslim Nederlander de schellen van de ogen.

Red heefd een stand punt net als ik daar is niets krampachtig's aan, eerder gewoon gezond verstand.

Probeer ze eens als mensen te zien, graag zelfs op het moment dat ze ons ook als mensen zien ,en niet als een soort tweede rangs wezens omdat wij geen islamieten zijn of willen worden.

Mickey
03-09-2004, 12:51
Gelukkig hebben Christenen zich nooit schuldig gemaakt aan dergelijke activiteiten!

Vorig jaar op Indonesie hebben Christenen massaal gemoord onder de daar aanwezige moslims!
Paar van de meest bekende massamoord campagnes in de geschiedenis zijn uitgevoerd door Christenen (Kruistochten)

En over superieur voelen gesproken..
Was het niet Jezus die zei: De enige weg naar het Licht is door mij?

Christenen zijn er ook cru in hoor.. Als je geen Christen bent.. You gonna frie when Kingdom Comes..

Oftwel.. Peas of a Pot.. Christenen en Moslims..
Als je de TV in Iran bekijkt zie je vermoedelijk dezelfde dingen die wij zien over Moslims, maar dan over Christenen.

max mulder shihan
03-09-2004, 12:55
Als dit aan mij gericht was heb je mij iets positiefs over christenen horen zeggen :?: moet je toch ff een van mijn vorige berichten goed lezen.

Mickey
03-09-2004, 13:08
Ow kom op Max..

Het gaat hier over een wij - zij gevoel..
De tegenhangers van de Moslims op dit moment zijn de Westerlingen oftwel de (oude) Christenen.

Ik probeer enkel te illustreren dat het makkelijk is met het spreekwoordelijke vingertje richting de moslims te blijven wijzen, hetgeen alleen maar hogere muren tussen beide culturen opwerpt..

max mulder shihan
03-09-2004, 13:12
Toch blijf ik het een beetje een eenzijdig standpunt vinden[ nou weet ik dat je graag advocaat van de duivel speelt :wink: ] er zijn miljarden mensen op deze wereld die geen christen zijn of iets anders en die de islam ook als een bedreiging ervaren.

Mickey
03-09-2004, 13:22
Elke radicaal is mijn inziens bedreigend..
Zij het moslim, jood, christen of forumtroll

T zijn allemaal extremisten die stuk voor stuk zo in hun gelijk staan dat ze
compleet blind worden voor gezond verstand..

redjuh
03-09-2004, 13:30
mickey wrote:Als je de TV in Iran bekijkt zie je vermoedelijk dezelfde dingen die wij zien over Moslims, maar dan over Christenen.

laat me niet lachen. er is niks om te laten zien. goed een toevallig geraakte koter misschien, maar dat was het. de klotedingen die ik te zien krijg, de hele dag door... dat reken ik ze heel zwaar aan.
al 3 jaar word ik elke dag vergiftigd met aanslagen en terroristen... allemaal door moslims!!! ik word er DOODZIEK van dat ik niet normaal meer naar het journaal kan kijken zonder dat het over die graf-moslim-terroristen gaat.
de krant ploft elke morgen op de mat bij me (het AD) verdomme 3 verschillende aanslagen op de voorpagina! en ALLES wordt veroorzaakt door moslim-extremisten. NIETS door bijvoorbeeld Hindoe-extremisten of Christen-extremisten!!!! Het komt allemaal bij de moslims vandaan!!! daarvoor kun je je ogen niet sluiten! het geloof de islam staat bij alles aan de basis. wat voor moois en goeds hebben wij aan de islam te danken?
-geruzie op fora
-angst
-extreme controles
-televisie
-kranten
-internet
alles wordt verpest door dat volk!!!

en alles op een paar goede uitzonderingen na natuurlijk!

Anonymous
03-09-2004, 13:34
Gelukkig hebben Christenen zich nooit schuldig gemaakt aan dergelijke activiteiten!

Vorig jaar op Indonesie hebben Christenen massaal gemoord onder de daar aanwezige moslims!
Paar van de meest bekende massamoord campagnes in de geschiedenis zijn uitgevoerd door Christenen (Kruistochten)

En over superieur voelen gesproken..
Was het niet Jezus die zei: De enige weg naar het Licht is door mij?

Christenen zijn er ook cru in hoor.. Als je geen Christen bent.. You gonna frie when Kingdom Comes..

Oftwel.. Peas of a Pot.. Christenen en Moslims..
Als je de TV in Iran bekijkt zie je vermoedelijk dezelfde dingen die wij zien over Moslims, maar dan over Christenen.

Wat een politiek correct gelul zeg.

We spreken nu over het heden. Je moet de kruistochten van een paar honderd jaar geleden erbij halen om je stelling te kunnen onderbouwen. Blijkt wel hoe zwak je staat.

Christenen die moslims op Indonesie hebben uitgemoord!? Laat me niet lachen. Indonesie is het grootste moslimland ter wereld. De weinige christenen die er leven, wonen in de Molukken. Die zijn in de afgelopen 10 jaar vervolgd en belaagd door duidenden jihad-strijders uit Java. Duizenden christenen zijn daar vermoord, hun kerken en huizen zijn geplunderd en verwoest.

Probeer je wel even aan de feiten te houden aub!

redjuh
03-09-2004, 13:36
red dawn is helemaal correct

Justinian
03-09-2004, 13:49
mickey wrote:Als je de TV in Iran bekijkt zie je vermoedelijk dezelfde dingen die wij zien over Moslims, maar dan over Christenen.

laat me niet lachen. er is niks om te laten zien. goed een toevallig geraakte koter misschien, maar dat was het. de klotedingen die ik te zien krijg, de hele dag door... dat reken ik ze heel zwaar aan.

Laat ik dan ff een paar dingen noemen waaruit men daar zou kunnen afleiden dat het hier (in Europa) een poel des verderf is*:
• de rosse buurten
• drugsverslaafden
• kinderen die alcohol drinken
• coffeeshops in Nederland
• kinderpornozaken (Marc Dutroux)
• beursschandalen
• demonstraties van extreem rechtse groeperingen
• moorden op politici (vb. Fortuyn, Lindh)



* het gaat er dus gewoon om wat ze laten zien. Als je bovenstaande zaken constant laat zien, dan ontstaat er op een gegeven moment een bepaald beeld.

redjuh
03-09-2004, 13:56
ja maar van al het bovenstaande hebben die klootzakken GEEN LAST!
wij wel van de shit van hen!

Mickey
03-09-2004, 13:57
Gelukkig hebben Christenen zich nooit schuldig gemaakt aan dergelijke activiteiten!

Vorig jaar op Indonesie hebben Christenen massaal gemoord onder de daar aanwezige moslims!
Paar van de meest bekende massamoord campagnes in de geschiedenis zijn uitgevoerd door Christenen (Kruistochten)

En over superieur voelen gesproken..
Was het niet Jezus die zei: De enige weg naar het Licht is door mij?

Christenen zijn er ook cru in hoor.. Als je geen Christen bent.. You gonna frie when Kingdom Comes..

Oftwel.. Peas of a Pot.. Christenen en Moslims..
Als je de TV in Iran bekijkt zie je vermoedelijk dezelfde dingen die wij zien over Moslims, maar dan over Christenen.

Wat een politiek correct gelul zeg.

We spreken nu over het heden. Je moet de kruistochten van een paar honderd jaar geleden erbij halen om je stelling te kunnen onderbouwen. Blijkt wel hoe zwak je staat.

Christenen die moslims op Indonesie hebben uitgemoord!? Laat me niet lachen. Indonesie is het grootste moslimland ter wereld. De weinige christenen die er leven, wonen in de Molukken. Die zijn in de afgelopen 10 jaar vervolgd en belaagd door duidenden jihad-strijders uit Java. Duizenden christenen zijn daar vermoord, hun kerken en huizen zijn geplunderd en verwoest.

Probeer je wel even aan de feiten te houden aub!

Well excuuuuuse me, Princes.. :D

Christenen hebben op Indonesie evengoed meegevochten in die Burgeroorlog.. En ze zijn ook oorlogsmisdaden begaan..

Maar als je tussen de regels zou hebben doorgelezen gaat het me niet zo zeer om wat Christenen doen.. Maar temeer om het beschuldigende vingertje dat telkens weer tegen elke moslim in Nederland wordt opgeheven.

Op deze manier krijg je mijn inziens situaties die er voor zorgen dat mensen die ik ken en waar ik om geef lastig gaan worden gevallen omdat
ze uit marokko komt..

Anonymous
03-09-2004, 14:13
Gelukkig hebben Christenen zich nooit schuldig gemaakt aan dergelijke activiteiten!

Vorig jaar op Indonesie hebben Christenen massaal gemoord onder de daar aanwezige moslims!
Paar van de meest bekende massamoord campagnes in de geschiedenis zijn uitgevoerd door Christenen (Kruistochten)

En over superieur voelen gesproken..
Was het niet Jezus die zei: De enige weg naar het Licht is door mij?

Christenen zijn er ook cru in hoor.. Als je geen Christen bent.. You gonna frie when Kingdom Comes..

Oftwel.. Peas of a Pot.. Christenen en Moslims..
Als je de TV in Iran bekijkt zie je vermoedelijk dezelfde dingen die wij zien over Moslims, maar dan over Christenen.

Wat een politiek correct gelul zeg.

We spreken nu over het heden. Je moet de kruistochten van een paar honderd jaar geleden erbij halen om je stelling te kunnen onderbouwen. Blijkt wel hoe zwak je staat.

Christenen die moslims op Indonesie hebben uitgemoord!? Laat me niet lachen. Indonesie is het grootste moslimland ter wereld. De weinige christenen die er leven, wonen in de Molukken. Die zijn in de afgelopen 10 jaar vervolgd en belaagd door duidenden jihad-strijders uit Java. Duizenden christenen zijn daar vermoord, hun kerken en huizen zijn geplunderd en verwoest.

Probeer je wel even aan de feiten te houden aub!

Well excuuuuuse me, Princes.. :D

Christenen hebben op Indonesie evengoed meegevochten in die Burgeroorlog.. En ze zijn ook oorlogsmisdaden begaan..

Maar als je tussen de regels zou hebben doorgelezen gaat het me niet zo zeer om wat Christenen doen.. Maar temeer om het beschuldigende vingertje dat telkens weer tegen elke moslim in Nederland wordt opgeheven.

Op deze manier krijg je mijn inziens situaties die er voor zorgen dat mensen die ik ken en waar ik om geef lastig gaan worden gevallen omdat
ze uit marokko komt..


Mij gaat het erom dat jij in deze discussie uitspraken over Indonesie doet die domweg niet kloppen.

Telkens maar weer het het beschuldigende vingertje naar moslims? Ik vind de discussie helemaal niet tendentieus. Maar je wordt meteen voor racist (terwijl het hier zou gaan om discriminatie, we hebben het niet over rassen maar een geloof) wordt uitgemaakt. Of jij haalt er weer de kuistochten van een paar honderd jaar geleden bij. Dat vind ik nu pas tendieuze opmerkingen.

"Gelukkig hebben Christenen zich nooit schuldig gemaakt aan dergelijke activiteiten!" Nog zo'n dooddoener van jouw kant. We hebben het nu toch niet over christelijke fundamentalisten? Het is een feit dat het overgrote deel van de terroristische aanslagen die in de afgelopen jaren zijn uitgevoerd toe te schrijven zijn aan moslim-extremisten? Of niet soms? Waarom zou je dan niet mogen discusieren over de mogelijke oorzaken? Of mag dat dan niet?

Justinian
03-09-2004, 14:25
Waar het mij in deze discussie om gaat is het onderscheid tussen 'normale' moslims en de moslimfundamentalisten die aanslagen plegen. Zoals gezegd is dat onderscheid niet door iedereen te maken.

redjuh
03-09-2004, 14:26
laat ze hun langenoten maar vriendelijk bedanken dan

Mickey
03-09-2004, 14:26
For Gods Sake..
Altijd irritant als ik moet gaan googlen om mn punt te bewijzen..


Christenen en moslims vermoorden elkaar op de Molukken
Sinds het begin van de gewelddadigheden tussen christenen en moslims op de Molukken - precies een jaar geleden - zijn al minstens 1500 doden gevallen. Dit geweld is niet alleen het gevolg van de onderlinge religieuze vijandschap, maar ook van de politieke tegenstellingen in Jakarta. Nu dreigen ook de Nederlandse Molukkers erbij betrokken te raken.

Nauwelijks 100 dagen oud is de nieuwe Indonesische regering van president Wahid en nu al dreigen de problemen hem boven het hoofd te groeien. Vol goede moed begon Wahid aan de taak Indonesië te bevrijden van de traditionele cultuur van corruptie en van de politieke macht van het leger. Maar het verzet van de gevestigde belangen is taai. En tot overmaat van ramp dreigt Indonesië uit elkaar te vallen, doordat de afscheidingsbewegingen de strijd weer hebben opgevoerd.

Oost-Timor
Afgelopen herfst liep de al jaren durende bloedige strijd voor de onafhankelijkheid in Oost-Timor uit op een door de internationale gemeenschap gesteunde afscheiding van het eiland. Het feit dat Oost-Timor er uiteindelijk in slaagde toch onafhankelijk te worden van Indonesië, betekende een enorme stimulans voor de andere afscheidingsbewegingen in het land. Eerst laaide de strijd in Atjeh op. Die brand wist Wahid voorlopig nog te blussen door deze regio op termijn verregaande autonomie te beloven. Wahid weet dat Atjeh koste wat kost Indonesisch moet blijven, want nóg een afscheiding is voor het Indonesische leger onaanvaardbaar. Maar nu is de vlam ook weer in de pan geslagen in de Molukken, waar de oorspronkelijke bewoners ook al heel lang ijveren voor onafhankelijkheid.

Ongeluk
Precies een jaar geleden kwam het tot de eerste gewelddadige botsingen tussen christenen en moslims op de Molukken. Sindsdien vlamde het geweld regelmatig weer op. Begin januari werd een nieuwe ronde bloedvergieten ingeluid door een verkeersongeluk: een christelijke buschauffeur reed in de hoofdstad Ambon een moslimjongen aan. Toen deze later overleed, stak een woedende moslimmenigte een christelijke kerk in brand. Het duurde niet lang voordat het geweld escaleerde en oversloeg naar de andere eilanden. Op Seram vielen tientallen doden en duizenden mensen vluchtten naar andere eilanden.
Het leger stuurde versterkingen, maar slaagde er niet in de zaak onder controle te krijgen. Resultaat van een week rellen en moordpartijen: minstens 600 doden.

Koloniale periode
De wortels van de huidige crisis liggen diep in het verleden. De Molukken worden gevormd door honderden eilanden in het oosten van Indonesië, waaronder Ambon, Halmahera, Seram en Boeroe. Ze staan van oudsher bekend om hun specerijen. Het grootste deel van de Indonesische bevolking bestaat uit moslims, maar op de Molukken is de verhouding moslims-christenen fifty-fifty. Dat komt doordat in het verleden daar toevallig veel mensen bekeerd zijn tot het christelijk geloof door ijverige Portugese missionarissen. Toen Indonesië later een Nederlandse kolonie was, klaagden de moslims op de Molukken er voortdurend over dat de Nederlanders de christenen voortrokken en de beste baantjes gaven.

Sluimerende tegenstellingen
Na de onafhankelijkheid van Indonesië in 1948 werden de rollen omgedraaid. Nu waren het de christenen die zich benadeeld voelden, doordat er een immigratiegolf van moslims vanuit de rest van Indonesië op gang kwam. De moslims stortten zich op de handel en werden het welvarende deel van de bevolking. De oorspronkelijke - hoofdzakelijk christelijke - bevolking van vissers en boeren raakte economisch achterop en dat maakte de verhoudingen tussen de christenen en de moslims er niet beter op. Maar de sluimerende tegenstellingen ontaardden pas in een openlijk conflict door de val van president Soeharto. Ex-generaal Soeharto regeerde met zijn legervrienden jarenlang met harde hand over Indonesië en toen kregen plaatselijke ordeverstoringen geen kans. In het overgangstijdperk na Soeharto raakte de overheid de greep op de orde op de Molukken kwijt.

Wiranto
Maar er is meer in het spel dan alleen historische en religieuze tegenstellingen. Er zijn aanwijzingen dat het Indonesische leger er actief bij betrokken is. In het begin gingen moslims en christenen elkaar nog met kapmessen te lijf, maar de laatste tijd gebruiken de moslims ook moderne wapens die van het leger afkomstig moeten zijn. Ontevreden militairen zouden nu proberen het vuur verder op te stoken in de hoop dat de door hen gehate regering Wahid ten val komt. Ook binnen de regering zou sprake zijn van een machtsstrijd tussen Wahid en de vroegere legerchef - nu minister - generaal Wiranto. Wiranto zou ook boos zijn op Wahid, omdat deze een onderzoek laat instellen naar misdaden van het leger in Oost-Timor. Door de situatie in de Molukken uit de hand te laten lopen zou het leger de aandacht van wat er in Oost-Timor gebeurd is kunnen afleiden. En als Wahid de crisis in de Molukken niet kan oplossen, zou het leger een excuus hebben om de macht te grijpen. Om het land te 'redden' van de chaos.

Jihad
De christenen op de Molukken zijn er in ieder geval van overtuigd dat het leger aan de kant van de moslims staat. Dat vertellen ze dan ook tegen hun familieleden in Nederland. De vele Molukkers die sinds de onafhankelijkheid van Indonesië in Nederland wonen zijn bijna allemaal christen. En hoewel de gematigde moslim-president Wahid en de Molukse christelijke kerken zich fel hebben uitgesproken tegen het opvoeren van de godsdienstige strijd, zijn er ook sterke tegenkrachten die dat maar al te graag zouden willen. In Jakarta betoogden 100.000 moslims al voor een jihad (heilige oorlog) tegen de christenen op Ambon. En ook in Nederland zijn individuele Molukkers al inzamelingsacties begonnen om wapens te sturen naar Ambon. Zij zeggen dat ze telefoontjes krijgen van christelijke familieleden aldaar, die hen smeken om wapens te sturen waarmee ze zich tegen de moslims kunnen verdedigen.

Bemiddeling
Inmiddels heeft president Wahid aan onze minister van buitenlandse zaken Van Aartsen, die op bezoek was in Indonesië, laten weten dat hij graag oud-premier Ruud Lubbers als bemiddelaar in het conflict zou zien. Wahid wil geen militaire hulp van Nederland. Maar dat is de Nederlandse regering ook niet van plan. Van Aartsen is zelfs voorstander van een wapenembargo tegen Indonesië. Op verzoek van de regering heeft het defensie- en elektronicabedrijf Hollandse Signaalapparaten (HSA) de levering van radars aan Indonesië uitgesteld.


Vooral de situatie op het Molukse eiland Ambon, waar sinds januari dagelijks doden vallen bij gevechten tussen christenen en moslims, dreigt de eenheidsstaat Indonesië te verscheuren. Als diepere oorzaak voor de onberedeneerde moordpartijen waarbij mensen in stukken worden gehakt en in brand gestoken, wordt gewezen op de spanningen tussen autochtone Ambonezen en moslim-migranten uit Zuid-Sulawesi. Die laatsten kwamen de afgelopen tientallen jaren naar de Molukken en deden het nederige werk waar de Ambonezen zich veelal te goed voor voelden. Een andere van deze groep moslims stortte zich op de handel. Het ging hun zo goed, dat de oorspronkelijke bevolking zich gepasseerd voelde en zich tegen de moslim-migranten begon te verzetten. Het kwam tot uitbarstingen over en weer waarbij vele doden zijn gevallen. De furie op Ambon lijkt nu uitgeraasd maar de teruggekeerde rust tussen christenen en moslims is breekbaar, de situatie zeer geladen.

Mijn punt was dus dat Christenen zich evengoed schuldig maken aan geweld in religieuze conflicten.

Wat ik eng vind is dat alle moslims schijnbaar worden gelijkgesteld aan terroristen. Ter illustratie zou ik graag onderstaande quotes aanhalen:


al 3 jaar word ik elke dag vergiftigd met aanslagen en terroristen... allemaal door moslims!!!

alles wordt verpest door dat volk!!!

Hierboven stelt vriend Redjuh alle moslims gelijk aan terroristen. In zijn paradigme is, zoals ik het lees, alles met een hoofddoek in staat om een lading explosieven op hoge catherijne tot ontploffen te brengen..

Ik vind dat soort generalisaties nogal eng..

Mickey
03-09-2004, 14:27
Waar het mij in deze discussie om gaat is het onderscheid tussen 'normale' moslims en de moslimfundamentalisten die aanslagen plegen. Zoals gezegd is dat onderscheid niet door iedereen te maken.

My point exactly! :thumbs:

Mickey
03-09-2004, 14:28
laat ze hun langenoten maar vriendelijk bedanken dan

Ow Come on, Redjuh!
Je zult toch ook inzien dat niet elke moslim kwaadaardig is?
Ik kan je er zo aan een aantal voorstellen die jou en mij nog
manieren kunnen bij brengen..

Justinian
03-09-2004, 14:30
laat ze hun langenoten maar vriendelijk bedanken dan
Landgenoten of geloofsgenoten?

redjuh
03-09-2004, 14:35
mickey de ****** voor je!

wat jij suggereert, is pure smaad en laster.
er staat dat alle aanslagen waarmee ik vergiftigd ben de afgelopen 3 jaar, zijn gepleegd door moslims. en als er een aanslag wordt gepleegd in Hoog Catherijne,
dan weet iedereen op de hele wereld het al van tevoren, dat is door een moslim gedaan. en dat is ook zo.
wat was de eerste reactie toen Pim Fortuyn was doodgeschoten?
´oh als het maar geen buitenlander is geweest´

als je dat ontkent... oh jongen wat ben je dan triest

Justinian
03-09-2004, 14:36
wat was de eerste reactie toen Pim Fortuyn was doodgeschoten?
´oh als het maar geen buitenlander is geweest´
Maar was het een buitenlander dan? Nee precies! Ook Nederlanders (lees: niet moslims) zijn tot dit soort wandaden in staat.

redjuh
03-09-2004, 14:42
ja maar de reactie typeert wel de tendens in ons land!!!
en die is er niet om niets!

Mickey
03-09-2004, 14:42
Redjuh.. Chill the funk out, dude..


Smaad: het vertellen van beschadigende waarheden om een ander zwart te maken. art. 261 Sr
Laster: het vertellen van onwaarheden om een
ander zwart te maken. art. 261 Sr

Dus je wil zeggen dat bovenstaande quotes niet van jou zijn?
Of interpreteer ik je woorden te vrij?

And Thank you for making my Point!

en als er een aanslag wordt gepleegd in Hoog Catherijne,
dan weet iedereen op de hele wereld het al van tevoren, dat is door een moslim gedaan. en dat is ook zo.

Ik zie niet in wat ik in dat opzicht verkeerd doe..
Ik probeer je geenzins te beschadigen.. Hoewel ik wel waarheden aanhaal..

redjuh
03-09-2004, 14:47
het smaad sloeg op het feit dat jij dit zei:
Wat ik eng vind is dat alle moslims schijnbaar worden gelijkgesteld aan terroristen. Ter illustratie zou ik graag onderstaande quotes aanhalen:

Quote: van rejuh
al 3 jaar word ik elke dag vergiftigd met aanslagen en terroristen... allemaal door moslims!!!

de aanslagen zijn allemaal door moslims gepleegd. er staat niet alle moslims plegen aanslagen.

jongen, ik heb een trainingsmaatje dat is ook een jongen van Marokkaanse afkomst. als iedereen op de wereld zo was als hij, zou iedereen 120 worden!

Mickey
03-09-2004, 14:52
Je vat, hoop ik dat dit "for arugments sake" was..
Zoals ik je woorden lees, is hetgeen ik hierboven stel, wat ik er uit haal.

En uiteraard ben ik niet blind voor de argumenten die hier worden aangevoerd
dat de recente terroristische aanslagen het merendeel worden uitgevoerd
door moslim terroristen.

Punt dat ik alleen wil maken is dat deze niet gelijk kunnen worden gesteld met een hele bevolkingsgroep.
Dat jij in dit geval even lijdend voorwerp bent is niet persoonlijk, maar omdat je stellingen lekker zwart / wit zijn.

max mulder shihan
03-09-2004, 14:57
FF terug naar af, heren ik ben geen mod maar nu zie ik mij genoodzaakt ff op uw vingers te tikken [met een voorhamer :mrgreen: ] laten wij niet persoonlijk gaan worden. verder wil ikjusti er op wijzen dat in Ambon eenchristelijke buschaufeur een moslim jongen doodrijd ,ik neem aan dat dit een ongeluk is geweest de ractie van de moslim gemeenschap om dan een christelijke kerk af te branden is mi een ietsie pietsie overdreven :?:

Justinian
03-09-2004, 14:59
FF terug naar af, heren ik ben geen mod maar nu zie ik mij genoodzaakt ff op uw vingers te tikken [met een voorhamer :mrgreen: ] laten wij niet persoonlijk gaan worden. verder wil ikjusti er op wijzen dat in Ambon eenchristelijke buschaufeur een moslim jongen doodrijd ,ik neem aan dat dit een ongeluk is geweest de ractie van de moslim gemeenschap om dan een christelijke kerk af te branden is mi een ietsie pietsie overdreven :?:
Ik was er niet bij en om heel eerlijk te zijn is het bericht me ook ontgaan. Als het inderdaad zo is als jij het schets dan is natuurlijk het antwoord dat 'overdreven' is. Maar, nogmaals, daar gaat het wat mij betreft niet om. Het gaat er om dat het onderscheid tussen 'normale' moslims en de moslimfundamentalisten die aanslagen plegen niet door iedereen te maken.

redjuh
03-09-2004, 15:00
goed ik begrijp je.
maar in een discussie die normaal verloopt en niet op de Marcel van Dam manier (wat vind ik die vent een lage rat) , worden woorden niet uit hun verband getrokken. ik probeer juist, ondanks mijn bevlogenheid, het onderscheid te houden. ik stel wel dat het voor mij steeds moeilijker wordt om dat onderscheid te blijven maken.

Justinian
03-09-2004, 15:06
goed ik begrijp je.
maar in een discussie die normaal verloopt en niet op de Marcel van Dam manier (wat vind ik die vent een lage rat) , worden woorden niet uit hun verband getrokken. ik probeer juist, ondanks mijn bevlogenheid, het onderscheid te houden. ik stel wel dat het voor mij steeds moeilijker wordt om dat onderscheid te blijven maken.
Dat begrijp ik ook wel. M.b.t. de kwestie van ontspoorde Marokkaanse jongeren: Als ik in het westen van het land zou wonen en dagelijks met groepen ontspoorde Marokkaanse jongeren geconfronteerd zou worden, dan zou het voor mij waarschijnlijk ook moeilijker worden dit onderscheid te maken denk ik. Neemt niet weg dat er wel degelijk een onderscheid gemaakt moet worden en dat het mijns inziens een kleine subgroepje betreft.

redjuh
03-09-2004, 15:19
klopt... ik wil ook niet suggereren dat ze het allemaal doen...
dat heb ik al gezegd mbt een trainingsmaatje van me.

het wordt alleen moeilijker en moeilijker om onderscheid te maken.
het gaat dan om marokkanen die je niet kent... degenen die je wel kent
ja daarvan weet je al hoe ze zijn.

max mulder shihan
03-09-2004, 15:25
DE stelling word dan ook duidelijk, is het overgrote deel van de moslim gemeenschap het eens met de moslim terroristen , zo ja dan worden ze dus gesteund, kijk bv naar palestina .Zo niet kijk bv naar de fillipijnen , is men er tegen. ergo als men er voor is hebben wij in het westen een probleem , als men er tegen is hebben wij dat probleem met de moslims in iedergeval niet. dan blijven er mi nog wel een paar over ,maar die bewaren we voor een andere discusie :wink:
Justi jou lijstje met westerse verdorvenheden, kan ik ook spiegelen aan de landen waar hde islam het voor het zeggen heefd , vrouwen cq kleine meisjes besnijden, uithuwlijken en daadwerkelijk het huwlijk bekrachtigen van zeer jonge meisjes
verkrachtingen van vrouwen die daarna als dader worden gezien, veel voorkomende homosexsualiteit vooral in de minder ontwikelde gebieden en dat zijn er nogal wat en dan vooral met kleine jongentjes , word overigens nooit over gepraat maar is een publiekelijk geheim . dus net zo slecht als wat sommige priestes in de R.K DEDEN EN MISCHIEN NOG WEL DOEN. Het verkrachten van kleine meisjes die ter DOOD zijn veroordeelt om dat iemand uit hun fammilie iets gedaan heeft wat de ajatollas niet , ik de koran staat dat vrouwen die nog maagd zijn niet gediid mogen worden ,dus worden ze voor het gemak maar even verkracht, plus dat heelfammilies uitgeroeit worden omdat een persoon iets gedaan heefd wat volgens de heren daar niet kan,en dan vind jij dat die mensen hier een soort Sodom en Ga mora aantreffen :!: :?:

redjuh
03-09-2004, 15:39
ja max klopt wat je zegt.
wat die shit daar betreft met dat vrouwengebeuren... ze willen zelf volgens mij niet eens veranderen...
misschien dat de wereld ooit normaal zal zijn. maar dat zullen wij wel niet meemaken.

max mulder shihan
03-09-2004, 16:56
Ach Red je weet maar nooit, mischien hebben we nog geluk :wink: :maskills:

redjuh
03-09-2004, 16:57
haha ja wie weet word ik lottomiljonair... :lol:

max mulder shihan
03-09-2004, 17:06
haha ja wie weet word ik lottomiljonair... :lol:

Als ik dat ooit nog eens word ga ik naar Australie, als je wil mag je mee,vrouw en kinders indien aanwezig onder de arm en wegwezen mooi stuk land kopen in het noorden ,huisje er op beetje basic maar moet kunnen,hoeven we in iedergeval deze discusie niet meer te voeren Aussies gaan met dit soort zaken heeeeel anders om :thumbs:

redjuh
03-09-2004, 17:11
austraie is een heel goed plan max. lekker vissen in de zon.

Aryu
03-09-2004, 18:08
Deze tergende discussies hadden allemaal vermeden kunnen worden als men de grenzen gebruikt voor wat ze zijn, scheidingen van landen.

Je kunt mensen niet kwalijk nemen dat ze tegen een multi-culti zijn, Je moest eens weten hoe het buitenland over ons denkt. Zelfs de politiek correcte BBC heeft het voortdurend over een "mislukt experiment".

Wat heeft het ons opgeleverd behalve stijgende criminaliteit, sociale lasten, overbevolking, minder werkgelegenheid en een hoop ergernis?

max mulder shihan
03-09-2004, 19:14
austraie is een heel goed plan max. lekker vissen in de zon.


Yep en ik weet je te vinden . mijn vrouw heefd het hier ook al lang en breed gezien dus als het schip met geld komt binnen varen, je bent gewaarschuwt :wink:

max mulder shihan
03-09-2004, 19:17
Deze tergende discussies hadden allemaal vermeden kunnen worden als men de grenzen gebruikt voor wat ze zijn, scheidingen van landen.

Je kunt mensen niet kwalijk nemen dat ze tegen een multi-culti zijn, Je moest eens weten hoe het buitenland over ons denkt. Zelfs de politiek correcte BBC heeft het voortdurend over een "mislukt experiment".

Wat heeft het ons opgeleverd behalve stijgende criminaliteit, sociale lasten, overbevolking, minder werkgelegenheid en een hoop ergernis?

Ik ga je in iedergeval geen ongelijk geven.

redjuh
05-09-2004, 02:55
quote aryu: Wat heeft het ons opgeleverd behalve stijgende criminaliteit, sociale lasten, overbevolking, minder werkgelegenheid en een hoop ergernis?

dat is geen gevolg van multiculturaliteit. het is het gevolg van het gebrek aan goede regels en wetten. als we een 3 strikes and your out wet hadden, was het heel anders geweest.

Justinian
05-09-2004, 08:09
quote aryu: Wat heeft het ons opgeleverd behalve stijgende criminaliteit, sociale lasten, overbevolking, minder werkgelegenheid en een hoop ergernis?

dat is geen gevolg van multiculturaliteit. het is het gevolg van het gebrek aan goede regels en wetten. als we een 3 strikes and your out wet hadden, was het heel anders geweest.
Is de criminaliteit in de VS relatief lager dan in Nederland dan?

Gulo gulo
05-09-2004, 10:24
quote aryu: Wat heeft het ons opgeleverd behalve stijgende criminaliteit, sociale lasten, overbevolking, minder werkgelegenheid en een hoop ergernis?

dat is geen gevolg van multiculturaliteit. het is het gevolg van het gebrek aan goede regels en wetten. als we een 3 strikes and your out wet hadden, was het heel anders geweest.
Is de criminaliteit in de VS relatief lager dan in Nederland dan?

Dat niet maar de gevangenisindustrie draait op volle toeren en dat levert wel weer bakken met geld op :wink:

Justinian
05-09-2004, 10:48
quote aryu: Wat heeft het ons opgeleverd behalve stijgende criminaliteit, sociale lasten, overbevolking, minder werkgelegenheid en een hoop ergernis?

dat is geen gevolg van multiculturaliteit. het is het gevolg van het gebrek aan goede regels en wetten. als we een 3 strikes and your out wet hadden, was het heel anders geweest.
Is de criminaliteit in de VS relatief lager dan in Nederland dan?

Dat niet maar de gevangenisindustrie draait op volle toeren en dat levert wel weer bakken met geld op :wink:
En door wie wordt dat betaald dan? Juist, de belastingbetaler :lol:

Gulo gulo
05-09-2004, 10:52
Dat is economie, het gaat er niet om hoeveel geld er is maar hoe snel het rouleert.

Gevangenis hoeft trouwens niet duur te zijn. In Texas staat een tentenkamp van een sherrif, het levensonderhoud van een gevangenen kost $0,80 per dag. Een waakhond kost $3,-.

Gevangenis goes back to basic

redjuh
05-09-2004, 10:59
ipv gevangen nemen, terugsturen... kost 1 chartervlucht per week (die zit dan wel vol)

Gulo gulo
05-09-2004, 11:00
Probleem is als ze Nederlands burger zijn, dan kunnen ze niet uitgezet worden

redjuh
05-09-2004, 11:20
true... is ook geen oplossing waar ik 8er sta hoor...

Gulo gulo
05-09-2004, 11:22
true... is ook geen oplossing waar ik 8er sta hoor...

Je dacht ook in het kader van kostenbesparing :wink:

max mulder shihan
05-09-2004, 12:17
quote aryu: Wat heeft het ons opgeleverd behalve stijgende criminaliteit, sociale lasten, overbevolking, minder werkgelegenheid en een hoop ergernis?

dat is geen gevolg van multiculturaliteit. het is het gevolg van het gebrek aan goede regels en wetten. als we een 3 strikes and your out wet hadden, was het heel anders geweest.

Als we deze er nou eens in houden , er zijn al gesprekken gaande over het ontnemen van het N.L staatsburgerschap van allochtonen die zich schuldig maken aan terrorisme of voorbereidingen treffen of lid zijn van een terroritsche groepering, dan is de volgende stap al wat makelijker. drie keer goed de fout in en terug naar je homies.natuurlijk met vrouw en kinderren ,klinkt hard maar anders draaien wij er weer voor op ,en ik vind dat we het beter kunnen besteden aan de mensen die zich wel aanpassen en aan onze eigen groepen in de samenleving die het moeilijk hebben.

payap
05-09-2004, 13:50
d4nd :


Ik bedoel niemand ziet Edgar Davids als een bedreiging terwijl hij ook een moslim is...


davids is een aanhanger van de kabala. een joodse sekte waar ook bv madonna toe behoort

(telegraaf dit wknd !)

Gulo gulo
05-09-2004, 13:55
d4nd :


Ik bedoel niemand ziet Edgar Davids als een bedreiging terwijl hij ook een moslim is...


davids is een aanhanger van de kabala. een joodse sekte waar ook bv madonna toe behoort

(telegraaf dit wknd !)

Ja dat heb ik ook gelezen, vraag me alleen af in hoeverre het hier om een modegril gaat.

max mulder shihan
05-09-2004, 17:52
d4nd :


Ik bedoel niemand ziet Edgar Davids als een bedreiging terwijl hij ook een moslim is...


davids is een aanhanger van de kabala. een joodse sekte waar ook bv madonna toe behoort

(telegraaf dit wknd !)

Ja dat heb ik ook gelezen, vraag me alleen af in hoeverre het hier om een modegril gaat.



Modegril ,maar verder ongevaarlijk beetje mistiek gedoe .

Gulo gulo
05-09-2004, 17:56
Heb ook het idee dat het hip is om Kabala aan te hangen. In hoeverre zouden die mensen zich erin verdiept hebben.

Maar ja dat is met de meeste godsdiensten zo. Hoeveel Christenen kennen de Bijbel van kaft tot kaft en hoeveel Moslims de Koran?

max mulder shihan
05-09-2004, 19:52
Heb ook het idee dat het hip is om Kabala aan te hangen. In hoeverre zouden die mensen zich erin verdiept hebben.

Maar ja dat is met de meeste godsdiensten zo. Hoeveel Christenen kennen de Bijbel van kaft tot kaft en hoeveel Moslims de Koran?

Verhoudingsgewijs denk ik niet zo gek veel, kennen is wat anders dan een heel boek uit je hoofd opdreunen, daarom zijn er denk ik ook zoveel mensen die hun geloof gebruiken om hun gelijk te halen [als je alleen maar weet wat je nodig hebt voor je eigen gelijk, en de rest niet begrijpt of wil begrijpen houd het vlug op]Ook zijn er natuurlijk zat figuren die deze boeken voor hun eigen gerief uitleggen, en de domme massa trapt daar natuurlijk met hun groote voeten vol in zeker als het ook nog in je eigen straatje past. Geloof is iets persoonlijks heb ik niemand voor nodig
en heb ook geen behoefte om het anderre op te dringen.

Gulo gulo
05-09-2004, 21:49
Vooral dat aan niemand anders opdringen is denk ik heel belangrijk. Laat mensen in hun waarde. De verdraagzaamheid is soms erg ver te zoeken.

max mulder shihan
05-09-2004, 23:33
Mijn verdraagzaamheid was behoorlijk groot maar sinds er over de wereld allerlij gekken rondlopen die met geweld hun visie en geloof ons willen opdringen ,en niet te beroerd zijn om in een keer 1000de mensen de dood in te jagen of mensen hun hoofd langsaam aftesnijden is mijn geduld en verdraagzaamhied gedaald naar zero tolerance ,ik ben met die figuren uit gepraat :maskills:

redjuh
06-09-2004, 08:07
quote aryu: Wat heeft het ons opgeleverd behalve stijgende criminaliteit, sociale lasten, overbevolking, minder werkgelegenheid en een hoop ergernis?

dat is geen gevolg van multiculturaliteit. het is het gevolg van het gebrek aan goede regels en wetten. als we een 3 strikes and your out wet hadden, was het heel anders geweest.
Is de criminaliteit in de VS relatief lager dan in Nederland dan?

in de vs kan dat eigenlijk alleen maar met mexicanen. de meeste criminelen daar, zijn autochtoon. in nederland zijn de meeste criminelen allochtoon

Anonymous
06-09-2004, 08:57
in de vs kan dat eigenlijk alleen maar met mexicanen. de meeste criminelen daar, zijn autochtoon. in nederland zijn de meeste criminelen allochtoon
Dus de meeste criminelen daar zijn indianen? Denk nog eens na over wat een autochtone Amerikaan is :? . Moeten ze een crimineel met hollandse voorouders terugsturen naar Nederland?? Dat zeggen jullie.

redjuh
06-09-2004, 11:26
guest: je bewijst weer dat mijn mening over guests terecht is. domme mofo die je bent.
een allochtoon is iemand waarvan 1 of beide ouders in het buitenland is/zijn geboren

max mulder shihan
06-09-2004, 11:35
Red laat die guest toch lekker in zijn eigen [domme vet] gaar koken. guest wat dacht je van een cursus begrijpelijk lezen

Anonymous
06-09-2004, 12:04
guest: je bewijst weer dat mijn mening over guests terecht is. domme mofo die je bent.
een allochtoon is iemand waarvan 1 of beide ouders in het buitenland is/zijn geboren
http://home.planet.nl/~leoroubos/simple/SimpleMindsTicket.jpg

redjuh
06-09-2004, 13:02
hahaha maybe simple but right!

max mulder shihan
06-09-2004, 14:06
guest: je bewijst weer dat mijn mening over guests terecht is. domme mofo die je bent.
een allochtoon is iemand waarvan 1 of beide ouders in het buitenland is/zijn geboren
http://home.planet.nl/~leoroubos/simple/SimpleMindsTicket.jpg


Goh jo ben daar je zelf geweest guestje :?: alleen zonder je kindermeisje :?: knap hoor voor iemand die 1 hersencel moet delen met de rest van zijn stam.

terug naar de topic,geen zin in topic verklooiende guestjes. :maskills:

Justinian
06-09-2004, 14:18
---Justinian

Is het nu zo moeilijk om te discussiëren zonder mekaar op de man aan te vallen?? Dit is de laatste waarschuwing, anders gaat deze topic naar de pit.

---/Justinian

redjuh
06-09-2004, 14:54
max = correct!

max mulder shihan
06-09-2004, 16:24
Justi ,mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa :wink: maar laten we eerlijk zijn wij starten dit gedoe niet daar moet je voor bij guest zijn,eerlijk of niet :?:

Ronald
06-09-2004, 18:26
maar laten we eerlijk zijn wij starten dit gedoe niet daar moet je voor bij guest zijn,eerlijk of niet :?:
Dat zie ik toch echt anders Max. Redjuh komt met een tekst als "domme mofo die je bent". En ook jij begint met "laat die guest toch lekker in zijn eigen [domme vet] gaar koken". Het feit dat iemand als "guest" post wil niet zeggen dat je 'm gelijk ook kunt beledigen.

Maar goed, on-topic maar weer...

Anonymous
06-09-2004, 19:11
Ronald ,met alle respect hoor ,maar was jij niet degene die op het oude forum bedreigingen aan mijn addres niet zo zag, taal zoals je moet over je schouder blijven kijken , en als ik je niet pak dat doet mijn assistent het wel ,jij krijgt een kogel, enz, enz vind wat je nou hier neer zet een beetje erg makkelijk, maar nog maals jij jou mening die ik respecteer, maar niet zomaar over mij heen laat gaan. verder denk ik dat deze topic niet de plaats is om hier verder over door te gaan.
Over de guest kan ik alleen maar zeggen dat hij of zij in zijn viustje lacht omdat er precies zo gereageerd word als hij hoopt.

Sans rancune

max mulder shihan
06-09-2004, 19:14
Was ik dus hierboven

redjuh
06-09-2004, 19:49
max jij hebt echt inlogproblemen he? er staat waarschijnlijk iets met je cookies uitgeschakeld. ik vraag ff na voor je hoe je dat kan oplossen.

on topic: een gast die BS verkoopt, mag op zijn plaats gewezen worden. niet dat hij hier wat van aan trekt... en trouwens hij begon met dat simple minds kaartje

max mulder shihan
06-09-2004, 19:56
Oke Red ,hoor van je, pm maar ff

Justinian
06-09-2004, 20:01
Justi ,mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa :wink: maar laten we eerlijk zijn wij starten dit gedoe niet daar moet je voor bij guest zijn,eerlijk of niet :?:
Euhm je geeft eigenlijk zelf antwoord op je vraag door te beginnen met mea culpa... ;)

Hoe dan ook, nu aub weer ontopic en dus ook geen reactie op deze post via deze topic. Wil je reageren dan per pm, zodat we de topic enigszins zuiver houden.

max mulder shihan
06-09-2004, 20:41
Weer ter zake doende ,wie denkt er een verband te zien tussen wat er in rusland gebeurd is en bv bin laden en consorten, of anderre dergelijke groeperingen.

Gulo gulo
06-09-2004, 20:44
Denk dat het kenmerkend is voor terroristen is om een zwakke groep aan te vallen. Dit heeft meerdere redenen, de zwakkeren zijn ze makkelijker de baas en het schok-effect is groter.

redjuh
06-09-2004, 21:17
dat terroristen 90% van de keren onschuldige burgers aanvallen
dat terroristen 90% van de keren de islam prediken
dat terroristen 90% van de keren uit schrale landen komen
dat terroristen 90% van de keren slagen in hun doel, en dus heel moeilijk te pakken zijn

Gulo gulo
06-09-2004, 21:18
dat terroristen 90% van de keren onschuldige burgers zijn
:?:

max mulder shihan
06-09-2004, 21:25
Denk dat dit een typefout is :mrgreen:

redjuh
06-09-2004, 21:26
FOUTJUH!!! het schaamrood staat op mijn kaken :oops: :oops: :oops:

max mulder shihan
06-09-2004, 21:36
Waarom geloof ik hier nou niets van. :?: dat terroristen altijd de zwakken pakken gaat niet altijd op bv amerika is nou geen zwak land, toendertijd wel erg onoplettend en bijzonder arrogant ,en daar wachten terroristen op,het moment van onoplettendheid en dan slaan ze toe , het zijn en blijven gestoorde mofo's

redjuh
06-09-2004, 21:45
wat bedoel je nou met hier geloof ik niets van,
en waar lees je zwakken?

Virus
06-09-2004, 21:58
dat terroristen 90% van de keren onschuldige burgers treffen met hun acties c.q. aanslagen...

Red is correct imo...

max mulder shihan
06-09-2004, 22:03
Denk dat het kenmerkend is voor terroristen is om een zwakke groep aan te vallen. Dit heeft meerdere redenen, de zwakkeren zijn ze makkelijker de baas en het schok-effect is groter.

reageerde op gulo zijn post, begint een beetje door elkaar telopen word te oud voor dit soort gedoe :wink: ,denk dat ik maar ga vissen in australie

Ronald
06-09-2004, 22:11
verder denk ik dat deze topic niet de plaats is om hier verder over door te gaan.
Idd is dit niet de plaats om er op door te gaan... maar dan ook niet de plaats om er over te beginnen! Omwille van de topic en het verloop hiervan zal ik je er een PM over sturen.

redjuh
06-09-2004, 22:18
nou waarom is dit topic niet goed dan, er wordt relaxed gepraat en er worden geen radicale uitspraken (meer) gedaan... laat ons er dan lekker over ouwehoeren!

max mulder shihan
06-09-2004, 22:30
Red er is niets mis met deze topic, gaat over iets anders tussen ronald en mijn persoontje :roll:

redjuh
06-09-2004, 22:33
oh ok... let's go on then

max mulder shihan
06-09-2004, 22:45
Yep zag net nog een staartje van een moslimterrotist die het bloedbad in rusland goed zat te praten ,en ook nog even tussen neus en lippen wat bedreigingen rondstrooide. :evil:

redjuh
06-09-2004, 22:47
ik vind dat voor sympathie ook een zware straf moet staan!

Virus
06-09-2004, 22:54
Is niet te realiseren!!

`t Is erg als iemand er sympathie voor heeft, maar straffen?

Nee...

redjuh
06-09-2004, 22:56
nou als iemand bijvoorbeeld zijn sympathie uit voor de nazi's dmv een hitlergroet, staat daar ook straf voor

Virus
06-09-2004, 23:27
Da`s waar, maar toch kun je sympathisanten voor aanslagen imo niet bestraffen...

redjuh
07-09-2004, 07:28
nou als iemand in de straten loopt te juichen en jihad loopt te brullen, lijkt het mij een duidelijke zaak.

max mulder shihan
07-09-2004, 12:09
Ik vind dat als mensen zich openlijk op straat of in woord of geschrift medestanders tonen met de jihad en dus met terroristische actieviteiten hij of zij zeer streng aangepakt moeten worden.

max mulder shihan
08-09-2004, 00:22
Figuur die gisteren io nova haat en geweld predikte ,en zei dat ieder moslim achter de jihad staat dus ook achter de terroristen klonk zeer overtuigend plus dat alle moslims weer werden opgeroepen tot in iedergeval materiele steun aan de terrotisten, geef die onmens een nekschot ,hij was het ook eens met de slachting in rusland en de beelden van de kinderren had hem koud gelaten, goed zo 'vrienden' alles in naam van god . Ik ervaar dit als zeer bedreigend snap niet waarom zoveel mensen met oog kleppen op lopen ,we zullen wel zien wie gelijk krijgt , maar voor dat ik mij de wet laat voorscgrijven door een stelletje moslim fanaten moet er nog heel wat water door de zee stromen , en dan nog niet. :maskills: :evil:

ALEXEY IGNASHOV
08-09-2004, 01:46
hey REDJUH
jij gore klootzak luister even goed, het is niet wij tegen hun, maar hun tegen ons!!! en dat betekent klote amerika, rusland en israel, tegen ons!!! en over die gijzeling, ik ben zelf een TSJETSJEEN, dus ik wil je een ding duidelijk maken: iedereen praat over paar honderd kinderen die zijn gedood (door russen hun zelf trouwens), maar waarom zegt niemand iets over 42.000 kinderen die gedood zijn in tsjetsjenie? of over tientallen kinderen die dagelijks in palestina worden vermoord? messchien omdat "deze" kinderen moslims zijn? dus ik zou je vriendelijk aanraden om niet meer zulke dingen te schrijven (waarvan je totaal geen verstand hebt) (en jij hebt trouwens nog nooit een oorlog meegemaakt), want anders is het niet moeilijk om in NL iemand op te zoeken! en tenslotte, dat je het gewoon weet, ik ben drie keer gewond geraakt ( neergeschoten door russen), weet je hoe oud ik toen was? 11 jaar! ik was ook maar een onschuldige kind! dat je het maar gewoon weet, sukkel!

Anonymous
08-09-2004, 02:04
dus..... :?

redjuh
08-09-2004, 08:18
ik heb idd nooit een oorlog meegemaakt, en dat wil ik graag zo houden. en amerika, rusland, engeland, duitsland en frankrijk en nog veel meer landen, beschermen mij en mijn land tegen kwade invloeden!

kinderen die dagelijks in palestina worden vermord laat me niet lachen. die kinderen waren geen Primary Targets.

lullig voor je dat je gewond bent geraakt in de oorlog, maar dat neemt niet weg dat bijna alle terroristische acties zijn gericht tegen burgerdoelen en in landen waar de mensen er niets mee te maken hebben.
en je bent nu toch in NEDERLAND? NEDERLAND steunt de acties tegen terroristen, dus wat doe je hier nog dan? enne alexey ignashov komt uit wit-rusland... wat moet je met hem dan.

dumb ass

mama
08-09-2004, 09:57
---mama

Is het nu zo moeilijk om te discussiëren zonder mekaar op de man aan te vallen?? het heeft geen nut om elkaar uit te schelden.


het was en is een redelijk serieuse discussie, laat hem nu niet naar de pit verdwijnen!!!

---/mama

redjuh
08-09-2004, 10:06
tja...

max mulder shihan
08-09-2004, 11:11
Het lijkt mij verstandig om de geen woorden meer te gebruiken zoals gore klootzak en dump ass ,Red ik weet dat het je hoog zit en dat is bij mij en een boel andere ook het geval ,laten wij in iedergeval proberen ons gelijk te bewijzen op een beschaafde manier ,ik heb mij zelf ook bezondigt aan woorden die eigenlijk in e pit tuishoren maar ik vind dat dit onderwerp te belangrijk is om naar de pit te worden verplaatst,wat ik wel een zou willen zien zijn de meningen van andere forum broeders en zusters er word mi maar door een klein groepje gepost.

HUNTER
08-09-2004, 11:25
wat ik wel een zou willen zien zijn de meningen van andere forum broeders en zusters er word mi maar door een klein groepje gepost.


gek he dat er maar zo weinig mensen posten hier. Als er niet eens met respect gediscussieerd kan worden en er om de haverklap scheldwoorden rondvliegen ben ik er snel klaar mee.....

en qua inhoud.... tsja ach denk alleen maar eens aan de tijd dat de christenen zo'n 500 jaar geleden ongeveer de hele aardbol terroriseerden met hun 'missiewerk'. Er zijn in noord- en zuid-amerika miljoenen indianen en autochtone mensen vermoord omdat ze zich niet bekeerden tot het christendom. Sommige stromingen in de islam zit nu in die fase denk ik, waarmee ik het helemaal niet goed praten wil, maar het geeft wel aan dat mensen op een heel andere manier met hun geloof om gaan dan wij als westerlingen kunnen bedenken.
Daarentegen denk ik dat degenen die zich zo ver laten gaan dat ze voor moord en terreur kiezen echt maar een topje van de ijsberg is, en dat de 99% vreedzame moslims er zwaar onder lijden. En dat is mijn tweede punt, hoewel ze over bepaalde zaken anders denken zijn ze niet per definitie slechter....

redjuh
08-09-2004, 11:26
is zo, maar ik bedoelde dumb ass niet om te schelden hoor. op zich is dombo toch wel te gebruiken?
nou ja... laten we voortaan ook maar achterwegen

harryg
08-09-2004, 13:18
Volgens mij is er een post verwijdert. :shock:

Wheelie
08-09-2004, 13:23
Volgens mij is er een post verwijdert. :shock:

harry = scherp vandaag

HUNTER
08-09-2004, 13:23
Volgens mij is er een post verwijdert. :shock:

wat ben je scherp harry!! :thumbs:

wat wilde je er mee zeggen trwns??

harryg
08-09-2004, 13:35
Ik zat net die post van die guest te lezen en ff later was die weg.

Waarom is deze verwijderd? Ik vond de inhoud niet zo schokkend.

redjuh
08-09-2004, 15:48
oh van ons tjetjeentje zeker...

max mulder shihan
08-09-2004, 15:49
[quote="ALEXEY IGNASHOV"]hey REDJUH
jij gore klootzak luister even goed, het is niet wij tegen hun, maar hun tegen ons!!! en dat betekent klote amerika, rusland en israel, tegen ons!!! en over die gijzeling, ik ben zelf een TSJETSJEEN, dus ik wil je een ding duidelijk maken: iedereen praat over paar honderd kinderen die zijn gedood (door russen hun zelf trouwens), maar waarom zegt niemand iets over 42.000 kinderen die gedood zijn in tsjetsjenie? of over tientallen kinderen die dagelijks in palestina worden vermoord? messchien omdat "deze" kinderen moslims zijn? dus ik zou je vriendelijk aanraden om niet meer zulke dingen te schrijven (waarvan je totaal geen verstand hebt) (en jij hebt trouwens nog nooit een oorlog meegemaakt), want anders is het niet moeilijk om in NL iemand op te zoeken! en tenslotte, dat je het gewoon weet, ik ben drie keer gewond geraakt ( neergeschoten door russen), weet je hoe oud ik toen was? 11 jaar! ik was ook maar een onschuldige kind! dat je het maar gewoon weet, sukkel


dat is een slechte zaak jongen,als je op je 11de jaar neergeschoten word door een stelletje gestoorden,valt niet goed tepraten [ of je moet zelf met een wapen ,en aan de strijd meegedaan hebben ,maar dat geloof ik niet]
Ik weet dat de russen ook geen lieverdjes zijn en dat er verschrikkelijke dingen in jou land gebeuren, alleen horen wij er weinig van ,de media vind het niet interesant en de politiek zwijgt het dood. Maar hoe erg het in jou en in welk land ook toegaat het vermoorden van kinderren ,zowel in jou land als in rusland ,of waar ter wereld ook is nooit goed te praten,door niemand niet :(

redjuh
08-09-2004, 15:57
max = correct

Anonymous
08-09-2004, 16:24
en bedankt he max
:evil:

max mulder shihan
08-09-2004, 16:41
en bedankt he max
:evil:

Snap je ff niet :?: wat bedoel je nou precies :?: Ik vind vermoorden van kinderren niet in orde, heb je daar nou een probleem mee of niet ,wil niet lulllig zijn maar snap je andwoord niet [internet kun je geen menen zien dus ook geen emoties kan iets gouw fout overkomen.

Jase
08-09-2004, 17:02
Misschien wilde ze Max bedanken voor het quoten van die verwijderde post. En niet zo schelden meer he Redjuh.

max mulder shihan
08-09-2004, 17:32
Post is niet verwijderd :roll:

redjuh
08-09-2004, 18:00
sorry hoor ik heb NIET gescholden!!!!

kan 1 van de MODS of ADMINS dit even bevestigen svp???

Zanshin
08-09-2004, 18:04
aanslagen op burgers of kinderen is ter alle tijden fout, van welke kant het ook af komt. Laten ze dan eens de politiek pakken, het werkelijke kwaad achter alles.

Gulo gulo
08-09-2004, 18:53
@ Max Ff, teruggrijpen, met zwakken bedoelde ik zachte doelen zoals burgerdoelen, terroristen zullen geen zwaar beveiligd militair doel aanvallen, terwijl de militairen over het algemeen toch de tegenstanders zijn.

@ Alexey Ignashov, klote voor je dat je meerdere malen gewond bent geraakt terwijl je part nog deel had aan het conflict. Hier is ook meerdere keren aangehaald dat de Russen als dollen tekeer zijn gegaan in Tsjetjenië. Helaas komen wij door de berichtgeving daar niet achter. Mijn persoonlijke mening is dat jij het recht hebben om voor jullie vrijheid te strijden, maar ik kan niet begrijpen dat daarbij burgerdoelen werden aangevallen. Maar zoals je terecht aanhaalde het merendeel van ons heeft geen oorlog van dichtbij meegemaakt.

HET IS ALLEEN NIET VERSTANDIG OM TE ZEGGEN DAT HET NIET ZO MOEILIJK IS OM IEMAND OP TE ZOEKEN.

max mulder shihan
08-09-2004, 19:22
Yep Gulo snap het, Zanshin ,Red scheld niet, drukt zich soms kernachtig uit. Gulo die laatste zin kun je mij die even uitleggen kan hem niet op het forum terugvinden [verwijdert :?: ] wie heefd dit gezecht ,is geen goede opmerking van deze persoon, je schiet er niets mee op ,en het heefd geen waarde voor de discusie . Ik persoonlijk dreig nooit ik waarschuw aleen maar en dat dan ook maar EEN keer :wink:

Gulo gulo
08-09-2004, 19:25
De laatste zin was in reactie op wat Alexey Ignashov zei, bij mij is deze post nog gewoon zichtbaar. Het was in de post waarin hij vertelde dat hij gewond was geraakt.

Anonymous
08-09-2004, 19:42
max mulder shihan, kun je mij uitleggen wat je bedoelt met "Zanshin,Red scheld niet", want volgens mij heb ik niet gescholden,

Zanshin
08-09-2004, 19:43
was ik hierboven

max mulder shihan
08-09-2004, 19:49
Klopt ,ik word oud :) vind dit ook niet zo'm slime opmerking, hier doe je ; je eigen zaak geen goed mee , A je geeft een negatieve indruk af, B zover ik Red ken is hij er niet van geschrokken,als dat de bedoeling moet zijn , en ik kan er jammer genoeg weinig anders van maken.

Zanshin
08-09-2004, 19:54
helder, no problems :wink:

mama
08-09-2004, 20:00
nee ik had de post wel verwijderd max vandaar mijn reactie

Gulo gulo
08-09-2004, 20:02
@ mama is die post dan weer teruggeplaatst? Ik kan hem gewoon lezen

max mulder shihan
08-09-2004, 20:10
Hij staat er nog gewoon op Marieke .

Gulo gulo
08-09-2004, 20:24
Moet die post niet alsnog worden verwijderd dan?

migyur
08-09-2004, 20:47
mwwooaahh....alleen dat gescheld tegeover redjuh kan wel verwijderd worden maar de rest van de post kan naar mijn mening wel verwijderd worden.

Alexei heeft wel een goeie punt dat rusland ook dingen doet die zeker niet door de beugel kunnen. Maar je hebt zeker wel een keus in de manier hoe je je er tegen gaat verzetten. Stel Tsjetsiene(?) zal ooit onafhankelijk(door terrorisme) worden dan zal dat wel mogelijk gemaakt worden door kinderlijkjes...Ik snap niet dat iemand zover kan/wilt gaan, oke ik heb dan geen oorlog situatie of watdan ook meegemaakt maar dan nog..kinderen blijven toch kinderen...
Maar die terroristen doen ook alleen of ze geen andere keus hebben, maar volgens mij heeft Ghandi de engelse ook uit India "verjaagd" zonder mensen te vermoorden. Op een manier dat meerdere keren zich heeft bewezen dat het werkt.
Het kost alleen meer moeite...