PDA

View Full Version : Collectanten....



Justinian
07-09-2004, 21:34
Allereerst, top dat ze er zijn. Zonder collectanten zouden heel wat stichtingen niet normaal kunnen functioneren. Maar waarom komen ze nou altijd rond 20.00u als m'n kinderen net liggen te slapen??

Zo ook vandaag. Ik was net klaar met douchen en de kinderen lagen al te slapen. Gaat in eens de bel; kinderen wakker. Aangezien ik nog niet was afgedroogd, laat staan was aangekleed*, liep ik niet naar beneden. Ik droog me verder af: trrrring trrrrriiiiiinngg wel een keer of 5. Had ik eindelijk m'n onderbroek aan begint dat mens op het raam te kloppen! Goddamnit, nu was de maat vol voor mij. Zoals ik al zei, ik vind het top dat ze er zijn, maar genoeg is genoeg. Ik doe het raam open, kijk naar beneden en daar staat dat vrouwtje met d'r bus. Ik: hallo mevrouw, ik stond onder de douche dus kan moeilijk zo naar beneden komen, en door dat gebel zijn m'n kinderen wakker geworden. Ja, zegt ze, maar dat kan ik niet zien, ik zie alleen dat er licht brandt.... Ik: nou, er zal toch wel een reden zijn dat er na twee minuten nog niet open is gedaan?? Enfin, mevrouw begreep het en ging naar de buren. Ik geef eigenlijk altijd, ongeacht het doel, wel wat, maar het begint me steeds meer te irriteren**



*M´n vrouw was eveneens nog niet helemaal aangekleed
**feit dat de directeur van zo'n stichting een kapitaal verdient en een substantieel deel van mijn gift dus zal worden besteed aan zijn dure auto, werkt ook niet bepaald positief t.a.v. mijn donatiebereidheid

mama
07-09-2004, 21:40
naja ik loop voor de dierenbescherming (reden, luc is op dierendag geboren ;))
niet echt een goed voorbeeld van directeuren die netjes met de centjes van de collecte omgaat.
maar goed. als men niet snel open doet kom ik later terug.

en dat is ook de reden dat mijn bel niet aanstaat. men klopt maar ff op het keukenraam

Justinian
07-09-2004, 21:44
maar goed. als men niet snel open doet kom ik later terug.
Precies, daar is niks mis mee! Maar om nou een paar minuten te blijven staan bellen...

mama
07-09-2004, 21:45
onzin
maar goed sommige mensen zijn niet zo slim en snappen niet dat je om die tijd met je kids bezig bent

Justinian
07-09-2004, 21:46
onzin
maar goed sommige mensen zijn niet zo slim en snappen niet dat je om die tijd met je kids bezig bent
Ik denk dat ze gewoon dacht dat we geen zin hadden om te betalen en dat ze ons daarom maar ging irriteren ofzo :wink:

Impulse
07-09-2004, 22:07
maar dat is net zo iets als jehova getuigen, die staan zondag om 8 uur al voor je deur, en gewoon blijven staan als je niet open doet, naar binnen gleuren. Doe je niet open gaan ze naar het andere huis komen ze daarna weer terug en gaan ze weer 10 minuten buiten staan totdat er iemand open doet.

Ze gaan vanzelf wel weg als ik met de hond naar buiten kom :mrgreen:

}|^-_-^|{
07-09-2004, 22:28
ik had het ook altijd met sint-maarten, kwam ik met mijn fokking lampion aan de deur en ik zag licht tussen de gordijnen en die eikels deden gewoon niet open. dus wij eerst vet hard zingen...niks...vet hard bellen...niks...irritant, mensen die niet open doen...

ben het btq volledig met justi eens

ashi76
07-09-2004, 23:32
LOL @ Justi die even wat stoom af blaast... :thumbs:

mama
07-09-2004, 23:34
ben blij dat ik niet naast hem zit

payap
07-09-2004, 23:41
*M´n vrouw was eveneens nog niet helemaal aangekleed


to be continued in the dungeon ? :mrgreen:

Ronald
07-09-2004, 23:54
Ik irriteer me eigenlijk nooit aan collectanten, maar ze doen dan ook nooit zo vreemd bij me dus dat scheelt aanzienlijk :) . Meestal geef ik ook wel wat.

Waar ik me persoonlijk vreselijk aan kan irriteren is aan die telefonische verkopers. Man man man wat een %$&^#&#@ :x .
Voordeel is wel dat je er leuke grapjes mee kunt uithalen. Laatst werd ik gebeld en vroeg ze of ik even een momentje had. Ik zei: "Jawel hoor, één klein momentje graag". Vervolgens heb ik gewoon de telefoon op tafel gelegd. Toen ik na een half uurtje weer ging luisteren had ze opgehangen.
Laatst nog zo een, die kreeg m'n vrouw aan de telefoon. Ik hoorde aan haar alweer dat het weer zo'n verkoper was. Ze gaf de telefoon aan mij en in m'n beste gebrekkige Nederlands probeerde ik bij de man een lening los te krijgen zodat ie voor mij een dakkapel in de kelder kon plaatsen. Dan worden ze eens moe van mij i.p.v. omgekeerd. Wel lachen hoor, hij probeerde steeds van me af te komen en ik probeerde hem steeds aan de lijn te houden. Telefoon op de speaker gezet zodat iedereen thuis kon meegenieten.
Maar over het algemeen irriteer ik me echt rot aan die lui :evil:

ashi76
08-09-2004, 00:00
Ik heb nooit last van collectanten...

Ik heb een hond... :mrgreen:

Highline
08-09-2004, 00:23
bij ons kwamen ze vandaag ook. ik geef niet altijd geld maar vandaag wel. het was hier voor de kankerstichting en aangezien mijn oma (moeder van mijn vader) en mijn opa (vader van mijn moeder) allebei aan kanker overleden zijn hoop ik zo toch een steentje bij te dragen.. hopelijk kan dokter flinstone er wat mee in zijn onderzoek!

redjuh
08-09-2004, 08:22
ik doneer zelf automatisch geld aan de dierenbescherming.
bij mij komt er vaak een meisje van een jaar of 12/13 die een heitje voor een karweitje wil doen... ja ik weet nog wel een karweitje, maar dan moet je je zus ff halen... dat kind komt altijd op zondag en altijd als ik nog in mijn nest lig te rotten verdomme

Tsuki
08-09-2004, 10:36
justi had net liggen ballen ???? hij kwam onder de douche vandaan en zijn vrouw was ook nog niet helemaal aangekleed ;-) ........

Justinian
08-09-2004, 10:44
justi had net liggen ballen ???? hij kwam onder de douche vandaan en zijn vrouw was ook nog niet helemaal aangekleed ;-) ........
Hahaha, dat gaat helaas niet op dat tijdstip aangezien de kinderen net in bed liggen.

mama
08-09-2004, 10:48
ja maar randy ligt altijd al om 7 uur in bed
dus jaapert heeft alle tijd
;)

Tsuki
08-09-2004, 11:26
ik doe daar niet meer aan ........

Biiyen
08-09-2004, 12:04
In de jaren dat ik hier woon is er nog geen collectant geweest. Maar ik woon dan ook in een asociale achtebuurt, hier lopen mensen niet openlijk met geld rond.